De vlucht naar Atlanta is zojuist uitgeweken naar Shannon; de rookmelder in het laadruim is afgegaan.quote:Deze kist (de uit Marana gehaalde N671US zal morgen New York - Amsterdam - Atlanta uitvoeren.
quote:Op vrijdag 3 juli 2015 15:47 schreef huha012 het volgende:
De vlucht naar Atlanta is zojuist uitgeweken naar Shannon; de rookmelder in het laadruim is afgegaan.
quote:Een Boeing 747-400 van KLM is na de landing op Sint Maarten ontruimd vanwege een bommelding. Een woordvoerster van KLM meldt aan Reismedia dat het om een loos alarm ging en dat de passagiers alweer aan boord gaan. De vlucht met eindbestemming Curaçao maakte een stop op Sint Maarten om een deel van de passagiers van boord te laten gaan.
Het toestel taxiede, direct na de melding, naar een afgelegen plek op de luchthaven Princess Juliana International Airport. Het toestel werd ter plekke ontruimd. Toen er geen bom of andere bedreigingen werd aangetroffen werd het sein veilig gegeven.
De toegangswegen naar de luchthaven waren enige tijd afgesloten. In februari ontruimde de KLM ook al een toestel op het eiland vanwege een bommelding. Ook toe bleek het om vals alarm te gaan.
Bron: http://www.luchtvaartnieu(...)-vlucht-naar-curacao
Zeker met vochtige/humid cargo wil het nog wel eens flink gaan condenseren daar beneden inderdaad. De keren dat het daadwerkelijk brand is zijn op 1 hand te tellen, al kan je die gok nooit wagen natuurlijkquote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:00 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hmm, bij het gereed maken wat over het hoofd gezien?
Wel heel erg toevallig namelijk. Vast een verkeerde indicatie; gebeurd wel vaker.
quote:Op zondag 5 juli 2015 16:12 schreef Blistering het volgende:
Klopt het dat er over 2 weken (18 juli om precies te zijn) een A380 van Malaysian Airlines op Schiphol landt? Zoiets las ik op FB.
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:06 schreef biertapper het volgende:
Op scramble.nl word gemeld dat MH16/19 op 18 juli word uitgevoerd met de A380. Zie dit echter niet op de timetable van de malaysia site staan, iemand een idee?
Als die de zelfde tijden hanteert als de huidige MH16/MH19 vluchten betekent niet dat er die dag 3 A380's op Schiphol staan; de Emirates kist arriveert dan net te laat.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:26 schreef Iemand91 het volgende:
Áls dat zo is zal het ongetwijfeld iets met de crash van MH17 te maken hebben die op 17 juli (dag ervoor dus) exact een jaar geleden is gebeurd.
Misschien extra capaciteit inzetten?
Aha. Waarom altijd op een zaterdag als ik moet werkenquote:Op zondag 5 juli 2015 16:21 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
[..]
Als die de zelfde tijden hanteert als de huidige MH16/MH19 vluchten betekend niet dat er die dag 3 A380's op Schiphol staan; de Emirates kist arriveert dan net te laat.
Maar beste kans dat er andere tijden gehanteerd worden (i.v.m. afwikkeling)
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meer hier.
Net kwam de MD11 weer overquote:Op zondag 5 juli 2015 19:37 schreef Blistering het volgende:
[..]
Aha. Waarom altijd op een zaterdag als ik moet werken![]()
![]()
![]()
Zag het ja. Hopelijk kan ik er morgen nog 1 of 2 meepikkenquote:
Tering zeg. Daar onder hangt een Chinook toch? Wat een enorm apparaat dan.quote:Op zondag 5 juli 2015 16:21 schreef Iemand91 het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meer hier.
quote:Op zondag 5 juli 2015 21:23 schreef derLudolf het volgende:
Tering zeg. Daar onder hangt een Chinook toch? Wat een enorm apparaat dan.
Afhankelijk van payload en altitude:quote:ben stiekem ook wel benieuwd wat ie verbruikt. Een Chinook gebruikt 1m3 per uur dacht ik![]()
Interessantquote:Op zondag 5 juli 2015 21:31 schreef Iemand91 het volgende:
[..]![]()
De grootste en zwaarste helikopter in productie.
[..]
Afhankelijk van payload en altitude:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:46 schreef Sunri5e het volgende:
Vandaag wordt bekend wat de opvolger van de A340 van Surinam Airways zal gaan worden.
Schijnbaar wordt dit de opvolger voor de huidige A340-300 van Surinam Airways; MSN 242: een 4.5 jaar jongere A340-300.quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:30 schreef OEM het volgende:
Volgens de geruchten op scramble zou het een A340-313X worden (uit China, stored per feb 2015). Snelle check op airfleets leert dat het dan waarschijnlijk msn 242 of 402 wordt.
Nee, dat is 4851AC.quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:53 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Is waarschijnlijk de PH-CDG geweest.
Mooie kist. Hoewel ik de Boeing equivalent persoonlijk stukken toffer vind.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:12 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[..]
Schijnbaar wordt dit de opvolger voor de huidige A340-300 van Surinam Airways; MSN 242: een 4.5 jaar jongere A340-300.
Vloog in november 1998 voor het eerst, vloog haar hele leven onder registratie B-2388; eerst voor China Southwest Airlines en sinds 13 september 2003 voor Air China.
Werd op 28 februari 2014 uit de vloot genomen en werd op 15 april dit jaar op Tarbes-Lourdes in Frankrijk opgeslagen.
Is nu dus ruim 16 jaar oud.
Blijkbaar wordt later vandaag dit aangekondigd.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)30793.jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)03701.jpg]afbeelding[/url] ]
Landing op 15 april in Tarbes-Lourdes:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 6 juli 2015 21:52 schreef Blistering het volgende:
Waar ik trouwens echt fan van ben is de 757 van American Airlines. Wat een strakke livery zeg op dat toestelMisschien maar even een schaalmodelletje van zoeken.
Vet! Dat is de oude livery hé.quote:
Ah, daar heb ik alleen z'n (veel) grotere broertje van. Incl. tailfin schade door een midair collision met m'n kat (die overigens ook al heel wat winglets kapot geknaagd heeftquote:Op maandag 6 juli 2015 23:16 schreef Blistering het volgende:
[..]
Vet! Dat is de oude livery hé.
Ik doel op deze:
[ afbeelding ]
Klopt niet, gaat niet door of is altijd al een vaag gerucht geweest. Schedules bleven ook gewoon de hele tijd op een 772 staan.quote:Op zondag 5 juli 2015 16:12 schreef Blistering het volgende:
Klopt het dat er over 2 weken (18 juli om precies te zijn) een A380 van Malaysian Airlines op Schiphol landt? Zoiets las ik op FB.
Ik las het op FB inderdaad.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:28 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Klopt niet, gaat niet door of is altijd al een vaag gerucht geweest. Schedules bleven ook gewoon de hele tijd op een 772 staan.
Gelukkig ook niet de meest inspirerende livery op die van MAS, maar catch em while you can!quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:36 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik las het op FB inderdaad.
Nouja, prima. Dan spot ik ze over 2 weken wel @ LHR.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |