Ik wil die velgen!quote:
nou nou, die 8 afleveringen per jaarquote:Op zondag 28 juni 2015 22:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Zondagavond zal nooit meer zo zijn als het was.
Er was wel eten. Het was alleen niet wat-ie gewild had.quote:Op zondag 28 juni 2015 22:12 schreef maerk het volgende:
Ik krijg zo'n donkerbruin vermoeden dat het na het opnemen van dit item was dat JC zijn fatale woedeaanval kreeg. Koud, vies, laat en dan geen vreten krijgen.
Dat betwijfel ik ten zeerste.quote:Op zondag 28 juni 2015 21:11 schreef S95Sedan het volgende:
Straks zitten ze bij Netflix en gaat het gewoon verder waar ze gebleven waren.
Waar Jeremy Oisin Tymon een ram verkocht was in Newcastle; niet echt in de buurt waar dat gefilmd is.quote:Op zondag 28 juni 2015 22:12 schreef maerk het volgende:
Ik krijg zo'n donkerbruin vermoeden dat het na het opnemen van dit item was dat JC zijn fatale woedeaanval kreeg. Koud, vies, laat en dan geen vreten krijgen.
Clarkson had een deel van de rechten, maar die heeft-ie een tijd geleden voor miljoenen aan de BBC verkocht.quote:Op zondag 28 juni 2015 23:55 schreef Iemand91 het volgende:
Het format Top Gear zal wel zo gigantisch vol hangen van de rechten, auteursrechten etc. etc. dat ik afvraag wat de drie kunnen meenemen naar een nieuw programma.
Wat, in die paar stukje van Hammond en May in de studio? Want de rest was al opgenomen voor de poep de ventilator raakte, dus het zou heel apart zijn als daar al grapjes over de rel in zaten.quote:Uiteindelijk is dit wel een aflevering die je vaker moet kijken; het zat volgepropt met verwensingen, innuendo's (wat stond er ook al weer op dat bord bij de skihal? ) en flink veel gezeik over Top Gear en BBC zelf.
200 commentents op een paar miljoen kijkersquote:Op zondag 28 juni 2015 22:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
http://www.topgear.com/uk(...)you-think-2015-06-28
Read 'em and weep, BBC. Als Chris Evans dit leest, trekt ie zich alsnog terug. Het lijkt erop dat hij geen kijker overhoudt.
Het is gewoon een vliegveld wat te huur is, ook door jou en mij. http://www.dunsfoldpark.com/quote:Op zondag 28 juni 2015 23:55 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik ten zeerste.
Het format Top Gear zal wel zo gigantisch vol hangen van de rechten, auteursrechten etc. etc. dat ik afvraag wat de drie kunnen meenemen naar een nieuw programma.
En denk ook eens aan de materiële zaken; Top Gear circuit. Niet in eigendom van BBC maar nu Top Gear doorgaat met andere presentatoren is de kans groot dat zij dat gaan gebruiken.
(BBC wil sowieso weer beroemdheden uitnodigen en die moeten ook wat te doen hebben, ergo; het circuit)
Vraag me af of het dan ook te regelen is dat wat Clarkson & Co gaan maken daar ook wel gefilmd kan worden.
Geen gigantisch verlies als het Top Gear testtrack niet meer in die hoedanigheid gebruikt kan worden, maar toch jammer.
Geen eigendom van de Beeb. Cameraman Ian May (https://twitter.com/IainMay72) heeft zn eigen bedrijfje camera cars: http://www.cameracars.co.uk/quote:En denk aan alle props; hun gigantische vloot van voertuigen van de afgelopen jaren; en welke nog regelmatig gebruikt worden/in beeld komen. Ligt aan de eigenaar van al die voertuigen (BBC?) of die mee kunnen gaan.
(Al zie ik die niet zo snel terugkeren in het nieuwe Top Gear van BBC.
Voordeel van de Beeb is denk ik dat ze niet zo streng kunnen zijn als een commerciële partij door cuncurrentiebedingen af te sluiten. Ze huren lokaal talent in, en die moeten ook voor anderen kunnen werken.quote:Let wel; bovenstaande is een gedachtenkronkel van mij. Ik weet niet precies hoe het qua rechten e.d. zit bij Top Gear en ander genoemde zaken; maar bij zo'n miljoenenshow zit is dat vast wel goed geregeld, lees: vastgespijkerd.
Misschien valt het ook wel mee.
Ik denk dat t budget voor TG lager is dan voor House of Cards.. TG was ongeveer 1 miljoen pond per aflevering, HOC begon bij $4,5 miljoen.. http://www.businessinside(...)of-cards-2013-3?IR=Tquote:Maar denk persoonlijk dat Clarkson & Co. sowieso wel een nieuwe weg willen/moeten inslaan voor hun nieuwe show.
Of dat nou aan hun persoonlijke voorkeur ligt, budget of aan de nieuwe distributeur.
Het was wel een beetje kleurloos in de studio jaquote:Waar Jeremy Oisin Tymon een ram verkocht was in Newcastle; niet echt in de buurt waar dat gefilmd is.
Uiteindelijk is dit wel een aflevering die je vaker moet kijken; het zat volgepropt met verwensingen, innuendo's (wat stond er ook al weer op dat bord bij de skihal? ) en flink veel gezeik over Top Gear en BBC zelf.
Het presenteren was voor Richard en James wel duidelijk een moetje; ze stonden daar overduidelijk niet voor eigen plezier. En dan ook nog in zo'n lege hal...
Wel jammer uiteindelijk; want het Top Gear waar we de afgelopen jaren naar kijken is nu dus echt afgelopen ...
En dan is het dus de vraag hoe beperkend die rechten zijn. In hoeverre de drie een dergelijk nieuw programma kunnen maken zonder dat BBC achter hen aan gaat dat zij met bepaalde zaken hun rechten schenden.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:03 schreef k_man het volgende:
Clarkson had een deel van de rechten, maar die heeft-ie een tijd geleden voor miljoenen aan de BBC verkocht.
Die waren op zichzelf ook al genoeg. Daar kwam geen positief woord meer uit namelijk. En denk ook aan die olifant.quote:Wat, in die paar stukje van Hammond en May in de studio?
True, maar toen was het nog niet gemonteerd. En met montage kun je flink je boodschap veranderen.quote:Want de rest was al opgenomen voor de poep de ventilator raakte, dus het zou heel apart zijn als daar al grapjes over de rel in zaten.
Dat zeg ik hierboven.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:15 schreef qu63 het volgende:
Het is gewoon een vliegveld wat te huur is, ook door jou en mij. http://www.dunsfoldpark.com/
Auntie Beeb op maandag, Netflix op dinsdag. Geen probleem.
Jij hebt het over de camerawagens. Ik had het over de Toybota, Dampervan, Hovervan, Hammerhead-i Eagle Thrust en nog veel meer.quote:Geen eigendom van de Beeb. Cameraman Ian May (https://twitter.com/IainMay72) heeft zn eigen bedrijfje camera cars: http://www.cameracars.co.uk/
De Discovery's die ze onderweg gebruiken zijn geloof ik altijd lokaal geregeld, behalve als ze in Europa zijn waarschijnlijk.
Jup...quote:Het was wel een beetje kleurloos in de studio ja
Dan noemen ze het Nailhead en Michael's Corner. Die namen zijn waardeloos en zullen denk ik ook niet beschermd zijn.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:38 schreef Iemand91 het volgende:
Dat zeg ik hierboven.
Maar heeft BBC bijvoorbeeld ook de rechten vastgelegd voor de termen "Hammerhead", "Gambon" e.d. voor gebruik bij TV-uitzendingen.
Het feit dat Jeremy zijn deel(!) van de rechten voor miljoenen kon verkopen betekend dat die rechten veel waard zijn; en die zijn niet zonder reden veel waard.
En dat zit niet alleen in de merchandising, DVDs en live-shows.
Ah, dat had ik niet door. Tja, die waren nu ook alleen maar decorstukken geworden. Misschien dat de Netflix-variant niet eens meer vanuit een studio komt? Heb je dat probleem ook meteen opgelostquote:Jij hebt het over de camerawagens. Ik had het over de Toybota, Dampervan, Hovervan, Hammerhead-i Eagle Thrust en nog veel meer.
Geinig, op andere plekken lees je juist reacties waarin men de BBC ervan beschuldigt dat ze het zo gemonteerd hebben dat Clarkson in een negatief licht wordt gezet. Ik weet niet wie de montage gedaan heeft, maar kennelijk is het maar net wat je er zelf in wilt zien.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:38 schreef Iemand91 het volgende:
Die waren op zichzelf ook al genoeg. Daar kwam geen positief woord meer uit namelijk. En denk ook aan die olifant.
"We weten allemaal wat dat betekend, we laten het ook duidelijk zien maar we mogen het er niet over hebben".
True, maar toen was het nog niet gemonteerd. En met montage kun je flink je boodschap veranderen.
En Clarkson heeft ook nog bepaalde zaken in gesproken na de fracas en daar kwam ook niet bepaald veel positiefs uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |