abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153462825
[Dieet] is bedoeld voor mannen en vrouwen met (ex)overgewicht.

Hallo allemaal! Wees welkom en post zoals je altijd gedaan hebt :-)

Lijstjes, slechte dagen en momenten waarop je trots bent op jezelf, alles mag. Ook je nieuwe huis, je lieve kat en je toffe buurman kan besproken worden, als het belangrijkste onderwerp maar het gezamenlijke afvaldoel is.
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, tickers en andere meuk. Nu niet meer, het gaat erom dat we gewoon ons ei af en toe kunnen leggen bij elkaar.
Einde dienstmededeling.

Laten we het gezellig houden! Dit topic is bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld of ideale levenswijze.
pi_153462857
Ach ja. Moeders zijn ook mensen moeten we maar denken. 😁
pi_153462867
Oh, ik zag helemaal niet dat ik 'm dichtgooide. Thanks doll :*

Dat deed ik helemaal niet!
Spoilers!
pi_153462900
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 10:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, ik zag helemaal niet dat ik 'm dichtgooide. Thanks doll :*

Dat deed ik helemaal niet!
:D

Nog watermeloen in de koelkast gevonden :9
pi_153463239
Heerlijk, die moeders ;)

Hier net kwark met aardbeien :9
Vandaag lekker vrij, hopelijk valt het mee met de regen en onweer, dan kan de oudste straks zwemmen. En vanavond naar xavier guzman *O*
pi_153464110
gisteren 420 kcal over mijn doel aan kcal heengegaan. Last minute uit eten geweest. En terwijl ik normaal echt geen moeite heb om geen toetje te nemen kon ik hem gisteren ineens niet afslaan. Bevangen door de warmte denk ik.

Gelukkig zat ik nog wel onder mijn onderhoud, dus ik hoop er niet van aan te komen. En het feit dat ik er nu flink van baal (al heb ik er wel heel erg van genoten hoor, daar niet van) zorgt ook wel voor een flinke motivatie om voortaan toch beter op te letten. Of in ieder geval toetsen af te slaan. En voor vis in plaats van vlees te kiezen is wellicht ook wel een goed idee.

Vandaag vol goede moed weer verder met het volgende lijstje:

O: kwark, banaantje, wat cruesli
L: knackebrod met kalkoenfilet en rookvlees
B: drie kwartier tot een uurtje wandelen
D: veldsla/rucola stamppot met een klein beetje geitenkaas en een mootje zalm
S: 45 min intervalletjes (soort van) hardlopen

Misschien nog een of twee Ts, afhankelijk van hongergevoel
pi_153465528
SummerBreeze, zo erg is dat niet, 1x een toetje als je uit eten bent geweest. Je zegt zelfs nog dat je onder je onderhoud bent gebleven! Je moet niet zo krampachtig omgaan met eten. Het gaat om de lange termijn en ik ga er vanuit dat uit eten niet een wekelijks iets is. Als je het grootste deel van je dagen prima oplet en alles goed doet, dan is zo nu en dan een 'misser' helemaal geen probleem. En ik zou dit niet eens een misser noemen, eerlijk gezegd. Als je de ene dag iets meer hebt gehad dan je van plan was, dan de volgende dag een klein beetje compenseren en er verder niet zo bij stil staan ;)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_153465654
Isabeau zegt hier wijze dingen :Y
pi_153466080
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:54 schreef Isabeau het volgende:
SummerBreeze, zo erg is dat niet, 1x een toetje als je uit eten bent geweest. Je zegt zelfs nog dat je onder je onderhoud bent gebleven! Je moet niet zo krampachtig omgaan met eten. Het gaat om de lange termijn en ik ga er vanuit dat uit eten niet een wekelijks iets is. Als je het grootste deel van je dagen prima oplet en alles goed doet, dan is zo nu en dan een 'misser' helemaal geen probleem. En ik zou dit niet eens een misser noemen, eerlijk gezegd. Als je de ene dag iets meer hebt gehad dan je van plan was, dan de volgende dag een klein beetje compenseren en er verder niet zo bij stil staan ;)
Ik ben niet krampachtig, vind ik zelf dan in ieder geval. Ik had zin in dat toetje en had het er voor over.
Ik schreef die vorige post echter net nadat ik alles had ingevuld en schrok van de dagscore van 2014 kcal.
Voordeel daarvan is wel dat ik daardoor ook weet en besefd heb dat ik voor het aanpassen van mijn eten veel meer binnenkreeg op een dag dan ik dacht.
En ik was in een negatieve bui toen ik dat schreef. Dat klinkt wellicht door in mijn post.

Half uurtje geleden gerustgesteld over dat waar ik vanmorgen zo negatief door was en daardoor inmiddels ook wat beter in staat om te relativeren. Nu kan ik inderdaad wat beter denken: ach, schijt van die ene dag. Vanaf nu ga ik me gewoon weer wat laten gaan :)

Even een wat beter beeld: ik heb als doel in fatsecret 1575 kcal per dag staan (ik zat dus 439 kcal eroverheen zie ik nu). Maar de ene dag zit ik zonder hongergevoel rond de 1525, de andere dag kom ik uit rond de 1600,1650. En dat maakt me ook echt niet uit, zolang ik op de lange termijn maar gemiddeld gezien rond die 1575 zit. Ik hou gewoon te veel van lekker eten om te stoppen zodra ik precies op 1575 sta.
pi_153466087
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:57 schreef PaarsBeestje het volgende:
Zeker weten
pi_153466098
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:57 schreef PaarsBeestje het volgende:
Do as I say, don't do as I do :')

(Ik heb namelijk nogal de neiging om 'mijn dieet is nu toch al verprutst' te denken als ik iets eet wat niet zo goed voor me is en dan de rest van de dag, week, maand mezelf maar weer vol te proppen. Dan is 1x idd funest. Duh. Maar met gezond en logisch nadenken weet je (ik ook :+ ) heus wel dat 1x een uitspatting absoluut geen probleem voor je lijf is, het gaat om het gemiddelde over een heel lange termijn.)

Rond de 2000 kcal is nog prima hoor! Dan blijf je sowieso wel stabiel. En als je er van aankomt is het glycogeenvoorraad + veel vocht.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_153466099
qute ipv edit
pi_153466391
Ik heb kampweekend, mee als begeleider. :D ga alleen even "scheit" hebben aan hoeveel ik eet want kan op zulke dagen wel 3 a 4 boterhammen als ontbijt gebruiken en lunch hetzelfde. Anders val ik om als ik achter die kinderen aan moet rennen :+
pi_153467643
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 12:10 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Ik ben niet krampachtig, vind ik zelf dan in ieder geval. Ik had zin in dat toetje en had het er voor over.
Ik schreef die vorige post echter net nadat ik alles had ingevuld en schrok van de dagscore van 2014 kcal.
Voordeel daarvan is wel dat ik daardoor ook weet en besefd heb dat ik voor het aanpassen van mijn eten veel meer binnenkreeg op een dag dan ik dacht.
En ik was in een negatieve bui toen ik dat schreef. Dat klinkt wellicht door in mijn post.

Half uurtje geleden gerustgesteld over dat waar ik vanmorgen zo negatief door was en daardoor inmiddels ook wat beter in staat om te relativeren. Nu kan ik inderdaad wat beter denken: ach, schijt van die ene dag. Vanaf nu ga ik me gewoon weer wat laten gaan :)

Even een wat beter beeld: ik heb als doel in fatsecret 1575 kcal per dag staan (ik zat dus 439 kcal eroverheen zie ik nu). Maar de ene dag zit ik zonder hongergevoel rond de 1525, de andere dag kom ik uit rond de 1600,1650. En dat maakt me ook echt niet uit, zolang ik op de lange termijn maar gemiddeld gezien rond die 1575 zit. Ik hou gewoon te veel van lekker eten om te stoppen zodra ik precies op 1575 sta.
Nou, een beetje krampachtig is het wel, je bent nu gerustgesteld door de weegschaal vanmorgen en dan valt het weer mee, maar als je teveel kcal eet voor je gevoel wordt je daar negatief van.

Is verder geen oordeel, maar eerlijk zijn tegenover jezelf is beter.
Daarbij komt, van toetjes moet je geen schuldgevoel krijgen, daar moet je van genieten ;)

Leuk fripsel!
pi_153468411
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 12:58 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Nou, een beetje krampachtig is het wel, je bent nu gerustgesteld door de weegschaal vanmorgen en dan valt het weer mee, maar als je teveel kcal eet voor je gevoel wordt je daar negatief van.

Is verder geen oordeel, maar eerlijk zijn tegenover jezelf is beter.
Daarbij komt, van toetjes moet je geen schuldgevoel krijgen, daar moet je van genieten ;)

Leuk fripsel!
Nee, niet gerustgesteld door de weegschaal. Gerustgesteld over iets anders
SPOILER: reden gerustgesteld zijn
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153468531
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153468913
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 13:24 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
SPOILER
SPOILER
pi_153469071
Oei. -O-

Sterkte.
Ik weet niet wat ik verder moet zeggen. -O-
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 13:44:48 #19
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_153469219
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 13:40 schreef Lonaa het volgende:
Oei. -O-

Sterkte.
Ik weet niet wat ik verder moet zeggen. -O-
Nee, ik ook niet :{

Ik kwam hier mijn epische faal vertellen maar het is niet echt de tijd voor een garpje ineens.
Spoilers!
pi_153469364
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 13:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nee, ik ook niet :{

Ik kwam hier mijn epische faal vertellen maar het is niet echt de tijd voor een garpje ineens.
Ik wil jullie niet in mineurstemming brengen -O-

Dus kom alsjeblieft op met faals en grapjes. Even de spanning breken.
pi_153469569
Sterkte SB. Moeilijke dingen!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 12 juni 2015 @ 13:56:53 #22
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_153469589
Ok dan ;) Maar nu is de spanning te hoog opgebouwd denk ik want zo grappig is het ook weer niet. Ik voel me alleen nogal klunzig.

Ik moest vanochtend een bedrijf bellen omdat die iets fout hadden gedaan. Ik verstond de naam van de persoon die ik sprak niet en halverwege het in de wacht staan bedacht ik dat ik niet eens kon horen of het een man of een vrouw was. Hij/zij kon er niet achter komen wat ze fout hadden gedaan en zou me later terug bellen. Er werd terug gebeld en ik verstond Marieke Boot. Hoera een vrouw! Ik moest haar mailen dus in dat mailtje schreef ik dat ik had gesproken met mevrouw Marieke Boot. Ik vertelde dat aan de telefoon en ze zei toen Reijnier-Boot. Zo'n muts die er op staat om een dubbele achternaam te hebben dus, ok.

Het is vrij voorspelbaar maar ik krijg dus net een mailtje van meneer Reinier Boot :') Ik vind mezelf echt zoooo dom _O- Ik moet mezelf bedwingen om geen excuus-mail terug te sturen, daarmee maak ik mezelf alleen nog maar onsterfelijk belachelijk denk ik :|W
Spoilers!
pi_153469609
Ja, jezus, SB, sterkte :* Dat is nogal wat. Snap je stress wel.
pi_153469664
SB :*
  vrijdag 12 juni 2015 @ 13:59:36 #25
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_153469675
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 13:21 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Nee, niet gerustgesteld door de weegschaal. Gerustgesteld over iets anders
SPOILER: reden gerustgesteld zijn
Ik snap ook zeker hoe je daar over in spanning kunt zitten. Dat is zoiets belangrijks. Niet alleen omdat je aan haar wensen wilt voldoen maar ook omdat je zelf niet op dat moment meer hoeft te verzinnen hoe je de uitvaart zult indelen.
Mijn schoonvader heeft daar nooit over willen praten en dat was echt moeilijk voor iedereen. Nog maar een virtuele knuffel voor jou :*
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')