1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 | [img=523,105]http://i.imgur.com/V0Q3pzl.png[/img] [b]24 Heures Du Mans 2015[/b] [i]Onderdeel van het [url=http://www.fiawec.com/]FIA World Endurace Championship[/url][/i] [img=514,34]http://i.imgur.com/imJEUHw.png[/img] Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan, en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de wijzingen aan het circuit vind je [url=http://www.maisonblanche.co.uk/circuits.html]hier[/url]. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken: [*]Ronderecord (race): 3:19.074 (Peugeot 908 HDi FAP, 2010) [*]Ronderecord (kwalificatie): 3:18.513 (Peugeot 908 HDi FAP, 2008) [*]Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010) [b]Afbeelding Circuit[/b] [img]http://i.imgur.com/oGNnJS1.jpg[/img] [url=http://lemansworld.5u.com/whats_new.html]Circruit inclusief marshall posts[/url] [b]Onboard (pole 2013):[/b] [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kPRNCZGwxNY[/youtube] [b]Nieuw in 2015[/b] [*]Rode asfaltstroken naast de weg vanaf Mulsanne corner tot Porsche Curves [*]Nieuw asfalt in de Dunlop chicane [*]Grotere run-off bij Porsche Curves (o.a. na aanleiding van ongeval Loic Duval vorig jaar) [img=514,34]http://i.imgur.com/gePNpi3.png[/img] [url=http://www.24h-lemans.com/wpphpFichiers/1/1/ressources/Pdf/2015/24-heures-du-mans/entry-list-24-heures-du-mans-2015.pdf]Entry list 2015 (pdf)[/url] [img=600,40]http://i.imgur.com/Hf6eoTa.jpg[/img] [img=500,146]http://www.fiawec.com/wpphpFichiers/1/1/ressources/Image/championnat/Toyota-TS040-n1-CP-2015WEC.png[/img] [*]Witte koplampen, rode nummers [*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:16 (schatting) [*]870kg (hybride), 850kg (non-hybride) [*]54.2L tank voor diesel, 68.3 voor benzine LMP1 is de snelste en technisch meest geavanceerde klasse in het deelnemersveld. De grote fabrieksteams van Audi, Porsche, Toyota en Nissan doen mee in deze klasse. Deze fabrieksteams zijn verplicht hun auto uit te rusten met een hybdride systeem (minimaal gewicht 870 kilo). Afhankelijk van het vermogen van het hybride systeem moeten de teams minder brandstof verbruiken. Privé teams mogen ook deelnemen, voor hun is een hybride systeem niet verplicht (min gewicht 850 kilo). Op de circuits waar tot nu toe geracet is zijn deze prototypes sneller dan ooit. Dit jaar staat het ronderecord en het afstandsrecord op de tocht. [img=600,40]http://i.imgur.com/GBc1LV8.jpg[/img] [img=500,146]http://www.fiawec.com/wpphpFichiers/1/1/ressources/Image/championnat/LigierJSP2-n35-CP2015WEC.png[/img] [*]Witte koplampen, blauwe nummers [*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:36 [*]900kg [*]75L tank (benzine) [*]Maximale kosten voor chassis: ¤370,000 (open), ¤450,000 (gesloten). Voor motorblok: ¤80,350 [*]Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van het chassis en van het motorblok. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal één zo'n coureur op te stellen. [img=600,40]http://i.imgur.com/TfmrTko.jpg[/img] [img=500,146]http://www.fiawec.com/wpphpFichiers/1/1/ressources/Image/championnat/AstonMartin-V8-N99-CP2015WEC.png[/img] [*]Gele koplampen, groene nummers [*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:54 [*]Minimaal 1245kg [*]90L tank (benzine) LM GTE Pro is de categorie waar we 's werelds beste GT coureurs te werk kunnen zien. In deze categorie vinden we grote teams van Aston Martin, Porsche, Ferrari en Corvette. De GTE auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg. De categorie is opgesplitst in twee klassen: LM GTE Pro en LM GTE Am [img=600,40]http://i.imgur.com/P8snuul.jpg[/img] [img=500,146]http://www.fiawec.com/wpphpFichiers/1/1/ressources/Image/championnat/Ferrari-458Italia-N72-CP2015WEC.png[/img] [*]Gele koplampen, oranje cijfers [*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:57 [*]Minimaal 1245kg [*]90L tank (benzine) [*]Minimaal 1 jaar oude auto [*]Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LM GTE Am lijkt bijzonder veel op LM GTE Pro. Het belangrijkste verschil is dat in LM GTE Am, elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Ook zijn de auto's minimaal een jaar oud, waarmee ze iets achter kunnen lopen op de LM GTE Pro varianten. In deze categorie vinden we naast Hollywood acteur Patrick Dempsey ook een aantal professionele coureurs waaronder Jeroen Bleekemolen. [img=514,34]http://i.imgur.com/GOQmC6a.png[/img] [b]Zondag 31 mei[/b] 9:00-13:00 Test day session 1 14:00-18:00 Test day session 2 [b]Woensdag 10 juni[/b] 16:00-20:00 Free practise session 22:00-0:00 Qualifying session 1 [b]Donderdag 11 juni[/b] 19:00-21:00 Qualifying session 2 22:00-0:00 Qualifying session 3 [b]Zaterdag 13 juni[/b] 9:00-9:45 Warm-up 10:05-10:50 Le Mans Legends Race 15:00 Start 24 uren van Le Mans [img=514,34]http://i.imgur.com/mWKf3uZ.png[/img] [b]TV[/b] [*]Eurosport zendt de 24 uur volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies en Le Mans Legends race [*]RTL7 zendt de 24 uur bijna volledig uit (alleen race) [b]Streams[/b] [*][url=http://www.fiawec.com/live.html]Officiële WEC stream[/url] (betaald) [*][url=http://www.radiolemans.com/]Radio Le Mans[/url] (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - [i]tip[/i]) [*]Eurosport player (betaald) [*]RTL7 website [b]Live Timing[/b] [*][url=http://live.fiawec.com]Officiële live timing[/url] [*][url=http://fiawec.alkamelsystems.com/]Resultaten[/url] [b]Spotter Guide[/b] [*][url=http://www.spotterguides.com/wp-content/uploads/2015/06/LM_15_V1.pdf]Spotter Guide, grafische weergave van deelnemersveld (pdf)[/url] [b]Overige informatie[/b] [*][url=http://www.dailysportscar.com/]Laatste informatie, verslagen en analyses[/url] [*][url=http://www.weather-forecast.com/locations/Le-Mans/forecasts/latest]Weer[/url] [u][i][b]Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het:[/b][/i][/u] [b]Officiele FIA World Endurance Championship[/b] [img=299,88]http://oi44.tinypic.com/2jch7bo.jpg[/img] [b]ELMS championship[/b] [img=299,129]http://oi42.tinypic.com/4uh2u1.jpg[/img] [b]ALMS championship[/b] [img=299,139]http://oi40.tinypic.com/33ncnww.jpg[/img] [b]Blancpain Endurance series[/b] [img=299,139]http://oi39.tinypic.com/3339us3.jpg[/img] |
Te snel t.o.v. de GT-klasses neem ik aan?quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:08 schreef sasquatsch het volgende:
Ze gaan nog onder de 3.15 komen zo.
Dat zou de grens zijn waaronder de FIA (en ACO) het te snel vindt gaan en volgend jaar de auto's langzamer wil maken.
Niet als Pinksteren vroeg valt. Dan is het nog voor het festivalseizoen en te vroeg om de grote namen te boeken. Dus tegenwoordig is Pinksteren altijd eind mei of in juni.quote:
ow zo. maar belachelijk dat ze dat dan in het LeMans weekend plannen.quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet als Pinksteren vroeg valt. Dan is het nog voor het festivalseizoen en te vroeg om de grote namen te boeken. Dus tegenwoordig is Pinksteren altijd eind mei of in juni.
Dat en ze slepen wel het hybride systeem mee, maar gebruiken het niet. Verder zou de gewichtsvedeling niet helemaal lekker zijn. Als ze dat verbeteren en het hybride systeem wel kunnen gebruiken dichten ze al een flink deel van het gat.quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:01 schreef sasquatsch het volgende:
Yep, ze hebben een low downforce package op de Nissan, speciaal voor Le Mans. Tijdens de volgende races komen ze met een ander aero package om beter op de andere circuits voor de dag te komen.
Maar blijkbaar is de low-downforce package te low voor Le Mans.
Le Mans is dit jaar ook een week vroeger... viel jaren lang samen met vaderdag.quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:33 schreef WEST het volgende:
[..]
ow zo. maar belachelijk dat ze dat dan in het LeMans weekend plannen.
maar nu is pinkpop toch te ver weg. Ik ga niet helemaal naar zuid limburg.
Preciesquote:Op woensdag 10 juni 2015 22:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Le Mans is dit jaar ook een week vroeger... viel jaren lang samen met vaderdag.
Lemans is al jaren half juni hoor.quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Le Mans is dit jaar ook een week vroeger... viel jaren lang samen met vaderdag.
of vaderdag is laat.quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:39 schreef Nattekat het volgende:
Viel jaren samen met vaderdag, dit jaar is het een week voor vaderdag
vroeger planden ze het altijd lekker het weekend na Monaco..quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:33 schreef WEST het volgende:
[..]
ow zo. maar belachelijk dat ze dat dan in het LeMans weekend plannen.
maar nu is pinkpop toch te ver weg. Ik ga niet helemaal naar zuid limburg.
Vaderdag is een week laterquote:Op woensdag 10 juni 2015 22:48 schreef WEST het volgende:
even opgezocht.
de 24 uur van LeMans van 2013 is een week verplaatst omdat de FIA dat graag wilde. Maar traditioneel vind LeMans altijd plaats eind van week 24.
twitter:tonydizinno twitterde op woensdag 10-06-2015 om 22:48:15 .@NeelJani tells @radiolemans: "There might be more in it. I overtook two cars and it cost me some time. I don’t think that was enough." reageer retweet
Dus het niet de schuld van LeMansquote:Op woensdag 10 juni 2015 22:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vaderdag is een week later
Komt doordat 1 juni nu op een maandag valt.
Dat zou een goed idee zijnquote:Op woensdag 10 juni 2015 22:54 schreef Nattekat het volgende:
Oja... moet nog een nacht layout voor FOK! in elkaar flansen. Dat witte vond ik vorig jaar niet zo fijn.
quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:54 schreef Nattekat het volgende:
Oja... moet nog een nacht layout voor FOK! in elkaar flansen. Dat witte vond ik vorig jaar niet zo fijn.
wordt dat de kleur van je layoutquote:
Nee, dat wordt een beetja zoals de nachtlayout van tweetdeck:quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
wordt dat de kleur van je layout
Op de livetiming site van FIA WEC loopt ie wel nog ndoor.quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:59 schreef M90 het volgende:
De klok staat wel stil dat zou ook voor het eerst zijn sinds jaren dat dit eindelijk weer gebeurd
Hm, ok, laten we hopen dat hij inderdaad stil staanquote:Op woensdag 10 juni 2015 23:00 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Op de livetiming site van FIA WEC loopt ie wel nog ndoor.
twitter:24hours_Live twitterde op woensdag 10-06-2015 om 23:01:31 Greaves Gibson #41 of Paletou into barrier at Mulsanne #LEMANS #LM24 reageer retweet
Tijd de op de website reset steeds naar 1u01:46. na een update refresh. Dus staat toch stil....quote:Op woensdag 10 juni 2015 23:01 schreef M90 het volgende:
Hm, ok, laten we hopen dat hij inderdaad stil staan
twitter:24hours_Live twitterde op woensdag 10-06-2015 om 23:05:32 #9 spins coming out of Mulsanne under red flags #LEMANS #LM24 reageer retweet
Nice!quote:Op woensdag 10 juni 2015 23:05 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Tijd de op de website reset steeds naar 1u01:46. na een update refresh. Dus staat toch stil....
zeker een renaultquote:Op woensdag 10 juni 2015 23:07 schreef Nattekat het volgende:
Niet makkelijk in zijn 1? Lijkt mijn auto wel
quote:Op woensdag 10 juni 2015 23:09 schreef Peterselieman het volgende:
Een oud Dafje haalt de 80 in zijn achteruit wel
twitter:24hours_Live twitterde op woensdag 10-06-2015 om 23:13:24 Session will still finish at 24.00 tonight #LEMANS #LM24 reageer retweet
twitter:marceltencaat twitterde op woensdag 10-06-2015 om 23:12:07 "Due to local law session must end at midnight" - very clear message from Eduardo Freitas. #LM24 reageer retweet
twitter:toni_vilander twitterde op woensdag 10-06-2015 om 23:03:47 What is happening @FIAWEC ??? So many penalties for track limits, now red flag and everybody 80km/h. I mean the whole lap!!?? #idontlikethis reageer retweet
Tot zo ver deze sessie dustwitter:24hours_Live twitterde op woensdag 10-06-2015 om 23:18:07 No restart until 23.30 at least #LEMANS #LM24 reageer retweet
Het blijft een stratencircuit. Een lang stratencircuit.quote:
tja de mensen daar willen ook slapenquote:Op woensdag 10 juni 2015 23:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het blijft een stratencircuit. Een lang stratencircuit.
twitter:24hours_Live twitterde op woensdag 10-06-2015 om 23:22:44 Session to restart at 23.25hrs but must end at 24:00hrs #LEMANS #LM24 reageer retweet
Lekken uit DMquote:Op woensdag 10 juni 2015 23:22 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Nu nog een mooie css voor de rechter LT en FOK!. Nog 3 dagen om alles te fixen.
Stelletje Vettelstwitter:24hours_Live twitterde op woensdag 10-06-2015 om 23:27:09 SMP BR01 #27 and Rebellion #12 under investigationn for possible overtaking under red flags #LEMANS #LM24 reageer retweet
Dat is het vliegwiel.quote:
Was me nog niet opgevallenquote:
mag van FI een uitstapje maken.quote:Op woensdag 10 juni 2015 23:33 schreef Fiorano het volgende:
Heuh wist niet dat Hülkenberg mee reedt, tof!
Netjes mag van mij wel meer gebeurenquote:
Alonso wilde ook erg graag maar mocht niet van Honda.quote:Op woensdag 10 juni 2015 23:36 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Netjes mag van mij wel meer gebeuren
misschien is dit wel een aanzet, mits het met de kalender van F1 kan.quote:Op woensdag 10 juni 2015 23:36 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Netjes mag van mij wel meer gebeuren
Alonso wilde ook, naar die mocht niet van McLaren.quote:Op woensdag 10 juni 2015 23:36 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Netjes mag van mij wel meer gebeuren
Morgen toch nog 2 kwalificaties?quote:Op woensdag 10 juni 2015 23:46 schreef Fir3fly het volgende:
Ik denk dat quali gewoon afgelopen is. Dit is de grid. Ze doen nu race runs.
Worden compleet verregend helaas.quote:
Toyota*quote:Op woensdag 10 juni 2015 23:46 schreef sasquatsch het volgende:
Nicolas Lapierre zet zijn beste beentje voor. Afgelopen jaren regelmatig gecrasht op Le Mans en zou de reden voor zijn vertrek bij Audi zijn. Zou me niet verbazen als hij dit weekend weer crasht.
twitter:BaronVonClutch twitterde op woensdag 10-06-2015 om 23:32:15 Laser lights on the @Audi__Sport R18 really have phenomenal range. This is the run down to Indianapolis: #LM24 http://t.co/JeLay7svdp reageer retweet
Ze hebben het er druk meetwitter:24hours_Live twitterde op woensdag 10-06-2015 om 23:50:11 CLM #4 reported for speeding in pit lane #LEMANS #LM24 reageer retweet
ja maar voorspellen ze regen en zijn ze meestal met race afstelling bezig.quote:
Bedoelde ik ook. Was even in de war omdat ik net de crash van vorig jaar terug keek waar de Audi bij betrokken was.quote:
dacht ik alquote:Op woensdag 10 juni 2015 23:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Bedoelde ik ook. Was even in de war omdat ik net de crash van vorig jaar terug keek waar de Audi bij betrokken was.
Misschien tijdens de race nog, ze zitten nu (nog wel) achter de betaalde WEC stream (samen met stuk of 10 andere onboards)quote:Op donderdag 11 juni 2015 00:02 schreef Nattekat het volgende:
Heeft Audi nog die onboard feeds? Ik kan ze nergens meer vinden
12 Euro voor een paar onboards vind ik weer wat overdreven...quote:Op donderdag 11 juni 2015 00:04 schreef M90 het volgende:
[..]
Misschien tijdens de race nog, ze zitten nu (nog wel) achter de betaalde WEC stream (samen met stuk of 10 andere onboards)
Op deze layout.quote:Op donderdag 11 juni 2015 00:04 schreef Fir3fly het volgende:
Nieuw ronderecord trouwens. Bijna twee seconden sneller dan het record uit 2008.
Het echte ronderecord is natuurlijk de 3:14quote:Op donderdag 11 juni 2015 00:04 schreef Fir3fly het volgende:
Nieuw ronderecord trouwens. Bijna twee seconden sneller dan het record uit 2008.
Met de chicanes ja. Maar dat is al wel heel lang zo.quote:
Live tv heb ik al, inside channel hoef ik niet en dan blijven enkel onboards over. Die zijn wel leuk, maar 12¤ niet waard.quote:Op donderdag 11 juni 2015 00:08 schreef M90 het volgende:
10 toch? Ik heb het hele seizoen gekocht dus weet niet precies. Voor wat het waard is gaat om de standaard live televisie feed, een inside channel, 17 onboards (inclusief Audi, Porsche Nissan en Toyota)
Fair enough ik volg niet via een TV dus dan is het wel handyquote:Op donderdag 11 juni 2015 00:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Live tv heb ik al, inside channel hoef ik niet en dan blijven enkel onboards over. Die zijn wel leuk, maar 12¤ niet waard.
Jij bent dan ook geen echte coureurquote:Op donderdag 11 juni 2015 01:21 schreef Nober het volgende:
Ik kom niet onder de 3:30 in een LMP1 Audi met Project CARS.
Die topsnelheid van 336 haalt 'ie niet eens, daar ligt het aan.quote:
quote:Op donderdag 11 juni 2015 01:21 schreef Nober het volgende:
Ik kom niet onder de 3:30 in een LMP1 Audi met Project CARS.
Op dit circuit:quote:Op donderdag 11 juni 2015 00:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het echte ronderecord is natuurlijk de 3:14
Paar jaar geleden via Eurosport player gekeken, volgens was mij toen alles live (vergelijkbaar met normale TV kanaal) + de optie om zonder commentaar te kijken.quote:Op donderdag 11 juni 2015 18:07 schreef Breaker.Faker het volgende:
Eurosport player wat voor krijg je er allemaal voor tijdens Le Mans?
Heeft iemand dit al?
quote:Neem de controle over de race met de liveregeling, waarmee je tot 3 uur terug kunt spoelen.
Werkt perfect. Gewoon TV kanaal en een kanaal zonder commentaar maar ook zonder reclame.quote:Op donderdag 11 juni 2015 18:07 schreef Breaker.Faker het volgende:
Eurosport player wat voor krijg je er allemaal voor tijdens Le Mans?
Heeft iemand dit al?
Vier minuten te laat, en na een paar minuten al weer reclame, gevolgd door een moment Engels commentaar. Hoop dat het de rest van het weekend beter gaat.quote:
De baan is warmer, en het zicht is beter dan 's nachts. Aan de andere kant hoeven ze niet zo nodig, gezien de marge op Audi en Toyota.quote:Op donderdag 11 juni 2015 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
Verbeteren zal er op dit moment nog niet in zitten. Ze gaan wel rete snel, maar 3.16 laag zal op dit moment de max zijn van wat de Porsche kan
Bij mij staat ES sowieso op Engels bij dit soort uitzendingen.quote:Op donderdag 11 juni 2015 19:12 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Vier minuten te laat, en na een paar minuten al weer reclame, gevolgd door een moment Engels commentaar. Hoop dat het de rest van het weekend beter gaat.
http://www.vipleague.me/m(...)e-stream-online.htmlquote:Op donderdag 11 juni 2015 19:17 schreef Breaker.Faker het volgende:
Is er nog een site waar ik onboard live streams kan volgen. Ik mis deze in de begin topic.
twitter:dscracelive twitterde op donderdag 11-06-2015 om 19:38:54 #13 now being recovered, heavy front bodywork damage #lemans #LM24 reageer retweet
twitter:dscracelive twitterde op donderdag 11-06-2015 om 19:43:15 Red Flag. #55 in gravel at entrance to Porsche curves #lemans #LM24 reageer retweet
Rijdt wel mooi weg met de ERS en start dan pas de motor .quote:
Dat is nogal watquote:Op donderdag 11 juni 2015 19:52 schreef M90 het volgende:
Race control "Car 1 will have all its times deleted due to constant track limit abuses"
Ze zijn aardig streng geworden.quote:Op donderdag 11 juni 2015 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is nogal wat
Zou volgens ES alleen gaan om de tijden die vandaag tot nu toe gezet zijn
Nee zoals nu, lekker ieder zijn eigen race rijden, ERS om in te halen, bandjes sparen, niet bijtanken, elke touché bekijken en/of bestraffen, vijfde motor nodig dan heb je een grid penalty.quote:
Of zoals toen, lekker naar een race kijken en dan een rondvliegend motorblok knuffelenquote:Op donderdag 11 juni 2015 20:07 schreef Nober het volgende:
[..]
Nee zoals nu, lekker ieder zijn eigen race rijden, ERS om in te halen, bandjes sparen, niet bijtanken, elke touché bekijken en/of bestraffen, vijfde motor nodig dan heb je een grid penalty.
twitter:dscracelive twitterde op donderdag 11-06-2015 om 20:10:02 This Quali session will be extended to cover the earlier red flag period #lemans #LM24 reageer retweet
Wat een held .quote:
het lijkt erop, het is een vreemde crashquote:
Hmm. Dat is toch niet de auto van #DeBleek he?quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:51 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Corvette #53 (Magnussen) gecrasht op een rare manier.
ja gloeiende, krijg er hoofdpijn van als ik er naar moet kijkenquote:
Nee die rijdt in een Viper.quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:51 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Hmm. Dat is toch niet de auto van #DeBleek he?
De nieuwe Adess ook.quote:
Eurosport?quote:
Qua racespace durf ik niks te zeggen... iedere ronde is weer anders door verkeer en wat dan ook.quote:Op donderdag 11 juni 2015 22:34 schreef M90 het volgende:
Audi en Porsche race-pace lijkt dicht bij elkaar te liggen. Toyota wat achterop.
Omdat coureurs van lagere klassen platium überhaupt nooit bereikenquote:Op donderdag 11 juni 2015 22:37 schreef WEST het volgende:
Snap alleen die ranking van coureurs niet hoe ouder je wordt des te minder waard wordt je?
oud F1 coureurs etc zijn platium, gewone goud en vanaf 50 zilver en vanaf 60 brons? Moet dat juist niet andersom zijn met goud zilver en brons?
http://www.fia.com/sites/(...)IONS%20-%20v2-GS.pdfquote:Op donderdag 11 juni 2015 22:37 schreef WEST het volgende:
Snap alleen die ranking van coureurs niet hoe ouder je wordt des te minder waard wordt je?
oud F1 coureurs etc zijn platium, gewone goud en vanaf 50 zilver en vanaf 60 brons? Moet dat juist niet andersom zijn met goud zilver en brons?
Interessanttwitter:Audi__Sport twitterde op donderdag 11-06-2015 om 22:36:14 MEDIA ALERT: #AudiSport Press Conference at #LEMANS tomorrow at 1400 CEST at the #Audi Racing Arena #WEC #LM24 #Audiultra #welcomechallenges reageer retweet
zitten op locatie naast elkaarquote:Op donderdag 11 juni 2015 22:45 schreef Breaker.Faker het volgende:
Zitten de commentaar en Jan op locatie??? Of is dit alleen zaterdag en zondag
Nee, Valkenborg en Lammers zijn aanwezig. Tijden Q2 zeiden ze nog dat de auto van Magnussen langs hun commentator box reed.quote:Op donderdag 11 juni 2015 22:45 schreef Breaker.Faker het volgende:
Zitten de commentaar en Jan op locatie??? Of is dit alleen zaterdag en zondag
weer wat duidelijker.quote:Op donderdag 11 juni 2015 22:40 schreef M90 het volgende:
[..]
http://www.fia.com/sites/(...)IONS%20-%20v2-GS.pdf
Wel raar dat Jan terug moet vliegen naar Hilversum voor commentaar voor RTL7 of zit RTL7 ook dit jaar op locatie??quote:
quote:
twitter:marceltencaat twitterde op donderdag 11-06-2015 om 22:22:35 Voor diegene die wilde weten hoe de Eurosport booth er uit ziet, zo dus! Met @NoCommentNelson & @jan_lammers on-air! http://t.co/tRzY8QSk13 reageer retweet
Dat weet ik niet.quote:Op donderdag 11 juni 2015 22:50 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Wel raar dat Jan terug moet vliegen naar Hilversum voor commentaar voor RTL7 of zit RTL7 ook dit jaar op locatie??
Om het verschil te zien tussen LM en GT tochquote:Op donderdag 11 juni 2015 22:58 schreef Geralt het volgende:
Waarom rijden er overigens niet meer met gele lampen? Dat rijdt een stuk prettiger en rustgevender voor de ogen.
Lijkt me wel zo prettig bij zo een lange race. Serieuze vraag. Ik vraag me dat al tijden af
de #71 dus...quote:Op donderdag 11 juni 2015 22:58 schreef M90 het volgende:
Heel moeilijk te zien leek me idd wel een 458
Dit. Is al een paar keer gezegd op TV.quote:Op donderdag 11 juni 2015 23:00 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Om het verschil te zien tussen LM en GT toch
Denk dat die lampen veel minder ver schijnen, vandaar die halve laser LED-lampen.quote:Op donderdag 11 juni 2015 22:58 schreef Geralt het volgende:
Waarom rijden er overigens niet meer met gele lampen? Dat rijdt een stuk prettiger en rustgevender voor de ogen.
Lijkt me wel zo prettig bij zo een lange race. Serieuze vraag. Ik vraag me dat al tijden af
Ow ik zit niet naar tv te kijken. En die link was niet livequote:Op donderdag 11 juni 2015 23:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit. Is al een paar keer gezegd op TV.
Klopt, zijn regels iddquote:Op donderdag 11 juni 2015 23:00 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Om het verschil te zien tussen LM en GT toch
Zolang die de benodigde rondes in het donker maakt voor de race wel. Platinum regelt al veel voor 'm normaal gezienquote:Op donderdag 11 juni 2015 23:06 schreef Nieuwschierig het volgende:
#vraagFok! Mag iemand van 17 zonder rijbewijs maar met platinum licentie deelnemen?
twitter:24hours_Live twitterde op donderdag 11-06-2015 om 23:08:21 Porsche #67 stopped at Forza chicane #LEMANS #LM24 reageer retweet
Hij is iig al geblust nu, maar er sloegen flinke vlammen uit.quote:
Of slangetje niet goed vast gezet ofzo.quote:Op donderdag 11 juni 2015 23:10 schreef Sinister-D- het volgende:
Aanlopend bodywork tegen de band...
Morgen gaat het pas los... maar ja...quote:Op donderdag 11 juni 2015 23:23 schreef Fir3fly het volgende:
Toch grappig, gisteren dacht iedereen dat het vandaag zou gaan stormen de hele dag maar het weer is perfect . Dat is ook de reden dat ze nu geen kwalificatierondjes meer doen trouwens. De grid is klaar, in ieder geval in LMP1.
Morgen gaan de personenauto's weer los ja.quote:Op donderdag 11 juni 2015 23:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Morgen gaat het pas los... maar ja...
Jeej, spanning en sensatiequote:Op donderdag 11 juni 2015 23:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Morgen gaan de personenauto's weer los ja.
Het is toch te hopen dat er ook een onboardstream van Audi beschikbaar komt... paar jaar geleden waren er tig teams die dat hadden en nu geen eenquote:Op donderdag 11 juni 2015 23:36 schreef Fir3fly het volgende:
Zo schijtirritant het camerawerk. Gaan we naar een onboard, zit je eindelijk te genieten en dan ineens zit je weer naar een of andere porum in de pitlane te loeren. Wat is dat toch tegenwoordig?
Tja allemaal achter de betaalde inlog zo te zien. Dat is wel jammer voor de toegankelijkheid van de sport...quote:Op donderdag 11 juni 2015 23:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is toch te hopen dat er ook een onboardstream van Audi beschikbaar komt... paar jaar geleden waren er tig teams die dat hadden en nu geen een
Gaat de F1 achterna.quote:Op donderdag 11 juni 2015 23:41 schreef M90 het volgende:
[..]
Tja allemaal achter de betaalde inlog zo te zien. Dat is wel jammer voor de toegankelijkheid van de sport...
Dat is dan ook (gelukkig) één van de weinige dingenquote:
Dat zou jammer zijn wel begrijpelijkquote:Op donderdag 11 juni 2015 23:45 schreef Fir3fly het volgende:
Ik hoorde net dat de #63 Corvette niet terug gaat komen voor de race.
Gemiddelden van de lange stints liggen erg dicht bij elkaar, single lap tijden vertekenen het verschil. Behalve bij Toyota lijkt het.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:03 schreef Nattekat het volgende:
Porsche 1,2,3, Audi 4,5,6 en Toyota 7,8... Had het liever iets anders gezien maar goed, hopelijk kan Audi nog wat doen in de race
Toyota moet het iig hebben van wat anders dan snelheid, zo veel is wel duidelijk...quote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:06 schreef M90 het volgende:
[..]
Gemiddelden van de lange stints liggen erg dicht bij elkaar, single lap tijden vertekenen het verschil. Behalve bij Toyota lijkt het.
Echt? Afzichtelijk ding.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:07 schreef Geralt het volgende:
Kut man. Wegens omstandigheden heb ik dit allemaal niet kunnen volgen.
Nissan dus goed begrijp ik. Mooiste auto van het veld vind ik
Nissan doet enkel mee als motorleverancier in de LMP2quote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:07 schreef Geralt het volgende:
Kut man. Wegens omstandigheden heb ik dit allemaal niet kunnen volgen.
Nissan dus goed begrijp ik. Mooiste auto van het veld vind ik
Ja jammer. Hoewel ik ze nog wel iets sneller verwacht in de race ben ik toch echt verbaasd met het (negatieve) verschil t.o.v. vorig jaarquote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toyota moet het iig hebben van wat anders dan snelheid, zo veel is wel duidelijk...
Toyota zegt zelf dat ze simpelweg geen kwalificatieronden hebben gereden. Alleen puur op race setup. De auto van dit jaar is echt wel sneller dan die van vorig jaar, tenminste op alle andere circuits.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:08 schreef M90 het volgende:
[..]
Ja jammer. Hoewel ik ze nog wel iets sneller verwacht in de race ben ik toch echt verbaasd met het (negatieve) verschil t.o.v. vorig jaar
!quote:
Helaas is een Le Mans niet te vergelijken met een Spa. We weten het pas zodra de race een paar uurtjes onderweg is.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Toyota zegt zelf dat ze simpelweg geen kwalificatieronden hebben gereden. Alleen puur op race setup. De auto van dit jaar is echt wel sneller dan die van vorig jaar, tenminste op alle andere circuits.
? Natuurlijk wel. De Toyota is echt niet langzamer dan vorig jaar. Audi en Porsche hebben gewoon een nog grotere stap voorwaarts gemaakt.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Helaas is een Le Mans niet te vergelijken met een Spa.
Tja, Audi roept hetzelfde en die zijn duidelijk wel sneller. Maargoed over het algemeen zegt kwalificatie op Le Mans lang niet altijd allesquote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Toyota zegt zelf dat ze simpelweg geen kwalificatieronden hebben gereden. Alleen puur op race setup. De auto van dit jaar is echt wel sneller dan die van vorig jaar, tenminste op alle andere circuits.
Ah, op die fiets :quote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
? Natuurlijk wel. De Toyota is echt niet langzamer dan vorig jaar. Audi en Porsche hebben gewoon een nog grotere stap voorwaarts gemaakt.
Het gerucht gaat dat Toyota vanwege een flexibele achtervleugel zo'n 3 sec. voordeel hadden op Le Mans vorig jaar t.o.v. de auto van dit jaar zonder flexibele achtervleugel. Dat zou wel verklaren waarom ze op andere circuits sneller zijn en het hier tot nu toe tegen valtquote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
? Natuurlijk wel. De Toyota is echt niet langzamer dan vorig jaar. Audi en Porsche hebben gewoon een nog grotere stap voorwaarts gemaakt.
Dat klopt. Maar dat verschil hebben ze ruim goed gemaakt.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:13 schreef M90 het volgende:
[..]
Het gerucht gaat dat Toyota vanwege een flexibele achtervleugel zo'n 3 sec. voordeel hadden op Le Mans vorig jaar t.o.v. de auto van dit jaar zonder flexibele achtervleugel. Dat zou wel verklaren waarom ze op andere circuits sneller zijn en het hier tot nu toe tegen valt
1. De Nissans staan 12, 13 en 15. Snelste LMP2 staat op 14.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nissan doet enkel mee als motorleverancier in de LMP2
In de LMP1 zijn ze nergens, zelfs de snelste LMP2 auto staat voor 2 van hen.
Ah, dan is er in de laatste minuut nog wat veranderd. Maakt de vernedering wat kleiner.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
1. De Nissans staan 12, 13 en 15. Snelste LMP2 staat op 14.
Dit. Toyota zou zo'n 2,5 seconde sneller zijn dan vorig jaar, Ze zouden meer geïnvesteerd hebben in de betrouwbaarheid dan snelheid. Aldus Anthony Davidson.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
? Natuurlijk wel. De Toyota is echt niet langzamer dan vorig jaar. Audi en Porsche hebben gewoon een nog grotere stap voorwaarts gemaakt.
Inderdaad. Een verstandige zet want op snelheid gaan ze het niet halen. In eerdere jaren waren ze zelf vaak de snelste (getuige de pole van vorig jaar) en verloren ze het op betrouwbaarheid.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit. Toyota zou zo'n 2,5 seconde sneller zijn dan vorig jaar, Ze zouden meer geïnvesteerd hebben in de betrouwbaarheid dan snelheid. Aldus Anthony Davidson.
"energydrinks" 15 minuten sugarrush en gedaanquote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:17 schreef Nattekat het volgende:
Moet nog even verzinnen hoe ik de nacht uit ga komen... morgen iig wat te drinken (zal wel in de vorm van 5 blikjes energydrink zijn) en wat snacks binnenhalen
Zo'n goedkoop merk blijft langer hangen, en op koffie alleen ga ik het niet halenquote:Op vrijdag 12 juni 2015 07:05 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
"energydrinks" 15 minuten sugarrush en gedaan
Wat is dat toch met de jeugd van tegenwoordig en die troep, koffie niet goed genoeg meer?
Beter gewoon bier voor de nacht
Ze hebben zichzelf overschat? Achteraf hadden ze beter gewoon met 2 auto's kunnen starten.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Vraag me af waarom Nissan met drie auto's meedoet als ze er blijkbaar niet een fatsoenlijk aan de praat kunnen krijgen.
wat maakt het uit? Je produceert 10 dezelfde componenten, of je er 8 of 7 op reserve hebt liggen boeit dan toch niet. En als het hybride systeem op de een niet werkt werkt die op de andere 2 even goed niet, als dat wel zo zou zijn zouden ze niet identiek zijn en weet jebwaar het probleem zou moeten zitten. 3 wagens geven ook weer meer feedback dan 1 of 2. 3 heeft weer meer kans op een podium als het het een of ander zou gebeuren met een van de andere lmp1's. Ik zeg dat de kans groter is hè, maar het gaat toch niet gebeurenquote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Vraag me af waarom Nissan met drie auto's meedoet als ze er blijkbaar niet een fatsoenlijk aan de praat kunnen krijgen.
Nu hebben ze dus drie beroerde auto's aan de start staan. Lijkt me dat je eerst zo'n auto goed ontwikkeld voor je er drie aan de start van Le Mans zet.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 12:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
wat maakt het uit? Je produceert 10 dezelfde componenten, of je er 8 of 7 op reserve hebt liggen boeit dan toch niet. En als het hybride systeem op de een niet werkt werkt die op de andere 2 even goed niet, als dat wel zo zou zijn zouden ze niet identiek zijn en weet jebwaar het probleem zou moeten zitten. 3 wagens geven ook weer meer feedback dan 1 of 2. 3 heeft weer meer kans op een podium als het het een of ander zou gebeuren met een van de andere lmp1's. Ik zeg dat de kans groter is hè, maar het gaat toch niet gebeuren
Aan drie beroerde auto's waarvan er 1 finisht heb je meer dan aan één beroerde auto die er na een paar uur al uit ligt.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 13:41 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Nu hebben ze dus drie beroerde auto's aan de start staan. Lijkt me dat je eerst zo'n auto goed ontwikkeld voor je er drie aan de start van Le Mans zet.
soms moet je gewoon gaan meedraaien ipv eeuwig testen. Zo heb je tenminste echte data van de realiteit ipv een simulatie op een lege baan.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 13:41 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Nu hebben ze dus drie beroerde auto's aan de start staan. Lijkt me dat je eerst zo'n auto goed ontwikkeld voor je er drie aan de start van Le Mans zet.
Dat ze vandaag aankondigen terug te komen op Le Mans.quote:
Voor Nissan is dit één grote testsessie. Hun concept is radicaal anders, terwijl de andere drie LMP1 merken al ervaring met een meer beproefd concept. Het is gedurfd wat Nissan probeert, maar geen garantie voor onmiddellijke snelheid. In 1990 deden ze met vijf auto's mee, maar haalden alleen pole omdat Mark Blundell met een haperende wastegate reed, zodat hij Mulsanne zoveel overboost had dat niemand m kon bijhouden. In de race zelf vielen alle auto's uit, hoewel de #83 van Ray Mallock halverwege de race gelijke tred kon houden met de Jaguars. Je weet nooit wat er gebeurt in Le Mans, zolang je maar blijft rijden. Heel fijn dat Porsche nu de kwali domineert, maar dat is Peugeot ook al gelukt. Audi moet het niet van snelheid hebben, maar van lange stints.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Vraag me af waarom Nissan met drie auto's meedoet als ze er blijkbaar niet een fatsoenlijk aan de praat kunnen krijgen.
quote:Toyota changes engine concept for 2016 World Endurance Championship
Toyota will swap to a new engine for its assault on next year's World Endurance Championship.
The Japanese manufacturer has announced that it will abandon its existing 3.7-litre normally-aspirated V8 powerplant for an engine of undisclosed configuration at the same time as confirming that it will switch from a super-capacitor to a battery energy-storage system.
Toyota Motorsport GmbH team director Rob Leupen told AUTOSPORT: "We will switch to a new engine and Japan is working hard on it already, but all we can say is that it will be petrol powered."
The team refused to confirm that the new motor will be a small-capacity turbo similar in concept to Porsche's two-litre V4.
TMG technical director Pascal Vasselon has previously explained that a turbo unit offers more consistency of performance over a range of conditions than a normally-aspirated engine.
Toyota will retain the twin-axle kinetic energy-retrieval systems of its existing TS040 HYBRID but move to battery storage to allow it to move into the highest subclass of hybrid power that allows for eight megajoules to be deployed over the Le Mans lap.
"We feel we have to be in the 8MJ class; you can do that with a super-capacitor, but there is a downside on weight," explained Leupen.
Toyota had planned to introduce battery storage next year and the new engine in 2017, but its performances in the opening two rounds of the WEC led to a decision to take the two steps at once.
"Now we have decided that we don't want two years of development and that we put everything together," said Leupen.
The 2016 Toyota, to be known as the TS050, is in the advanced stages of design and the first drawings will be released shortly to allow manufacturing to begin.
The new car will run for the first time in January, as the TS040 did this year.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |