abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 juni 2015 @ 22:30:47 #126
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_153564645
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:49 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Bovendien is de concurrentie in de vlakke sprints met Cavendish, Greipel en Bouhanni erg sterk. Ben benieuwd wat ie kan in de Ster ZLM tour.
Laatste 3 jaar echt de voorbereidingskoers voor sprinters geworden voor de tour.
Zondag wellicht eens met de auto gaan kijken.
Net efkes anges
pi_153568485
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 22:15 schreef Syntix het volgende:
Nee? Gaan we het hier niet hebben over dat merkwaardige artikel waar ze het gisteren bij Eurosport over hadden? Blijkt dus dat Froome niet voor niks constant naar beneden kijkt (en dus niet zijn wattage meter).
waarom dan wel?
(ik kijk geen NL-eurosport)
In the coolest little capital of the world
pi_153568735
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 00:04 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

waarom dan wel?
(ik kijk geen NL-eurosport)
Ademhalingstechniek volgens Ferrari. Nadat Kroon het had aangehaald viel op dat Poels het ook doet nu.

quote:
What do Paula Radcliffe and Chris Froome have in common, in addition to being British?
Both adopt a special breathing technique, very similar to each other.

Looking Froome in action on the Mont Ventoux during the TdF 2013, one can't help but notice that the English cyclist rhythmically lowers his head, with a frequency that tends to increase along with the pace of the riding: every 5-7 seconds when the effort is moderate, every 2-4 seconds when he attacks, as he did 5-6 km from the finish line on the French mountain.

Some observers have attributed these movements of the head to the obsessive need of "robo-athlete" to check watts and heart rate from the SRM mounted on the handlebar.
I disagree: any lowering of the head by Froome corresponds to a forced expiration, implemented with a special technique.
Bowing the head facilitates the elevation of the diaphragm, further encouraging the complete emptying of the lungs: the anterior myofascial tension (from the jaw to the symphysis pubis), proper of the position in hyperextension of the head of the rider looking forward, is in fact reduced, thus facilitating the full expiration.

A complete elevation of the diaphragm reduces the intra-abdominal pressure, effectively promoting the venous and lymphatic return from the lower limbs, whose action, relieved from toxic elements, becomes "lighter".

The next deep breath, made through the nose and mouth and with the head in hyperextension (looking forward for the cyclist, up slightly for the runner), in addition to oxygenate the air in the lungs, reduces the endothoracic pressure by increasing diastolic filling and cardiac output and therefore the amount of oxygen that gets to the muscles.

When the effort is moderate forced expiration-inspiration occurs every 3-4 breaths (as suggested by Obree), when the effort is high every 1-2 breaths (as done by Froome during his attack on the Ventoux).

I tried this technique on myself in the past few weeks: I noticed that lowering the head the full diaphragmatic expiration is easier, and if you ride at high RPM (like Froome... ), each exhalation is accompanied by a 15-20% increase in instantaneous watts (better venous return? Less myofascial tension?).

I believe that this breathing technique, adequately trained and associated with a strengthening of the respiratory muscles, may bring advantages over an "uncontrolled" breathing , so frequent even among top athletes.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 00:20:34 #129
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153569066
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 00:11 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ademhalingstechniek volgens Ferrari. Nadat Kroon het had aangehaald viel op dat Poels het ook doet nu.

[..]

ik geloof er echt niks van
pi_153569744
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 00:11 schreef wimderon het volgende:

[..]

[..]

Thanx, dat van Poels viel me idd ook al op. Kennelijk al een stukje uit 2013. Als dit werkelijk zoveel verschil kan maken vind ik het gek dat ze bij Froome niet ook wat tijd besteden aan zijn algehele houding op de fiets... of het moet straks blijken dat je ook marginal gains kan halen als je demarreert als een dronken garnaal.
In the coolest little capital of the world
pi_153602421
Iedereen die zelf even probeert te ademen met naar voren gebogen hoofd merkt dat je daarmee juist je luchtpijp afsluit, vind het maar een bullshit verhaal dat het lekker zou zijn in volle inspanning.

En alsnog verklaart het niet waarom hij van een aan de motorhangende achterblijver ineens een super klimmer is geworden.
Jack does it in real time...
  woensdag 17 juni 2015 @ 08:53:44 #132
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153603028
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 07:25 schreef DeeBee het volgende:
Iedereen die zelf even probeert te ademen met naar voren gebogen hoofd merkt dat je daarmee juist je luchtpijp afsluit, vind het maar een bullshit verhaal dat het lekker zou zijn in volle inspanning.

En alsnog verklaart het niet waarom hij van een aan de motorhangende achterblijver ineens een super klimmer is geworden.
daarom! en mensen die kortademig zijn, astma aanval hebben,moeten juist hun lichaam/hoofd naar acteren houden zodat je zo veel mogelijk lucht krijgt.
  woensdag 17 juni 2015 @ 09:09:16 #133
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_153603208
quote:

Als je op een racefiets zit en vooruit kijkt, ligt je hoofd in je nek. Als je naar beneden kijkt, dan is de lijn van je nek en rug recht. Dat maakt wel degelijk verschil...
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_153603226
quote:

Nee, want dat klopt nog steeds niet.
pi_153603390
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 09:09 schreef Bugno het volgende:

[..]

Als je op een racefiets zit en vooruit kijkt, ligt je hoofd in je nek. Als je naar beneden kijkt, dan is de lijn van je nek en rug recht. Dat maakt wel degelijk verschil...
Je hoofd iets naar voren kantelen zal wel helpen om die 'rechte' lijn te creëeren, maar Froome kijkt zo ongeveer naar z'n zadel.

Daarnaast, hij beweegt ook ontzettend veel met z'n hoofd, wat compleet tegenstrijdig is met iemand die zogenaamd zo'n gecontroleerde ademtechniek heeft. Z'n hoofd draait vaak 'cirkels' bij wijze van, om over z'n onrustige houding op de fiets maar niet te spreken (schouders, armen, zitpositie).

Ik geloof heel erg in werken aan je zitpositie, bijv. Cance of T. Martin zitten als standbeelden op de fiets. Vooral lage en ontspannen schouders zijn belangrijk om veel ademruimte te houden en dat kan je met trainen jezelf wel aanleren. Zoals Gesink rijdt ziet er leuk uit, maar is verloren energie deels, zelfde geldt voor Froome met z'n bobbing head en gewaggel op de fiets.
pi_153603399
quote:

Het gaat ook om uitademen met naar voren gebogen hoofd omdat je dan blijkbaar je longen meer leegmaakt. Inademen moet wel gewoon rechtop.
Demain, on roule
pi_153603541
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 09:23 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Het gaat ook om uitademen met naar voren gebogen hoofd omdat je dan blijkbaar je longen meer leegmaakt. Inademen moet wel gewoon rechtop.
Ik geloof heus wel in verbeterde ademhalingstechnieken, alleen niet in het feit dat je daardoor als een omlaagkijkende spast die een winkelwagen voortduwt op een fiets moet gaan zitten.

En al helemaal niet in het feit dat je hierdoor een transformatie in prestaties bereikt, want dan zou helemaal iedereen het zich wel aanleren...
pi_153604213
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 09:32 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Ik geloof heus wel in verbeterde ademhalingstechnieken, alleen niet in het feit dat je daardoor als een omlaagkijkende spast die een winkelwagen voortduwt op een fiets moet gaan zitten.

En al helemaal niet in het feit dat je hierdoor een transformatie in prestaties bereikt, want dan zou helemaal iedereen het zich wel aanleren...
Ja Poels is opeens net zo goed als Porte :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 17 juni 2015 @ 10:13:03 #139
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153604243
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 09:32 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Ook weten we allemaal dat Ferrari meer van de spuitjes is dan van technieken.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 17 juni 2015 @ 15:21:30 #140
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_153612482
tomcary_tel twitterde op woensdag 17-06-2015 om 15:08:43 Nasty crash for Lizzie armitstead at the finish to stage 1 @thewomenstour she had just won sprint and raised arms to celebrate. still down reageer retweet
tomcary_tel twitterde op woensdag 17-06-2015 om 15:14:34 Armitstead still lying on her side 15mins on. Oxygen and neck brace. Ambulance being readied. Have seen her move her arms and hands reageer retweet
tomcary_tel twitterde op woensdag 17-06-2015 om 15:21:20 Replays suggest crash not to do with celebration. Armitstead appears to hit person or people about 40-50m beyond finish line. reageer retweet
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 17 juni 2015 @ 15:40:53 #141
317370 Spies
They're gonna find us
pi_153612932

Filmpje van de crash. Ziet er niet lekker uit..
pi_153613104
Laat ik voorop stellen dat ik vind dat ze moeten kappen met fotografen / mensen in de zone na de finish (zet die echt minimaal 200/300 meter naar achter), maar dit doet ze verder wel zelf toch? Verliest d'r evenwicht met / door het juichen en gaat daardoor de hekken in en tegen die man die er staat (maar anders had ze de dranghekken gekopt als er niemand stond).

Laten we in ieder geval hopen dat het uiteindelijk meevalt qua schade!
  woensdag 17 juni 2015 @ 16:26:15 #143
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_153614059
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 15:47 schreef DeeBee het volgende:
Laat ik voorop stellen dat ik vind dat ze moeten kappen met fotografen / mensen in de zone na de finish (zet die echt minimaal 200/300 meter naar achter), maar dit doet ze verder wel zelf toch? Verliest d'r evenwicht met / door het juichen en gaat daardoor de hekken in en tegen die man die er staat (maar anders had ze de dranghekken gekopt als er niemand stond).

Laten we in ieder geval hopen dat het uiteindelijk meevalt qua schade!
Volgens mij komt het toch echt door die mensen die daar staan. Ik tel er in ieder geval drie. Ik heb niet het idee dat ze haar evenwicht verliest. Ze wijkt af van haar baan door het juichen maar niet zo ver dat ze de hekken zou hebben geraakt.

Althans zo lijkt het.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_153617488
Is het niet een combinatie van de beide? Dus verliest enigszins haar evenwicht en verliest daardoor controle en rijdt tegen de fotografen (?) aan?
pi_153617637
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 18:36 schreef TargaFlorio het volgende:
Is het niet een combinatie van de beide? Dus verliest enigszins haar evenwicht en verliest daardoor controle en rijdt tegen de fotografen (?) aan?
lijkt me ook
  woensdag 17 juni 2015 @ 18:48:47 #146
363519 slacKard.x
gek op meisjes met bruine ogen
pi_153617749
Worden deze schoenen geleverd met plaatjes?

Moet ik deze of deze erbij?
we cant feed the poor but we can fund a war
pi_153617857
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 18:48 schreef slacKard.x het volgende:
Worden deze schoenen geleverd met plaatjes?

Moet ik deze of deze erbij?
Die vraag is beter voor dit topic: SPT / Recreatief Wielrennen #531: 800

Meeste schoenen worden geleverd zonder plaatjes, welke plaatjes je moet hebben is afhankelijk van je pedalen.
pi_153619498
Keizer voorlopig de snelste in de proloog van de Ster ZLM Toer voor Campenaerts en D van Poppel

http://www.sterzlmtoer.nl/index.php?page=29&etappe=1
pi_153619907
quote:

Afgunst :9
  woensdag 17 juni 2015 @ 20:04:29 #150
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_153620085
Ik heb de renners van Giant nog zien warmfietsen bij station Goes, is dat iele mannetje Sinkeldam?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')