SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door kanovinnie op 08-06-2015 10:35:09 ]The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
Dan hoor ik niks meer, gaat op vol volume.quote:
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:05 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dan hoor ik niks meer, gaat op vol volume.
Mooiweertoerder of blessure?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:18 schreef Blik het volgende:
Ik mag weer meedoen in dit topic, 1ste rondje van dit jaar gefietst
Wel meteen de Rapha MyHour Challenge gehaald
Everesting. Wel algemeen bekend toch ondertussen...quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:35 schreef Leonos het volgende:
https://www.strava.com/activities/316586533
Wat is dit nou weer voor rit
Bij jou misschienquote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:38 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Everesting. Wel algemeen bekend toch ondertussen...
Doe is niet zo bijdehand.quote:
Heb niet alles gelezenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:57 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
In dit topic vaak genoeg voorbij gekomen.
12go?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:24 schreef Fretwork het volgende:
Kent iemand nog een grote fietsenwinkel die Treks verkoopt en zondag open is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
redelijk aan de prijs voor een Alu fiets met 105 afmontagequote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:06 schreef Fretwork het volgende:
Mijn zoektocht naar fietsen gaat wat langzaam, al kom ik nu misschien toch iets verder.
Ik ben inmiddels wel geïnteresseerd in een Trek Emonda ALR 5, iemand hier toevallig wat zinnigs over te melden?
http://www.mantel.com/trek-emonda-alr-5?spec[]=285
Ja dat wel...quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:37 schreef dop het volgende:
[..]
redelijk aan de prijs voor een Alu fiets met 105 afmontage
Wil niet mijn frame hoeven te vervangen bij een glijpartij die ongelukkig uitvalt. Zijn genoeg aluminium frames in mijn budget met vergelijkbare performance.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:44 schreef muzas het volgende:
[..]
Waarom? (oprechte vraag, zelf ook licht oriënterend)
ik denk niet dat z'n emonda in Alu heel veel beter tegen een stootje kan.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:49 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Wil niet mijn frame hoeven te vervangen bij een glijpartij die ongelukkig uitvalt. Zijn genoeg aluminium frames in mijn budget met vergelijkbare performance.
Maar dan nog is aluminium repareren een minder kostbare aangelegenheid toch?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:52 schreef dop het volgende:
[..]
ik denk niet dat z'n emonda in Alu heel veel beter tegen een stootje kan.
ook allemaal dunwandige buizen volgens mij
Ja die discussie ben ik dus nog niet uit. Ik heb een verwrongen onderbuis gehad met mn alu giant (toch echt niet de slapste frames).. Omdat ik koppeltje ging duikelen. Alu, dus FM heeft m gewoon weer rechtgebogen, niks aan het handje...quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:49 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Wil niet mijn frame hoeven te vervangen bij een glijpartij die ongelukkig uitvalt. Zijn genoeg aluminium frames in mijn budget met vergelijkbare performance.
Mmm, goed punt. Volgens mij erg afhankelijk van de valpartij. Spanning op een klein oppervlak zal denk ik vrij snel tot brosse breuk lijden, waar grote goedverdeelde spanningen beter opgevangen worden zonder schade.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:54 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja die discussie ben ik dus nog niet uit. Ik heb een verwrongen onderbuis gehad met mn alu giant (toch echt niet de slapste frames).. Omdat ik koppeltje ging duikelen. Alu, dus FM heeft m gewoon weer rechtgebogen, niks aan het handje...
Ik vraag me af wat een carbon frame gedaan had. Ik weet dat áls carbon gaat, de boel afgeschreven is... Maar het is ook een stuk sterker dan alu toch? Dus dat punt ligt wellicht veel later en zou een fiets in mijn voorbeeld dus gewoon heel zijn gebleven....
Ik ken weinig tot geen fietsenmakers die dat goed kunnen voor een redelijke prijs.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:52 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Maar dan nog is aluminium repareren een minder kostbare aangelegenheid toch?
ntfu verzekering nemen en nieuw frame claimen indien nodig ?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:49 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat is sowieso wel een goede.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:57 schreef ddx het volgende:
[..]
ntfu verzekering nemen en nieuw frame claimen indien nodig ?
Ik denk dat in de prijsklasse tot 1600 E de carbon frames nog niet zo enorm sophisticated zijn, en dat ze amper (of helemaal niet) lichter zijn dan Alu.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:02 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat is sowieso wel een goede.
Maar is in de prijsklasse tot ongeveer ¤1600 carbon eigenlijk wel een voordeel? Of zijn die frames niet stijf genoeg om echt een verschil te maken?
Je kan toch niet gelijk een nieuw frame claimen lijkt me?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:57 schreef ddx het volgende:
[..]
ntfu verzekering nemen en nieuw frame claimen indien nodig ?
Wel als je kapotgereden wordt.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:21 schreef Leonos het volgende:
[..]
Je kan toch niet gelijk een nieuw frame claimen lijkt me?
daar kun je tegen inbrengen dat z'n alu emonda zichzelf ook nog niet heeft bewezen , en dat je mikt op het zelfde segment in de markt.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik denk dat in de prijsklasse tot 1600 E de carbon frames nog niet zo enorm sophisticated zijn, en dat ze amper (of helemaal niet) lichter zijn dan Alu.
Zo werkt dat bij verzekeringen he, lieverd?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:26 schreef Leonos het volgende:
[..]
Maar eerst kapot gereden worden, dan verzekering afsluite mag niet?
Ja daar dacht ik ook aan. Als je bang bent voor een kapotte fiets bij een valpartij, dan is staal misschien geen slechte keuze!quote:
Echt bang is het niet, rijd ook geen criteria enzo. Maar lijkt me gewoon een fijn idee als ik niet denk dat hij heel kwetsbaar is.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:27 schreef TripleZ het volgende:
[..]
Ja daar dacht ik ook aan. Als je bang bent voor een kapotte fiets bij een valpartij, dan is staal misschien geen slechte keuze!
Er zijn nog wel meer redenen waarom staal geen slechte keuze is.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:27 schreef TripleZ het volgende:
[..]
Ja daar dacht ik ook aan. Als je bang bent voor een kapotte fiets bij een valpartij, dan is staal misschien geen slechte keuze!
Ik weet niet of jij de valpartijen in massasprints ziet, maar de meesten van die jongens pakken hun fiets, duwen hun stuur recht, en rijden weer door.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:29 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Echt bang is het niet, rijd ook geen criteria enzo. Maar lijkt me gewoon een fijn idee als ik niet denk dat hij heel kwetsbaar is.
Dat geloof ik wel, maar zijn de frames in mijn prijsklasse goed?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:36 schreef Gripper het volgende:
Een goed carbon frame kan echt verschrikkelijk veel hebben, meer dan wat jij er ooit op los gaat laten.
Weet ik niet. reviews (liever niet van een fietsblad, maar een onafhankelijk fietsforum ofzo?) kunnen je al veel vertellen. Rondvragen aan kennissen die dezelfde fiets hebben.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:40 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel, maar zijn de frames in mijn prijsklasse goed?
Ik bedoel, het is fraude als je je verzekering pas afsluit nadat je bent aangereden, schatquote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:27 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zo werkt dat bij verzekeringen he, lieverd?
Ik zoek een beetje een oudelullengeometrie (althans, geen rechte bovenbuis), momenteel zijn dat dan bijvoorbeeld:quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:46 schreef Gripper het volgende:
[..]
Weet ik niet. reviews (liever niet van een fietsblad, maar een onafhankelijk fietsforum ofzo?) kunnen je al veel vertellen. Rondvragen aan kennissen die dezelfde fiets hebben.
Welke merken / frames heb je op t oog?
denk zelf niet heel veel verschil, carbon zal iets duurder zijn dan heb je bijvoorbeeld 105 ipv ugretaquote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:40 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel, maar zijn de frames in mijn prijsklasse goed?
Lekker gezweet vandaag?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
denk zelf niet heel veel verschil, carbon zal iets duurder zijn dan heb je bijvoorbeeld 105 ipv ugreta
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |