abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Games zondag 7 juni 2015 @ 22:20:41 #1
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_153338535

Developer(s):
From Software

Publisher(s):
JP From Software
Namco Bandai Games

Director(s):
Hidetaka Miyazaki

Release date(s):
April 2016

Platform(s):
PlayStation 4
Xbox One
Windows

FOK!Games coverage:
Vanaf nu doodgaan in Dark Souls III
Droevige Ben Affleck denkt terug aan Dark Souls-games
Dark Souls-bordspel en kledinglijn aangekondigd
Eli Roth maakt Dark Souls III animated short
Konten kijken met Dark Souls III-glitch
Ware kleuren in Dark Souls III-trailer
Dark Souls III 'weapon arts'-demonstratie
Launchtrailer voor Dark Souls III
Koude rillingen bij Dark Souls III opening cinematic
Dark Souls III-classes in actie

Epic launchtrailer:

Handige linkjes:
http://darksouls3.wiki.fextralife.com
https://www.youtube.com/user/EpicNameBro
https://www.youtube.com/user/VaatiVidya

Dark Souls III-spelende FOK!kers:

Xbox One (Gamertag)
jonneh.jpg 2dope - Wouternznk

PlayStation 4 (PSN)
necrodeath2.gif Necrodeath - Nerkhan
Dark_Souls_gif_2.gif StateOfMind - StateOfMind1976

PC

[ Bericht 17% gewijzigd door 2dope op 17-04-2016 15:13:52 ]
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games woensdag 10 juni 2015 @ 11:45:13 #2
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_153405941
Lijkt allemaal werkelijkheid te worden, IGN lekte gister promotiemateriaal voor waarschijnlijk de E3:

150610_104357_143387825569.jpg

Promotiemateriaal Dark Souls III gelekt
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_153698431
Vanmiddag Bloodborne uitgespeeld, dus laat maar komen :Y
Duurt alleen nog zo lang ;(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_153698511
voor iedereen die dat het kasteel uit 2 vind: Das echt duidelijk Anor londo qua architectuur. Als je de trailer goed bekijkt zie je ook de undead burg ervoor liggen.
  Eindredactie Games zaterdag 20 juni 2015 @ 19:18:10 #5
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_153698521
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:14 schreef StateOfMind het volgende:
Vanmiddag Bloodborne uitgespeeld, dus laat maar komen :Y
Duurt alleen nog zo lang ;(
Ah, trouwe mede Dark Souls-fan #1 is gearriveerd O+

Heeft Bloodborne je op dezelfde manier kunnen bekoren als Dork Souls?
  Eindredactie Games zaterdag 20 juni 2015 @ 19:20:20 #6
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_153698575
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:17 schreef Donderkonijn het volgende:
voor iedereen die dat het kasteel uit 2 vind: Das echt duidelijk Anor londo qua architectuur. Als je de trailer goed bekijkt zie je ook de undead burg ervoor liggen.
Welk kasteel? Bedoel je die eerste screenshot of in de trailer? Qua architectuur komt het erg veel overeen, maar dat is meer een From Software-designkenmerk dacht ik.
  Eindredactie Games zaterdag 20 juni 2015 @ 19:21:04 #7
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_153698594
pi_153698717
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:18 schreef 2dope het volgende:

[..]

Ah, trouwe mede Dark Souls-fan #1 is gearriveerd O+

Heeft Bloodborne je op dezelfde manier kunnen bekoren als Dork Souls?
Ik had er voorheen zo mijn twijfels over (vuurwapens, Victoriaanse tijd/stijl ipv een middeleeuwse dark fantasy setting), maar ik vond het uiteindelijk een erg toffe game.
Heel anders dan zijn voorgangers en tegelijkertijd toch ook weer erg vertrouwd.

Ik vind het zelfs een van de vermakelijkste games uit de serie, al was ie ook een heel stuk gemakkelijker dan zijn voorgangers, wat dan weer jammer is.
Maar hoe dan ook was ie elke euro dubbel en dwars waard.

Over de toekomst van Dark Souls las ik ergens dat men niet uitsluit dat die in de toekomst met Mechs en ninja's zal gaan worden. Ik hoop het niet.
A murky, forgotten land.
pi_153700311
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:20 schreef 2dope het volgende:

[..]

Welk kasteel? Bedoel je die eerste screenshot of in de trailer? Qua architectuur komt het erg veel overeen, maar dat is meer een From Software-designkenmerk dacht ik.
De trailer. Qua layout herkin ik zo Undead burg, het stuk waar de Firelink Shrine zit, en Anor Londo.
  Eindredactie Games zaterdag 20 juni 2015 @ 20:41:44 #10
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_153700523
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 20:33 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

De trailer. Qua layout herkin ik zo Undead burg, het stuk waar de Firelink Shrine zit, en Anor Londo.
Ik herken het niet. Op een bepaald moment lijkt het qua architectuur erg veel op Anor Londo, maar ook op bijvoorbeeld Tower of Flames.

Het lijkt me niet aannemelijk dat we terugkeren naar Lordran, maar zou het wel erg vet vinden!
  Eindredactie Games zondag 21 juni 2015 @ 21:40:21 #11
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_153729341

Eindredactie Games zondag 21 juni 2015 @ 21:41:39 #12
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_153729387
  zondag 21 juni 2015 @ 22:31:47 #13
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_153731280
Ik ben bij de eindbaas van Bloodborne afgehaakt :') toen kwam the witcher 3 en heb ik BB niet meer aangeraakt.
Zal ik wel weer doen als ik in ben voor een NG+.

Wel hyped voor DSIII tho. DS2 niet gespeeld, DaSo en BB hebben me erg kunnen bekoren.
  Eindredactie Games zondag 21 juni 2015 @ 22:37:49 #14
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_153731456
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 22:31 schreef RickoKun het volgende:
Ik ben bij de eindbaas van Bloodborne afgehaakt :') toen kwam the witcher 3 en heb ik BB niet meer aangeraakt.
Zal ik wel weer doen als ik in ben voor een NG+.

Wel hyped voor DSIII tho. DS2 niet gespeeld, DaSo en BB hebben me erg kunnen bekoren.
Was die vies moeilijk dan ofzo? Of gewoon weggelegd vanwege Witch0r 3?

En idd, ik ben ook moeilijk hyped. Ga misschien nog een keer die Scholar of the First Sin doorlopen. En natuurlijk BB, mocht er ooit nog een PS4 komen.
  zondag 21 juni 2015 @ 22:47:33 #15
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_153731718
quote:
2s.gif Op zondag 21 juni 2015 22:37 schreef 2dope het volgende:

[..]

Was die vies moeilijk dan ofzo? Of gewoon weggelegd vanwege Witch0r 3?

En idd, ik ben ook moeilijk hyped. Ga misschien nog een keer die Scholar of the First Sin doorlopen. En natuurlijk BB, mocht er ooit nog een PS4 komen.
Ik denk dat ik hem wel kan verslaan. Moet alleen even die tactiek aanpassen als ik hem over de helft van zijn hp heb.
Toen werd ie me aardig snel en was ik snel gefileerd.
Heb het echter maar n keer geprobeerd en toen ging ik wat anders doen. Voor ik het wist was ik toen alweer the Witcher aan het downen. Straks als ik over drie week vakantie heb zal ik eens de brut uitspelen :D
  Eindredactie Games donderdag 17 september 2015 @ 16:11:15 #16
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_156172538
87 dagen niet gereageerd :{

Tijd voor wat updates.

We hebben een releasedatummaand: Dark Souls III komt april 2016 uit in Europa

Interview met Miyazaki op Gamescom: Interview Miyazaki: 'Dark Souls III is een keerpunt in de franchise'

De preview van Pheno op E3: http://frontpage.fok.nl/preview/705844/1/1/50/dark-souls-3.html

Gameplaytrailer Gamescom:
Boss Battle gameplay (Dancer of the Frigid Valley, kutkwaliteit):

16 minuten gameplay van Gamescom (kutkwaliteit):

Goed leesbare special van Eurogamer:

http://www.eurogamer.net/articles/2015-07-23-dark-souls-3
pi_156172722
Kanniewachtennie *O*
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games vrijdag 18 september 2015 @ 12:55:36 #18
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_156195592
4 minuten redelijk goede kwaliteit gameplay van Tokyo Game Show gister (vanaf 2:43 een Cleric):

pi_156195896
Dat ziet er toch weer heerlijk en vertrouwd uit :9

Om de een of andere reden kies ik eigenlijk nooit voor een Cleric, hoewel die later als je eenmaal flink geleveld bent heel gaaf zijn.
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games vrijdag 18 september 2015 @ 13:23:29 #20
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_156196134
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:12 schreef StateOfMind het volgende:
Dat ziet er toch weer heerlijk en vertrouwd uit :9

Om de een of andere reden kies ik eigenlijk nooit voor een Cleric, hoewel die later als je eenmaal flink geleveld bent heel gaaf zijn.
Ik ook niet :) Speel meestal als tank, hoewel dat in Dark Souls niet altijd even praktisch is omdat bij sommige enemies agility gewoon te belangrijk is. Ik heb dan vaak een tank-loadout en daarnaast een loadout waarmee ik lenig/flexibel ben :7

Wel een paar Cleric/Pyromancer playthroughs gedaan. Zeker vermakelijk vooral omdat de gameplay er flink anders van wordt.
  Eindredactie Games dinsdag 22 september 2015 @ 21:33:33 #21
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_156307198
Leuk stukje om te lezen voor Dark Souls-liefhebbers.

quote:
Dark Souls 3 is like returning home, only somebody has knocked out a dividing wall and transformed your living room into a veritable paradise.

I played Dark Souls 3 at Tokyo Game Show 2015 and it was the most relaxing appointment of my entire trip.

I’ve played all the Souls games so far, including Bloodborne if you want to lump them together. My personal favourite is Demon’s Souls, but I think all things considered the first Dark Souls is the best one.

Bloodborne wrecked me: it’s a very different style of play, favouring aggression and speed, and while that kind of play is more than possible in the core Souls series it normally comes after you’ve developed a build specifically for it.

I am a big fan of slow and shielded (and stealth and cheese and over-levelling and everything but white-knuckle action) and playing Bloodborne for editorial deadlines nearly gave me a nervous breakdown. Firing up the Dark Souls 3 demo at TGS, picking the Knight build and immediately slamming my finger into place on L2 felt so, so good. I was safe at last.

Of course, I wasn’t actually safe: this is a Souls game, after all. In the short, linear section I managed to explore during my time I was ambushed at least half a dozen times.

Every one of these little spats delighted me. Even on high alert I was taken by surprise at least once, when a crossbowman perched on a ledge overlooking a gallery sniped at me from behind (just to brag a little, I rolled at the first twang of the string and dodged the shot, and I’d been so careful in advancing towards the decoy foes ahead that I had no trouble dispatching him).

But that’s just one example; baddies were constantly popping up from side paths and behind cover to give me a piece of their minds, and also their spears and axes and enormous swords, ah ha ha.

It was such a small area that we can’t draw conclusions about overall level design and layout, but I enjoyed exploring multiple loot-filled dead ends as I progressed in one direction, before my time ran out. It was nice to be alerted to these interesting locations by attacks as well as through searching.

Because I’m a veteran (although not a very skilled one) I survived every ambush encounter, but I suspect the difficulty had been tuned downwards for demo purposes – this is a pretty common practice.

But even if the baddies were hitting a little less vigorously than usual, they still held my interest. The most common grunts I encountered seemed built on a larger scale than in past games, and had more interesting move sets.

You know how in Dark Souls those first guys have three or four well-telegraphed moves that leave a few frames (a wind-up, a leap) for you to take action after they start? Well, these new guys don’t give you that gap. Their attacks come much more swiftly and unpredictably, which is great fun, and perfectly suits the sword-and-board approach.

Stamina management means Souls players have always had to balance shield use with attacking and rolling, and find openings to drop their defences and refill the gauge. This leads to precise fencing, circling and feinting to find openings in the enemy’s guard.

In Dark Souls 3, fencing feels better than ever. Something about the timing of the animations on sword swings feels weightier, as if each blow is delivered with all the force of the body behind it. It’s like time – hovers, in the transition to the downswing.

I don’t know how else to describe it. It doesn’t slow you down. It just feels more real. It feels great.

It also feels like a natural evolution of core Souls combat to date, which serves to highlight the difference between Dark Souls and Bloodborne. Where cousin Bloodborne has founded a new family name, Dark Souls 3 is the brighter, shinier child of Dark Souls 2.

And what an heir it is. The first thing I noticed when I arrived in-game was my character’s armour – the cloth wrappings between plates, the ragged chain mail dripping from the hem of the surcoat. The chain mail in particular got me; I have a real thing about how chain mail is depicted in game, and seeing a detailed texture showing individual links and watching it ripple with movement pleased me greatly. You can tell this is the first Dark Souls game built specifically for new-gen – and that From Software learned a lot making Bloodborne.

I was also really impressed by the sound design. I rely on sound a lot when playing Souls games, and even in the noise of TGS while using Sony’s demo station headphones, I could tell that 3D positioning has improved. One other related touch I enjoyed was the huge number of non-hostiles about the place; I murdered them all, of course, just in case any of them turned out to be baddies just biding their time, but their moans and movements help to disguise the approach of genuine threats, which is unsettling and awesome.

Dark Souls 3 doesn’t feel precisely like Dark Souls 2. The combat has been finely tuned to even better reflect the brutal risk-reward reality of hacking away at each other with crude lumps of sharpened metal. The trademark ruinous world setting is brighter, clearer and more beautiful than ever before.

It was like one of those home renovation reality shows where someone comes home to find their crappy ex-council house has been rebuilt into an architectural marvel: familiar, yet dazzling. Dark Souls 3 made me feel at home, but also surprised me – and delighted me.
http://www.vg247.com/2015(...)r-than-dark-souls-2/
  Eindredactie Games woensdag 23 september 2015 @ 22:47:21 #22
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_156337105
  Eindredactie Games zondag 18 oktober 2015 @ 21:51:44 #23
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_156931620
(Alle?) 4 classes Dark Souls III in actie:

Eindredactie Games zondag 18 oktober 2015 @ 21:52:45 #24
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_156931664
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 12:07 schreef cherrycoke het volgende:
had iemand trouwens DS3 stress test keys gekregen? 3 emails en niks. :(
Hier moet je zijn makker :P

En nee, geen PS4 helaas ;(
  Eindredactie Games maandag 19 oktober 2015 @ 19:54:58 #25
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_156952444
Aanpassingen n.a.v. de network stress test volgens From Software, van IGN:

quote:
Weapon arts hebben vanaf nu net als spells en miracles een blue pool die leegloopt. Elke ability heeft ook een andere cooldown die niet zichtbaar is voor de spelers, waardoor je geen ketting van spreuken kan maken. Het lijkt erop dat je spreuken gaat gebruiken om het gevecht te openen of af te sluiten.

Fakkels gaan niet meer uit en de wapen durability is erg hoog. De fakkels gaan een nog grotere rol spelen in deel 3 dan in eerdere delen. Er is simpelweg niet genoeg licht en vijanden gebruiken dat in hun voordeel. Het eerdere trucje om het aura van je personage te gebruiken, werkt niet meer.

Het gevechtssysteem is niet zo snel als dat van Bloodborne, maar dit is zeker wel de snelste Dark Souls tot nu toe. Back stabbing is terug en je hoeft geen 'charge attack' te doen om het te activeren. Vijanden staan deze keer vrij snel op na een back stab en geven je weinig tijd om aanvallen uit te voeren.

Wanneer je doodgaat in Dark Souls 3 verliest je levensbalk zo'n 40% van zijn totale lengte. Deze mechaniek heet 'ember' en je hebt het wel of niet. Als je je ember behoudt, blijft je levensbalk zoals die is en als je ember verliest gaat deze omlaag. Je kunt zien of je ember hebt door de oranje gloed die je personage omringt.

Je moet altijd uitkijken voor vijanden die plots tevoorschijn komen. Elk moment lijkt het wel of je aangevallen kan worden. Door de donkere levels en stiekeme vijanden zul je vaak schrikken in de game en honden zijn nog steeds erg lastige vijanden.

De game is enorm en geeft het gevoel dat je in een grote wereld rondloopt. Veel gebieden die je ziet in de verte kom je later tegen in de game en je kan daar zelfs al vijanden zien lopen.
pi_157118374
Zolang het meer dark souls/demon souls is i.p.v. dark souls 2 ben ik al blij!

Tijdens de netwerk test gespeeld en ik moet zeggen dat het echt precies als dark souls 1 aanvoelt
Invasions zijn vrijwel instant en backstabs zijn niet meer instant.
Kan niet wachten tot volgend jaar
Let's make better mistakes tomorrow!
Life is short, heels shouldn't be!
  zaterdag 28 november 2015 @ 18:25:36 #27
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_157883325
Deze kan wel hier:
Demon's souls remastered ps4 tease
http://www.express.co.uk/(...)n-for-PS4-Bloodborne
pi_157883714
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 18:25 schreef Manke het volgende:
Deze kan wel hier:
Demon's souls remastered ps4 tease
http://www.express.co.uk/(...)n-for-PS4-Bloodborne
Normaliter ben ik niet van de Remasters als ik de games al gespeeld heb, en ik heb alle Souls games al gespeeld op de PS3, maar dit zou ik helemaal niet erg vinden, integendeel *O*

Onlangs voor de PS4 Dark Souls 2 SotFS weer aangeschaft en toen bedacht ik mij dat ik een remaster van Demon's Souls en Dark Souls 1 heel erg tof zou vinden.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 28 november 2015 @ 23:06:13 #29
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_157890436
Waar moet je voor uitkijken wanneer je Demons Souls of DS2 gaat spelen (na DS1)? Heb gehoord dat die laatste niet zo leuk is, en dat de eerste niet zo verfijnd is als DS1.

En komt Bloodborne of demons souls naar de PC?
graag op anoniem
  Eindredactie Games vrijdag 8 januari 2016 @ 21:38:52 #30
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_158941501
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 23:06 schreef topdeck het volgende:
Waar moet je voor uitkijken wanneer je Demons Souls of DS2 gaat spelen (na DS1)? Heb gehoord dat die laatste niet zo leuk is, en dat de eerste niet zo verfijnd is als DS1.

En komt Bloodborne of demons souls naar de PC?
Gewoon spelen, er valt niets uit te kijken. Ik heb Demon's Souls pas na de twee Dark Souls-games gespeeld en die was nog steeds fak-king episch.

Pc-versies; zeg nooit nooit, maar ga er maar niet vanuit. Demon's Souls is alweer 9 jaar oud en beide games zijn typische PlayStation-exclusives omdat Sony de rechten heeft, dit i.t.t. DaSo1/2.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 22:28:03 #31
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_158943499
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 21:38 schreef 2dope het volgende:

[..]

Gewoon spelen, er valt niets uit te kijken. Ik heb Demon's Souls pas na de twee Dark Souls-games gespeeld en die was nog steeds fak-king episch.

Pc-versies; zeg nooit nooit, maar ga er maar niet vanuit. Demon's Souls is alweer 9 jaar oud en beide games zijn typische PlayStation-exclusives omdat Sony de rechten heeft, dit i.t.t. DaSo1/2.
blighttown lag op de ps3 :'(
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  Eindredactie Games vrijdag 8 januari 2016 @ 23:00:46 #32
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_158944812
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 22:28 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

blighttown lag op de ps3 :'(
I know right. Net zo erg op X360. Met die nare rotsgooiers terwijl je wordt aangerand door van die bloedzuigmuggen en gepoisoned wordt door het water, en dat allemaal op 10 fps ofzo :{

En toch _O_
pi_158952339
Nog zooo lang wachten :'(
A murky, forgotten land.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 09:33:21 #34
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_158952506
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 09:13 schreef StateOfMind het volgende:
Nog zooo lang wachten :'(
bloodborne heb ik onderrand ook al helemaal grijs gespeeld DLC vond ik een beetje teleurstellend ;(
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_158952571
Ik ben normaal niet zo van de remasters als ik een game(s) al gespeeld heb, maar een Remastered versie van zowel Demon's Souls als Dark Souls 1 zou ik meteen kopen om de collectie ook op mijn PS4 compleet te hebben.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 09:55:24 #36
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_158952685
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 09:41 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ben normaal niet zo van de remasters als ik een game(s) al gespeeld heb, maar een Remastered versie van zowel Demon's Souls als Dark Souls 1 zou ik meteen kopen om de collectie ook op mijn PS4 compleet te hebben.
remastered DES?
pi_158954580
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 09:33 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

bloodborne heb ik onderrand ook al helemaal grijs gespeeld DLC vond ik een beetje teleurstellend ;(
Waarom teleurstellend? Ik moet Gehrman afmaken en dan wilde ik eigenlijk de DLC kopen.
Dit, dus.
  Eindredactie Games donderdag 21 januari 2016 @ 19:24:16 #38
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_159288078
Dark Souls III krijgt eigen comic bij release

Nog drie maanden jongons en meisjons, voordat we massaal mogen sterven O+
  Eindredactie Games donderdag 4 februari 2016 @ 12:54:34 #39
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_159648361
Uitgelekte gameplay van Dark Souls 3

Uitgebreide gameplay van Thief-class
  donderdag 4 februari 2016 @ 15:50:25 #40
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_159653377
quote:
2s.gif Op donderdag 4 februari 2016 12:54 schreef 2dope het volgende:
Uitgelekte gameplay van Dark Souls 3

Uitgebreide gameplay van Thief-class
ik durf niet te klikken ;(
  Eindredactie Games maandag 8 februari 2016 @ 18:04:03 #41
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_159759533
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2016 15:50 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

ik durf niet te klikken ;(
:D

Nog n, maar dan een cinematic/story/intro-trailer.

Koude rillingen bij Dark Souls III opening cinematic

*ril*
pi_159761515
Zelden heb ik zo erg uitgekeken naar een game als DaSo 3 _O_
Nog iets meer dan 2 maanden en dan kunnen we eindelijk aan de gang _O_

Heerlijk, dat duistere, onheilspellende 'alles is verloren' sfeertje uit de Souls games _O_
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games donderdag 18 februari 2016 @ 13:59:33 #43
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_160016566
Dark Souls III 'weapon arts'-demonstratie

Goddamn check die moves met die scimitar :9~ :9~ :9~ :9~

Shit keeps gettin' better.
pi_160892206
A murky, forgotten land.
  woensdag 23 maart 2016 @ 21:48:37 #45
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_160897759
Heb die trailer niet afgekeken omdat ik graag mijzelf spoilerfree wil houden voor als ik t spel voor de eerste keer opstart; maar wat ik heb gezien zag er weer fantastisch uit :D
Can't wait!!!
  Eindredactie Games donderdag 24 maart 2016 @ 11:06:43 #46
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_160906283
Game is al te spelen op Xbox One als je echt niet kunt wachten:

http://www.eurogamer.net/(...)this-one-weird-trick

Eigen risico 8-)
  Eindredactie Games woensdag 30 maart 2016 @ 13:56:22 #47
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_161048565
Momenteel her-verslaafd aan DaSo 2 (Scholar of the First Sin).
Jolly cooperation in de DLC-areas O+
pi_161073294
Pre-order geplaatst! Kan niet wachten om eindeloos dood te gaan bij veel te moeilijke bazen :+
Ola
  Eindredactie Games donderdag 31 maart 2016 @ 14:36:25 #49
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_161073381
  Eindredactie Games vrijdag 1 april 2016 @ 15:42:43 #50
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_161097875
pi_161234224
Net maar gepre-ordered (PS4), dan ligt ie als ik de 12e thuis kom al klaar op de mat. Hoef ik niet meer naar de winkel toe *O*
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games woensdag 6 april 2016 @ 21:23:54 #52
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_161234971
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 21:12 schreef StateOfMind het volgende:
Net maar gepre-ordered (PS4), dan ligt ie als ik de 12e thuis kom al klaar op de mat. Hoef ik niet meer naar de winkel toe *O*
Ik zou willen zeggen, verstandig, maar dan zou ik liegen :P
Ik heb al jaren geen games meer gepreordert en ik heb nog nooit naast het net hoeven vissen via de reguliere kanalen. Wel heb ik bij meerdere grote releases de afgelopen tijd problemen gehoord bij preorders die niet op tijd verstuurd werden. Ik zie dat momenteel als een groter 'risico', maar dat is puur eigen ervaring/onderbuik.
  woensdag 6 april 2016 @ 21:37:32 #53
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_161235976
Hoe vaak ik wel niet in topics users zie klagen dat ze hun pre orders niet op de beloofde datum op de mat krijgen :')
  Eindredactie Games woensdag 6 april 2016 @ 21:52:12 #54
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_161236841
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 21:37 schreef RickoKun het volgende:
Hoe vaak ik wel niet in topics users zie klagen dat ze hun pre orders niet op de beloofde datum op de mat krijgen :')
Ja, zo kut. De gemakzucht snap ik wel, game op je mat als je thuiskomt, waarschijnlijk gaat 99% ook gewoon goed.

Ach ja Nedgame zit hier om de hoek en die heeft me nog nooit teleurgesteld O+
pi_161239772
Ik pre order normaal eigenlijk heel, heel zelden, maar ik woon in een klein plattelands dorpje en op en neer naar de stad, parkeerplaats zoeken en zo kost mij heen en terug al gauw een uur en daar heb ik denk ik na het werk geen trek in volgende week :7
A murky, forgotten land.
  donderdag 7 april 2016 @ 08:34:39 #56
162268 Knoflook
Lekker bij Dner
pi_161247130
Ik had nog DS nog nooit gespeeld, maar heb DS3 wel al gespeeld.... man je moet het geduld maar hebben om dood te gaan.....
Klap eens in je handjes.
  Eindredactie Games donderdag 7 april 2016 @ 15:47:10 #57
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_161256331
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 08:34 schreef Knoflook het volgende:
Ik had nog DS nog nooit gespeeld, maar heb DS3 wel al gespeeld.... man je moet het geduld maar hebben om dood te gaan.....
Geduld hebben om dood te gaan? Dat gaat meestal vrij makkelijk in Dark Souls :P
pi_161260479
Dood gaan in een Souls game is n van de zekerheden in het leven idd :Y
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games vrijdag 8 april 2016 @ 13:23:56 #59
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_161277723
pi_161343975
Nog 1 dag *O*
A murky, forgotten land.
pi_161344551
Het is ook mijn eerste Dark Souls. Ook al heb ik deel 2 op de PS4 en ook deel 1 (prepare to die edition) voor de PS3. Alleen nooit gespeeld omdat ik er geen geduld voor zou hebben dacht ik. Ook het item en level systeem leek mij erg lastig en ingewikkeld. Maar ik heb het hele weekend deel 3 gespeeld. En je gaat dood en het is eerlijk. Je moet er gewoon geduld voor hebben, niet meteen aan gaan vallen maar kijken wat de enemy doet. Kijken wat voor patroon hij heeft en dan aanvallen. Neem je tijd en verken het gebied wat je gaat betreden.

Het is een game dat ik onderbewust wel wilde maar ik niet wist hoeveel :)
pi_161354560
quote:
Bezorging door: PostNL (briefpost)
Verwacht op: 12-04-2016 tussen 09:30 - 12:30
*O* *O* *O*

Alleen jammer dat ik tot 17.00u moet werken :(
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games maandag 11 april 2016 @ 19:21:35 #64
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_161355155
Uurtje bezig nu.

O+ O+ O+ O+

Framerate is wel even wennen na de 60fps van SotFS.
  Eindredactie Games dinsdag 12 april 2016 @ 09:00:40 #66
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_161368209
Hele avond gespeeld gister. Wat een heerlijke game.
De versimpeling van de power stance/attacks vind ik eigenlijk wel prima.
Verder zijn de eerste gebieden weer prachtig vormgegeven en bezaaid met awesome vijanden.

Weinig slaap deze week vrees ik.
pi_161384217
Na flink duimen en bij een vriend kijken hoe het spel speelt met muis+tobo kan ik concluderen dat ze nu toch eindelijk het spel speelbaar hebben gemaakt voor die setup. Het is nog steeds ietwat houterig maar duidelijk veel logischer ingericht en daardoor voelt het al meteen stukken soepeler. Bij voorgaande delen heb ik ondanks een flinke tijdsinvestering nooit echt mijn draai kunnen vinden met de controls en dat liep helaas ook uit op desinteresse.

Maargoed, dat is nu beter dus. Net de eerste baas gekilled. Morgen vrij. Vanavond lekker gamen 8-)
Conscience do cost.
pi_161391763
Veel te lang gespeeld vandaag.
Ben ook bang dat ik al een covenant verneukt heb ;(
Morgen weer verder.
Doe eens niet.
pi_161393117
Gisteren maar een paar uur kunnen spelen, maar man wat een toppertje weer _O_
De eerste baas in 3 pogingen neer en mooi gemaakt toen ie transformeerde.
Firelink Shrine doet veel aan de Nexus van Demon's Souls denken.
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games woensdag 13 april 2016 @ 09:59:09 #70
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_161394693
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 00:49 schreef Necrodeath het volgende:
Veel te lang gespeeld vandaag.
Ben ook bang dat ik al een covenant verneukt heb ;(
Morgen weer verder.
Goed dat je ook weer van de partij bent _O_
Iets te fanatiek om je heen gemept met per ongeluk een NPC binnen bereik? :P
  Eindredactie Games woensdag 13 april 2016 @ 10:00:31 #71
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_161394710
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 06:41 schreef StateOfMind het volgende:
Gisteren maar een paar uur kunnen spelen, maar man wat een toppertje weer _O_
De eerste baas in 3 pogingen neer en mooi gemaakt toen ie transformeerde.
Hij's fijn h. Ik ben alweer compleet hooked.
quote:
Firelink Shrine doet veel aan de Nexus van Demon's Souls denken.
:Y
Me like. Ook weer genoeg te vinden in en rondom de shrine ;)
pi_161394920
Las veel dat mensen DS3 te makkelijk vonden.. Ik merk er niks van! :o Ben bij de eerste baas al z'n 10-15x dood gegaan, en bij de High Wall ook zoiets.. Heerlijke game! :+
Ola
  Eindredactie Games woensdag 13 april 2016 @ 10:35:44 #73
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_161395152
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:15 schreef Doenoe het volgende:
Las veel dat mensen DS3 te makkelijk vonden.. Ik merk er niks van! :o Ben bij de eerste baas al z'n 10-15x dood gegaan, en bij de High Wall ook zoiets.. Heerlijke game! :+
Dat werd ook veel geroepen bij Dark Souls na Demon's Souls, bij Dark Souls II na Dark Souls en bij Bloodborne na Dark Souls II :P Er is altijd een clubje 'pff heulemaal nie moeilijk'-roeperts.

Nu moet ik wel zeggen, en dat heb ik al eerder gezegd, dat met co-op het gewoon echt niet heel moeilijk hoeft te zijn. Ik heb DeSo, DaSo en DaSo II alle drie uitgespeeld in offline mode, omdat dat naar mijn mening de meest pure ervaring geeft. Want, geen spoilers op de grond die iedere vijand/ambush/illusory wall op voorhand verklappen, en geen co-op. Dan zijn de games gewoon echt pittig.

Maar met je soapstone kun je gewoon zonder enige consequentie de omgevingen verkennen/grinden, om vervolgens goed voorbereid en eventueel met versterking de boss areas te betreden.

Dit is de eerste Dark Souls waarin ik vanaf het begin online speel, gewoon omdat co-op'en te awesome is om niet te doen.
pi_161395556
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:35 schreef 2dope het volgende:

[..]

Dat werd ook veel geroepen bij Dark Souls na Demon's Souls, bij Dark Souls II na Dark Souls en bij Bloodborne na Dark Souls II :P Er is altijd een clubje 'pff heulemaal nie moeilijk'-roeperts.

Nu moet ik wel zeggen, en dat heb ik al eerder gezegd, dat met co-op het gewoon echt niet heel moeilijk hoeft te zijn. Ik heb DeSo, DaSo en DaSo II alle drie uitgespeeld in offline mode, omdat dat naar mijn mening de meest pure ervaring geeft. Want, geen spoilers op de grond die iedere vijand/ambush/illusory wall op voorhand verklappen, en geen co-op. Dan zijn de games gewoon echt pittig.

Maar met je soapstone kun je gewoon zonder enige consequentie de omgevingen verkennen/grinden, om vervolgens goed voorbereid en eventueel met versterking de boss areas te betreden.

Dit is de eerste Dark Souls waarin ik vanaf het begin online speel, gewoon omdat co-op'en te awesome is om niet te doen.
+1 over het Co-op deel. Al moet ik wel zeggen dat de messages soms wel misleidend zijn.. Al 2x een "Beware of fog wall" message tegen gekomen. Kon rammen tegen het muurtje tot m'n Longsword krom stond, maar het muurtje breken ho maar. |:( En zo zijn er wel meerdere misleidende messages, hoewel het merendeel van de messages wel kloppen. (En dus ook inderdaad spoilers bevatten)

Ik vermoed dat die gasten die de game te makkelijk vinden, ook overigens zonder de day-1 patch gespeeld hebben, las dat dat ook een wereld van verschil is! :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Doenoe op 13-04-2016 11:10:53 ]
Ola
  Eindredactie Games woensdag 13 april 2016 @ 11:24:28 #75
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_161396055
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:59 schreef Doenoe het volgende:

[..]

+1 over het Co-op deel. Al moet ik wel zeggen dat de messages soms wel misleidend zijn.. Al 2x een "Beware of fog wall" message tegen gekomen. Kon rammen tegen het muurtje tot m'n Longsword krom stond, maar het muurtje breken ho maar. |:( En zo zijn er wel meerdere misleidende messages, hoewel het merendeel van de messages wel kloppen. (En dus ook inderdaad spoilers bevatten)

Ik vermoed dat die gasten die de game te makkelijk vinden, ook overigens zonder de day-1 patch gespeeld hebben, las dat dat ook een wereld van verschil is! :+
Ja soms zijn de messages verneukeratief, of 'ludiek', zo je wilt.
Zoals eerst "liar ahead" en daarna "item ahead" en dat er dan geen item ligt :+
En uiteraard de schijtlollige messages zoals "Try tongue but hole" enzo.

Mijn ervaring is dat oprechte/hulpzame messages altijd hoge rating krijgen en ook blijven staan.
pi_161396292
Ik speel em helemaal in offline. Heb geen behoefte aan messages en coop en de sfeer komt wat mij betreft zo het best naar voren.

Andere mensen trouwens ook veel moeite met de parry/counter move? Het is me welgeteld 1 keer gelukt en de timing moet zo belachelijk perfect zijn dat ik niet echt het gevoel heb dat het effectief is om te gebruiken.
Conscience do cost.
  Eindredactie Games woensdag 13 april 2016 @ 11:53:09 #77
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_161396559
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:38 schreef ems. het volgende:
Ik speel em helemaal in offline. Heb geen behoefte aan messages en coop en de sfeer komt wat mij betreft zo het best naar voren.
O+ ik dacht dat ik de enige was die er zo over dacht.
quote:
Andere mensen trouwens ook veel moeite met de parry/counter move? Het is me welgeteld 1 keer gelukt en de timing moet zo belachelijk perfect zijn dat ik niet echt het gevoel heb dat het effectief is om te gebruiken.
Mja al sinds DeSo is dat een lastige move, ik gebruik 'm alleen bij vijanden waarvan ik de moveset door en door ken, verder alleen om af en toe uit te proberen. In DaSo1 had ik 'm op den duur aardig onder de knie bij de standaard ventjes. Ook in PvP kon ik de long sword-aanvallen op den duur wel redelijk counteren/voorspellen.

Voorlopig heb ik genoeg aan die nieuwe moves. Die charged LT/L2 (Bloodborne erfenis als ik me niet vergis) is al sick qua damage en doodeenvoudig te timen imho.
pi_161397618
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:53 schreef 2dope het volgende:

[..]

O+ ik dacht dat ik de enige was die er zo over dacht.
Heb ik met de meeste "single player" games. Ook dingen zoals companions in fallout/skyrim enzo wil ik niet. En zeker met Dark Souls is dat gevoel dat je verlaten en alleen bent juist heel 'fijn' :P

quote:
Mja al sinds DeSo is dat een lastige move, ik gebruik 'm alleen bij vijanden waarvan ik de moveset door en door ken, verder alleen om af en toe uit te proberen. In DaSo1 had ik 'm op den duur aardig onder de knie bij de standaard ventjes. Ook in PvP kon ik de long sword-aanvallen op den duur wel redelijk counteren/voorspellen.

Voorlopig heb ik genoeg aan die nieuwe moves. Die charged LT/L2 (Bloodborne erfenis als ik me niet vergis) is al sick qua damage en doodeenvoudig te timen imho.
Ik blijf nog wel even door-oefenen maar vooralsnog kost het me alleen maar health. Verder weet ik niet wat LT/L2 is in keyboard/toetsenbord land maar ik vermoed zo'n powerattack 8-)
Conscience do cost.
  Eindredactie Games woensdag 13 april 2016 @ 12:53:17 #79
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_161397715
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:47 schreef ems. het volgende:

[..]

Heb ik met de meeste "single player" games. Ook dingen zoals companions in fallout/skyrim enzo wil ik niet. En zeker met Dark Souls is dat gevoel dat je verlaten en alleen bent juist heel 'fijn' :P

[..]

Ik blijf nog wel even door-oefenen maar vooralsnog kost het me alleen maar health. Verder weet ik niet wat LT/L2 is in keyboard/toetsenbord land maar ik vermoed zo'n powerattack 8-)
Ohja, pc-versie. Ik bedoel de standaard heavy attack, die kun je nu chargen (knop inhouden).
pi_161397882
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:59 schreef 2dope het volgende:

[..]

Goed dat je ook weer van de partij bent _O_
Iets te fanatiek om je heen gemept met per ongeluk een NPC binnen bereik? :P
Ik speel zo goed als blind, dus zeker ben ik er niet van, maar ik heb een baas verslagen en daarna kwam ik een covenant altar tegen, maar kan er niks mee.

Misschien dat ik iets mis, maar ben er bang voor.
Doe eens niet.
  Eindredactie Games woensdag 13 april 2016 @ 15:00:43 #81
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_161400229
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 13:03 schreef Necrodeath het volgende:

[..]

Ik speel zo goed als blind, dus zeker ben ik er niet van, maar ik heb een baas verslagen en daarna kwam ik een covenant altar tegen, maar kan er niks mee.

Misschien dat ik iets mis, maar ben er bang voor.
Ben je al ver? Welk level?

Ik heb nog maar weinig toffe gear gevonden en ik heb toch al een stuk of 10 bonfires aangestoken inmiddels. Vanavond maar ff backtracken en zoeken naar loot.
pi_161400539
Even vraagje: Die wapens upgraden met (raw) gems. Is dat slim of kan ik die beter nog even bij me houden?

En die losse souls die je af en toe vindt en in je inventory krijgt. Gewoon meteen gebruiken of is er een handigere manier om die toe te passen?

En dezelfde vraag voor wapens reinforcen :P

[ Bericht 22% gewijzigd door ems. op 13-04-2016 15:24:02 ]
Conscience do cost.
  Eindredactie Games woensdag 13 april 2016 @ 15:25:06 #83
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_161400728
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:17 schreef ems. het volgende:
Even vraagje: Die wapens upgraden met (raw) gems. Is dat slim of kan ik die beter nog even bij me houden?

En die losse souls die je af en toe vindt en in je inventory krijgt. Gewoon meteen gebruiken of is er een handigere manier om die toe te passen?
Raw stones bieden in n klap een forse boost aan fysieke schade, met als nadeel dat na gebruik van een Raw Stone de stat-buffs van het betreffende wapen komen te vervallen. Dat is 't in een notendop (ben je bekend met stat buffs?).

De losse souls bewaar ik zelf altijd voor wanneer ik net te kort kom bij items kopen of levelen. Een handigere manier kan ik me niet bedenken (dat geldt dan weer niet voor 'boss' souls).
pi_161401137
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:00 schreef 2dope het volgende:

[..]

Ben je al ver? Welk level?

Ik heb nog maar weinig toffe gear gevonden en ik heb toch al een stuk of 10 bonfires aangestoken inmiddels. Vanavond maar ff backtracken en zoeken naar loot.
Ik heb ook zo'n 10-12 bonfires gedaan. Ben rond de lvl 20 uit mijn hoofd? Tutorial baas meegeteld heb ik er nu drie omgelegd.
Doe eens niet.
pi_161401175
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:25 schreef 2dope het volgende:

[..]

Raw stones bieden in n klap een forse boost aan fysieke schade, met als nadeel dat na gebruik van een Raw Stone de stat-buffs van het betreffende wapen komen te vervallen. Dat is 't in een notendop (ben je bekend met stat buffs?).
Ik meen dat dat betekent dat bepaalde wapens meer damage doen als je bijvoorbeeld meer punten in dexterity ofzo hebt? En dat vervalt dan?

Nu weet ik nog steeds niet zo goed of het een slim idee is :P
quote:
De losse souls bewaar ik zelf altijd voor wanneer ik net te kort kom bij items kopen of levelen. Een handigere manier kan ik me niet bedenken (dat geldt dan weer niet voor 'boss' souls).
Ahja, dat is natuurlijk wel handig met oog op het eventuele verliezen van souls.
Conscience do cost.
  Eindredactie Games woensdag 13 april 2016 @ 15:59:41 #86
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_161401401
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:46 schreef Necrodeath het volgende:

[..]

Ik heb ook zo'n 10-12 bonfires gedaan. Ben rond de lvl 20 uit mijn hoofd? Tutorial baas meegeteld heb ik er nu drie omgelegd.
Aight, gaan we ongeveer gelijk op denk ik. Volgens mij zit ik ergens rond lvl 30, maar ik heb gisteravond ook een goede 2 uur gegrind als Phantom bij andere spelers :@ Dan gaat 't altijd wel hard met de souls. Ook belachelijk hoe snel je gesummoned wordt.

Die derde boss was
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:48 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik meen dat dat betekent dat bepaalde wapens meer damage doen als je bijvoorbeeld meer punten in dexterity ofzo hebt? En dat vervalt dan?

Nu weet ik nog steeds niet zo goed of het een slim idee is :P
Exact.

Tja, wat is slim. Ik heb 'm aan het begin meteen gebruikt voor mijn Long Sword, die zit nu met +4 aan shards op 180 base damage ofzo. Dat ding heeft van zichzelf een D-rating op STR en een D-rating op DEX.

Let wel, als je via het standaard upgradepad gaat (dus zonder infuse van raw/fire etc.), worden de stat buffs (ParamBonus) na een tijdje ook hoger, de Long Sword eindigt bijv. met een C op STR. Kun je mooi zien in de tabel op http://darksouls3.wiki.fextralife.com/Longsword
pi_161401667
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:59 schreef 2dope het volgende:

Tja, wat is slim. Ik heb 'm aan het begin meteen gebruikt voor mijn Long Sword, die zit nu met +4 aan shards op 180 base damage ofzo. Dat ding heeft van zichzelf een D-rating op STR en een D-rating op DEX.

Let wel, als je via het standaard upgradepad gaat (dus zonder infuse van raw/fire etc.), worden de stat buffs (ParamBonus) na een tijdje ook hoger, de Long Sword eindigt bijv. met een C op STR. Kun je mooi zien in de tabel op http://darksouls3.wiki.fextralife.com/Longsword
Goede info. Probleem is dat ik niet zo bekend ben met de wapens (en hoeveel ik er nog ga vinden) dus ik weet dat niet zo goed of het verstandig is om mijn fijne broadsword op die manier 'af te schrijven' of dat ik hem beter met de stats kan laten scalen. Ik probeer wel wat.

Wat trouwens wel jammer is van muis+tobo is dat door de letterlijke vertaling van de gamepad je niet altijd even lekker kan sturen als je bijvoorbeeld wilt dodgen. Met een d-pad of thumbstick kan je veel exacter bepalen waar je heen wilt springen terwijl ik beperkt ben tot 8 richtingen.

Met name die grote knights zijn voor mijn niet-ranged mannetje een hel. Erg lastig om hun attacks effectief te vermijden zodat ik ze kan afstraffen.

Nog laatste vraagje: Als ik doodga en dan quit, blijven mijn souls dan op dezelfde plek liggen voor de volgende keer als ik spawn?

[ Bericht 0% gewijzigd door ems. op 13-04-2016 16:21:28 ]
Conscience do cost.
pi_161403645
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:11 schreef ems. het volgende:

[..]

Goede info. Probleem is dat ik niet zo bekend ben met de wapens (en hoeveel ik er nog ga vinden) dus ik weet dat niet zo goed of het verstandig is om mijn fijne broadsword op die manier 'af te schrijven' of dat ik hem beter met de stats kan laten scalen. Ik probeer wel wat.

Wat trouwens wel jammer is van muis+tobo is dat door de letterlijke vertaling van de gamepad je niet altijd even lekker kan sturen als je bijvoorbeeld wilt dodgen. Met een d-pad of thumbstick kan je veel exacter bepalen waar je heen wilt springen terwijl ik beperkt ben tot 8 richtingen.

Met name die grote knights zijn voor mijn niet-ranged mannetje een hel. Erg lastig om hun attacks effectief te vermijden zodat ik ze kan afstraffen.

Nog laatste vraagje: Als ik doodga en dan quit, blijven mijn souls dan op dezelfde plek liggen voor de volgende keer als ik spawn?
Yup dat blijven ze.
En je kunt je enchantments ook weer van je wapens afhalen met bepaalde items.
Doe eens niet.
pi_161403824
Net mijn eerste lord of cinder in 1 keer gedood. Ik weet niet of ik overleveld ben of niet. Maar hij was best wel makkelijk :?
  Eindredactie Games woensdag 13 april 2016 @ 20:16:13 #90
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_161407564
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:11 schreef ems. het volgende:

Maar is een controller aansluiten niet alsnog een betere optie? Het is niet alsof aim nu echt een grote rol speelt.

Die grote knights zijn even wennen idd, vooral omdat ze lange combo's met hoge stamina drain hebben. Je kunt ze echter wel gewoon stun-locken met snelle attacks, en wat bij mij goed bevalt is de thrust attack van longswords/greatswords (werkt ook gewoon met halberts/spears natuurlijk). Flinke range, flinke damage en ze staggeren lang genoeg om weg te rollen. Rinse repeat.
pi_161409403
Iemand trouwens al secret doors tegen gekomen? Gaat me nu niet zozeer om de locaties, maar hoe je ze activeert. Wederom tegenaan meppen, of wellicht met een gesture oid?

Ben inmiddels al 4x een "Beware of fog wall/illusion" tegen gekomen.. Geen van deze messages lijken te kloppen. :(
Ola
pi_161409622
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2016 20:16 schreef 2dope het volgende:

[..]

Maar is een controller aansluiten niet alsnog een betere optie? Het is niet alsof aim nu echt een grote rol speelt.
Dat is zeker een betere optie maar het staat me tegen om een controller alleen voor deze game aan te schaffen :P

Maar dat is ook meteen het enige hoor. Zoals gezegd is de tobo-muis combo in deel 3 een stuk soepeler uitgewerkt en is het dodgen eigenlijk het enige waar ik wel durf te concluderen dat ik daar echt een nadeel mee heb.
quote:
Die grote knights zijn even wennen idd, vooral omdat ze lange combo's met hoge stamina drain hebben. Je kunt ze echter wel gewoon stun-locken met snelle attacks, en wat bij mij goed bevalt is de thrust attack van longswords/greatswords (werkt ook gewoon met halberts/spears natuurlijk). Flinke range, flinke damage en ze staggeren lang genoeg om weg te rollen. Rinse repeat.
Duidelijk. Het is ook een beetje hit en miss nog. De ene knight weet ik moeiteloos tegen de grond te werken en bij de ander wordt ik opeens genadeloos doormidden gehakt. Vooralsnog is het voornamelijk mijn eigen incompetentie de me parten speelt :P

Ik heb deel 1 en 2 nooit heel intensief gespeeld dus ben eigenlijk gewoon noob.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 21:03 schreef Doenoe het volgende:
Iemand trouwens al secret doors tegen gekomen? Gaat me nu niet zozeer om de locaties, maar hoe je ze activeert. Wederom tegenaan meppen, of wellicht met een gesture oid?

Ben inmiddels al 4x een "Beware of fog wall/illusion" tegen gekomen.. Geen van deze messages lijken te kloppen. :(
Ik zag bij een playtrough mensen succesvol meppen dus ik neem aan dat dat de norm is.
Conscience do cost.
pi_161410951
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 21:09 schreef ems. het volgende:

Ik zag bij een playtrough mensen succesvol meppen dus ik neem aan dat dat de norm is.
Thnx! Zit toch telkens te twijfelen als ik die berichten lees, vervolgens als een dolle alle muurtjes e.d. in de omgeving proberen kapot te slaan. |:(
Ola
pi_161416270
Net een uurtje gespeeld, maar bah, wat een boutervaring zeg. Is dit nu een grote miskoop voor mij of moet ik blijven doorzetten? Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om alles uit te zoeken. Ik snap er allemaal geen zak van. Niet van de menu's, de stats, de equipment, de items, de besturing, en van alle toestanden eromheen niet, en ik heb eigenlijk geen zin om het uit te zoeken omdat ik het eigenlijk ook geen leuk uurtje vond. Daarnaast hou ik van een uitdaging, maar ik krijg de eerste boss al geen schade toegediend. Waarom heeft het spel niet een fatsoenlijke tutorial? Fallout 4 was ook al lackluster in zijn uitleg, maar daar had ik tenminste motivatie om het uit te zoeken.
The show must go on
pi_161416389
Als je van te voren wat had gegoogled had je kunnen weten wat voor soort game het was.
Met alles wat erbij hoort, maar vooral wat er net bij hoort...

[ Bericht 27% gewijzigd door StateOfMind op 14-04-2016 06:47:00 ]
A murky, forgotten land.
pi_161416509
Als de menu's en statssysteem al te lastig is :D
Dit, dus.
pi_161419107
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 06:52 schreef Buitendam het volgende:
Nouja, ik wil het spel gewoon goed begrijpen voor ik begin. Ik zie icoontjes waarvan ik niet weet wat ze betekenen, ik zie skills waarvan ik niet weet wat het zijn of hoe ik ze activeer, ik zie drankjes die ik dan weer niet linksonder zie, gedoe over souls waarvan ik niet weet wat het is of wat ik ermee moet, en nog meer van dat soort dingen.

Ik probeer het vanavond nog wel met een knight ofzo, want nu heb ik zo'n figuur met een speer waar ik niet mee overweg kan.
The show must go on
  Eindredactie Games donderdag 14 april 2016 @ 11:16:07 #98
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_161419329
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:03 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Nouja, ik wil het spel gewoon goed begrijpen voor ik begin. Ik zie icoontjes waarvan ik niet weet wat ze betekenen, ik zie skills waarvan ik niet weet wat het zijn of hoe ik ze activeer, ik zie drankjes die ik dan weer niet linksonder zie, gedoe over souls waarvan ik niet weet wat het is of wat ik ermee moet, en nog meer van dat soort dingen.

Ik probeer het vanavond nog wel met een knight ofzo, want nu heb ik zo'n figuur met een speer waar ik niet mee overweg kan.
Probeer in de menu's eens 'select' (of linker touchpad voor PS4) -> 'explanation'. Dan kun je ieder icoontje in het menu afzonderlijk highlighten voor uitleg wat het doet/inhoudt.
pi_161424202
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 06:52 schreef Buitendam het volgende:
Eerlijk is eerlijk: Het is niet een heel erg voor de hand liggend systeem voor het ongeoefende oog. Zeker als dit je eerste souls game is kan het best overwhelming zijn.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:03 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Nouja, ik wil het spel gewoon goed begrijpen voor ik begin.
Allicht is het handig om dat voordat je het spel daadwerkelijk koopt uit te zoeken.

Tegenwoordig kan je overal informatie en gameplay vandaan halen, voordat je de game op de kop tikt. Daarom heb ik ook nooit miskopen wat betreft games :P
quote:
Ik zie icoontjes waarvan ik niet weet wat ze betekenen, ik zie skills waarvan ik niet weet wat het zijn of hoe ik ze activeer, ik zie drankjes die ik dan weer niet linksonder zie, gedoe over souls waarvan ik niet weet wat het is of wat ik ermee moet, en nog meer van dat soort dingen.
Heb ik ook. Google geeft gelukkig alle antwoorden die toegegeven soms een beetje cryptisch zijn in de game zelf. Als je een beetje zoekt op beginner guides dan kom je ook een hoop waardevolle shit tegen.

Of misschien nog beter: Volg een playtrough op youtube en doe diegene precies na. Volg z'n pad, kijk hoe hij vecht en als het goed is dan vind je op een gegeven moment wel je draai.
quote:
Knight is denk ik wel eenvoudiger voor de beginner. Echter vrees ik dat je vanavond net zo hard de grond in wordt gestampt als je niet eerst even uitgebreid de moeite neemt om te begrijpen wat je precies aan het doen bent :P
quote:
2s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:16 schreef 2dope het volgende:

[..]

Probeer in de menu's eens 'select' (of linker touchpad voor PS4) -> 'explanation'. Dan kun je ieder icoontje in het menu afzonderlijk highlighten voor uitleg wat het doet/inhoudt.
De knights gaan nu trouwens al stukken beter. Die power attacks schelen inderdaad een hoop. Ik moet even in de vingers krijgen dat ik mijn aanvallen iets meer afwissel in plaats van de standaard attack te spammen.

Zag een playtrough van een pyromancer. Die dude heeft het over het algemeen wel iets makkelijker, zeker tegen die knights ;(
Conscience do cost.
  Eindredactie Games donderdag 14 april 2016 @ 14:57:58 #100
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_161424717
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:34 schreef ems. het volgende:
De knights gaan nu trouwens al stukken beter. Die power attacks schelen inderdaad een hoop. Ik moet even in de vingers krijgen dat ik mijn aanvallen iets meer afwissel in plaats van de standaard attack te spammen.

Zag een playtrough van een pyromancer. Die dude heeft het over het algemeen wel iets makkelijker, zeker tegen die knights ;(
Nice :) Het is verleidelijk om die standaard attack te spammen omdat 'ie lekker snel gaat, maar range is vaak drama (vooral bij zwaarden). By the by, je hebt naast 'power attacks' , of weapon arts zoals ze officieel heten (die je activeert door n knop in te houden, waarbij je stance ook verandert en die FP kosten, blauwe balkje) ook je gewone heavy attack die je kunt opladen h. Dat laatste begin ik nu echt goed te beheersen - geeft 200% damage. Ook tof dat de follow-up attack evengoed opgeladen kan worden.

Ben zelf niet zo fan van pyromancy, maar zitten wel toffe attacks bij. Kun je gewoon combineren met jouw huidige build h, als je dat zou willen. Ik ben niet zo'n fan van ranged combat in Souls-games. Heb wel altijd een boogje op zak om vijanden uit de tent te lokken om mob-ganks te voorkomen :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')