Dus een crewlid gaat oproepen om vetes via DM op te lossen, nee zo ga je FOK! leuker en gezelliger maken.quote:Op zondag 14 juni 2015 21:49 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Graag ontopic houden. Persoonlijke vetes kunnen ook via DM.
Welke test heb jij het dan over?quote:Op zondag 14 juni 2015 21:30 schreef Klonk het volgende:
Ik zeg toch nergens dat het een rijsgeschiktheidstest is (of ben ik vaag aan het typen)
Ik was wazig met woorden (excuses daarvoor) ik bedoel gewoon de medische keuring van het CBR die om de 5 jaar plaats moet vinden bij mensen van 75 jaar en ouderquote:Op zondag 14 juni 2015 22:08 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Welke test heb jij het dan over?
Het stukje van TS dat je quote vraagt TS letterlijk "hoe kunnen we onafhankelijk laten testen of ze nog geschikt is om te rijden?" Waarop jij aangeeft dat ze die test al heeft gehad.
Wat mij betreft mogen die wel wat vaker, om de 2 jaar vanaf de 80 vind ik al meer kloppen. Of bijvoorbeeld ook een bepaalde meldcode voor huisartsen of familieleden om een melding te doen bij het CBR als de rijvaardigheid niet meer verantwoord is dat die persoon weer eerder wordt opgeroepen tot een medische test.quote:Op zondag 14 juni 2015 22:10 schreef Klonk het volgende:
ik bedoel gewoon de medische keuring van het CBR die om de 5 jaar plaats moet vinden bij mensen van 75 jaar en ouder
Het probleem met die test is dat mensen veel te snel slagen. Kun je je nek draaien? Krijg je je voet op het pedaal? Whoppa.quote:Op maandag 15 juni 2015 00:40 schreef rene90 het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen die wel wat vaker, om de 2 jaar vanaf de 80 vind ik al meer kloppen. Of bijvoorbeeld ook een bepaalde meldcode voor huisartsen of familieleden om een melding te doen bij het CBR als de rijvaardigheid niet meer verantwoord is dat die persoon weer eerder wordt opgeroepen tot een medische test.
Misschien kan je sowieso het CBR zelf bellen en vragen of ze de test niet wat kunnen versnellen?
En die test zou eigenlijk gewoon een soort rij-examen moeten zijn net zoals wanneer je je rijbewijs haalt.quote:Op maandag 15 juni 2015 11:24 schreef Kreator het volgende:
Het probleem met die test is dat mensen veel te snel slagen. Kun je je nek draaien? Krijg je je voet op het pedaal? Whoppa.
Nou en daar is dus geen oplossing voor, want medisch is de moeder van TS gewoon goedgekeurd om te rijden. Medisch is zij daar gewoon toe in staat en het is haar eigen verantwoordelijkheid om ermee te stoppen als het niet meer gaat volgens haar en daar kan TS niks aan veranderen.quote:Op maandag 15 juni 2015 14:25 schreef Mark het volgende:
Laten we het niet meer hebben over welke bevolkingsgroep het gevaarlijkste is:
TS vraagt zich af welke mogelijkheden er open staan voor iets dat hij als een probleem ervaart. Laten we het daar weer over hebben
En daarom is het normaal voor sommigen andersman leven in gevaar te brengen? Dan ben je gewoon een vuile egoist. Ik zou gewoon haar rijbewijs doorknippen of verbranden. Dan elke keer als ze toch gaat rijden de politie bellen dat er een gevaarlijk oud vrouwtje rondrijdt.quote:Op maandag 15 juni 2015 14:34 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nou en daar is dus geen oplossing voor, want medisch is de moeder van TS gewoon goedgekeurd om te rijden. Medisch is zij daar gewoon toe in staat en het is haar eigen verantwoordelijkheid om ermee te stoppen als het niet meer gaat volgens haar en daar kan TS niks aan veranderen.
Want denk je nu werkelijk dat TS klaar staat om oma overal heen te brengen als ze zelf niet meer kan rijden? Tuurlijk niet, hooguit elke zondag even een uurtje op de koffie, that's it. Dat mens weet dondersgoed dat ze in een sociaal isolement valt als ze niet meer kan rijden. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ze zo fel zegt dat ze het nog wel kan.
Nou als ik je 80 jarige moeder was had ik je een tik verkocht als je aan mijn spullen (rijbewijs) zou zitten, stoute jongen.quote:Op maandag 15 juni 2015 14:42 schreef totalvamp het volgende:
[..]
En daarom is het normaal voor sommigen andersman leven in gevaar te brengen? Dan ben je gewoon een vuile egoist. Ik zou gewoon haar rijbewijs doorknippen of verbranden. Dan elke keer als ze toch gaat rijden de politie bellen dat er een gevaarlijk oud vrouwtje rondrijdt.
Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat mijn moeder een dodelijk ongeluk veroorzaakt terwijl ik er wat aan had kunnen doen.
Daarnaast heb je altijd nog regiobussen of speciaal vervoer.
Ik had gister nog de regels doorgespit, maar er is letterlijk geen meldpunt of oplossing voor dit probleem. Ik ben voor 10jaarse herexamens tot 65 daarna elke 2 jaar.
Dan zou ik je een preek geven over dat je het normaal vindt mensenlevens in gevaar te brengen omdat je zo nodig naar de wibra wilt.quote:Op maandag 15 juni 2015 14:44 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nou als ik je 80 jarige moeder was had ik je een tik verkocht als je aan mijn spullen (rijbewijs) zou zitten, stoute jongen.
Ze is medisch gewoon goedgekeurd om te rijden, dan kan ze dus rijden.
En elke 2 jaar een keuring, heb je enig idee hoeveel dat kost?
Snap je nu echt TS niet? Als ma lief volgende week iemand aanrijdt, dan zul je altijd blijven denken "Had ik maar....."quote:Op maandag 15 juni 2015 16:40 schreef sirdanilot het volgende:
Vind het sowieso nogal NSB'erig om zomaar mensen te gaan lopen verklikken, zelfs als ze volgens de wet niks fout doen. En dan je eigen moeder nog wel...
Je begrijpt het waarschijnlijk niet. Ik begrijp TS héél goed. Ik heb namelijk ook een familielid waarbij van 'goed rijden' al ff geen sprake meer is. Hij wordt regelmatig gekeurd en komt daar doorheen, maar bij hem in de auto zitten is écht niet prettig meer...quote:Op maandag 15 juni 2015 16:40 schreef sirdanilot het volgende:
Vind het sowieso nogal NSB'erig om zomaar mensen te gaan lopen verklikken, zelfs als ze volgens de wet niks fout doen. En dan je eigen moeder nog wel...
Waarschijnlijk is het minstens zo gevaarlijk om bij je 18jarige zoontje in de auto te zitten die net z'n rijbewijs heeft.quote:Op maandag 15 juni 2015 18:23 schreef Queller het volgende:
[..]
Je begrijpt het waarschijnlijk niet. Ik begrijp TS héél goed. Ik heb namelijk ook een familielid waarbij van 'goed rijden' al ff geen sprake meer is. Hij wordt regelmatig gekeurd en komt daar doorheen, maar bij hem in de auto zitten is écht niet prettig meer...
Met dat verschil dat een 18-jarige bijleert (nog reactievermogen heeft, goed kan zien, etc) en de 80-jarige met de week slechter gaat rijden...quote:Op maandag 15 juni 2015 21:34 schreef sirdanilot het volgende:
Waarschijnlijk is het minstens zo gevaarlijk om bij je 18jarige zoontje in de auto te zitten die net z'n rijbewijs heeft.
Wat verminderd concentratievermogen door ouderdom zal echt niet veel gevaarlijker zijn dan het onbezonnen gedrag van een 18 jarig petje uit een kansenwijk met een gepimpte golf. Integendeel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |