Ah, trouwe mede Dark Souls-fan #1 is gearriveerdquote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:14 schreef StateOfMind het volgende:
Vanmiddag Bloodborne uitgespeeld, dus laat maar komen![]()
Duurt alleen nog zo lang
Welk kasteel? Bedoel je die eerste screenshot of in de trailer? Qua architectuur komt het erg veel overeen, maar dat is meer een From Software-designkenmerk dacht ik.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:17 schreef Donderkonijn het volgende:
voor iedereen die dat het kasteel uit 2 vind: Das echt duidelijk Anor londo qua architectuur. Als je de trailer goed bekijkt zie je ook de undead burg ervoor liggen.
Ik had er voorheen zo mijn twijfels over (vuurwapens, Victoriaanse tijd/stijl ipv een middeleeuwse dark fantasy setting), maar ik vond het uiteindelijk een erg toffe game.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:18 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ah, trouwe mede Dark Souls-fan #1 is gearriveerd![]()
Heeft Bloodborne je op dezelfde manier kunnen bekoren als Dork Souls?
De trailer. Qua layout herkin ik zo Undead burg, het stuk waar de Firelink Shrine zit, en Anor Londo.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:20 schreef 2dope het volgende:
[..]
Welk kasteel? Bedoel je die eerste screenshot of in de trailer? Qua architectuur komt het erg veel overeen, maar dat is meer een From Software-designkenmerk dacht ik.
Ik herken het niet. Op een bepaald moment lijkt het qua architectuur erg veel op Anor Londo, maar ook op bijvoorbeeld Tower of Flames.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 20:33 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
De trailer. Qua layout herkin ik zo Undead burg, het stuk waar de Firelink Shrine zit, en Anor Londo.
Was die vies moeilijk dan ofzo? Of gewoon weggelegd vanwege Witch0r 3?quote:Op zondag 21 juni 2015 22:31 schreef RickoKun het volgende:
Ik ben bij de eindbaas van Bloodborne afgehaakttoen kwam the witcher 3 en heb ik BB niet meer aangeraakt.
Zal ik wel weer doen als ik in ben voor een NG+.
Wel hyped voor DSIII tho. DS2 niet gespeeld, DaSo en BB hebben me erg kunnen bekoren.
Ik denk dat ik hem wel kan verslaan. Moet alleen even die tactiek aanpassen als ik hem over de helft van zijn hp heb.quote:Op zondag 21 juni 2015 22:37 schreef 2dope het volgende:
[..]
Was die vies moeilijk dan ofzo? Of gewoon weggelegd vanwege Witch0r 3?
En idd, ik ben ook moeilijk hyped. Ga misschien nog een keer die Scholar of the First Sin doorlopen. En natuurlijk BB, mocht er ooit nog een PS4 komen.
Ik ook nietquote:Op vrijdag 18 september 2015 13:12 schreef StateOfMind het volgende:
Dat ziet er toch weer heerlijk en vertrouwd uit![]()
Om de een of andere reden kies ik eigenlijk nooit voor een Cleric, hoewel die later als je eenmaal flink geleveld bent heel gaaf zijn.
http://www.vg247.com/2015(...)r-than-dark-souls-2/quote:Dark Souls 3 is like returning home, only somebody has knocked out a dividing wall and transformed your living room into a veritable paradise.
I played Dark Souls 3 at Tokyo Game Show 2015 and it was the most relaxing appointment of my entire trip.
I’ve played all the Souls games so far, including Bloodborne if you want to lump them together. My personal favourite is Demon’s Souls, but I think all things considered the first Dark Souls is the best one.
Bloodborne wrecked me: it’s a very different style of play, favouring aggression and speed, and while that kind of play is more than possible in the core Souls series it normally comes after you’ve developed a build specifically for it.
I am a big fan of slow and shielded (and stealth and cheese and over-levelling and everything but white-knuckle action) and playing Bloodborne for editorial deadlines nearly gave me a nervous breakdown. Firing up the Dark Souls 3 demo at TGS, picking the Knight build and immediately slamming my finger into place on L2 felt so, so good. I was safe at last.
Of course, I wasn’t actually safe: this is a Souls game, after all. In the short, linear section I managed to explore during my time I was ambushed at least half a dozen times.
Every one of these little spats delighted me. Even on high alert I was taken by surprise at least once, when a crossbowman perched on a ledge overlooking a gallery sniped at me from behind (just to brag a little, I rolled at the first twang of the string and dodged the shot, and I’d been so careful in advancing towards the decoy foes ahead that I had no trouble dispatching him).
But that’s just one example; baddies were constantly popping up from side paths and behind cover to give me a piece of their minds, and also their spears and axes and enormous swords, ah ha ha.
It was such a small area that we can’t draw conclusions about overall level design and layout, but I enjoyed exploring multiple loot-filled dead ends as I progressed in one direction, before my time ran out. It was nice to be alerted to these interesting locations by attacks as well as through searching.
Because I’m a veteran (although not a very skilled one) I survived every ambush encounter, but I suspect the difficulty had been tuned downwards for demo purposes – this is a pretty common practice.
But even if the baddies were hitting a little less vigorously than usual, they still held my interest. The most common grunts I encountered seemed built on a larger scale than in past games, and had more interesting move sets.
You know how in Dark Souls those first guys have three or four well-telegraphed moves that leave a few frames (a wind-up, a leap) for you to take action after they start? Well, these new guys don’t give you that gap. Their attacks come much more swiftly and unpredictably, which is great fun, and perfectly suits the sword-and-board approach.
Stamina management means Souls players have always had to balance shield use with attacking and rolling, and find openings to drop their defences and refill the gauge. This leads to precise fencing, circling and feinting to find openings in the enemy’s guard.
In Dark Souls 3, fencing feels better than ever. Something about the timing of the animations on sword swings feels weightier, as if each blow is delivered with all the force of the body behind it. It’s like time – hovers, in the transition to the downswing.
I don’t know how else to describe it. It doesn’t slow you down. It just feels more real. It feels great.
It also feels like a natural evolution of core Souls combat to date, which serves to highlight the difference between Dark Souls and Bloodborne. Where cousin Bloodborne has founded a new family name, Dark Souls 3 is the brighter, shinier child of Dark Souls 2.
And what an heir it is. The first thing I noticed when I arrived in-game was my character’s armour – the cloth wrappings between plates, the ragged chain mail dripping from the hem of the surcoat. The chain mail in particular got me; I have a real thing about how chain mail is depicted in game, and seeing a detailed texture showing individual links and watching it ripple with movement pleased me greatly. You can tell this is the first Dark Souls game built specifically for new-gen – and that From Software learned a lot making Bloodborne.
I was also really impressed by the sound design. I rely on sound a lot when playing Souls games, and even in the noise of TGS while using Sony’s demo station headphones, I could tell that 3D positioning has improved. One other related touch I enjoyed was the huge number of non-hostiles about the place; I murdered them all, of course, just in case any of them turned out to be baddies just biding their time, but their moans and movements help to disguise the approach of genuine threats, which is unsettling and awesome.
Dark Souls 3 doesn’t feel precisely like Dark Souls 2. The combat has been finely tuned to even better reflect the brutal risk-reward reality of hacking away at each other with crude lumps of sharpened metal. The trademark ruinous world setting is brighter, clearer and more beautiful than ever before.
It was like one of those home renovation reality shows where someone comes home to find their crappy ex-council house has been rebuilt into an architectural marvel: familiar, yet dazzling. Dark Souls 3 made me feel at home, but also surprised me – and delighted me.
Hier moet je zijn makkerquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 12:07 schreef cherrycoke het volgende:
had iemand trouwens DS3 stress test keys gekregen? 3 emails en niks.
quote:Weapon arts hebben vanaf nu net als spells en miracles een blue pool die leegloopt. Elke ability heeft ook een andere cooldown die niet zichtbaar is voor de spelers, waardoor je geen ketting van spreuken kan maken. Het lijkt erop dat je spreuken gaat gebruiken om het gevecht te openen of af te sluiten.
Fakkels gaan niet meer uit en de wapen durability is erg hoog. De fakkels gaan een nog grotere rol spelen in deel 3 dan in eerdere delen. Er is simpelweg niet genoeg licht en vijanden gebruiken dat in hun voordeel. Het eerdere trucje om het aura van je personage te gebruiken, werkt niet meer.
Het gevechtssysteem is niet zo snel als dat van Bloodborne, maar dit is zeker wel de snelste Dark Souls tot nu toe. Back stabbing is terug en je hoeft geen 'charge attack' te doen om het te activeren. Vijanden staan deze keer vrij snel op na een back stab en geven je weinig tijd om aanvallen uit te voeren.
Wanneer je doodgaat in Dark Souls 3 verliest je levensbalk zo'n 40% van zijn totale lengte. Deze mechaniek heet 'ember' en je hebt het wel of niet. Als je je ember behoudt, blijft je levensbalk zoals die is en als je ember verliest gaat deze omlaag. Je kunt zien of je ember hebt door de oranje gloed die je personage omringt.
Je moet altijd uitkijken voor vijanden die plots tevoorschijn komen. Elk moment lijkt het wel of je aangevallen kan worden. Door de donkere levels en stiekeme vijanden zul je vaak schrikken in de game en honden zijn nog steeds erg lastige vijanden.
De game is enorm en geeft het gevoel dat je in een grote wereld rondloopt. Veel gebieden die je ziet in de verte kom je later tegen in de game en je kan daar zelfs al vijanden zien lopen.
Normaliter ben ik niet van de Remasters als ik de games al gespeeld heb, en ik heb alle Souls games al gespeeld op de PS3, maar dit zou ik helemaal niet erg vinden, integendeelquote:Op zaterdag 28 november 2015 18:25 schreef Manke het volgende:
Deze kan wel hier:
Demon's souls remastered ps4 tease
http://www.express.co.uk/(...)n-for-PS4-Bloodborne
Gewoon spelen, er valt niets uit te kijken. Ik heb Demon's Souls pas na de twee Dark Souls-games gespeeld en die was nog steeds fak-king episch.quote:Op zaterdag 28 november 2015 23:06 schreef topdeck het volgende:
Waar moet je voor uitkijken wanneer je Demons Souls of DS2 gaat spelen (na DS1)? Heb gehoord dat die laatste niet zo leuk is, en dat de eerste niet zo verfijnd is als DS1.
En komt Bloodborne of demons souls naar de PC?
blighttown lag op de ps3quote:Op vrijdag 8 januari 2016 21:38 schreef 2dope het volgende:
[..]
Gewoon spelen, er valt niets uit te kijken. Ik heb Demon's Souls pas na de twee Dark Souls-games gespeeld en die was nog steeds fak-king episch.
Pc-versies; zeg nooit nooit, maar ga er maar niet vanuit. Demon's Souls is alweer 9 jaar oud en beide games zijn typische PlayStation-exclusives omdat Sony de rechten heeft, dit i.t.t. DaSo1/2.
I know right. Net zo erg op X360. Met die nare rotsgooiers terwijl je wordt aangerand door van die bloedzuigmuggen en gepoisoned wordt door het water, en dat allemaal op 10 fps ofzoquote:
bloodborne heb ik onderrand ook al helemaal grijs gespeeld DLC vond ik een beetje teleurstellendquote:
remastered DES?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 09:41 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ben normaal niet zo van de remasters als ik een game(s) al gespeeld heb, maar een Remastered versie van zowel Demon's Souls als Dark Souls 1 zou ik meteen kopen om de collectie ook op mijn PS4 compleet te hebben.
Waarom teleurstellend? Ik moet Gehrman afmaken en dan wilde ik eigenlijk de DLC kopen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 09:33 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
bloodborne heb ik onderrand ook al helemaal grijs gespeeld DLC vond ik een beetje teleurstellend
ik durf niet te klikkenquote:Op donderdag 4 februari 2016 12:54 schreef 2dope het volgende:
Uitgelekte gameplay van Dark Souls 3
Uitgebreide gameplay van Thief-class
quote:
Ik zou willen zeggen, verstandig, maar dan zou ik liegenquote:Op woensdag 6 april 2016 21:12 schreef StateOfMind het volgende:
Net maar gepre-ordered (PS4), dan ligt ie als ik de 12e thuis kom al klaar op de mat. Hoef ik niet meer naar de winkel toe
Ja, zo kut. De gemakzucht snap ik wel, game op je mat als je thuiskomt, waarschijnlijk gaat 99% ook gewoon goed.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:37 schreef RickoKun het volgende:
Hoe vaak ik wel niet in topics users zie klagen dat ze hun pre orders niet op de beloofde datum op de mat krijgen
Geduld hebben om dood te gaan? Dat gaat meestal vrij makkelijk in Dark Soulsquote:Op donderdag 7 april 2016 08:34 schreef Knoflook het volgende:
Ik had nog DS nog nooit gespeeld, maar heb DS3 wel al gespeeld.... man je moet het geduld maar hebben om dood te gaan.....
quote:Bezorging door: PostNL (briefpost)
Verwacht op: 12-04-2016 tussen 09:30 - 12:30
Goed dat je ook weer van de partij bentquote:Op woensdag 13 april 2016 00:49 schreef Necrodeath het volgende:
Veel te lang gespeeld vandaag.
Ben ook bang dat ik al een covenant verneukt heb![]()
Morgen weer verder.
Hij's fijn h. Ik ben alweer compleet hooked.quote:Op woensdag 13 april 2016 06:41 schreef StateOfMind het volgende:
Gisteren maar een paar uur kunnen spelen, maar man wat een toppertje weer![]()
De eerste baas in 3 pogingen neer en mooi gemaakt toen ie transformeerde.
quote:Firelink Shrine doet veel aan de Nexus van Demon's Souls denken.
Dat werd ook veel geroepen bij Dark Souls na Demon's Souls, bij Dark Souls II na Dark Souls en bij Bloodborne na Dark Souls IIquote:Op woensdag 13 april 2016 10:15 schreef Doenoe het volgende:
Las veel dat mensen DS3 te makkelijk vonden.. Ik merk er niks van!Ben bij de eerste baas al z'n 10-15x dood gegaan, en bij de High Wall ook zoiets.. Heerlijke game!
+1 over het Co-op deel. Al moet ik wel zeggen dat de messages soms wel misleidend zijn.. Al 2x een "Beware of fog wall" message tegen gekomen. Kon rammen tegen het muurtje tot m'n Longsword krom stond, maar het muurtje breken ho maar.quote:Op woensdag 13 april 2016 10:35 schreef 2dope het volgende:
[..]
Dat werd ook veel geroepen bij Dark Souls na Demon's Souls, bij Dark Souls II na Dark Souls en bij Bloodborne na Dark Souls IIEr is altijd een clubje 'pff heulemaal nie moeilijk'-roeperts.
Nu moet ik wel zeggen, en dat heb ik al eerder gezegd, dat met co-op het gewoon echt niet heel moeilijk hoeft te zijn. Ik heb DeSo, DaSo en DaSo II alle drie uitgespeeld in offline mode, omdat dat naar mijn mening de meest pure ervaring geeft. Want, geen spoilers op de grond die iedere vijand/ambush/illusory wall op voorhand verklappen, en geen co-op. Dan zijn de games gewoon echt pittig.
Maar met je soapstone kun je gewoon zonder enige consequentie de omgevingen verkennen/grinden, om vervolgens goed voorbereid en eventueel met versterking de boss areas te betreden.
Dit is de eerste Dark Souls waarin ik vanaf het begin online speel, gewoon omdat co-op'en te awesome is om niet te doen.
Ja soms zijn de messages verneukeratief, of 'ludiek', zo je wilt.quote:Op woensdag 13 april 2016 10:59 schreef Doenoe het volgende:
[..]
+1 over het Co-op deel. Al moet ik wel zeggen dat de messages soms wel misleidend zijn.. Al 2x een "Beware of fog wall" message tegen gekomen. Kon rammen tegen het muurtje tot m'n Longsword krom stond, maar het muurtje breken ho maar.En zo zijn er wel meerdere misleidende messages, hoewel het merendeel van de messages wel kloppen. (En dus ook inderdaad spoilers bevatten)
Ik vermoed dat die gasten die de game te makkelijk vinden, ook overigens zonder de day-1 patch gespeeld hebben, las dat dat ook een wereld van verschil is!
quote:Op woensdag 13 april 2016 11:38 schreef ems. het volgende:
Ik speel em helemaal in offline. Heb geen behoefte aan messages en coop en de sfeer komt wat mij betreft zo het best naar voren.
Mja al sinds DeSo is dat een lastige move, ik gebruik 'm alleen bij vijanden waarvan ik de moveset door en door ken, verder alleen om af en toe uit te proberen. In DaSo1 had ik 'm op den duur aardig onder de knie bij de standaard ventjes. Ook in PvP kon ik de long sword-aanvallen op den duur wel redelijk counteren/voorspellen.quote:Andere mensen trouwens ook veel moeite met de parry/counter move? Het is me welgeteld 1 keer gelukt en de timing moet zo belachelijk perfect zijn dat ik niet echt het gevoel heb dat het effectief is om te gebruiken.
Heb ik met de meeste "single player" games. Ook dingen zoals companions in fallout/skyrim enzo wil ik niet. En zeker met Dark Souls is dat gevoel dat je verlaten en alleen bent juist heel 'fijn'quote:Op woensdag 13 april 2016 11:53 schreef 2dope het volgende:
[..]ik dacht dat ik de enige was die er zo over dacht.
Ik blijf nog wel even door-oefenen maar vooralsnog kost het me alleen maar health. Verder weet ik niet wat LT/L2 is in keyboard/toetsenbord land maar ik vermoed zo'n powerattackquote:Mja al sinds DeSo is dat een lastige move, ik gebruik 'm alleen bij vijanden waarvan ik de moveset door en door ken, verder alleen om af en toe uit te proberen. In DaSo1 had ik 'm op den duur aardig onder de knie bij de standaard ventjes. Ook in PvP kon ik de long sword-aanvallen op den duur wel redelijk counteren/voorspellen.
Voorlopig heb ik genoeg aan die nieuwe moves. Die charged LT/L2 (Bloodborne erfenis als ik me niet vergis) is al sick qua damage en doodeenvoudig te timen imho.
Ohja, pc-versie. Ik bedoel de standaard heavy attack, die kun je nu chargen (knop inhouden).quote:Op woensdag 13 april 2016 12:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Heb ik met de meeste "single player" games. Ook dingen zoals companions in fallout/skyrim enzo wil ik niet. En zeker met Dark Souls is dat gevoel dat je verlaten en alleen bent juist heel 'fijn'
[..]
Ik blijf nog wel even door-oefenen maar vooralsnog kost het me alleen maar health. Verder weet ik niet wat LT/L2 is in keyboard/toetsenbord land maar ik vermoed zo'n powerattack
Ik speel zo goed als blind, dus zeker ben ik er niet van, maar ik heb een baas verslagen en daarna kwam ik een covenant altar tegen, maar kan er niks mee.quote:Op woensdag 13 april 2016 09:59 schreef 2dope het volgende:
[..]
Goed dat je ook weer van de partij bent![]()
Iets te fanatiek om je heen gemept met per ongeluk een NPC binnen bereik?
Ben je al ver? Welk level?quote:Op woensdag 13 april 2016 13:03 schreef Necrodeath het volgende:
[..]
Ik speel zo goed als blind, dus zeker ben ik er niet van, maar ik heb een baas verslagen en daarna kwam ik een covenant altar tegen, maar kan er niks mee.
Misschien dat ik iets mis, maar ben er bang voor.
Raw stones bieden in n klap een forse boost aan fysieke schade, met als nadeel dat na gebruik van een Raw Stone de stat-buffs van het betreffende wapen komen te vervallen. Dat is 't in een notendop (ben je bekend met stat buffs?).quote:Op woensdag 13 april 2016 15:17 schreef ems. het volgende:
Even vraagje: Die wapens upgraden met (raw) gems. Is dat slim of kan ik die beter nog even bij me houden?
En die losse souls die je af en toe vindt en in je inventory krijgt. Gewoon meteen gebruiken of is er een handigere manier om die toe te passen?
Ik heb ook zo'n 10-12 bonfires gedaan. Ben rond de lvl 20 uit mijn hoofd? Tutorial baas meegeteld heb ik er nu drie omgelegd.quote:Op woensdag 13 april 2016 15:00 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ben je al ver? Welk level?
Ik heb nog maar weinig toffe gear gevonden en ik heb toch al een stuk of 10 bonfires aangestoken inmiddels. Vanavond maar ff backtracken en zoeken naar loot.
Ik meen dat dat betekent dat bepaalde wapens meer damage doen als je bijvoorbeeld meer punten in dexterity ofzo hebt? En dat vervalt dan?quote:Op woensdag 13 april 2016 15:25 schreef 2dope het volgende:
[..]
Raw stones bieden in n klap een forse boost aan fysieke schade, met als nadeel dat na gebruik van een Raw Stone de stat-buffs van het betreffende wapen komen te vervallen. Dat is 't in een notendop (ben je bekend met stat buffs?).
Ahja, dat is natuurlijk wel handig met oog op het eventuele verliezen van souls.quote:De losse souls bewaar ik zelf altijd voor wanneer ik net te kort kom bij items kopen of levelen. Een handigere manier kan ik me niet bedenken (dat geldt dan weer niet voor 'boss' souls).
Aight, gaan we ongeveer gelijk op denk ik. Volgens mij zit ik ergens rond lvl 30, maar ik heb gisteravond ook een goede 2 uur gegrind als Phantom bij andere spelersquote:Op woensdag 13 april 2016 15:46 schreef Necrodeath het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n 10-12 bonfires gedaan. Ben rond de lvl 20 uit mijn hoofd? Tutorial baas meegeteld heb ik er nu drie omgelegd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Exact.quote:Op woensdag 13 april 2016 15:48 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik meen dat dat betekent dat bepaalde wapens meer damage doen als je bijvoorbeeld meer punten in dexterity ofzo hebt? En dat vervalt dan?
Nu weet ik nog steeds niet zo goed of het een slim idee is
Tja, wat is slim. Ik heb 'm aan het begin meteen gebruikt voor mijn Long Sword, die zit nu met +4 aan shards op 180 base damage ofzo. Dat ding heeft van zichzelf een D-rating op STR en een D-rating op DEX.
Let wel, als je via het standaard upgradepad gaat (dus zonder infuse van raw/fire etc.), worden de stat buffs (ParamBonus) na een tijdje ook hoger, de Long Sword eindigt bijv. met een C op STR. Kun je mooi zien in de tabel op http://darksouls3.wiki.fextralife.com/LongswordOp donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
Goede info. Probleem is dat ik niet zo bekend ben met de wapens (en hoeveel ik er nog ga vinden) dus ik weet dat niet zo goed of het verstandig is om mijn fijne broadsword op die manier 'af te schrijven' of dat ik hem beter met de stats kan laten scalen. Ik probeer wel wat.quote:Op woensdag 13 april 2016 15:59 schreef 2dope het volgende:
Tja, wat is slim. Ik heb 'm aan het begin meteen gebruikt voor mijn Long Sword, die zit nu met +4 aan shards op 180 base damage ofzo. Dat ding heeft van zichzelf een D-rating op STR en een D-rating op DEX.
Let wel, als je via het standaard upgradepad gaat (dus zonder infuse van raw/fire etc.), worden de stat buffs (ParamBonus) na een tijdje ook hoger, de Long Sword eindigt bijv. met een C op STR. Kun je mooi zien in de tabel op http://darksouls3.wiki.fextralife.com/Longsword
Yup dat blijven ze.quote:Op woensdag 13 april 2016 16:11 schreef ems. het volgende:
[..]
Goede info. Probleem is dat ik niet zo bekend ben met de wapens (en hoeveel ik er nog ga vinden) dus ik weet dat niet zo goed of het verstandig is om mijn fijne broadsword op die manier 'af te schrijven' of dat ik hem beter met de stats kan laten scalen. Ik probeer wel wat.
Wat trouwens wel jammer is van muis+tobo is dat door de letterlijke vertaling van de gamepad je niet altijd even lekker kan sturen als je bijvoorbeeld wilt dodgen. Met een d-pad of thumbstick kan je veel exacter bepalen waar je heen wilt springen terwijl ik beperkt ben tot 8 richtingen.
Met name die grote knights zijn voor mijn niet-ranged mannetje een hel. Erg lastig om hun attacks effectief te vermijden zodat ik ze kan afstraffen.
Nog laatste vraagje: Als ik doodga en dan quit, blijven mijn souls dan op dezelfde plek liggen voor de volgende keer als ik spawn?
Maar is een controller aansluiten niet alsnog een betere optie? Het is niet alsof aim nu echt een grote rol speelt.quote:Op woensdag 13 april 2016 16:11 schreef ems. het volgende:
Wat trouwens wel jammer is van muis+tobo is dat door de letterlijke vertaling van de gamepad je niet altijd even lekker kan sturen als je bijvoorbeeld wilt dodgen. Met een d-pad of thumbstick kan je veel exacter bepalen waar je heen wilt springen terwijl ik beperkt ben tot 8 richtingen.
Met name die grote knights zijn voor mijn niet-ranged mannetje een hel. Erg lastig om hun attacks effectief te vermijden zodat ik ze kan afstraffen.
Dat is zeker een betere optie maar het staat me tegen om een controller alleen voor deze game aan te schaffenquote:Op woensdag 13 april 2016 20:16 schreef 2dope het volgende:
[..]
Maar is een controller aansluiten niet alsnog een betere optie? Het is niet alsof aim nu echt een grote rol speelt.
Duidelijk. Het is ook een beetje hit en miss nog. De ene knight weet ik moeiteloos tegen de grond te werken en bij de ander wordt ik opeens genadeloos doormidden gehakt. Vooralsnog is het voornamelijk mijn eigen incompetentie de me parten speeltquote:Die grote knights zijn even wennen idd, vooral omdat ze lange combo's met hoge stamina drain hebben. Je kunt ze echter wel gewoon stun-locken met snelle attacks, en wat bij mij goed bevalt is de thrust attack van longswords/greatswords (werkt ook gewoon met halberts/spears natuurlijk). Flinke range, flinke damage en ze staggeren lang genoeg om weg te rollen. Rinse repeat.
Ik zag bij een playtrough mensen succesvol meppen dus ik neem aan dat dat de norm is.quote:Op woensdag 13 april 2016 21:03 schreef Doenoe het volgende:
Iemand trouwens al secret doors tegen gekomen? Gaat me nu niet zozeer om de locaties, maar hoe je ze activeert. Wederom tegenaan meppen, of wellicht met een gesture oid?
Ben inmiddels al 4x een "Beware of fog wall/illusion" tegen gekomen.. Geen van deze messages lijken te kloppen.
Thnx! Zit toch telkens te twijfelen als ik die berichten lees, vervolgens als een dolle alle muurtjes e.d. in de omgeving proberen kapot te slaan.quote:Op woensdag 13 april 2016 21:09 schreef ems. het volgende:
Ik zag bij een playtrough mensen succesvol meppen dus ik neem aan dat dat de norm is.
Nouja, ik wil het spel gewoon goed begrijpen voor ik begin. Ik zie icoontjes waarvan ik niet weet wat ze betekenen, ik zie skills waarvan ik niet weet wat het zijn of hoe ik ze activeer, ik zie drankjes die ik dan weer niet linksonder zie, gedoe over souls waarvan ik niet weet wat het is of wat ik ermee moet, en nog meer van dat soort dingen.quote:Op donderdag 14 april 2016 06:52 schreef Buitendam het volgende:
Als de menu's en statssysteem al te lastig is
Probeer in de menu's eens 'select' (of linker touchpad voor PS4) -> 'explanation'. Dan kun je ieder icoontje in het menu afzonderlijk highlighten voor uitleg wat het doet/inhoudt.quote:Op donderdag 14 april 2016 11:03 schreef Kokoswater het volgende:
[..]
Nouja, ik wil het spel gewoon goed begrijpen voor ik begin. Ik zie icoontjes waarvan ik niet weet wat ze betekenen, ik zie skills waarvan ik niet weet wat het zijn of hoe ik ze activeer, ik zie drankjes die ik dan weer niet linksonder zie, gedoe over souls waarvan ik niet weet wat het is of wat ik ermee moet, en nog meer van dat soort dingen.
Ik probeer het vanavond nog wel met een knight ofzo, want nu heb ik zo'n figuur met een speer waar ik niet mee overweg kan.
Eerlijk is eerlijk: Het is niet een heel erg voor de hand liggend systeem voor het ongeoefende oog. Zeker als dit je eerste souls game is kan het best overwhelming zijn.quote:Op donderdag 14 april 2016 06:52 schreef Buitendam het volgende:
Als de menu's en statssysteem al te lastig is
Allicht is het handig om dat voordat je het spel daadwerkelijk koopt uit te zoeken.quote:Op donderdag 14 april 2016 11:03 schreef Kokoswater het volgende:
[..]
Nouja, ik wil het spel gewoon goed begrijpen voor ik begin.
Heb ik ook. Google geeft gelukkig alle antwoorden die toegegeven soms een beetje cryptisch zijn in de game zelf. Als je een beetje zoekt op beginner guides dan kom je ook een hoop waardevolle shit tegen.quote:Ik zie icoontjes waarvan ik niet weet wat ze betekenen, ik zie skills waarvan ik niet weet wat het zijn of hoe ik ze activeer, ik zie drankjes die ik dan weer niet linksonder zie, gedoe over souls waarvan ik niet weet wat het is of wat ik ermee moet, en nog meer van dat soort dingen.
Knight is denk ik wel eenvoudiger voor de beginner. Echter vrees ik dat je vanavond net zo hard de grond in wordt gestampt als je niet eerst even uitgebreid de moeite neemt om te begrijpen wat je precies aan het doen bentquote:Ik probeer het vanavond nog wel met een knight ofzo, want nu heb ik zo'n figuur met een speer waar ik niet mee overweg kan.
De knights gaan nu trouwens al stukken beter. Die power attacks schelen inderdaad een hoop. Ik moet even in de vingers krijgen dat ik mijn aanvallen iets meer afwissel in plaats van de standaard attack te spammen.quote:Op donderdag 14 april 2016 11:16 schreef 2dope het volgende:
[..]
Probeer in de menu's eens 'select' (of linker touchpad voor PS4) -> 'explanation'. Dan kun je ieder icoontje in het menu afzonderlijk highlighten voor uitleg wat het doet/inhoudt.
Nicequote:Op donderdag 14 april 2016 14:34 schreef ems. het volgende:
De knights gaan nu trouwens al stukken beter. Die power attacks schelen inderdaad een hoop. Ik moet even in de vingers krijgen dat ik mijn aanvallen iets meer afwissel in plaats van de standaard attack te spammen.
Zag een playtrough van een pyromancer. Die dude heeft het over het algemeen wel iets makkelijker, zeker tegen die knights
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |