En wat is de overeenkomst met een chemisch goedje wat bewust gemaakt word om onkruid en insecten te doden?quote:Op maandag 28 september 2015 12:49 schreef .SP. het volgende:
[..]
Niet zo'n heel slechte vergelijking, bij het bakken en frituren onstaat een neurotoxine (acrylamide) dat bijzonder ongezond is en waar we ons misschien meer zorgen om moeten maken.
Maar zoals bij alles draait het om de concentratie en hoeveelheid.
(zag de plaatjes van Broomer niet, legt het beter uit...)
Mijn conclusie is oa dat Monsanto gelukkig toch te pakken is. En dat is goed nieuws voor alle wereldburgers!quote:
Het labelen van een product als zijnde kankerverwekkend is niet zoveel waard als het ook voor massaproducten als koffie gebeurd. Het is een glijdende schaal, moeten we het ook op pakjes chips zetten of Douwe egberts koffie? Het is nutteloos en alleen doorgedrukt door mensen die geen verstand van dosis/concentratie enzulks hebben.quote:Op maandag 28 september 2015 12:54 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En wat is de overeenkomst met een chemisch goedje wat bewust gemaakt word om onkruid en insecten te doden?
Maar slechts gepakt voor het slecht labelen van hun producten, poeh, wat een overwinnig!quote:Op maandag 28 september 2015 12:55 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Mijn conclusie is oa dat Monsanto gelukkig toch te pakken is. En dat is goed nieuws voor alle wereldburgers!
Het zit in dezelfde categorie qua hoe zeker het is of het daadwerkelijk kankerverwekkend is, dus die vergelijking is niet zo gek.quote:Op maandag 28 september 2015 12:07 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat natuurlijk ook nergens op slaat is dat hij Round-up vergelijkt met een stofje dat ontstaat door het bakken van dingen. Maar goed.....wel meer van wat Broomer zegt slaat nergens op...
Ja oa. dat je een masker moet dragen als je met dat spul werkt. No shitquote:Op maandag 28 september 2015 12:59 schreef .SP. het volgende:
[..]
Maar slechts gepakt voor het slecht labelen van hun producten, poeh, wat een overwinnig!
Ik kijk naar de bureaucratische reactie op iets waarschijnlijk kankerverwekkend verklaren. Dat lijkt me dus zeer relevant. Acrylamide zit in dezelfde IARC klasse als glyphosate.quote:Op maandag 28 september 2015 12:07 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat natuurlijk ook nergens op slaat is dat hij Round-up vergelijkt met een stofje dat ontstaat door het bakken van dingen. Maar goed...wel meer van wat Broomer zegt slaat nergens op...
Maak maar een topic over "Siren Starbucks" als je het daar over wil hebben.quote:Op zondag 27 september 2015 22:32 schreef Broomer het volgende:
[..]
Ik wilde bijna vragen "Hoezo", maar dat is meer iets voor het topic "Caffeine/Starbucks en de wereldkoffie dominantie." Of heeft het met dit topic te maken?
Tsja het schijnt beide kankerverwekkend te zijn, dat dan weer wel.quote:Op maandag 28 september 2015 12:07 schreef Japie77 het volgende:
Wat natuurlijk ook nergens op slaat is dat hij Round-up vergelijkt met een stofje dat ontstaat door het bakken van dingen. Maar goed...
En dat probeerde ik aan te geven. Die bordjes staan overal in California. Goedbedoeld, maar niemand die er iets mee doet. Dan kan je namelijk niks meer doen.quote:Op maandag 28 september 2015 18:54 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Tsja het schijnt beide kankerverwekkend te zijn, dat dan weer wel.
Zou misschien wel beter zijn om dat op alles te gaan vermelden. Schept wel duidelijkheid in ieder geval.
Als dit op een verpakking staat moet je wel heel dom zijn om het te gaan consumeren.
[ afbeelding ]
Hmm dat wist ik niet. Ook weer wat geleerd - ik vind het wel grappig overigens.quote:Op maandag 28 september 2015 18:48 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Maak maar een topic over "Siren Starbucks" als je het daar over wil hebben.
"Sirens were dangerous yet beautiful creatures, who lured nearby sailors with their enchanting music and voices to shipwreck on the rocky coast of their island."
[ afbeelding ]
Teveel water is ook dodelijk. Het gaat om iets wat bewust gemaakt word (gif van Monsanto) en iets wat toevallig ontstaat. Lijkt me nogal een verschil.quote:Op maandag 28 september 2015 18:54 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Tsja het schijnt beide kankerverwekkend te zijn, dat dan weer wel.
Zou misschien wel beter zijn om dat op alles te gaan vermelden. Schept wel duidelijkheid in ieder geval.
Als dit op een verpakking staat moet je wel heel dom zijn om het te gaan consumeren.
[ afbeelding ]
Daar heb jij dan weer helemaal gelijk in Japie.quote:Op dinsdag 29 september 2015 07:22 schreef Japie77 het volgende:
Teveel water is ook dodelijk. Het gaat om iets wat bewust gemaakt word (gif van Monsanto) en iets wat toevallig ontstaat. Lijkt me nogal een verschil.
Geen enkel verschil, beide carcinogeen, beide in de voedselketen, wat de bron is is volstrekt irrelevant anders hoeft uranium ook niet gelabeld te worden want dat is ook toevallig ontstaan.quote:Op dinsdag 29 september 2015 07:22 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Teveel water is ook dodelijk. Het gaat om iets wat bewust gemaakt word (gif van Monsanto) en iets wat toevallig ontstaat. Lijkt me nogal een verschil.
Dit lijkt me een prima voorbeeld van een proposition wat weer eens bewijst dat niet alles democratisch besloten zou moeten worden.quote:Op zondag 27 september 2015 16:29 schreef Broomer het volgende:
[..]
Even voor context: dit soort bordjes staan overal in California.
Restaurants, Starbucks, tank stations, Disney land. Overal. Betekent niks meer. Als glyphosate hierdoor ook op zo'n lijstje komt, dan is dat irrelevant.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kijk dat is nou jammer. Omdat je zo gefocust bent op pesticiden, mis je dus dat het kanker risico van acrylamide gaat over voedsel, en dat van glyphosate gebaseerd is op "occupational exposure". Ik neem dan maar even aan dat jij niet beroepsmatig met RoundUp werkt.quote:Op dinsdag 29 september 2015 07:22 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja dan kan je alles wel afschaffen, autos koekjes waterquote:Op dinsdag 29 september 2015 11:56 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dit lijkt me een prima voorbeeld van een proposition wat weer eens bewijst dat niet alles democratisch besloten zou moeten worden.
In Nederland lijken we die kant ook op te gaan met zogenaamde "do-gooders" die hun wil aan anderen op willen leggen (roken in de tuin bijvoorbeeld)
Ook weer totaal ongeloofwaardige onzin dit. Je kunt niet weten hoeveel pesticiden een persoon binnen krijgt aangezien je niet weet hoeveel en welke groentes en fruit iemand eet. Lees liever dit:quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:24 schreef Broomer het volgende:
Nu we het toch over koffie en pesticiden hebben:
[ afbeelding ]
Ik ben daar ook wat skeptisch over, gezien hoeveelheid ook lang niet alles zegt over risico. Maar wat jij hier schrijft slaat ook weer nergens op. Er is ook zoiets als een gemiddelde, waarmee je prima dergelijke schattingen kan maken.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 09:40 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ook weer totaal ongeloofwaardige onzin dit. Je kunt niet weten hoeveel pesticiden een persoon binnen krijgt aangezien je niet weet hoeveel en welke groentes en fruit iemand eet. Lees liever dit:
http://weekend.knack.be/l(...)e-normal-577607.html
Maar goed dat plaatje van je is waarschijnlijk bedacht en ontwikkeld door Monsanto dus dan weet je gelijk wat de motivatie erachter is.
Het is een meme. Het is niet bedoeld om de hele waarheid te bevatten. Meer om te provoceren.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:10 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik ben daar ook wat skeptisch over, gezien hoeveelheid ook lang niet alles zegt over risico. Maar wat jij hier schrijft slaat ook weer nergens op. Er is ook zoiets als een gemiddelde, waarmee je prima dergelijke schattingen kan maken.
Eenzijdig stukje propaganda. Waarom zou ik dat willen lezen?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 09:40 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ook weer totaal ongeloofwaardige onzin dit. Je kunt niet weten hoeveel pesticiden een persoon binnen krijgt aangezien je niet weet hoeveel en welke groentes en fruit iemand eet. Lees liever dit:
http://weekend.knack.be/l(...)e-normal-577607.html
Maar goed dat plaatje van je is waarschijnlijk bedacht en ontwikkeld door Monsanto dus dan weet je gelijk wat de motivatie erachter is.
Er word steeds meer bekend over wat de gangbare landbouw aanricht aan onze aarde en hoe biologisch veel gezonder en beter voor het milieu is. Laat staan veel eerlijker.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 16:58 schreef Broomer het volgende:
[..]
Eenzijdig stukje propaganda. Waarom zou ik dat willen lezen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |