Ach, zelfs AAA zegt niets.quote:Op woensdag 10 juni 2015 14:06 schreef obligataire het volgende:
Stael zit al weer volInclusief mijn bijdrage. Ik schrok eerst even van 'verhoogd risico', maar uit de toelichting bleek dat dit te wijten is aan de rechtsvorm (eenmanszaak) en de branche (horeca).
De analyse van Collin zelf:
Samenvattend:
Rentabiliteit: Goed
Solvabiliteit: Goed
Liquiditeit: Excellent
Overall: Goed
Klinkt mij prettig in de oren.......
Idee is ook leuk alleen klopt het verdienmodel nietquote:Op woensdag 10 juni 2015 16:26 schreef Blik het volgende:
http://www.nrcq.nl/advert(...)t-internet-of-things
Wordt Bundles vrij positief in genoemd
advertorial van Deloittequote:Op woensdag 10 juni 2015 16:31 schreef noppenkoning het volgende:
[..]
Dat is een advertorial, grote kans dus dat deze door Bundles zelf is geschreven
Ik denk dat het lastig zal worden. Waar kunnen we GvE toe verplichten? We willen allemaal heel graag dat GvE meer doet, maar er staat nergens zwart op wit wat ze precies moeten doen. Wel vage termen dat ze zoveel mogelijk hun best moeten doen, maar wie zegt wat dat precies is?quote:Op woensdag 10 juni 2015 20:31 schreef snoopy40 het volgende:
Gezien alle reakties denk ik dat we echt een vereniging van investeerders moeten oprichten die een vuist richting GvE, KoM of Collin kan maken bij probleemgevallen. De fee van GvE voor QB was volgens mij ongeveer 3k terwijl wij voor meer dan 160k het schip ingaan, duidelijk wiens probleem het is. Als we een paar % meer terugkrijgen zijn de kosten van onze zijde er meer dan uit. Misschien is het ook een beter idee om een incassobureau van onze zijde in te schakelen en niet via GvE als ik kijk naar de onderlinge verhoudingen van GvE met andere partijen en de energie die zij erin steken. Helaas heb ik zelf geen tijd om dit op te richten maar schrijf me zeker in (ondanks dat ik niet in QB zit) en wil best een basis fee betalen en misschien een extra fee per probleemgeval. Zijn er liefhebbers om dit te trekken en misschien een eerste inventarisatie wie mee wil doen?
Heeft iemand hier een idee over?quote:Op woensdag 10 juni 2015 11:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
GvE doet nagenoeg geen vooronderzoek. De pitch wordt vluchtig bekeken en eventuele spelfouten worden aangepast. Als de kredietvrager ons probeert te misleiden (zoals bij QB) wordt dat blijkbaar gewoon geaccepteerd.
De brief van QB is geschreven door de kredietnemer en niet gecontroleerd door GvE. Dat wij zo naar optie 1 worden gedreven zegt dan natuurlijk al genoeg. Hij probeert er met een fooi vanaf te komen.
Als er echt niks te krijgen zou zijn zou QB dit aanbod niet gedaan hebben uiteraard.
Overigens, als er voor optie 2 gekozen wordt is die Eur20k toch ook nog altijd beschikbaar? Al is het maar om eventuele kosten te dekken, mocht er écht niks te halen zijn.
Die 20k was een nieuwe lening. Als er voor optie 1 wordt gekozen vervalt de huidige lening en kan hij deze lening aan vragen.quote:Op woensdag 10 juni 2015 21:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heeft iemand hier een idee over?
Hij gaat hij een nieuwe lening van Eur 20k krijgen als hij geen rooie cent heeft en zonder inkomen zit?quote:Op woensdag 10 juni 2015 21:14 schreef Goesten het volgende:
[..]
Die 20k was een nieuwe lening. Als er voor optie 1 wordt gekozen vervalt de huidige lening en kan hij deze lening aan vragen.
Denk als er voor optie 2 wordt gekozen hij al zoveel schuld heeft dat hij geen nieuwe aan kan vragen. Dus die 20k is er dan niet.
Dat is tenminste mijn idee erover
Ok sorry, dan had ik je verkeerd begrepen.quote:Op woensdag 10 juni 2015 21:49 schreef snoopy40 het volgende:
Didi, Sorry dat ik niet duidelijker was, bedoel inderdaad om het probleem dossier beter te begeleiden dan GvE, hun noodzaak is niet hoog en ze schenken er blijkbaar weinig aandacht aan gezien alle posts hier. De investeerders maken dan inderdaad een vuist richting QB (en nemen eigenlijk GvE werk uit handen, impact op te betalen fee?) en kunnen het dossier goed uitwerken / incasso begeleiden, etc. Het probleem voor de investerders is altijd een factor 50- 100 groter dan GvE. De basis is toch de getekende schuldbekentenis en niet de bla bla op de site. Volgens mij hebben banken een speciale afdeling voor : 'bijzonder beheer'.😀
Hij heeft sinds januari al weer een baanquote:Op woensdag 10 juni 2015 21:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hij gaat hij een nieuwe lening van Eur 20k krijgen als hij geen rooie cent heeft en zonder inkomen zit?
Als hij die lening wel zou krijgen en kan terugbetalen kan hij ons (in het geval van optie 2) ook minimaal hetzelfde bedrag terugbetalen. En ongetwijfeld meer dan dat.
lening van 20.000 is toch iets anders als en lening van 120.000.quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan kan hij ons toch ook betalen? Net als die lening van Eur20k, en misschien wel meer.
Daar gaat het m.i. niet om. Als hij 20.000 sowieso terug kan betalen (en als lening krijgt), waarom zou hij dan niet meer kunnen krijgen/terugbetalen? Hij kan overigens toch ook zo'n betalingsregeling met ons treffen?quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:20 schreef Goesten het volgende:
[..]
lening van 20.000 is toch iets anders als en lening van 120.000.
Zeker als de een bijvoorbeeld over 10 jaar wordt gespreid. En bij GvE over drie jaar
Dat probeert hij zo toch ook. Even afgezien of dit een goede regeling is. Alleen iedereen moet er mee eens zijn, en dan is de crowd een last ipv een lustquote:Op woensdag 10 juni 2015 22:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Daar gaat het toch niet om. Als hij 20.000 sowieso terug kan betalen, waarom zou het dan niet meer zijn? Hij kan ook zo'n betalingsregeling met ons treffen toch?
Nee, dat probeert hij niet. Hij probeert er met een vaste afkoopsom vanaf te komen. En niemand die er zicht op heeft of dat redelijk is. Het lijkt er niet op gezien de richting waarin we gedrukt worden door de brief van QB. Ik ben van mening dat als hij die 20k kan betalen bij optie 1, hij dat uiteindelijk ook kan bij optie 2.quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:29 schreef Goesten het volgende:
[..]
Dat probeert hij zo toch ook. Even afgezien of dit een goede regeling is. Alleen iedereen moet er mee eens zijn, en dan is de crowd een last ipv een lust
Als het net zo snel gaat als bij Talamini (zit ik overigens niet in) kan het nog wel effe duren.quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:45 schreef AQuila360 het volgende:
Of kijken of er wat anders mogelijk is? Als hij het in 6 jaar wel kan betalen zou ik daar ook geen moeite mee hebben of misschien zijn er nog andere mogelijkheden.
Ben benieuwd hoe het nu verder gaat wel zullen nu wel snel weer een update krijgen lijkt me?
1735 hoort ook in het rijtje dat mu ooit heeft gemaakt van projecten die om willekeurig welke reden verwijderd zijn van GVE. Trend led lighting is al op 24 oktober 2013 failliet verklaard.quote:Op woensdag 10 juni 2015 23:21 schreef Uncle_Unconcerned het volgende:
Hallo iedereen, nieuw hier in het topic maar een fervent funder sinds 2012. Actief op Tb & gve en sinds kort op kom.
Hoewel geen funder van QB volg ik de casus QB ook en vond ik het daarom tijd om mijn oude account weer op te zoeken om een bijdrage aan dit topic te kunnen geven.
In de spoilers wordt project 1735 trendled niet genoemd. Hier had ik me uit teruggetrokken omdat kredietnemer uiteindelijk te lang deed over de aansprakelijkheidsverklaring. Mijn gevoel was goed want dit traject is sinds eind 2013 default.
was dit ook een 5-je? En met welke rente en looptijd?quote:Op woensdag 10 juni 2015 23:21 schreef Uncle_Unconcerned het volgende:
Hallo iedereen, nieuw hier in het topic maar een fervent funder sinds 2012. Actief op Tb & gve en sinds kort op kom.
Hoewel geen funder van QB volg ik de casus QB ook en vond ik het daarom tijd om mijn oude account weer op te zoeken om een bijdrage aan dit topic te kunnen geven.
In de spoilers wordt project 1735 trendled niet genoemd. Hier had ik me uit teruggetrokken omdat kredietnemer uiteindelijk te lang deed over de aansprakelijkheidsverklaring. Mijn gevoel was goed want dit traject is sinds eind 2013 default.
Ik denk alleen niet dat je de illusie moet hebben dat het bij KoM beter is. Uit de voorwaarden van KoM blijk dit volgens mij niet, of zie ik iets over het hoofd.quote:Op woensdag 10 juni 2015 09:15 schreef bleyenburg het volgende:
Wat mij persoonlijk betreft: Ik stop met investeren via GvE totdat een en ander opgehelderd is.
Ik zat al op de limiet maar wat er terugloopt gaat er niet meer in.
Mijn aandacht verleg ik naar KoM.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |