Is er enige hoop dat de prijs van een GPS wat gaat zakken in de komende jaren? Ik zou maar wat graag met zo'n ding rijden maar momenteel vind ik die apparaten nog erg duur.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 21:50 schreef No-P het volgende:
[..]
Als je in de randstad woont en alleen tussen de steden en langs grote wegen kan fietsen, dan is links gaan gelijk aan rechts. Dan kun je nieuwe wegen pakken die eigenlijk even troosteloos zijn als alle andere wegen.
Hier tegen Duitsland aan en richting veluwe/ montferland kom ik toch vaak op nieuwe wegen door andermans rondjes te fietsen met gps, die je niet zomaar ontdekt door rechts ipv links te gaan.
Sigma Rox 10: https://www.sportxl.nl/si(...)T6isYCFafItAodhXgAaQquote:Op vrijdag 12 juni 2015 22:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is er enige hoop dat de prijs van een GPS wat gaat zakken in de komende jaren? Ik zou maar wat graag met zo'n ding rijden maar momenteel vind ik die apparaten nog erg duur.
Is er ook zo'n filmpje voor de andere weggebruikers?quote:
Oké, voor die prijs begint het wel interessant te worden. Ik denk er eens over na.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 22:06 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Sigma Rox 10: https://www.sportxl.nl/si(...)T6isYCFafItAodhXgAaQ
Ik maak ze zelf op strava meestal.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 22:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Oké, voor die prijs begint het wel interessant te worden. Ik denk er eens over na.
Waar halen jullie leuke routes vandaan? Ik neem aan dat er websites zijn waarop je de coördinaten rechtstreeks naar je GPS (flashgeheugen wat daarin zit) kan downloaden?
Het probleem met zelf routes maken is dat je niet op Google Maps (of Bing Maps) kan zien wat de leuke wegen zijn, daarvoor moet je er zelf over fietsen. Misschien als je geluk hebt en er foto's van dichtbij zijn genomen maar in veel gevallen kan je weinig zien op Google Maps. Daarom zou ik vooral GPS willen gebruiken om leuke routes van andere mensen te downloaden, vervolgens kan ik die wegen combineren met wat ik al ken.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 22:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik maak ze zelf op strava meestal.
En uiteraard zijn er meer dan genoeg sites waar je die kunt downloaden.
Op GPSies.com staan routes die je kan downloaden naar je apparaat. Ook kan je routes (ritten) van anderen van Strava aftrekken (als je de pro versie hebt) of zelf routes maken en downloaden (geen pro voor nodig). Zelf gebruik ik Garmin Basecamp (icm Edge 800).quote:Op vrijdag 12 juni 2015 22:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Oké, voor die prijs begint het wel interessant te worden. Ik denk er eens over na.
Waar halen jullie leuke routes vandaan? Ik neem aan dat er websites zijn waarop je de coördinaten rechtstreeks naar je GPS (flashgeheugen wat daarin zit) kan downloaden?
OSM kaarten?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 22:44 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik maak m'n routes zelf op m'n PC met Mapsource. Daar heb ik dan diverse OSM kaarten in.
Ik sla ook al m'n ritten op. Na een aantal jaar GPS gebruik heb ik zo een aardige catalogus op voorrraad.
Open Street Mapquote:
Ik heb vorig jaar een kauw overreden, hij sprong ineens vanuit het hoge gras voor m'n wiel.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 20:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zijn jullie weleens bang dat je een vogel aanrijdt? Sommige vogels vliegen wel heel erg nipt voor je wielen weg.
Ja echt tuig is dat, lachen zijn zequote:Op vrijdag 12 juni 2015 20:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In Utrecht Overvecht zit er altijd een stel langs de Vecht. Die bedreigen idd wel eens mensen.
Ik zag het ook netquote:Op zaterdag 13 juni 2015 08:53 schreef Tommeke het volgende:
Patty DNF gisteravond
Niet gevallen hoop ik?
Vond eerlijk gezegd wel wat saai rondje. Ik hou niet zo van rondjes met 4 bochten. Zoals Annen vind ik veel mooier/selectiever.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 09:11 schreef Tommeke het volgende:
Mooi man! Leuk rondje he?
Die chips zijn zo kut
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |