Nee, ik opende deze post om mensen te vinden met hetzelfde.quote:Op woensdag 10 juni 2015 14:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dus je wil het alleen hebben over wat goed gaat?
Mijn fout, ik dacht dat we in een serieus subforum zaten waar we dingen niet zo maar hoeven aan te nemen.quote:Op woensdag 10 juni 2015 14:18 schreef potatopotato het volgende:
Strawberry must be a fun person at parties!![]()
Ik vind het gewoon opmerkelijk dat ze iemand diagnostiseren met een ernstige persoonlijkheidsstoornis als die goed functioneert. Zal wel door mijn opleiding komen. Vat het op als een compliment voor het omgaan met je karakter.quote:Hoe ik het zeker weet?
Ik heb me altijd anders gevoeld toen ik merkte dat mijn manier van denken ook daadwerkelijk anders was en het niks te maken had met anderen die uit beleefdheid hun gedachten voor zich hielden.
Toen ik over de stoornis ben gaan lezen, wist ik het gelijk. Nu zal je vraag waarschijnlijk zijn; hoe wist je dat? If you know, you know.
Ik heb het laten testen, en daar kwam inderdaad uit dat wanneer ik het in andere omstandigheden had laten testen, via justitie bijvoorbeeld, er geen twijfel over mogelijk zou zijn.
Nog meer te zeuren?
Het is een noodzakelijke beperking om mensen die goed functioneren niet te willen bestempelen met een stoornis, me dunkt.quote:Op woensdag 10 juni 2015 13:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat is eerder een probleem van de DSM zelf dan van de (persoon achter de) stoornis
Ja goed, het is niet zo dat iemand 5 minuten voordat hij een misdaad begaat een ander persoon is of zo. Dat is een beetje waar ze op doelen, denk ik.quote:Op woensdag 10 juni 2015 14:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is een noodzakelijke beperking om mensen die goed functioneren niet te willen bestempelen met een stoornis, me dunkt.
Je hebt geen persoonlijkheidsstoornis omdat je wel of geen misdaad begaat.quote:Op woensdag 10 juni 2015 14:29 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja goed, het is niet zo dat iemand 5 minuten voordat hij een misdaad begaat een ander persoon is of zo. Dat is een beetje waar ze op doelen, denk ik.
Nou 1 had zich al gemeld toch.quote:Op woensdag 10 juni 2015 14:24 schreef potatopotato het volgende:
[..]
Nee, ik opende deze post om mensen te vinden met hetzelfde.![]()
Die zullen er niet zo snel openlijk over praten. Jij doet het immers ook anoniem nu.quote:Op woensdag 10 juni 2015 14:24 schreef potatopotato het volgende:
Nee, ik opende deze post om mensen te vinden met hetzelfde.
Ja fair enough. Het leek me juist interessant om iemand in real life te ontmoeten die hetzelfde heeft, ik ben echt benieuwd of er dan per direct een klik is. Of juist niet haha.quote:Op woensdag 10 juni 2015 14:35 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Die zullen er niet zo snel openlijk over praten. Jij doet het immers ook anoniem nu.
Ik heb het mezelf ook wel eens afgevraagd of ik dat zou kunnen hebben, maar los van hier en daar wat trekjes kom ik niet. Ik ken bijvoorbeeld dingen als verliefdheid ook niet zo, en wel wat meer dingetjes.
Maar heb overduidelijk wel gewoon empathie, wroeging, schuld, angst etc.
Voel jij je ook wel eens kut eigenlijk? Aangezien de gevoelens vlakker schijnen te zijn, dus minder pieken en mindere dalen.
Hmm ja zit wat in, maar je gedrag staat me niet aan dus daar heb ik dan niet zoveel zin in.quote:Op woensdag 10 juni 2015 14:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mijn fout, ik dacht dat we in een serieus subforum zaten waar we dingen niet zo maar hoeven aan te nemen.
[..]
Ik vind het gewoon opmerkelijk dat ze iemand diagnostiseren met een ernstige persoonlijkheidsstoornis als die goed functioneert. Zal wel door mijn opleiding komen. Vat het op als een compliment voor het omgaan met je karakter.
Hoho, dat bepalen wij welquote:Op woensdag 10 juni 2015 15:24 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Hoho, ik heb geen anti-sociale stoornis!
quote:Op woensdag 10 juni 2015 15:42 schreef Tinkepink het volgende:
Op basis van de posts hier op Fok! heb ik het gevoel dat er een ongewoon hoog aandeel users is met een uitdaging op het gebied van empathie.
Dat zal bestquote:
Ja hij klapt elke keer dicht als iets hem niet zint en antwoord niet op de belangrijkste vragen. Dan is een open gesprek wel lastig uiteindelijk jaquote:Op woensdag 10 juni 2015 15:59 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat zal bestMaar TS is toch naarstig op zoek naar lotgenoten, dus het lijkt er op dat het toch nog best lastig is hier open het gesprek over aan te gaan.
Nou, daar zeg je wat. Op Fok was eens een topic over wat mensen zouden doen als de wereld morgen zou eindigen. Het aandeel vrouwenverkrachters bleek erg hoog.quote:Op woensdag 10 juni 2015 15:42 schreef Tinkepink het volgende:
Op basis van de posts hier op Fok! heb ik het gevoel dat er een ongewoon hoog aandeel users is met een uitdaging op het gebied van empathie.
Iemand met ASP heeft niet per definitie vlakke emoties. Ze noemen het niet voor niets wel eens borderline voor mannen. Woede naar buiten, in plaats van naar binnen gericht.quote:Op woensdag 10 juni 2015 14:46 schreef jodelahity het volgende:
Voor iemand die zulke vlakke emoties heeft ben je wel verdomd vaak emotioneel beinvloedbaar
Och, dat zie ik vanwege je aandoening dan maar door de vingers.quote:Op woensdag 10 juni 2015 14:42 schreef potatopotato het volgende:
[..]
Hmm ja zit wat in, maar je gedrag staat me niet aan dus daar heb ik dan niet zoveel zin in.
Nessie, Magentronkoffie en Villas vind ik dan weer fantastisch dus bij hen beantwoord ik dan ook alle vragen met plezier
Ja maar al zijn posts zitten er juist vol mee dat hij alleen rationeel redeneert en juist zeer weinig emoties heeft volgens hemzelf, vandaar.quote:Op woensdag 10 juni 2015 17:37 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Iemand met ASP heeft niet per definitie vlakke emoties. Ze noemen het niet voor niets wel eens borderline voor mannen. Woede naar buiten, in plaats van naar binnen gericht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |