ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Syntus gaat 17 Flirts aanschaffen. Op Zwolle - Enschede rijdt op werkdagen ieder kwartier een trein in de druktste richting. Twee van die treinen zijn sneltreinen, waardoor de reistijd afneemt. In de niet-spitsrichting rijden 2 stoptreinen per uur, zoals ik uit de tekst begrijp.
Op dinsdag 16 juni 2015 16:47 schreef Peterselieman het volgende: Syntus gaat 17 Flirts aanschaffen. Op Zwolle - Enschede rijdt op werkdagen ieder kwartier een trein in de druktste richting. Twee van die treinen zijn sneltreinen, waardoor de reistijd afneemt. In de niet-spitsrichting rijden 2 stoptreinen per uur, zoals ik uit de tekst begrijp.
17 FLIRT3 van waarschijnlijk 3 bakken. Elke omloop op Zwolle - Enschede met 2 stellen keer 6 omlopen is totaal 12 stellen, daarbij komen 2 stellen voor Zwolle - Kampen dus 14 stellen voor reguliere dienst met 3 op reserve. Dan zullen ze DM90/ander mat voor de sneltreinen Enschede - Zwolle moeten gebruiken.
17 FLIRT3 van waarschijnlijk 3 bakken. Elke omloop op Zwolle - Enschede met 2 stellen keer 6 omlopen is totaal 12 stellen, daarbij komen 2 stellen voor Zwolle - Kampen dus 14 stellen voor reguliere dienst met 3 op reserve. Dan zullen ze DM90/ander mat voor de sneltreinen Enschede - Zwolle moeten gebruiken.
De 3 stellen uit de reserve zullen dan wel voor drie spitstreinen gebruikt gaan worden, die bij het minste of geringste dus opgeheven zullen gaan worden....
DM'90 kan namelijk nooit de rijtijden halen die nodig zijn om te kruisen in Raalte (zal wel 80km/h worden) en Wierden (slechts 40 km/h). En ook de spitstreinen moeten gewoon aan de concessievoorwaarden voldoen volgens mij.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De 3 stellen uit de reserve zullen dan wel voor drie spitstreinen gebruikt gaan worden, die bij het minste of geringste dus opgeheven zullen gaan worden....
DM'90 kan namelijk nooit de rijtijden halen die nodig zijn om te kruisen in Raalte (zal wel 80km/h worden) en Wierden (slechts 40 km/h).
Op dinsdag 16 juni 2015 17:49 schreef ReisT het volgende: In een van de berichten was sprake van drietjes en viertjes. Dan wordt de verdeling al anders.
Waarschijnlijk kan men in de spits dan ook op Zwolle-Kampen toe met een los viertje
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Tuurlijk, ze kunnen kort keren in Enschede dus hebben ze maar 5 omlopen nodig voor Zwolle - Enschede. Die rest stellen gebruiken ze dan inderdaad voor de sneltreinen.
Valt wel mee. Arriva kruist op zondagen de sneltreinen tussen Leeuwarden en Groningen in Hurdegaryp met minder dan 40 km/h. De trein naar Groningen houdt zelfs hiermee dezelfde rijtijd als normaal, terwijl richting Leeuwarden de trein er iets langer over doet.
Als ik zo even snel kijk kom ik rond de 150 zitplaatsen voor een drietje en 210 voor een viertje, tegenover 135 in een Buffeltje. Moet wel passen dus een los viertje op Zwolle-Kampen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ja, dat zal wel gaan passen. Het is jammer dat 3 drietjes niet passen (ruime 180m) langs de perrons, maar dankzij de kwartiersdienst is dat ook niet meer nodig
Op dinsdag 16 juni 2015 17:55 schreef boriq het volgende: Ja, dat zal wel gaan passen. Het is jammer dat 3 drietjes niet passen (ruime 180m) langs de perrons, maar dankzij de kwartiersdienst is dat ook niet meer nodig
Nee, het was čcht zo'n hoog viaduct. Ook nog eens op een stuk snelweg waar je niet kunt komen zonder eerst onder een brug van 5 meter door te rijden overigens.
Op dinsdag 16 juni 2015 18:51 schreef DriekOplopers het volgende: Omdat ik zo'n NS-hater ben. Ook dit gemeld: Arriva reed relatief vaakst voorbij rood sein.
Deze cijfers onderstrepen dat het vervoer per spoor zeer veilig is, zeker in vergelijking met andere transportmiddelen zoals de auto of de fiets.
Met mijn auto, motor of fiets nooit rijd ik eigenlijk nooit door een rood sein, voornamelijk omdat ik ze langs de weg niet tegenkom. Vervoer per spoor is zeker zeer veilig, maar ik vind dit een beetje appels met peren vergelijken.
Ik vind het altijd wel opvallend dat de regionale vervoerders relatief vaak door rood gaan, ondanks dat de meeste kilometers daar onder ATB-NG gereden worden.
Misschien komen ze wel gewoon meer seinen tegen. Ik hoorde gisteren nog dat er tussen Rotterdam en Gouda een blok van 20 km lang schijnt te liggen. Tsja, zo kan ik ook wel STS-passages vermijden
Met mijn auto, motor of fiets nooit rijd ik eigenlijk nooit door een rood sein, voornamelijk omdat ik ze langs de weg niet tegenkom. Vervoer per spoor is zeker zeer veilig, maar ik vind dit een beetje appels met peren vergelijken.
Ik vind het altijd wel opvallend dat de regionale vervoerders relatief vaak door rood gaan, ondanks dat de meeste kilometers daar onder ATB-NG gereden worden.
Zoals in Groningen (sein 120, uitrijder spoor 1b) gebeurt het dan weer onder ATB-EG
17 FLIRT3 van waarschijnlijk 3 bakken. Elke omloop op Zwolle - Enschede met 2 stellen keer 6 omlopen is totaal 12 stellen, daarbij komen 2 stellen voor Zwolle - Kampen dus 14 stellen voor reguliere dienst met 3 op reserve. Dan zullen ze DM90/ander mat voor de sneltreinen Enschede - Zwolle moeten gebruiken.
Na de verdere discussie komen we dus op: 1x IV voor Zwolle-Kampen 5x IV+III Zwolle-Enschede
Dat maakt samen 11 treinstellen, waarvan 6x III en 5x IV. De rest kan dan III of IV worden, want in die spitstreinen zal het allemaal wel passen bij gebrek aan aansluitingen in Zwolle.
Wat leuker zou zijn: combineren en splitsen in Hengelo met de trein naar Brake (D). Het achterste stel van de trein uit Zwolle kan dan doorgaan naar Brake (hoewel de trein Bielefeld zal vermelden, maar dat bestaat niet), terwijl de trein naar Zwolle bij binnenkomst kan combineren met de trein uit Brake. Dat is allemaal natuurlijk wel afhankelijk of Eurobahn(=Keolis=Syntus) de concessie inderdaad wint in Duitsland.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zoals in Groningen (sein 120, uitrijder spoor 1b) gebeurt het dan weer onder ATB-EG
Ja, die is recordhouder over de afgelopen vijf jaar: zes keer een STS. Maar volgens mij ligt daar gewoon Vv, dus dan gaat het EG/NG-argument niet meer op.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ik zie bijna elke dag hier stipt om 20 uur een trein vol auto's voorbijrijden, uit Duitsland in westelijke richting (ik woon nabij Snipperling Aansluiting). Waar komen die dingen vandaan en waar gaan ze heen eigenlijk?
Op dinsdag 16 juni 2015 20:06 schreef Prins_Pils het volgende: Ik zie bijna elke dag hier stipt om 20 uur een trein vol auto's voorbijrijden, uit Duitsland in westelijke richting (ik woon nabij Snipperling Aansluiting). Waar komen die dingen vandaan en waar gaan ze heen eigenlijk?
Ja ik zag hem ook net. Ze komen uit Wolfsburg en ze gaan naar Pon in Leusden. En waarschijnlijk voor een deel door naar Rotterdam voor de rest van de wereld. Volkswagentjes.
Op dinsdag 16 juni 2015 20:06 schreef Prins_Pils het volgende: Ik zie bijna elke dag hier stipt om 20 uur een trein vol auto's voorbijrijden, uit Duitsland in westelijke richting (ik woon nabij Snipperling Aansluiting). Waar komen die dingen vandaan en waar gaan ze heen eigenlijk?
Ja ik zag hem ook net. Ze komen uit Wolfsburg en ze gaan naar Pon in Leusden. En waarschijnlijk voor een deel door naar Rotterdam voor de rest van de wereld. Volkswagentjes.
Ben je Jongere, en wil je één maand lang onbeperkt door België reizen? NMBS lanceert deze zomer de actie "Go Unlimited". De actie loopt van 29 juni tot 31 augustus 2015. Kosten zijn ¤25 + eventueel ¤5 voor een Mobib als je die niet hebt. Bron
Ja ik zag hem ook net. Ze komen uit Wolfsburg en ze gaan naar Pon in Leusden. En waarschijnlijk voor een deel door naar Rotterdam voor de rest van de wereld. Volkswagentjes.
Blokjes 1800 van HSL er voor (of af en toe RRF 4400) ervoor? HSL rijdt namelijk altijd de Pon trein
Op dinsdag 16 juni 2015 20:19 schreef greavy het volgende: Ben je Jongere, en wil je één maand lang onbeperkt door België reizen? NMBS lanceert deze zomer de actie "Go Unlimited". De actie loopt van 29 juni tot 31 augustus 2015. Kosten zijn ¤25 + eventueel ¤5 voor een Mobib als je die niet hebt. Bron
"...want de zomerperiode was tot voor kort een onvoldoende aantrekkelijk staakseizoen."
Blokjes 1800 van HSL er voor (of af en toe RRF 4400) ervoor? HSL rijdt namelijk altijd de Pon trein
Nee, HSL rijdt niet altijd de PON. DB Schenker rijdt maandag t/m vrijdag een PON autotrein vanuit Osnabrück naar Leusden. HSL rijdt niet volgens een vast schema extra treinen naar de PON, treinen komen uit diverse regio's.
Deze autotrein die iets na 20:00 langs Snipperling komt is de beladen VW-trein vanuit Osnabrück naar het Belgische Zeebrugge. Vanuit daar gaan ze per boot verder. DBS rijdt deze trein met een 189 (en soms 2x6400) t/m Roosendaal, en dan met 2xVlaamse Reus verder.
Op de Kijfhoek is het tevens een pestbende: Een lege kolentrein richting Duitsland is ontspoord vlak voor de Sophiaspoortunnel richting de Betuweroute. Er zijn meerdere wagens ontspoord en zeker 7 wagens gekanteld. Alsof dat nog niet genoeg was/is: Aan de andere kant van de Kijfhoek heeft een 189'er de bovenleiding aan gort getrokken. De Kijfhoek is dus momenteel niet meer bereikbaar met goederentreinen, maar er kan dus ook niks vertrekken.
Moet je aan DB Schenker vragen. Heb ze sowieso in Nederland nog niet met een Traxx zien rijden, enkel in Duitsland, en in België huren ze Traxx'en voor staaltreinen via de dochteronderneming EuroCargoRail.
Op de Kijfhoek is een goederentrein ontspoord. 7 lege kolenwagens liggen naast de rail en er is een bovenleidingportaal omver gegaan, waardoor treinverkeer tussen Rotterdam en Dordrecht tot stilstand is gekomen. Prognose: einde dienst.
Op de Kijfhoek is een goederentrein ontspoord. 7 lege kolenwagens liggen naast de rail en er is een bovenleidingportaal omver gegaan, waardoor treinverkeer tussen Rotterdam en Dordrecht tot stilstand is gekomen. Prognose: einde dienst.
Let maar op dat het wissel naar de klote was. Die heeft minder onderhoud gehad en die is gaan klapperen, net als toen bij Hilversum.
Op dinsdag 16 juni 2015 20:30 schreef greavy het volgende: Op de Kijfhoek is het tevens een pestbende: Een lege kolentrein richting Duitsland is ontspoord vlak voor de Sophiaspoortunnel richting de Betuweroute. Er zijn meerdere wagens ontspoord en zeker 7 wagens gekanteld. [ afbeelding ] Alsof dat nog niet genoeg was/is: Aan de andere kant van de Kijfhoek heeft een 189'er de bovenleiding aan gort getrokken. De Kijfhoek is dus momenteel niet meer bereikbaar met goederentreinen, maar er kan dus ook niks vertrekken.
Zijn er eigenlijk plannen om de Kijfhoek aan te passen?
Volgens mij nog niet concreet, maar het zou me niet verbazen dat de roep om ombouw vanuit de sector een stuk groter wordt, alleen hang je dan wel als vervoerder als de Betuweroute door bijvoorbeeld een storing niet beschikbaar is.
In de strijd tegen zwartrijders heeft SNCF besloten een proef te starten met toegangspoortjes voor de perrons. Nog dit jaar wordt een proef gehouden op de stations Paris Montparnasse en Marseille Saint-Charles. Reizigers kunnen de poortjes openen met een barcode op hun treinkaartje.
Via de website van OVNL omdat mijn Frans pauper is.
Kan iemand vertellen (eventueel met spoornummers die ik op sporenplan.nl; kan vinden) waar die trein (ongeveer) op z'n kant ligt en waar die andere loc de bovenleiding heeft gemold?
Op dinsdag 16 juni 2015 21:32 schreef James1988 het volgende: Zo te zien op de illustraties worden het dezelfde grafdingen als die hier op de stations staan.
Niet zo gek: die worden gemaakt door Thales en toevallig is dat een van oorsprong Frans bedrijf
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 16 juni 2015 21:53 schreef DriekOplopers het volgende: Kan iemand vertellen (eventueel met spoornummers die ik op sporenplan.nl; kan vinden) waar die trein (ongeveer) op z'n kant ligt en waar die andere loc de bovenleiding heeft gemold?
Omdat er speciaal daarvoor een extra onderstation gebouwd zou moeten worden. De rest van Duitsland, Oostenrijk, Zweden, Zwitserland en Noorwegen hebben al een apart elektriciteitsnetwerk voor Bahnstrom. Het enige voordeel van 15KV doortrekken tot aan Zevenaar is dat het materieel wat naar Arnhem gaat rijden bi-courant ipv tri-courant moet zijn maar of dat nou een showstopper is...
Ik weet niet of je voor dat korte kutstukje een nieuw onderstation nodig zou hebben. 15 kV is best sterk, je kunt zo 25 ā 30 km van een onderstation af zitten.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Even een vraag over Zwolle-Enschede: Er komen sneltreinen in de spits, 's ochtends richting Zwolle, 's middags richting Enschede. Mijn vraag is of de stroom naar Enschede niet gelijk of zelfs groter dan de stroom naar Zwolle? Enschede is groter dan Zwolle en het nabijgelegen Hengelo heeft ook nog 80.000 inwoners. Daarnaast is volgens mij Saxion ook iets groter dan Wiendesheim dus zullen hbo'ers voornamelijk naar Enschede reizen. Zwolle heeft daarentegen wel meer treinaansluitingen.
Rossíya, Rossíya - V étom slķve ogķn' i síla, V étom slķve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
De stroom naar Enschede heeft al de keus uit 6 treinen per uur (IC's, stoppers uit Apeldoorn en stoppers uit Zwolle. De mensen naar Zwolle hebben nu alleen 2x per uur een stopper, 2x per uur een sneltrein erbij brengt het iets meer in evenwicht.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 16 juni 2015 22:24 schreef Erno-BE het volgende: Even een vraag over Zwolle-Enschede: Er komen sneltreinen in de spits, 's ochtends richting Zwolle, 's middags richting Enschede. Mijn vraag is of de stroom naar Enschede niet gelijk of zelfs groter dan de stroom naar Zwolle? Enschede is groter dan Zwolle en het nabijgelegen Hengelo heeft ook nog 80.000 inwoners. Daarnaast is volgens mij Saxion ook iets groter dan Wiendesheim dus zullen hbo'ers voornamelijk naar Enschede reizen. Zwolle heeft daarentegen wel meer treinaansluitingen.
Treinen naar Zwolle zijn druk, vanuit Zwolle niet zo in ochtend. Go figure.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op dinsdag 16 juni 2015 22:40 schreef Prins_Pils het volgende: Heeft ze zulke dikke stookjukken dat je die VIRM nog maar nét kunt zien ofzo? Dat je zo goed moet kijken?
Ik heb een foto van de achterbumper gemaakt. Een anaalplaat zeg maar. Thuis ff uppen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ik ben benieuwd naar de onderliggende gedachte bij het opstellen van deze vraag. Kijken of er mensen zijn die SPOOR echt heel erg zouden missen of dat NS op het blad kan bezuinigen.
Ik mis er niks aan eerlijk gezegd. Semi-aanbiedingen waar ik alleen niks aan heb (betaal er ééntje vol en krijg de tweede gratis of met korting), en mwah-info over de steden.
Ik ben benieuwd naar de onderliggende gedachte bij het opstellen van deze vraag. Kijken of er mensen zijn die SPOOR echt heel erg zouden missen of dat NS op het blad kan bezuinigen.
Ik heb een businesscard, ik ben spoorloos.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik kwam dit leuke lijstje tegen. Gden idee hoe recent het is, maar heeft leuk overzicht van alle series. Had niet verwacht dat 110 nog zo groot was en 120 relatief klein.
Op dinsdag 16 juni 2015 22:56 schreef derLudolf het volgende: Ik kwam dit leuke lijstje tegen. Gden idee hoe recent het is, maar heeft leuk overzicht van alle series. Had niet verwacht dat 110 nog zo groot was en 120 relatief klein.
Op dinsdag 16 juni 2015 22:57 schreef Kansenjongere het volgende: Ik ben benieuwd of ze, als ze spoor afschaffen, dat dan ook meteen zien als een goede redenen om de abonnementsprijzen weer te verhogen.
Waarom zouden ze? Er is immers bezuinigd op een flutblaadje en je krijgt als abo-houder geen papieren aanbiedingen meer?
Op dinsdag 16 juni 2015 23:06 schreef Prins_Pils het volgende: Bahn? Dat blaadje dat ik altijd in de Pimpel zag? Afgeschaft? Las ik wel altijd, stonden wel leuke dingen in soms hoewel hooguit 10% me kon boeien.
Ja, soort Playboy maar dan zonder naaktfoto's.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op dinsdag 16 juni 2015 23:04 schreef DeaDLocK2K het volgende: Jij hebt het reclameblad Bahn gemist? Ik heb alleen bij DSB nog nooit iets dergelijks zien liggen in de trein eigenlijk.
Mobil is dat toch? Daar staan altijd wel wat toffe dingen in
Het verkeer rond Schiphol is dinsdag ontregeld door een loslopende hond. Treinreizigers moeten rekening houden met flinke vertraging. Ook is de A4 ter hoogte van Schiphol voor onbepaalde tijd afgesloten.
gisteren zag ik op Rotterdam centraal een VIRM met ERTMS bestickering zoals deze ook op een aantal SLT's te zien is. helaas geen fotootje kunnen maken. grapje van iemand of een teststelletje?
Er zijn in het verleden ook VIRM's geweest met ERTMS stickers, omdat die ook tot de proef behoorden maar volgens mij zijn die VIRM's nooit ook daadwerkelijk daarvoor gebruikt. Verder heb ik op Somda al maanden geen meldingen daarover gezien dus het kan zijn dat ze de proef opnieuw aan het doen zijn maar dan met VIRM. Of gewoon de stickers nooit verwijderd hebben
Op woensdag 17 juni 2015 10:16 schreef Salatrel het volgende: gisteren zag ik op Rotterdam centraal een VIRM met ERTMS bestickering zoals deze ook op een aantal SLT's te zien is. helaas geen fotootje kunnen maken. grapje van iemand of een teststelletje?
Die heb ik ook wel es gezien, volgens mij in Zwolle.
Nooit geweten dat dat mat ook HSL proof moest zijn. Als ICNG wordt ingevoerd, verdwijnt ICR van de HSL? Dan moeten ze die Traxxen snel (<10jaar) afschrijven.
Tegen die tijd zal de ICB ook wel al met een treinstel worden gereden, dus daar ben je ook geen locs voor nodig dan.
Maar... Worden die extra TRAXX'en (ter vervanging van de stuurstanden) geleased of gekocht? Die 19 die op dit moment gekocht zijn kun je altijd nog aan het buitenland/goederenboer verkopen...
Maar... Worden die extra TRAXX'en (ter vervanging van de stuurstanden) geleased of gekocht? Die 19 die op dit moment gekocht zijn kun je altijd nog aan het buitenland/goederenboer verkopen...
Een gedeelte is gekocht, een gedeelte is geleasd. Beiden kan je teruggeven. 10 jaar lease=even duur als koop. Go figure. Versneld afschrijven doen ze niet zo snel want die meuk is nog lang inzetbaar voor allerhande dingen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op de Kijfhoek is een goederentrein ontspoord. 7 lege kolenwagens liggen naast de rail en er is een bovenleidingportaal omver gegaan, waardoor treinverkeer tussen Rotterdam en Dordrecht tot stilstand is gekomen. Prognose: einde dienst.
Als het dezelfde trein is als die ik afgelopen week enkele keren tussen Eindhoven en Tilburg heb waargenomen, kan de ontsporing best wel eens aan een defect wiel liggen. Een van de wagens kwam zo ongeveer voorbij stuiteren.
Op woensdag 17 juni 2015 10:18 schreef b2py het volgende: Er zijn in het verleden ook VIRM's geweest met ERTMS stickers, omdat die ook tot de proef behoorden maar volgens mij zijn die VIRM's nooit ook daadwerkelijk daarvoor gebruikt. Verder heb ik op Somda al maanden geen meldingen daarover gezien dus het kan zijn dat ze de proef opnieuw aan het doen zijn maar dan met VIRM. Of gewoon de stickers nooit verwijderd hebben
VIRM deed niet mee in de ERTMS-pilot in 2014. Enkel SLT en ICE. De stickers op een VIRM zijn dan ook "grapjes".
ZLSM leent dus definitief een 52'er van de VSM. Is nog uitgesteld geweest. Oorzaak? Provincie heeft veel geld in de infra gestoken, maar er is (te) weinig voor materieel overgebleven. Iets waar ik en nog diverse anderen bang voor waren...
Goed zo. Er zijn te veel gevallen waarin onschuldige reizigers ten onrechte beboet worden. Als dit doorgegaan was had je kunnen aftellen tot er onschuldige reizigers ten onrechte in elkaar getremd zouden worden. En dat moet je niet willen, vind ik
Dan nog even een paar woorden speciaal voor de vouwfietsers: lieve mensen, iedereen haat jullie. Even afgezien van de thermosflessen, de windjacks en de rugzakken: doe even normaal. Doe niet net alsof een vouwfiets prima is in de trein. Jullie staan onwijs in de weg man! Met je dertig kilo staal voor ieders schenen. Ik stel voor: of we zien jullie nooit meer in de spits, of jullie krijgen standaard pek en veren en een omroepbericht in de categorie: ‘in rijtuig 4345 stapt een lul met een vouwfiets in’.
Nou ja, het is niet de schuld van de vouwfietsen zelf natuurlijk. Maar van die neukfouten die gaan lopen doen alsof iedereen zit te wachten op hun dranghek. Die moeten wel platgeschoten worden ja. Toch maar wel bewapenen dat personeel?
Nou ja, het is niet de schuld van de vouwfietsen zelf natuurlijk. Maar van die neukfouten die gaan lopen doen alsof iedereen zit te wachten op hun dranghek. Die moeten wel platgeschoten worden ja. Toch maar wel bewapenen dat personeel?
Soms nemen reizigers zelf het heft in handen en laten de vouwfiets een paar stations te vroeg uitstappen
Nou ja, het is niet de schuld van de vouwfietsen zelf natuurlijk. Maar van die neukfouten die gaan lopen doen alsof iedereen zit te wachten op hun dranghek. Die moeten wel platgeschoten worden ja. Toch maar wel bewapenen dat personeel?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 17 juni 2015 17:28 schreef Peterselieman het volgende: De NS heeft een optie op 18 extra Traxx-locomotieven gelicht. Vanaf volgend jaar mei zullen ze in gaan stromen.
En in hoeverre kan dat allemaal weer geannuleerd worden als ze de HRNconcessie na 2025 niet krijgen? Oftewel: in hoeverre "moet" de staat ze hierdoor wel die concessie geven?
En in hoeverre kan dat allemaal weer geannuleerd worden als ze de HRNconcessie na 2025 niet krijgen? Oftewel: in hoeverre "moet" de staat ze hierdoor wel die concessie geven?
Geen idee, maar het ministerie zal sowieso in zee blijven gaan met de NS, ook al verbiedt de rechter de huidige constructie. Tuigen ze wel weer een nieuwe op en voor je het weet ben je al in 2025
Op woensdag 17 juni 2015 17:28 schreef Peterselieman het volgende: De NS heeft een optie op 18 extra Traxx-locomotieven gelicht. Vanaf volgend jaar mei zullen ze in gaan stromen.
Leuk, nog meer mooi spul om mee te rijden Ik vind die Traxx locs toch maar een mooi stukje techniek. Het vraagt even een andere manier van denken (Lees: bij storing: gewoon lezen wat de computer zegt, niet direct zeggen dat ie stuk is, ben je met drie minuten weer onderweg.). Laat ik het zo zeggen: ik ben (even afkloppen) nog nooit met zo'n ding gestrand
Edit: spul is natuurlijk prima weer te verkopen als de ICNG in gaat stromen. Daarom is het ook een relatief handige investering.
Geen idee, maar het ministerie zal sowieso in zee blijven gaan met de NS, ook al verbiedt de rechter de huidige constructie. Tuigen ze wel weer een nieuwe op en voor je het weet ben je al in 2025
Jammer.
Maar laten we dan ook stoppen met "Oh jee we moeten 178 miljoen keer te veel bieden anders krijgen we de concessie niet!" en "NS moest echt wel zijn best doen om de concessie te houden". Want behalve dat dat de geloofwaardigheid van de politiek alleen maar nog verder ondermijnt, kost dat ook alleen maar belastinggeld dat nergens heen gaat (?)
Aha, dat wist ik niet. Ik heb daar toen foto's van voorbij zien komen in dit topic.
[..]
Gaat er eindelijk eens 200 gereden worden daar?
Soort van.. Maar als we naar PHS-frequenties gaan betekent dat meteen dat van de vijf minuten winst die het oplevert er weer twee opgaan in een lange stop in Almere vanwege capaciteitsgebrek. Leuk hč?
Soort van.. Maar als we naar PHS-frequenties gaan betekent dat meteen dat van de vijf minuten winst die het oplevert er weer twee opgaan in een lange stop in Almere vanwege capaciteitsgebrek. Leuk hč?
Kost tenminste wel weer lekker veel Groene Stroom jeuj
Soort van.. Maar als we naar PHS-frequenties gaan betekent dat meteen dat van de vijf minuten winst die het oplevert er weer twee opgaan in een lange stop in Almere vanwege capaciteitsgebrek. Leuk hč?
Op woensdag 17 juni 2015 18:58 schreef Mr_Klaasje het volgende: Zullen we dan ook alle provincies waar weinig reizigers in de trein zitten van het spoorwegnet afkoppelen? Friesland, Zeeland.. Ruimt goed op.
Op woensdag 17 juni 2015 18:58 schreef Mr_Klaasje het volgende: Zullen we dan ook alle provincies waar weinig reizigers in de trein zitten van het spoorwegnet afkoppelen? Friesland, Zeeland.. Ruimt goed op.
Laat ze dan meteen afzinken, hoeft er ook geen belastinggeld meer heen.
Er zou zoveel "geen probleem moeten zijn". Dingen als machinisten die weten hoe lang hun trein is, conducteurs die van vervoerbewijzen op de hoogte zijn. Allemaal niet zo moeilijk.
Amsterdam > Oslo stukkie trein tot station > Kirkenes > Boot 3 dagen > Trondheim stukkie naar station > Amsterdam in een week. Volgend jaar mogelijk puur met spoor er doorheen crossen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Hurtigruten vertrekt daar. De tussenstukken zijn natuurlijk vliegtuig. Oslo > Kirkenes is best een takke end nog. Even buurten bij Poetin in de achtertuin. Midzomernachtzon ook nog even meepikken.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Hurtigruten vertrekt daar. De tussenstukken zijn natuurlijk vliegtuig. Oslo > Kirkenes is best een takke end nog. Even buurten bij Poetin in de achtertuin. Midzomernachtzon ook nog even meepikken.
Op woensdag 17 juni 2015 17:28 schreef Peterselieman het volgende: De NS heeft een optie op 18 extra Traxx-locomotieven gelicht. Vanaf volgend jaar mei zullen ze in gaan stromen.
Op woensdag 17 juni 2015 20:28 schreef spectrumanalyser het volgende: op het somda forum verschijnt zojuist het tragische bericht dat december 2015 al het Plan V uit dienst gaat.
of het nu echt zo tragisch is. Ik waag het te betwijfelen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 17 juni 2015 20:28 schreef spectrumanalyser het volgende: op het somda forum verschijnt zojuist het tragische bericht dat december 2015 al het Plan V uit dienst gaat.
De hoeveelste keer is dit dat ze zeggen dat heel Plan V eruit gaat? Eerst zien dan geloven!
Op woensdag 17 juni 2015 21:23 schreef bork het volgende: The Channel Tunnel has been open for more than 20 years – linking the UK with France and continental Europe
But why are there still so few direct services between London and other European cities?
Filmpje van 7 minuten over het wel en wee van het (snelle) lange afstand reizen binnen Europa met een ontmoeting met the Man in Seat 61 (Mark Smith).
Ik blijf het maar xenofoob vinden van de Britten: overstappen op de trein waar je uitkomt om door de douane te gaan. Op deze manier zal vliegen altijd populairder blijven. Maar de andere kant op kam het wel in één keer. Merkte het met de ferry ook al: Engeland in was de douane streng, wat Engeland verlaat boeit ze helemaal niets. We kunnen dat land net zo goed uit het shengenverdrag knikkeren.
Ik heb in de autotrein van de Kanaaltunnel zo wel heen als terug vķķr de tunnel Engelse én Franse douanecontrole gehad. Op de heenweg eerst de Franse, die alles grondig doorzochten (snuffelhonden en al), dan de Engelse, op de terugweg andersom.
Moet er wel even bijzeggen dat dat in 2002 was met een touringcar, misschien is het nu anders
[ Bericht 33% gewijzigd door Prins_Pils op 17-06-2015 23:31:27 ]
Op woensdag 17 juni 2015 21:23 schreef bork het volgende: The Channel Tunnel has been open for more than 20 years – linking the UK with France and continental Europe
But why are there still so few direct services between London and other European cities?
Filmpje van 7 minuten over het wel en wee van het (snelle) lange afstand reizen binnen Europa met een ontmoeting met the Man in Seat 61 (Mark Smith).
Hm filmpje bleef een beetje oppervlakkig, had wat meer diepgang gehoopt. Niettemin erg interessant.
Toch vraag ik mij af of het voordeel van een trein Amsterdam - London wel zo groot is als er ook nog eens een controle tussenkomt. Zit je toch snel aan de 4 - 4,5 uur van centrum tot centrum, als ik het goed heb? Al zal het vliegtuig in totaal niet eens heel veel korter zijn met voor- en natransport erbij..
Ik blijf het maar xenofoob vinden van de Britten: overstappen op de trein waar je uitkomt om door de douane te gaan. Op deze manier zal vliegen altijd populairder blijven. Maar de andere kant op kam het wel in één keer. Merkte het met de ferry ook al: Engeland in was de douane streng, wat Engeland verlaat boeit ze helemaal niets. We kunnen dat land net zo goed uit het shengenverdrag knikkeren.
Het VK zit niet in Schengen, dus het is tamelijk ingewikkeld om ze daaruit te gooien
Hm filmpje bleef een beetje oppervlakkig, had wat meer diepgang gehoopt. Niettemin erg interessant.
Toch vraag ik mij af of het voordeel van een trein Amsterdam - London wel zo groot is als er ook nog eens een controle tussenkomt. Zit je toch snel aan de 4 - 4,5 uur van centrum tot centrum, als ik het goed heb? Al zal het vliegtuig in totaal niet eens heel veel korter zijn met voor- en natransport erbij..
Die controles zijn het fnuikende van het hele verhaal. Die halen het plezier en de snelheid uit het lange afstand treinreizen verhaal, daar moet de EU iets aan doen. Het voordeel zou de directe verbinding van centrum tot centrum moeten zijn. Je moet op Schiphol zien te komen en van Heathrow (bijv.) eraf zien komen, dat elimineer je met de trein.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Inbegrepen: - e-ticket dagkaart of - e-ticket 2 dagkaarten of - e-ticket 3 dagkaarten
1e klas aanbieding! Reis 1, 2 of 3 dagen. Al vanaf ¤ 19. Vier het tienjarig bestaan van Treinreiziger.nl met ons en profiteer van deze 1e klas aanbieding.
Reis vķķr 18 juli 2015 1, 2 of 3 dagen in de 1e klas per trein voor ¤ 19, ¤ 29 of ¤ 39.
Voorwaarden • Deze aanbieding is te koop t/m 17 juli 2015 op=op • Deze aanbieding is te gebruiken t/m 17 juli 2015 • De dagkaart is te gebruiken van maandag t/m vrijdag vanaf 09.00 uur en op zaterdag en zondag de hele dag • Ook geldig in treinen van Arriva, Breng, Connexxion, Syntus en Veolia • Niet geldig in Thalys Amsterdam - Parijs, met toeslag geldig in Intercity direct tussen Schiphol en Rotterdam & ICE International • Niet geldig in combinatie met andere acties/aanbiedingen • Omruilen of geld terug is niet mogelijk • Zolang de voorraad strekt
Railjet denk ik niet, want NS wil treinstellen en geen getrokken materieel.
Wat enkeldeks materieel dat nu (of in de nabije toekomst) rondrijdt en mogelijk zou kunnen voldoen aan de eisen die NS stelt:
Bombardier CONTESSA, ook bekend als de Øresundståg. Rijdt 180 km/u in Zweden/Denemarken, maar kan waarschijnlijk ook wel 200 km/u halen. Er is een verlaagd deel dat toegankelijk is voor mensen in een rolstoel.
Bombardier REGINA X55, rijdend in Zweden onder de naam SJ 3000. In dienst sinds 2012, maximumsnelheid 200 km/u. In één van de bakken is een rolstoellift ingebouwd.
Er zijn proefritten geweest waarbij een soortgelijk treinstel een snelheid van ruim 250 km/u heeft gehaald (Gröna Tåget).
Alstom Coradia Liner, een nieuwe intercitytrein voor SNCF. 200 km/u, toegankelijk, maar nog niet in dienst.
Stadler FLIRT. 200 km/u, toegankelijk, en reeds in dienst in Noorwegen en Zweden.
Siemens/Bombardier ICx, de nieuwe trein voor het Fernverkehr van Deutsche Bahn. De trein is nog niet in dienst, maar de eerste is al wel gebouwd en wordt op dit moment getest in Duitsland. Met 230 km/u een beetje te snel voor de eisen van NS, maar met een motorwagen minder (en minder vermogen per trein) komt het waarschijnlijk in de buurt van wat NS zoekt.
Iedere trein krijgt een rolstoelrijtuig met ingebouwde lift.
-- Maar of één van deze treinen het wordt is natuurlijk maar de vraag, dat weten we pas als de aanbesteding afgerond is (ergens volgend jaar).
De Zweedse spoorwegen, SJ, hebben deze zomer een kortingsactie voor leden van SJ Prio, hun loyaliteitsprogramma. Leden krijgen 50% korting op de aanschaf van 1e klas-tickets voor reizen tussen 22 juni en 23 augustus. Deze korting geldt voor alle tarieven (dus ook de non-flex tickets) en lid worden van SJ Prio is gratis.
Een enkele reis in 1e klas kun je kopen vanaf 195 SEK (¤ 21,20) in SJ Regional/InterCity of 295 SEK (¤ 32,05) in SJ Snabbtåg (SJ 2000/3000), wat goedkoper kan zijn dan een ticket 2e klas tegen dezelfde tariefvoorwaarden.
Om korting te krijgen gebruik je promocode SOMMAR50 tijdens het boeken van een ticket op www.sj.se.
Ik blijf het vrij vreemd vinden dat ze enkeldeksmaterieel willen. Het lijkt niet echt op een goede redenering gebaseerd te zijn. Al is er tegenwoordig wel enkeldeksmaterieel wat qua zitplaatsen per meter treinlengte behoorlijk in de buurt van VIRM komt.
Op donderdag 18 juni 2015 09:09 schreef Mr_Klaasje het volgende: Ik blijf het vrij vreemd vinden dat ze enkeldeksmaterieel willen. Het lijkt niet echt op een goede redenering gebaseerd te zijn. Al is er tegenwoordig wel enkeldeksmaterieel wat qua zitplaatsen per meter treinlengte behoorlijk in de buurt van VIRM komt.
ik snap het deels wel, omdat het enkeldeks IC-materieel op leeftijd begint te raken en er genoeg lijnen zijn waar het op dit moment niet druk genoeg is voor dubbeldeks IC-materieel
Op donderdag 18 juni 2015 09:58 schreef J.B. het volgende: Als het maar niet zoiets als een Deense Neus wordt, die dingen doen pijn aan je ogen
Over Denemarken gesproken, AnsaldoBreda heeft ook nog een trein in het portfolio die 200 km/u haalt
Voor de NS geen probleem, want Ansaldo zit niet in het bidproces dat de NS nu heeft lopen. Siemens, Alstom, Bombardier en Stadler zijn de bedrijven die nog in de running zijn
In één van de bakken is een rolstoellift ingebouwd.
[..]
Iedere trein krijgt een rolstoelrijtuig met ingebouwde lift.
Leuk bedacht zo'n lift, prima voor rustige lijnen (Zweden) of IC's met lange tussenstops (Duitsland) maar ik denk niet dat NS daar genoegen mee neemt. Met de drukte op het hoofdrailnet, in combinatie met korte tussenstops (doorstroomstations!) lijkt zo'n lift toch te omslachtig. Een trein met bij alle deuren een gelijkvloerse instap is dan beter.
Vandaar de Maar wat is nou het verschil tussen, bijvoorbeeld een ICx met een motorwagen of een Railjet stam. Een motorwagen heeft meestal ook geen of een beperkt aantal zitplaatsen...
quote:
Siemens/Bombardier ICx, de nieuwe trein voor het Fernverkehr van Deutsche Bahn. De trein is nog niet in dienst, maar de eerste is al wel gebouwd en wordt op dit moment getest in Duitsland. Met 230 km/u een beetje te snel voor de eisen van NS, maar met een motorwagen minder (en minder vermogen per trein) komt het waarschijnlijk in de buurt van wat NS zoekt.
Hoop dit dit hem dan maar wordt Hopelijk minstens zou comfortabel als
ik snap het deels wel, omdat het enkeldeks IC-materieel op leeftijd begint te raken en er genoeg lijnen zijn waar het op dit moment niet druk genoeg is voor dubbeldeks IC-materieel
De Koplopers hebben 'net' hun revisie gehad, toen waren ze 25 jaar oud ofzo? Ze kunnen toch nog wel weer 20 jaar mee toch?
ik snap het deels wel, omdat het enkeldeks IC-materieel op leeftijd begint te raken en er genoeg lijnen zijn waar het op dit moment niet druk genoeg is voor dubbeldeks IC-materieel
De grap is alleen dat het nieuwe spul sowieso ook op lijnen komt te lopen waar je minimaal de capaciteit van VIRM10 binnen 320 meter nodig gaat hebben.
Vandaar de Maar wat is nou het verschil tussen, bijvoorbeeld een ICx met een motorwagen of een Railjet stam. Een motorwagen heeft meestal ook geen of een beperkt aantal zitplaatsen...
Reken maar dat de meeste treinstellen tegenwoordig geen losse motorwagen meer hebben maar dat alles op het dak en onder de vloer zit: Logisch want dan kan je meer zitplaatsen in je beperkte lengte kwijt.
De grap is alleen dat het nieuwe spul sowieso ook op lijnen komt te lopen waar je minimaal de capaciteit van VIRM10 binnen 320 meter nodig gaat hebben.
Dat zijn 12 bakken enkeldeks en dat gaat binnen die 320 meter wel passen, helemaal in combinatie met hogere frequenties moet het lukken om meer mensen te vervoeren.
Maar wat is nou het verschil tussen, bijvoorbeeld een ICx met een motorwagen of een Railjet stam. Een motorwagen heeft meestal ook geen of een beperkt aantal zitplaatsen...
Bij Railjet gaat 20 meter aan trein verloren aan de locomotief, daar kunnen geen reizigers zitten. In een motorbak van een ICx zijn net zoveel zitplaatsen als in een andere bak.
Bij 'motorbak' moet je niet denken aan zo'n ding zoals bij een DDZ, maar gewoon aan een bak met aangedreven draaistellen.
Op donderdag 18 juni 2015 10:42 schreef James1988 het volgende: Bij Railjet gaat 20 meter aan trein verloren aan de locomotief, daar kunnen geen reizigers zitten. In een motorbak van een ICx zijn net zoveel zitplaatsen als in een andere bak.
Bij 'motorbak' moet je niet denken aan zo'n ding zoals bij een DDZ, maar gewoon aan een bak met aangedreven draaistellen.
Nja, ICE1 en 2, Thalys hebben ook allemaal een motorbak;) Die hoeft ook niet perse langs het perron te staan bij een stop?
Op donderdag 18 juni 2015 10:24 schreef derLudolf het volgende: De Koplopers hebben 'net' hun revisie gehad, toen waren ze 25 jaar oud ofzo? Ze kunnen toch nog wel weer 20 jaar mee toch?
Dat was in 2006 voor de oudste stellen, die zitten nu alweer bijna halverwege die 20 jaar.
Nja, ICE1 en 2, Thalys hebben ook allemaal een motorbak;) Die hoeft ook niet perse langs het perron te staan bij een stop?
Als je er twee aan elkaar koppelt zitten er motorbakken in het midden van de trein die dus wel langs het perron moeten staan. Dat is wel een probleem als de perronlengte beperkt is. Dat zag je ook bij DDAR toen dat nog met vier bakken reed, met de loc(s) in het midden paste dat niet op bepaalde trajecten.
Als je er twee aan elkaar koppelt zitten er motorbakken in het midden van de trein die dus wel langs het perron moeten staan. Dat is wel een probleem als de perronlengte beperkt is. Dat zag je ook bij DDAR toen dat nog met vier bakken reed, met de loc(s) in het midden paste dat niet op bepaalde trajecten.
Oke, maar hoe lang zullen de ICNG stellen moeten worden? 25.000 zitplaatsen, dan heb je het over behoorlijke treinstellen (of heel veel treinstellen)
ICM had geen modernisering moeten krijgen, de rood/oranje banken waren echt top. ICR was helemaal super met de oude banken. even leek het erop dat DDM1 de rode sprinterbanken zou houden, ik begrijp nu dat het DDM1 interieur alsnog op de schop gaat.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
In aanloop naar de nieuwe concessie (ZwEnZwoKa) gaan ze ook in Kampen aan de slag met het perron, lengte zal dan ongeveer 165m worden wat in theorie genoeg is voor 8 bakken FLIRT3 (uitgaande van de NS-specificaties).
quote:
Het perron van station Kampen wordt verlengd en verbreed. Na 2017 gaan er namelijk langere treinen rijden tussen de stad en Zwolle. Het perron krijgt er 32 meter extra bij achter de tuinen van de woningen aan de Trekvaart. Bewoners langs het spoor hadden bij de gemeente bezwaar gemaakt tegen de plannen omdat ze vrezen voor hun privacy. Ze hadden de gemeente voorgesteld om passagiers aan de andere kant van de trein te laten uitstappen, maar dat blijkt qua ruimte niet haalbaar. De gemeente gaat in overleg met de bewoners en overweegt een scherm te plaatsen tussen de tuinen en het perron. Het project moet in 2017 uitgevoerd worden.
Op donderdag 18 juni 2015 12:25 schreef James1988 het volgende: De eigenaar is HHPI (Heavy Haul Power International) en hij wordt bewaakt omdat het ding al eens is ondergekalt door 'straatkunstenaars'.
Oke, maar hoe lang zullen de ICNG stellen moeten worden? 25.000 zitplaatsen, dan heb je het over behoorlijke treinstellen (of heel veel treinstellen)
Volgens de tender ca. 80, 110 en 160 meter, dus vergelijkbaar met ICM en VIRM (drietjes, viertjes, zesjes). Daar kan je treinen van max. 320 of 330 meter lang mee samenstellen.
Volgens de tender ca. 80, 110 en 160 meter, dus vergelijkbaar met ICM en VIRM (drietjes, viertjes, zesjes). Daar kan je treinen van max. 320 of 330 meter lang mee samenstellen.
Het kunnen best kortere bakken zijn, als dat beter uitkomt. De eerder genoemde Coradia Liner is 100 meter lang, 6 bakken met Jacobsdraaistellen en er zit een bistrogedeelte en een speelplek voor kinderen in. In die opstelling passen er ongeveer 270 Franse reizigers in één treinstel.
Zou je de bar en de speelplek weglaten dan kom je denk ik uit op plusminus 320 zitplaatsen.
Het kunnen best kortere bakken zijn, als dat beter uitkomt. De eerder genoemde Coradia Liner is 100 meter lang, 6 bakken met Jacobsdraaistellen en er zit een bistrogedeelte en een speelplek voor kinderen in. In die opstelling passen er ongeveer 270 Franse reizigers in één treinstel.
Zou je de bar en de speelplek weglaten dan kom je denk ik uit op plusminus 320 zitplaatsen.
Op donderdag 18 juni 2015 14:18 schreef Ireyon het volgende: Als je een rit Thalys boekt kun je qua zitplaatsvoorkeur kiezen uit "Naast", "Raam" of "Gang". Wat is "Naast"?
Dan kun je kiezen of je naast een blondine of naast een brunette wilt zitten denk ik
Op donderdag 18 juni 2015 14:18 schreef Ireyon het volgende: Als je een rit Thalys boekt kun je qua zitplaatsvoorkeur kiezen uit "Naast", "Raam" of "Gang". Wat is "Naast"?
naast een al bezette plek misschien? of misschien alleen van toepassing als je 2 tickets koopt?
of wellicht een gespecificeerde stoelkeuze, bij naast kon je volgens mij ook een stoel nummer enzo opgeven
Bestel een kaart via mobiele app > Wil hem downloaden systeem zegt 'is al gedownload' mail die ballentent en ze zijn gadverpiellekes nog minder meewerkend dan de NS.
Doe een refund + blokkeer die kaart en laat mij lekker opnieuw boeken zakkenwassers.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Amsterdam > Oslo stukkie trein tot station > Kirkenes > Boot 3 dagen > Trondheim stukkie naar station > Amsterdam in een week. Volgend jaar mogelijk puur met spoor er doorheen crossen.
En dat laatste stuk Trondheim gaat de mist in. Wil dat toch wel voor mijn vakantie gefixt hebben.
Verder dan NSB die zegt 'Ja u heeft hem al gedownload' komen wij nog niet. Dat klopt dus niet en ik snap überhaupt niet waarom die downloadlink maar 1x te gebruiken zou zijn mocht ik hem wel al gedownload hebben...
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
47-Jähriger hält Lokführer für Raser und zieht Notbremse SCHARNHORST - Kurioser Vorfall im Regionalexpress: Ein 47-jähriger Mann hat im RE 6 in der Nacht zu Donnerstag die Notbremse gezogen, weil er den Lokführer für einen Raser hielt. Dabei war der Passagier wohl nicht mehr Herr seiner Sinne. Die Geschichte spielte sich kurz nach Mitternacht im Regionalexpress 6 ab. Der Zug war von Hamm Richtung Dortmunder Hauptbahnhof unterwegs, teilte die Bundespolizei in einer Pressemitteilung mit. In Höhe Scharnhorst betätigte ein Reisender plötzlich die Notbremse - bei 160 Km/h.
"Der Zug war mir zu schnell"
Als der Zug zum Stehen gekommen war, sprach ein Bahnmitarbeiter den 47-jährigen Mann auf sein Verhalten an. Die unglaubliche Antwort: "Der Zug fuhr mir zu schnell, ich wollte mit dem Triebfahrzeugführer darüber sprechen."
Erst nach rund drei Minuten konnte der Lokführer die Fahrt wieder aufnehmen. Mit Verspätung erreichte der Regionalexpress den Dortmunder Hauptbahnhof. Dort nahmen Bundespolizisten den 47-Jährigen in Empfang. Der Mann aus Herzebrock-Clarholz, der nach eigenen Angaben Drogen konsumiert hatte, erklärte auch den Bundespolizisten, dass ihm der Zug zu schnell gefahren sei.
Die Bundespolizei leitete gegen den bereits polizeibekannten 47-Jährigen ein Ermittlungsverfahren wegen Missbrauchs von Nothilfeeinrichtungen ein. Nach ersten Erkenntnissen kam durch die Vollbremsung niemand zu Schaden.
Man trekt aan de noodrem omdat de trein te snel rijdt
Op donderdag 18 juni 2015 16:55 schreef Salatrel het volgende: Ach op de nieuw bestickerde Benelux rijtuigen staan de logo's van NS en NMBS naast elkaar. Lees dat maar eens hardop
NSNMBS? NMBSNS?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 18 juni 2015 18:41 schreef Zug-Chef het volgende: Fles, Is dat dat lijntje waar Bassie & Adriaan en de reis door Europa ook zijn geweest? Waar B100 toen nog achter dat treintje aanrende?
Geen idee. Over welk lijntje heb je het? Ik weet wel dat Bassie en Adriaan ook eens iets met Llanfair PG gedaan hebben ja.
Op donderdag 18 juni 2015 19:41 schreef Dr_Flash het volgende: Hee schandknaapjes, niet vergeten dalek Rail Away kijken. Gaat over de Hoeresundstog. Die trein tussen Kopenhagen en Malmö
AB Transitio, een Zweeds leasebedrijf, heeft een order geplaatst bij Stadler voor de levering van 33 KISS-treinstellen met een maximumsnelheid van 200 km/u voor gebruik rond Stockholm.
Op donderdag 18 juni 2015 19:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Ik vind het niet gek hoor. Ik herken dat soort dingen ook. Maar TPWS ziet er normaal wel anders uit...
Op donderdag 18 juni 2015 19:41 schreef Dr_Flash het volgende: Hee schandknaapjes, niet vergeten dalek Rail Away kijken. Gaat over de Hoeresundstog. Die trein tussen Kopenhagen en Malmö
Leuke aflevering wel. Grappig die twee blauw-witte DB Interregio-rijtuigen die we passeerden bij het uitrijden van Malmö... Moet een aardig oude aflevering geweest zijn dus.
Leuke aflevering wel. Grappig die twee blauw-witte DB Interregio-rijtuigen die we passeerden bij het uitrijden van Malmö... Moet een aardig oude aflevering geweest zijn dus.
"De verwachting is dat vanaf 2001 bla bla...."
Behoorlijk belegen dus idd. Wel toffe beelden van de bouw van de brug
Op donderdag 18 juni 2015 20:39 schreef James1988 het volgende: Hmm, zo van dichtbij lijkt het meer op een ETCS-baken, maar die liggen normaalgesproken niet in de lengterichting?
Dat lijkt echt nul op een ETCS-baken wat ik ooit heb gezien. Heb je meer voorbeelden?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
De kachel van mijn VIRM is zojuist aangeslagen. Ik rook al een vreemde geur maar het is dus blijkbaar de hoogste stand. Begint ook vervelend warm te worden, gelukkig nog maar 3 minuten.