Die stap met het potje slaan we hier altijd over. Het staat me zo tegen dat je het niet meteen kan doortrekkenquote:Op vrijdag 12 juni 2015 21:22 schreef Tally het volgende:
[..]
Mijn dochter ging van weer voor het eerst sinds dat ze 9 maanden was op het potje zitten. En toen hard rennen naar achter het zwembadje om 5 minuten later keihard: IEUW!!!!! POEP!!!!! te roepen
Iew!quote:Op vrijdag 12 juni 2015 20:43 schreef Olf het volgende:
Wat goed zeg, peuters op de wc! Mijne vindt de wc supereng, echt de horror! Potje daarentegen is prima, gaat ook vaak goed, maar we zijn er nog niet heel actief mee bezig. Wel pas in bad gepoept toen ik er met haar inzat. Ik dacht dat er iets van die verkrummelde lush voorbij kwam, ik hing net lekker onderuit met m'n haren onder water en toen...OVERAL KAK. Echt overal. Op mij. In m'n haar. Kind hysterisch omdat ik niet dolenthousiast was. Gillen naar de man des huizes dat ie me moest redden. Manmanman dat zijn toch de momenten waar je het voor doet he.
1 keer echt torpedo kots over mijn arm gehad. Leek wel the excorsist. Toen was Aiden amper een jaar. Echt smerig.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 20:50 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Uiteraard het laatste. Die eerste stellen natuurlijk niks voor. Brokjes in je haar
quote:Op vrijdag 12 juni 2015 20:43 schreef Olf het volgende:
Wat goed zeg, peuters op de wc! Mijne vindt de wc supereng, echt de horror! Potje daarentegen is prima, gaat ook vaak goed, maar we zijn er nog niet heel actief mee bezig. Wel pas in bad gepoept toen ik er met haar inzat. Ik dacht dat er iets van die verkrummelde lush voorbij kwam, ik hing net lekker onderuit met m'n haren onder water en toen...OVERAL KAK. Echt overal. Op mij. In m'n haar. Kind hysterisch omdat ik niet dolenthousiast was. Gillen naar de man des huizes dat ie me moest redden. Manmanman dat zijn toch de momenten waar je het voor doet he.
Iets beschilderen? Stenen spaarpotje ofzo? Om met foamclay beplakkenquote:Op vrijdag 12 juni 2015 20:07 schreef Poesopstokje het volgende:
Hoi, kom ik weer even binnenvallen.
Ik breek m'n hoofd over een origineel en leuk knutselwerkje wat ik samen met Billy kan maken voor z'n vader.
Niet te persoonlijk en niet te creatief (twee linker handen hier)
Op het kdv heeft hij een zakdoek gemaakt, het was al ingepakt dus geen idee hoe dat er verder uit ziet.
Hebben jullie leuke ideeën?
Oh mijn god!!quote:Op vrijdag 12 juni 2015 20:43 schreef Olf het volgende:
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 23:05 schreef danic het volgende:
Ik lees mee hoor, maar heb gewoon niet zoveel te vertellen.
Mja, Rosalie zit in de grenzen-zoeken-fase.
Dus alles is "nee" en je dan uitdagend aankijken of met watten in dr oren stoïcijns doorgaan.
Wat vaak wel helpt (en grappig blijft) is wanneer we vragen of haar oren wel aanstaan? "Waarschijnlijk niet, zet ze maar even aan"
De drukt dan haar oortjes in en zegt 'piep' 'piep'
(Je moet erbij zijn I know, maar het is echt grappig)
Of de dubbele ontkenning: "dat ga je zeker niet meer opeten? Dat lukt je nooit!" "Ho hey niet doen, niet opeten!" En dan heel geamuseerd dr hele bord leegeten.
En de grootste lol omdat ze ons voor de gek (denkt te) houden.
Win/win
Dat ken ik ja. Dat lukte bij de oudste ook om iets naar binnen te krijgen. De jongste denkt dan idd je hebt gelijkquote:Op zaterdag 13 juni 2015 23:05 schreef danic het volgende:
Ik lees mee hoor, maar heb gewoon niet zoveel te vertellen.
Mja, Rosalie zit in de grenzen-zoeken-fase.
Dus alles is "nee" en je dan uitdagend aankijken of met watten in dr oren stoïcijns doorgaan.
Wat vaak wel helpt (en grappig blijft) is wanneer we vragen of haar oren wel aanstaan? "Waarschijnlijk niet, zet ze maar even aan"
De drukt dan haar oortjes in en zegt 'piep' 'piep'
(Je moet erbij zijn I know, maar het is echt grappig)
Of de dubbele ontkenning: "dat ga je zeker niet meer opeten? Dat lukt je nooit!" "Ho hey niet doen, niet opeten!" En dan heel geamuseerd dr hele bord leegeten.
En de grootste lol omdat ze ons voor de gek (denkt te) houden.
Win/win
Nee, Dentinox ook niet. Enige wat er in ieder geval voor zorgt dat ze ipv overstuur raakt na het wakker schrikken is dichtbij mij of man zijn. Dan valt ze redelijk snel in slaap.quote:
Neehee, het is volgende week vaderdag mensen! NOG EEN HELE WEEK OM KNUTSELS VAN KOTS EN POEP TE MAKEN VOOR PAPAquote:Op zondag 14 juni 2015 12:06 schreef Spirit82 het volgende:
Oh piep vaderdag! Ben ik even blij dat ik hier lees! Plan is rest van de dag weg, maar dan kan ik mooi voor vanavond nog wat ritselen
Ja fuck dit lees ik nu pasquote:Op zondag 14 juni 2015 12:15 schreef L-E het volgende:
[..]
Neehee, het is volgende week vaderdag mensen! NOG EEN HELE WEEK OM KNUTSELS VAN KOTS EN POEP TE MAKEN VOOR PAPA
quote:Op zondag 14 juni 2015 19:55 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja fuck dit lees ik nu pasMan zei het ook al tijdens het eten: euh, das toch pas volgende week?? Maar toen had ie zijn kadootjes al open
Dus
Nouja, krijgt ie in elk geval fatsoenlijk ontbijt op bedquote:Op zondag 14 juni 2015 19:57 schreef Olf het volgende:
[..]![]()
nu moet je volgende week weer wat bedenken!
quote:Op zondag 14 juni 2015 19:55 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja fuck dit lees ik nu pasMan zei het ook al tijdens het eten: euh, das toch pas volgende week?? Maar toen had ie zijn kadootjes al open
Dus
Graad of 17quote:Op zondag 14 juni 2015 19:29 schreef mousemicky het volgende:
J. wil het liefst blote armen shirts en blote benen broeken aan, en blote tenen schoenen...
Hier was het 24 graden vandaag, dus ik liep zelf ook in een shirtje zonder mouwen, was het bij jullie zo veel kouder LB
Dat laatste moet je dus NOOIT HARDOP ZEGGEN he.quote:Op zondag 14 juni 2015 21:04 schreef LadyBlack het volgende:
Spirit
Oh en zingende kindjes in bed![]()
![]()
E is de laatste avonden blijkbaar helemaal toe aan dr bedje, want die gaat ineens al vanzelf in slaaphouding liggen en is vrijwel direct helemaal stil als ik naar beneden ga
We gaan hier echt weer een heel relaxte periode in volgens mij
Beetje vertrouwen in mijn kind jonguhquote:Op zondag 14 juni 2015 21:06 schreef Olf het volgende:
[..]
Dat laatste moet je dus NOOIT HARDOP ZEGGEN he.Jij leeft ook on the edge.
Mijne zingt serieus wel 6 uur per dag fulltime denk ikde ene hit gaat ook in de ander over zonder ook maar enige pauze.
Geweldig!!quote:Op zondag 14 juni 2015 21:15 schreef Kyara het volgende:
Hopelijk zijn ze snel door Spark!
Hier wordt in bed de dag doorgesproken. En de avond voor we op vakantie gingen, vingen we flarden op over lang in de auto zitten, en dat M ook mee ging en dat we naar Frankrijk gingen, naar opa en oma.
M zette vanavond zijn voet aan zijn oor omdat hij met zijn voet ging bellen![]()
Oh man, dat soort nachten mis ik echt niet.quote:Op zondag 14 juni 2015 21:14 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Beetje vertrouwen in mijn kind jonguh
Opzich kom ik uit een nacht waarin ik het 4u, 5u, 6u en half7 heb zien worden, dus wat zeg ik eigenlijk
Dat lijkt me zo leuk aan een setjequote:Op zondag 14 juni 2015 21:15 schreef Kyara het volgende:
Hier wordt in bed de dag doorgesproken. En de avond voor we op vakantie gingen, vingen we flarden op over lang in de auto zitten, en dat M ook mee ging en dat we naar Frankrijk gingen, naar opa en oma.
In België was het wel vandaagquote:Op zondag 14 juni 2015 19:55 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Dus
Nee!!!! Ow ook en ik haat haat haat dat lied!quote:Op zondag 14 juni 2015 20:23 schreef Ticootje het volgende:
Bram is gister met oma boodschappen wezen doen in de hoogvliet. Daar staan van die zingende poppen bij het fruit / zuivel en brood. Dus nu hoor ik de hele dag het liedje van de apen : "bananen bananen"
Onwijs spannend!quote:Op maandag 15 juni 2015 07:03 schreef danic het volgende:
Spannend hè Susie!
- Hoe groot zijn de klassen
- Hoe groot is de school
- tijdens de rondleiding om je heen kijken hoe je de algemene sfeer vindt (gezellig, rommelig)
- werken ze volgens een bepaald lessysteem
- Hoe wordt er omgegaan met geloofsovertuiging (ook op een openbare school moet er ruimte voor zijn als een kind vragen heeft. Vind ik. En basisinformatie waar het nou allemaal om gaat kan nooit kwaad. Maar dat is mijn mening)
- beleid
- lestijden (niet exact, maar hebben ze een continurooster, vrijdag(middag) vrij of niet
- staan ze onder verscherpt toezicht en zo ja waarom dan (kun je volgens mij ook opvragen via de site van gemeente. Als je er meer over wilt weten moet ik het even navragen voor je)
- Hoe worden de wenochtenden geregeld
Goed onthouden, 24 oktober. Goede vraag ja.quote:Op maandag 15 juni 2015 07:18 schreef kaatjejannie het volgende:
Hoeveel instroom er nog is in de kleuterklas. Anouk is (uit mn hoofd) van oktober toch? Sofie is van eind oktober en alle kindjes die na 1 november begonnen gingen naar een aparte instroom groep. Zij was dus de laatste die in de klas er bij kwam.
Hier stromen ze gewoon het hele jaar door bij in de gewone klassen, dus geen losse instroomgroep/groep0..quote:Op maandag 15 juni 2015 07:18 schreef kaatjejannie het volgende:
Hoeveel instroom er nog is in de kleuterklas. Anouk is (uit mn hoofd) van oktober toch? Sofie is van eind oktober en alle kindjes die na 1 november begonnen gingen naar een aparte instroom groep. Zij was dus de laatste die in de klas er bij kwam.
Op de site van de onderwijsinspectie kun je de scores van de afgelopen jaren per school bekijken.quote:Op maandag 15 juni 2015 07:03 schreef danic het volgende:
- staan ze onder verscherpt toezicht en zo ja waarom dan (kun je volgens mij ook opvragen via de site van gemeente. Als je er meer over wilt weten moet ik het even navragen voor je)
quote:Op zondag 14 juni 2015 22:06 schreef Loj het volgende:
[..]
Nee!!!! Ow ook en ik haat haat haat dat lied!
Hij is vooral fan van de helahelahelahoogvliet en de wij zijn de ijsberen van Hoogvliet
Ik krijg er serieus moordneigingen van![]()
Ohja gefeliciteerd Phaidra!
Dank, deze las ik nog even snel onderweg (nog geen 5 minuten lopenquote:Op maandag 15 juni 2015 09:03 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hier stromen ze gewoon het hele jaar door bij in de gewone klassen, dus geen losse instroomgroep/groep0..
En ook: hoe gaan ze om met de najaarskinderen. Dingen als testen van groep 1 meedoen, werkjes van de groep 1 meedoen, of is de doorsnee insteek dat deze groep lang kleutert.
Ik had zelf contact opgenomen omdat ik wat vragen had, dus vandaar vandaag een gesprekje. Anders had ik ook pas half september wat gehoord.quote:Op maandag 15 juni 2015 12:19 schreef Kyara het volgende:
Wat fijn dat je gevoel bij de school zo goed is. Ook dat ze nog een gesprekje doen. Bij ons wordt er ergens in november een keer contact opgenomen en dan hebben we een gesprekje met de leerkracht en worden afspraken gemaakt voor het wennen.
Heel weinig, 20 woorden nu is veel. hij heeft wel 2x een periode gehad waarin hij elke dag een nieuw woordje zei, maar na die periode gingen die woordjes ook weer weg. het aantal 2 woord-zinnetjes is nu op een hand te tellen.quote:Op maandag 15 juni 2015 20:39 schreef L-E het volgende:
Phaidra, nog gefeliciteerd met je grote jongen!
Kyara
mandy, praat D. helemaal niet, of gewoon weinig?
Maak je je er druk om?quote:Op maandag 15 juni 2015 20:55 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Heel weinig, 20 woorden nu is veel. hij heeft wel 2x een periode gehad waarin hij elke dag een nieuw woordje zei, maar na die periode gingen die woordjes ook weer weg. het aantal 2 woord-zinnetjes is nu op een hand te tellen.
quote:Op maandag 15 juni 2015 21:15 schreef L-E het volgende:
Ik roep altijd heel hard dat ik me nooit druk maak om de ontwikkeling (dat is ook zo) maar dat is lekker makkelijk praten als er ook nooit echt iets is op dat gebied. Lijkt me naar om oprecht te denken/voelen dat er ergens iets niet goed loopt. Goed dat jullie er bovenop zitten
Herkenbaar hoor. Hier dan niet met taal maar M liep pas met 21 maanden. Is ook echt niet tof. Ik had toen ook een kort lijntje met de fysio, vond ik ook heel fijn.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:07 schreef -mandy- het volgende:
Om me heen krijg ik te horen dat ik me er niet druk om moet maken, maar stilaan doe ik dat toch wel.
Absoluut!
Ik heb een kort lijntje met de logopediste van T, dat is voor mij ook een geruststelling.
Hoe gaat het nu met M motorisch gezien Kyara?quote:Op maandag 15 juni 2015 21:35 schreef Kyara het volgende:
[..]
Herkenbaar hoor. Hier dan niet met taal maar M liep pas met 21 maanden. Is ook echt niet tof. Ik had toen ook een kort lijntje met de fysio, vond ik ook heel fijn.
Schroom niet om hulp te vragen. Ze kunnen nu nog zoveel doen spelenderwijs dat de aansluiting ook weer snel gemaakt kan worden.
Is hij er zelf gefrustreerd onder? Of kan hij zich wel op andere manieren uiten?
Ja, niet-posten is daar een aanwijzing voor?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 22:10 schreef Shandaly het volgende:
Wat een stilte hier! Fijn, dan gaat het vast met iedereen goed...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |