abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 5 juni 2015 @ 05:58:02 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_153265646
De single Mag ik dan bij jou van Jeroen van der Boom heeft donderdag binnen anderhalf uur de nummer 1-positie op iTunes bereikt. Niet eerder stond een Nederlandse single zo snel bovenaan de lijst van meest gedownloade nummers.

De zanger kondigde donderdag aan de cover van het intieme nummer van Claudia de Breij op single te hebben uitgebracht. Hij zong de cover tijdens de laatste reeks Toppers-concerten, wat volgens veel fans het hoogtepunt was van de optredens in de Amsterdam ArenA.

Claudia zelf werd vorig jaar al bekroond met een Platina Plaat, nadat het lied uit haar theatervoorstelling Hete Vrede meer dan 50.000 keer was gedownload. De cabaretière was erg te spreken over de uitvoering van Jeroen en prees de cover op Twitter.

Hoogtepunt
De uitvoering van Van der Boom van het intieme nummer van Claudia de Breij was volgens veel fans het hoogtepunt van het concert in de Amsterdam ArenA. De zanger was oorspronkelijk niet van plan het lied uit te brengen, maar hij veranderde van gedachten na alle verzoeken van zijn fans.

Het lied, dat gaat over klaarstaan en openstaan voor andere mensen, was het openingsnummer van De Breijs theatervoorstelling Hete vrede, dat werd bekroond met een Poelifinario. De song werd pas de afgelopen jaren enorm populair en wordt met grote regelmaat gebruikt op bruiloften en begrafenissen.

Platina
In september 2014 werden de cabaretière en haar vaste componisten Sander Geboers en Rogier Wagenaar bekroond met een Platina Plaat, omdat het nummer meer dan 50.000 keer was gedownload. In december koos de Belgische omroep VRT het lied als anthem voor de jaarlijkse kerstactie Music for Life. Ook bracht zanger Sjors van der Panne een cover ten gehore in het programma The Voice.

Filmpjes in de link......

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ur-op-nummer-1.dhtml

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_153265894
wat leuk voor joenie
lekker faxen heel de dag echt genot
  Moderator vrijdag 5 juni 2015 @ 08:30:53 #3
9859 crew  Karina
Woman
pi_153266411
-> MUZ
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Trouwste user 2022 vrijdag 5 juni 2015 @ 08:31:24 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_153266422
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 08:30 schreef Karina het volgende:
-> MUZ
Ik dank u.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator vrijdag 5 juni 2015 @ 08:59:41 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153266802
jezus ik snap dat nummer al niet in de de breij versie, wat is er zo bijzonder aan.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_153267858
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 08:59 schreef Bosbeetle het volgende:
jezus ik snap dat nummer al niet in de de breij versie, wat is er zo bijzonder aan.
niks
lekker faxen heel de dag echt genot
  vrijdag 5 juni 2015 @ 09:55:20 #7
434769 GokHoogte
Winner winner chicken dinner
pi_153267886
Wat een jank nummer
  Moderator vrijdag 5 juni 2015 @ 09:58:11 #8
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_153267932
quote:
Ik vind het echt een schitterend nummer en het raakt een snaar bij veel mensen, vandaar de snelle opmars in de Top 2000 en dat het in de top 5 staat van meest gedraaide nummers bij uitvaarten.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Moderator vrijdag 5 juni 2015 @ 09:58:57 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153267950
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 09:58 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik vind het echt een schitterend nummer en het raakt een snaar bij veel mensen, vandaar de snelle opmars in de Top 2000 en dat het in de top 5 staat van meest gedraaide nummers bij uitvaarten.
Ik snap het niet :D ze zegt niet eens wat ze dan bij jou mag :P ohja schuilen nou whoepie...

Nee ik heb er niets mee, maar dat hoeft gelukkig ook niet.
pi_153268072
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 09:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik snap het niet :D ze zegt niet eens wat ze dan bij jou mag :P ohja schuilen nou whoepie...

Nee ik heb er niets mee, maar dat hoeft gelukkig ook niet.
Smaken verschillen gelukkig.
Ik snap het van Claudia wel van Jeroen niet want Jeroen heeft voor mij een irritante stem. Geen prettig geluid.
pi_153268077
quote:
Hier van hetzelfde, en die top 2000 notering, daar kan ik al helemaal niet bij. Zal wel te maken hebben met een bepaald Nederlands sentimentisme (is dat een woord), wat ik ontbeer.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_153268114
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 10:06 schreef Godtje het volgende:

[..]

Smaken verschillen gelukkig.
Ik snap het van Claudia wel van Jeroen niet want Jeroen heeft voor mij een irritante stem. Geen prettig geluid.
Dit.

Ik vind het echt een prachtig nummer. Ik zie alleen de uitvaart-link niet helemaal; voor mij is dit vooral voor m'n allerdierbaarste vrienden.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  Moderator vrijdag 5 juni 2015 @ 10:09:04 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153268115
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 10:06 schreef pipster het volgende:

[..]

Hier van hetzelfde, en die top 2000 notering, daar kan ik al helemaal niet bij. Zal wel te maken hebben met een bepaald Nederlands sentimentisme (is dat een woord), wat ik ontbeer.
Dezelfde reden dat Marco Borsato hier groot is...
  Moderator vrijdag 5 juni 2015 @ 10:09:45 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153268125
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 10:09 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dit.

Ik vind het echt een prachtig nummer. Ik zie alleen de uitvaart-link niet helemaal; voor mij is dit vooral voor m'n allerdierbaarste vrienden.
ik denk vanwege

quote:
Als het einde komt,
En als ik dan bang ben,
Mag ik dan bij jou?
Als het einde komt,
En als ik dan alleen ben,
Mag ik dan bij jou?
pi_153268141
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 10:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ik denk vanwege

[..]

Ik ken het liedje....

Ik zie er alleen geen uitvaart-momentje in. Dit zou namelijk de overledene zijn die dit zegt.
pi_153268168
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 10:09 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dit.

Volgens mij gaat het vaker en vaker om een 'favoriet' nummer van iemand dan om de inhoudelijke tekst die een uitvaart of de dood moet bevatten.
  Moderator vrijdag 5 juni 2015 @ 10:13:20 #17
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153268175
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 10:10 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik ken het liedje....

Ik zie er alleen geen uitvaart-momentje in. Dit zou namelijk de overledene zijn die dit zegt.
En de bij jou kan iemand zijn die ook al overleden is natuurlijk... als je in een hemel gelooft.
pi_153268194
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 10:13 schreef Godtje het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het vaker en vaker om een 'favoriet' nummer van iemand dan om de inhoudelijke tekst die een uitvaart of de dood moet bevatten.
Dat zou inderdaad kunnen. :) Moet daar dan weer niet aan denken om dat te (laten draaien). :)
  Moderator vrijdag 5 juni 2015 @ 10:15:02 #19
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153268217
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 10:13 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik ben ervoor dat ze op mijn uitvaart draaien wat de nabestaanden leuk vinden. Maar opzich zou ik het nummer van dancing dollekamp met de tekst

quote:
Hey ie'je hier, ik dache da'j dood was.
Hey Ikke hier ik dache da'k dood was.
Best wel op mijn uitvaart gedraaid mogen worden :D

Maar dit moeten mensen niet onthouden want als er iemand is die geen inspraak dient te hebben voor de muziek op mijn eigen uitvaart ben ik het wel. Ik hoor het toch niet.
  Trouwste user 2022 vrijdag 5 juni 2015 @ 10:22:04 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_153268380
Ik heb een pokkehekel aan de Toppers. Jeroen kan voor mij de boom in.

Maar dit is geweldig. Ik betrapte mezelf op kippenvel. Toen ik het shot zag van het huilende meisje, moest ik bijna mee janken. Waarschijnlijk is dit bij een dierbare gedraaid bij een afscheid.

Ik heb mooie herinneringen aan muziek, bij de laatste groet aan vrienden of familie.

Dit is echt mooi, zoals kitsch ook mooi kan zijn.
Niemand mag de muzikale smaak van een ander bepalen, laat staan veroordelen.

Ik draai Punk en hardrock. Maar ook lekkere sentimentele Nederlandstalige muziek.

Het is aan niemand gegeven om te oordelen over wat goede muziek is.

Dit is mooi, had de passie niet verwacht, is ook niet gespeeld denk ik.

Alles beter dan One-Direction op één. Of gestuurde emotieloosheid van K3.

Muziek is van alle tijden, emoties zijn van alle tijden, en de discussie over wat goede of slechte muziek is, is van alle tijden. Laat mij maar Mea Culpa zeggen. En de gruwelijk, op zichzelf geilende ijdeltuit, een muzikale veer in z'n reet steken.

Niet dat ie zich iets aantrekt van mijn kritiek of complimentjes.

Hij laat in z'n villa ondertussen het zwembad vollopen bij de aanstaande 32 graden. :)

pi_153268411
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 10:15 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben ervoor dat ze op mijn uitvaart draaien wat de nabestaanden leuk vinden.
En dan doe je een enquete?
Al ben je er geestelijk niet meer bij gaat denuitvaart toch vooral om jou? De aanwezige komen dan ook voor een herinnering en ter nagedachtenis aan jou?

Gek om dan andere het onderwerp te laten bepalen. Ze gaan toch ook geen spreekbeurt houden over hun favoriete huisdier?
Of misschien ook wel als jij dat wilt
  Moderator vrijdag 5 juni 2015 @ 10:25:27 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153268451
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 10:23 schreef Godtje het volgende:

[..]

En dan doe je een enquete?
Al ben je er geestelijk niet meer bij gaat denuitvaart toch vooral om jou? De aanwezige komen dan ook voor een herinnering en ter nagedachtenis aan jou?

Gek om dan andere het onderwerp te laten bepalen. Ze gaan toch ook geen spreekbeurt houden over hun favoriete huisdier?
Of misschien ook wel als jij dat wilt
Maakt me niet uit ik ben er niet bij. Ik neem aan dat ze iets draaien wat hen aan mij doet denken dat hoeft niet persee iets te zijn wat ik zelf uitgezocht heb.
  Trouwste user 2022 vrijdag 5 juni 2015 @ 12:04:13 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_153270606
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 10:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Maakt me niet uit ik ben er niet bij. Ik neem aan dat ze iets draaien wat hen aan mij doet denken dat hoeft niet persee iets te zijn wat ik zelf uitgezocht heb.
Vorig jaar koos m'n beste vriend dit. Hield het lang droog.

Toen brak ik.

Dit bij mij :

Weet niet waarom...

pi_153271925
Claudia de Breij :r

[ Bericht 4% gewijzigd door Pleun2011 op 05-06-2015 13:21:23 ]
  Moderator vrijdag 5 juni 2015 @ 13:14:52 #25
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153272048
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 13:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Claudia de Pot :r
Proef ik hier een lichte afkeer van homo's wmb heeft dat op FOK! geen plaats. Laten we haar op haar muziek beoordelen niet op haar geaardheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')