abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153337461
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 18:12 schreef Hexagon het volgende:
Tja wie wil je liever. Iemand die in zijn vrije tijd alleen maar wat zit te gamen of iemand die naast zijn studie aan organisatie en netwerkskills werkt in commissies en besturen? Moeilijke keuze hoor.
Hangt maar net van de baan af.

Ik zou me afvragen of zo iemand wel 100% z'n kop erbij heeft op het werk, of dat die allang met z'n hoofd alweer bij de volgende carrièrestap in een ander bedrijf zit en het huidige werk laat verslonzen.
pi_153338079
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 13:18 schreef bananencavia het volgende:
Werkgevers hechten te veel waarde aan het cv tegenwoordig.

Dit is terug te zien in de verloedering van de studentencultuur. Ik zie veel mensen om mij heen die zich de pan uitsloven en zich anders voordoen dan ze zijn, puur om bij een of andere commissie of bestuurtje in een nietszeggende vereniging te komen. Niet omdat ze dat zo leuk vinden; nee, want dat staat later zo goed op het cv.

Dit soort mensen zorgen ervoor dat mensen zoals ik dit soort functies niet meer kunnen vervullen. Ik heb er keihard voor gewerkt om bij een bestuur te komen waar ik daadwerkelijk passie voor had. Helaas is mijn plek ingepikt door zo'n typische 'ideale student' (halflang bruin haar, langer dan 1.80, sportief, knappe vriendin) die het overduidelijk puur doet voor zijn cv.

Als onze maatschappij niet zo gefocust was op cv-building en meer kijkt naar de persoon zelf (en dan niet alleen het uiterlijk/lengte) zouden mensen meer doen wat ze zelf willen in plaats van zich anders voordoen. En zouden mensen met echte passie voor besturen en commissies deze functies kunnen gaan vervullen.
Heeft verdomme niemand door dat dit een lemming is op mijn topics haha?
Over van die succesvolle studenten.
And keep moving forward
pi_153338125
Link naar jouw topic?
  zondag 7 juni 2015 @ 22:11:00 #54
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_153338156
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 21:47 schreef bamibij het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip! Zie bij studiegenoten juist dat ze 'beter iets dan niets' hanteren wb hun cv, misschien juist wel goed om te filteren inderdaad
Niet te nauwkeurig.

Gewoon
2008-2012 AH
2012-2015 call centre

Ziet er goed uit, komen geen vragen... Prima dus. Na startersfunctie haal je het weg.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_153338224
Alweer dit topic :')
Play hard, go pro.
pi_153338267
quote:
99s.gif Op zondag 7 juni 2015 22:11 schreef XL het volgende:

[..]

Niet te nauwkeurig.

Gewoon
2008-2012 AH
2012-2015 call centre

Ziet er goed uit, komen geen vragen... Prima dus. Na startersfunctie haal je het weg.
^O^
  zondag 7 juni 2015 @ 23:35:18 #57
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_153341174
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 21:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Hangt maar net van de baan af.

Ik zou me afvragen of zo iemand wel 100% z'n kop erbij heeft op het werk, of dat die allang met z'n hoofd alweer bij de volgende carrièrestap in een ander bedrijf zit en het huidige werk laat verslonzen.
Uiteindelijk heb je toch vooral iets aan iemand die zich sterk ontwikkeld heeft op meerdere fronten dan op een enkel kunstje. Het gaat ook om een bepaalde manier van denken en aanpakken. Daarbij is het actief zijn in commissies een behoorlijk goed leerproces. Bovendien toont het ook aan dat iemand iets wil en daar ook tijd in wil investeren. Dat is een stuk beter dan een bakvis die maar een beetje volgt en geen initiatief heeft.
  zondag 7 juni 2015 @ 23:36:15 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_153341210
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 21:12 schreef ulq het volgende:

[..]

Zeker als je iets als economie of bestuurskunde oid doet. De gemiddelde informatica-student ofzo heeft echter geen onzincommissies nodig bijvoorbeeld.
Hangt er vanaf wat ie allemaal wil bereiken. Als je bijvoorbeeld wilt doorgroeien is het een handige start,
  zondag 7 juni 2015 @ 23:39:09 #59
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153341284
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 18:12 schreef Hexagon het volgende:
Tja wie wil je liever. Iemand die in zijn vrije tijd alleen maar wat zit te gamen of iemand die naast zijn studie aan organisatie en netwerkskills werkt in commissies en besturen? Moeilijke keuze hoor.
Het probleem is dat in de meeste gevallen weinig van die "skills" worden opgedaan met die typische CV-vulling-ECA's , bovendien zijn er wel meer dingen die een mens verrijken dan het oefenen van bestuurder spelen (het organiseren van een feestje, het organiseren van een ouderkijkdag ...).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 7 juni 2015 @ 23:43:21 #60
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153341411
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 23:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Uiteindelijk heb je toch vooral iets aan iemand die zich sterk ontwikkeld heeft op meerdere fronten dan op een enkel kunstje. Het gaat ook om een bepaalde manier van denken en aanpakken. Daarbij is het actief zijn in commissies een behoorlijk goed leerproces. Bovendien toont het ook aan dat iemand iets wil en daar ook tijd in wil investeren. Dat is een stuk beter dan een bakvis die maar een beetje volgt en geen initiatief heeft.
Dat is waar maar voor mij toont het feit dat iemand een feestje heeft georganiseerd helemaal niet aan dat hij meer veelzijdig is ontwikkeld. Als daarentegen een kandidaat actief sportte (triathleet), in een bandje speelde en op de een of andere manier maatschappelijk bezig was (lokale politiek, bejaardentehuisvrijwilliger, amateurjournalistiek) dan heb ik al veel meer de indruk dat ik met een veelzijdig persoon te maken heb die breed is ontwikkeld. In essentie is het probleem met dat CV-building dat veel mensen niet dat bestuurswerk doen omdat ze het leuk of interessant vinden maar omdat ze het op hun CV willen kunnen zetten. Je pikt ze er ook zo uit. Ga je met die attitude veel hiervan leren?
#NoDAPL
pi_153341421
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 23:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik ken wel zulke gasten van mijn studie. Wat ik van anderen heb gehoord en ook zelf heb ervaren is dat zulke mensen totaal geen toewijding hebben maar alleen maar de situatie gebruiken zolang dat nuttig is voor het cv-bouwen en daarna de rest van het team laten barsten. Uiteraard werkt het voor diegenen wel uitstekend, maar ik zie het niet als voorbeeld.
  zondag 7 juni 2015 @ 23:45:23 #62
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153341457
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 23:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik ken wel zulke gasten van mijn studie. Wat ik van anderen heb gehoord en ook zelf heb ervaren is dat zulke mensen totaal geen toewijding hebben maar alleen maar de situatie gebruiken zolang dat nuttig is voor het cv-bouwen en daarna de rest van het team laten barsten. Uiteraard werkt het voor diegenen wel uitstekend, maar ik zie het niet als voorbeeld.
Precies mijn punt.
#NoDAPL
pi_153345494
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 23:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hangt er vanaf wat ie allemaal wil bereiken. Als je bijvoorbeeld wilt doorgroeien is het een handige start,
Je bedoeld de informatica-student? Ja, als ie gelijk een soort semi-managment positie wil, gelijk na z'n afstuderen, dan is het wel handig als ie wat commissies heeft gedaan idd.
pi_153346396
Ik vraag altijd of ze een FOK! account hebben. :7
pi_153346490
Dus echte klacht is dat je continue wordt afgewezen in onze maatschappij? :')
pi_153346515
Afgunstige nerd gespot.
  maandag 8 juni 2015 @ 10:11:07 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_153346604
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 23:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het probleem is dat in de meeste gevallen weinig van die "skills" worden opgedaan met die typische CV-vulling-ECA's , bovendien zijn er wel meer dingen die een mens verrijken dan het oefenen van bestuurder spelen (het organiseren van een feestje, het organiseren van een ouderkijkdag ...).
Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je precies organiseert.
  maandag 8 juni 2015 @ 10:11:37 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_153346614
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 23:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Vreselijke mensen, maa rhet is effectiever dan niets doen.
pi_153346667
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 13:20 schreef Roces18 het volgende:
Man je hebt geen c.v. nodig.
Zolang je de alpha male in de kamer bent, dan word je aangenomen
Mag ik opscheppen, En zeggen dat dit inderdaad de waarheid is ?

Wat mij vooral is opgevallen is als jij 2 mensen hebt die je interviewen, Om beide aan te kijken tussen je zinnen door.
pi_153346673
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 10:00 schreef DerekB het volgende:
Ik vraag altijd of ze een FOK! account hebben. :7
pi_153350922
Tegenwoordig kijken ze naar papiertjes i.p.v. kennis en werkervaring.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_153351208
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 10:13 schreef Torstein het volgende:

[..]

Mag ik opscheppen, En zeggen dat dit inderdaad de waarheid is ?

Wat mij vooral is opgevallen is als jij 2 mensen hebt die je interviewen, Om beide aan te kijken tussen je zinnen door.
Tuurlijk, je moet met alle gesprekspartners een band opbouwen. Die tweede (of zelfs derde) zit er niet voor niets bij en heeft ook een stem in het proces.
  maandag 8 juni 2015 @ 17:44:01 #73
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_153357649
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 23:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is waar maar voor mij toont het feit dat iemand een feestje heeft georganiseerd helemaal niet aan dat hij meer veelzijdig is ontwikkeld. Als daarentegen een kandidaat actief sportte (triathleet), in een bandje speelde en op de een of andere manier maatschappelijk bezig was (lokale politiek, bejaardentehuisvrijwilliger, amateurjournalistiek) dan heb ik al veel meer de indruk dat ik met een veelzijdig persoon te maken heb die breed is ontwikkeld. In essentie is het probleem met dat CV-building dat veel mensen niet dat bestuurswerk doen omdat ze het leuk of interessant vinden maar omdat ze het op hun CV willen kunnen zetten. Je pikt ze er ook zo uit. Ga je met die attitude veel hiervan leren?
Precies. Ik ken ook zulke voorbeelden. En inderdaad, als op je CV staat dat je naast je studeren ook echt buiten de studentenwereld iets hebt gedaan (vrijwilligerswerk bij verzorgingsthuis), dan pas heeft dat meerwaarde. Beetje bestuur spelen bij studievereniging of sportvereniging stelt doorgaans geen ruk voor en dat weet ik ook uit eigen ervaring :).
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')