ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 06-06-2015 19:15:49 ]
Dus jij wil zeggen 'Hij heeft gelijk als er rijpaden beschikbaar waren, maar niet HET rijpad'
Precies. Dat zag je volgens mij ook wel aan de lange stop in Antwerpen (8 minuten?) en dat er in het weekend helemaal niet naar Brussel werd gereden vanwege werkzaamheden.
De Fyra zou wel gewoon naar Brussel hebben gereden, dus er is dan toch een iets ander pad gekozen waardoor het niet meer paste?
Precies. Dat zag je volgens mij ook wel aan de lange stop in Antwerpen (8 minuten?) en dat er in het weekend helemaal niet naar Brussel werd gereden vanwege werkzaamheden.
De Fyra zou wel gewoon naar Brussel hebben gereden, dus er is dan toch een iets ander pad gekozen waardoor het niet meer paste?
Maar wat ie zegt in het verhoor is dat die bewust de rijpaden had vrijgehouden (op een na) van de Benelux omdat ie geen vertrouwen had in de Spagettiboemel, maar dat klopt dan toch niet helemaal...
En men roept altijd dat je minstens 27 minuten nodig hebt naar Antwerpen. En de Excuus-Benelux deed er 37 minuten over in het weekend. Daar was je vaak -10 al in Roosendaal vanuit Antwerpen. Dan stond je daar 20 minuten ipv 10 minuten te kamperen
Vanaf april 2016 komt er een tweede dagelijkse verbinding tussen Frankfurt en Marseille (rond 7 uur uit Frankfurt). Verder wordt vanaf april 2016 het aantal verbindingen tussen Frankfurt en Parijs verhoogd van vijf naar zes per dag, waarvan er twee via Karlsruhe en Strasbourg gaan rijden
En vanaf afgelopen maandag 1 juni 2015 werden/worden de Velaro D (BR407) treinstellen van de DB ingezet in een divers aantal ICE-treinen tussen Frankfurt en Parijs. Ze hebben daar echter nog geen vaste omloop.
Op zaterdag 6 juni 2015 19:41 schreef greavy het volgende: Vanaf april 2016 komt er een tweede dagelijkse verbinding tussen Frankfurt en Marseille (rond 7 uur uit Frankfurt). Verder wordt vanaf april 2016 het aantal verbindingen tussen Frankfurt en Parijs verhoogd van vijf naar zes per dag, waarvan er twee via Karlsruhe en Strasbourg gaan rijden
Ebenfalls im April 2016 werden auch die Fahrten von Frankfurt (über Mannheim) nach Paris von fünf auf sechs täglich aufgestockt. Zwei davon werden dann nicht mehr über Saarbrücken, sondern über Karlsruhe und Straßburg geführt und sind dadurch etwa 30 Minuten schneller. Bereits Ende Juli soll zudem erstmals der neue ICE 3 nach Frankreich fahren.
Die 'nieuwe ICE3' doelt men op de Velaro D, maar die rijdt dus inmiddels al rond naar Parijs.
17 Mei 2015. RC DE802 + DuKo-shuttle by Durk Houtsma., on Flickr Op zondag 17 mei 2015 werd de DuKo-shuttle richting Duitsland omgeleid via de Brabantroute vanwege de werkzaamheden rondom Zevenaar-Emmerich. In een heerlijk zonnetje passeert deze volbeladen trein de 7 toegestormde fotografen bij Willemsdorp, nabij de Moerdijkbrug. Om deze foto weer mogelijk te maken heb ik hier met een andere fotograaf een halfuur met een zaag wat bomen kortgewiekt die langs de weg staan. Opgeruimd staat netjes.
NMBS 2861 + Benelux by Durk Houtsma., on Flickr 17 Mei 2015 - Één van de nieuwe aanwinsten van NMBS, de 186 183 en bij NMBS genummerd als 2861, passeert op deze zonnige dag de fotografen bij Zevenbergen, en is onderweg richting Brussel. Om deze foto weer mogelijk te maken moest op de fotobult het een en ander gesnoeid worden, zoals doornstruiken. Na een 15 minuten noeste arbeid met 2 man waren wij dusdanig ver gevorderd dat zelfs de ochtendstek voor treinen vanuit Roosendaal weer mogelijk is.
NS 186 010 + ICd by Durk Houtsma., on Flickr 17 Mei 2015 - Een stek die lastig te gebruiken is, is deze stek bij Lage Zwaluwe. Om op deze plek te komen moet je een lange ladder hebben, maar ook het lef hebben om je ladder tegen de hekken op het viaduct te zetten. Na een klim de ladder op kon even later deze ICd richting Breda vastgelegd worden.
CT 189 290 + Nosta-shuttle by Durk Houtsma., on Flickr 17 Mei 2015 - Een nieuwe stek bij Willemsdorp, althans, voor mij een nieuwe stek. De meest bekende fotostek is de stek in de binnenbocht, maar in de middag bij Willemsdorp kan je ook nog wat met de buitenbocht. Hier passeert de Nosta-shuttle met de CapTrain 189 290 voorop, die voorzien is van grote CapTrain-logo's, de 2 fotografen. Voor deze foto is er niet gesnoeid, zijn geen ladders gebruikt, maar hebben we wel 300 meter door het gras gereden....
Op zaterdag 6 juni 2015 20:09 schreef greavy het volgende: Om deze foto weer mogelijk te maken moest op de fotobult het een en ander gesnoeid worden, zoals doornstruiken. Na een 15 minuten noeste arbeid met 2 man waren wij dusdanig ver gevorderd dat zelfs de ochtendstek voor treinen vanuit Roosendaal weer mogelijk is.
Dank Die eerste foto bij Willemsdorp heeft het meeste tijd gekost qua snoeiwerk, Zevenbergen wordt aardig goed bijgehouden door diverse fotografen. De ochtendstek voor treinen uit Roosendaal had alleen wat achterstallig onderhoud, dus tijdens het wachten gelijk maar ff bijgewerkt.
Op zaterdag 6 juni 2015 20:14 schreef greavy het volgende: Ik doe het gratis. En de gemeente kost geld. De gemeentes zouden mij (en de andere fotografen die dit doen) dankbaar moeten zijn.
Wordt je (en zo ja hoevaak) wel eens weggestuurd door boa's en boeren als je aan landschapsinrichting doet?
In de buurt van Port-la-Nouvelle is een AGC-treinstel van SNCF op weg naar Port Bou, een plaatsje kort over de Spaanse grens. Vanaf daar kunnen reizigers overstappen op een Cercanías-trein naar Barcelona.
Net als de AGC op de vorige foto is deze Sybic op weg in zuidelijke richting. Wat hij precies aan de haak heeft of waar hij heen gaat is mij niet bekend, dus daarom vertel ik maar iets over de locs zelf. De BB26000 (het officiële typenummer van de Sybic) is gebouwd in de jaren 90. Er waren 264 locs besteld, maar de laatste 30 zijn gebouwd als Astride (BB36000). De locs kunnen 200 km/u rijden en lusten zowel 1,5 kV als 25 kV (de Astride lust ook 3 kV) en worden ingezet in zowel reizigers- als goederenvervoer.
Ten noordoosten van Lyon ligt Cize. Door dit kleine plaatsje loopt een spoorlijn van Bourg-en-Bresse in richting van Genève, waar ook de TGV Lyria-treinen overheen rijden. Hier is zo'n trein te zien, op weg naar het Zwitserse Genève. Leuk feitje: deze lijn is onder 25 kV gebracht, terwijl de hier ook rondrijdende TER-treinstellen niet mee om kunnen gaan. Deze rijden hier dus op diesel.
Het station van Chandieu-Toussieu is in 2007 gesloten, maar het is nog gewoon toegankelijk. En dat kwam mooi uit, want aldaar kon ik dit AVE-treinstel fotograferen dat op weg is van Madrid naar Lyon Part-Dieu, de eindbestemming. De spanningssluis ligt niet ver van dit station, de machinist heeft pas net het bevel "stroomafnemer op" gegeven aan de motrice.
Europorte (onderdeel van de Groupe Eurotunnel) bezit een aantal Prima-locomotieven waarmee ze goederentreinen rijden in Frankrijk. Één van deze locomotieven is door mij geplaat terwijl hij door Névian rijdt over een - naar Franse maatstaven - nog wel enigszins drukke lijn. Tijd voor Névian Verdiept?
De Prima's zijn in het Franse Belfort gebouwd door Alstom, en kunnen ook gezien worden in Duitsland. Europorte is ontstaan nadat SNCF Fret de cargo-activiteiten van Veolia overnam, maar de Franse tak moest afstoten omdat SNCF Fret anders te groot zou worden.
Op zaterdag 6 juni 2015 21:09 schreef Peterselieman het volgende: ik heb tuin die gesnoeid moet worden. Dat kan greavy vast wel gratis doen in ruil voor een kopje koffie
Ligt je tuin op een mooie stek?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Deze DDZ raakte op 20 november vorig jaar bij Diepenveen een vrachtwagen geladen met auto's. De chauffeur van de vrachtwagen was hierbij om het leven gekomen
in September stond in deze hal Plan V 954, welke ook schade aan de voorzijde had. op de eerste dag terug in dienst, op 13-12-2014, was te zien dat slechts de onderzijde een nieuwe verflaag heeft gekregen.
goed werk
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Deze DDZ raakte op 20 november vorig jaar bij Diepenveen een vrachtwagen geladen met auto's. De chauffeur van de vrachtwagen was hierbij om het leven gekomen
quote:
Op zondag 7 juni 2015 10:17 schreef spectrumanalyser het volgende: in September stond in deze hal Plan V 954, welke ook schade aan de voorzijde had. [ afbeelding ] op de eerste dag terug in dienst, op 13-12-2014, was te zien dat slechts de onderzijde een nieuwe verflaag heeft gekregen. [ afbeelding ]
goed werk
Wat toevallig dat het altijd de voorkant van een trein is, en nooit de achterkant
Op zondag 7 juni 2015 11:52 schreef Igen het volgende: Ik vroeg me af wat voor soort mens er dan directeur bij NS was rond de invoering van Spoorslag '70. Maar dat kan ik zo gauw niet vinden.
Kwam daarbij wel nog een aardig filmpje van vroeger tegen:
1938 - 1940: dr. ir. J. Goudriaan 1940 - 1944: ir. W. Hupkes (waarnemend) 1944 - 1945: dr. ir. J. Goudriaan 1945 - 1947: dr. ir. W. Hupkes 1947 - 1957: ir. F.Q. den Hollander 1958 - 1967: ir. J. Lohmann 1968 - 1978: mr. M.G. de Bruin 1979 - 1992: drs. L.F. Ploeger 1992 - 2000: drs. R. den Besten 2000 - 2002: drs. H. Huisinga 2002 - 2002: ir. K.J. Noordzij (ad interim) 2002 - 2008: dr. ir. A. Veenman 2009 - 2013: ir. B. Meerstadt 2013 - 5 juni 2015: drs. T. Huges
1938 - 1940: dr. ir. J. Goudriaan 1940 - 1944: ir. W. Hupkes (waarnemend) 1944 - 1945: dr. ir. J. Goudriaan 1945 - 1947: dr. ir. W. Hupkes 1947 - 1957: ir. F.Q. den Hollander 1958 - 1967: ir. J. Lohmann 1968 - 1978: mr. M.G. de Bruin 1979 - 1992: drs. L.F. Ploeger 1992 - 2000: drs. R. den Besten 2000 - 2002: drs. H. Huisinga 2002 - 2002: ir. K.J. Noordzij (ad interim) 2002 - 2008: dr. ir. A. Veenman 2009 - 2013: ir. B. Meerstadt 2013 - 5 juni 2015: drs. T. Huges
Ja, dat lijstje had ik ook wel gevonden, maar wat voor achtergrond die "J. Lohmann" en "M.G. de Bruin" bijv. hadden, kan ik niet vinden.
Gewoon in een rechte lijn zo'n ding via Luxemburg en Frankfurt en Leipzig aanleggen, 1000km, max 4 uur reistijd, zeg maar dag tegen de concurrentie in de lucht.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op zondag 7 juni 2015 11:59 schreef DeaDLocK2K het volgende: Gewoon in een rechte lijn zo'n ding via Luxemburg en Frankfurt en Leipzig aanleggen, 1000km, max 4 uur reistijd, zeg maar dag tegen de concurrentie in de lucht.
Aan de Fransen ligt het niet. Totaan Straatsburg ligt binnenkort een supersnelle TGV-lijn.
In Duitsland zouden ze meer moeten bouwen. Op z'n minst Frankfurt - Erfurt als aansluiting op de HSL Nürnberg-Erfurt-Leipzig die nu gebouwd wordt. En eigenlijk ook Dortmund-Kassel-Erfurt. Maar daar is allemaal geen geld voor.
Op zondag 7 juni 2015 11:58 schreef DeaDLocK2K het volgende: Mag ik even zeggen dat ik het ronduit debiel vindt dat er geen directe HSL ligt tussen Parijs en Berlijn.
Oud zeer. Ik noem een tweetal wereldoorlogen. Engeland en Frankrijk waren altijd al vriendjes en ook daartussen heeft het 200 jaar moeten duren voordat er een kanaaltunnel kwam.
Aan de Fransen ligt het niet. Totaan Straatsburg ligt binnenkort een supersnelle TGV-lijn.
In Duitsland zouden ze meer moeten bouwen. Op z'n minst Frankfurt - Erfurt als aansluiting op de HSL Nürnberg-Erfurt-Leipzig die nu gebouwd wordt. En eigenlijk ook Dortmund-Kassel-Erfurt. Maar daar is allemaal geen geld voor.
Dortmund - Kassel - Erfurt?
quote:
Op zondag 7 juni 2015 11:59 schreef DeaDLocK2K het volgende: Gewoon in een rechte lijn zo'n ding via Luxemburg en Frankfurt en Leipzig aanleggen, 1000km, max 4 uur reistijd, zeg maar dag tegen de concurrentie in de lucht.
Alleen Frankfurt - Straatsburg & Frankfurt - Kassel is nog geen HSL..
Alleen Frankfurt - Straatsburg & Frankfurt - Kassel is nog geen HSL..
Ja, dit is dus weer zo'n typisch Babsig-schijtantwoord. Het duurt nu ruim 8 uur om met het met de trein te doen, dat is niet concurrerend, er vliegen per uur vier of meer vluchten tussen Parijs en Berlijn. Die HSL zou zichzelf binnen 10 jaar terugverdiend hebben.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Eh, ja? De verbinding tussen de 'A4-corridor' (Erfurt / Jena / Chemnitz / Dresden) en het Ruhrgebied is op dit moment totaal ruk per spoor. Eigenlijk is er ten zuiden van Hannover-Berlijn helemaal geen fatsoenlijke Oost-West-verbinding per trein.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2015 12:21:45 ]
Eh, ja? De verbinding tussen de 'A4-corridor' (Erfurt / Jena / Chemnitz / Dresden) en het Ruhrgebied is op dit moment totaal ruk per spoor. Eigenlijk is er ten zuiden van Hannover-Berlijn helemaal geen fatsoenlijke Oost-West-verbinding per trein.
Zit de komende jaren ook niet in de pijplijn zo te zien.. Wel wordt de verbinding Leipzig - Erfurt opgewaardeerd, Eisenach - Erfurt naar 200 en Riesa - Dresden ook.
de DDR is nog steeds een achtergebleven gebied. En zolang iedereen die de kans heeft, er op jonge leeftijd weg trekt, wordt het eerder erger dan beter.
Eh, ja? De verbinding tussen de 'A4-corridor' (Erfurt / Jena / Chemnitz / Dresden) en het Ruhrgebied is op dit moment totaal ruk per spoor. Eigenlijk is er ten zuiden van Hannover-Berlijn helemaal geen fatsoenlijke Oost-West-verbinding per trein.
Dat is en best groot stuk, onder die lijn Werk aan de winkel dus voor DB.
Lijntje Luxemburg-Frankfurt dus en pak dan direct de liniaal en trek een leuke lijn Metz-Karsruhe-Stuttgart-Augsburg-München ofzo Geld moet rollen toch?
Schakel een aantal Oost Duitse aannemers in, dan zijn die ook weer blij.
Het wordt sowieso hoog tijd dat de Duitsers eens flink gaan investeren in de infrastructuur. De overheidsinvesteringen minus de afschrijvingen liggen al zeker 10 jaar onder 0, dat houdt grofweg in dat de waarde daalt en dat de infrastructuur alleen maar slechter wordt; het is echter "gebruikelijk" dat deze beter wordt. In Duitsland zijn de gevolgen inmiddels goed te merken: veel snelheidsbeperkingen op het spoor en hetzelfde geldt in steeds grotere mate voor de autosnelwegen; puur door de grote (en oplopende) onderhoudsachterstand. Uiteindelijk zal dat ook een (flinke) uitwerking gaan hebben op de Duitse economie.
Lang verhaal kort: Duitsland moet inderdaad meer aan zijn spoornetwerk doen, ook nieuwbouw
Offtopic... Nou die snelheidsbeperkingen op de Autobahnen liggen er ook deels door die Grünen hoor Ik vind dat er trouwens best nog c wat wordt onderhouden aan die BAB's.
Op zondag 7 juni 2015 12:33 schreef Dr_Flash het volgende: de DDR is nog steeds een achtergebleven gebied. En zolang iedereen die de kans heeft, er op jonge leeftijd weg trekt, wordt het eerder erger dan beter.
Op het platteland. Erfurt, Jena, Leipzig en Dresden groeien juist.
Hier de Duitse hogesnelheidsroutes (bestaand + Halle-Erfurt-Nürnberg; blauw 200 km/u, oranje 250 km/u, rood 300 km/u) vergeleken met de bevolkingsdichtheid.
Je hoeft volgens mij geen raketgeleerde te zijn om te zien dat er eigenlijk nog een hoop werk aan de winkel is.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2015 12:54:41 ]
Op zondag 7 juni 2015 12:42 schreef derLudolf het volgende: Offtopic... Nou die snelheidsbeperkingen op de Autobahnen liggen er ook deels door die Grünen hoor Ik vind dat er trouwens best nog c wat wordt onderhouden aan die BAB's.
Valt vies tegen, Google maar eens op Rheinbrücke Leverkusen Daar kwamen ze er in 2012 ineens achter dat de brug letterlijk op instorten stond, vrachtwagens zijn nu verboden en autos's mogen er enkel nog met 60 km/u overheen. Helaas is dat inmiddels illustratief en geen uitzondering meer; alleen al in NRW moeten 84 bruggen herbouwd worden.
Wat betreft het spoor speelt dus iets soortgelijks. De 25 miljard die, volgens het bericht in een andere post, in het spoor gestoken gaat worden is wel aardig, maar in een land als Duitsland is dat natuurlijk kleingeld.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2015 12:56:38 ]
En doordat het wegwerken van dat achterstallige onderhoud nu de hoogste prioriteit heeft, is er niet veel geld meer over voor grote nieuwe projecten zoals bijv. zo'n idee als Frankfurt - Berlijn.
Alhoewel er ook wel wordt gezegd dat het ermee te maken heeft dat Merkel per se een begrotingsoverschot wil halen, tegen elke prijs.
[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2015 13:02:01 ]
Over onderhoud gesproken, wat was er gisteren en eergisteren bij Zutphen aan de hand? Het ging mis na blikseminslag van de horrorstorm des doods, paar schakelkasten naar hun grootje door bliksem?
Daar komt nog eens bij dat het grootste infrastructuurproject van dit moment in Duitsland het nieuwe vliegveld in Berlijn is. Gezien het gesodemieter daarmee lijkt mij dat de kans op nieuwe projecten van een dergelijke omvang wel even verkeken is.
Op zondag 7 juni 2015 13:23 schreef Igen het volgende: [ afbeelding ] Kostenoverschrijdingen bij grote projecten. Rood = voltooid; blauw = nog niet voltooid.
Van links naar rechts: IT, energie, defensie-materieel, gebouwen, verkeer
Omdat dergelijke projecten nadien vaak het stempel "prestigeproject" krijgen met bijbehorende (electorale) weerstand. Zo hebben de problemen bij de bouw van de HSL-Zuid, Betuweroute en de Noord-Zuidlijn er mede aan bijgedragen dat de Zuiderzeelijn uiteindelijk afgeschoten is.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2015 13:30:51 ]
Op zondag 7 juni 2015 13:30 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ja, jullie kunnen allemaal niet plannen. "Dat doen we wel even!" Ja nee dus. Consultancy is echt fucking evil.
Ik vind het wel leuk. Ik heb niets te klagen over m'n salaris en ik kom nog eens ergens.
Het risico zou veel meer bij de bedrijven moeten liggen ipv de overheid. Het zal dan wellicht wat duurder gaan worden, maar dan weet je tenminste van tevoren precies wat je kwijt bent.
Als ik een nieuwe schutting laat plaatsen dan komt het schuttingbedrijf halverwege ook niet ineens met de mededeling dat het toch een keer zo duur gaat worden...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het is een combinatie van opdrachtgevers, gebruikers, belanghebbende en als laatste de IT-bedrijven zelf.
Ik heb zelf altijd het idee dat 'de klant' bij de slager naar een halfje gesneden wit vraagt en dat de slager bij de groenteboer gaat vragen of hij het heeft liggen. Die zegt dat hij dat niet heeft maar dat hij het wel kan proberen te bakken. Dan komt de slager terug met iets wat lijkt op een gesneden wit en dan zegt de klant: oejjj het moet eigenlijk een hele gesneden bruin zijn. En heb je toevallig nog een croissantje?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! İyvonne Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
Het is een combinatie van opdrachtgevers, gebruikers, belanghebbende en als laatste de IT-bedrijven zelf.
Ik heb zelf altijd het idee dat 'de klant' bij de slager naar een halfje gesneden wit vraagt en dat de slager bij de groenteboer gaat vragen of hij het heeft liggen. Die zegt dat hij dat niet heeft maar dat hij het wel kan proberen te bakken. Dan komt de slager terug met iets wat lijkt op een gesneden wit en dan zegt de klant: oejjj het moet eigenlijk een hele gesneden bruin zijn. En heb je toevallig nog een croissantje?
Ja dat klopt grotendeels maar met enige nuancering. Ik weet sinds ongeveer anderhalf jaar waarom IT-projecten bij de overheid zo gigantisch hard falen.
Overheid: Wij willen dit. IT-dienstverlener; Oh doen we wel even. Techneuten; Ja nee dat kost toch heel wat meer energie. IT-dienstverlener; Nee joh. Overheid; Oh wacht we zitten ook nog met interne bedrijfspolitiek.
Het neerzetten van Sharepoint of een centraal emailsysteem is fucking eenvoudig, maar als je dan gebruikersbeheer wil gaan doen moet je ook daar iets voor regelen als je geen excelbestanden wil gaan inlezen iedere dag. En BAM een project wat in mei bedacht is, in augustus aan begonnen wordt en in 1 oktober opgeleverd moet gaan worden is vertraagd tot eind juni. Gooi er een zomervakantie tussen waarna alles langzaamaan weer moet worden opgestart en je bent een jaar verder. En niemand luistert natuurlijk.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Het risico zou veel meer bij de bedrijven moeten liggen ipv de overheid. Het zal dan wellicht wat duurder gaan worden, maar dan weet je tenminste van tevoren precies wat je kwijt bent.
Als ik een nieuwe schutting laat plaatsen dan komt het schuttingbedrijf halverwege ook niet ineens met de mededeling dat het toch een keer zo duur gaat worden...
Andersom ga ik als het schuttingbedrijf halverwege met bouwen is ook niet allerlei wijzigingen aanbrengen in de opdracht waardoor zij weer van meet af aan kunnen beginnen.
Andersom ga ik als het schuttingbedrijf halverwege met bouwen is ook niet allerlei wijzigingen aanbrengen in de opdracht waardoor zij weer van meet af aan kunnen beginnen.
Klopt, maar dat is vooral op ICT-projecten van toepassing en niet zozeer op infra-projecten volgens mij
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Klopt, maar dat is vooral op ICT-projecten van toepassing en niet zozeer op infra-projecten volgens mij
Bij een infrastructuurproject is de gedane moeite wat meer zichtbaar natuurlijk. Als het baanlichaam al gebouwd is dan durf je als politicus natuurlijk niet zomaar meer over een tracéverandering te beginnen. Bij IT is die drempel er wat minder, lijkt me.
Maar bij de HSL en Betuweroute is volgens mij wel een hoop extra geld gaan zitten in aanpassingen tijdens de planning. Allerlei tunnels vanwege geluidsoverlast en vanwege het landschap enzo. En dat werden dan ook "kostenoverschrijdingen" genoemd.
Politiek moet zich ook overal mee bemoeien, en komen met vage oplossingen, om maar niet onderuit te gaan. Die hele groene hart tunnel bijvoorbeeld. Dikke bull shit. Oprecht vervelend qua milieu met horizon- en geluidsvervuiling in zo'n gebied, maar natuur vindt altijd haar weg. Kijk naar gezonken vliegtuigen en schepen voor de kust van o.a Aruba. Binnen no time koraalplanten die zich daar nestelen etc. Dubai heeft ook zo'n project om het zeeleven weer op gang te krijgen bij die eilandenuitbreiding.
En als omwonenden is het ook klote, je hebt een boerderij en dan opeens een flitstrein in je achtertuin, ik zou ook klagen ja. Maar eerlijk, omdat 10 mensen bij wijze van klagen (en heus een valide punt hebben), moet er dan maar een miljard in worden gestoken om daar een stuk in te tunnelen of verdiept het spoor aan te leggen? Misschien niet helemaal ethisch, maar je kan die mensen ook gewoon een miljoen of 5 aanbieden, en dan houden ze zich echt wel koest. Of ze blijven wonen of ze verhuizen naar Barbados. Dan ben je 'maar' 50 miljoen kwijt ipv 1 miljard.
Op zondag 7 juni 2015 13:57 schreef Monopoly het volgende: Misschien niet helemaal ethisch, maar je kan die mensen ook gewoon een miljoen of 5 aanbieden, en dan houden ze zich echt wel koest. Of ze blijven wonen of ze verhuizen naar Barbados. Dan ben je 'maar' 50 miljoen kwijt ipv 1 miljard.
Op zondag 7 juni 2015 13:57 schreef Monopoly het volgende: Misschien niet helemaal ethisch, maar je kan die mensen ook gewoon een miljoen of 5 aanbieden, en dan houden ze zich echt wel koest. Of ze blijven wonen of ze verhuizen naar Barbados. Dan ben je 'maar' 50 miljoen kwijt ipv 1 miljard.
Hoezo is dat niet helemaal ethisch? Juist wel! Ik vind dat ze dat ook moeten doen bij die boerengehuchten in Groningen; Wil je er blijven wonen? Prima; Hier is één miljoen euro per ¤150.000,-, woningwaarde per huishouden, wij trekken al het gas uit de bodem en van dat geld kan je prima zelf een bus laten rijden of met een chauffeur boodschappen doen in Schubbekutteveen++ om de hoek. Doei.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Lekker wapperen met geld dat niet bestaat. Noem dat maar creatief. Zo creatief ik er ook nog wel een maandje extra vakantie bij met een krat bier en een lekker wijf. HOLLEEE
Lekker wapperen met geld dat niet bestaat. Noem dat maar creatief. Zo creatief ik er ook nog wel een maandje extra vakantie bij met een krat bier en een lekker wijf. HOLLEEE
Nouja, het is een stuk goedkoper dan een tunnel aanleggen voor 1 miljard.
De trein bestaande uit blauwe Rheingold-rijtuigen die afgelopen vrijdag van Den Bosch via Bad Bentheim naar Hamburg ging komt waarschijnlijk vanmiddag terug: in de reisplanner duikt een reizigerstrein Bad Bentheim-Den Bosch op, met hetzelfde treinnummer als vrijdag.
Trein 13480: Bad Bentheim v 17.15 Den Bosch a 20.41
Nouja, het is een stuk goedkoper dan een tunnel aanleggen voor 1 miljard.
Yup. Het is idd gek dat het veel mensen niet echt lukt om hier zakelijk naar te kijken, en dat liever absurd veel geld aan suffe inpassingsmaatregen wordt besteed dan relatief weinig geld aan een royale uitkoopsom.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2015 14:17:36 ]
Misschien is het iets calvinistisch. Een tunnel van een miljard is teken van harde arbeid en dus altijd nog beter dan dat iemand van z'n schadevergoeding ergens in een warm land kan gaan rentenieren.
Op zondag 7 juni 2015 14:17 schreef dennistd het volgende: De trein bestaande uit blauwe Rheingold-rijtuigen die afgelopen vrijdag van Den Bosch via Bad Bentheim naar Hamburg ging komt waarschijnlijk vanmiddag terug: in de reisplanner duikt een reizigerstrein Bad Bentheim-Den Bosch op, met hetzelfde treinnummer als vrijdag.
Trein 13480: Bad Bentheim v 17.15 Den Bosch a 20.41
Donders mooie trein! Is elke locomotief geschikt voor deze oude wagons? Want binnen de 1700's heb je een aantal geschikt voor ICR, een aantal DDAR, een aantal ICB en tot slot zijn er een aantal aangepast voor DDM1. Ik kan met voorstellen dat oude, buitenlandse wagons dan nog wat lastiger zijn
Bedenk me trouwens dat een 1200 voor zo'n historische trein natuurlijk erg mooi zou lijken (en dan vanaf BB met een 103 verder)), maar hoe staat het ervoor met de inzet van de 1200's eigenlijk, nu EETC geen treinen meer exploiteert?
Deze DDZ raakte op 20 november vorig jaar bij Diepenveen een vrachtwagen geladen met auto's. De chauffeur van de vrachtwagen was hierbij om het leven gekomen
De toelichting bij de foto (met dank aan de maker):
quote:
Huh, wat is dat nou?
Er zijn zoveel treinen die een 'leven' leiden buiten de schijnwerpers. Soms heb je echter wel eens exemplaren die achtervolgt worden door het noodlot (denk aan e-loc 1844 of Bvk 7079). Op deze foto hebben we er eentje uit die laatste categorie: Bvk 7061.
Het was 24 december 1993 toen de gloednieuwe treinstam 7461 betrokken raakte bij een dodelijk ongeval. De stam kwam in aanraking met een auto, ontspoorde en klapte op een betonnen brugpijler. De vooroplopende 7061 kreeg het daarbij grote klappen te verwerken en raakte zwaar beschadigd. Pas in 1996 werd de bak hersteld afgeleverd door locomotiefwerkplaats Tilburg, waar ze het rijtuig met behulp van een mal van fabriekant Talbot van een nieuwe kop voorzagen. De 7061 bleef nog jarenlang herkenbaar, doordat men bij het herstel verf gebruikte die van betere kwaliteit was dan de verf die er van origine opzat (deze verkleurde gigantisch).
Op 7 maart 2013 werd de stuurstand samen met zijn stam, de 7861, binnengenomen in Haarlem, voor deelname aan het DDZ-project. Slechts vijftig van de 77 beschikbare Bvk's waren voor dat project nodig, dus kennelijk vond men de staat van de bak meer dan toerijkend. Dat er wat essentieels over het hoofd gezien was, bleek pas toen de bak al compleet gestript in Haarlem stond: de 7061 was nog altijd krom door de aanrijding van zestien jaar eerder...
Het rijtuig werd vervangen door de 7012, welke toevallig in Haarlem terzijde stond. Per abuis kreeg deze 7012 na revisie zelfs nog het UIC-nummer van de 7061 opgespeld. De échte 7061 werd echter in afwachting van sloop weggezet in de oude loods naast het revisiebedrijf. Tijdens dit verblijf werd de Bvk nog wel gebruikt als demo tijdens de open dag.
Begin 2015 bleek dat de geschiedenis van de 7061 hier nog niet stopte. Een stuk van de kop werd uitgesneden en gebuikt voor het herstel van mBk 1268.024 (DDZ 7524), welke zwaar beschadigd raakte bij een overwegbotsing. Grappig detail daarbij is natuurlijk dat deze kop niet eens de originele kop van de 7061 is.
De reiziger ziet er straks natuurlijk niets meer van. Hopelijk zal de liefhebber na het lezen van dit verhaal straks met hele andere ogen kijken naar die glimmende motorwagen van DDZ 7524!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Donders mooie trein! Is elke locomotief geschikt voor deze oude wagons? Want binnen de 1700's heb je een aantal geschikt voor ICR, een aantal DDAR, een aantal ICB en tot slot zijn er een aantal aangepast voor DDM1. Ik kan met voorstellen dat oude, buitenlandse wagons dan nog wat lastiger zijn
Het gaat er vooral om of de wagens de spanning lusten die de loc aan ze geeft. In Nederland is het gewoon de bovenleidingsspanning, namelijk 1500V gelijkstroom. In Duitsland wordt de 15kV 16,3Hz door de loc teruggebracht naar 1000V 16,3Hz voor de rijtuigen.
De 1700'en voor verschillende rijtuigen heeft te maken met sluitmechanismen en aansturing vanuit de stuurstand, daar is in dit geval allemaal geen sprake van. De deuren van de rijtuigen zullen waarschijnlijk vanzelf sluiten en vergrendelen bij >5 km/h, en zodra de trein daaronder komt ook weer vanzelf ontgrendelen.
quote:
Bedenk me trouwens dat een 1200 voor zo'n historische trein natuurlijk erg mooi zou lijken (en dan vanaf BB met een 103 verder)),
Het is maar net wat de klant wil. Als die een 1200 wil dan zal daar ongetwijfeld een meerprijs aan hangen.
quote:
maar hoe staat het ervoor met de inzet van de 1200's eigenlijk, nu EETC geen treinen meer exploiteert?
Die staan stil op de Watergraafsmeer...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 7 juni 2015 14:17 schreef dennistd het volgende: De trein bestaande uit blauwe Rheingold-rijtuigen die afgelopen vrijdag van Den Bosch via Bad Bentheim naar Hamburg ging komt waarschijnlijk vanmiddag terug: in de reisplanner duikt een reizigerstrein Bad Bentheim-Den Bosch op, met hetzelfde treinnummer als vrijdag.
Trein 13480: Bad Bentheim v 17.15 Den Bosch a 20.41
Het gaat er vooral om of de wagens de spanning lusten die de loc aan ze geeft. In Nederland is het gewoon de bovenleidingsspanning, namelijk 1500V gelijkstroom. In Duitsland wordt de 15kV 16,3Hz door de loc teruggebracht naar 1000V 16,3Hz voor de rijtuigen.
De 1700'en voor verschillende rijtuigen heeft te maken met sluitmechanismen en aansturing vanuit de stuurstand, daar is in dit geval allemaal geen sprake van. De deuren van de rijtuigen zullen waarschijnlijk vanzelf sluiten en vergrendelen bij >5 km/h, en zodra de trein daaronder komt ook weer vanzelf ontgrendelen.
[..]
Het is maar net wat de klant wil. Als die een 1200 wil dan zal daar ongetwijfeld een meerprijs aan hangen.
[..]
Die staan stil op de Watergraafsmeer...
Dank voor de toelichting, zonde dat ze stil staan. Zonde zeg dat die 1200's min of meer ter zijde staan. Zal dat museum in Duitsland waar de 1300 weg komt niet 1 willen, dan staan ze in ieder geval droog...
Vandaag op 't viaduct van Moordrecht pliesie op bezoek gehad. Wat we aan het doen waren. En dat terwijl we daar met 14(!) fotografen stonden. Ja, er was gebeld door een automobilist dat hier iemand stond die misschien wel van het viaduct wilde springen...... De agenten die langs kwamen vonden het toen alleen erg opvallend dat het een grote groep was, en niet één persoon alleen.... Na een babbeltje zijn ze 'm weer gepeerd.
Informatie vandaag over de werkzaamheden bij Schiphol waren perfect. Conducteur in de sprinter vanaf Hoorn ook nog heel subtiel dat mensen richting CS beter bij Zaandam dan Sloterdijk over konden stappen vanwege het alle jezus stuk lopen daar.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Bad Bentheim v 17.15 Deventer goederen a 18.35 Deventer goederen v 19.05 Den Bosch a 20.41
Via Zutphen etc
is voor de IC die om 18.30 in Deventer is uit gegaan, dus is er nu al. Mocht ie voor 18.45u vanaf Deventer goederen vertrekken dan hoor ik het graag, dan keer ik in Lochem al weer om (ben nu onderweg naar Zutphen, en anders zit ik daar 45 minuten voor niks...)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Missie mislukt dus, ik stond vlakbij mijn huis op tijd klaar, verwachtte hem áchter de IC uit Enschede, maar toen het wel erg lang duurde naar Dvge gefietst. Daar stond hij op de meest onmogelijke plek precies achter de wegrottende oliewagens. Rechtsom geprobeerd of ik van de andere parkeerplaats af een foto kon maken, maar toen zag ik dat de trein alweer in beweging was.
[ Bericht 87% gewijzigd door Prins_Pils op 07-06-2015 19:03:19 ]
Prima gelukt in Zutphen hoor, net als tussen Oldenzaal en Hengelo. Foto's volgen later vanavond, ik denk namelijk dat jullie geen foto van een foto willen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het is wel de meest logische plek. Lange rangeersporen. Makkelijker dan op het station zelf kopmaken. Kleine sporen, overal dwergseintjes. Hij komt over Snipperling en moet daar ook weer langs na kopmaken. Voor de fotograaf uiteraard de allerminste plek.
Gisteren met de blikseminslag bij noordkant van station Zutphen het treinvervangende vervoer weer eens uitgeprobeerd op Deventer-Zutphen-Lochem.
Een normaal mens zou NS-bussen mijden, ik vind het wel weer leuk: Het is weer eens wat anders dan met de trein, nieuw uitzicht op plekken waar ik nooit kom en het is weer eens een andere route dan Apeldoorn-Deventer-Almelo-Enschede of Apeldoorn-Zutphen-Goor-Enschede.
Qua timing perfect: op Deventer stond een 40 jaar oude Den Oudsten DAF klaar om me naar Zutphen te brengen . Er waren geen touringcars of nieuwere bussen bij dat touringcarbedrijf beschikbaar omdat die allemaal weg waren. En dit een redelijk ongeplande stremming was. Dus dan die maar
OK, ik kwam net te laat aan in Lochem voor de halfuursdienst (er kwam nog wel een Lintje aan op spoor 1, maar keerde niet meer terug. Machinist ging naar huis (auto naast het station). Half uur later (spoor 2) keerde wel gewoon terug.
Locon 9904 bracht op deze zonnige namiddag NS-loc 186 018 van Bad Bentheim naar de Watergraafsmeer. De loc is in Wildenrath geweest voor proeven en is eerder deze dag door RailAdvernture-loc 103 222 naar Bad Benteim gebracht. Als trein 93036 wordt hier Hilversum gepasseerd.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 8 juni 2015 09:56 schreef Mr_Klaasje het volgende: Op het stuk Wildenrath-Oldenzaal mag hij niet op eigen kracht rijden in verband met de softwareversie die in Duitsland niet toegelaten is.
Waarschijnlijk bracht iedere vervoerder voorrijdkosten in rekening om naar Bentheim te rijden en ja.. Dan is doorrijden naar Amsterdam wel zo gemakkelijk omdat de meerkosten beperkt zijn, hoeft NS ook geen machinist meer te regelen.
De EBA wilde iets met controle op remschijven toegevoegd hebben of iets dergelijks. In Nederland was dat niet nodig en men wilde wel een loc geschikt voor de HSL hebben. Dan is het kiezen of delen. Waarschijnlijk komt er straks weer een nieuwe versie die voor zowel NL-HSL als D geschikt is.
Op maandag 8 juni 2015 10:34 schreef Mr_Klaasje het volgende: De EBA wilde iets met controle op remschijven toegevoegd hebben of iets dergelijks. In Nederland was dat niet nodig en men wilde wel een loc geschikt voor de HSL hebben. Dan is het kiezen of delen. Waarschijnlijk komt er straks weer een nieuwe versie die voor zowel NL-HSL als D geschikt is.
Op maandag 8 juni 2015 10:34 schreef Mr_Klaasje het volgende: De EBA wilde iets met controle op remschijven toegevoegd hebben of iets dergelijks. In Nederland was dat niet nodig en men wilde wel een loc geschikt voor de HSL hebben. Dan is het kiezen of delen. Waarschijnlijk komt er straks weer een nieuwe versie die voor zowel NL-HSL als D geschikt is.
Waarom zouden ze D geschikt moeten zijn? Normaal gesproken horen ze daar niet te komen toch? Of in de toekomst voor de ICB?
Naja.. Het is gewoon handiger. En dit is een van de voortekenen dat van interoperabiliteit als gevolg van ERTMS misschien wel heel weinig terecht gaat komen.
Op maandag 8 juni 2015 10:40 schreef Mr_Klaasje het volgende: Naja.. Het is gewoon handiger. En dit is een van de voortekenen dat van interoperabiliteit als gevolg van ERTMS misschien wel heel weinig terecht gaat komen.
Zolang ieder land nog steeds z'n eigen stempeltje en eisenpakket heeft, ondanks ERTMS, wordt dat inderdaad lastig. De 'technical pillar' van het 4e spoorwegpakket moet hier wel wat verandering in gaan brengen, omdat er dan meer verantwoordelijkheden bij de ERA komen te liggen i.p.v. bij de individuele lidstaten.
Op maandag 8 juni 2015 10:40 schreef Mr_Klaasje het volgende: Naja.. Het is gewoon handiger. En dit is een van de voortekenen dat van interoperabiliteit als gevolg van ERTMS misschien wel heel weinig terecht gaat komen.
En niet voor het eerst natuurlijk. Op de Belgische HSL hebben we hier ook al eindeloos gezeik mee gehad natuurlijk
Op maandag 8 juni 2015 10:56 schreef ReisT het volgende: De vraag blijft nog met welke locs ze Straxs via de HSL naar België willen rijden. Er is er nu geen enkele waarmee dat mag...
Is dat niet gewoon een kwestie van een CD-rom erin met Memor?
Op maandag 8 juni 2015 10:56 schreef ReisT het volgende: De vraag blijft nog met welke locs ze Straxs via de HSL naar België willen rijden. Er is er nu geen enkele waarmee dat mag...
Nee. Het originele idee voor de Noorderkempenshuttle was Traxx - 3x I11 - Traxx (sandwichopstelling) maar dit werkte niet goed. Daarom kwam er uiteindelijk de dromedarisopstelling (een HLE 13 tussen M6 in) voordat de Desiro kwam.
Ik heb nog ergens een foto van een proefrit met die Traxx.
Nee. Het originele idee voor de Noorderkempenshuttle was Traxx - 3x I11 - Traxx (sandwichopstelling) maar dit werkte niet goed. Daarom kwam er uiteindelijk de dromedarisopstelling (een HLE 13 tussen M6 in) voordat de Desiro kwam.
Ik heb nog ergens een foto van een proefrit met die Traxx.
Nou, dan kunnen we die Benelux per drgl 2017 op HSL ook wel op onze buik schrijven..
Op maandag 8 juni 2015 11:19 schreef Darkwing_Duck het volgende: Weet je, het grote voordeel van een treinennetwerk is dat het allemaal zonbeetje universeel had kunnen zijn...
Maar het is in Europa opgehouden bij de spoorbreedte...
Dat is al iets, en lijkt me eigenlijk ook het meest essentieel
Bij de V250 kon het ook allemaal rete snel. Een week/maand voordat er gereden moest worden was de -tijdelijke- toelating er ineens. Ook met de Breaks van/naar Roosendaal...
De softwareversie van de Traxx op de HSL is te nieuw (specifieke aanpassingen voor de HSL) en zal ook niet meer worden toegelaten in België en Duitsland. Bombardier is bezig met een geheel nieuwe softwareversie (versie 9) mét de aanpassingen voor de HSL die (als het goed is) ook toegelaten gaat worden in België, Duitsland en Oostenrijk (ofwel een algemene versie in plaats van een speciale HSL versie). Daarvoor waren er de afgelopen tijd een tweetal locs op bezoek bij Bombardier in Zürich. Het geheel draait trouwens op Linux, je ziet tijdens het booten van de software alles keurig netjes voorbij komen
Vanochtend in Groningen een vrijwel onmogelijke overstap gehaald, namelijk van de sneltrein uit Leeuwarden op de stopper naar Delfzijl. Dat is een achterlichtaansluiting, maar ditmaal was de sneltrein een minuutje te vroeg en kon het met stevig doorlopen wel.
Op maandag 8 juni 2015 11:26 schreef MTL het volgende: De softwareversie van de Traxx op de HSL is te nieuw (specifieke aanpassingen voor de HSL) en zal ook niet meer worden toegelaten in België en Duitsland. Bombardier is bezig met een geheel nieuwe softwareversie (versie 9) mét de aanpassingen voor de HSL die (als het goed is) ook toegelaten gaat worden in België, Duitsland en Oostenrijk (ofwel een algemene versie in plaats van een speciale HSL versie). Daarvoor waren er de afgelopen tijd een tweetal locs op bezoek bij Bombardier in Zürich. Het geheel draait trouwens op Linux, je ziet tijdens het booten van de software alles keurig netjes voorbij komen
Nou, dat zal wel weer de nodige stilstaande treinen opleveren
Op maandag 8 juni 2015 11:19 schreef Darkwing_Duck het volgende: Weet je, het grote voordeel van een treinennetwerk is dat het allemaal zonbeetje universeel had kunnen zijn...
Maar het is in Europa opgehouden bij de spoorbreedte...
Koppelingen, remsystemen, slechts 4 ipv 100 stroomsystemen..
Op maandag 8 juni 2015 11:19 schreef Darkwing_Duck het volgende: Weet je, het grote voordeel van een treinennetwerk is dat het allemaal zonbeetje universeel had kunnen zijn...
Maar het is in Europa opgehouden bij de spoorbreedte...
Ierland, Spanje en Portugal, Finland, Rusland, ...
Maar hier kunnen we toch al rijdend aftrappen toch?
In de VS is het verplicht dat rijtuigen onderling automatisch koppelbaar zijn. In Europa staan nog dagelijks honderden mannen tussen de rangerende rijtuigen..
In de VS is het verplicht dat rijtuigen onderling automatisch koppelbaar zijn. In Europa staan nog dagelijks honderden mannen tussen de rangerende rijtuigen..
Badslippers in VS zijn honderden meters lang en dus veel zwaarder dan onze badslippersexpressen. Die automatische koppelingen zijn ontworpen om die enorme krachten op te vangen. In Europa zijn die krachten veel minder. Dat type koppelingen zie je ook alleen maar bij ertstreinen.
Automatische koppelingen voor onze kleine goederentreinen kosten veeel meer dan stoot en trekwerk natuurlijk, waarbij alleen voor ertstreinen deze kosten eruit kunnen. Voor reizigerstreinen zijn lichtere koppelingen voldoende.
Badslippers in VS zijn honderden meters lang en dus veel zwaarder dan onze badslippersexpressen. Die automatische koppelingen zijn ontworpen om die enorme krachten op te vangen. In Europa zijn die krachten veel minder. Dat type koppelingen zie je ook alleen maar bij ertstreinen.
Automatische koppelingen voor onze kleine goederentreinen kosten veeel meer dan stoot en trekwerk natuurlijk, waarbij alleen voor ertstreinen deze kosten eruit kunnen. Voor reizigerstreinen zijn lichtere koppelingen voldoende.
En de veiligheid van de werknemer die tussen de trein staat?
3 E-loks op Leipzig Hbf, de voorste wordt ook wel de krokodil genoemd, zijn ontworpen in de jaren 30.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De notoire zwartrijders laten zich in Rotterdam niet tegenhouden door de poortjes. Ze gaan via de Stationssingel het spoor op en komen zo het station binnen ...
Kan er niks over vinden op wetten.overheid.nl en ook niet op railalert..
Regelgeving van de vervoerder zelf, vastgelegd in het veiligheidsmanagementsysteem.
Heb trouwens ook al meerdere malen mensen over het hekje op 1a te Rotterdam zien klimmen, maar dat is relatief minder gevaarlijk omdat ze direct op het perron uitkomen in plaats van tussen de sporen
Op maandag 8 juni 2015 12:13 schreef Peterselieman het volgende: De notoire zwartrijders laten zich in Rotterdam niet tegenhouden door de poortjes. Ze gaan via de Stationssingel het spoor op en komen zo het station binnen ...
Op maandag 8 juni 2015 11:19 schreef Darkwing_Duck het volgende: Weet je, het grote voordeel van een treinennetwerk is dat het allemaal zonbeetje universeel had kunnen zijn...
Maar het is in Europa opgehouden bij de spoorbreedte...
Dat is toch al heel wat, in Argentinië hebben ze bijvoorbeeld drie verschillende spoorbreedtes; en dat land is bepaald geen uitzondering
Op maandag 8 juni 2015 12:13 schreef Peterselieman het volgende: De notoire zwartrijders laten zich in Rotterdam niet tegenhouden door de poortjes. Ze gaan via de Stationssingel het spoor op en komen zo het station binnen ...
2 VEILIGHEIDSZORGSYSTEEM Alle participanten in het railverkeerssysteem moeten beschikken over een veiligheidszorgsysteem. RnV stelt normen voor veiligheidszorgsystemen.
In de VS is het verplicht dat rijtuigen onderling automatisch koppelbaar zijn. In Europa staan nog dagelijks honderden mannen tussen de rangerende rijtuigen..
Op maandag 8 juni 2015 11:26 schreef MTL het volgende: De softwareversie van de Traxx op de HSL is te nieuw (specifieke aanpassingen voor de HSL) en zal ook niet meer worden toegelaten in België en Duitsland. Bombardier is bezig met een geheel nieuwe softwareversie (versie 9) mét de aanpassingen voor de HSL die (als het goed is) ook toegelaten gaat worden in België, Duitsland en Oostenrijk (ofwel een algemene versie in plaats van een speciale HSL versie). Daarvoor waren er de afgelopen tijd een tweetal locs op bezoek bij Bombardier in Zürich. Het geheel draait trouwens op Linux, je ziet tijdens het booten van de software alles keurig netjes voorbij komen
En mag die versie dan ook op de Betuweroute? Dat is een tijd terug namelijk ook een probleem geweest: Nederland stelde daarvoor versie XYZ verplicht, terwijl deze versie in Duitsland niet toegelaten was...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Maar dus niet wetmatig vastgelegd? Vervoerder a zou dit dus wel kunnen toestaan en vervoerder b niet?
Theoretisch correct. Geen idee echter hoe het in die specifieke situatie is.
Leuk voorbeeld van verschillen tussen vervoerders:
Vervoerder A heeft de wettekst letterlijk overgenomen waarin staat dat rijden op zicht geldt van sein tot sein in het geval van een aanwijzing Stoptonend Sein. Vervoerder B heeft de wettekst iets anders geïnterpreteerd en zegt dat het rijden op zicht in geval van een aanwijzing Stoptonend Sein geldt tot de gehele trein het sein voorbij is. Stel: je rijdt op zicht door een aanwijzing Stoptonend Sein en het daaropvolgende sein is keurig groen. Direct achter dat volgende sein ligt echter een overweg. Deze werkt ook gewoon goed. Echter slingert er op het laatste moment iemand tussen de bomen door en jij krijgt als machinist een aanrijding met deze persoon. Werkt de machinist bij vervoerder A, dan is er (buiten het feit van de aanrijding) relatief niets aan de hand. Werkt de machinist echter bij vervoerder B, dan zal je als machinist in het beklaagdenbankje komen te zitten: je had namelijk, ondanks dat het sein groen was en dus de overweg gewoon werkte zoals het moest, moeten stoppen. Rijden op zicht zegt namelijk letterlijk: rijden toegestaan met zondanige snelheid die niet hoger is dan 40 km/u of zoveel minder als nodig is om op ELKE plaats waar een belemmering voor verder rijden aanwezig is, te kunnen stoppen. En jij was met je trein nog niet geheel het sein gepasseerd, dus ben jij verantwoordelijk.
Theoretisch correct. Geen idee echter hoe het in die specifieke situatie is.
Leuk voorbeeld van verschillen tussen vervoerders:
Vervoerder A heeft de wettekst letterlijk overgenomen waarin staat dat rijden op zicht geldt van sein tot sein in het geval van een aanwijzing Stoptonend Sein. Vervoerder B heeft de wettekst iets anders geïnterpreteerd en zegt dat het rijden op zicht in geval van een aanwijzing Stoptonend Sein geldt tot de gehele trein het sein voorbij is. Stel: je rijdt op zicht door een aanwijzing Stoptonend Sein en het daaropvolgende sein is keurig groen. Direct achter dat volgende sein ligt echter een overweg. Deze werkt ook gewoon goed. Echter slingert er op het laatste moment iemand tussen de bomen door en jij krijgt als machinist een aanrijding met deze persoon. Werkt de machinist bij vervoerder A, dan is er (buiten het feit van de aanrijding) relatief niets aan de hand. Werkt de machinist echter bij vervoerder B, dan zal je als machinist in het beklaagdenbankje komen te zitten: je had namelijk, ondanks dat het sein groen was en dus de overweg gewoon werkte zoals het moest, moeten stoppen. Rijden op zicht zegt namelijk letterlijk: rijden toegestaan met zondanige snelheid die niet hoger is dan 40 km/u of zoveel minder als nodig is om op ELKE plaats waar een belemmering voor verder rijden aanwezig is, te kunnen stoppen. En jij was met je trein nog niet geheel het sein gepasseerd, dus ben jij verantwoordelijk.
Dit dus. Onduidelijke wetgeving zorgt dus voor interpretatieverschillen.
En mag die versie dan ook op de Betuweroute? Dat is een tijd terug namelijk ook een probleem geweest: Nederland stelde daarvoor versie XYZ verplicht, terwijl deze versie in Duitsland niet toegelaten was...
Geen idee, maar als ik het zo begreep zou het een algemene update worden voor alle Traxx locomotieven van die specifieke uitvoering. Ik kan mij echter uiteraard vergissen
Dit dus. Onduidelijke wetgeving zorgt dus voor interpretatieverschillen.
Wetgeving is dit niet. De spoorwegwet schrijft iets voor. Een vervoerder mag een bepaald stuk wetgeving enkel verzwaren, maar niet verlichten. Wat MTL zegt is daar een voorbeeld van. Als de spoorwegwet zegt dat je op een 'niet centraal bediend gebied' rijdt, om te rangeren, dan is de spoorwegwet die zegt dat het Rijden Op Zicht is (dat is max 40). Dan is er alleen nog een plaatselijke regelgeving (denk aan geluidshinder, slecht onderhoud van bepaalde sporen o.i.d), en dan is er de vervoerder die kan zeggen: "Wij vinden max 40 te hard, ook al is het ROZ, onze treinen mogen maar maximaal 20". Ze kunnen niet zeggen, "40km/h is te zacht op ROZ, rijd maar gewoon 50".
Geen idee, maar als ik het zo begreep zou het een algemene update worden voor alle Traxx locomotieven van die specifieke uitvoering. Ik kan mij echter uiteraard vergissen
En echt onduidelijk is het in mijn ogen niet als rijdend personeel. Als ik een aanwijzing STS krijg, schakel ik pas op als ik helemaal door het groene sein ben gereden. Tot die tijd rijd ik ROZ. Bij twijfel kies je als machinist altijd de veilige kant. Vertraging heb je toch al, dan maakt die 30 seconden tijdswinst helemaal geen zak uit, je wilt geen gedonder hebben.
Op maandag 8 juni 2015 13:15 schreef Monopoly het volgende: En echt onduidelijk is het in mijn ogen niet als rijdend personeel. Als ik een aanwijzing STS krijg, schakel ik pas op als ik helemaal door het groene sein ben gereden. Tot die tijd rijd ik ROZ. Bij twijfel kies je als machinist altijd de veilige kant. Vertraging heb je toch al, dan maakt die 30 seconden tijdswinst helemaal geen zak uit, je wilt geen gedonder hebben.
Ik vind dat raar. Groen = groen en groen = veilig.
Tenminste, zo zou ik het zien. Ik ben geen kenner van de spoorwegwet of de seinenboekjes.
Absoluut Ook Zillertalbahn rijdt gedeeltelijk met stoom trouwens.
Zillertalerbahn . Als kind kwam ik minimaal 2x per jaar in Uderns met mijn ouders, klein boerengehucht in het dal. Zoooo vaak met de Dampfzug mee gereden. Nu meestal nog 1x per jaar met de wintersport naar Mayerhofen, hangt een beetje af van waar we zitten of we dan de trein pakken naar de skigebieden. Deze is dan namelijk gratis als je een skipas bij je hebt.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Zillertalerbahn . Als kind kwam ik minimaal 2x per jaar in Uderns met mijn ouders, klein boerengehucht in het dal. Zoooo vaak met de Dampfzug mee gereden. Nu meestal nog 1x per jaar met de wintersport naar Mayerhofen, hangt een beetje af van waar we zitten of we dan de trein pakken naar de skigebieden. Deze is dan namelijk gratis als je een skipas bij je hebt.
Uderns heb ik ook eens in een hotelletje gezeten, erg leuk altijd. Al is er in Mayrhofen veel meer te beleven natuurlijk. Moet er eigenlijk nodig weer eens heen, is alweer 7 jaar geleden...
Zillertalerbahn . Als kind kwam ik minimaal 2x per jaar in Uderns met mijn ouders, klein boerengehucht in het dal. Zoooo vaak met de Dampfzug mee gereden. Nu meestal nog 1x per jaar met de wintersport naar Mayerhofen, hangt een beetje af van waar we zitten of we dan de trein pakken naar de skigebieden. Deze is dan namelijk gratis als je een skipas bij je hebt.
Ik zit daar deze zomer 10 dagen lang
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 8 juni 2015 13:15 schreef Monopoly het volgende: En echt onduidelijk is het in mijn ogen niet als rijdend personeel. Als ik een aanwijzing STS krijg, schakel ik pas op als ik helemaal door het groene sein ben gereden. Tot die tijd rijd ik ROZ. Bij twijfel kies je als machinist altijd de veilige kant. Vertraging heb je toch al, dan maakt die 30 seconden tijdswinst helemaal geen zak uit, je wilt geen gedonder hebben.
We rijden van een groen sein naar geel en rood. (baanvaksnelheid). Bij het voet van het gele sein remmen we met z'n allen af naar maximaal 40km/h, en we houden rekening met stop. En warempel, het sein gebiedt ons ook om te stoppen. We stoppen voor het sein en nemen contact op met de treindienstleider. Deze verteld ons dat het sein in de storing ligt en we nemen een aanwijzing STS aan.
Na de formaliteiten mogen we dus met ROZ (max 40) door het rode sein rijden. Het punt wat belangrijk is, is het volgende! De spoorwegwet zegt (model snelheidsverbetering) het volgende: "U ziet dat het volgende hoofdsein een hogere snelheid toelaat. --> Rijdt u op zicht? JA! "Op zicht blijven rijden tot aan het hoofdsein. Nadat u het hoofdsein met uw trein bent gepasseerd, snelheid hernemen". Duidelijk. Wanneer ik met mijn cabine langs het sein bent gegaan, en mijn ATB laat het ook toe, evenals de baanvaksnelheid, opschakelen als een malle!
Maar, in veel gevallen (denk aan ATB-NG met bakens) of ATB-EG met stroomcode door de spoorstaven, kan je de snelheidsverhoging al eerder krijgen. Stel je voor dat je de snelheidsverbetering al krijgt voor de overweg in bovenstaande situatie. Volgens de aanwijzing STS moet ik rekening houden met het niet goed functioneren van AKI-AHOB en AOB's. De overweg kán niet goed functioneren, maar hij kan het ook wel doen. Daarom ROZ. Als ik mijn snelheidsverbetering krijg voor de overweg, en ik zie dat die dicht is, zou ik in principe al kunnen opschakelen. Als je een beetje sterk materieel hebt (zeg maar een TRAXX losse loc) dan zit ik met 3 seconden alweer op 80km/h als het droog is. Wanneer iemand toch onder de bomen door gaat, hang jij gigantisch hard. Daarom is het belangrijk om de veilige weg te kiezen, en helemaal tot aan het sein te rijden.
In het Noorden hebben we zo'n soort situatie. Bij vertrek uit Zuidbroek richting Sappermeer-Oost, groen groen geel. Sappermeer-Oost is een halte aan de vrije baan. Doorrijdsnelheid is 100. Na het station staat een P-sein met een stop-doorschakeling. Deze komt altijd uit de stand stop tijdens het halteren. Maar omdat we op ATB-NG rijden ziet dat systeem niet als een geel sein. Het baken ligt er ruim voor, en mijn ATB geeft dus 100 aan. Pas na het sein zegt hij dat ik terug moet naar 30km/h (volgende sein is stoptonend P-sein). Ik zou dus dat gele sein voorbij kunnen knallen met 100km/h (mocht het materieel dat halen op die afstand). Maar mijn vorige sein was geel, en ik passeer dan weer geel. Dubbel geel is niets anders dan gewoon max 40km/h rijden en rekening houden op stop. Vlak voor het 2e gele sein ligt ook een overweg. Als je iemand doodrijdt op die overweg, ook al gingen ze zelf onder de bomen door, je kan dat niet verkopen als ze je snelheid uitlezen.
Oh dan vier ik ken alleen Latour de Carol in de Pyrenneeën en Jenbach in Oostenrijk
U kiest wij draaien
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Wat DeaDLocK2K zegt. Grijs gebied enzo. Als je daar in gaat moet je wel donders goed oppassen. Fouten maken kan iedereen overkomen, maar in een grijs gebied ben je extra kwetsbaar.
Tof, moet je in Uderns even Pension Wiesenheim opzoeken. Is al twintig jaar ons vast stekkie. Kun je voor weinig heerlijk (simpel) eten. Ohja en natuurlijk halve liters Zillertaler Bier weg tikken
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op maandag 8 juni 2015 13:53 schreef DeaDLocK2K het volgende: Er liggen meerdere spoorbreedtes door elkaar heen daar. Dat is niet hetzelfde als strengelspoor.
Het is maar 1 spoorbreedte, zie in de verte als alles samen komt. Het is de regiotram in Kassel.
quote:
Durch das Sechsschienengleis wie auf der Lossetalbahn von Kassel über Kaufungen nach Hessisch Lichtenau können die Straßenbahnfahrzeuge jeweils nach rechts ausschwenken, um den Abstand zum Bahnsteig zu verringern. Die Fernbahnzüge verkehren in der Mitte, ohne die Bahnsteigkanten zu überstreichen. Befinden sich die Bahnsteige wegen des Betriebes mit Zweirichtungsfahrzeugen nur auf einer Seite, reicht ein Vierschienengleis.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Maar let vooral op de nonchalante koele houding van de jongen met de rode trui. Vooral het achterstevoren dragen van de pet doet mij sidderen van angst. Ja jongens, we hebben te maken met een echte kwajongen hier. Een jongen die er niet voor wegloopt om eens flink wat stennis te trappen met zijn kameraderen op het fantastische station van de metropool Hessisch Lichtenau
Op maandag 8 juni 2015 12:13 schreef Peterselieman het volgende: De notoire zwartrijders laten zich in Rotterdam niet tegenhouden door de poortjes. Ze gaan via de Stationssingel het spoor op en komen zo het station binnen ...
Op maandag 8 juni 2015 14:08 schreef Salatrel het volgende: Mono hoe wil Arriva dat jij vertrekt als je het uitrijsein niet kunt waarnemen en je vorige sein toonde geel?
Bellen naar de Trdl, en zijn/haar opdrachten uitvoeren.
Wij hebben op zich geen last van deze situatie, tenzij het mistig is bij vertrek uit Roodeschool. Omdat we nog geen NG baken hebben gepasseerd bij vertrek, het uitrijdsein niet kunnen zien en omdat er nog een grendel tussen einde perron en hoofdsein ligt, moeten we daar bellen als we het sein niet kunnen waarnemen.
Bellen naar de Trdl, en zijn/haar opdrachten uitvoeren.
Wij hebben op zich geen last van deze situatie, tenzij het mistig is bij vertrek uit Roodeschool. Omdat we nog geen NG baken hebben gepasseerd bij vertrek, het uitrijdsein niet kunnen zien en omdat er nog een grendel tussen einde perron en hoofdsein ligt, moeten we daar bellen als we het sein niet kunnen waarnemen.
ah bedoelde niet vanaf begin station maar ergens onderweg...
Ik heb dat bijvoorbeeld bij Vlaardingen centrum richting hoek van Holland. Kom binnen op geel en met 1 stel kan ik door de bomen het volgende sein niet waarnemen.
VVRV zegt dat je op het vorige sein mag vertrekken max 40 rekening houden met stop. NS is strenger in die situatie en zegt rijden op zicht waardoor je dus ook niet eerder snelheid mag verhogen. Best vervelend want sein staat behoorlijk stuk verderop
ah bedoelde niet vanaf begin station maar ergens onderweg...
Ik heb dat bijvoorbeeld bij Vlaardingen centrum richting hoek van Holland. Kom binnen op geel en met 1 stel kan ik door de bomen het volgende sein niet waarnemen.
VVRV zegt dat je op het vorige sein mag vertrekken max 40 rekening houden met stop. NS is strenger in die situatie en zegt rijden op zicht waardoor je dus ook niet eerder snelheid mag verhogen. Best vervelend want sein staat behoorlijk stuk verderop
Melding oog op seinen doen dat ze bomen moet snoeien.
ah bedoelde niet vanaf begin station maar ergens onderweg...
Ik heb dat bijvoorbeeld bij Vlaardingen centrum richting hoek van Holland. Kom binnen op geel en met 1 stel kan ik door de bomen het volgende sein niet waarnemen.
VVRV zegt dat je op het vorige sein mag vertrekken max 40 rekening houden met stop. NS is strenger in die situatie en zegt rijden op zicht waardoor je dus ook niet eerder snelheid mag verhogen. Best vervelend want sein staat behoorlijk stuk verderop
Vervelend. Vragen of ze snoeien, of een herhalingssein plaatsen.
We rijden van een groen sein naar geel en rood. (baanvaksnelheid). Bij het voet van het gele sein remmen we met z'n allen af naar maximaal 40km/h, en we houden rekening met stop. En warempel, het sein gebiedt ons ook om te stoppen. We stoppen voor het sein en nemen contact op met de treindienstleider. Deze verteld ons dat het sein in de storing ligt en we nemen een aanwijzing STS aan.
Na de formaliteiten mogen we dus met ROZ (max 40) door het rode sein rijden. Het punt wat belangrijk is, is het volgende! De spoorwegwet zegt (model snelheidsverbetering) het volgende: "U ziet dat het volgende hoofdsein een hogere snelheid toelaat. --> Rijdt u op zicht? JA! "Op zicht blijven rijden tot aan het hoofdsein. Nadat u het hoofdsein met uw trein bent gepasseerd, snelheid hernemen". Duidelijk. Wanneer ik met mijn cabine langs het sein bent gegaan, en mijn ATB laat het ook toe, evenals de baanvaksnelheid, opschakelen als een malle!
Maar, in veel gevallen (denk aan ATB-NG met bakens) of ATB-EG met stroomcode door de spoorstaven, kan je de snelheidsverhoging al eerder krijgen. Stel je voor dat je de snelheidsverbetering al krijgt voor de overweg in bovenstaande situatie. Volgens de aanwijzing STS moet ik rekening houden met het niet goed functioneren van AKI-AHOB en AOB's. De overweg kán niet goed functioneren, maar hij kan het ook wel doen. Daarom ROZ. Als ik mijn snelheidsverbetering krijg voor de overweg, en ik zie dat die dicht is, zou ik in principe al kunnen opschakelen. Als je een beetje sterk materieel hebt (zeg maar een TRAXX losse loc) dan zit ik met 3 seconden alweer op 80km/h als het droog is. Wanneer iemand toch onder de bomen door gaat, hang jij gigantisch hard. Daarom is het belangrijk om de veilige weg te kiezen, en helemaal tot aan het sein te rijden.
Hippe en duidelijke tekening In mijn verhaal zat echter wel een verschil, namelijk dat de overweg net na het eerste groene sein lag (je rijdt daar dus alweer in technisch beveiligd gebied). Daar kwam dat lullige verschil qua regelgeving vandaan.
NS had tot 1 mei jl dus in de handboeken staan dat rijden op zicht pas beëindigd mocht worden zodra de hele trein het (in jouw tekening groene) sein gepasseerd was. Gebeurde er iets op de overweg ná het groene sein, dan was jij aansprakelij, want rijden op zicht. Bijvoorbeeld DB Schenker had in hun handboek staan (tenminste, dat heb ik mij laten vertellen) dat het rijden op zicht tot de voet van het groene sein gold. Een machinist van DBS zou daarom niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor een ongeluk op die betreffende overweg.
Inmiddels is dat gelijk getrokken, dus ook NS heeft nu in de handboeken staan dat het rijden op zicht geldt tot aan de voet van het groene sein.
Ter gelegenheid van het jaarlijkse uitje van de stichting Cubus (Cultuur & Business) uit Den Bosch reed er vanuit die plaats een trein (de Cubus Express) naar het reisdoel, Hamburg. De trein ging heen op zondag 5 juni, en kwam terug op zondag 7 juni, beide dagen als trein 13480.
Nadat er met 20 minuten minuten vertraging uit Bad Bentheim vertrokken is komt de trein hier in sneltreinvaart voorbij de Zandsteenweg tussen Oldenzaal en Hengelo.
Nice alleen de url op het plaatje www.arriva.nl/limburg werkt (nog) niet, of zou er nog iets achter limburg komen?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Hoerige Kut slet stellen, vanmorgen ging m'n Sprinter richting Houten niet door technische problemen, nu kan ik Utrecht niet binnen komen omdat er zo'n ding ook weer defect staat en het spoor bezet houdt. Dag overstap...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
'Locon 9904 met Rheingold Zutphen' door Dennis te D Hier komt de trein met ruim -15 door station Zutphen, nadat de locomotief op Deventer Goederen omgelopen is.
LIMAX Er moet een directe treinverbinding komen tussen Luik, Maastricht en Aken via Eijsden, genaamd de LIMAX. Die trein moet ook 2 keer per uur gaan rijden. Er komt een busverbinding tussen Venlo, Weert en het Belgische intercitystation Hamont.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Een snelle verbinding van Nijmegen naar Maastricht. Krijgen we dan eindelijk weer sneltreinen op de Maaslijn?
Dat is inderdaad wat arriva wil, een sneltrein nijmegen - maastricht over de maaslijn (die dan wel eerst nog 'ff' moet worden geelektrificeerd en verdubbeld)
KSC JUBILEUM topic "Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine" #TeamHumbug Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
Als dat ook als sneltrein gaat rijden tussen Roermond en Maastricht wordt het nog interessant, concurrentie óp het HRN. De grootste nachtmerrie van NS.
Op maandag 8 juni 2015 18:10 schreef James1988 het volgende: Als dat ook als sneltrein gaat rijden tussen Roermond en Maastricht wordt het nog interessant, concurrentie óp het HRN. De grootste nachtmerrie van NS.
volgens mij maakt de stopper roermond maastricht ook deel uit van deze concessie... vandaar ook dat dit zo'n hlaszaak was voor ns / abellio om deze koste wat kost binnen te slepen.
KSC JUBILEUM topic "Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine" #TeamHumbug Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
Dat is inderdaad wat arriva wil, een sneltrein nijmegen - maastricht over de maaslijn (die dan wel eerst nog 'ff' moet worden geelektrificeerd en verdubbeld)
Als dat soort ambitieuze plannen deel uitmaken van het bod dan kunnen ze die paarhonderd meter spoor tussen Bocholtz en Aachen ook wel even terugleggen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
volgens mij maakt de stopper roermond maastricht ook deel uit van deze concessie... vandaar ook dat dit zo'n hlaszaak was voor ns / abellio om deze koste wat kost binnen te slepen.
De stoptrein, ja. Mag Arriva wel sneltreinen rijden tussen Roermond en Maastricht?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Als dat soort ambitieuze plannen deel uitmaken van het bod dan kunnen ze die paarhonderd meter spoor tussen Bocholtz en Aachen ook wel even terugleggen.
elektrificatie en verdubbeling van de maaslijn is een langgekoesterde wens van de provincie. prorail moet dat gaan doen en de provincie wil het financieren met een deel van de essentgelden afaik.
KSC JUBILEUM topic "Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine" #TeamHumbug Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
elektrificatie en verdubbeling van de maaslijn is een langgekoesterde wens van de provincie. prorail moet dat gaan doen en de provincie wil het financieren met een deel van de essentgelden afaik.
Ben benieuwd. Verdubbeling is, in ieder geval op een aantal stukken, noodzaak voor de invoering van een sneltreindienst. NS heeft het ook even geprobeerd, maar dat bleef een veredelde stoptrein en ging bovendien ten koste van de doorgaande stoptreindiensten en de logische verdeling van de vertrekkende treinen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Ben benieuwd. Verdubbeling is, in ieder geval op een aantal stukken, noodzaak voor de invoering van een sneltreindienst. NS heeft het ook even geprobeerd, maar dat bleef een veredelde stoptrein en ging bovendien ten koste van de doorgaande stoptreindiensten en de logische verdeling van de vertrekkende treinen.
Destijds hadden ze op de Maaslijn een doorgaande sneltrein en stoptreinen op deeltrajecten rijden. Toen was de sneltrein nog wel lekker snel
Destijds hadden ze op de Maaslijn een doorgaande sneltrein en stoptreinen op deeltrajecten rijden. Toen was de sneltrein nog wel lekker snel
Viel nogal mee, en volgens mij stond het ding in Venlo bijna tien minuten stil. De aansluiting in Roermond was goed, maar aan de Nijmeegse kant sloot het eigenlijk nergens op aan.
En het gevolg was ook dat sommige vertrektijden heel raar werden. Vanuit Boxmeer kon je twee keer per uur naar Venray - binnen twintig minuten. En daarna heel lang niet...
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Viel nogal mee, en volgens mij stond het ding in Venlo bijna tien minuten stil. De aansluiting in Roermond was goed, maar aan de Nijmeegse kant sloot het eigenlijk nergens op aan.
En het gevolg was ook dat sommige vertrektijden heel raar werden. Vanuit Boxmeer kon je twee keer per uur naar Venray - binnen twintig minuten. En daarna heel lang niet...
In mijn beleving was het destijds in Nijmegen een tien minuten overstap op de IC naar Zwolle en was de route naar het noorden regelmatig sneller dan via Utrecht
In mijn beleving was het destijds in Nijmegen een tien minuten overstap op de IC naar Zwolle en was de route naar het noorden regelmatig sneller dan via Utrecht
In mijn beleving klopte er geen fluit van die verbinding. Maar ik zal het eens nazoeken
De sneltrein in de dienstregeling '97/'98 deed er 1 uur en 4 minuten over, tegen 1 uur en 19 minuten voor de stoptrein nu. Vanaf Boxmeer naar Venray kon om .40 en .01, van Boxmeer naar Nijmegen om .59, .02 en .40
Aansluiting op de IC in Roermond prima (5 minuten) maar op de stoptrein bedroevend (28 minuten). Aansluitingen aan de Nijmeegse kant ook goed, dus daar zat ik ernaast.
[ Bericht 20% gewijzigd door Janneke141 op 08-06-2015 18:40:10 ]
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Vandaag, tijdens de UITP-beurs in Milaan, een nieuw product gelanceerd: Attractis. Alstom beweert een 'plug-en-play tramway' te kunnen leveren, waarmee een stad in 30 maanden kan worden voorzien van een tramlijn.
Op maandag 8 juni 2015 18:48 schreef James1988 het volgende: Vandaag, tijdens de UITP-beurs in Milaan, een nieuw product gelanceerd: Attractis. Alstom beweert een 'plug-en-play tramway' te kunnen leveren, waarmee een stad in 30 maanden kan worden voorzien van een tramlijn.
Ben benieuwt wat Arriva kiest: inductie of een systeem met een 'stekker' die op de eindpunten automatisch inplugt
Om nog even offtopic te blijven. Op een Zweedse snelweg wordt door Siemens twee kilometer bovenleiding aangelegd om samen met Scania een proef uit te voeren. Zie hier een voorbeeldje van hoe het eruit zal gaan zien:
Op maandag 8 juni 2015 18:48 schreef James1988 het volgende: Vandaag, tijdens de UITP-beurs in Milaan, een nieuw product gelanceerd: Attractis. Alstom beweert een 'plug-en-play tramway' te kunnen leveren, waarmee een stad in 30 maanden kan worden voorzien van een tramlijn.
Volgende week vrijdag gaat mijn reis naar Albanië aanvangen. De vrijdag wordt de reisroute dus:
quote:
Utrecht Centraal Fr, 19.06.15 ab 07:32 15 ICE 121 Intercity-Express Bitte reservieren , Bordbistro Frankfurt(M) Flughafen Fernbf Fr, 19.06.15 an 10:34 Fern 4 Umsteigezeit 19 Min.
Frankfurt(M) Flughafen Fernbf Fr, 19.06.15 ab 10:53 Fern 5 ICE 515 Intercity-Express Ulm Hbf Fr, 19.06.15 an 13:07 Umsteigezeit 5 Min.
Ulm Hbf Fr, 19.06.15 ab 13:12 IRE 4247 Interregio-Express Lindau Hbf Fr, 19.06.15 an 14:52 4 Umsteigezeit 20 Min.
Lindau Hbf Fr, 19.06.15 ab 15:12 2 EC 195 Eurocity München Hbf Fr, 19.06.15 an 17:28 23
Als de overstap in Ulm misloopt, neem ik de volgende reisweg via Lindau, en arriveer ik daar 18:56.
In München op de late avond mijn eerste reisje met de nachttrein maar eens gaan starten, namelijk naar Zagreb. Dan per dagtrein naar Belgrado, en zo door naar Skopje per nachttrein, om met een huurauto via Kosovo naar Albanië te rijden.
SWISS Federal Railways (SBB) unveiled its new Twindexx Express IR 200 long-distance EMU at Bombardier's Villeneuve plant in western Switzerland on June 8.
The SFr 1.86bn ($US 1.99bn) contract for 59 trains was signed in May 2010 and is SBB's largest-ever rolling stock procurement, as well as being the first ever order for tilting double-deck EMUs. Last November Bombardier agreed to supply three additional trains additional trains together with spare parts as compensation for late delivery, on the condition that the pre-series trains meet SBB's quality requirements.
Static testing of the second train is underway at a new purpose-built test hall at Villeneuve, while the first train is undergoing dynamic tests at the Velim test track in the Czech Republic, with trials on the Swiss network due to begin within the next few months. A total of seven pre-series trains will begin testing by the end of next year.
SBB says that the first two-pre-series trains meet the quality standards specified in its November 2014 agreement with Bombardier on the revised delivery schedule for the fleet, which will enter service from 2017 onwards. Delivery of the main batch of 59 sets is due to be completed by the end of 2019 and SBB is due to receive the three additional trains in the first quarter of 2020.
In addition to investment in new facilities at Villeneuve, Bombardier has upgraded its plant at Görlitz in eastern Germany to support Twindexx Express production.
Oja, ik reis met een InterRail-pas, omdat dat naar Skopje het voordeligste was.5 dagen binnen 10 dagen, maar ik gebruik al die reisdagen niet. En ik heb er geen zak aan als ik thuis kom, want dan is de reisperiode alweer voorbij