quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, ik zag helemaal niet dat ik 'm dichtgooide. Thanks doll
Dat deed ik helemaal niet!
Ik ben niet krampachtig, vind ik zelf dan in ieder geval. Ik had zin in dat toetje en had het er voor over.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:54 schreef Isabeau het volgende:
SummerBreeze, zo erg is dat niet, 1x een toetje als je uit eten bent geweest. Je zegt zelfs nog dat je onder je onderhoud bent gebleven! Je moet niet zo krampachtig omgaan met eten. Het gaat om de lange termijn en ik ga er vanuit dat uit eten niet een wekelijks iets is. Als je het grootste deel van je dagen prima oplet en alles goed doet, dan is zo nu en dan een 'misser' helemaal geen probleem. En ik zou dit niet eens een misser noemen, eerlijk gezegd. Als je de ene dag iets meer hebt gehad dan je van plan was, dan de volgende dag een klein beetje compenseren en er verder niet zo bij stil staan
Do as I say, don't do as I doquote:
Nou, een beetje krampachtig is het wel, je bent nu gerustgesteld door de weegschaal vanmorgen en dan valt het weer mee, maar als je teveel kcal eet voor je gevoel wordt je daar negatief van.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 12:10 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Ik ben niet krampachtig, vind ik zelf dan in ieder geval. Ik had zin in dat toetje en had het er voor over.
Ik schreef die vorige post echter net nadat ik alles had ingevuld en schrok van de dagscore van 2014 kcal.
Voordeel daarvan is wel dat ik daardoor ook weet en besefd heb dat ik voor het aanpassen van mijn eten veel meer binnenkreeg op een dag dan ik dacht.
En ik was in een negatieve bui toen ik dat schreef. Dat klinkt wellicht door in mijn post.
Half uurtje geleden gerustgesteld over dat waar ik vanmorgen zo negatief door was en daardoor inmiddels ook wat beter in staat om te relativeren. Nu kan ik inderdaad wat beter denken: ach, schijt van die ene dag. Vanaf nu ga ik me gewoon weer wat laten gaan![]()
Even een wat beter beeld: ik heb als doel in fatsecret 1575 kcal per dag staan (ik zat dus 439 kcal eroverheen zie ik nu). Maar de ene dag zit ik zonder hongergevoel rond de 1525, de andere dag kom ik uit rond de 1600,1650. En dat maakt me ook echt niet uit, zolang ik op de lange termijn maar gemiddeld gezien rond die 1575 zit. Ik hou gewoon te veel van lekker eten om te stoppen zodra ik precies op 1575 sta.
Nee, niet gerustgesteld door de weegschaal. Gerustgesteld over iets andersquote:Op vrijdag 12 juni 2015 12:58 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Nou, een beetje krampachtig is het wel, je bent nu gerustgesteld door de weegschaal vanmorgen en dan valt het weer mee, maar als je teveel kcal eet voor je gevoel wordt je daar negatief van.
Is verder geen oordeel, maar eerlijk zijn tegenover jezelf is beter.
Daarbij komt, van toetjes moet je geen schuldgevoel krijgen, daar moet je van genieten
Leuk fripsel!
SPOILER: reden gerustgesteld zijnOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 12 juni 2015 13:24 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, ik ook nietquote:Op vrijdag 12 juni 2015 13:40 schreef Lonaa het volgende:
Oei.![]()
Sterkte.
Ik weet niet wat ik verder moet zeggen.
Ik wil jullie niet in mineurstemming brengenquote:Op vrijdag 12 juni 2015 13:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet![]()
Ik kwam hier mijn epische faal vertellen maar het is niet echt de tijd voor een garpje ineens.
quote:Op vrijdag 12 juni 2015 13:21 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Nee, niet gerustgesteld door de weegschaal. Gerustgesteld over iets andersIk snap ook zeker hoe je daar over in spanning kunt zitten. Dat is zoiets belangrijks. Niet alleen omdat je aan haar wensen wilt voldoen maar ook omdat je zelf niet op dat moment meer hoeft te verzinnen hoe je de uitvaart zult indelen.SPOILER: reden gerustgesteld zijnOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn schoonvader heeft daar nooit over willen praten en dat was echt moeilijk voor iedereen. Nog maar een virtuele knuffel voor jou
Spoilers!
quote:Op vrijdag 12 juni 2015 13:40 schreef Lonaa het volgende:
Oei.![]()
Sterkte.
Ik weet niet wat ik verder moet zeggen.
quote:
quote:Op vrijdag 12 juni 2015 13:57 schreef Isabeau het volgende:
Ja, jezus, SB, sterkteDat is nogal wat. Snap je stress wel.
Dank jullie welquote:
En dit soort dingen tovert dan weer een glimlach op mijn gezicht. Dank je!quote:Op vrijdag 12 juni 2015 13:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok danMaar nu is de spanning te hoog opgebouwd denk ik want zo grappig is het ook weer niet. Ik voel me alleen nogal klunzig.
Ik moest vanochtend een bedrijf bellen omdat die iets fout hadden gedaan. Ik verstond de naam van de persoon die ik sprak niet en halverwege het in de wacht staan bedacht ik dat ik niet eens kon horen of het een man of een vrouw was. Hij/zij kon er niet achter komen wat ze fout hadden gedaan en zou me later terug bellen. Er werd terug gebeld en ik verstond Marieke Boot. Hoera een vrouw! Ik moest haar mailen dus in dat mailtje schreef ik dat ik had gesproken met mevrouw Marieke Boot. Ik vertelde dat aan de telefoon en ze zei toen Reijnier-Boot. Zo'n muts die er op staat om een dubbele achternaam te hebben dus, ok.
Het is vrij voorspelbaar maar ik krijg dus net een mailtje van meneer Reinier BootIk vind mezelf echt zoooo dom
Ik moet mezelf bedwingen om geen excuus-mail terug te sturen, daarmee maak ik mezelf alleen nog maar onsterfelijk belachelijk denk ik
quote:Op vrijdag 12 juni 2015 13:34 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]pff heftig zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sterkte
![]()
daar heb je ook wel weer een punt. Gelukkig heb ik een dochter van 3 die te pas en te onpas dingen in mijn mond stopt. Dus in mijn hoofd weet ik dat ik zelfs over mijn maaginhoud niet de volledige controle hebquote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:26 schreef Sjeen het volgende:
SBtje, veel sterkte de komende tijdProbeer wel uit te kijken dat je je eetpatroon niet als enige waar je nog controle over hebt te zien, dat wil mij nog wel eens gebeuren in zulke situaties.
dank jequote:
quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:08 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Dank jullie wel
[..]
En dit soort dingen tovert dan weer een glimlach op mijn gezicht. Dank je!
En ik ken dit soort situaties wel. Heb ze ook wel meegemaakt.
Ook zo'n mooie: mijn dochter die in de rij bij de kassa iets te hard vraagt "mamma, waarom heeft die meneer een jurk aan?".
Mijn antwoord: "ik denk dat die mevrouw jurken mooi vindt"
dochterlief bloedserieus: "waarom zeg je mevrouw mamma. mevrouwen hebben geen snor, en die meneer heeft wel een snor".
ja, daar sta je dan...
Tip : eet iets eiwitrijks, bijv kwark, yoghurt of zo en eet dat heel langzaam.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:03 schreef Sometimes het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ga hier ook maar weer eens meedoen. Sommigen zullen mij nog wel kennen uit het verleden (zo heel veel mannen komen hier nu ook weer niet).
In het kort: jaren geleden mijn leven omgegooid toen ik 165 woog (BMI van 41 en een beetje). Met de nodige moeite in enkele jaren mijn leefpatroon zo aangepast dat ik structureel onder de 120 kilo uit kon komen. Laagste score - voorjaar 2014 - was 113. Daarna wat tegenslagen gehad, flinke blessure met lange herstetijd, uiteindelijk zelfs gestopt met sporten. Dat hielp niet.
Langdurig werkloos zijn ook niet trouwens.
Daar is recentelijk nog wat gecompliceerde liefde bij gekomen (ja, ook mannen kunnen emo-eters zijn) en de weegschaal schoot afgelopen maandag over de 135...
En nu is het klaar. Sinds maandag serieus meer bewegen en minder (eigenlijk gewoon niet) snacken. Het nieuwe leefpatroon hou ik voor een groot deel nog steeds aan, maar het snacken - met name in de avond - is mijn zwakke plek.
Doel: zo snel en gezond mogelijk weer terug onder de 120.
Daar heb ik mee geëxperimenteerd, maar dat helpt niet. Ik heb fysiek geen honger, het zit tussen mijn oren. En dat gaat pas weg als ik toegeef.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:20 schreef Adnap het volgende:
[..]
Tip : eet iets eiwitrijks, bijv kwark, yoghurt of zo en eet dat heel langzaam.
Wil je iets zoets, doe dan wat diepvriesfruit en een gelijke hoeveelheid yoghurt in de blender en bingo je hebt zalig ijs !
Tijd voor een psycholoog lijkt mij danquote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:33 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Daar heb ik mee geëxperimenteerd, maar dat helpt niet. Ik heb fysiek geen honger, het zit tussen mijn oren. En dat gaat pas weg als ik toegeef.
Merk wel dat ik meteen weer beter slaap nu ik dat enkele avonden niet doe. Meteen al vanaf de eerste avond.
Herkenbaarquote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:33 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Daar heb ik mee geëxperimenteerd, maar dat helpt niet. Ik heb fysiek geen honger, het zit tussen mijn oren. En dat gaat pas weg als ik toegeef.
Wat doe je 's avonds verder? Want ik merk heel erg dat ik meer snaaizin krijg als ik suf voor de tv zit te hangen. Zodra ik iets "actievers" wat ga doen, al is het maar een boek lezen, heb ik er totaal geen erg in dat ik niet snaai namelijk.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:33 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Merk wel dat ik meteen weer beter slaap nu ik dat enkele avonden niet doe. Meteen al vanaf de eerste avond.
Mwehehehe. Koters.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:08 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Dank jullie wel
[..]
En dit soort dingen tovert dan weer een glimlach op mijn gezicht. Dank je!
En ik ken dit soort situaties wel. Heb ze ook wel meegemaakt.
Ook zo'n mooie: mijn dochter die in de rij bij de kassa iets te hard vraagt "mamma, waarom heeft die meneer een jurk aan?".
Mijn antwoord: "ik denk dat die mevrouw jurken mooi vindt"
dochterlief bloedserieus: "waarom zeg je mevrouw mamma. mevrouwen hebben geen snor, en die meneer heeft wel een snor".
ja, daar sta je dan...
Had ik ook bedacht en - al jaren geleden - het nodige mee gedaan. Best een en ander mee bereikt maar dit stukje moet nog weg.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:33 schreef Adnap het volgende:
[..]
Tijd voor een psycholoog lijkt mij danklinkt hard maar echt ik heb er zoveel baat bij gehad
Gewoon doen, ik heb wel iemand gezocht die er gespecialiceerd in wasquote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:38 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Had ik ook bedacht en - al jaren geleden - het nodige mee gedaan. Best een en ander mee bereikt maar dit stukje moet nog weg.
Dat is wel een punt ja.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:35 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Wat doe je 's avonds verder? Want ik merk heel erg dat ik meer snaaizin krijg als ik suf voor de tv zit te hangen. Zodra ik iets "actievers" wat ga doen, al is het maar een boek lezen, heb ik er totaal geen erg in dat ik niet snaai namelijk.
En een andere hobby?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:40 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Dat is wel een punt ja.
Ik probeer vaak wel af te spreken in de avond, dat voorkomt het snacken nagenoeg volledig. Maar meer dan 3 avonden per week lukt me dat niet.
Boek lezen of tv kijken maakt voor mij geen verschil.
Dat werkt inderdaad goedquote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:35 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Wat doe je 's avonds verder? Want ik merk heel erg dat ik meer snaaizin krijg als ik suf voor de tv zit te hangen. Zodra ik iets "actievers" wat ga doen, al is het maar een boek lezen, heb ik er totaal geen erg in dat ik niet snaai namelijk.
Ik was afgelopen week ook erg gelukkig met de mijnequote:Op vrijdag 12 juni 2015 17:52 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ik heb mijn eerste biteswelove pakketje! leuk! en ziet er allemaal zo lekker uit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |