haha altijd gedacht dat je iets juridisch had gestudeerdquote:Op zondag 14 juni 2015 18:44 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat ik een Msc in de sociologie heb? Das waar. Dat ik sinds zeer recent parttime barman ben ook. Of ik in aanmerking kom voor aanvullende bijstand weet ik niet. Denk dat ik daar in totaal te veel voor verdien.
Hmm, oké. En de rest van je parttime bestaan heb je wel een baantje op niveau?quote:Op zondag 14 juni 2015 18:44 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat ik een Msc in de sociologie heb? Das waar. Dat ik sinds zeer recent parttime barman ben ook. Of ik in aanmerking kom voor aanvullende bijstand weet ik niet. Denk dat ik daar in totaal te veel voor verdien.
Ja, als je gewoon gemotiveerd genoeg bent kan je overal wel je brood mee verdienen. Het is wel zo dat, wanneer je iets als 'media' doet, je in ieder geval te maken hebt met een stevige concurrentie aan super gemotiveerde mede-afgestudeerden die ook in het media-wereldje aan de slag willen. Het heeft echter geen zin om nu een beetje depressief te huilen om je studiekeuze, als je echt aan de bak wil komen lukt het hoogstwaarschijnlijk uiteindelijk echt wel. Gewoon ergens beginnen bij een regionale omroep als camerabediende en vervolgens jezelf opwerkenquote:Op zondag 14 juni 2015 22:09 schreef Aijmee het volgende:
[..]
Ik heb na mijn vwo gekozen voor een hbo opleiding. Richting: media. Ik was nog niet zo lang achttien en het leek mij een superleuk vakgebied. Mijn ouders en zelfs de decaan van de middelbare school hebben het nog uit m'n hoofd willen praten, maar ik was er heel erg van overtuigd dat deze studierichting hèt was voor mij. En nu ik in het tweede jaar zit besef ik mij opeens dat de baankansen heel heel heel erg slecht zijn. Daar had ik (heel slim!) nooit goed over nagedacht.
En daar word ik nu een beetje bang van. Hoewel ik naast mijn studie genoeg onderneem, steeds meer connecties krijg en al een stage heb gelopen terwijl dat vanuit school nog niet nodig was, ziet mijn toekomst er eigenlijk niet rooskleurig uit als ik kijk naar de cijfers en als ik luister naar verhalen van mensen met soortgelijke studies. Er zijn maar een paar mensen met succes. Maar ik weet ook niet wat ik anders moet doen. Ik vind het werk superleuk en al is de studie makkelijk en is er geen uitdaging, ik begin binnenkort aan een stage bij de allerleukste omroep van Nederland en dan wil ik eigenlijk helemaal niets anders dan doen wat ik doe.
Maar er zijn zo weinig banen en er zijn zoveel uitblinkers. En ik weet niet wat ik ben. Ik ben eigenlijk maar een standaard meisje met een impulsieve studiekeuze toen. Ik ben niet bijzonder, ik ben niet uitzonderlijk of fantastisch goed. En uiteindelijk zijn er voor mij 1000 andere afgestudeerden die mogelijk nóg gemotiveerder, intelligenter, slimmer en beter zijn. En als ik dan berichtjes van jou lees (daar zit niemand op te wachten) dan denk ik: ja, dat is ook zo, maar wat moet je dan als jongvolwassene? Geen studie volgen? Of een studie volgen met goede baankansen, maar waar je hart niet ligt? Het is een beetje deprimerend soms.
quote:Op maandag 15 juni 2015 14:48 schreef ulq het volgende:
[..]
Ja, maar je hebt nu wel te weinig geld om een relaxed huis te kopen
Ligt aan de huizenprijzen. Ik verdien prima.quote:Op maandag 15 juni 2015 14:48 schreef ulq het volgende:
[..]
Ja, maar je hebt nu wel te weinig geld om een relaxed huis te kopen
Omdat hij erg goed kan ouwehoeren. Dingen die in 3 zinnen gezegd kunnen zijn, maakt hij een half a4 van. Het blijft gebakken lucht, maar je zou menigeen voor de gek kunnen houden.quote:Op maandag 15 juni 2015 13:37 schreef Aethereal het volgende:
[..]
haha altijd gedacht dat je iets juridisch had gestudeerd
Klopt, ik heb meerdere masters gedaanquote:Op maandag 15 juni 2015 13:37 schreef Aethereal het volgende:
[..]
haha altijd gedacht dat je iets juridisch had gestudeerd
Ik werk de rest van de week fulltime op kantoor voor verschillende opdrachtgevers. Maar een vriend van mij heeft een eigen kroeg waar ik ook een handje help. Nu kan je denken: boeie. Maar wederom verneukt dat de statistieken. Wat als ik "op niveau" stage loop of trainee ben, maar daarnaast mijn inkomen met een eigen kroeg omhoog help? Gewoon omdat ik denk daarmee miljonair te worden / een vriend te helpen zijn eerste succes te verdienen.quote:Op maandag 15 juni 2015 14:48 schreef ulq het volgende:
[..]
Hmm, oké. En de rest van je parttime bestaan heb je wel een baantje op niveau?
Kort en bondig zijn heb ik inderdaad niet geleerd op mijn studie. Mensen voor de gek houden leer je ook weer op andere plekken. Hoort bij het student zijnquote:Op maandag 15 juni 2015 20:03 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
[..]
Omdat hij erg goed kan ouwehoeren. Dingen die in 3 zinnen gezegd kunnen zijn, maakt hij een half a4 van. Het blijft gebakken lucht, maar je zou menigeen voor de gek kunnen houden.
ga je master ectrie doen? Ga je bij de big4 als strat consultant proberen?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:19 schreef Rainymood het volgende:
5/5/5 econometrie lol
Zit nu in 3e jaar. Heb vrienden die bij een actuariaat bedrijf werken voor 18/uur als werkstudent, dat is gewoon knetter(te)gek!
Als mensen nog vragen hebben ofzo, stel ze gerust!
(1) Mooie avatar lmaoquote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:23 schreef topdeck het volgende:
[..]
ga je master ectrie doen? Ga je bij de big4 als strat consultant proberen?
Dat is ook heel erg leuk als je die kans krijgt. Voor mij is dat ook de motivatie om actuaris te worden.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:19 schreef Rainymood het volgende:
5/5/5 econometrie lol
Zit nu in 3e jaar. Heb vrienden die bij een actuariaat bedrijf werken voor 18/uur als werkstudent, dat is gewoon knetter(te)gek!
Als mensen nog vragen hebben ofzo, stel ze gerust!
Vet! In het hoeveelste jaar zit jij nu dan?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:54 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat is ook heel erg leuk als je die kans krijgt. Voor mij is dat ook de motivatie om actuaris te worden.
Ik werk fulltime, maar ben net begonnen met de deeltijd opleiding actuarieel analist.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 20:08 schreef Rainymood het volgende:
[..]
Vet! In het hoeveelste jaar zit jij nu dan?
Zwaar! Wat doe je nu als fulltime baan?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 20:19 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik werk fulltime, maar ben net begonnen met de deeltijd opleiding actuarieel analist.
Op dit moment ben ik actuarieel rekenaar en ja, ik vind het werk erg leuk. Het is wel verschillend waar je werkt. Bij kleine bedrijfje moet je alles nog in excel berekenen, terwijl in de wat grotere bedrijven (verzekeraars) veel berekeningen via programma's worden gedaan. Dat laatste is wel jammer, al merk je wel dat je er toch kennis voor nodig hebt. Zo moet je bijvoorbeeld nog steeds handmatig de nominale premies kunnen berekenen.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 20:47 schreef Rainymood het volgende:
[..]
Zwaar! Wat doe je nu als fulltime baan?
Vind je actuariaat een beetje leuk so far? Ik vond het heel vet dat je alles ineens zo toepast, echt cool. Je moet even door de symbolen bikkelen maar daarna is het meeste vrij standaard
quote:
quote:Op woensdag 24 juni 2015 16:31 schreef christiman het volgende:
5/5/1
én bovendien een hoger bruto uurloon en maandsalaris dan gemiddeld,
quote:Op woensdag 24 juni 2015 18:35 schreef KraantjeFappie het volgende:
1/2/2![]()
![]()
Kan altijd nog kontje verkopen.
quote:
|
|
| Forum Opties | |