abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153545271
Jon always comes back, die zien we nog wel terug.
  maandag 15 juni 2015 @ 12:14:03 #177
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_153545355
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:09 schreef ToT het volgende:
Dacht men van Jon ook. :P

En over Arya hoor ik niemand klagen. ;)
Ik snap sowieso niet helemaal wat daar nu gebeurde in die tempel met alle gezichten.

En nog over Jon, naar mijn idee draait de hele serie om het verhaal over the Wall en de White Walkers die eraan zitten te komen, de familiestruggles over de Iron Throne zijn bijzaak. Kan toch niet dat ze Jon dan zomaar afslachten en geen ander personage bij the Wall plaatsen om bij wijze van spreke zijn plaats in te nemen?
Flesje bier
pi_153545385
Het is wel zo dat als the Lord of Light mensen weer tot leven brengt, er altijd "een stukje" achter blijft. En aangezien hij een redelijk ernstig geval van darmperforatie heeft na al die messteken, zal het Azor Ahai met spijsverteringsproblemen worden! :P
  maandag 15 juni 2015 @ 12:15:16 #179
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_153545393
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:14 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Ik snap sowieso niet helemaal wat daar nu gebeurde in die tempel met alle gezichten.
Lol met jouw username _O-
pi_153545419
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:15 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:

[..]

:D _O-
pi_153545511
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:14 schreef Gezicht het volgende:

[..]

En nog over Jon, naar mijn idee draait de hele serie om het verhaal over the Wall en de White Walkers die eraan zitten te komen, de familiestruggles over de Iron Throne zijn bijzaak. Kan toch niet dat ze Jon dan zomaar afslachten en geen ander personage bij the Wall plaatsen om bij wijze van spreke zijn plaats in te nemen?
Arya had een gezicht gejat omdat Meryn haar hem heeft zien achtervolgen.
In die tempel hadden ze uiteraard door wat ze gedaan had, en die god des doods wil altijd balans: toen ze Jaqen H'Ghar n die 2 anderen gered had, moesten er 3 anderen voor dood.
Nu had ze iemand gedood die niet gedood moest worden, dus moest er iemand anders voor dood.....ehh......klinkt toch wel als een andere situatie, maar fuck it! :P
Die man nam zijn eigen leven in plaats van het hare omdat......you know......stuff! :D

Misschien was die vent al heel oud en zagen ze veel potentie in haar of zo. :)
pi_153545517
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:15 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:

[..]

_O- idd ja! :D
  maandag 15 juni 2015 @ 12:22:18 #183
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_153545608
En waar was de hont van Jon om hem te redden? Of was het geld op.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_153545662
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 09:51 schreef ToetNL het volgende:

[..]

Zij had het vergif voor Myrcella op haar lippen. Zij zoende Myr en de rest weten we ;)
Ik denk niet dat het lang duurt voor Jaime en Bronn in de gaten hebben wie hier verantwoordelijk voor is. Bronn kent immers de werking van het gif dat je er een bloedneus van krijgt en linkt het meteen aan de sandsnakes. Vraag is wat gaan ze er aan doen.
pi_153545669
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:22 schreef Mani89 het volgende:
En waar was de hont van Jon om hem te redden? Of was het geld op.
Dit gebeurde erg onverwacht aangezien hij in de val is gelokt, dus rook het beest geen onraad.
Jon riep ook niet "Ghost! To me!" en wachtte rustig af terwijl ze één voor één op hun beurt wachtten om op hem in te steken. :)
  maandag 15 juni 2015 @ 12:25:29 #186
pi_153545697
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:15 schreef ToT het volgende:
Het is wel zo dat als the Lord of Light mensen weer tot leven brengt, er altijd "een stukje" achter blijft. En aangezien hij een redelijk ernstig geval van darmperforatie heeft na al die messteken, zal het Azor Ahai met spijsverteringsproblemen worden! :P
Idd _O- _O-

quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:18 schreef ToT het volgende:

[..]

Arya had een gezicht gejat omdat Meryn haar hem heeft zien achtervolgen.
In die tempel hadden ze uiteraard door wat ze gedaan had, en die god des doods wil altijd balans: toen ze Jaqen H'Ghar n die 2 anderen gered had, moesten er 3 anderen voor dood.
O was dat de reden dat hij er dus 3 kon killen :+ Ik dacht dat het een of andere masterassassin was die zegmaar uit dank voor haar hulp 3 man zou killen naar wens... niet op een balans op te maken. :{ Heb ik weer niet goed opgelet of zijn jullie zo wijs door de boeken :')

Overigens heeft Arya toch veel te veel gevoelens, wraakgevoelens e.d. om "niemand" te zijn? Dan moet je dat toch min of meer loslaten? Dat zouden ze toch in die tempel moeten zien om te zien dat ze totaal niet geschikt is voor - wat die functie ook voor moge stellen (want wat ze precies doen? alleen balans maken?) - in ieder geval niemand te zijn.
pi_153545703
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:24 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het lang duurt voor Jaime en Bronn in de gaten hebben wie hier verantwoordelijk voor is. Bronn kent immers de werking van het gif dat je er een bloedneus van krijgt en linkt het meteen aan de sandsnakes. Vraag is wat gaan ze er aan doen.
Ze hebben al een gijzelaar.
Verder zal Cersei er uiteraard achter komen. Ik vermoed dat ze FrankenMountain naar hen toe zal sturen; ze heeft door haar vernedering echt geen macht meer en zal Tommen waarschijnlijk niet kunnen overhalen het leger er op af te sturen.
pi_153545787
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:25 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:

[..]

Idd _O- _O-

[..]

O was dat de reden dat hij er dus 3 kon killen :+ Ik dacht dat het een of andere masterassassin was die zegmaar uit dank voor haar hulp 3 man zou killen naar wens... niet op een balans op te maken. :{ Heb ik weer niet goed opgelet of zijn jullie zo wijs door de boeken :')

Overigens heeft Arya toch veel te veel gevoelens, wraakgevoelens e.d. om "niemand" te zijn? Dan moet je dat toch min of meer loslaten? Dat zouden ze toch in die tempel moeten zien om te zien dat ze totaal niet geschikt is voor - wat die functie ook voor moge stellen (want wat ze precies doen? alleen balans maken?) - in ieder geval niemand te zijn.
Nee hij heeft letterlijk gezegd dat ze de god 3 doden heeft ontnomen en dat er 3 voor terug in de plaats moeten komen. :)
En in de tempel: ze leert er te liegen. Met dat zieke kleine meisje toonde ze al aan dat ze het goed begon te leren en toen ze Meryn Trant op de dokken had gezien, merkte je al dat Jaqen niet helemaal precies wist of ze nou de waarheid vertelde over die ene verzekeringsgozer (the thin man) of niet. Er was sowieso twijfel over of ze idd echt klaar was om alles achter zich te laten om niemand te worden, en nu werd dus idd duidelijk dat ze er dus niet klaar voor was.

Verder over wat ze in die tempel doen; in de boeken staat er wel iets uitleg over, maar echt heel gek veel wijzer wordt je er ook niet van. Er is te lezen hoe het tot stand is gekomen, maar waarom ze echt "niemand" moeten zijn of waarom er balans moet zijn, weet ik niet.
  maandag 15 juni 2015 @ 12:36:32 #189
pi_153545933
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:30 schreef ToT het volgende:

[..]

Nee hij heeft letterlijk gezegd dat ze de god 3 doden heeft ontnomen en dat er 3 voor terug in de plaats moeten komen. :)
Oke, niet opgelet. :+ Of in ieder geval niet gemerkt dat hij het letterlijk zo bedoelde.

quote:
En in de tempel: ze leert er te liegen. Met dat zieke kleine meisje toonde ze al aan dat ze het goed begon te leren en toen ze Meryn Trant op de dokken had gezien, merkte je al dat Jaqen niet helemaal precies wist of ze nou de waarheid vertelde over die ene verzekeringsgozer (the thin man) of niet. Er was sowieso twijfel over of ze idd echt klaar was om alles achter zich te laten om niemand te worden, en nu werd dus idd duidelijk dat ze er dus niet klaar voor was.

Verder over wat ze in die tempel doen; in de boeken staat er wel iets uitleg over, maar echt heel gek veel wijzer wordt je er ook niet van. Er is te lezen hoe het tot stand is gekomen, maar waarom ze echt "niemand" moeten zijn of waarom er balans moet zijn, weet ik niet.
Ah oke thanks.. maargoed als puntje bij paaltje komt zou ze het nooit kunnen worden toch. De enige reden waarom ze daar is, is omdat ze net zoals die vent op willekeur iedereen wil kunnen doden.. of in ieder geval d'r lijstje. Zolang ze dat lijstje heeft en nog zegmaar dingen "wil" in haar leven kan ze nooit niemand worden right?
  maandag 15 juni 2015 @ 12:36:52 #190
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_153545940
Voor iemand die claimt niemand te zijn vond een zekere iemand het een tijdje terug toch nog verdomd vervelend om helemaal niemand te doden:

"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_153545962
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:36 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:

[..]

Oke, niet opgelet. :+ Of in ieder geval niet gemerkt dat hij het letterlijk zo bedoelde.

[..]

Ah oke thanks.. maargoed als puntje bij paaltje komt zou ze het nooit kunnen worden toch. De enige reden waarom ze daar is, is omdat ze net zoals die vent op willekeur iedereen wil kunnen doden.. of in ieder geval d'r lijstje. Zolang ze dat lijstje heeft en nog zegmaar dingen "wil" in haar leven kan ze nooit niemand worden right?
True, maar zolang ze niet "niemand" is, zal ze blind blijven door het misbruiken van dat gezicht.
pi_153545975
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:36 schreef DO2 het volgende:
Voor iemand die claimt niemand te zijn vond een zekere iemand het een tijdje terug toch nog verdomd vervelend om helemaal niemand te doden:

Goeie! :D
pi_153546068
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:54 schreef Maanvis het volgende:
Eigenlijk wel belachelijk, alle toffe personages gaan dood en alleen dat sexy blonde sound of music kind blijft leven. Je weet wel, met die draakjes die al tjilpend op haar schouders gaan zitten als ze de wonderschone natuur van slavers bay bezingt.
Ik ben bang voor je dat Dany wel zal blijven leven tot in ieder geval de finale. Alles lijkt er namelijk op dat het een vuur tegenover vorst gevecht gaat worden. Het dodenrijk van de White walkers dat met de dag groeit tegenover Dany wat in een zekere zin ook groeit met haar draken die groeien, een leger dat groeit " met pieken en dalen"
Aan de andere kant hebben we wel hier te maken met GoT logica ;)
pi_153546203
Ik vond het overigens wel verdomd zwak gedaan dat Brienne PRECIES op het moment voordat Sansa de kaars aanstak wegliep.
Er gebeuren iets te veel toevallige samenlopen van omstandigheden, zoals toen ook met de Sandsnakes in de Water gardens.
pi_153546211
Neeee :'(
pi_153546312
Damn wat een aflevering...

Sansa heeft zichzelf inderdaad maar zelf bevrijd en een kaars aangestoken. Sommige vonden die een paar weken geleden nog een scenario dat niet zou gebeuren. Theon en Sansa gaan dus nu op de vlucht.

Stannis is uitgespeeld, maar geloof niet dat Briene hem heeft geëxecuteerd. Dus we zien hem nog wel terug volgend seizoen, maar zonder familie, zonder Melisandre, zonder leger.

Geen idee of het wat gebeurd is een straf voor Arya was of dat ze nu een volwaardig lid is van The Faceless Man society. Komt allemaal wel goed igg.

Tyrion, zal een machtsbasis bouwen in Mereen samen met Varys. Die zal uiteindelijk gebruikt worden om Daenerys te bevrijden van de Dothraki.

Daenerys is dus gevangen genomen door de Dothraki, maar of Drogon nog wat van zich laat zien, geen idee, zo niet, dan wordt ze wel bevrijdt door haar vrienden.

Myrcella hoeft ook niet persee dood te zijn, als Bronn of haar vriendje nog ergens een potion heeft weten te bemachtigen. Jaime zal iig pissed zijn en er zal zeker een oorlog uitbreken tussen huis Martel en Lannister.

Cercei is flink vernederd, maar ze liep erdoor heen met de gedachte om de Red Keep te halen en vanuit daar haar stappen te nemen om wraak te nemen op al die religieuze gekken. Die hebben het volk echter achter zich, dus ben benieuwd hoe dat zal gaan lopen. Met The Mountain++ komt het wel goed, maar zal waarschijnlijk definitief het loodje leggen volgend seizoen.

Jon Snow wordt in de seizoensopener gewoon gered door Melisandre en The Lord of Light, dus hij is niet echt klaar in Game of Thrones. Melisandre is niet voor niets haastig naar The Night Watch gegaan, ze heeft dingen gezien in het vuur.

Heb volgens mij alles gehad nu. Kijk alweer uit naar Seizoen 6!
  maandag 15 juni 2015 @ 12:51:16 #197
pi_153546313
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:47 schreef ToT het volgende:
Ik vond het overigens wel verdomd zwak gedaan dat Brienne PRECIES op het moment voordat Sansa de kaars aanstak wegliep.
Er gebeuren iets te veel toevallige samenlopen van omstandigheden, zoals toen ook met de Sandsnakes in de Water gardens.
En dat is in de boeken anders neem ik aan?
Overigens heeft iedereen het over het dodenrijk/white walkers en dany... maar het is onmogelijk dat Brandon Stark geen extreem belangrijke rol gaat spelen. Immers; he will fly. Erg benieuwd naar zijn rol! Dit seizoen was voor mij bijna een zoethoudertje voor Brandon's verhaal.
  maandag 15 juni 2015 @ 12:52:10 #198
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_153546335
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:51 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:

[..]

Overigens heeft iedereen het over het dodenrijk/white walkers en dany... maar het is onmogelijk dat Brandon Stark geen extreem belangrijke rol gaat spelen. Immers; he will fly. Erg benieuwd naar zijn rol! Dit seizoen was voor mij bijna een zoethoudertje voor Brandon's verhaal.
Ik was Bran al helemaal vergeten na een heel seizoen zonder hem. :') Maar hij zal idd ook een belangrijke rol gaan spelen, zij het in de oorlog tegen de White Walkers of op een andere manier.
Flesje bier
  maandag 15 juni 2015 @ 12:53:57 #199
pi_153546381
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:51 schreef Odaiba het volgende:
Heb volgens mij alles gehad nu. Kijk alweer uit naar Seizoen 6!
Bedankt :{ nu hoef ik seizoen 6 dus niet meer te zien :+
pi_153546406
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:51 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:

[..]

Bran neemt echt wel een draak over! :Y

En in de boeken gaat het idd echt COMPLEET anders! _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De verhaallijnen lopen nu zo anders dat er bijna niets meer te spoileren valt. (Sowieso omdat op een paar belangrijke dingen van the Iron Islands na eigenlijk alles nu wel in de serie gebeurd is.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')