abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153409913
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 14:20 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dus je wil het alleen hebben over wat goed gaat?
Nee, ik opende deze post om mensen te vinden met hetzelfde. }:| }:|
pi_153409937
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 14:18 schreef potatopotato het volgende:
Strawberry must be a fun person at parties! *O*
Mijn fout, ik dacht dat we in een serieus subforum zaten waar we dingen niet zo maar hoeven aan te nemen. :)
quote:
Hoe ik het zeker weet?
Ik heb me altijd anders gevoeld toen ik merkte dat mijn manier van denken ook daadwerkelijk anders was en het niks te maken had met anderen die uit beleefdheid hun gedachten voor zich hielden.
Toen ik over de stoornis ben gaan lezen, wist ik het gelijk. Nu zal je vraag waarschijnlijk zijn; hoe wist je dat? If you know, you know.
Ik heb het laten testen, en daar kwam inderdaad uit dat wanneer ik het in andere omstandigheden had laten testen, via justitie bijvoorbeeld, er geen twijfel over mogelijk zou zijn.

Nog meer te zeuren?
Ik vind het gewoon opmerkelijk dat ze iemand diagnostiseren met een ernstige persoonlijkheidsstoornis als die goed functioneert. Zal wel door mijn opleiding komen. Vat het op als een compliment voor het omgaan met je karakter.
pi_153410034
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 13:51 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat is eerder een probleem van de DSM zelf dan van de (persoon achter de) stoornis :P
Het is een noodzakelijke beperking om mensen die goed functioneren niet te willen bestempelen met een stoornis, me dunkt. :P
  woensdag 10 juni 2015 @ 14:29:31 #279
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_153410060
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 14:28 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het is een noodzakelijke beperking om mensen die goed functioneren niet te willen bestempelen met een stoornis, me dunkt. :P
Ja goed, het is niet zo dat iemand 5 minuten voordat hij een misdaad begaat een ander persoon is of zo. Dat is een beetje waar ze op doelen, denk ik.
pi_153410183
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 14:29 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja goed, het is niet zo dat iemand 5 minuten voordat hij een misdaad begaat een ander persoon is of zo. Dat is een beetje waar ze op doelen, denk ik.
Je hebt geen persoonlijkheidsstoornis omdat je wel of geen misdaad begaat. :P Daar valt of staat het niet mee, bedoel ik. Maar we komen er toch niet uit en aangezien TS hier zit voor lotgenoten en niet voor discussie, laat ik het hier maar bij.
pi_153410252
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 14:24 schreef potatopotato het volgende:

[..]

Nee, ik opende deze post om mensen te vinden met hetzelfde. }:| }:|
Nou 1 had zich al gemeld toch.
Fylax is op televisie geweest
  woensdag 10 juni 2015 @ 14:35:47 #282
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_153410256
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 14:24 schreef potatopotato het volgende:
Nee, ik opende deze post om mensen te vinden met hetzelfde.
Die zullen er niet zo snel openlijk over praten. Jij doet het immers ook anoniem nu.

Ik heb het mezelf ook wel eens afgevraagd of ik dat zou kunnen hebben, maar los van hier en daar wat trekjes kom ik niet. Ik ken bijvoorbeeld dingen als verliefdheid ook niet zo, en wel wat meer dingetjes.
Maar heb overduidelijk wel gewoon empathie, wroeging, schuld, angst etc.

Voel jij je ook wel eens kut eigenlijk? Aangezien de gevoelens vlakker schijnen te zijn, dus minder pieken en mindere dalen.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_153410288
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 14:35 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Nou 1 had zich al gemeld toch.
Echt? Joh, dat is me ontgaan!
Wie was het?
pi_153410300
libertarisch
  woensdag 10 juni 2015 @ 14:38:10 #285
395284 tetouaribo
expectations
pi_153410307
Dat zijn meestal van die gasten met een groot ego
Doe het voor de mensheid:$:$
pi_153410368
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 14:35 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Die zullen er niet zo snel openlijk over praten. Jij doet het immers ook anoniem nu.

Ik heb het mezelf ook wel eens afgevraagd of ik dat zou kunnen hebben, maar los van hier en daar wat trekjes kom ik niet. Ik ken bijvoorbeeld dingen als verliefdheid ook niet zo, en wel wat meer dingetjes.
Maar heb overduidelijk wel gewoon empathie, wroeging, schuld, angst etc.

Voel jij je ook wel eens kut eigenlijk? Aangezien de gevoelens vlakker schijnen te zijn, dus minder pieken en mindere dalen.
Ja fair enough. Het leek me juist interessant om iemand in real life te ontmoeten die hetzelfde heeft, ik ben echt benieuwd of er dan per direct een klik is. Of juist niet haha.

Ik heb heel vaak dat ik extreem geïrriteerd kan zijn en dat ik dan zelf ook wel besef dat anderen dat waarschijnlijk onredelijk vinden. Maar echt kut, nah niet echt.
pi_153410449
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 14:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Mijn fout, ik dacht dat we in een serieus subforum zaten waar we dingen niet zo maar hoeven aan te nemen. :)

[..]

Ik vind het gewoon opmerkelijk dat ze iemand diagnostiseren met een ernstige persoonlijkheidsstoornis als die goed functioneert. Zal wel door mijn opleiding komen. Vat het op als een compliment voor het omgaan met je karakter.
Hmm ja zit wat in, maar je gedrag staat me niet aan dus daar heb ik dan niet zoveel zin in.
Nessie, Magentronkoffie en Villas vind ik dan weer fantastisch dus bij hen beantwoord ik dan ook alle vragen met plezier O+
pi_153410548
Voor iemand die zulke vlakke emoties heeft ben je wel verdomd vaak emotioneel beinvloedbaar
pi_153411662
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 14:37 schreef jodelahity het volgende:
libertarisch
Hoho, ik heb geen anti-sociale stoornis!
  woensdag 10 juni 2015 @ 15:29:17 #290
179075 hugecooll
pi_153411773
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 15:24 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Hoho, ik heb geen anti-sociale stoornis!
Hoho, dat bepalen wij wel :+
  woensdag 10 juni 2015 @ 15:29:34 #291
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_153411783
Hugecool, jij wel dan trouwens?
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  woensdag 10 juni 2015 @ 15:37:40 #292
179075 hugecooll
pi_153412016
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 15:29 schreef Villas__Rubin het volgende:
Hugecool, jij wel dan trouwens?
Ik heb me daar niet voor laten testen o.o
Maar ik ga ervan uit dat ik geen ASPS heb
  woensdag 10 juni 2015 @ 15:42:30 #293
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_153412157
Op basis van de posts hier op Fok! heb ik het gevoel dat er een ongewoon hoog aandeel users is met een uitdaging op het gebied van empathie.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_153412289
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 15:42 schreef Tinkepink het volgende:
Op basis van de posts hier op Fok! heb ik het gevoel dat er een ongewoon hoog aandeel users is met een uitdaging op het gebied van empathie.
  woensdag 10 juni 2015 @ 15:59:36 #295
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_153412627
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 15:46 schreef jodelahity het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat zal best :P Maar TS is toch naarstig op zoek naar lotgenoten, dus het lijkt er op dat het toch nog best lastig is hier open het gesprek over aan te gaan.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_153412653
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 15:59 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat zal best :P Maar TS is toch naarstig op zoek naar lotgenoten, dus het lijkt er op dat het toch nog best lastig is hier open het gesprek over aan te gaan.
Ja hij klapt elke keer dicht als iets hem niet zint en antwoord niet op de belangrijkste vragen. Dan is een open gesprek wel lastig uiteindelijk ja :P
pi_153415374
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 15:42 schreef Tinkepink het volgende:
Nou, daar zeg je wat. Op Fok was eens een topic over wat mensen zouden doen als de wereld morgen zou eindigen. Het aandeel vrouwenverkrachters bleek erg hoog. :D ;( Hoeveel mensen zouden diefstal plegen als ze er zeker mee weg zouden komen? Of vreemdgaan?

Eerder in dit topic werd al gevraagd of TS een moord zou plegen als het legaal was. Ik denk dat het aandeel mensen dat dat zou doen nog wel een stukje hoger zou zijn dan de ongeveer 3% van de bevolking die ASP zouden hebben. Natuurlijk zit er nog wel een verschil in motivatie; moorden voor haat of moorden voor plezier. Andere invalshoek: zijn mensen misschien toch grotendeels aangeleerd sociaal en valt dat grotendeels weg in tijden van chaos (Lord of the Flies idee)?

Het wordt eigenlijk pas interessant wanneer iemand anti-sociaal gedrag vertoont binnen een samenleving waarbij sociaal gedrag wel de norm is. Hoog functionerende sociopaten doen dat dus niet, of komen er slinks mee weg.
pi_153415391
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 14:46 schreef jodelahity het volgende:
Voor iemand die zulke vlakke emoties heeft ben je wel verdomd vaak emotioneel beinvloedbaar
Iemand met ASP heeft niet per definitie vlakke emoties. Ze noemen het niet voor niets wel eens borderline voor mannen. Woede naar buiten, in plaats van naar binnen gericht.
pi_153415433
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 14:42 schreef potatopotato het volgende:

[..]

Hmm ja zit wat in, maar je gedrag staat me niet aan dus daar heb ik dan niet zoveel zin in.
Nessie, Magentronkoffie en Villas vind ik dan weer fantastisch dus bij hen beantwoord ik dan ook alle vragen met plezier O+
Och, dat zie ik vanwege je aandoening dan maar door de vingers. :+
pi_153416436
quote:
11s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:37 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Iemand met ASP heeft niet per definitie vlakke emoties. Ze noemen het niet voor niets wel eens borderline voor mannen. Woede naar buiten, in plaats van naar binnen gericht.
Ja maar al zijn posts zitten er juist vol mee dat hij alleen rationeel redeneert en juist zeer weinig emoties heeft volgens hemzelf, vandaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')