We leven in een samenleving waar onze breinen niet voor gemaakt zijn, constant 24/7 informatie, communicatie, werkdruk, stress, sociale druk etc etc.quote:Op donderdag 11 juni 2015 10:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus af hoe het komt dat er zoveel mensen zijn die dit soort dingen nodig hebben.
Ah wist ik niet. Westerse cultuur trek ik ook veel beter, als ik gewoon beetje in Europa zou blijven zwerven zou ik het prima vindenquote:Op donderdag 11 juni 2015 10:10 schreef CherryLips het volgende:
[..]
De VS ben ik al een paar keer geweest hoor, daar had ik geen problemenMaar ik zou niet snel naar niet-westerse landen gaan, al ben ik nu aan het sparen voor Japan volgend jaar april.
Als er zoveel mensen problemen hebben met deze samenleving, is het dan niet verstandiger om eens nader naar die samenleving te kijken?quote:Op donderdag 11 juni 2015 10:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
We leven in een samenleving waar onze breinen niet voor gemaakt zijn, constant 24/7 informatie, communicatie, werkdruk, stress, sociale druk etc etc.
Dat breekt velen op, niet allemaal tot klachten per se, maar we hebben er allemaal wel eens last van in meer of minder mate.
En sommige mensen doorbreken dat zelf, met vakantie oid, en anderen hebben een handje nodig. Niets mis mee opzich.
Hoho, ik heb het niet over wat je mee gemaakt hebt of moet hebben om tot een bepaald punt te komen. Het lijkt mij dat je misschien nog een stapje kan maken in hoe je ermee gaat of hoe je ergens in staat..quote:Op donderdag 11 juni 2015 10:14 schreef yats het volgende:
Ik denk dat ik genoeg levenservaring heb om te weten dat niet alles 'fun' is. Sterker nog, ik heb meer meegemaakt dan veel mensen die een stuk ouder zijn. Maar dat doet er verder niet toe en ga ik niet over uitweiden. Ik zeg alleen dat juist als je iemand niet kent het makkelijk is dergelijke uitspraken of de oneliners die je soms ook weleens hoort (niet van jou overigens) te doen terwijl er vaak meer achter zit dan mensen weten of denken.
Klopt helemaal maar vergeet ook niet dat we onze religie grotendeels kwijt zijn geraakt, de zweefcursussen zijn slechts in het gat van ontbrekende spiritualiteit gesprongen.quote:Op donderdag 11 juni 2015 10:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
We leven in een samenleving waar onze breinen niet voor gemaakt zijn, constant 24/7 informatie, communicatie, werkdruk, stress, sociale druk etc etc.
Dat breekt velen op, niet allemaal tot klachten per se, maar we hebben er allemaal wel eens last van in meer of minder mate.
En sommige mensen doorbreken dat zelf, met vakantie oid, en anderen hebben een handje nodig. Niets mis mee opzich.
Dit ja. Het is zo jammer dat het 9 van de 10 keer door zweefteven uitgedragen wordt. En dan blijkt meestal ook dat zij nu juist de clue niet begrepen hebben. Treurigquote:Op donderdag 11 juni 2015 10:15 schreef DamagedBrain het volgende:
[..]
Haha
Ik heb een cursus geweldloze communicatie gedaan bij zo'n zigeuner!
Gewoon hoe ze gekleed was dan.. Het is niet per definitie onzin.
Ach ja, wij hadden ook zo'n zweefdweil, Sjaalmans noemden we hem, altijd zo'n nichterige sjaal om, ook binnen etcquote:Op donderdag 11 juni 2015 10:17 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ja, al kan het soms ook wel vermakelijk zijn. Niet als de baas zo een iemand denkt aan te moeten nemen om de resultaten op te krikken, maar het gaf wel een stukje bonding toen management hem er ook uit wilde zullen we maar zeggen
Minpuntje ja. Ff een reminder een paar weken van tevoren zou fijn zijnquote:Op donderdag 11 juni 2015 10:18 schreef HostiMeister het volgende:
Fuck, kom er nu pas achter dat mijn FOK! abbo afgelopen is, ik dacht al, waar is mijn chille header en waar komen die ads vandaan
Ja, leuk idee, maar hoe wil je dat precies doen? De maatschappij is zoals hij is en die gaat niet 123 veranderen. Dan kan je je als individu beter wapenen, daar bereik je meer mee dan wensen dat de wereld morgen mooi isquote:Op donderdag 11 juni 2015 10:18 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Als er zoveel mensen problemen hebben met deze samenleving, is het dan niet verstandiger om eens nader naar die samenleving te kijken?
Ja. Maar de maakbare samenleving bestaat nu eenmaal niet.quote:Op donderdag 11 juni 2015 10:18 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Als er zoveel mensen problemen hebben met deze samenleving, is het dan niet verstandiger om eens nader naar die samenleving te kijken?
quote:Op donderdag 11 juni 2015 10:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach ja, wij hadden ook zo'n zweefdweil, Sjaalmans noemden we hem, altijd zo'n nichterige sjaal om, ook binnen etc.
Gaf ie ons een oefening, moesten we dingen op een whiteboard schrijven etc. Dus wij dat braaf doen, gat ie opeens staan en begint "ja, ik snap het nu, mensen voelen zich genegeerd door jullie, ik word helemaal niet betrokken door jullie!"
Gast, je geeft een opdracht, die doen we, wat heb jij er mee te maken?.
Schouten en Nelissen, mocht je die naam ooit zien, REN WEG!!
Of je nu veel of weinig meegemaakt hebt maakt helemaal niks uit, het gaat erom hoe dat zich uit in jouw leven. Als ik even naar mijzelf kijk heb ik genoeg meegemaakt en tegelijk ook weer weinig als je naar andere mensen kijkt. En die vergelijking is dan ook weer overbodig, het draait om mij en niet om anderen. Die oneliners en dergelijke uitspraken zijn vaak wel hoe het ook is, een cliché is een cliché omdat het in 99% van de gevallen ook daadwerkelijk zo is.quote:Op donderdag 11 juni 2015 10:14 schreef yats het volgende:
[..]
Ik denk dat ik genoeg levenservaring heb om te weten dat niet alles 'fun' is. Sterker nog, ik heb meer meegemaakt dan veel mensen die een stuk ouder zijn. Maar dat doet er verder niet toe en ga ik niet over uitweiden. Ik zeg alleen dat juist als je iemand niet kent het makkelijk is dergelijke uitspraken of de oneliners die je soms ook weleens hoort (niet van jou overigens) te doen terwijl er vaak meer achter zit dan mensen weten of denken.
Had m voor een half jaar, kan me de dm naar Danny nog herinneren, tijd gaat snelquote:Op donderdag 11 juni 2015 10:20 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Minpuntje ja. Ff een reminder een paar weken van tevoren zou fijn zijn
Zo'n projectbegeleider had ik tijdens mijn studie. Tante Til noemden we haar. Ook zo'n jurk aan enzoquote:Op donderdag 11 juni 2015 10:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach ja, wij hadden ook zo'n zweefdweil, Sjaalmans noemden we hem, altijd zo'n nichterige sjaal om, ook binnen etc.
Gaf ie ons een oefening, moesten we dingen op een whiteboard schrijven etc. Dus wij dat braaf doen, gat ie opeens staan en begint "ja, ik snap het nu, mensen voelen zich genegeerd door jullie, ik word helemaal niet betrokken door jullie!"
Bestel je kist vastquote:Op donderdag 11 juni 2015 10:22 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Had m voor een half jaar, kan me de dm naar Danny nog herinneren, tijd gaat snel
Ik heb veel aan de cursus an sich gehad. Deze leert je onder andere om niet te oordelen over mensen.quote:Op donderdag 11 juni 2015 10:19 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dit ja. Het is zo jammer dat het 9 van de 10 keer door zweefteven uitgedragen wordt. En dan blijkt meestal ook dat zij nu juist de clue niet begrepen hebben. Treurig
Bedankt voor de waarschuwing!quote:Op donderdag 11 juni 2015 10:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Fuck dat, ik wil een Viking begrafenis, duw mij maar op een vlot de waal in en vuurpijlen, branden zal ik!quote:
Ik ken NVC heel goed. Echt wel heel zinnigquote:Op donderdag 11 juni 2015 10:24 schreef DamagedBrain het volgende:
[..]
Ik heb veel aan de cursus an sich gehad. Deze leert je onder andere om niet te oordelen over mensen.
Maar het lijkt mij toch dat dit veel beter zou werken als mensen een klein beetje dichter staan bij de mensen die de cursus komen afnemen. Als je binnenkomt en meteen een idee hebt dat die persoon enigszins in het geitenwollensokken en tofu circuit zit, dan creer je meteen een afstand, vind ik.
Ik ben erbij.quote:Op donderdag 11 juni 2015 10:26 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Fuck dat, ik wil een Viking begrafenis, duw mij maar op een vlot de waal in en vuurpijlen, branden zal ik!
Kies dan je vlot vast uit enzoquote:Op donderdag 11 juni 2015 10:26 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Fuck dat, ik wil een Viking begrafenis, duw mij maar op een vlot de waal in en vuurpijlen, branden zal ik!
Ik kan er echt niet tegen gewoon. Het escaleerde daarna enorm. Ik werd aangesproken dat ik hem dus negeerde, waarop ik zei "ja, je doet gewoon je truukje om te provoceren en reactie te peilen, dat is zo overduidelijk dat ik er niet in trap"quote:Op donderdag 11 juni 2015 10:22 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Zo'n projectbegeleider had ik tijdens mijn studie. Tante Til noemden we haar. Ook zo'n jurk aan enzo
Ging zitten huilen omdat we niet aardig tegen haar waren... Jezus mens, zet je voeten op aarde!!!!
Wardruna op de achtergrond?quote:Op donderdag 11 juni 2015 10:26 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |