Dat is inderdaad een factor in religieus geloof. Maar verre van de enige denk ik.quote:Op woensdag 10 juni 2015 19:18 schreef kaltun het volgende:
ik heb gisteren toevallig gesprek gehad met een collega over religie. zijn uitleg was simpel:
aangezien wij weten dat er een einde komt in ons huidige leven, proberen we ons voor te liegen met een leven van hiernamaals en hierdoor zijn / is er een religie bedacht, om ons gerust te stellen
Nee, de Koran zijn ook niet de woorden van Allah. Het zijn de woorden van een gewone menselijke oplichter die beweert dat het de woorden van Allah zijn.quote:Op woensdag 10 juni 2015 19:23 schreef kaltun het volgende:
@Molurus en Tchock.
Nu snap ik het echt, het is net zo.
niemand kan Koran volledig vertalen, het zijn de woorden van de Allah, als iemand het toch vertaald dan is hij/zij op de zelfde niveau als Allah en aangezien Allah one and only is kan niemand naast Allah zijn.
Het maakt niet uit wat voor interpretatie je geeft aan de Koran. Met goden heeft dat werk helemaal niets te maken.quote:Op woensdag 10 juni 2015 19:23 schreef kaltun het volgende:
maar wat ik ben vergeten te vermelden is , elk uitleg van welke geleerde dan ook wordt meteen erbij gezegd dat het een interpretatie is en dat Allah het beter weet.
hoe weet jij nou dat profeet Mohammed ( ga ik er vanuit dat je hem bedoelt) een oplichter isquote:Op woensdag 10 juni 2015 19:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nee, de Koran zijn ook niet de woorden van Allah. Het zijn de woorden van een gewone menselijke oplichter die beweert dat het de woorden van Allah zijn.
Wat dat betreft niet heel anders dan de Bijbel, het boek der Mormonen, etc, etc.
[..]
Het maakt niet uit wat voor interpretatie je geeft aan de Koran. Met goden heeft dat werk helemaal niets te maken.
quote:Op woensdag 10 juni 2015 19:29 schreef kaltun het volgende:
[..]
hoe weet jij nou dat profeet Mohammed ( ga ik er vanuit dat je hem bedoelt) een oplichter is![]()
100% zeker weet je het natuurlijk nooit... net zo min als jij zeker weet dat Joseph Smith Jr geen oplichter was.quote:Op woensdag 10 juni 2015 19:29 schreef kaltun het volgende:
[..]
hoe weet jij nou dat profeet Mohammed ( ga ik er vanuit dat je hem bedoelt) een oplichter is![]()
Aan het eind van de tunnel is het LICHT!quote:Op woensdag 10 juni 2015 20:09 schreef Molurus het volgende:
Het is duidelijk een bewijs ja. De vraag is: waar is het een bewijs van?
Uhm, nee, dit is wiskunde.quote:Op woensdag 10 juni 2015 10:44 schreef kaltun het volgende:
[..]
hij heeft gelijk, negeer mij maar. ik dacht even mijn mening geven. maar kennelijk zit ik tussen wetenschappers en natuurkundige.... tja daar kan ik niet tegen op met mijn mbo diplomatje.
[..]
sorry maar jij maakt hier aannames, nergens op het internet ( sorry alleen Einstein neemt het als aanname van 2 axioma's als uitleg http://nl.wikipedia.org/wiki/Albert_Einstein) wordt het als aanname uitgelegt, tja nu krijgen we de discussie wat aanname isen zo gaat zijn balletje weer rollen
![]()
Niet Allah maar de engel Djibriel ( Gabriël ) was de informant. Via via dus.quote:Op woensdag 10 juni 2015 19:52 schreef Molurus het volgende:
Met andere woorden: hoe deze mensen kennis zouden hebben verworven van Allah resp. de engel Moroni is een volslagen raadsel. Die zogenaamde "openbaringen" zijn notoir onbetrouwbaar.
Gabriël, Moroni, Allah, 1 pot nat.quote:Op woensdag 10 juni 2015 20:54 schreef ATON het volgende:
[..]
Niet Allah maar de engel Djibriel ( Gabriël ) was de informant. Via via dus.
Nouja, bij Joseph Smit Jr is het nogal eenvoudig.quote:Op woensdag 10 juni 2015 19:52 schreef Molurus het volgende:
[..]
100% zeker weet je het natuurlijk nooit... net zo min als jij zeker weet dat Joseph Smith Jr geen oplichter was.
Ik vind het opmerkelijk dat mensen het Mormoonse geloof zo makkelijk opzij schuiven als onzin, terwijl de Bijbel echt heel veel status heeft in ons land.quote:Op woensdag 10 juni 2015 21:31 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nouja, bij Joseph Smit Jr is het nogal eenvoudig.
Immers, dit is volgens hemzelf een voorbeeld van de heilige Egyptische Hiëroglyfen die de basis vormen van zijn geloof:
[ afbeelding ]
Tsja. Wat zal ik daar van zeggen.
Ik ben de mormonen eeuwig dankbaar dat zij hun kolderboek hebben geschreven. Het heeft me doen inzien dat de bijbel precies hetzelfde verzinsel is.quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het opmerkelijk dat mensen het Mormoonse geloof zo makkelijk opzij schuiven als onzin, terwijl de Bijbel echt heel veel status heeft in ons land.
Hahah alleen het feit al dat ie die recensies opgaat lezenquote:
Simpelweg door het feit dat er bij uitschakeling van het brein bewustzijn is.. En dat er in bepaalde stromingen door oefeningen (vrijmetselarij en andere esoterische stromingen) een 'hoger' bewustzijn ontstaat.quote:Op donderdag 11 juni 2015 01:38 schreef Tchock het volgende:
Hoezo kun je uitsluiten dat het bewustzijn door enkel het brein wordt gemaakt? En hoe doe je dat?
En natuurlijk heb je ook overtuigende bewijzen bij deze claims ?quote:Op donderdag 11 juni 2015 03:09 schreef bechirti het volgende:
[..]
Simpelweg door het feit dat er bij uitschakeling van het brein bewustzijn is.. En dat er in bepaalde stromingen door oefeningen (vrijmetselarij en andere esoterische stromingen) een 'hoger' bewustzijn ontstaat.
Dat kan onmogelijk worden aangetoond:quote:Op donderdag 11 juni 2015 03:09 schreef bechirti het volgende:
[..]
Simpelweg door het feit dat er bij uitschakeling van het brein bewustzijn is..
En dat bewijst al helemaal niets.quote:Op donderdag 11 juni 2015 03:09 schreef bechirti het volgende:
En dat er in bepaalde stromingen door oefeningen (vrijmetselarij en andere esoterische stromingen) een 'hoger' bewustzijn ontstaat.
quote:Op donderdag 11 juni 2015 08:00 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat kan onmogelijk worden aangetoond:
1) aantonen dat er geen hersenactiviteit is komt neer op een proving non-existence fallacy. (Het niet-bestaan van hersenactiviteit in dit geval.)
2) het is nagenoeg onmogelijk om aan te tonen wanneer er bewustzijn was.
[..]
En dat bewijst al helemaal niets.
"Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet."quote:En dat bewijst al helemaal niets.
Sja, dan zijn we weer terug bij "ik geloof het nu eenmaal, maar kan niets bewijzen of beargumenteren".quote:Op donderdag 11 juni 2015 09:33 schreef Eficaz het volgende:
[..]
[..]
"Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet."
Hebreeën 11:1
En nu hou ik ermee opIk zit niet in een rechtbank
...
Hai:-)quote:Op donderdag 11 juni 2015 11:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Sja, dan zijn we weer terug bij "ik geloof het nu eenmaal, maar kan niets bewijzen of beargumenteren".
Dat laat nogal weinig ruimte voor discussie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |