Laatste 3 jaar echt de voorbereidingskoers voor sprinters geworden voor de tour.quote:Op maandag 15 juni 2015 12:49 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Bovendien is de concurrentie in de vlakke sprints met Cavendish, Greipel en Bouhanni erg sterk. Ben benieuwd wat ie kan in de Ster ZLM tour.
waarom dan wel?quote:Op maandag 15 juni 2015 22:15 schreef Syntix het volgende:
Nee? Gaan we het hier niet hebben over dat merkwaardige artikel waar ze het gisteren bij Eurosport over hadden? Blijkt dus dat Froome niet voor niks constant naar beneden kijkt (en dus niet zijn wattage meter).
Ademhalingstechniek volgens Ferrari. Nadat Kroon het had aangehaald viel op dat Poels het ook doet nu.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 00:04 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
waarom dan wel?
(ik kijk geen NL-eurosport)
quote:What do Paula Radcliffe and Chris Froome have in common, in addition to being British?
Both adopt a special breathing technique, very similar to each other.
Looking Froome in action on the Mont Ventoux during the TdF 2013, one can't help but notice that the English cyclist rhythmically lowers his head, with a frequency that tends to increase along with the pace of the riding: every 5-7 seconds when the effort is moderate, every 2-4 seconds when he attacks, as he did 5-6 km from the finish line on the French mountain.
Some observers have attributed these movements of the head to the obsessive need of "robo-athlete" to check watts and heart rate from the SRM mounted on the handlebar.
I disagree: any lowering of the head by Froome corresponds to a forced expiration, implemented with a special technique.
Bowing the head facilitates the elevation of the diaphragm, further encouraging the complete emptying of the lungs: the anterior myofascial tension (from the jaw to the symphysis pubis), proper of the position in hyperextension of the head of the rider looking forward, is in fact reduced, thus facilitating the full expiration.
A complete elevation of the diaphragm reduces the intra-abdominal pressure, effectively promoting the venous and lymphatic return from the lower limbs, whose action, relieved from toxic elements, becomes "lighter".
The next deep breath, made through the nose and mouth and with the head in hyperextension (looking forward for the cyclist, up slightly for the runner), in addition to oxygenate the air in the lungs, reduces the endothoracic pressure by increasing diastolic filling and cardiac output and therefore the amount of oxygen that gets to the muscles.
When the effort is moderate forced expiration-inspiration occurs every 3-4 breaths (as suggested by Obree), when the effort is high every 1-2 breaths (as done by Froome during his attack on the Ventoux).
I tried this technique on myself in the past few weeks: I noticed that lowering the head the full diaphragmatic expiration is easier, and if you ride at high RPM (like Froome... ), each exhalation is accompanied by a 15-20% increase in instantaneous watts (better venous return? Less myofascial tension?).
I believe that this breathing technique, adequately trained and associated with a strengthening of the respiratory muscles, may bring advantages over an "uncontrolled" breathing , so frequent even among top athletes.
ik geloof er echt niks vanquote:Op dinsdag 16 juni 2015 00:11 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ademhalingstechniek volgens Ferrari. Nadat Kroon het had aangehaald viel op dat Poels het ook doet nu.
[..]
Thanx, dat van Poels viel me idd ook al op. Kennelijk al een stukje uit 2013. Als dit werkelijk zoveel verschil kan maken vind ik het gek dat ze bij Froome niet ook wat tijd besteden aan zijn algehele houding op de fiets... of het moet straks blijken dat je ook marginal gains kan halen als je demarreert als een dronken garnaal.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 00:11 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ademhalingstechniek volgens Ferrari. Nadat Kroon het had aangehaald viel op dat Poels het ook doet nu.
[..]
daarom! en mensen die kortademig zijn, astma aanval hebben,moeten juist hun lichaam/hoofd naar acteren houden zodat je zo veel mogelijk lucht krijgt.quote:Op woensdag 17 juni 2015 07:25 schreef DeeBee het volgende:
Iedereen die zelf even probeert te ademen met naar voren gebogen hoofd merkt dat je daarmee juist je luchtpijp afsluit, vind het maar een bullshit verhaal dat het lekker zou zijn in volle inspanning.
En alsnog verklaart het niet waarom hij van een aan de motorhangende achterblijver ineens een super klimmer is geworden.
Als je op een racefiets zit en vooruit kijkt, ligt je hoofd in je nek. Als je naar beneden kijkt, dan is de lijn van je nek en rug recht. Dat maakt wel degelijk verschil...quote:Op woensdag 17 juni 2015 07:25 schreef DeeBee het volgende:
Iedereen die zelf even probeert te ademen met naar voren gebogen hoofd merkt dat je daarmee juist je luchtpijp afsluit, vind het maar een bullshit verhaal dat het lekker zou zijn in volle inspanning.
En alsnog verklaart het niet waarom hij van een aan de motorhangende achterblijver ineens een super klimmer is geworden.
Nee, want dat klopt nog steeds niet.quote:Op woensdag 17 juni 2015 07:25 schreef DeeBee het volgende:
En alsnog verklaart het niet waarom hij van een aan de motorhangende achterblijver ineens een super klimmer is geworden.
Je hoofd iets naar voren kantelen zal wel helpen om die 'rechte' lijn te creëeren, maar Froome kijkt zo ongeveer naar z'n zadel.quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:09 schreef Bugno het volgende:
[..]
Als je op een racefiets zit en vooruit kijkt, ligt je hoofd in je nek. Als je naar beneden kijkt, dan is de lijn van je nek en rug recht. Dat maakt wel degelijk verschil...
Het gaat ook om uitademen met naar voren gebogen hoofd omdat je dan blijkbaar je longen meer leegmaakt. Inademen moet wel gewoon rechtop.quote:Op woensdag 17 juni 2015 07:25 schreef DeeBee het volgende:
Iedereen die zelf even probeert te ademen met naar voren gebogen hoofd merkt dat je daarmee juist je luchtpijp afsluit, vind het maar een bullshit verhaal dat het lekker zou zijn in volle inspanning.
En alsnog verklaart het niet waarom hij van een aan de motorhangende achterblijver ineens een super klimmer is geworden.
Ik geloof heus wel in verbeterde ademhalingstechnieken, alleen niet in het feit dat je daardoor als een omlaagkijkende spast die een winkelwagen voortduwt op een fiets moet gaan zitten.quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:23 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Het gaat ook om uitademen met naar voren gebogen hoofd omdat je dan blijkbaar je longen meer leegmaakt. Inademen moet wel gewoon rechtop.
Ja Poels is opeens net zo goed als Portequote:Op woensdag 17 juni 2015 09:32 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik geloof heus wel in verbeterde ademhalingstechnieken, alleen niet in het feit dat je daardoor als een omlaagkijkende spast die een winkelwagen voortduwt op een fiets moet gaan zitten.
En al helemaal niet in het feit dat je hierdoor een transformatie in prestaties bereikt, want dan zou helemaal iedereen het zich wel aanleren...
Ook weten we allemaal dat Ferrari meer van de spuitjes is dan van technieken.quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:32 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik geloof heus wel in verbeterde ademhalingstechnieken, alleen niet in het feit dat je daardoor als een omlaagkijkende spast die een winkelwagen voortduwt op een fiets moet gaan zitten.
En al helemaal niet in het feit dat je hierdoor een transformatie in prestaties bereikt, want dan zou helemaal iedereen het zich wel aanleren...
twitter:tomcary_tel twitterde op woensdag 17-06-2015 om 15:08:43Nasty crash for Lizzie armitstead at the finish to stage 1 @thewomenstour she had just won sprint and raised arms to celebrate. still down reageer retweet
twitter:tomcary_tel twitterde op woensdag 17-06-2015 om 15:14:34Armitstead still lying on her side 15mins on. Oxygen and neck brace. Ambulance being readied. Have seen her move her arms and hands reageer retweet
twitter:tomcary_tel twitterde op woensdag 17-06-2015 om 15:21:20Replays suggest crash not to do with celebration. Armitstead appears to hit person or people about 40-50m beyond finish line. reageer retweet
Volgens mij komt het toch echt door die mensen die daar staan. Ik tel er in ieder geval drie. Ik heb niet het idee dat ze haar evenwicht verliest. Ze wijkt af van haar baan door het juichen maar niet zo ver dat ze de hekken zou hebben geraakt.quote:Op woensdag 17 juni 2015 15:47 schreef DeeBee het volgende:
Laat ik voorop stellen dat ik vind dat ze moeten kappen met fotografen / mensen in de zone na de finish (zet die echt minimaal 200/300 meter naar achter), maar dit doet ze verder wel zelf toch? Verliest d'r evenwicht met / door het juichen en gaat daardoor de hekken in en tegen die man die er staat (maar anders had ze de dranghekken gekopt als er niemand stond).
Laten we in ieder geval hopen dat het uiteindelijk meevalt qua schade!
lijkt me ookquote:Op woensdag 17 juni 2015 18:36 schreef TargaFlorio het volgende:
Is het niet een combinatie van de beide? Dus verliest enigszins haar evenwicht en verliest daardoor controle en rijdt tegen de fotografen (?) aan?
Die vraag is beter voor dit topic: SPT / Recreatief Wielrennen #531: 800quote:Op woensdag 17 juni 2015 18:48 schreef slacKard.x het volgende:
Worden deze schoenen geleverd met plaatjes?
Moet ik deze of deze erbij?
Afgunstquote:Op woensdag 17 juni 2015 07:25 schreef DeeBee het volgende:
Iedereen die zelf even probeert te ademen met naar voren gebogen hoofd merkt dat je daarmee juist je luchtpijp afsluit, vind het maar een bullshit verhaal dat het lekker zou zijn in volle inspanning.
En alsnog verklaart het niet waarom hij van een aan de motorhangende achterblijver ineens een super klimmer is geworden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |