Peterselieman | maandag 8 juni 2015 @ 11:25 |
![]() De Formule 1 is terug op Europese bodem en wel op de Red Bull Ring. Lewis Hamilton verstevigde in de vorige race in Canada zijn leidende positie, maar de Brit weet dat Nico Rosberg het hem deze week zeer lastig zal gaan maken. De Duitser won vorig jaar bij de terugkeer van het circuit op de kalender. De vraag is ook hoe sterk de concurrentie zal zijn op de thuisbaan van Red Bull Racing en Toro Rosso. Beide renstallen zullen waarschijnlijk geen vuist kunnen maken tegen het geweld van de Mercedes-teams en het fabrieksteam van Ferrari. Het is de vraag hoe sterk de Italianen zijn nadat de motorupdate in Canada geen grote stap voorwaarts bracht en Williams langszij kwam. Dat team pakte vorig jaar met Felipe Massa en Valtteri Bottas de eerste startrij in Spielberg. In de race werden ze derde en vierde. Zijn ze dit jaar weer zo sterk? We weten het zondag rond de klok van 15.30 uur. ![]() ![]() FIA Informatie Grand Prix van Oostenrijk ![]() ![]() ![]() Coureurs: ![]() Constructeurs: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Acttueel weer [ Bericht 37% gewijzigd door WEST op 17-06-2015 23:28:15 ] | |
opreis | maandag 8 juni 2015 @ 11:37 |
Het had meerdere redenen, motor niet te veel willen pijnigen voor de volgende races, niet alles willen riskeren voor een 14de plek in de laatste rondjes. gewoon bij neergelegd dat het niet echt veel zin meer had/risico niet waard was die laatste rondjes | |
hmmmz | maandag 8 juni 2015 @ 11:41 |
Olav geeft geweldig commentaar, juist door zijn enthousiasme. Als je om dit soort kleine dingetjes gaat miepen ![]() | |
opreis | maandag 8 juni 2015 @ 11:45 |
We weten het wel dat je fan bent van Mol | |
xzaz | maandag 8 juni 2015 @ 11:46 |
Max heeft prima gereden. Toch? | |
hmmmz | maandag 8 juni 2015 @ 11:48 |
Ja dat ben ik zeker ![]() | |
DS4 | maandag 8 juni 2015 @ 12:14 |
Mijn punt is dat het zinloos is om iemand 5 seconden tijdstraf te geven nadat hij is uitgevallen. | |
DS4 | maandag 8 juni 2015 @ 12:19 |
2 van die plaatsen zijn uitvallers. 1 is een Manor (die missen echt een partij snelheid!). En dan heb je nog een Sauber. Het was gewoon een kleurloze race. Niet knap, niet bijzonder, maar kleurloos. Dat hij op zich ook niet in gestart met een heel kleurenpallet op zak speelt daarbij een rol, maar knap? Nee. Niets bijzonders. | |
nils7 | maandag 8 juni 2015 @ 12:35 |
Ik met je held ![]() De linker is Olav he | |
hmmmz | maandag 8 juni 2015 @ 12:58 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Sinister-D- | maandag 8 juni 2015 @ 15:03 |
Een 2014 B-spec ('15 crashtest vereisten) en een '14 motor. Wat verwacht je dan? | |
DS4 | maandag 8 juni 2015 @ 15:06 |
Het gaat er niet om dat ik verbaasd ben, maar dat je met iedere andere auto werkelijk rondjes om een Manor rijdt en derhalve het voor een Manor eindigen bepaald niet ingewikkeld is... | |
twiFight | maandag 8 juni 2015 @ 15:37 |
Voor Manor zou de klantenauto wel goed zijn, denk ik. Dan hebben ze een chassis en powertrain die ze inkopen (i.t.t. alleen een powertrain nu). Aero moet het team wel zelf ontwerpen. Zeg ik dat zo goed? | |
sasquatsch | maandag 8 juni 2015 @ 15:56 |
Er zijn 3 scenario's voor zover ik weet. • Franchise-cars: Een (jaar oude) auto van een van de grote teams, waarbij de grote teams alles ontwikkelen en leveren en de klanten alleen maar de auto hoeven te rijden gedurende het weekend. • GP1: Een auto van een onafhankelijke leverancier met een eigen motor, een subklasse binnen de F1. • Co-constructors, waarbij meer onderdelen vrijgesteld worden van het constructeurschap en 'kleinere' teams minder geld hoeven te spenderen aan de ontwikkeling van een auto. Bijvoorbeeld het chassis, waarbij de teams zelf nog de aero moeten ontwikkelen, etc. | |
Breaker.Faker | maandag 8 juni 2015 @ 16:01 |
Ik ben blij dat dit weekend le Mans is veel spannender dan de formule1. Er moet wat gebeuren met de formule1 om weer de spanning terug te draaien. Zelf op 1 van de mooiste circuit van de kalender is het nog doodsaai. En de oplossing is heel erg makkelijk schaf alle die regels af die met besparing te maken hebben en maak de wagens zo dat het mogelijk is om in te halen zonder DRS. DRS moeten ze ook per direct verbieden. Formule 1 is een race klasse van de koningsklasse de laatste jaren is dit ver te zoeken. De FIA slaap al jaren. Ben weleens benieuwd hoeveel fans de formule1 de rug toe keren. | |
Lokale_Notabele | maandag 8 juni 2015 @ 16:12 |
http://www.gpupdate.net/n(...)aad-naar-huis-lopen/ pff wat een drama queen die Hamilton. Hij probeert in alles Senna te imiteren. Alsof de schaamteloze kopie van zijn helm niet genoeg is. En dat achterlijke gedoe met zonnebrilletjes op het podium en opzichtige sieraden en kettingen. Hij lijkt gebukt te gaan onder een minderwaardigheidscomplex en probeert dat doormiddel van stoer gedrag te compenseren. Zie ook zijn lachwekkende instagram account. Ik snap niet dat Lewis fans heeft. | |
THEFXR | maandag 8 juni 2015 @ 16:20 |
eigenlijk is het nog een tiener,he | |
Nattekat | maandag 8 juni 2015 @ 16:20 |
Nounou, ik kan best begrijpen dat hij het even niet meer zag zitten nadat hij de overwinning op een lullige wijze was verloren. | |
Weltschmerz | maandag 8 juni 2015 @ 16:27 |
Ah toe nou Lewis, kom gewoon naar binnen joh, wij nemen alle blaam op ons en doen net alsof jij niet zeurde om nieuwe banden. Als je binnenkomt mag je van het weekend extra lang opblijven. | |
KingRadler | maandag 8 juni 2015 @ 16:28 |
Oostenrijk is toch thuis circuit van Max? | |
Mexicanobakker | maandag 8 juni 2015 @ 16:35 |
t was weer dramatisch saai. | |
Lokale_Notabele | maandag 8 juni 2015 @ 16:35 |
Ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf als Mercedes blij is met zo'n volslagen idioot als uitgangbord, die met gouden kettingen om en zonnebrilletjes op autistische interviews geeft. Hij heeft geluk dat Lauda fan van hem is. | |
Mani89 | maandag 8 juni 2015 @ 16:36 |
Hij is een redelijk klein, kalend mannetje, die willen nog wel eens overcompenseren. | |
DutchTrain | maandag 8 juni 2015 @ 16:38 |
Ja. Maar dat was denk ik niet op tv te zien als ik de reacties zo lees. Hij was op de harde banden sneller dan Sainz, haalde toen het nog wat koeler was heel slim (zeker het inhalen van Nasr was mooi gepland) in en kon nog een tijd bij Bottas aanhaken. Helaas reed hij op de zachtere band toen het een stuk warmer was geworden en kon hij Ericsson niet inhalen. Dat heeft hij wel zeker geprobeerd, ook op plekken waar ik alleen Alonso het vorig jaar zag proberen en hij met eenzelfde controle over de auto geen tijd verloor. Max kwam als één van de weinigen nog langzaam rijdend en zwaaiend lang in de uitloopronde. Verder was het een mooie dag op het circuit. Helaas niet zo'n spannende race als vorig jaar, omdat er niet al te veel gevechten waren, maar de strijd van Vettel was wel mooi om te zien. En opvallend dat Kimi ieder jaar weer minder fans heeft en na zijn spin iedereen wel vond dat er iemand anders in die Ferrari mag gaan tijden (de Quebec Canadezen willen Vergne graag terug). Na afloop nog naar het podium en de pits geweest voor de celebrity spotting (ken alleen de F1 presentators en teamchefs, geen idee hoe Al Pacino, Michael Douglas of Fassbender eruit zien, maar goed). Naast een champagne feestje bij Mercedes met de rijders, liet alleen Perez zich nog even zien voor zijn altijd rijk aanwezige zingende Mexicaanse fans. | |
Mexicanobakker | maandag 8 juni 2015 @ 17:15 |
Verstappen heeft niets bijzonders gedaan. Niets extra's uit de auto gehaald, maar het is ook niet dramatisch slecht of dom hoe hij gereden heeft. | |
Fiorano | maandag 8 juni 2015 @ 17:17 |
Zelfde gereden als Lewis eigenlijk. Of eigenlijk het hele veld, niemand echt uit zien blinken. | |
twiFight | maandag 8 juni 2015 @ 17:31 |
Mijn god wat een jaloezie komt er weer naar boven richting Hamilton ![]() Die zonnebrillen zijn verbonden aan sponsordeals en als je een beetje oplet merk je dat wel meer goed presterende coureurs die deals maken. Coureurs zijn uiteraard verplicht die zonnebrillen dan zoveel mogelijk te dragen. Mercedes is juist superblij met zo'n uithangbord. Lewis is wereldwijd (ja ja fokkertjes, er bestaan meer mensen dan wat zure forummers die hun mislukte carriere afreageren op de best verdienende Britse sporter die ook nog eens regelmatig in de recordboeken terug te zien is) ongekend populair en zorgt voor flinke sponsors. Al die exposure is precies wat sponsoren willen; marketingtechnisch kun je het niet beter treffen dan Lewis. | |
DS4 | maandag 8 juni 2015 @ 17:32 |
Ik had hem niet op andere gedachten gebracht. Laat maar gaan en deel dan een boete uit. Als hij denkt het elders beter te hebben, ook goed. Zo geweldig is hij nou ook weer niet. | |
Weltschmerz | maandag 8 juni 2015 @ 17:33 |
Hij zit nou voor het tweede jaar achter elkaar in dezelfde auto als een topcoureur, en dan blijkt de mythe van de hard stampende Fin niet houdbaar. | |
DS4 | maandag 8 juni 2015 @ 17:36 |
Voorop rijden en geen fouten maken is eenvoudiger dan achteraan meehobbelen en geen fouten maken. Vettel die achteraan start en nipt achter zijn teamgenoot eindigt heeft gewoon zijn rondjes gedraaid? | |
Mexicanobakker | maandag 8 juni 2015 @ 17:37 |
Kimi gelooft het ook gewoon wel na zijn kampioenschap, sinds 2008 kan hij er niets meer van. | |
DS4 | maandag 8 juni 2015 @ 17:38 |
Dat mag dan wel zijn, maar hij hoeft zich ook niet te misdragen. En flauwekul als "ik zet de auto aan de kant en ga lopend naar huis vind ik kinderachtig en een prima reden voor een fikse draai om de oren. Dat hij het stereotype van een neger die plotseling veel geld krijgt maar al te waar maakt is dan weer niet relevant, net als het dragen van een zonnebril. | |
DeeBee | maandag 8 juni 2015 @ 17:41 |
Alonso staat ook een seconde nadat hij uit de auto is met een Oakley op z'n harses hoor. Nagenoeg bij al z'n interviews ook, vrij asociaal eigenlijk, maar natuurlijk puur vanwege sponsordeals. Net als horloges etc. En liever Hamilton dan zo'n nobuddie als Rosberg, die ook gisteren gewoon weer pijnlijk eenvoudig geklopt wordt. Gaat echt niks uit van die vent... | |
Mexicanobakker | maandag 8 juni 2015 @ 17:43 |
Ik vond dat vroeger wel een leuke gozer maar dat wordt steeds meer een grijze muis. Hamilton vind ik echter een vrij vervelende jongen. | |
twiFight | maandag 8 juni 2015 @ 18:05 |
Ja, dat wordt hier ook niet onder stoelen of banden geschoven. Maar zo langzamerhand kan hij eigenhandig een geneeswijze voor kanker bedenken en nog zal hij hier afgezeken worden. Wat hij op Monaco deed maakt ook weinig verschil; als hij emotioneel is vinden mensen hem sneu, blijft hij rustig dan is hij weer niet gepassioneerd genoeg, bla bla. Dezelfde dingen waar Vettel in het verleden nogal eens om gewaardeerd werd. Maar de slappe excuses die er elke keer bijgesleept worden zijn zo vermoeiend. Wees dan een man en zeg dat je hem haat, ongeacht wat hij doet. Scheelt de rest gelijk wat onzinposts. (Dat laatste is richting alle mensen die zo posten, niet specifiek Mexibak) | |
Beach | maandag 8 juni 2015 @ 18:06 |
Zo onderhand is Seb de meest symphatieke en mediagenieke van het stel, samen met Button. | |
Peterselieman | maandag 8 juni 2015 @ 18:18 |
Tsja, Rosberg ![]() Die komt gewoon net dat halve procentje tekort om de titel te kunnen pakken | |
DutchTrain | maandag 8 juni 2015 @ 18:27 |
Rosberg klom gisteren een uur na de race nog op de pitmuur om handtekeningen uit te delen en te praten met fans. Hamilton liet het hele team op hem wachten voor de foto en champagne en verdween daarna snel na een interviewtje voor een tv-camera. Het is maar hoe je over wil komen... Rosberg was ook duidelijk de betere coureur gisteren in de race; hij reed veel rustiger en constanter rond, maakte weinig foutjes en reed elk gat dat Hamilton sloeg, dicht. Uit de interviews voor en na de race was het wel duidelijk dat hij niet mocht winnen van het team. Waarschijnlijk is zijn bankrekening wel weer wat extra bijgevuld. | |
Peterselieman | maandag 8 juni 2015 @ 18:29 |
Het is de vraag hoeveel Rosberg nog over had, want Mercedes zal aan het eind van de race op een brandstofverbruik van ruim 99 kg. De Williamsen en ook Vettel waren gisteren zuiniger | |
DutchTrain | maandag 8 juni 2015 @ 18:33 |
Merhi die eindelijk Stevens aankon was wel leuk om te zien. Hülkenberg die verrassend veel sterker reed dan Perez op dit circuit. En Kvyat, die ondanks gebrek aan vermogen heel netjes en geconcentreerd bleef rijden en Ricciardo daarmee versloeg. | |
DutchTrain | maandag 8 juni 2015 @ 18:35 |
Aha, dat had ik niet meegekregen. Ik had eigenlijk verwacht dat de banden van Lewis eraan zouden gaan vanwege de manier waarop hij door bocht 6 kwam in vergelijking met Rosberg. | |
Weltschmerz | maandag 8 juni 2015 @ 18:37 |
Britten zijn wat dat betreft net Brazilianen, ze zeuren en drammen zo hard en hysterisch dat hun sportheld de beste is dat het grootste deel van de wereld dat nog gaat geloven ook. Nou behoort hij tot de snelsten, het idee dat het een echte racer is, goed zou kunnen inhalen en hij volwassen maximaliseert is natuurlijk pertinente nonsens. Maar het heeft gewerkt, hij is de grote naam. Voor Mercedes is een Brit sowieso interessanter dan een Vettel, in Duitsland is niet zoveel sympahtie te winnen. In de rest van de wereld zal Hamilton wel goed zijn voor een wat hipper imago. | |
Weltschmerz | maandag 8 juni 2015 @ 18:45 |
Niks meer of minder dan daarvoor. Er was al reden voor twijfel aan zijn snelheid, Massa liet zien dat het wat dat betreft geen echte topper was, maar hij werd wel WK. Dat gaf zijn fanclub dan weer aanleiding om de feiten te negeren en stug vol te houden dat hij zo hard kon stampen, en nu worden er weer allerlei ontwikkelingen verondersteld om te verklaren waarom hij Vettel en Alonso niet bij kon houden. De eenvoudigste verklaring die geen ingewikkelde theorien nodig is de enige juiste: Het was qua snelheid nooit meer dan een subtopper en dat is hij altijd gebleven, dat is volledig consistent met alle feiten. | |
Nattekat | maandag 8 juni 2015 @ 18:48 |
Wordt genegeerd ![]() Iemand anders nog bevestigingen? ![]() SPT / [Formule 1] FOK!ers op Spa | |
sasquatsch | maandag 8 juni 2015 @ 18:48 |
Mehri is dan ook een stuk zwaarder dan Stevens. Blijkbaar heeft de Manor wat gewicht verloren, zodat het verschil met Stevens kleiner is geworden en hij nu ervoor blijft, net zoals in de FR 3.5. | |
Izzy73 | maandag 8 juni 2015 @ 19:20 |
219 race starts en 42 keer de snelste ronde gereden. Denk niet dat er veel mis is met de snelheid van Raikkonen. En het is zeker geen subtopper, zet hem in een Mercedes en hij wint ook races. | |
twiFight | maandag 8 juni 2015 @ 19:22 |
Haha, de 'discussie' aangaan met weltschmertz. Jij bent of nieuw hier, of je hebt veel te veel tijd over ![]() | |
Nattekat | maandag 8 juni 2015 @ 19:48 |
Laat lekker gaan joh, iets anders dan dat gebagger ![]() | |
Lokale_Notabele | maandag 8 juni 2015 @ 20:16 |
De dag dat ik Bernie E. definitief heb afgeschreven was toen hij verkondigde Hamilton een betere ambassadeur voor de sport te vinden dan Vettel en Rosberg. #lachwekkend![]() | |
twiFight | maandag 8 juni 2015 @ 20:17 |
Raikkonen behoort tot de groten. Hij is overduidelijk een betere coureur dan Vettel. Vettel staat nog niet eens in de schaduw van Raikkonen.![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 8 juni 2015 @ 20:18 |
![]() | |
Nattekat | maandag 8 juni 2015 @ 20:19 |
Owacht... Ik heb een voorbeeldfunctie ![]() ![]() | |
Izzy73 | maandag 8 juni 2015 @ 20:31 |
Ik denk echt dat er heel, heel weinig verschil zit tussen de meeste coureurs. Het ligt er vooral aan voor welk team en in welke auto je rijdt. En zelfs dan zit er verschil tussen de wagens. Bochten aansnijden, laat remmen en vroeg op het gas kan iedere coureur. Natuurlijk kan een coureur een verschil maken door geen fouten te maken, banden sparen en een gave hebben om in te halen maar 97% ligt aan de wagen waarin je rijdt. ![]() | |
DS4 | maandag 8 juni 2015 @ 20:42 |
3% verschil is extreem veel. Op een circuit van 1.40 per ronde scheelt dat 3 seconden per ronde... | |
sasquatsch | maandag 8 juni 2015 @ 20:48 |
En terecht. Rosberg en Vettel zijn 'grijze' muizen vergeleken bij Hamilton. Die trekt dus veel meer publiek voor de F1 door zijn gedrag. | |
Izzy73 | maandag 8 juni 2015 @ 20:52 |
Vreemde logica, en ik heb het niet over tijden maar over de prestatie van de wagen. 97% is de prestatie van de wagen en dan 3% wordt bepaald door de coureur. Dus als een coureur iets beter is dan een ander. Dan is het verschil in totaal misschien 0,05% of nog minder. Als je alle rijders in een Mercedes laat rijden zitten er 20 rijders binnen een halve seconde. Vettel bv had het geluk dat hij jarenlang de beste auto onder zijn reet had net zoals Schumacher. Kijk naar Alonso en Button, beide ex wereldkampioen en nu rijden bijna ze achterin het veld. | |
Lokale_Notabele | maandag 8 juni 2015 @ 21:15 |
Ja maar kom op hey, die Hamilton gedraagt zich toch als een volslagen idioot? Ik weet niet wat voor mensen hij aantrekt met dat gedrag? Het enige wat eraan ontbreekt is een gouden tand in zijn bek, de rest van het plaatje is al compleet met z'n tattoos, gouden kettingen, opzichtige sieraden en eeuwige designer zonnebrilletjes. Die jongen straalt zoveel onzekerheid uit met zijn overdreven geldingsdrang. Ik lach me echt dood als ik foto's van hem voorbij zie komen. Ik heb serieus weleens het idee dat hij niet helemaal lekker is in zijn hoofd net als z'n broer. Kun je het je voorstellen dat Rosberg, Vettel of Alonso zo op de foto gaan? ![]() Het is een snelle coureur dat valt niet te ontkennen, maar dit is toch geen ambassadeur voor Mercedes of de Formule 1 schei alsjeblieft uit man. | |
Mexicanobakker | maandag 8 juni 2015 @ 21:31 |
Vond je Montoya, Coulthard ook allemaal niks? Kimi was wel beter dan Coulthard al in 2003, iemand die toch aardig met Hakkinen kon meerijden in de McLaren. | |
Weltschmerz | maandag 8 juni 2015 @ 21:35 |
Wat er mis mee is met zijn snelheid is dat die minder is dan die van Alonso en dan die van Vettel. Zet hem in een Mercedes en hij wordt om zijn oren gereden door Hamilton, of Rosberg. Verder een prima coureur zoals Button en Massa dat ook zijn, maar niet snel genoeg om met de grote jongens om titels te strijden of om met een iets mindere auto toch mee te doen voor de prijzen, of om het in dezelfde auto te doen tegen een topper. Waarom kom je dan met snelste ronden aankakken als bewijs dat Raikkonen zo snel zou zijn? Dat ligt nou juist aan de auto. Raikkonen hoefde alleen maar Coulthard en die Colombiaanse prutser voor te blijven daarvoor, en af en toe Massa, ook geen wereldschokkend talent. Ja, maar dat is dus meer dan 30 seconden aan de finish. 1 tiende is het verschil tussen winnen en verliezen, tussen eerste startrij of tweede rij, tussen wereldkampioen en enkele overwinningen. Het zijn ook altijd dezelfde he. Komt er een keer domme praat uit dan blijft er maar de standaard domme praat uitkomen. | |
Izzy73 | maandag 8 juni 2015 @ 21:40 |
Veel tijd heb ik niet nodig ![]() Deze jongen diskwalificeert zich meteen, met users die dat soort opmerkingen maken ga ik niet in discussie ![]() | |
DS4 | maandag 8 juni 2015 @ 21:49 |
Je haalt een aantal zaken door elkaar en strooit met cijfertjes die je ter plekke uit je duim zuigt. Dat de auto een grote rol speelt klopt, maar dat alle rijders binnen een halve seconde zitten met dezelfde auto is onzin. | |
THEFXR | maandag 8 juni 2015 @ 21:53 |
met een gouden tand zou het net een pimp lijken, dus heeft hij een "stable" nodig. ![]() | |
opreis | maandag 8 juni 2015 @ 21:54 |
Ik ben wel benieuwd naar wie men hier van de huidige coureurs inschat als toekomstige wereldkampioenen. Hamilton zal deze wel winnen, en waarschijnlijk nog wel 1 of 2 titels daarna, Vettel wordt vast ook nog wel 1 of meer keer kampioen maar verder? Massa, Raikonen, Button en Alonso gaan het niet meer worden, daar zijn ze te oud voor om nog in een winnend team terecht te komen. Ik zie van de 'nieuwe generatie' alleen Bottas en Ricciardo als echte kanshebbers. Voor Kvyat, Verstappen en Sainz vind ik het nog te vroeg om zn voorspelling te doen en de rest lijkt met zeer onwaarschijnlijk. | |
Izzy73 | maandag 8 juni 2015 @ 21:55 |
Klopt die cijfertjes zijn fictief, en alleen maar om aan te geven hoe het mijns inziens ongeveer in elkaar zit. Moeilijk te bewijzen, maar het zal niet veel meer zijn. | |
hmmmz | maandag 8 juni 2015 @ 21:56 |
Max natuurlijk, duh! | |
MrStock | maandag 8 juni 2015 @ 21:57 |
Over Verstappen ga ik geen uitspraken doen, omdat ik door een gekleurde bril kijk. Ik vind Ricciardo en Sainz wel kanshebbers en van die twee Sianz meer kans... Bottas heb ik eigenlijk te weinig gevolgd qua rijstijl om daar iets zinnigs over te zeggen. Maarja, ik kijk ook pas voor het eerst sinds Jos gestopt was ![]() | |
#ANONIEM | maandag 8 juni 2015 @ 21:58 |
Tijden veranderen. | |
Mexicanobakker | maandag 8 juni 2015 @ 21:59 |
Ligt eraan in welke auto je komt, maar Vettel gaat nog wel wat kampioenschappen pakken denk ik en Ricciardo, Sainz en Magnussen zijn wel kanshebbers. | |
sasquatsch | maandag 8 juni 2015 @ 21:59 |
Alonso ligt aan hoe goed de McLaren en Honda motor wordt de komende jaren. Zelfde geldt voor Vettel. Als Ferrari een winnende auto bouwt, ja, anders nee. En dat geldt dus ook voor coureurs als Bottas en Ricciardo, etc. Ligt aan het team waar ze terecht komen. | |
Izzy73 | maandag 8 juni 2015 @ 21:59 |
De coureur die het geluk heeft in de snelste wagen te zitten, dat kan dus alle kanten op. Max, Alonso. Kimi, Button Riccardo, Sainz, Bottas, Vettel, Hamilton, of een nieuw talent. Is echt koffiedik kijken. | |
Fir3fly | maandag 8 juni 2015 @ 22:00 |
Ik zie eigenlijk alleen Vettel en Hamilton de komende jaren. Sainz en Verstappen zijn kanshebbers, Bottas moet eerst maar eens een race winnen maar ik ben wel onder de indruk van hem. De rest is kansloos. | |
sasquatsch | maandag 8 juni 2015 @ 22:00 |
Magnussen moet oppassen niet door Vandoorne voorbijgestreefd te worden. Die lijkt me meer potentie te hebben. | |
Mexicanobakker | maandag 8 juni 2015 @ 22:00 |
Bottas gaat nooit wereldkampioen worden en Button pakt ook geen titel meer, evenals Kimi. | |
Mexicanobakker | maandag 8 juni 2015 @ 22:01 |
Magnussen moet echt proberen een ander zitje te krijgen, al wordt dat wellicht lastig. | |
DS4 | maandag 8 juni 2015 @ 22:01 |
Je roept gewoon maar wat. Om te beginnen veralgemeniseer je iets, wat je niet moet veralgemeniseren. Bij de ene auto zal men bv dichter bij elkaar liggen dan bij de andere auto. Jouw cijfers zijn daarom al zinloos. Afgelopen kwalificaties zat er tussen hamilton en rosberg iets van 3 tot 4 tienden. Rosberg is niet de beste rijder van het veld, maar wel bovengemiddeld capabel. Wat daar ook van moge zijn: een halve seconde per ronde is gemiddeld gezien een halve minuut achterstsnd op het eind. Dat is best veel hoor... | |
opreis | maandag 8 juni 2015 @ 22:03 |
De echte toppers komen over het algemeen wel in een positie terecht om kampioen te worden. Ik noem dan een categorie waartoe je in mijn ogen Hamilton, Alonso en Vettel tot kan rekenen. Dan heb je nog een groepje met rijders die als het mee zit ze mee kunnen strijden om de titel en in sommige gevallen ook winnen. Bijvoorbeeld, Rosberg, Webber, Button, Raikonen, Massa | |
Weltschmerz | maandag 8 juni 2015 @ 22:05 |
Heeft ook niet zoveel zin denk ik. Het valt mij ook wat moeilijk om beleefd te blijven bij de zoveelste dolende F1 fan op zoek naar houvast voor zijn persoonlijke voorkeuren. Je begint op een gegeven moment patronen te herkennen: Als een bakvis bij een boyband zoeken ze hun favorietje uit, en die is dan in alles de beste en ook de snelste. En dan wordt ie een keer op snelheid geklopt in dezelfde auto, en dan zijn ze allemaal extreem snel, anders waren ze niet in de F1 beland natuurlijk. De snelste die niet in de persoonlijk smaak valt heeft natuurlijk altijd de snelste auto en wint uitsluitend daardoor, bovendien is het geen echte racer. Het is zo doorzichtig. "Domme praat" is geen vriendelijke kwalificatie, maar wel mijn meest eerlijke. | |
twiFight | maandag 8 juni 2015 @ 22:06 |
Maar zelfs als ze in een top team terecht komen moeten ze nog altijd hun teamgenoot verslaan on merit. Bijvoorbeeld een Ricciardo heeft al laten zien wel degelijk zijn teamgenoot te kunnen verslaan. Bottas ook, zij het op een andere manier. Bv. een Raikkonen of Rosberg vallen daar een beetje in af. Betekent niet dat ze het niet kunnen worden met de 'juiste' teamgenoot, maar echt veel kans geef ik ze ook niet. Een Ricciardo en Bottas zouden denk ik heel gewaagd zijn aan elkaar, net zoals Sainz en Verstappen nu. | |
Mexicanobakker | maandag 8 juni 2015 @ 22:06 |
Nouja van Prost was het ook niet meteen duidelijk dat hij topmateriaal was. | |
Izzy73 | maandag 8 juni 2015 @ 22:07 |
Ach ja, dat is jouw mening. Een kwalificatierondje is 1 rondje en dan kan er de ene keer 3 tiende tussen zitten en de volgende keer 1 tiende. Over een hele race is dat een heel ander verhaal. Foutjes, versleten banden, verkeer etc. Een halve minuut verschil na een race tussen P1 en P20 vindt je veel? Ik niet. Volgens mij heeft ieder zo zijn persoonlijke voorkeur voor een coureur en dan ben je sowieso meer geneigd te denken dat hij beter is dan een ander. | |
Marks | maandag 8 juni 2015 @ 22:14 |
Wie ben jij wel niet... ik denk dat Bernie met zn miljarden bepaalde dingen toch beter ziet. Just sayin´... | |
Marks | maandag 8 juni 2015 @ 22:18 |
Eerste race 6e, gelijk een punt... Verder, behalve eerste seizoen, zijn teamgenoten allemaal totaal vernederd. Zn 2e jaar, 43 ptn tegen 11 van Arnoux. Zn 3e jaar, 34 ptn tegen 28 van Arnoux Zn 4e jaar, 57 ptn tegne 22 van Cheever Blijft in mijn ogen de beste, al is dat iets wat natuurlijk nooit echt gesteld kan worden. Maar mocht ik er 1 moeten uitkiezen, is het Prost. | |
Izzy73 | maandag 8 juni 2015 @ 22:19 |
Haha, ja die ziet dat Hamilton commercieel goed is voor F1, dat is goed voor het behoud van zijn miljarden. Dat is het enige wat hij ziet. ![]() | |
Mexicanobakker | maandag 8 juni 2015 @ 22:20 |
In 81 had Arnoux heel veel pech. | |
Marks | maandag 8 juni 2015 @ 22:20 |
Bottas ook... nog steeds..... dacht dat wel duidelijk was, zeker na Monaco, dat hij het ook niet is? Hij heeft echt niet de overhand over Massa, die zelfs voor staat in het kwalificatieduel.... | |
Marks | maandag 8 juni 2015 @ 22:21 |
Tja... dat dwong je, vooral toen, veel af door te hard of onstuimig met de auto's om te gaan. Prost was niet voor niets de professor;) | |
Marks | maandag 8 juni 2015 @ 22:22 |
Het hele systeem werkt toch niet, ze hebben iedere 1 a 2 jaren een F1 waardig talent. Maar de doorstroming in de F1 is (gelukkig) niet zo snel. Niet over nagedacht, of luxeprobleem, geen idee, maar ideaal is het niet. | |
Mexicanobakker | maandag 8 juni 2015 @ 22:22 |
Hij kon wel 'aardig' met die brakke Renault overweg ja. Dat was echt een bak die van ellende uit elkaar viel als je er een snel rondje mee poogde te doen. Ik vind Arnoux ook wel een hele matige coureur. | |
sasquatsch | maandag 8 juni 2015 @ 22:26 |
Voor mij is het Senna. Die was in de basis sneller, maar minder consistent. Vooral ook omdat hij altijd wilde winnen, terwijl Prost wat vaker genoegen nam met een tweede plaats. Of Fangio, maar die heb ik niet meegemaakt, dus dat is wat lastiger beoordelen. Prost en Senna wel hun hele carrière. | |
Mexicanobakker | maandag 8 juni 2015 @ 22:28 |
Ik vind Clark eigenlijk de meest fantastische ratio hebben, zeker als je de resultaten van zijn teamgenoten bekijkt. Maar ook die heb ik niet actief meegemaakt en hij is echt te jong gestorven. | |
sasquatsch | maandag 8 juni 2015 @ 22:36 |
Doet Fangio het beter. Relatief gezien de meeste poles (55%), overwinningen (46%) en snelste rondes (Indy only coureurs uitgezonderd, 45%). Clark volgt op niet te grote afstand (45%, 34% en 39% respectievelijk). | |
Mexicanobakker | maandag 8 juni 2015 @ 22:37 |
In de tijd van Fangio was de concurrentie wel wat minder groot, maar dat zijn wel puike resultaten inderdaad. | |
DS4 | maandag 8 juni 2015 @ 22:40 |
Het is meer dan slechts een mening... De F1 kent geen kwalificatie op basis van een enkel rondje. Er zijn klasses waarbij het zo gedaan wordt, maar het vebaast mij een beetje dat het jou niet opvalt dat het gaat om de snelst gereden ronde in q3. Waardoor de verschillen nog groter kunnen worden, of kleiner als je andere zaken beter beheerst of andere omstandigheden waardoor het verschil uiteindelijk toch niet zo groot is, maar een halve seconde verschil op een ronde is veel in de F1. Je wil niet weten wat het Ferrari kost om hun auto een halve seconde sneller te maken. En het zou ze meteen in de race brengen met Mercedes om de wereldtitel. Ik wel als de F1 een klasse is waarbij alle auto's identiek zijn. En dan nog zijn er meer factoren, maar bedenk dit: als Rosberg vrijwel iedere race 30 seconden na Hamilton over de streep komt, dan kan hij echt op zoek naar een ander stoeltje. Ik vind Hamilton als persoon een beetje een malloot en Rosberg een hele aardige gozer, maar ik zie echt wel dat Hamilton gewoon de betere van de twee is. Je kunt toch gewoon ook kijken naar de feiten? | |
twiFight | maandag 8 juni 2015 @ 22:40 |
Nee, dat is mij niet duidelijk. Sterker nog, ik ben van mening dat hij nog niet zo veel heeft kunnen laten zien. Wat dat betreft is de achteruitgang van Williams dit jaar wat zuur. Maar goed, ik ben dan ook iemand die niet over een nacht ijs gaat en volg liever de prestaties over meerdere jaren. Overigens had hij vorig jaar wel degelijk de overhand en momenteel heeft hij zo'n 20% meer punten. Het kwalificatieduel er dan uit cherry picken om een punt te maken is wat jammer, omdat hij gewoon duidelijk boven Massa staat. | |
DS4 | maandag 8 juni 2015 @ 22:48 |
Schumacher heeft het beste gepresteerd. Toch blijft mijn favoriet Lauda. Misschien niet de beste ooit, maar wel een van de beste en gewoon een held die magere hein een schop onder zijn reet gaf en daarna terug kwam en kampioen werd. Zoveel ronden als ik al gereden heb op de Nordschleife, ik kan niet door Bergwerk rijden zonder te realiseren waarom het daar ook bbq corner genoemd wordt. (De beste ooit kun je ook niet uitkomen: de sport heeft veel te veel veranderingen doorgemaakt) | |
sasquatsch | maandag 8 juni 2015 @ 22:55 |
Absoluut wel, relatief gezien niet. En je hebt gelijk; toen en nu is niet te vergelijken (al probeer ik het wel ![]() | |
Benoves | maandag 8 juni 2015 @ 23:08 |
Misschien is Schumacher een van de beste, of een Hamilton. Alleen bij rijders als Senna voelde ik altijd een soort magie. Als de regie Senna in beeld had ging mijn hart sneller kloppen en ging ik op het puntje van mijn stoel zitten. Dan wist je dat er elk moment iets kon gebeuren. En dat tijden veranderen en je de discussie beste ooit nooit goed genoeg kunt afbakenen lijkt me duidelijk. Alleen de rijders die zo'n magie met zich meedroegen blijven altijd in mijn gedachten. Datzelfde zie je ook bij Sainz en Max. Misschien is Sainz de betere rijder, alleen Max heeft ook zo'n magie over zich. Die als ze nou allebei aan het eind van het jaar uit de f1 stappen blijft men zich Max herinneren en wordt Sainz vergeten. Niet omdat ik door een roze bril kijk, als Max een Amerikaan was dacht ik er net zo over. De Magie van de rijder blijft mij bij, de duels en de inhaalacties, en niet de punten of poles. | |
DS4 | maandag 8 juni 2015 @ 23:10 |
Max vergelijken met Senna is echt onzinnig. Too soon. Way too soon. Gevalletje adoratie. | |
Benoves | maandag 8 juni 2015 @ 23:15 |
Wat een onzin, ik vergelijk niemand. Ik heb het over de magie en het gevoel wat een rijder mij geeft. Dat jij een ander gevoel bij Max hebt, dat kan. | |
Nieuwschierig | maandag 8 juni 2015 @ 23:25 |
Ik weet nog steeds niet zeker of de inhaalacties die hem nu onderscheiden van de rest voort komen uit een bijzonder talent of gewoon uit jeugdige roekeloosheid. Want laten we wel wezen, als het Monaco-ongeluk in pakweg 1975 gebeurd was, dan was de carriere van Max in een vrolijke vlammenzee aldaar alweer beeindigd. | |
DS4 | maandag 8 juni 2015 @ 23:29 |
Jij hebt het over 'zo'n magie' (als bij Senna). Je zal best een speciaal gevoel voor hem hebben, maar dat heeft echt met zijn afkomst te maken. Dat mag van mij, maar verder kan ik het ook niet echt serieus nemen. | |
DS4 | maandag 8 juni 2015 @ 23:31 |
Dat laatste is sowieso niet waar (al had hij er dan wel meer last van gehad dan nu). Verder wel eens dat we gewoon eens af moeten wachten. | |
Nattekat | maandag 8 juni 2015 @ 23:32 |
Grote vlammenzee zeg | |
Fiorano | maandag 8 juni 2015 @ 23:37 |
Wel snel uit de auto trouwens | |
sasquatsch | maandag 8 juni 2015 @ 23:39 |
Niet te vergelijken. Die van Max was frontaal en deze niet. | |
Benoves | maandag 8 juni 2015 @ 23:41 |
Wat een vreselijke flauwekul zeg, dat het van zijn afkomst komt. Of adoreert toevallig de hele wereld Nederlanders? Er zijn namelijk velen met mij (buitenlanders waaronder grote namen) die er net zo over denken. Maargoed, laat ik het hier maar bij laten. Je hebt namelijk altijd de schijn tegen als een landgenoot wat presteert, waardoor bewijzen dat het niks met afkomst te maken heeft, aan iemand die je niet persoonlijk kent, grenst aan het onmogelijke. | |
DS4 | maandag 8 juni 2015 @ 23:48 |
Het is in ieder geval goed dat je inziet dat er sprake is van adoratie. | |
kepler | maandag 8 juni 2015 @ 23:51 |
naar mijn idee talent. Elke uitrem actie ging heel gedecideerd en zonder blokkerende wielen. Het ziet gewoon erg netjes en natuurlijk uit, alsof hij altijd net iets later kan remmen dan zijn tegenstander. Getuigt van goede controle en inzicht ( Monaco niet meetellend ![]() | |
hmmmz | maandag 8 juni 2015 @ 23:53 |
Magie ![]() | |
Nattekat | maandag 8 juni 2015 @ 23:58 |
Frontaal de stoeprand op ![]() | |
Benoves | maandag 8 juni 2015 @ 23:59 |
Als iemand mijn hart sneller doet kloppen, kan deze rekenen op mijn adoratie. Is dat niet iets menselijks? Dat het met afkomst te maken heeft is in mijn geval onzin. Om alvast op je volgende argument vooruit te lopen dat je ten tijde van adoratie geen objectieve blik hebt, zal in veel gevallen waar zijn. Na een paar decennia autosport zal ik echter niet snel door een roze bril gaan kijken. Als jij daar een andere mening over hebt, vind ik dat prima. Ik vind het echter niet netjes om mij te betichten van een voorkeur voor een rijder wegens zijn afkomst, dat kwetst mij omdat dat het laatste is op basis waarvan ik mijn voorkeur basseer. | |
DS4 | dinsdag 9 juni 2015 @ 00:01 |
Het alternatief is dat je je mee laat slepen in de hype. Beter? | |
Benoves | dinsdag 9 juni 2015 @ 00:08 |
Prima kerel, als jij je daar goed bij voelt ![]() | |
DS4 | dinsdag 9 juni 2015 @ 00:10 |
Dat hij jouw voorkeur heeft is weer iets anders. | |
Benoves | dinsdag 9 juni 2015 @ 00:12 |
Deze vind ik dan wel weer leuk ![]() | |
Nattekat | dinsdag 9 juni 2015 @ 00:18 |
Ja, godverdomme kappen nu ![]() En dat geldt niet voor één persoon | |
twiFight | dinsdag 9 juni 2015 @ 00:19 |
Favorieten, incl. die met of zonder magie, hebben met wel veel meer dingen te maken. Bv. je eigen leeftijd en het moment waarop j een sport gaat kijken. Iets vergelijkbaars zie je bij muziek. Muziek uit je 'eigen' periode blijft toch altijd bijzonder, terwijl iemand van 16 er niks van snapt. Ja, ik weet dat er uitzonderingen zijn, bespaar jezelf de reactie. Het lijkt inderdaad wel te zijn dat sommige coureurs, vooral in hun rookie jaren, nogal onstuimig en risicovol racen. Het wordt nogal eens aan de computerspelletjesgeneratie verweten. Ik ben er niet altijd blij mee, omdat ik vind dat (te) veel ballen hebben niet gelijk staat aan skill, maar ik denk dat het wel in de tijdsgeest van nu past. | |
THEFXR | dinsdag 9 juni 2015 @ 00:21 |
kap eens met die censuur en het weghalen van tientallen postings! | |
Beach | dinsdag 9 juni 2015 @ 00:22 |
| |
Bluurgh | dinsdag 9 juni 2015 @ 00:26 |
Ook die onstuimigheid was er altijd wel, alleen veel minder omdat het toen een stuk gevaarlijker was. Maar toen had je ook een Farina (WK 1950) die bekend stond om z'n roekeloze gedrag en betrokken was bij twee dodelijke ongevallen. Of een Andrea de Cesaris: En zo zijn er nog wel meer te vinden ![]() | |
Benoves | dinsdag 9 juni 2015 @ 00:26 |
Hier ben ik het mee eens, al denk ik dat veel ballen hebben wel een vereiste is in de F1. Al moet je geen onbezonnen acties uithalen, zoals Senna die zijn auto in de muur parkeert terwijl hij 50 seconden voor lag ![]() | |
hmmmz | dinsdag 9 juni 2015 @ 00:35 |
-nu weten we het wel- [ Bericht 94% gewijzigd door Nattekat op 09-06-2015 00:40:07 ] | |
THEFXR | dinsdag 9 juni 2015 @ 09:45 |
Zouden de Red bulls en TR's nog een grote update krijgen voor hun thuis cirquit? | |
Boarderzip | dinsdag 9 juni 2015 @ 10:37 |
Wat zijn jullie verwachtingen op deze baan? Vooral een baan waar de Mercedes power weer het verschil gaat maken of zouden de de TR's en RB's hier wat meer kunnen doen? Misschien Ferrari een kans? Kijkend naar de startopstelling van vorig jaar moet er wel wat mogelijk zijn voor andere teams toch, layout ziet er in ieder geval cool uit vind ik zelf! [ Bericht 14% gewijzigd door Boarderzip op 09-06-2015 10:46:38 ] | |
Marks | dinsdag 9 juni 2015 @ 11:04 |
Lotus, die lijkt het goed te doen op low downforce banen. | |
motorbloempje | dinsdag 9 juni 2015 @ 11:28 |
Is het alweer zover? ![]() | |
Mexicanobakker | dinsdag 9 juni 2015 @ 11:34 |
Spielberg is ook ongeschikt voor de RB's en TR's. Wordt Merc-Ferrari-Williams-Lotus-FI/RB-Sauber-STR-McLaren-Manor | |
THEFXR | dinsdag 9 juni 2015 @ 11:48 |
veel lange stukken en weinig bochten, ideaal voor Mercedes motoren. | |
WEST | dinsdag 9 juni 2015 @ 11:48 |
McLaren en Manor niet die kwamen in Canada ook snelheid tekort en ingeval McLaren ook betrouwbaarheid. De rechte stukken zijn minder lang als die in Canada, maar het zal een lastige race worden. | |
THEFXR | dinsdag 9 juni 2015 @ 11:50 |
Nu maar hopen op regen ![]() | |
Mexicanobakker | dinsdag 9 juni 2015 @ 11:51 |
Je leest het verkeerd denk ik. | |
WEST | dinsdag 9 juni 2015 @ 11:54 |
ik zie het ja. Heb niks gezegd ![]() | |
Benoves | dinsdag 9 juni 2015 @ 12:42 |
Ben ook benieuwd wat de zogenaamde updates van de Mclaren-Honda zullen zijn, waar ze geen details over vrijgeven. Behalve de waarschijnlijk smallere front. Denken jullie dat ze nog een enigszins competitieve wagen kunnen bouwen met alle beperkingen? | |
Boarderzip | dinsdag 9 juni 2015 @ 12:49 |
En de bochten combi van pak m beet bocht 3 t/m 6? ![]() Lijkt me wel een aardige swing in te zitten, ook als ik de onboard beelden van massa bekijk. Ik geef Vettel ook een goeie kans. Prachtige omgeving ook btw. | |
Mexicanobakker | dinsdag 9 juni 2015 @ 12:55 |
Mooi circuit ook, hebben we rond 2000 wel een paar aardige races gehad. Zelfs 2002 was wel aardig ondanks de rotzooi op t end. | |
MrStock | dinsdag 9 juni 2015 @ 13:05 |
Eigk motte ze gewoon mais verbouwen ofzo, daar op t veld ![]() | |
Benoves | dinsdag 9 juni 2015 @ 13:21 |
Zie je opeens Malledonna in het mais verdwijnen | |
Boarderzip | dinsdag 9 juni 2015 @ 13:35 |
![]() | |
Lokale_Notabele | dinsdag 9 juni 2015 @ 13:45 |
Om de tijd te doden tot de volgende GP is het misschien wel machtig interessant als iedereen uit de doeken zou doen hoe ze de coureurs inschalen qua talent. Als bedenker van dit lumineuze idee zal ik als eerste aftrappen met mijn lijstje: - Alonso - Vettel/Hamilton - Rosberg/Bottas/Ricciardo/Verstappen - Button/Hulkenberg/Raikkonen/Sainz/Grosjean/ - Perez/Massa/Nasr/Maldonado/Kvyat - Stevens/Ericsson/Mehri De tijd zal natuurlijk moeten leren of Verstappen van de buitencategorie is zoals Alonso/Vettel/Hamilton. | |
Benoves | dinsdag 9 juni 2015 @ 14:00 |
haha ![]() | |
Tarado | dinsdag 9 juni 2015 @ 14:22 |
Top 3 ben ik het wel mee eens maar of Alonso daar echt veel boven uitsteekt weet ik niet, daar is hij meestal op zaterdag niet goed genoeg voor. De rest wordt al een stuk moeilijker, Ricciardo heeft wel de top 3 potentie, Rosberg is snel maar blijkbaar toch niet snel genoeg. Raikkonen, Button, Massa zijn de degelijke rondjesrijders maar geen potentiele winnaars meer. Ook bij de degelijke middenmoot, Hulkenberg, Grosjean, geen idee of die nog een stap gaan maken, dat heeft uiteraard ook met de auto te maken die ze krijgen. Maldonado, Perez, snelle brokkenpiloten Talenten, Nasr, Sainz en Verstappen. is afwachten hoe dat verder gaat, Kvyat was ook een kroonprins en je kan snel van die troon afvallen. Ericsson lijkt echt de minste van het veld, die Mehri en Stevens vind ik moeilijk om in te schatten. | |
Lokale_Notabele | dinsdag 9 juni 2015 @ 14:32 |
De kwaliteiten van de Manor piloten zijn inderdaad moeilijk in te schatten omdat ze zo'n langzame auto hebben dat ze haast in een andere klasse lijken te rijden. Ik heb me daarom bij het samenstellen van mijn lijstje vooral gebaseerd op de CV's van de heren. | |
Mexicanobakker | dinsdag 9 juni 2015 @ 14:36 |
- Hamilton - Alonso, Vettel, Ricciardo - Rosberg, Sainz, Raikkonen, Grosjean - Perez, Bottas, Maldonado, Verstappen, Hulkenberg, Button - Mehri, Massa, Nasr - Stevens, Ericsson, Kvyat | |
Tarado | dinsdag 9 juni 2015 @ 14:38 |
Ik dacht eerst dat Sainz er niet bij stond, vond het al vreemd, maar hij staat wat hoog ![]() | |
Kreator | dinsdag 9 juni 2015 @ 14:38 |
Max werd in buitenlandse media/fora helemaal afgefikt voor zijn opmerkingen tegen Massa en het feit dat hij zijn verontschuldigingen niet aanbood. Wat een onzin. | |
Mexicanobakker | dinsdag 9 juni 2015 @ 14:39 |
mja is moeilijk te zeggen maar op basis van de feeder series denk ik dat hij heel snel is | |
motorbloempje | dinsdag 9 juni 2015 @ 14:41 |
Dit. Gewoon lastig te zeggen. | |
Lokale_Notabele | dinsdag 9 juni 2015 @ 14:42 |
Het is idd lastig om de kwaliteiten van de piloten en auto in te schatten als er twee debutanten in een team rijden. Als Max Button als teamgenoot had gehad ofzo dan konden we zijn prestaties beter wegen. | |
motorbloempje | dinsdag 9 juni 2015 @ 14:46 |
En dit ook, maar ik denk dat je wel naar acties en constanten kunt kijken wellicht. Wat ik van SAI en VES gezien heb vind ik in een veld met aardig wat gevestigde namen niet onderdoen, maar het blijft afwachten wat er verbeterd wordt, wat men leert en wat een eventuele snellere machine doet. | |
THEFXR | dinsdag 9 juni 2015 @ 15:48 |
Op de BBC toch niet, die hangen aan zijn lippen | |
Kreator | dinsdag 9 juni 2015 @ 15:49 |
Hier is maar 1 oplossing voor.![]() | |
opreis | dinsdag 9 juni 2015 @ 15:50 |
Kom nou, zo slecht is Kvyat toch ook weer niet? -Hamilton, Alonso, Vettel -Ricciardo, Raikkonen, Rosberg, Button, Bottas -Grojean, Hulkenberg, Verstappen, Sainz, Kvyat, -Perez -Massa, Nasr, Stevens -Maldonado, Ericsson. Mehri En dan vind ik de Rookies lastig om te beoordelen, en het is gebasseerd op wat ik gezien heb (vanaf 2010) | |
M.Melandri | dinsdag 9 juni 2015 @ 15:52 |
Slaat echt nergens op idd, was vorig jaar eigenlijk als rookie direct al sneller dan Vergne en liet min of meer hetzelfde zien qua snelheid als wat Ricciardo tegen Vergne deed. Nu laat hij ook weer zien erg snel te zijn tov Ricciardo en diezelfde Ricciardo heeft vorig jaar al laten zien niet onder te doen voor Vettel. | |
Mexicanobakker | dinsdag 9 juni 2015 @ 15:55 |
Misschien 1 trapje hoger (zo bijzonder vond ik hem vorig jaar niet en pas nu in Canada heeft ie een keertje echt sneller gereden dan Ricciardo, vorige race wat mazzel gehad met start/strategie maar inderdaad ook wel redelijk gelijkwaardig), maar Maldonado onderaan zetten op pure snelheid vind ik ook niet heel logisch. Stevens boven Mehri snap ik ook niet zo goed gezien de feeder series, Stevens en Ericsson horen ook onderaan. | |
M.Melandri | dinsdag 9 juni 2015 @ 16:10 |
Ik vond het af en toe wel vrij indrukwekkend wat hij liet zien qua snelheid, kon dit alleen niet altijd omzetten in punten. Dat ze hem na 1 jaar al doorgeschoven hebben naar RBR geeft ook wel aan dat ze behoorlijk onder de indruk waren. Maldonado als prutser neerzetten is gewoon kuddegedrag. Dat hij gewoon een goede subtopper is liet hij wel zien met zijn overwinning. Dit jaar heeft hij gewoon veel pech. | |
Marks | dinsdag 9 juni 2015 @ 16:23 |
Ik vertrouw RBR van vorig jaar niet... ze wisten dat Vettel weg zou gaan en in ieder geval dan Daniel zou blijven. Vorig jaar dacht ik dat dit teveel complot was, maar dit jaar laat Vettel zien top te zijn. Vorig jaar was dus zeer vreemd, maar onderschat ook gewoon de karakteristieken van de autos niet. | |
Benoves | dinsdag 9 juni 2015 @ 16:24 |
-Hamilton, Alonso, Vettel -Ricciardo, Rosberg, Button, Bottas -Grojean, Hulkenberg, Raikkonen, Verstappen, Sainz, Maldonado, Kvyat, -Perez, Massa -Nasr, Stevens -Ericsson, Mehri Waarbij aan het eind van volgend seizoen zal blijken of de rookies naar beneden of naar boven geplaatst kunnen worden. | |
Beach | dinsdag 9 juni 2015 @ 16:36 |
Ik ben allang blij dat de slechte rijders nu niet meer het niveau hebben van een paydriver uit de jaren 90. Ericsson en co. zijn gewoon degelijk maar verder niets bijzonders. | |
Fiorano | dinsdag 9 juni 2015 @ 16:39 |
Puur op gevoel en totaal niet onderbouwd kom ik op het volgende rijtje: Alonso, Hamilton, Vettel Button,Rosberg, Bottas, Raikönnen, Hülkenberg,Grosjean, Verstappen, Massa, Sainz, Kvyat Maldonado, Nasr, Ricciardo, Perez. Stevens, Ericsson Mehri Ook in de neergezette volgorde trouwens. | |
Lokale_Notabele | dinsdag 9 juni 2015 @ 17:00 |
Ik signaleer een opvallend lage positie voor piloot Ricciardo. Zou u dit toe kunnen/willen lichten? | |
M.Melandri | dinsdag 9 juni 2015 @ 17:03 |
Dit jaar zit hij in een betere auto en Raikkonen werd door Alonso nog veel zwaarder overklast dus zo bijzonder is het niet. En regels spelen idd ook een rol, Vettel heeft meer moeite als de achterkant niet zo stabiel is. Verschil tussen de coureurs is natuurlijk ook minimaal aangezien ze alles met elkaar kunnen vergelijken. Kijk maar naar de WK stand, top 8 staan exact op teamvolgorde. | |
Mexicanobakker | dinsdag 9 juni 2015 @ 17:18 |
Sinds 1995 zijn de slechte paydrivers wel ongeveer weg uit de sport. Lavaggi, Yoong en Mazzacane zijn de enige noemenswaardige uitzonderingen. (En bij Mazzacane twijfel ik al) Ide was niet echt een paydriver volgens mij en Rosset zeker niet. Verder vind ik niemand te noemen die echt slechter was dan Ericsson, zo'n Burti ofzo was echt niet slechter. | |
Beach | dinsdag 9 juni 2015 @ 17:21 |
Karthikeyan was ook niet echt een hoogvlieger ![]() Mazzacane USA 2000 vs Häkkinen ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door Beach op 09-06-2015 17:27:35 ] | |
Tarado | dinsdag 9 juni 2015 @ 17:31 |
qua snelheid is Maldonado wel een subtopper maar er komt wat meer bij kijken, bij hem en ook Perez heb ik vaak het idee dat ze het niet altijd onder controle hebben | |
Wertha | dinsdag 9 juni 2015 @ 17:36 |
Dit is zo'n beetje mijn inschatting van de coureurs. Horizontaal gezien ook wel een inschatting proberen te maken, maar dat is wel lastig. Het is soms al twijfelen in welke verticale schaal je een rijder zet. Hamilton Alonso, Vettel* Rosberg, Bottas, Raikönnen, Ricciardo** Sainz, Verstappen, Massa, Kvyat, Button*** Grosjean, Hülkenberg, Nasr, Maldonado, Perez Ericsson, Stevens, Mehri**** * Alonso/Vettel: door de steeds verder afnemende competitiviteit van zijn Ferrari's en de kreupele McLaren is het wat lastig om te zien waar Alonso op dit moment toe in staat is. Vandaar dat ik hem even niet op gelijke hoogte met Hamilton heb staan. Vettel is een topper, maar heeft mij nooit kunnen verbazen in gevechten om positie. Hamilton wel, vandaar dat ik Hamilton net ietsje hoger aan sla. ** Ricciardo: was een lastige om in te schalen. Vorig jaar veel briljante momenten van gezien, dit jaar nog weinig gezien. De glimlach maakt steeds vaker plaats voor een grimas. Dus, waar deze jongen nu werkelijk staat.. voordeel van de twijfel vooralsnog ten opzichte van Kvyat. *** Sainz, Verstappen, Massa, Kvyat, Button: Dit is de groep die tussen de subtop en de (grauwe) middenmoot zit. Sainz en Verstappen zijn op weg naar de subtop, Button is op weg naar beneden. Kvyat weet ik niet, die moet zich net als Sainz en Verstappen nog bewijzen. Massa is te goed om een middenmoter te noemen, maar is in mijn ogen toch ook geen subtopper meer. **** Ericsson is kleurloos. Ik was totaal verrast toen hij het Massa probeerde moeilijk te maken in Canada. Benieuwd of hij nu eens wat vaker zijn tanden laat zien. Tot die tijd mag hij de Manor-boys gezelschap houden, die moeilijk te pijlen zijn, maar waarvan ik niet zie wat daar bijzonder aan kan zijn. | |
Mexicanobakker | dinsdag 9 juni 2015 @ 17:41 |
Ik vind trouwens wel dat Bottas wat overgewaardeerd wordt. Prima coureur maar heb hem weinig echt bijzonders zien doen. | |
Tarado | dinsdag 9 juni 2015 @ 17:44 |
Ben ik wel met je eens, al kan je met die auto ook weinig | |
Fiorano | dinsdag 9 juni 2015 @ 17:44 |
Scherp, Ik weet het niet. Ik zie het gewoon niet echt in die kerel. Mijnsinziens is hij te lief om een echte topper te worden. | |
Peterselieman | dinsdag 9 juni 2015 @ 17:44 |
Er zit wel een kern van waarheid in de kritiek. Even sorry zeggen zou niet meer dan normaal moeten zijn, of je het nu meent of niet. | |
Mexicanobakker | dinsdag 9 juni 2015 @ 17:45 |
In 2013 was het een hok en in 2014 gewoon een goede auto, maar de Mercedes was zoveel beter op de snelle circuits dat je onmogelijk kon excelleren inderdaad. Nu heeft ie dit jaar tegen Kimi wel wat aardige dingen laten zien maar hij is ook weer niet zoveel sneller dan Massa dat ik denk 'wauw' | |
Mexicanobakker | dinsdag 9 juni 2015 @ 17:46 |
Wat Massa zei was natuurlijk bullshit en dat mocht hij van mij best afserveren. Dat hij zn excuses niet aanbood is wel.. onhandig. | |
Tarado | dinsdag 9 juni 2015 @ 17:48 |
als je ziet waar Mercedes staat dan is Williams eigenlijk alleen maar achteruit gegaan, gewoon goed zijn ze sinds Villeneuve? niet meer geweest, dat ding kan alleen maar rechtuit. | |
Mexicanobakker | dinsdag 9 juni 2015 @ 17:49 |
Die van 2003 (misschien 2002 maar die vrat banden) was nog wel aardig maar sinds Renault er de stekker uit heeft getrokken is het nooit meer de snelste auto van het veld geweest, die van 97 was wel enigszins onbetrouwbaar maar zeker de snelste en dan nog kon Frentzen er met moeite 3e (2e) in het kampioenschap mee worden ![]() | |
Fiorano | dinsdag 9 juni 2015 @ 17:53 |
Even nog een paar paydrivers in de afgelopen jaren (mijnsinziens): Sakon Yamamoto Yuji Ide Marcus Winkelhock Kazuki Nakajima Fairuz Fauzy Karun Chandhok Robert Wickens Ma Qinghua Rodolfo González[ Adderly Fong Patrick Friesacher Björn Wirdheim | |
#ANONIEM | dinsdag 9 juni 2015 @ 17:57 |
Hm, da's wel leuk. Ik zie het ongeveer zo. Scheelt niet heel veel van het lijstje hierboven overigens. Hamilton Alonso, Vettel Rosberg, Bottas, Ricciardo Sainz, Verstappen, Hülkenberg, Massa, Button, Räikkönen, Kvyat, Grosjean, Nasr, Maldonado, Perez Ericsson, Stevens, Mehri [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2015 17:58:23 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 9 juni 2015 @ 17:58 |
Vergeet Albers niet. | |
Mexicanobakker | dinsdag 9 juni 2015 @ 17:58 |
Groot deel heeft natuurlijk geen F1 gereden buiten de practices. Ik vind overigens wel een verschil tussen een paydriver en een exposuredriver zitten (Carmen Jorda is eerder een exposuredriver dan een paydriver) maar die mogen toch nauwelijks actief rijden. Van alle rijders die nooit een GP hebben gereden vind ik alleen Wirdheim twijfelachtig, die heeft immers gewoon F3000 gereden. Ide was volgens mij ook geen paydriver maar meer een exposuredriver als in dat het team "All-Japanese" wilde zijn. Hij was ook vrij traag en veroorzaakte een debiel ongeluk, maar de anti-Ide hetze is een beetje groot heb ik altijd het gevoel. Friesacher past wel goed, net als Chandhok (maar die vind ik wel uit de recente periode). Yamamoto durf ik even niet zo goed te zeggen. Nakajima vind ik ook niks maar die is echt niet slechter dan Ericsson of Stevens. En dat vind ik van Chandhok en Yamamoto ook wel een beetje. Over Winkelhock kun je helemaal niks zeggen, die heeft in zijn eerste raceweekend de boel gemaximaliseerd om daarna nooit meer te mogen rijden, die is dus echt niet in te schalen. | |
Mexicanobakker | dinsdag 9 juni 2015 @ 18:02 |
Ook die vind ik niet slechter dan Ericsson/Stevens.Heeft ook gewoon respectabele resultaten in DTM gehaald. Anders kan ik nog 10/15 rijders opnoemen die nauwelijks punten hebben gehaald (Baumgartner vind ik veel zwakker dan hier wel genoemde namen namelijk, dat was naast Ide de persoon waar ik het meest over twijfelde samen met 'noodoplossing' Montagny). Het grote verschil is dat het veld gewoon nog kleiner is, er nauwelijks meer kleine teams zijn en de helft van de rijders punten krijgt. Zelfs paydrivers komen gewoon weg met punten in sommige races. In 1994 had je nog namen als Adams, Belmondo, Gounon, Deletraz, Noda, Beretta en Inoue. In 1 seizoen. En dan heb ik de andere zeer middelmatige rijders nog niet genoemd. Maar dat was het jaar dat de sport van een gevaarlijke 'goedkope' onderneming naar een bepaalde professionalisatie ging. 2.5 jaar later was de enige kleine privateer op de grid Minardi. | |
#ANONIEM | dinsdag 9 juni 2015 @ 18:05 |
In de DTM had Albers z'n goede momenten; van in de F1 kan ik me eigenlijk alleen z'n kwalificatie in Canada herinneren als positieve uitschieter. | |
Fiorano | dinsdag 9 juni 2015 @ 18:07 |
Goeie, net zoals Doornebos eigenlijk Het was dan ook mijnsinziens, en wederom nergens op gebasseerd. Exposure drivers of FP drivers zijn volgens mij ook gewoon Paydrivers. Je betaald om tijdens een officieel F1 weekend te rijden. | |
Bluurgh | dinsdag 9 juni 2015 @ 18:09 |
Einde verhaal, dit is de slechtste coureur ooit in de F1: Bleef in de auto zitten omdat hij niet wist hoe het stuurtje verwijderd moest worden en sprak de legendarische woorden "Guys, I'm coming in, I'm having too much grip!". ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 9 juni 2015 @ 18:18 |
Doornbos heeft nog goede resultaten behaald in de F3000. Dat kan Albers niet zeggen. Albers is binnengehaald bij Minardi vanwege zijn geld. Doornbos reed toen af en toe voor Red Bull zonder geld mee te hoeven brengen. | |
Sjemmert | dinsdag 9 juni 2015 @ 18:18 |
heb hem een keer zien winnen in zandvoort. Was een mooie race. | |
Mexicanobakker | dinsdag 9 juni 2015 @ 18:31 |
Ik vind Jean-Denis "What is he doing?" Deletraz toch slechter hoor. Maar dit is een goede tweede. | |
Lokale_Notabele | dinsdag 9 juni 2015 @ 18:47 |
Rosset was wel een echte paydriver, hoor. In 1996 werd hij door Verstappen om de oren gereden bij Arrows, maar in '98 koos Tyrrell (Craig Pollock) voor hem ipv Verstappen. Puur op basis van het sponsorgeld wat Rosset meebracht. Dat was aanleiding voor Ken Tyrrell om de handdoek in de ring te werpen. | |
WEST | dinsdag 9 juni 2015 @ 18:52 |
in 1998 reed hij nog zo debiel in die startcrash van spa. ![]() vanaf 50 seconden. Iedereen tolde in het rond en rosset ging met een flinke snelheid op in. | |
Lokale_Notabele | dinsdag 9 juni 2015 @ 18:55 |
Deze klassiekers mogen natuurlijk ook niet ontbreken als het over Ricardo Rosset gaat: | |
Mexicanobakker | dinsdag 9 juni 2015 @ 19:03 |
Wel 2e in de F3000 geworden, dat neem ik altijd wel mee. Als je niets in de f3000 gepresteerd hebt is dat wel een goede graadmeter. | |
Bluurgh | dinsdag 9 juni 2015 @ 19:07 |
Inderdaad ook een dramatische coureur in de F1, maar heeft Deletraz niet nog eens tweemaal Le Mans gewonnen in z'n klasse? Dat kan Nissany niet zeggen, dus laat het een zege zijn dat hij geen geld genoeg had om zich een heel weekend in te kopen ![]() | |
M.Melandri | dinsdag 9 juni 2015 @ 19:30 |
Dat geld had hij wel, maar wist ook wel dat hij zich niet kon kwalificeren. Leuk was het wel om hem te zien prutsen in die auto. | |
nils7 | dinsdag 9 juni 2015 @ 19:51 |
Ik vind het er niks aan.... op 2 bochten na ga je enkel naar rechts. | |
Izzy73 | dinsdag 9 juni 2015 @ 19:53 |
- Alonso, Raikkonen, Verstappen, Hamilton, Vettel - Ricciardo, Rosberg, Button, Kvyat, Sainz, Hulkenberg - Perez, Bottas, Nasr, Grojean, Massa, Ericsson - Stevens, Maldonado, . Mehri | |
nils7 | dinsdag 9 juni 2015 @ 19:59 |
- Alonso, Vettel, Hamilton, Verstappen - Ricciardo, Rosberg, Button, Raikkonen, Sainz, Hulkenberg - Kvyat, Bottas, Perez, Nasr, Grojean, Massa - Stevens, Maldonado, Mehri, Ericsson Heb me erg vergist in Vettel. Vergeten jullie trouwens deze held niet (wie kent 'm nog)? ![]() | |
Beach | dinsdag 9 juni 2015 @ 20:00 |
Friesacher? | |
nils7 | dinsdag 9 juni 2015 @ 20:03 |
Nope | |
zoem | dinsdag 9 juni 2015 @ 20:07 |
| |
Sinister-D- | dinsdag 9 juni 2015 @ 20:46 |
Met die sponsor die niet betaalde waarna Stoddard die enorme rooie "stempel" over die sponsor plakte. Denk ik, of was dát juist Friesacher ![]() Edit: Deze dus ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Sinister-D- op 09-06-2015 20:54:37 ] | |
Mexicanobakker | dinsdag 9 juni 2015 @ 22:25 |
Kiesa ![]() Maar wel smalle rechte stukken, verdedigbaar maar ook mooi om aan te vallen. De GP van 1997 was een van de mooiste van dat jaar, wat mij betreft het beste F1 jaar waar echt fatsoenlijke coverage van was. | |
nils7 | dinsdag 9 juni 2015 @ 23:04 |
1997, m'n eerste (volledige) seizoen wat ik keek maar nog steeds vond ik dat het mooiste seizoen tot nu toe. Ze moeten gewoon terug naar die tijd, dat was veilig en ze gingen best hard. Mag best met de hybrides die ze nu hebben. | |
Mexicanobakker | dinsdag 9 juni 2015 @ 23:09 |
Redenen: - Bandenoorlog - Niet van die banden die er meteen af gingen als je even ging pushen achter je voorganger dus close racing - Regels waren vrij geoptimaliseerd en bekend voor veel teams waardoor elk team ergens anders zijn kracht in kon vinden (meer verschillende motorleveranciers helpt enorm!) | |
nils7 | dinsdag 9 juni 2015 @ 23:12 |
Plus het uiterlijk ![]() ![]() Zelfs qua downforce prima te doen. | |
Mexicanobakker | dinsdag 9 juni 2015 @ 23:13 |
Prachtige auto's inderdaad. Mooiste liveries voor Jordan, Benetton en McLaren ooit. En die van Ferrari en Prost (Ligier meegerekend) horen ook bij de mooisten. | |
Marks | woensdag 10 juni 2015 @ 00:30 |
EINDELIJK iemand die het ook ziet ![]() | |
Nattekat | woensdag 10 juni 2015 @ 00:32 |
Ik behoor blijkbaar niet tot de iemand groep? ![]() | |
Marks | woensdag 10 juni 2015 @ 00:33 |
Ik vind de auto´s van nu, sommigen althans, ook echt prachtig. De Toro Rosso, of de Lotus met rode total sponsoring met de rode supersofts.. perfechte match.... | |
Kreator | woensdag 10 juni 2015 @ 08:33 |
Je kreeg kippenvel als je zo'n beest langs hoorde rijden. Ik weet nog goed dat ik voor het eerst naar een F1 race ging. Nurburgring. Jos reed mee. Kwamen van de achterkant aanwandelen en honderden meters voordat we bij de tribune waren, hoorden we de wagens janken in de training. 4 volwassen mannen met kippenvel. Die tijd is voorbij, helaas. | |
Boarderzip | woensdag 10 juni 2015 @ 09:37 |
Wauw die is echt prachtig! ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Boarderzip op 10-06-2015 10:32:53 ] | |
Lokale_Notabele | woensdag 10 juni 2015 @ 10:01 |
De periode 1996 t/m 2000 heeft idd de mooiste auto's voortgebracht. Mooie liveries en niet te veel lelijke aerodynamische fratsen. Mijn persoonlijke favoriet is de Benetton B200.![]() | |
Fiorano | woensdag 10 juni 2015 @ 11:42 |
![]() ![]() Goeie tweede: ![]() | |
Weltschmerz | woensdag 10 juni 2015 @ 11:43 |
Zo werkt het helaas niet. Je hebt in de F1 allerlei kleine en eens in de zoveel tijd grote regelwijzigingen, en daar proberen teams dan mee te werken en voordeel uit te halen. Die dynamiek en interactie zorgt ervoor dat in een bepaalde fase de mix goed is en prachtige races en seizoenen oplevert. Maar de ontwikkelingen houden niet op als de regels hetzelfde blijven, en kunnen diezelfde regels weer zomaar leiden tot saaie seizoenen. Als de FIA dan de kaarten opnieuw schudt wordt het vaak weer leuker, maar soms ook niet, dat is maar heel beperkt stuurbaar. | |
nils7 | woensdag 10 juni 2015 @ 11:49 |
Zit ff wat te kijken maar is dat Allard bij 50 seconden? http://www.dailymotion.co(...)94-race-part-1_sport | |
Fir3fly | woensdag 10 juni 2015 @ 11:52 |
Het probleem is eigenlijk altijd dat de FIA denkt dat het wel stuurbaar is. | |
twiFight | woensdag 10 juni 2015 @ 12:25 |
Ze zullen wel moeten, dat is hun werk. De ene keer pakt dat goed uit, de andere keer niet. Maar ze kunnen niet zeggen "we veranderen maar niets want we kunnen het toch niet sturen". | |
Ferry_76 | woensdag 10 juni 2015 @ 12:42 |
De B201 heb ik hier nog als model in de kast staan, en die vind ik nog wat mooier. Het ding werkte voor geen meter, maar zag er wel goed uit. ![]() ![]() | |
Fir3fly | woensdag 10 juni 2015 @ 12:44 |
Dat is een non-sequitur. Beter is om te kijken wat er nou precies niet stuurbaar is en dat gewoon los te laten. | |
Weltschmerz | woensdag 10 juni 2015 @ 12:50 |
Het voornaamste probleem is dat ze regels verzinnen die het vorige seizoen leuker maken, ze onderkennen de dynamiek van teams die met de regels aan de slag gaan niet. | |
sasquatsch | woensdag 10 juni 2015 @ 12:55 |
Dit. Laat de regels gewoon een aantal jaar hetzelfde en de teams zullen naar elkaar toe kruipen qua performance en het racen zal beter worden. | |
Weltschmerz | woensdag 10 juni 2015 @ 13:48 |
In principe wel, maar na een tijdje stabiliseert het zich dan ook weer vaak in een bepaalde krachtsverhouding, en wordt het inlopen van een achterstand steeds moeilijker omdat de wagens al behoorlijk uitontwikkeld zijn. | |
Lokale_Notabele | woensdag 10 juni 2015 @ 14:17 |
Ja de B201 was ook een mooie wagen. Helemaal met de geupdate neus/voorvleugel die ze vanaf Hongarije gebruikten. ![]() | |
MrStock | woensdag 10 juni 2015 @ 20:25 |
Allemaal over mooie modellen praten en dan niet de Arrow erbij pakken ![]() | |
sasquatsch | woensdag 10 juni 2015 @ 20:31 |
| |
MrStock | woensdag 10 juni 2015 @ 20:32 |
Kvond alleen die van Jos mooi ![]() | |
Fer | woensdag 10 juni 2015 @ 20:40 |
Toch maar een lijstje gemaakt: Hamilton, Vettel Alonso, Button* Rosberg, Raikkonen, Massa, Bottas, Grosjean, Ricciardo, Hulkenberg, Perez, Nasr, Verstappen, Sainz, Maldonado, Stevens, Kvyat Ericsson, Merhi, * Button zou ook hieronder kunnen vallen, maar heeft toch de afgelopen jaren een paar keer bijzondere prestaties laten zien en evensnel als Hamilton bij McLaren. Het rijtje Nasr zou nog kunnen groeien naar een volwaardige coureur. Ericsson en Merhi schat ik ongeschikt. | |
#ANONIEM | woensdag 10 juni 2015 @ 20:47 |
Hoe dan ook: STR heeft met Sainz en Verstappen een zeldzaam goed stel debutanten weten te regelen. Ik kan me geen debutantenstel herinneren dat zo sterk was en zo aan elkaar gewaagd was. Echt hulde voor het Red Bull-scoutingteam. | |
sasquatsch | woensdag 10 juni 2015 @ 20:48 |
Merhi is beter dan Stevens, zoals hij vorig jaar al in de Formule Renault 3.5 heeft laten zien. Hij heeft last van het feit dat hij een stuk zwaarder is dan Stevens,waardoor hij (door de zware Manor) een achterstand heeft. De laatste twee races was hij de snellere van de twee. | |
#ANONIEM | woensdag 10 juni 2015 @ 21:05 |
Ik vind dezen het mooist: Lotus 79 ![]() ![]() Williams FW 07 ![]() | |
DutchTrain | woensdag 10 juni 2015 @ 21:07 |
Ik denk ook dat je daarvoor terug moet gaan naar 1991 met Hakkinen en Herbert in de Lotus of Heidfeld en Raikonen in de Sauber in 2001. | |
Meike26 | woensdag 10 juni 2015 @ 21:10 |
De Tyrrell van 1997 vond ik ook wel gaaf ! Erg wit en clean + vrij simpele aerodynamica, maar ook wel slimme aero onder de neus en de x-wings. | |
Rossdale | woensdag 10 juni 2015 @ 21:21 |
http://www1.skysports.com(...)the-sound-of-silence Mooi stukje van Sky wat het liften en coasten van de afgelopen race simpel verklaart! | |
Mexicanobakker | woensdag 10 juni 2015 @ 21:27 |
Maar dat waren allebei geen debutantenstellen want Herbert had in 1989 al wat races voor Benetton gedaan en Heidfeld in 2000 voor Prost. | |
Mexicanobakker | woensdag 10 juni 2015 @ 21:28 |
Ik ga zelf terug naar 1984: Brundle/Bellof. | |
#ANONIEM | woensdag 10 juni 2015 @ 21:53 |
Zoiets ja. Ik hoop wel dat deze gasten het wat beter gaan doen dan Heidfeld overigens. | |
Beach | woensdag 10 juni 2015 @ 22:00 |
Maar zowel Herbert als Heidfeld waren geen debutanten in die jaren. | |
DutchTrain | woensdag 10 juni 2015 @ 22:26 |
Inderdaad. Ik heb blijkbaar een wat selectief geheugen. ![]() | |
sasquatsch | woensdag 10 juni 2015 @ 22:27 |
Vooral Bellof was een talent. Sneller dan Senna op Monaco en liet ook al andere mooie dingen zien (in een illegale Tyrrell). ![]() | |
Benoves | woensdag 10 juni 2015 @ 23:07 |
Zeker weten, zo jammer dat hij zo vroeg heen ging. Had nog een hoop mooie dingen kunnen laten zien, wat dat betreft is de formule 1 wel een stuk beter geworden. Ik had altijd een schurfthekel aan dodelijke ongelukken, en was er dan ook altijd bang voor. | |
DutchTrain | dinsdag 16 juni 2015 @ 17:02 |
Hier nog wat fotootjes van het weekend in Montreal. ![]() Was weer mooi en goed dat dit circuit tot en met 2024 een contract heeft. Ze maken er ieder jaar weer een goed feest van tegen heel schappelijke prijzen. Ga volgend jaar graag weer. | |
THEFXR | dinsdag 16 juni 2015 @ 20:02 |
Kimi direct in de punten | |
Bluurgh | woensdag 17 juni 2015 @ 00:19 |
Tja altijd zonde dat Bellof zo'n stomme beslissing maakte om 'm bij Eau Rouge naast de auto van Ickx te zetten. | |
WEST | woensdag 17 juni 2015 @ 23:30 |
![]() De Formule 1 is terug op Europese bodem en wel op de Red Bull Ring. Lewis Hamilton verstevigde in de vorige race in Canada zijn leidende positie, maar de Brit weet dat Nico Rosberg het hem deze week zeer lastig zal gaan maken. De Duitser won vorig jaar bij de terugkeer van het circuit op de kalender. De vraag is ook hoe sterk de concurrentie zal zijn op de thuisbaan van Red Bull Racing en Toro Rosso. Beide renstallen zullen waarschijnlijk geen vuist kunnen maken tegen het geweld van de Mercedes-teams en het fabrieksteam van Ferrari. Het is de vraag hoe sterk de Italianen zijn nadat de motorupdate in Canada geen grote stap voorwaarts bracht en Williams langszij kwam. Dat team pakte vorig jaar met Felipe Massa en Valtteri Bottas de eerste startrij in Spielberg. In de race werden ze derde en vierde. Zijn ze dit jaar weer zo sterk? We weten het zondag rond de klok van 15.30 uur. ![]() ![]() FIA Informatie Grand Prix van Oostenrijk ![]() ![]() ![]() Coureurs: ![]() Constructeurs: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Acttueel weer | |
Beach | donderdag 18 juni 2015 @ 09:55 |
Oostenrijk 2001 toch het laatste wk puntje dat Jos behaalde | |
motorbloempje | donderdag 18 juni 2015 @ 09:58 |
Oh het is weer bijna weekend ![]() | |
sasquatsch | donderdag 18 juni 2015 @ 10:34 |
Volgens de toen geldende puntentelling. Volgens de huidige puntentelling is het de GP van de VS in 2003 (waar hij 10de werd). | |
Mexicanobakker | donderdag 18 juni 2015 @ 10:52 |
Ja en volgens de nu geldende puntentelling zouden we ook andere wereldkampioenen hebben. Dat telt niet. Vroeger was het gewoon lastiger om punten te behalen (anderzijds ook makkelijker door meer uitvallers) | |
sasquatsch | donderdag 18 juni 2015 @ 10:57 |
Volgens mij niet. | |
Mexicanobakker | donderdag 18 juni 2015 @ 10:59 |
Reutemann dacht ik ipv Piquet. | |
sasquatsch | donderdag 18 juni 2015 @ 11:02 |
Nee. http://f1-facts.com/stats/regulations-comparison/1981 | |
Mexicanobakker | donderdag 18 juni 2015 @ 11:05 |
Oke. Nouja, in 1964 is het blijkbaar wel anders als ik de statistiekjes op die site zie. En zo zullen er nog wel een paar zijn wellicht. Wat is het verschil tussen 2003 en 2006 eigenlijk? | |
Spooky4u | donderdag 18 juni 2015 @ 11:08 |
Met de dubbele puntentelling waren er iig 6 andere kampioenen geweest. | |
Boarderzip | donderdag 18 juni 2015 @ 11:17 |
Dat was dan ook een gedrocht van een regel zeg, wat een grap. Gelukkig direct weer geschrapt. | |
Fiorano | donderdag 18 juni 2015 @ 11:46 |
Ja prima, maar boeiend. Punt = punt Boeiend welke regel er nu geldt. | |
Mexicanobakker | donderdag 18 juni 2015 @ 11:55 |
Geen punt is geen punt is het in dit geval eerder. Jammer, maar boeiend. In een Minardi punten scoren was ook gewoon lastig na 1994. Alleen Lamy, Gene en Baumgartner scoorden er eentje (buiten de USGP 2005) en Webber 2. Al had Webber gewoon mazzel dat werkelijk niemand die eerste ronde door kwam toen. | |
Bluurgh | donderdag 18 juni 2015 @ 12:17 |
Helemaal niets. ![]() | |
Pagan | donderdag 18 juni 2015 @ 13:25 |
Mooie OP weer, West. ![]() Deze maar snel volposten dan. | |
Fiorano | donderdag 18 juni 2015 @ 13:38 |
En dus mogelijk regen op komst ![]() #MAXREGENGOD ![]() | |
twiFight | donderdag 18 juni 2015 @ 14:41 |
De regel zelf was redelijk belachelijk ja. Maar de gedachte achter de regel was toch wel zeker goed. | |
Boarderzip | donderdag 18 juni 2015 @ 15:13 |
Als in? Dat de spanning op het eind van het seizoen wat hoger blijft? Ik vind dat dat niet hoort, het is een kampioenschap wat over een heel jaar uitgespreid wordt. Dan kun je niet ineens bij een bepaalde race meer punten toe gaan kennen. | |
twiFight | donderdag 18 juni 2015 @ 19:23 |
Het probleem was dat teams die of geen kans meer maakten op een stijging in het kampioenschap, of die niet genoeg budget hadden om te blijven ontwikkelen gedurende het jaar er gewoon mee 'stopten' dat seizoen en alleen nog voor spek en bonen meededen. Daar worden races gewoon saai van en het einde van het seizoen ook. Alles blijft immers min of meer status quo, omdat er geen ontwikkeling meer is. Dat is gewoon erg jammer voor de fans die een race aan het einde van het seizoen willen zien. Dubbele punten motiveerden teams om te blijven ontwikkelen en om ook de laatste races te blijven strijden voor die puntjes. Alleen vind ik dat dubbele punten de verkeerde motivatie is en dat bovendien het een oneerlijke verschuiving in het kampioenschap kan veroorzaken. | |
THEFXR | donderdag 18 juni 2015 @ 21:40 |
de regen bied kansen voor Max | |
Beach | donderdag 18 juni 2015 @ 21:48 |
gaat willieams weer pole pakken en winnen | |
Tarado | vrijdag 19 juni 2015 @ 08:04 |
| |
twiFight | vrijdag 19 juni 2015 @ 08:55 |
Die Adam moet voor zichzelf spreken. Ik ben fan van Button maar die gridstraffen zijn gewoon prima. | |
WEST | vrijdag 19 juni 2015 @ 09:00 |
Voor vandaag vanaf 9 uur langdurige regen. En voor Zaterdag idd | |
Coelho | vrijdag 19 juni 2015 @ 09:07 |
Dus regentraining zometeen? Mooi! | |
motorbloempje | vrijdag 19 juni 2015 @ 09:10 |
begon de training nou al om 9 uur NL tijd? | |
WEST | vrijdag 19 juni 2015 @ 09:23 |
10u | |
motorbloempje | vrijdag 19 juni 2015 @ 09:38 |
Ah, mooi. Postte mobiel, dus was teveel werk om op te zoeken ![]() | |
WEST | vrijdag 19 juni 2015 @ 09:49 |
niet in de OP gekeken? ![]() | |
motorbloempje | vrijdag 19 juni 2015 @ 09:55 |
Nee ![]() | |
WEST | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:00 |
![]() | |
WEST | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:00 |
En ze gaan. En het is vooralsnog droog. | |
Coelho | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:03 |
Het lijkt wel een circuit te zijn waar je - mits je de goede plek vindt - de hele baan kunt overzien als toeschouwer. | |
motorbloempje | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:05 |
Stream aan ![]() | |
motorbloempje | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:09 |
Alonso ![]() | |
Ferry_76 | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:11 |
Door de huidige puntentelling is ook Alonso de huidige recordhouder qua totaal aantal punten, niet Schumacher. | |
Ferry_76 | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:22 |
Verstappen went weer lekker snel aan het baantje zo te zien! ![]() | |
Montov | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:23 |
Vettel met motorproblemen. | |
Peterselieman | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:23 |
Vettel ![]() | |
motorbloempje | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:24 |
Zit 'ie nou vast in de 4e? ![]() | |
motorbloempje | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:25 |
Nou, de Anwb is er hoor! ![]() | |
Nattekat | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:27 |
Oeps, vergeten ![]() Even snel aanzetten... | |
Montov | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:29 |
Ferrari-baas bijna aangereden in de pit. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:29 |
Massa die Arrivabene bijna van zijn sokken reed ![]() | |
WEST | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:29 |
Heeft hier al eens gereden. | |
motorbloempje | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:29 |
Dat was wel garpig ![]() ![]() | |
Ferry_76 | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:33 |
Weet ik, maar het was wel mooi om te zien hoe hij elke ronde ongeveer een seconde harder ging. | |
WEST | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:36 |
Arrivabene en Massa hebben het al bijgelegd | |
Ferry_76 | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:37 |
Rosberg nu al achttiende sneller dan VT1 vorig jaar. | |
sasquatsch | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:38 |
Alonso zou zelfs 20 plekken straf krijgen. Ricciardo en Kvyat 10. | |
Ferry_76 | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:40 |
Als motor vijf nu ook al kapot is wel ja. | |
Frozen-assassin | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:42 |
Schakel ik net in, bijna allemaal in pit ![]() | |
Nattekat | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:44 |
Ja godverdomme... acestream weigert dienst ![]() | |
Frozen-assassin | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:45 |
Lullig hoor voor RIC en KVY, op je thuisbaan hoop plekken teruggezet worden | |
WEST | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:46 |
Ze hadden het net als Max moeten doen in Canada. | |
Frozen-assassin | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:46 |
Neem aan dat ze bij RBR daar wel over hebben nagedacht | |
WEST | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:50 |
Daar ga ik wel vanuit. Alleen dan hadden ze nu gewoon hun thuisrace zonder straf kunnen doen. | |
Ferry_76 | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:55 |
Ik dacht dat McLaren eindelijk de nieuwe neus mee zo nemen..? | |
Peterselieman | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:57 |
statement maken | |
motorbloempje | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:58 |
| |
motorbloempje | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:59 |
Hm.. |