Gast post nou gewoon eens de originele bron. Hoe vaak moet dat tegen jou worden gezegdquote:Op dinsdag 16 juni 2015 13:14 schreef firefly3 het volgende:
En ook in Azaz is er support voor de FSA, om isis te blijven aanpakken. Filmpje te vinden op youtube, azaz. [ afbeelding ]
Aah, Al-Qaida zit weer bij de "gematigde" rebellen zie ik. Hopelijk mogen ze veel barrelbommen gaan koppen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 13:06 schreef firefly3 het volgende:
Volgens mij wordt hier binnenkort iemand een nekje kleiner gemaakt.
[ afbeelding ]
Assad is op sommige vlakken duidelijk vooruit gegaan. Voordeeltje voor hem: IS krijgt zware klappen momenteel, misschien dat hij Palmyra straks weer kan heroveren als IS haar manschappen moet gaan herverdelen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 13:12 schreef Montana_ir het volgende:
02-11-2014:
[ afbeelding ]
16-06-2015:
[ afbeelding ]
Laat vooral weer zien dat het voor geen enkele partij echt opschiet.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 13:12 schreef Montana_ir het volgende:
02-11-2014:
[ afbeelding ]
16-06-2015:
[ afbeelding ]
Voor de koerden lijkt het wel op te schieten.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 13:58 schreef Szura het volgende:
[..]
Laat vooral weer zien dat het voor geen enkele partij echt opschiet.
Zouden de Koerden nog westwaarts trekken langs de Turkse grens?
En IS zitten als ratten in de val. Van alle kanten omsingeld dan. Dag bevoorrading en aanvoer van strijders.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:01 schreef marsan het volgende:
[..]
Voor de koerden lijkt het wel op te schieten.
Er zijn echter nog steeds ratten die zich bij hen aansluiten, zag je wel bij Ramadi. Het is niet alleen een kwestie van buitenlandse gekken aantrekken.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En IS zitten als ratten in de val. Van alle kanten omsingeld dan. Dag bevoorrading en aanvoer van strijders.
Ja maar dat is ook geen oneindige poel waaruit ze kunnen vissen. Bovendien is het nog maar de vraag hoeveel stammen zich nog gaan aansluiten als de implosie van het Kalifaat straks verder gaat.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:09 schreef Szura het volgende:
[..]
Er zijn echter nog steeds ratten die zich bij hen aansluiten, zag je wel bij Ramadi. Het is niet alleen een kwestie van buitenlandse gekken aantrekken.
Ik wacht nog even met dergelijk optimisme.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja maar dat is ook geen oneindige poel waaruit ze kunnen vissen. Bovendien is het nog maar de vraag hoeveel stammen zich nog gaan aansluiten als de implosie van het Kalifaat straks verder gaat.
Beide, ze hebben de stad gezamenlijk veroverd. Beide hebben hem ook nodig voor bevoorrading.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 02:24 schreef johnson555 het volgende:
Word pas lachen als de ypg en fsa moeten beslissen wie de stad mag controleren
Dat gaat niet zomaar gebeuren denk ik, daar zit namelijk een flink stuk water tussen. Dan is nog waarschijnlijker dat ze vanuit het weste Afrin naar het oosten trekken. Alleen zit daar rebellen gebied tussen de koerden en Daesh. Ik weet niet precies welke club(s).quote:Op dinsdag 16 juni 2015 13:58 schreef Szura het volgende:
[..]
Laat vooral weer zien dat het voor geen enkele partij echt opschiet.
Zouden de Koerden nog westwaarts trekken langs de Turkse grens?
Misschien een gekke vraag, maar in de jaren dat Irak en Iran nog geen beste maatjes waren, zeg maar gerust vijanden, hoe werden Libanon en Syria toen logistiek door Iran ondersteund? Door de lucht via Turkije, of over zee?quote:
Turkije wilde toch een bufferzone onder controle van de FSA? Lijkt me niet hetgeen ze wilden.. Daarbij kunnen ze dus niet meer wapens leveren via Koerdisch gebied dan.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 07:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Netjes van YPG, Turkije krijgt alsnog de bufferzone die ze wilden
Nu nog een stuk naar het westen en ISIS heeft geen toegang meer tot Turkije over de grens met Syri
De Eufraat ligt de helft van de tijd half droog en is op sommige plekken maar smal, dat stelt niet zoveel voor. Na Sarrin is Jarablus aan de overkant van de Eufraat de volgende target.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 18:44 schreef Frezer het volgende:
[..]
Dat gaat niet zomaar gebeuren denk ik, daar zit namelijk een flink stuk water tussen. Dan is nog waarschijnlijker dat ze vanuit het weste Afrin naar het oosten trekken. Alleen zit daar rebellen gebied tussen de koerden en Daesh. Ik weet niet precies welke club(s).
twitter:Avashin twitterde op maandag 15-06-2015 om 03:20:23@r3sho still need the calendar for Jarablus. reageer retweet
twitter:janeikelboom twitterde op maandag 15-06-2015 om 17:34:44Na de val van Tel Abyad heeft #IS nog maar 1 grensovergang met Turkije in handen, die bij Jarablus. reageer retweet
lolquote:Turkey sees signs of 'ethnic cleansing' by Kurdish fighters in Syria
Turkey accused Kurdish militia in northern Syria on Tuesday of driving out civilians in areas it occupies and said it saw signs of "a kind of ethnic cleansing".
A Turkish official said Turkey had conveyed to Washington, which has led coalition air strikes to support Kurdish fighters, its concern at the displacement of Arabs and Turkmen from the area around the town of Tel Abyad.
Syrian Kurdish forces along with other Arab opposition groups captured Tel Abyad on the Turkish border on Monday from Islamic State.
http://uk.reuters.com/art(...)dUKKBN0OW0RR20150616
Het was idd beter geweest als de complete bevolking in de stad was gebleven om coalitiebommen te koppenquote:
twitter:Syria_Rebel_Obs twitterde op dinsdag 16-06-2015 om 19:44:05#SRO | EXCLUSIVE - Kurdish fighter walking on Hafez al-#Assad pic' in Train Station in #Qamishli (captured by #YPG). http://t.co/uHCDU5ICBm reageer retweet
twitter:Syria_Rebel_Obs twitterde op dinsdag 16-06-2015 om 19:45:42ADD. : yesterday, some of the last buildings remaining into #Assad regime hands were taken by #Asayish policemen and #YPG fighters. reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |