De mensheid is niet zieker of slechter geworden dan hij al was.quote:Op maandag 22 juni 2015 15:12 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
De mensheid is ziek geworden. Het wordt tijd dat een komeet een einde maakt aan deze verrotte wereld.
Is dit een transgender? JA DEZE ZOU IK KEIHARD DOEN!!!!!!!!quote:Op zondag 21 juni 2015 02:22 schreef CaryAgos het volgende:
Mensen die liegen dat ze Jenna Talackova niet zouden doen.
Ja dus? Het coc is ook een heel specifiek clubje. Bij vereniging Martijn is geilen op kinderen de norm. Maar ik denk dat iedereen snapt dat dat ook niet normaal is.quote:Op maandag 22 juni 2015 13:15 schreef kELAL het volgende:
Labels zijn er om iets ondubbelzinnig aan te duiden - 'normaal' is nou eenmaal een relatief begrip. Binnen de muren van het COC is heterosexualiteit niet de norm, bijvoorbeeld.
Inderdaad. Normaal is geen waardeoordeel. Normaal is een synoniem voor "Iets wat een overgrote meerderheid doet of gemeen met elkaar heeft". Transgenders zijn mensen, ze zijn niet vies, minderwaardig of wat dan ook. Het is alleen afwijkend van de norm want naar schatting is een kleine 5% van de bevolking op een manier transgender.quote:Op maandag 22 juni 2015 18:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
nor·maal (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
volgens de regel; gewoon: hij is niet normaal niet goed bij zijn hoofd; normaal gesproken gewoonlijk
- See more at: http://www.vandale.nl/opz(...)lang=nn#.VYg9WJ91HqA
ge·woon (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord; vergrotende trap: gewoner, overtreffende trap: gewoonst)
1
gewend aan, vertrouwd met: aan iets gewoon raken, zijn
2
gebruikelijk; algemeen aangenomen; normaal: de gewone gang van zaken
3
alledaags; (minachtend) ordinair
4
ronduit, gewoonweg: ik vind het gewoon fijn
- See more at: http://www.vandale.nl/opz(...)lang=nn#.VYg9g591HqA
Ik denk dat iedereen het er over eens is dat het algemeen aangenomen, gebruikelijk en de gewone gang van zaken is dat iemand zich thuisvoelt in het lichaam waarin hij of zij geboren is. Dat is dus normaal. Je niet thuisvoelen in je lichaam is uitzonderlijk en dus niet normaal. Dat wil niet zeggen dat je dan verkeerd, vies, ziek of minderwaardig bent. Maar nee, normaal is het niet.
Dat begrijp ik ook niet maar vermoed dat het te maken heeft met doorgeslagen politieke correctheid.quote:Op maandag 22 juni 2015 19:13 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Inderdaad. Normaal is geen waardeoordeel. Normaal is een synoniem voor "Iets wat een overgrote meerderheid doet of gemeen met elkaar heeft". Transgenders zijn mensen, ze zijn niet vies, minderwaardig of wat dan ook. Het is alleen afwijkend van de norm want naar schatting is een kleine 5% van de bevolking op een manier transgender.
Ik vraag me nog steeds af waarom ik mijn eigen terminologie over mezelf zou moeten veranderen omwille van die kleine groep mensen en hun gevoel. Of waarom we perse met zijn allen uit die sexuele geaardheid en gender-hokjes moeten? Waarom moet ik daaruit terwijl ik me daar comfortabel bij voel?
Wat het ook is: Ik wil het graag weten. Ik gun iedereen een gelukkig leven maar wat maakt mijn woordkeuze uit voor een ander zijn geluk? Waarom worden mijn woorden opeens geherinterpreteerd op bizarre wijze?quote:Op maandag 22 juni 2015 19:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook niet maar vermoed dat het te maken heeft met doorgeslagen politieke correctheid.
Niet goed bij hun hoofd dusquote:Op maandag 22 juni 2015 18:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
nor·maal (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
volgens de regel; gewoon: hij is niet normaal niet goed bij zijn hoofd; normaal gesproken gewoonlijk
- See more at: http://www.vandale.nl/opz(...)lang=nn#.VYg9WJ91HqA
ge·woon (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord; vergrotende trap: gewoner, overtreffende trap: gewoonst)
1
gewend aan, vertrouwd met: aan iets gewoon raken, zijn
2
gebruikelijk; algemeen aangenomen; normaal: de gewone gang van zaken
3
alledaags; (minachtend) ordinair
4
ronduit, gewoonweg: ik vind het gewoon fijn
- See more at: http://www.vandale.nl/opz(...)lang=nn#.VYg9g591HqA
Ik denk dat iedereen het er over eens is dat het algemeen aangenomen, gebruikelijk en de gewone gang van zaken is dat iemand zich thuisvoelt in het lichaam waarin hij of zij geboren is. Dat is dus normaal. Je niet thuisvoelen in je lichaam is uitzonderlijk en dus niet normaal. Dat wil niet zeggen dat je dan verkeerd, vies, ziek of minderwaardig bent. Maar nee, normaal is het niet.
Ja, maar het is erg flauw om dat als denigrerend te zien terwijl ik dat zo duidelijk niet bedoel(dat was het hele punt van de post waarmee dit gedoe begon). Daarnaast zeg ik niet op gebiedende wijs dat iemand normaal moet doen.(edit: Want het zijn mijn zaken niet)quote:Op maandag 22 juni 2015 19:59 schreef Casiotone het volgende:
Het is een beetje flauw om te doen alsof 'normaal' een strikt waarde-loze (een waardeloze term is het wel) term is die slechts aangeeft hoe vaak iets voorkomt. 'Normaal' en 'niet normaal' kennen zeker ook waarderende eigenschappen. Zoals al in het woordenboekcitaat vermeld wordt, of bijvoorbeeld een uitspraak als 'doe normaal'.
Echt?quote:Op maandag 22 juni 2015 18:29 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Is dit een transgender? JA DEZE ZOU IK KEIHARD DOEN!!!!!!!!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |