Tuurlijk.....quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:45 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Deze misdadigers worden opgepakt door de rebellen. Bronnen hierover zijn hier al genoeg geplaatst.
Barrelbombs worden op markten enzo gegooid. Bron: amnesty international report, vn enz.
PKK apologistquote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:56 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Ik kies er vanaf nu voor om IPA niet meer serieus te nemen... Komt toch niet veel zinnigs uit.
Hey Erdo:quote:
twitter:rConflictNews twitterde op vrijdag 19-06-2015 om 08:44:58#Turkey pro-government media papers start campaign against Kurds: '#PYD is more dangerous than #ISIS' - @dilkocer http://t.co/l43kBhFuh6 reageer retweet
Waarom? Na Dersim waren er geen echte opstanden meer. En Soennitische Koerden werkten mee om die opstand neer te slaan.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:49 schreef UpsideDown het volgende:
Hij is zeker de Ararat republiek vergeten
Je moet je afvragen wat de relevantie nog is van wat er zich bijna 100 jaar geleden afspeelde in Turkse Republiek. Volgens mij is het nu nog weinig relevant in de Syrische burgeroorlog.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:18 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Waarom? Na Dersim waren er geen echte opstanden meer. En Soennitische Koerden werkten mee om die opstand neer te slaan.
De realiteit is dat de Koerden erin geluisd zijn door de Kemalisten, maar overduidelijk is dat de meerderheid van de Koerdische leiders ervoor hebben gekozen om het Brits/Franse aanbod van een eigen staat af te slaan omdat ze graag bij de Turken wilde blijven (vanwege "Ummah" dit dat). Dit kun je in academische werken gewoon nalezen. Ik wil je wel links sturen. (De gekleurde verhalen van Kurd0w's oma zijn weinig relevant.)
Heel veel eigenlijk.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:24 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Je moet je afvragen wat de relevantie nog is van wat er zich bijna 100 jaar geleden afspeelde in Turkse Republiek. Volgens mij is het nu nog weinig relevant in de Syrische burgeroorlog.
Evenveel als jij op Ratko en Hafezquote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:20 schreef IPA35 het volgende:
Jullie fappen zeker ook op afbeeldingen van Ché en Tanja Niemeijer en zo...
Natuurlijk niet. Veel relevanter is dat de YPG (geleid door Turken, niet door Syriërs) Islamistische strijders traint en steunt.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:24 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Je moet je afvragen wat de relevantie nog is van wat er zich bijna 100 jaar geleden afspeelde in Turkse Republiek. Volgens mij is het nu nog weinig relevant in de Syrische burgeroorlog.
ISIS is nu afgesneden van een route waarmee strijders naar ISIS kunnen komen. Dat is goed. Minder goed is dat de "FSA" nu een thuisbasis heeft en een route voor bewapening. Los van alle propaganda kreeg ISIS geen wapens vanuit TR. De witgewassen Islamisten echter wel! En dát is wat kwalijk is. ISIS is minder gevaarlijk dat de "FSA" omdat ISIS geen legitimiteit krijgt aangemeten door de GCC/TR/Amerika.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:28 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Watdan
ISIS wordt geklapt en iedereen begint te huilen![]()
twitter:DailyStarLeb twitterde op vrijdag 19-06-2015 om 09:50:07ISIS commanders, militants killed in Hezbollah attack http://t.co/14y0QEVg5p reageer retweet
De grenzen, wanneer ISIS is verslagen, gaan de Koerden de gebieden echt niet afdragen aan Assad of welk ander groep dan ook die wilt binnenkomen, Turkije gaat niet stil zitten met een Koerdisch machtsblok -wat zij terroristisch acht- aan haar grenzen, Assad gaat z'n claim op heel Syrie niet verminderen, ik zie de grenzen die 100 jaar geleden getrokken zijn wel weer herbesproken worden.quote:
heb je het nou over mij?quote:ISIS wordt geklapt en iedereen begint te huilen![]()
De 'FSA' opent straks waarschijnlijk een front naar Raqqa om ISIS te bestrijden, dat lijkt mij een goede ontwikkeling.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:31 schreef IPA35 het volgende:
[..]
ISIS is nu afgesneden van een route waarmee strijders naar ISIS kunnen komen. Dat is goed. Minder goed is dat de "FSA" nu een thuisbasis heeft en een route voor bewapening. Los van alle propaganda kreeg ISIS geen wapens vanuit TR. De witgewassen Islamisten echter wel! En dát is wat kwalijk is. ISIS is minder gevaarlijk dat de "FSA" omdat ISIS geen legitimiteit krijgt aangemeten door de GCC/TR/Amerika.
De "FSA" groepjes zelf zijn (Salafi) Islamisten. ISIS heeft geen vrienden. Ik hoop dat ISIS hen uitroeit als ze op willen rukken naar Raqqa.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:37 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De 'FSA' opent straks waarschijnlijk een front naar Raqqa om ISIS te bestrijden, dat lijkt mij een goede ontwikkeling.
De FSA elders werkt veel met radicalen samen, echter de brigades die zichzelf onder de FSA scharen en bij YPG lopen zwaaien niet met al-Qaida vlaggen etc. Anders had de YPG ze sowieso meteen omgelegd.
Turkije gaat helemaal niks doen, mag niet van Obama en co. Alles tegen de Turkse regering is immers terroristisch, parallelle staat, buitenlandse proxy, blablabla. Niemand is onder indruk van wat Erdo roept.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De grenzen, wanneer ISIS is verslagen, gaan de Koerden de gebieden echt niet afdragen aan Assad of welk ander groep dan ook die wilt binnenkomen, Turkije gaat niet stil zitten met een Koerdisch machtsblok -wat zij terroristisch acht- aan haar grenzen, Assad gaat z'n claim op heel Syrie niet verminderen, ik zie de grenzen die 100 jaar geleden getrokken zijn wel weer herbesproken worden.
Neh man, pro-Erdo media en hun aanhangersquote:[..]
heb je het nou over mij?
Het is naïef om te denken dat de Aleppo situatie nog volgens plan is van de SAA.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:58 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Het hele gedoe is al 4 jaar bezig, en jij denkt dat er in 1 maand een indrukwekkende omslag zal plaatsvinden? Dat klinkt een klein beetje alsof je erg naïef bent...
Ik acht het serieus onzinnig om uit te sluiten dat Turkije gaat ingrijpen bij een dreiging wat zij zelf zo serieus neemt, dit is al de 8e militaire en strategische top die opzoek is naar een houding jegens de recente ontwikkelingen van de Koerden.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:41 schreef UpsideDown het volgende:
Turkije gaat helemaal niks doen, mag niet van Obama en co. Alles tegen de Turkse regering is immers terroristisch, parallelle staat, buitenlandse proxy, blablabla. Niemand is onder indruk van wat Erdo roept.
Ik zie niet in waarom dat nu nog zou moeten, dan had het meteen gemoeten. Nu is het te laat.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik acht het serieus onzinnig om uit te sluiten dat Turkije gaat ingrijpen bij een dreiging wat zij zelf zo serieus neemt, dit is al de 8e militaire en strategische top die opzoek is naar een houding jegens de recente ontwikkelingen van de Koerden.
Ik hoop dat ISIS zelf uitgeroeid wordt, interesseert me niet door wie als het maar gebeurt.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:40 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De "FSA" groepjes zelf zijn (Salafi) Islamisten. ISIS heeft geen vrienden. Ik hoop dat ISIS hen uitroeit als ze op willen rukken naar Raqqa.
Uiteindelijk gaan de Salafisten uitgeroeid worden, zowel ISIS als al die groepjes die met de PKK heulen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:51 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik hoop dat ISIS zelf uitgeroeid wordt, interesseert me niet door wie als het maar gebeurt.
Mwuah, de focus van Turkije heeft altijd al op de dreiging van de PKK gelegen ipv Daesh.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:49 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom dat nu nog zou moeten, dan had het meteen gemoeten. Nu is het te laat.
De PKK er steeds bijhalen is maar een slap argument, ja kan de YPG niet verantwoordelijk houden voor dingen die doorgedraaide PKK communisten in Turkije destijds hebben geflikt. De YPG zelf pleegt geen aanslagen een heeft geen Turkse soldaten omgebracht.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:52 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaan de Salafisten uitgeroeid worden, zowel ISIS als al die groepjes die met de PKK heulen.
YPG traint Salafisten.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:56 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De PKK er steeds bijhalen is maar een slap argument, ja kan de YPG niet verantwoordelijk houden voor dingen die doorgedraaide PKK communisten in Turkije destijds hebben geflikt. De YPG zelf pleegt geen aanslagen een heeft geen Turkse soldaten omgebracht.
Dan zou je de Syrische regering ook Hezbollah kunnen noemen en derhalve een terroristische organisatie.
Dreiging die ze grotendeels zelf creëren met hun banale politiek. Goed argument wel om een buurland binnen te vallen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, de focus van Turkije heeft altijd al op de dreiging van de PKK gelegen ipv Daesh.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |