abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153412605
Lol, 3 delen. Ben wel benieuwd wat nu de kern is geworden. Ik dacht dat er niet zoveel over te discussieren zou zijn :P
Fylax is op televisie geweest
  woensdag 10 juni 2015 @ 16:07:17 #102
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_153412855
quote:
wat een onzin dus in islamitische landen hebben ze geen artsen, wetenschappers, docenten enz 8)7 onee al die artsen en geleerden komen van de UTIOPISCHE westerse wereld, waar de mensen vrij zijn om te doen wat ze willen doen, en zeggen wat ze willen zeggen.

ik meen het, ik vind jullie gedachten tov religie best eng

maar waarom betrek weer wetenschap met de religie ( vooral Islam) ???

btw hoe dommer je kudde is, hoe makkelijk zij hanteerbaar zijn - denk maar hier eens over na ....
Ze hebben wel artsen en architecten (hoewel in verhouding stukken minder dan het gemiddelde in de wereld) maar qua vooruitstrevende wetenschap is het huilen met de pet op.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_153412886
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 15:52 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Dat was niet wat ik bedoelde. Jij plaatst een gebeurtenis die in voltooide en verleden tijd geschreven is in de toekomst. Dan ben jij dus degene die de koran als fout bestempelt.
????
jij kwam toch met de de ayaat van dat de maan is gesplits was ?? en ik zei inderdaad dat het in de toekomst zal gebeuren ( dit denk IK ). of zie ik weer iets verkeerd ?
pi_153412925
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 15:53 schreef Eficaz het volgende:

[..]

Kijk,

Waar komt het kwaad vandaan? en waar komt het goede vandaan? en dan bedoel ik alles wat goed is, en alles wat niet goed is....op alle gebieden.
"het goede" komt niet ergens vandaan. Wat goed of kwaad is wordt geheel bepaald door de heersende moraal. Vandaag de dag is een moordenaar het kwaad. Duizend jaar geleden was doden in naam van de Heer juist een teken van morele superioriteit.

Omgekeerd zien we nu dat je geloof afwerpen een teken van vrijheid is, terwijl je er eeuwenlang in Nederland voor vervolgd en uitgestoten werd.
  woensdag 10 juni 2015 @ 16:12:19 #105
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_153412978
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 16:08 schreef kaltun het volgende:

[..]

????
jij kwam toch met de de ayaat van dat de maan is gesplits was ?? en ik zei inderdaad dat het in de toekomst zal gebeuren ( dit denk IK ). of zie ik weer iets verkeerd ?
Ja. Gesplitst was. Dan zal het dus niet in de toekomst gebeuren.

Was betekent verleden tijd.

Zal gebeuren betekent toekomstige tijd.

Is toch niet zo moeilijk? Als ik een tekst tegenkom waar staat: ''en toen schoot de man zijn broer dood''. Dan is het toch niet logisch om te zeggen: ah, dat gaat dus nog gebeuren!
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
  woensdag 10 juni 2015 @ 17:33:53 #106
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_153415329
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 14:40 schreef kaltun het volgende:

[..]

daarom zijn er verschillende koran geleerden, met verschillende meningen.
Maar wat maakt hun mening nou eigenlijk beter dan die van iemand anders? Waarom noemen we zulke mensen uberhaupt geleerden? Wat is daar het criterium? Hoe toetsen we dat?

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 14:40 schreef kaltun het volgende:

[..]

ten eerste plaats hoe kun jij die Korangeleerden bagatelliseren met een oplichter, die mensen wijden hun leven voor de kennis en jij hebt niet het recht om iemand die jij niet kent een oplichter noemen.
Oh jawel. Als iemand willens en wetens onzin verkondigt dan is zo iemand een oplichter. En als zo iemand zijn hele leven wijdt aan mensen oplichten dan is het een professionele oplichter.

Wat de man in het eerder geposte filmpje beweert is echt klinkklare onzin. Er is geen manier om het milder te verwoorden dan dat. Het is een aandachtshoer die misbruik maakt van de goedgelovigheid van mensen zoals jij, en daar macht aan ontleent.

Geef zulke mensen nou geen macht door ze op een troon te zetten. Het zijn geen geleerden. Op zijn best zijn het gelovigen net zoals jij, die niets meer weten of begrijpen dan jij.

Een leven lang 1 boek lezen is ieg geen intellectuele verdienste. Dat zulke mensen geleerden worden genoemd stamt uit de tijd dat ze de enigen waren die konden lezen. Tegenwoordig is dat niets bijzonders meer, en iemand die maar 1 boek leest is verre van een geleerde. Zo iemand zou de lagere school nog niet aankunnen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Molurus op 10-06-2015 17:39:24 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_153415943
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 15:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ze spraken wel Arabisch. Alleen waren dat dialecten. Pas nadat de Koran geschreven was, werd Arabisch als taal vastgelegd. Wat correct Arabisch is en wat niet, werd bepaald aan de hand van diezelfde Koran.
Waarom moest Allah in hemelsnaam zijn boek declameren in een taal zonder klinkers . Daar komt de helft van de ellende vandaan omdat ze elkaar de tent uit vechten over wat er nu precies staat..
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:12:41 #108
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_153416256
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:00 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Waarom moest Allah in hemelsnaam zijn boek declameren in een taal zonder klinkers . Daar komt de helft van de ellende vandaan omdat ze elkaar de tent uit vechten over wat er nu precies staat..
Om dezelfde reden waarom zulke dingen alleen in achterlijke uithoeken gebeuren, en nooit in het centrum van een of ander machtig rijk.
pi_153416354
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:00 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

ten eerste plaats Koran betekent letterlijk: oplezing of voordracht ( bron oa WIKI) , dus eerste instantie was( nog steeds) bedoeld om op te zeggen, de woorden hebben bepaalde soort klanken
gezien mijn grammatica en straat taal is het beter dat ik het kopieer en plak ( bron wikipedia )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153416390
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Maar wat maakt hun mening nou eigenlijk beter dan die van iemand anders? Waarom noemen we zulke mensen uberhaupt geleerden? Wat is daar het criterium? Hoe toetsen we dat?

[..]

Oh jawel. Als iemand willens en wetens onzin verkondigt dan is zo iemand een oplichter. En als zo iemand zijn hele leven wijdt aan mensen oplichten dan is het een professionele oplichter.

Wat de man in het eerder geposte filmpje beweert is echt klinkklare onzin. Er is geen manier om het milder te verwoorden dan dat. Het is een aandachtshoer die misbruik maakt van de goedgelovigheid van mensen zoals jij, en daar macht aan ontleent.

Geef zulke mensen nou geen macht door ze op een troon te zetten. Het zijn geen geleerden. Op zijn best zijn het gelovigen net zoals jij, die niets meer weten of begrijpen dan jij.

Een leven lang 1 boek lezen is ieg geen intellectuele verdienste. Dat zulke mensen geleerden worden genoemd stamt uit de tijd dat ze de enigen waren die konden lezen. Tegenwoordig is dat niets bijzonders meer, en iemand die maar 1 boek leest is verre van een geleerde. Zo iemand zou de lagere school nog niet aankunnen.
ik erken deze man niet als een moslimgeleerde , en ik hoop dat jij deze man ook niet als een moslimgeleerde ziet
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:26:03 #111
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_153416626
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:17 schreef kaltun het volgende:

[..]

ik erken deze man niet als een moslimgeleerde , en ik hoop dat jij deze man ook niet als een moslimgeleerde ziet
Ik zie niemand als moslimgeleerde, ook deze man niet.

En ik kan je aanraden om niemand te zien als moslimgeleerde. Die bestaan namelijk niet.

Er bestaat wel zoiets als wetenschappelijke theologie, maar dat is echt een heel ander vak. Die mensen houden zich bezig met het cultuurhistorisch beschrijven van religies. Niet met zich een leven lang blind staren op 1 boek en doen alsof ze interessant zijn.
pi_153417061
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:26 schreef Molurus het volgende:

En ik kan je aanraden om niemand te zien als moslimgeleerde. Die bestaan namelijk niet.

Even voor de duidelijkheid voor kaltun. Molurus bedoelt niet dat er geen islamitische geleerden bestaan, maar die zijn dan medisch-geleerde of wiskundegeleerde of atoomgeleerde... etc
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:41:45 #113
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_153417112
Correct... er bestaan natuurlijk wel wetenschappers die daarnaast ook moslim zijn.

Wat ik bedoel is dat niemand een expert of geleerde is ten aanzien van wie Allah is en wat hij wil.

Iemand die beweert dat laatste te zijn is zoals gezegd een oplichter. (Ook degenen bij wie dat wat minder obvious is dan de saoedische geestelijke in het eerder geposte filmpje.)

[ Bericht 17% gewijzigd door Molurus op 10-06-2015 18:49:58 ]
pi_153417782
Kan iemand aangeven hoe het is verlopen en waar nu over gediscussieert wordt? De kern is juist niet over te discussieren. Geeft gewoon aan hoe je juist ervoor kan zorgen dat je niet hoeft te discussieren.
Fylax is op televisie geweest
  woensdag 10 juni 2015 @ 19:06:29 #115
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_153417924
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 19:01 schreef jodelahity het volgende:

Geeft gewoon aan hoe je juist ervoor kan zorgen dat je niet hoeft te discussieren.
Geen onverdedigbare standpunten innemen. Dan hoef je ook niet over die standpunten te discussieren. 8-)

Het is eigenlijk zo makkelijk... toch slaagt bijna niemand erin om voor zichzelf en de wereld toe te geven dat er ook dingen zijn die ze niet weten.

Wijsheid begint bij "ik weet het niet". De grote ontdekkingen beginnen niet met "Eureka", die beginnen met "hmm... dat is vreemd".
pi_153417929
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:41 schreef Molurus het volgende:
Correct... er bestaan natuurlijk wel wetenschappers die daarnaast ook moslim zijn.

Wat ik bedoel is dat niemand een expert of geleerde is ten aanzien van wie Allah is en wat hij wil.

Iemand die beweert dat laatste te zijn is zoals gezegd een oplichter. (Ook degenen bij wie dat wat minder obvious is dan de saoedische geestelijke in het eerder geposte filmpje.)
Wouw ..... nu snap ik je , er is geen Allah dus de Koran is dan ook nep en mensen die zeggen dat zij geleerden zijn en hun leven hierop gewijd hebben zijn oplichters. tja dat is jou mening ( gelukkig) niet mijne.
  woensdag 10 juni 2015 @ 19:09:10 #117
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_153418025
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 19:06 schreef kaltun het volgende:

[..]

Wouw ..... nu snap ik je , er is geen Allah dus de Koran is dan ook nep en mensen die zeggen dat zij geleerden zijn en hun leven hierop gewijd hebben zijn oplichters. tja dat is jou mening ( gelukkig) niet mijne.
Zeggen dat je me snapt, en nog in dezelfde zin bewijzen dat je me niet snapt. Chapeau.

Ik heb nergens gezegd dat Allah niet bestaat. Het lijkt mij niet zo heel waarschijnlijk, maar belangrijker: het is niet relevant.

De mensen die menen de wil van Allah te kennen zijn namelijk alsnog oplichters.
pi_153418241
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 19:06 schreef kaltun het volgende:

[..]

Nee, je snapt het absoluut niet.
pi_153418271
Hoezo snap ik jou niet ???
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 19:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zeggen dat je me snapt, en nog in dezelfde zin bewijzen dat je me niet snapt. Chapeau.

Ik heb nergens gezegd dat Allah niet bestaat. Het lijkt mij niet zo heel waarschijnlijk, maar belangrijker: het is niet relevant.

De mensen die menen de wil van Allah te kennen zijn namelijk alsnog oplichters.
:? :? :?
Ik wil je heel graag snappen , dus correct me if i am wrong.
Jij geloofd niet een creator of schepper als zijnde persoonlijke God. dus geen GOD dus geen ALLAH , geen Allah dus ook geen Koran , Koran is nep dus de geleerden zijn dan oplichters , dit is toch wat jij zegt ( althans dit maak ik uit, uit jouw berichtjes)
  woensdag 10 juni 2015 @ 19:18:01 #120
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_153418360
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 19:15 schreef kaltun het volgende:

[..]

Jij geloofd niet een creator of schepper als zijnde persoonlijke God. dus geen GOD dus geen ALLAH , geen Allah dus ook geen Koran , Koran is nep dus de geleerden zijn dan oplichters , dit is toch wat jij zegt ( althans dit maak ik uit, uit jouw berichtjes)
Nogmaals, ik heb nergens gezegd dat Allah niet bestaat. :) Dus daar corrigeer ik je op.

Als Allah wel bestaat dan nog hebben die zogenaamde geleerden daar geen enkele kennis van. Dat is het cruciale punt.

Zij weten daar niets meer van dan jij of wie dan ook.
pi_153418367
ik heb gisteren toevallig gesprek gehad met een collega over religie. zijn uitleg was simpel:
aangezien wij weten dat er een einde komt in ons huidige leven, proberen we ons voor te liegen met een leven van hiernamaals en hierdoor zijn / is er een religie bedacht, om ons gerust te stellen
pi_153418379
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 19:15 schreef kaltun het volgende:

[..]

Nee, helemaal niet. Hij zegt dat mensen die beweren de wil van Allah te kunnen uitleggen op basis van een eeuwenoud boek dat inherent onduidelijk en vaag is, oplichters zijn. Als Allah echt bestaat wordt die stelling alleen nog maar sterker.
  woensdag 10 juni 2015 @ 19:19:10 #123
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_153418400
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 19:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, helemaal niet. Hij zegt dat mensen die beweren de wil van Allah te kunnen uitleggen op basis van een eeuwenoud boek dat inherent onduidelijk en vaag is, oplichters zijn. Als Allah echt bestaat wordt die stelling alleen nog maar sterker.
Dit dus. :)
pi_153418561
@Molurus en Tchock.

Nu snap ik het echt, het is net zo.
Niemand kan Koran volledig vertalen, het zijn de woorden van de Allah, als iemand het toch vertaald, dan is hij/zij op de zelfde niveau als Allah en aangezien Allah one and only is, kan niemand naast Allah zijn.

maar wat ik ben vergeten te vermelden is , elk uitleg van welke geleerde dan ook wordt meteen erbij gezegd dat het een interpretatie is en dat Allah het beter weet.
pi_153418584
foutje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')