Haha, jij eet vanavond spruiten met droge piepers en je bent gewoon jaloers.quote:
Scandinavische landen (minus Finland) hebben zeker een band. Zij kennen elkaar behoorlijk goed.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 18:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Noord-Europese landen hebben onderling wat met elkaar. Verder heb je een goed punt.
Een significant deel van die Griekse bevolking heeft anders haar spaartegoeden allang in het buitenland.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:50 schreef hpeopjes het volgende:
....
Jammer maar helaas voor de Griekse bevolking.
Is niet humaan wmb.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:50 schreef hpeopjes het volgende:
Er is maar één oplossing voor: zo lang mogelijk blijven rekken en Griekenland totaal kapot laten bloeden binnen de eurozone. Daarmee stel je een voorbeeld voor al die andere knoflookvreters, die anders hetzelfde trucje uit gaan halen, en Noord-Europa met alle schulden opzadelen.
Wij zijn praktisch een blok met Duitsland. Lijkt me tevens geen verkeerd blok..quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:55 schreef riazop het volgende:
[..]
Scandinavische landen (minus Finland) hebben zeker een band. Zij kennen elkaar behoorlijk goed.
Dat zou een BLOK(je) kunnen zijn in een nieuw georganiseerd Europa.
Het VK en Ierland ook. Tjechie en Slowakije. Frankrijk met Belgie en Luxemburg. Duitsland met Oostenrijk. Bulgarije met Macedonie en Roemenie met Moldavie. Verder zie ik weinig andere logische combines.
Nederland zit traditioneel in een lastige positie. Ingeklemd tussen drie grote cultuurzones. Slechte verhoudingen met Belgie (Vlaanderen) en een bevolkingsaantal dat te groot is voor een servet maar te klein voor een tafellaken.
Ik vind dit echt zinloos gespeculeer. Er is niets zinnigs over te zeggen en daarnaast klopt een hoop van wat nu gezegd wordt niet. Denk aan allerlei bestaande blokken als de Benelux (wat nou slechte verhoudingen met Belgiëquote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:55 schreef riazop het volgende:
[..]
Scandinavische landen (minus Finland) hebben zeker een band. Zij kennen elkaar behoorlijk goed.
Dat zou een BLOK(je) kunnen zijn in een nieuw georganiseerd Europa.
Het VK en Ierland ook. Tjechie en Slowakije. Frankrijk met Belgie en Luxemburg. Duitsland met Oostenrijk. Bulgarije met Macedonie en Roemenie met Moldavie. Verder zie ik weinig andere logische combines.
Nederland zit traditioneel in een lastige positie. Ingeklemd tussen drie grote cultuurzones. Slechte verhoudingen met Belgie (Vlaanderen) en een bevolkingsaantal dat te groot is voor een servet maar te klein voor een tafellaken.
Wil je straks ook betalen voor Portugal, Spanje, Frankrijk, Italië en weet ik veel welke landen nog meer?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is niet humaan wmb.
Die lui zijn ook in de luren gelegd door Chase-Manhattan Bank en hun toplaag.
En wij ook, door onze EU-fanaten en alle banken.
Dat doen we nu al.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:21 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Wil je straks ook betalen voor Portugal, Spanje, Frankrijk, Italië en weet ik veel welke landen nog meer?
Laten we dan maar eens beginnen om ons gewoon bij Duitsland aan te sluiten als deelstaat Niederlande.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wij zijn praktisch een blok met Duitsland. Lijkt me tevens geen verkeerd blok..
Ja, dat zal de eenheid binnen de Unie vast ten goede komen. De grootste en rijkste lidstaat die nog machtiger wordt. Dan annexeert Frankrijk gewoon België.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Laten we dan maar eens beginnen om ons gewoon bij Duitsland aan te sluiten als deelstaat Niederlande.
Die mogen ook wel wat pijn lijden natuurlijk. Maar Griekenland moet helemaal kapot.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:01 schreef riazop het volgende:
[..]
Een significant deel van die Griekse bevolking heeft anders haar spaartegoeden allang in het buitenland.
Het lijkt me dus vooral triest voor die domme geldgevers. En dus de belastingbetalers elders in Europa.
Eenschquote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Laten we dan maar eens beginnen om ons gewoon bij Duitsland aan te sluiten als deelstaat Niederlande.
De gemiddelde Nederlander weet hooguit dat ene Merkel daar de baas is. Daar houdt de kennis wel op. de Duitse taal spreken ook weinigen meer.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wij zijn praktisch een blok met Duitsland. ....
Nou dan ga ik mijn naamvallen maar weer eens übenen...quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Eensch
Volgens mij ben je dan in een klap een hele serieuze economische macht
In die zin ja, maar op handelsbasis toch echt niet. De gulden was notabene gekoppeld aan de Mark .quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:41 schreef riazop het volgende:
[..]
De gemiddelde Nederlander weet hooguit dat ene Merkel daar de baas is. Daar houdt de kennis wel op. de Duitse taal spreken ook weinigen meer.
Hoezo ? Met de euro heeft iedere griek het gewoon beter, dit weet ik 100% zeker.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:50 schreef hpeopjes het volgende:
Er is maar één oplossing voor: zo lang mogelijk blijven rekken en Griekenland totaal kapot laten bloeden binnen de eurozone. Daarmee stel je een voorbeeld voor al die andere knoflookvreters, die anders hetzelfde trucje uit gaan halen, en Noord-Europa met alle schulden opzadelen.
De meeste Grieken hebben geen schuld op hun huis. Das in ons land wel anders.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:36 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Maar Griekenland moet helemaal kapot.
Aan de grens verstaan ze vrijwel allemaal Nederlands(maar zullen het niet uit zichzelf sprekenquote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou dan ga ik mijn naamvallen maar weer eens übenen....
Komt vanzelf wel, als er geen werk meer in dat land is, en er ook geen geld meer is voor uitkeringen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:43 schreef riazop het volgende:
[..]
De meeste Grieken hebben geen schuld op hun huis. Das in ons land wel anders.
Er ligt niet eens een fatsoenlijke spoorlijn naar Duitsland. Terwijl er overal in Europa aan HSLlijnen wordt gebouwd. Zo kun je in 1 uur van Brussel naar Keulen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
In die zin ja, maar op handelsbasis toch echt niet. .
Ze produceren daar wel wat, maar die bedrijven ontduiken via Nederlandse brievenbusmaatschappijen meteen weer de belasting in Gr.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:42 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Hoezo ? Met de euro heeft iedere griek het gewoon beter, dit weet ik 100% zeker.
Het gaat slecht met de Griekse economie, maar zonder euro , zou het nog véél slechter gaan...
Dan kost alles wat niet in Griekenland gemaakt is 10 keer zo veel. Ze produceren alleen wat olijven en groenten daar.. dus dan word 95% van alle producten 10 keer zo duur en de lonen gaan nog verder omlaag... joepie...
Hoezo geen werk?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:44 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Komt vanzelf wel, als er geen werk meer in dat land is, en er ook geen geld meer is voor uitkeringen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |