abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153429124
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 23:43 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

1735 hoort ook in het rijtje dat mu ooit heeft gemaakt van projecten die om willekeurig welke reden verwijderd zijn van GVE. Trend led lighting is al op 24 oktober 2013 failliet verklaard.
In mijn historie is 1735 gewoon zichtbaar als teruggetrokken project met alle informatie inclusief pitch.

als project zonder ingelogd te zijn niet meer zichtbaar is, dan Hierbij mijnsinziens de reden van het 'willekeurig' terugtrekken. Wat overigens te denken geeft over andere ' 'willekeurig' teruggetrokken projecten die op de lijst staan.

Project is in augustus 2012 tot stand gekomen. Dus heeft klein jaar gelopen voor faillissement.
Hoewel dit een oud project is hoort het daarmee toch in de lijst van defaults thuis. Ik ben van mening dat het in ons ieder belang is om een zo goed mogelijk beeld te krijgen bij het percentage wat verloren gaat.
pi_153429257
1735
Class 3
48 maanden
8%
Oorspr 80k gevraagd en gevuld in juli 2012
Uiteindelijk 74,5k bij tot standkoming eind augustus 2012
Geen idee van betalingsgedrag omdat ik heb teruggetrokken
pi_153429350
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 00:21 schreef Uncle_Unconcerned het volgende:
1735
Class 3
48 maanden
8%
dank. Een class 3 is wel ernstig....
  donderdag 11 juni 2015 @ 00:26:10 #70
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153429363
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 00:14 schreef Uncle_Unconcerned het volgende:
als project zonder ingelogd te zijn niet meer zichtbaar is, dan Hierbij mijnsinziens de reden van het 'willekeurig' terugtrekken. Wat overigens te denken geeft over andere ' 'willekeurig' teruggetrokken projecten die op de lijst staan.
Daar is eerder ook al over gedacht en geschreven. We weten juist niet wat we er van moeten denken. Dat is nu juist het willekeurige. Bijvoorbeeld project 6562 Fish point staat ook bij de onzichtbaren, maar betaalt nog elke maand keurig netjes uit. Vandaag zal het wel weer bijgeschreven worden.
pi_153429424
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 00:26 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Daar is eerder ook al over gedacht en geschreven. We weten juist niet wat we er van moeten denken. Dat is nu juist het willekeurige. Bijvoorbeeld project 6562 Fish point staat ook bij de onzichtbaren, maar betaalt nog elke maand keurig netjes uit. Vandaag zal het wel weer bijgeschreven worden.
Is er ooit een achterstand geweest?
  donderdag 11 juni 2015 @ 00:32:34 #72
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153429515
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 00:03 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik denk alleen niet dat je de illusie moet hebben dat het bij KoM beter is. Uit de voorwaarden van KoM blijk dit volgens mij niet, of zie ik iets over het hoofd.
Als je er op gaat letten merk je dat geen enkel platform zich hard maakt voor welke partij ook. Zoals Bleyenburg vanmorgen aangaf: ze bieden een platform en dashboard. Dat is al heel wat en stelt ons in de gelegenheid investeringen te doen. Alles wat we er meer van verwachten hebben we onszelf kennelijk wijs gemaakt of naar ons toe geïnterpreteerd vanuit de vage omschrijvingen of een schijnzekerheid biedende woordenbrij die begint met "wij zullen".
  donderdag 11 juni 2015 @ 00:33:03 #73
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153429530
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 00:28 schreef Uncle_Unconcerned het volgende:

[..]

Is er ooit een achterstand geweest?
nee. altijd op tijd betaald. morgen (dwz: de 12e of 13e, hierboven verkeerd gezegd) voor de twaalfde keer (van de 60).

[ Bericht 3% gewijzigd door crowd-fundi op 11-06-2015 00:38:28 ]
pi_153429916
http://insolventies.recht(...)08.ove.13.910.F.V.04

5.2
De ING bank heeft via Vesting Finance Fiditon een vordering ingediend tot een totaalbedrag van ¤ 8.809,19 bestaande uit een investeringslening ad ¤ 8.166,82 en een debetsaldo op de betaalrekening ad ¤ 642,37.
De overige langlopende schulden op de balans bestaan uit een geldlening van In ’t Veld Holding B.V. tot oorspronkelijk een bedrag van ¤ 70.000,-- en een via internet verkregen lening van Geldvoorelkaar.nl tot een bedrag van oorspronkelijk ¤ 74.500,--
pi_153431318
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 00:21 schreef Uncle_Unconcerned het volgende:
1735
Class 3
48 maanden
8%
Wat was de reden dat je je teruggetrokken hebt?
pi_153431579
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 06:31 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Wat was de reden dat je je teruggetrokken hebt?
Slecht onderbuik gevoel.
Verzoek tot betaling kwam maar niet terwijl het al dik maand was volgeschreven. Heb een mailtje gestuurd en reactie van gve kwam er op neer dat de ondernemer deed moeilijk over het hoofdelijke aansprakelijkheid.
Op basis van die informatie direct teruggetrokken. Indien je als ondernemer niet hoofdelijk mee wil tekenen, ergo niet het risico wil nemen, dan is er in mijn ogen te weinig vertrouwen in de eigen business case

[ Bericht 11% gewijzigd door Uncle_Unconcerned op 11-06-2015 07:53:40 ]
pi_153432128
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 00:32 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Als je er op gaat letten merk je dat geen enkel platform zich hard maakt voor welke partij ook. Zoals Bleyenburg vanmorgen aangaf: ze bieden een platform en dashboard. Dat is al heel wat en stelt ons in de gelegenheid investeringen te doen. Alles wat we er meer van verwachten hebben we onszelf kennelijk wijs gemaakt of naar ons toe geïnterpreteerd vanuit de vage omschrijvingen of een schijnzekerheid biedende woordenbrij die begint met "wij zullen".
Ik begrijp de frustratie maar dit is iets te gemakkelijk. Ja, de platformen zijn niet meer dan een markt-plaats van vragers en aanbieders van geld maar dat betekent niet dat ze allemaal zich als zodanig opstellen als GvE blijkbaar doet. Als ik naar KoM, Collin en sinds kort ook Aygodutch kijk proef en zie ik toch wel een zekere professionaliteit. Wellicht zijn we met z'n allen wel te makkelijk achter GvE aangelopen in het kader van "als ik niet snel investeer loop ik dit project mis" of "het gaat zo hard het zal wel goed zijn"
pi_153432294
Nog maar een onderbuik gevoel over de botenman, hij heeft schijnbaar wel goed verkocht, hij heeft voor meer dan een ton verkocht.
Alleen heeft hij vooruit betaald en ondeugdelijke goederen gekregen.
Deze heeft hij terug gestuurd en er geen duigdelijke exemplaren of geld voor terug gekregen, alleen een votje papier waar een schuldbekentenis op staat.
Wat als de australiers hun zaakjes op orde hebben en straks wel deugdelijke boten gaan leveren, een gedeelte zal altijd nog wel een bootje willen hebben.
Mocht meneer hebben afgekocht en niet failliet zijn gegaan, dan kan hij lekker schuldenvrij verder met zijn zaakje en hebben jullie het nakijken.

Dit verhaal is een pure aaname natuurlijk en is alleen maar ontsproten aan mijn ziekelijke brein waar ik toch regelmatig het slechte van mensen denk, en ontaat uit een onderbuikgevoel
  donderdag 11 juni 2015 @ 10:15:08 #79
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153433590
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 08:48 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Ik begrijp de frustratie maar dit is iets te gemakkelijk. Ja, de platformen zijn niet meer dan een markt-plaats van vragers en aanbieders van geld maar dat betekent niet dat ze allemaal zich als zodanig opstellen als GvE blijkbaar doet. Als ik naar KoM, Collin en sinds kort ook Aygodutch kijk proef en zie ik toch wel een zekere professionaliteit. Wellicht zijn we met z'n allen wel te makkelijk achter GvE aangelopen in het kader van "als ik niet snel investeer loop ik dit project mis" of "het gaat zo hard het zal wel goed zijn"
Je kunt proeven wat je wilt. Over smaak valt niet te twisten. Maar harde garanties geven ook KOM, Collin, Aygodutch, The Dutch Deal of hoe ze ook heten niet. Het zijn nu eenmaal geen banken die jou een rendement beloven maar slechts (inderdaad: professionele) tussenpersonen. Uiteraard verwacht ik van een tussenpersoon het een en ander, maar wát ik van ze kan verwachten is nergens opgeschreven.
pi_153433981
Heb die KoM even gelezen.
De camper- en caravanbranche zal best wel weer gaan aantrekken.
Het jammere vind ik dat de bank hier ook inzit. Waardoor alle zekerheden eigenlijk wegvallen.
pi_153434050
quote:
Jonkeren & Vos - Campers: C+ / 60 mnd, 8,5%

De markt voor caravans liet de afgelopen jaren krimp zien, maar zit sinds dit jaar weer in de lift. Er komen steeds meer vitale ouderen en ik denk dat dit een positieve invloed kan hebben op de verkoop van campers. De combinatie van verkoop en onderhoud vind ik aantrekkelijk. Dat geldt ook voor de nevenwerkzaamheden: spuitwerk. Het bedrijf bestaat al 24 jaar en er wordt getekend voor hoofdelijke aansprakelijkheid.

Hoewel de risico-rating lager is dan waarin ik doorgaans investeer, vind ik deze wel interessant.
pi_153434262
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 10:34 schreef Gijsbertus het volgende:
Het jammere vind ik dat de bank hier ook inzit. Waardoor alle zekerheden eigenlijk wegvallen.
Waaruit maak je dat op? In de projectomschrijving staat alleen: "Ik heb gekozen voor crowdfunding vanwege de trage en terughoudende medewerking van de banken." Daaruit kun je niet opmaken of de bank al een of meerdere leningen heeft verstrekt. Misschien is het geprobeerd, lukte dat niet snel genoeg, of alleen tegen ongustige voorwaarden en is men toen de mogelijkheden die crowdfunding biedt gaan onderzoeken.

Er staat ook niet hoe die 1,5 miljoen voor de aanschaf van een nieuw pand in 2010 is gefinancierd. Misschien is daar een hypotheek voor verstrekt, maar moeten wij zenuwachtig worden als er een hypotheekrecht op een bedrijfspand rust?
pi_153434303
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 10:45 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Waaruit maak je dat op? In de projectomschrijving staat alleen: "Ik heb gekozen voor crowdfunding vanwege de trage en terughoudende medewerking van de banken." Daaruit kun je niet opmaken of de bank al een of meerdere leningen heeft verstrekt. Misschien is het geprobeerd, lukte dat niet snel genoeg, of alleen tegen ongustige voorwaarden en is men toen de mogelijkheden die crowdfunding biedt gaan onderzoeken.

Er staat ook niet hoe die 1,5 miljoen voor de aanschaf van een nieuw pand in 2010 is gefinancierd. Misschien is daar een hypotheek voor verstrekt, maar moeten wij zenuwachtig worden als er een hypotheekrecht op een bedrijfspand rust?
- Eigenaren hebben de intentie om daarnaast aanvullend de voorraad en inventaris (circa 250.000,- huidig niveau) te verpanden. Hierbij dient te worden opgemerkt dat het eerste pandrecht bij de bank ligt en dat een eventuele meerwaarde (bankfinanciering versus pandrecht) slechts in aanmerking komt voor deze toezegging. Dit is in het risico model opgenomen als een ‘verzwaring’ van het operationele risico (=gemiddeld). - See more at: https://www.kapitaalopmaa(...)sthash.MNlbWL8j.dpuf

Quote van KoM
pi_153434417
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 10:47 schreef MSR het volgende:

[..]

- Eigenaren hebben de intentie om daarnaast aanvullend de voorraad en inventaris (circa 250.000,- huidig niveau) te verpanden. Hierbij dient te worden opgemerkt dat het eerste pandrecht bij de bank ligt en dat een eventuele meerwaarde (bankfinanciering versus pandrecht) slechts in aanmerking komt voor deze toezegging. Dit is in het risico model opgenomen als een ‘verzwaring’ van het operationele risico (=gemiddeld). - See more at: https://www.kapitaalopmaa(...)sthash.MNlbWL8j.dpuf

Quote van KoM
Dank. Ik had alleen de tabbladen 'Het project' en 'Financieel' bekeken. De quote staat op het tabblad 'Zekerheden'.
pi_153434469
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 10:47 schreef MSR het volgende:

[..]

Quote van KoM
Hmmm 2e pandrecht dus! Maar een onderneming met al een mooie omzet en begrijpelijk verdienmodel daar houd ik van. Denk dat ik mee doe
pi_153434490
Dat heb ik ook weleens gehad ja ;)

Maar idd jammer van de bank ja, nu heb je alleen hoofdelijke aansprakelijkheid nog. En een bedrijf wat al 24 jaar bestaat.
  donderdag 11 juni 2015 @ 11:07:35 #88
250643 FOOIJDONK
Een heer in het verkeer....
pi_153434791
Nieuwe op GVE

Vers Select BV
Project:10394 Zakelijk
Leendoel: Onroerend goed / verbouwing
Classificatie: 3
G-PD percentage: 1,31
Creditsafe score:57

https://www.geldvoorelkaa(...)steren.aspx?id=10394
LIEFF ZIJNN!!!
  donderdag 11 juni 2015 @ 11:11:16 #89
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153434879
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:07 schreef FOOIJDONK het volgende:
Nieuwe op GVE

Vers Select BV

72 maanden -O-
pi_153435006
zes jaar wel een lange tijd met zo'n grote omzet..
Had als incentive wel een fruitmandje verwacht ;).

Profiel en financien van bedrijf spreken mij wel aan.
Een aardig grote klantenkring, 7 dagen per week leveren en terug naar 1 huisvesting.

Wat zijn trouwens de zekerheden van het bedrijf, behalve dan de structuur van de onderneming?
pi_153435122
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:07 schreef FOOIJDONK het volgende:
Nieuwe op GVE

Vers Select BV

Met het oog op de posts op dit forum de afgelopen dagen. Neen!
pi_153435285
Als ik de pitch van Vers Select goed lees wordt er in één jaar 100k bespaard. Toch loopt de lening zes jaar. Feitelijk is hier sprake van financiering werkkapitaal. En dat zal vast ook nodig zijn als je na 10 jaar op een solvabiliteit van 8% zit.
  donderdag 11 juni 2015 @ 11:26:58 #93
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153435295
Zeggen dat je zo'n ¤ 8000 per maand bespaart aan huisvestings- en logistieke kosten en maar ¤ 1750 per maand aan de crowd uitkeren? Met al die besparingen moet dat toch binnen 18 maanden geregeld kunnen zijn?
pi_153435509
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:26 schreef crowd-fundi het volgende:
Zeggen dat je zo'n ¤ 8000 per maand bespaart aan huisvestings- en logistieke kosten en maar ¤ 1750 per maand aan de crowd uitkeren? Met al die besparingen moet dat toch binnen 18 maanden geregeld kunnen zijn?
Dat zou moeten kunnen!
Maar ik lees: Er is geen vertrouwen in de bank bij de ondernemer, dus vermoedelijk is de lening eerst bij de bank aangevraagd maar had de bank geen vertrouwen in het bedrijf. Dus inderdaad ook uitbreiding van werkkapitaal.

Overgens een interpretatie van mij.Ik kan nergens lezen dat de bank een extra lening afgewezen heeft. Opzich ziet het geheel er niet slecht uit en geloof ik ook wel in de levensvatbaarheid van zo'n soort bedrijf.
pi_153435878
Nieuwe GvE

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10218

7% 5s, 60mnd, ict/telecom
pi_153435959
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:36 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Op zich ziet het geheel er niet slecht uit en geloof ik ook wel in de levensvatbaarheid van zo'n soort bedrijf.
Dat geldt ook voor mij, dit is een serieus bedrijf dat te hard gegroeid is. Hun plan klinkt mij heel logisch in de oren en zelfs al zouden die besparingen de helft lager uitvallen dan nog zou terugbetaling geen al te groot probleem moeten zijn.

Loopt heel hard vol.......
Pecunia non olet
pi_153435971
percentage = 8%
excuus, toch 7%

partnership met ziggo is een sterk punt.
Hoe zit dat IP telefonie nou eigenlijk. Bellen via het internet (glasvezel)?

[ Bericht 45% gewijzigd door Gijsbertus op 11-06-2015 12:00:04 (percentage wijziging) ]
pi_153436110
Al lang niets meer geinvesteerd bij gve... Komen mi weinig goeie projecten langs de laaste tijd... Jammer..
pi_153436262
vind het vers select project wel een goede investering.
de ICT/ telecom valt voor mij af. Twijfelde al bij 8%, nu 7% definitief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')