ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Syntus gaat 17 Flirts aanschaffen. Op Zwolle - Enschede rijdt op werkdagen ieder kwartier een trein in de druktste richting. Twee van die treinen zijn sneltreinen, waardoor de reistijd afneemt. In de niet-spitsrichting rijden 2 stoptreinen per uur, zoals ik uit de tekst begrijp.
Op dinsdag 16 juni 2015 16:47 schreef Peterselieman het volgende: Syntus gaat 17 Flirts aanschaffen. Op Zwolle - Enschede rijdt op werkdagen ieder kwartier een trein in de druktste richting. Twee van die treinen zijn sneltreinen, waardoor de reistijd afneemt. In de niet-spitsrichting rijden 2 stoptreinen per uur, zoals ik uit de tekst begrijp.
17 FLIRT3 van waarschijnlijk 3 bakken. Elke omloop op Zwolle - Enschede met 2 stellen keer 6 omlopen is totaal 12 stellen, daarbij komen 2 stellen voor Zwolle - Kampen dus 14 stellen voor reguliere dienst met 3 op reserve. Dan zullen ze DM90/ander mat voor de sneltreinen Enschede - Zwolle moeten gebruiken.
17 FLIRT3 van waarschijnlijk 3 bakken. Elke omloop op Zwolle - Enschede met 2 stellen keer 6 omlopen is totaal 12 stellen, daarbij komen 2 stellen voor Zwolle - Kampen dus 14 stellen voor reguliere dienst met 3 op reserve. Dan zullen ze DM90/ander mat voor de sneltreinen Enschede - Zwolle moeten gebruiken.
De 3 stellen uit de reserve zullen dan wel voor drie spitstreinen gebruikt gaan worden, die bij het minste of geringste dus opgeheven zullen gaan worden....
DM'90 kan namelijk nooit de rijtijden halen die nodig zijn om te kruisen in Raalte (zal wel 80km/h worden) en Wierden (slechts 40 km/h). En ook de spitstreinen moeten gewoon aan de concessievoorwaarden voldoen volgens mij.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De 3 stellen uit de reserve zullen dan wel voor drie spitstreinen gebruikt gaan worden, die bij het minste of geringste dus opgeheven zullen gaan worden....
DM'90 kan namelijk nooit de rijtijden halen die nodig zijn om te kruisen in Raalte (zal wel 80km/h worden) en Wierden (slechts 40 km/h).
Op dinsdag 16 juni 2015 17:49 schreef ReisT het volgende: In een van de berichten was sprake van drietjes en viertjes. Dan wordt de verdeling al anders.
Waarschijnlijk kan men in de spits dan ook op Zwolle-Kampen toe met een los viertje
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Tuurlijk, ze kunnen kort keren in Enschede dus hebben ze maar 5 omlopen nodig voor Zwolle - Enschede. Die rest stellen gebruiken ze dan inderdaad voor de sneltreinen.
Valt wel mee. Arriva kruist op zondagen de sneltreinen tussen Leeuwarden en Groningen in Hurdegaryp met minder dan 40 km/h. De trein naar Groningen houdt zelfs hiermee dezelfde rijtijd als normaal, terwijl richting Leeuwarden de trein er iets langer over doet.
Als ik zo even snel kijk kom ik rond de 150 zitplaatsen voor een drietje en 210 voor een viertje, tegenover 135 in een Buffeltje. Moet wel passen dus een los viertje op Zwolle-Kampen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ja, dat zal wel gaan passen. Het is jammer dat 3 drietjes niet passen (ruime 180m) langs de perrons, maar dankzij de kwartiersdienst is dat ook niet meer nodig
Op dinsdag 16 juni 2015 17:55 schreef boriq het volgende: Ja, dat zal wel gaan passen. Het is jammer dat 3 drietjes niet passen (ruime 180m) langs de perrons, maar dankzij de kwartiersdienst is dat ook niet meer nodig