Oudere generaties kenden hem welquote:
Vroeger keek zo goed als iedereen naar de Duitse TV hier in de regio (Groningen) Ik wist als kind niet beter dan dat Cowboys en Indianen Duitstalig waren.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 17:46 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Oudere generaties kenden hem wel
vooral als je langs de Duitse grens woonde
of de Duitse zenders kon ontvangen.
En dat de film opnames o.a. in Kroatië werden gemaaktquote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:11 schreef hottentot het volgende:
[..]
Vroeger keek zo goed als iedereen naar de Duitse TV hier in de regio (Groningen) Ik wist als kind niet beter dan dat Cowboys en Indianen Duitstalig waren.
Ja hij was altijd de lolbroek met z'n pruikquote:En ik elke western datzelfde oude mannetje met zijn krakerige drankstrot
Nooit bij stilgestaan, als kind viel het mij ook niet op dat er meerdere acteurs Winnetou speelden.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:26 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
En dat de film opnames o.a. in Kroatië werden gemaakt
Bazenboeken? Je bent in je jargon goed met je tijd mee gegaan zeg (denk ik). Ik had ook de hele eerste serie, deels gekregen en deels gekocht met mijn zakgeld van 50 cent per week, dat ik in mijn spaarvarken stopte. Plus een paar van de tweede serie, Kara ben Nemsi heette hij (Karl May) daar als ik me goed herinner.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 19:15 schreef Grifte het volgende:
Heb alle pockets hier nog liggen, bazenboeken. Ook de serie in de Oriënt is erg goed.
RIP
Heb ze gekregen van mijn vader, qua taalgebruik overbrug ik beide werelden.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 19:45 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Bazenboeken? Je bent in je jargon goed met je tijd mee gegaan zeg (denk ik). Ik had ook de hele eerste serie, deels gekregen en deels gekocht met mijn zakgeld van 50 cent per week, dat ik in mijn spaarvarken stopte. Plus een paar van de tweede serie, Kara ben Nemsi heette hij (Karl May) daar als ik me goed herinner.
Die films heb ik nooit gezien (kom uit de randstad). Ik herinner me wel dat ik er een keer over las, en die naam is me bij gebleven: Piere Brikke ;-)
Mooi zeg. Ik dacht dat niemand dat soort boeken meer las. 300 plus bladzijden met alleen maar woorden in plaats van filmpjes en kretologie.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 20:17 schreef Grifte het volgende:
[..]
Heb ze gekregen van mijn vader, qua taalgebruik overbrug ik beide werelden.
Kara ben Nemsiquote:
Cultuurbarbaar! Ik heb zelfs de Orientdelen op dit moment hier op vakantie meegenomen.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 21:05 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Mooi zeg. Ik dacht dat niemand dat soort boeken meer las. 300 plus bladzijden met alleen maar woorden in plaats van filmpjes en kretologie.
Mijn serie is met het afval meegegaan....
Wie zijn die eerste? Halef heeft op het eind een zoon, Kara ben Halef. Verder gaat het niet.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:10 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Kara ben NemsiEn Hadji Moestafa Ben Hadji Ali Ibn Hadji Said Ibn Hadji Tofaïl Ibn Hadji Halef Omar Ibn Hadji Aboel Abbas Ibn Hadji Dawoed al Goassarah oftewel Halef natuurlijk.
Dat is de volledige naam van Halef.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wie zijn die eerste? Halef heeft op het eind een zoon, Kara ben Halef. Verder gaat het niet.
Volgens mij niet, Johnny Weismuller was een bekende Tarzanquote:Op zaterdag 6 juni 2015 21:59 schreef Ryan3 het volgende:
Net zo oud als mijn vader zaliger.
Lex Barker, was dat ook niet Tarzan?
Verduld ie heb geliek, hij heeft ook als Tarzan gespeeltquote:Op zaterdag 6 juni 2015 21:59 schreef Ryan3 het volgende:
Net zo oud als mijn vader zaliger.
Lex Barker, was dat ook niet Tarzan?
Nope. Halef heet Hadji Halef Omar enzovoort.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:39 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dat is de volledige naam van Halef.
Bron: Kara Ben Nemsi, de held uit de woestijn, deel 16, pagina 10
Zou ook kunnen, ik heb het even snel opgezocht en niet het hele boek gelezen. Halef beroept zich vaker op zijn ontzettend lange naam.quote:Op zondag 7 juni 2015 09:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nope. Halef heet Hadji Halef Omar enzovoort.
Op die pagina plaagt Kara Ben Nemsi Halef met het feit dat geen van zijn voorvaderen echt Hadji was (ze waren allemaal onderweg naar Mekka maar bleven ergens aan een vrouw hangen en gingen daarna dood) en dat het Halef ook zal overkomen en dat dan zijn ACHTERKLEINZOON zal zeggen, dat hij die hele lange naam heeft "...en geen van al deze zeven pelgrims zal Mekka gezien hebben en een echte hadji zijn."
Helaas voor jou heb ik het boek hier liggen
Je hoeft niet het hele boek te lezen. Als je alleen die regel leest, weet je al genoeg.quote:Op zondag 7 juni 2015 09:29 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Zou ook kunnen, ik heb het even snel opgezocht en niet het hele boek gelezen. Halef beroept zich vaker op zijn ontzettend lange naam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |