abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 juni 2015 @ 22:05:31 #101
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_153533284
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 21:49 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Graag ontopic houden. Persoonlijke vetes kunnen ook via DM.
Dus een crewlid gaat oproepen om vetes via DM op te lossen, nee zo ga je FOK! leuker en gezelliger maken.

Ik heb niets tegen Guus Geluk, hij wel tegen mij en dan kom je even melden dat hij me maar een DM moet sturen met de inhoud dat ik een debiel ben :')

Als ik dit soort dingen had geroepen in mijn crewtijd was tante Yvonne langsgekomen en had me een draai om de oren te geven.

En bedankt, het was leuk op FOK!....
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 14 juni 2015 @ 22:08:57 #102
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_153533407
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 21:30 schreef Klonk het volgende:
Ik zeg toch nergens dat het een rijsgeschiktheidstest is (of ben ik vaag aan het typen :') )
Welke test heb jij het dan over?

Het stukje van TS dat je quote vraagt TS letterlijk "hoe kunnen we onafhankelijk laten testen of ze nog geschikt is om te rijden?" Waarop jij aangeeft dat ze die test al heeft gehad.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 14 juni 2015 @ 22:10:41 #103
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_153533465
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 22:08 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Welke test heb jij het dan over?

Het stukje van TS dat je quote vraagt TS letterlijk "hoe kunnen we onafhankelijk laten testen of ze nog geschikt is om te rijden?" Waarop jij aangeeft dat ze die test al heeft gehad.
Ik was wazig met woorden (excuses daarvoor) ik bedoel gewoon de medische keuring van het CBR die om de 5 jaar plaats moet vinden bij mensen van 75 jaar en ouder :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_153538275
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 22:10 schreef Klonk het volgende:
ik bedoel gewoon de medische keuring van het CBR die om de 5 jaar plaats moet vinden bij mensen van 75 jaar en ouder
Wat mij betreft mogen die wel wat vaker, om de 2 jaar vanaf de 80 vind ik al meer kloppen. Of bijvoorbeeld ook een bepaalde meldcode voor huisartsen of familieleden om een melding te doen bij het CBR als de rijvaardigheid niet meer verantwoord is dat die persoon weer eerder wordt opgeroepen tot een medische test.

Misschien kan je sowieso het CBR zelf bellen en vragen of ze de test niet wat kunnen versnellen?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_153538474
Er zou eigenlijk een soort van meldpunt moeten komen voor dit soort dingen. Dan kan familie aangeven dat het genoeg is geweest voor iemand en nieuwe test moet doen.
pi_153543405
Ze komt gewoon door de medische rijgeschiktheidstest dus laat haar dan ook gewoon rijden.

Mijn opa was ook eigenwijs en bleef rijden, totdat hij in een parkeergarage ergens tegenaan reed en het niet meer lukte om weg te rijden. Toen hebben we besloten dat het klaar was en heeft hij de auto weggedaan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 15 juni 2015 @ 11:20:07 #107
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_153544023
TS wil liever niet de put dempen als het kalf verdronken is
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2015 @ 11:24:45 #108
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_153544116
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 00:40 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wat mij betreft mogen die wel wat vaker, om de 2 jaar vanaf de 80 vind ik al meer kloppen. Of bijvoorbeeld ook een bepaalde meldcode voor huisartsen of familieleden om een melding te doen bij het CBR als de rijvaardigheid niet meer verantwoord is dat die persoon weer eerder wordt opgeroepen tot een medische test.

Misschien kan je sowieso het CBR zelf bellen en vragen of ze de test niet wat kunnen versnellen?
Het probleem met die test is dat mensen veel te snel slagen. Kun je je nek draaien? Krijg je je voet op het pedaal? Whoppa.

Ik ken iemand die dus écht niet meer zou mogen rijden, maar na een simpele test en een klein stukje rijden mocht ie zo de weg weer op. Hersenbloeding gehad, ernstige complicaties in het rechterbeen, totaal geen mobiliteit meer. Hoe het mogelijk is dat hij zo weer zijn rijbewijs kreeg is me een raadsel.
Heb hem al zo ontzettend vaak moeten corrigeren als ik er bij in zat. Op de busbaan rijden, verkeerde oprit snelweg, verkeerde afslagen, over het fietspad afslaan. Situaties totaal niet overzien. Levensgevaarlijk.
pi_153546369
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:24 schreef Kreator het volgende:
Het probleem met die test is dat mensen veel te snel slagen. Kun je je nek draaien? Krijg je je voet op het pedaal? Whoppa.
En die test zou eigenlijk gewoon een soort rij-examen moeten zijn net zoals wanneer je je rijbewijs haalt.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_153548004
Tja en ik deel de mening met klonk. De gemiddelde rijvaardigheid is nu eenmaal niet hoog en het gevaar van wat oudere rijders is vrij relatief.

Laat ze liever genieten van hun mobiliteit.

Ik denk dat gehaaste huisvrouwen, petjes en taxichauffeurs minstens zo gevaarlijk zijn.
.
  maandag 15 juni 2015 @ 14:25:54 #111
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_153548602
Laten we het niet meer hebben over welke bevolkingsgroep het gevaarlijkste is:

TS vraagt zich af welke mogelijkheden er open staan voor iets dat hij als een probleem ervaart. Laten we het daar weer over hebben
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
pi_153548808
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:25 schreef Mark het volgende:
Laten we het niet meer hebben over welke bevolkingsgroep het gevaarlijkste is:

TS vraagt zich af welke mogelijkheden er open staan voor iets dat hij als een probleem ervaart. Laten we het daar weer over hebben
Nou en daar is dus geen oplossing voor, want medisch is de moeder van TS gewoon goedgekeurd om te rijden. Medisch is zij daar gewoon toe in staat en het is haar eigen verantwoordelijkheid om ermee te stoppen als het niet meer gaat volgens haar en daar kan TS niks aan veranderen.

Want denk je nu werkelijk dat TS klaar staat om oma overal heen te brengen als ze zelf niet meer kan rijden? Tuurlijk niet, hooguit elke zondag even een uurtje op de koffie, that's it. Dat mens weet dondersgoed dat ze in een sociaal isolement valt als ze niet meer kan rijden. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ze zo fel zegt dat ze het nog wel kan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_153549011
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:34 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Nou en daar is dus geen oplossing voor, want medisch is de moeder van TS gewoon goedgekeurd om te rijden. Medisch is zij daar gewoon toe in staat en het is haar eigen verantwoordelijkheid om ermee te stoppen als het niet meer gaat volgens haar en daar kan TS niks aan veranderen.

Want denk je nu werkelijk dat TS klaar staat om oma overal heen te brengen als ze zelf niet meer kan rijden? Tuurlijk niet, hooguit elke zondag even een uurtje op de koffie, that's it. Dat mens weet dondersgoed dat ze in een sociaal isolement valt als ze niet meer kan rijden. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ze zo fel zegt dat ze het nog wel kan.
En daarom is het normaal voor sommigen andersman leven in gevaar te brengen? Dan ben je gewoon een vuile egoist. Ik zou gewoon haar rijbewijs doorknippen of verbranden. Dan elke keer als ze toch gaat rijden de politie bellen dat er een gevaarlijk oud vrouwtje rondrijdt.

Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat mijn moeder een dodelijk ongeluk veroorzaakt terwijl ik er wat aan had kunnen doen.
Daarnaast heb je altijd nog regiobussen of speciaal vervoer.

Ik had gister nog de regels doorgespit, maar er is letterlijk geen meldpunt of oplossing voor dit probleem. Ik ben voor 10jaarse herexamens tot 65 daarna elke 2 jaar.
pi_153549058
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:42 schreef totalvamp het volgende:

[..]

En daarom is het normaal voor sommigen andersman leven in gevaar te brengen? Dan ben je gewoon een vuile egoist. Ik zou gewoon haar rijbewijs doorknippen of verbranden. Dan elke keer als ze toch gaat rijden de politie bellen dat er een gevaarlijk oud vrouwtje rondrijdt.

Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat mijn moeder een dodelijk ongeluk veroorzaakt terwijl ik er wat aan had kunnen doen.
Daarnaast heb je altijd nog regiobussen of speciaal vervoer.

Ik had gister nog de regels doorgespit, maar er is letterlijk geen meldpunt of oplossing voor dit probleem. Ik ben voor 10jaarse herexamens tot 65 daarna elke 2 jaar.
Nou als ik je 80 jarige moeder was had ik je een tik verkocht als je aan mijn spullen (rijbewijs) zou zitten, stoute jongen.

Ze is medisch gewoon goedgekeurd om te rijden, dan kan ze dus rijden.

En elke 2 jaar een keuring, heb je enig idee hoeveel dat kost? :')
pi_153549235
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:44 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Nou als ik je 80 jarige moeder was had ik je een tik verkocht als je aan mijn spullen (rijbewijs) zou zitten, stoute jongen.

Ze is medisch gewoon goedgekeurd om te rijden, dan kan ze dus rijden.

En elke 2 jaar een keuring, heb je enig idee hoeveel dat kost? :')
Dan zou ik je een preek geven over dat je het normaal vindt mensenlevens in gevaar te brengen omdat je zo nodig naar de wibra wilt.

Dat is bullshit, medische goedkeuring =/= rijvaardigheid hebben

Voordeel is met de komende technologie kun je iemand in VR auto laten rijden en dan basistechnieken goed bestuderen. Je kunt kijken waar ogen op focussen, reactiesnelheid, overzicht op kruispunten etc.

Je laat iemand er even aan wennen en dan een vooropgezette rijtest.

Het is misschien geen ECHTE autorijtest, maar het zal denk wel een heel stuk helpen.
pi_153550475
Ik ben ook zeker voor nieuwe technologieën om de rijvaardigheid te testen hoor.

Maar de moeder van 80 is a. rijvaardig want ze heeft ooit in een ver verleden haar rijbewijs behaald b. rijgeschikt want ze is door de medische test gekomen. Daar valt juridisch geen speld tussen te krijgen.
  maandag 15 juni 2015 @ 16:09:41 #117
435226 Snuifdoos
Ooh lekkerbekjes
pi_153551177
Anders even de kliklijn bellen.
Je hebt helemaal gelijk
En ze smaken nét zo lekker als vroeger
pi_153551925
Vind het sowieso nogal NSB'erig om zomaar mensen te gaan lopen verklikken, zelfs als ze volgens de wet niks fout doen. En dan je eigen moeder nog wel...
  maandag 15 juni 2015 @ 16:43:56 #119
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_153552012
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:40 schreef sirdanilot het volgende:
Vind het sowieso nogal NSB'erig om zomaar mensen te gaan lopen verklikken, zelfs als ze volgens de wet niks fout doen. En dan je eigen moeder nog wel...
Snap je nu echt TS niet? Als ma lief volgende week iemand aanrijdt, dan zul je altijd blijven denken "Had ik maar....."
Dommage arachide-fromage
pi_153552476
Nou goed, als dat rijbewijs echt zonodig ongeldig wil hebben. Een agent kan een melding doen bij het cbr, misschien eens met de wijkagent in gesprek gaan.
.
pi_153554541
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:40 schreef sirdanilot het volgende:
Je begrijpt het waarschijnlijk niet. Ik begrijp TS héél goed. Ik heb namelijk ook een familielid waarbij van 'goed rijden' al ff geen sprake meer is. Hij wordt regelmatig gekeurd en komt daar doorheen, maar bij hem in de auto zitten is écht niet prettig meer...
pi_153562324
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 18:23 schreef Queller het volgende:

[..]

Je begrijpt het waarschijnlijk niet. Ik begrijp TS héél goed. Ik heb namelijk ook een familielid waarbij van 'goed rijden' al ff geen sprake meer is. Hij wordt regelmatig gekeurd en komt daar doorheen, maar bij hem in de auto zitten is écht niet prettig meer...
Waarschijnlijk is het minstens zo gevaarlijk om bij je 18jarige zoontje in de auto te zitten die net z'n rijbewijs heeft.

Wat verminderd concentratievermogen door ouderdom zal echt niet veel gevaarlijker zijn dan het onbezonnen gedrag van een 18 jarig petje uit een kansenwijk met een gepimpte golf. Integendeel.
pi_153563233
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 21:34 schreef sirdanilot het volgende:
Waarschijnlijk is het minstens zo gevaarlijk om bij je 18jarige zoontje in de auto te zitten die net z'n rijbewijs heeft.

Wat verminderd concentratievermogen door ouderdom zal echt niet veel gevaarlijker zijn dan het onbezonnen gedrag van een 18 jarig petje uit een kansenwijk met een gepimpte golf. Integendeel.
Met dat verschil dat een 18-jarige bijleert (nog reactievermogen heeft, goed kan zien, etc) en de 80-jarige met de week slechter gaat rijden...
  maandag 15 juni 2015 @ 22:49:53 #124
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_153565385
geef haar een opfriscursus rijlessen cadeau voor haar verjaardag? of laat 'opeens' de lesauto voorrijden
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')