abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 juni 2015 @ 18:57:30 #251
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153589439
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 17:49 schreef riazop het volgende:

[..]

Ik denk dat je niet goed kijkt naar wat Spanje (Z-Am), Portugal (Braz, Angola) of Frankrijk (FR Afrika) voor hechte banden hebben met hun achtertuin. En die worden per maand sterker en belangrijker.

[..]

Ook die meerdere blokken zijn geen houdbare indeling. De Spanjaarden zullen zich meer en meer richten op Latijns Amerika, de Fransen op Franstalig Afrika. Dát gaan de nieuwe blokken worden. Daar deelt men een taal en gemeenschappelijke cultuur mee. Men kent elkaars politici, artiesten en tv programma's.

Veel Europese landen hebben iha bitter weinig met elkaar, anders dan dat ze in de buurt liggen..
Noord-Europese landen hebben onderling wat met elkaar. Verder heb je een goed punt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 16 juni 2015 @ 19:00:07 #252
104871 remlof
Europees federalist
pi_153589506
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 00:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Kom op Remlof, jij bent toch slimmer dan dat? Het is niet omdat we in de vorige eeuwen vochten met die machtsblokken dat dat nu weer zou zijn. Er is het een en ander veranderd en veel van die veranderingen liggen buiten het kleine Europa. De Europese landen hebben in deze tijd veel meer dan vroeger de noodzaak om samen te werken!
De Europeaan van nu heeft er niet eens zin in om oorlogje te voeren, de Duitsers voorop.
Precies, waarom ben jij zo tegen de EU dan?
quote:
De EMU forceren terwijl er geen PU was, dat is een waanidee.
Klopt, dus die PU moet er snel komen en dat zal ook wel gebeuren nu ^O^
pi_153589650
Iemand zegt me dat alleen een militaire coup Griekenland nog kan redden, want ja Griekenland is de grens met het Midden-Oosten en als Griekenland valt dan kunnen al die malloten in het Midden-Oosten wrs zo doorlopen richting EU...
Het Kolonels regime was idd ook zo'n succes, weet ik nog wel.

quote:
Er broeit iets
Al in 2012 gaf de VVD-europarlementariër Hans van Baalen aan dat een staatsgreep in Griekenland zeker geen ondenkbaar scenario is. Volgens van Baalen zou een staatsgreep op publieke steun kunnen rekenen omdat de Griekse overheid de bevolking niet meer in basisbehoeften kan voorzien. Ook een bankenrun zou een belangrijke aanleiding kunnen zijn, aangezien burgers dan geen toegang meer hebben tot hun (contante) geld. Dit is tevens in 2015 een actueel probleem, omdat er sinds november 2014 al meer dan 20 miljard euro van de banken is gehaald.
bron
I´m back.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 19:05:16 #254
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153589662
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:00 schreef remlof het volgende:

[..]

Precies, waarom ben jij zo tegen de EU dan?
Omdat de EU niet werkt doordat het veel te heterogeen is. Je hoeft niet met elkaar het bed te delen om samen te werken. Ik zie liever 2 of 3 homogene blokken die uitstekend met elkaar samenwerken dan 1 zeer heterogeen blok wat slecht functioneert.

quote:
Klopt, dus die PU moet er snel komen en dat zal ook wel gebeuren nu ^O^
Dat is volstrek onhaalbaar wegens die heterogeniteit: cultureel, economisch, juridisch en historisch. Simpele praktische voorbeelden: de valse concurrentie uit OE (lager prijspeil, minder welvarend, voor dat uurloon kan het hier niet gebeuren), de HRA in Nederland, het liberale vuurwapenbeleid in België terwijl Nederland juist anti-vuurwapen is, de ZE volkeren die een veel te zwakke economie hebben om dezelfde munt op een verantwoorde manier te gebruiken als de NE volkeren, het stierenvechten in Spanje wat NE barbaars vinden, ...
#NoDAPL
  dinsdag 16 juni 2015 @ 19:09:19 #255
104871 remlof
Europees federalist
pi_153589815
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Omdat de EU niet werkt doordat het veel te heterogeen is. Je hoeft niet met elkaar het bed te delen om samen te werken. Ik zie liever 2 of 3 homogene blokken die uitstekend met elkaar samenwerken dan 1 zeer heterogeen blok wat slecht functioneert.
Waarom in drie homogene blokken knippen als de meest uitstekende samenwerking al geschiedt in één bestaand blok?
quote:
[..]

Dat is volstrek onhaalbaar wegens die heterogeniteit: cultureel, economisch, juridisch en historisch. Simpele praktische voorbeelden: de valse concurrentie uit OE (lager prijspeil, minder welvarend, voor dat uurloon kan het hier niet gebeuren), de HRA in Nederland, het liberale vuurwapenbeleid in België terwijl Nederland juist anti-vuurwapen is, de ZE volkeren die een veel te zwakke economie hebben om dezelfde munt op een verantwoorde manier te gebruiken als de NE volkeren, het stierenvechten in Spanje wat NE barbaars vinden, ...
Je wil het te erg niet Bram, je komt nu echt met onzinnige argumenten :')
  dinsdag 16 juni 2015 @ 19:15:20 #256
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153590031
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:09 schreef remlof het volgende:

[..]

Waarom in drie homogene blokken knippen als de meest uitstekende samenwerking al geschiedt in één bestaand blok?

[..]

quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:09 schreef remlof het volgende:

[..]

Omdat dat niet het geval is!

quote:
Jij bent niet van mening dat Europa extreem heterogeen is? :?
#NoDAPL
pi_153590219
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:04 schreef Ryan3 het volgende:
Iemand zegt me dat alleen een militaire coup Griekenland nog kan redden, want ja Griekenland is de grens met het Midden-Oosten en als Griekenland valt dan kunnen al die malloten in het Midden-Oosten wrs zo doorlopen richting EU...
Het Kolonels regime was idd ook zo'n succes, weet ik nog wel.

[..]

bron
Hoe kom jij op dergelijke dubieuze weblogjes terecht _O-? Sjun en Lucida weer aan het volgen oid :+?
pi_153590308
quote:

[..]

[..]
Waarom in hemelsnaam dat model nastreven? Dat is toch vooral een recept voor meer conflicten en ruzies...
Wellicht is het raadzaam voor je om je eens in te lezen in de geschiedenis van de Europese samenwerking. Want hiermee zet je jezelf wel een tikje voor schut ;)
pi_153590333
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:04 schreef Ryan3 het volgende:
Volgens van Baalen zou een staatsgreep op publieke steun kunnen rekenen omdat de Griekse overheid de bevolking niet meer in basisbehoeften kan voorzien.
De Griekse bevolking is toch ook niet achterlijk? Zelfs áls er een Staatsgreep komt zorgt dat niet voor betere economische omstandigheden. In tegendeel zelfs.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 19:23:20 #260
104871 remlof
Europees federalist
pi_153590377
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Omdat dat niet het geval is!

[..]

Jij bent niet van mening dat Europa extreem heterogeen is? :?
Nee, na jarenlang in Italië gewoond te hebben kan ik niet anders dan concluderen dat de cultuur, de normen en waarden van Noord- en Zuid-Europa in essentie exact dezelfde zijn.
pi_153590383
quote:

[..]

[..]

Alsof de politieke unie gehinderd zou worden door het Belgische vuurwapenbeleid. Kom aan zeg. De praktische en theoretische bezwaren tegen de Euro waren veel sterker en die is er ook door gejast.
pi_153590395
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe kom jij op dergelijke dubieuze weblogjes terecht _O-? Sjun en Lucida weer aan het volgen oid :+?
Nee, iemand elders, is iig voor het eerste dat ik daar nu iets over hoor. (sjun en lucida zijn spoorloos, toevallig vorige week hadden we het erover en gingen we eens zoeken)
Je weet dat Griekenland het kolonelsregime heeft gekend hè, eind jaren 60, begin jaren 70, geloof ik...
I´m back.
pi_153590450
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, iemand elders, is iig voor het eerste dat ik daar nu iets over hoor. (sjun en lucida zijn spoorloos, toevallig vorige week hadden we het erover en gingen we eens zoeken)
Je weet dat Griekenland het kolonelsregime heeft gekend hè, eind jaren 60, begin jaren 70, geloof ik...
Griekenland is nog niet zo lang het land dat het vandaag is, dat klopt. Een staatsgreep is als de huidige situatie zich voortzet ook een doemscenario dat steeds meer werkelijkheid wordt.

Maar dat wil niet zeggen dat de EU het zou moeten nastreven, of zo. Ik denk dat de kans op een politieke oplossing veel groter is.
pi_153590453
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat weet ik zeker, was geen groots succes. Heb echter wat verder gekeken op die weblog en het is wel het type praat van dat soort types. Het zal van anderen zijn natuurlijk :P
pi_153590495
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

De Griekse bevolking is toch ook niet achterlijk? Zelfs áls er een Staatsgreep komt zorgt dat niet voor betere economische omstandigheden. In tegendeel zelfs.
Wrs is de redering dat het leger dan wel even die vluchtelingen terug de middellandse zee in duwt?
Tsjipras en Varoufakis tegen de muur zet en dan is alles weer okee?
I´m back.
pi_153590520
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wrs is de regering dat het leger dan wel even die vluchtelingen terug de midellandse zee in duwt?
Tsjipras en Varoufakis tegen de muur zet en dan is alles weer okee?
Ik snap niets van deze post.
pi_153590541
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik snap niets van deze post.
regering = redenering en van degene die dit tegen mij zei...
I´m back.
pi_153590577
Natuurlijk helemáál niet aan zien komen, dit!

:')
pi_153590675
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Griekenland is nog niet zo lang het land dat het vandaag is, dat klopt. Een staatsgreep is als de huidige situatie zich voortzet ook een doemscenario dat steeds meer werkelijkheid wordt.

Maar dat wil niet zeggen dat de EU het zou moeten nastreven, of zo. Ik denk dat de kans op een politieke oplossing veel groter is.
Ik had er nog niet aan gedacht (een coup) en zeker ook niet mbt het Midden-Oosten gecombineerd met de EU/Gr-crisis, hoewel die halve gare die daarvan minister werd in Gr. (vluchtelingen?) wel al een keer gedreigd had om alle vluchtelingen dan maar onze richting op te sturen als ze geen doekoes kregen.

Maar zou een coup idd een mogelijk zijn? Ik zou het niet weten. Andere generatie militairen inmiddels. Zullen geen hoge officieren meer zijn die überhaupt het kolonelsregime hebben meegemaakt dan wel alleen als tiener of kind. Dus an sich acht ik de kans vrij gering.
I´m back.
pi_153590756
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:29 schreef hpeopjes het volgende:
Natuurlijk helemáál niet aan zien komen, dit!

Ja, natuurlijk wel, net als bij de vluchtelingen, maar de mannen hebben het te druk met graaien, declareren en TTIP goed keuren.
I´m back.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 19:37:47 #271
104871 remlof
Europees federalist
pi_153590784
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik had er nog niet aan gedacht (een coup) en zeker ook niet mbt het Midden-Oosten gecombineerd met de EU/Gr-crisis, hoewel die halve gare die daarvan minister werd in Gr. (vluchtelingen?) wel al een keer gedreigd had om alle vluchtelingen dan maar onze richting op te sturen als ze geen doekoes kregen.

Maar zou een coup idd een mogelijk zijn? Ik zou het niet weten. Andere generatie militairen inmiddels. Zullen geen hoge officieren meer zijn die überhaupt het kolonelsregime hebben meegemaakt dan wel alleen als tiener of kind. Dus an sich acht ik de kans vrij gering.
Het kolonelsregime eindigde 41 jaar geleden. De grieken die het bewust hebben meegemaakt zullen inderdaad al lang met pensioen zijn. In ieder geval diegenen die toen al in een leidinggevende positie zaten.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 19:39:59 #272
104871 remlof
Europees federalist
pi_153590862
Toen hielden de grieken ook al referenda:

Ruim 78,4% van de bevolking sprak zich uit voor een republiek, terwijl 40% zich uitsprak voor de handhaving van de monarchie.

pi_153590929
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:37 schreef remlof het volgende:

[..]

Het kolonelsregime eindigde 41 jaar geleden. De grieken die het bewust hebben meegemaakt zullen inderdaad al lang met pensioen zijn. In ieder geval diegenen die toen al in een leidinggevende positie zaten.
Klopt idd, ik dacht 1973, maar het staat me allemaal nog wel op het netvlies iig... met onze Papadopoulos, toch?
I´m back.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 19:43:30 #274
104871 remlof
Europees federalist
pi_153590981
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt idd, ik dacht 1973, maar het staat me allemaal nog wel op het netvlies iig... met onze Papadopoulos, toch?
Ik ken het alleen van horen zeggen, was vier toen het ten einde kwam.
pi_153591053
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:43 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik ken het alleen van horen zeggen, was vier toen het ten einde kwam.
Ik zat toen in de 6de klas lagere school en moest regelmatig krantenknipsels ophangen op het prikbord. ;).
Weet het ook nog zo goed van Olympische Spelen München in 1972 trouwens, toen deed ik dat ook. Was wel tragisch toen.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')