Zou ze niet van het ene in het andere bed zijn gestapt dan?quote:Op woensdag 17 juni 2015 18:51 schreef Leandra het volgende:
Ik snap nog steeds niet hoe je als 36-jarige bij je 21-jarige, nog thuiswonende, vriend kunt gaan wonen.... je weet toch dat daar gedonder van komt?
En dat hij dat niet kon voorzien kun je nog aan z'n leeftijd wijten, maar zij moet toch wijzer zijn dan dat.
Als je zoon 21 is dan wil je geen "schoondochter" die te oud is om je eigen kind te zijn, al even afgezien van het feit dat Rachel ook liever iemand heeft waar ze nog een beetje invloed op uit kan oefenen, en dan gaat ze ook nog met je zoon bij jou thuis samenwonen? Waarom? Je hebt toch als 36-jarige vrouw gewoon zelf woonruimte?
Hoewel Rachel daar in het verleden niet zo'n moeite mee leek te hebben kan ik me voorstellen dat ze het minder geslaagd vindt als het om de verkering van haar zoon gaat.quote:Op woensdag 17 juni 2015 19:02 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zou ze niet van het ene in het andere bed zijn gestapt dan?
bronquote:André Hazes Jr. geeft toe dat er spanningen zijn met zus en moeder
André Hazes Jr. hoopt de ruzie met zijn moeder en zus op een dag bij te leggen. Dat vertelt hij maandag in het radioprogramma Goeiemorgen Lex op 100% NL.
Er wordt al een tijdje gespeculeerd over de gespannen sfeer tussen hem en zijn moeder Rachel en zus Roxeanne.
"Het gaat even niet zoals het hoort en het is voor ons allemaal heel moeilijk. Ik denk dat het goed is dat we op een dag met elkaar om de tafel gaan zitten om het erover te hebben, maar het zit er helaas nog niet in", reageerde hij geëmotioneerd.
Dré Hazes (21), die onlangs nog een appartement naast het huis van zijn moeder in Vinkeveen kocht, heeft momenteel geen contact met zijn moeder en zus. Waarom er ruzie is in het gezin, wil hij niet kwijt. "Het is allemaal heel ingewikkeld."
Vriendin
Samen met zijn zestien jaar oudere vriendin Monique gaat het wel goed, maar kinderen zitten er voorlopig nog niet in. "Ik ben er helemaal nog niet klaar voor. We hebben het zo fijn met elkaar nu. We hebben twee honden en laten we het daar nog maar even bij houden, laten we daar nog maar eventjes van genieten."
bronquote:Roxeanne Hazes viert geboortedag vader zonder broer
Roxeanne Hazes viert dinsdagavond met haar moeder en Martijn Fischer in het Concertgebouw in Amsterdam de geboortedag van haar vader. Broer Dré is niet aanwezig, maar dat is niet vanwege de vermeende ruzie binnen het gezin.
"Hij had gewoon al optredens staan, daar doe je niks aan", vertelt de dochter van de overleden zanger in een interview met NU.nl.
In het Concertgebouw wordt de film Bloed, Zweet en Tranen getoond, waarna Fischer een concert zal geven met de grootste hits van Hazes. Ook Roxeanne zingt een aantal nummers mee. Haar broer Dré, die wel nog meedeed aan de optredens van de familie tijdens De Toppers, laat de gezamenlijke viering van de geboortedag aan zich voorbij gaan.
De familie heeft momenteel geen contact, zo bevestigde André Hazes Jr. maandag al. "Het gaat even niet zoals het hoort en het is voor ons allemaal heel moeilijk. Ik denk dat het goed is dat we op een dag met elkaar om de tafel gaan zitten om het erover te hebben, maar het zit er helaas nog niet in."
Keuzes
"Hij maakt keuzes waar mama en ik niet helemaal achter staan. En wij zeggen nu: loslaten is ook houden van", aldus Roxeanne, die verder niet wil in gaan op de reden van de ruzie.
Een gerucht wil ze uit de lucht halen: dat de ruzie zou gaan om de zestien jaar oudere vriendin van Hazes Jr. "Mensen schrijven dat dan op en dat is vervelend. Blijkbaar zijn mensen erg nieuwsgierig, maar ik vind niet dat we alles maar hoeven te delen. Het heeft gewoon tijd nodig."
Normaal viert de 22-jarige Roxeanne de verjaardag van haar vader samen met haar moeder en dat is dit jaar niet anders. "Ze zal geen moment van mijn zijde wijken."
65e geboortedag
Martijn Fischer, die de hoofdrol speelt in Bloed, Zweet en Tranen en eerder ook al de rol van André Hazes vertolkte in de musical Zij Gelooft in Mij vindt het mooi dat hij de avond mag delen met de dochter van de zanger.
"En natuurlijk had ik Dré er graag bij gehad, we hebben vanochtend nog gebeld, maar die jongen moet zijn gezicht op andere plekken laten zien. Dat snap ik."
De 65e geboortedag van André Hazes in 2016 moet groots gevierd worden, zo vindt Fischer. "Daar moet je iets mee doen. Misschien kunnen ze de Arena afhuren. Hoe dan ook ben ik er bij. Of ik nou mee doe of niet."
Roxeanne: "Als we als familie bij elkaar zijn, of het nou op de bank of in een grote zaal is, dan is het goed. Papa is nog steeds zo'n groot onderdeel in ons leven, dat moeten we blijven vieren."
http://www.telegraaf.nl/p(...)hoop_gedreven__.htmlquote:Oude vriend André door Rachel tot wanhoop gedreven
door Evert Santegoeds
Hij was de lijffotograaf van André Hazes, de man die met zijn camera overal bij was. Hij filmde André’s grote concerten, verjaardagen thuis én de bruiloft met Rachel in 1991. En juist om dat laatste ligt Dick van der Geld nu flink overhoop met de zwarte weduwe die, ongetwijfeld uit respect voor Dré, de AOW’er een gepeperde rekening van elfduizend euro én een advocaat op hem af stuurde!
quote:Oude vriend André door weduwe tot wanhoop gedreven
Rachel wil AOW’er pensioen afpakken!
door Evert Santegoeds
‘Buitengewoon treurig,’ noemt topadvocaat PETER PLASMAN de pogingen van RACHEL HAZES om DICK VAN DER GELD (70), een oude gabber van ANDRÉ, zó onder druk te zetten dat hij bijna aan alle spanningen zou bezwijken. Inzet van het keiharde steekspel van de dito weduwe: het complete videoarchief van André, met UNIEKE BEELDEN van de onvergetelijke hitzanger die nog nooit iemand te zien kreeg…
Ook bij het huwelijk van Dré en Rachel in 1991 was Van der Geld van de partij.
Ook bij het huwelijk van Dré en Rachel in 1991 was Van der Geld van de partij.
Foto: FOTO JAN Stappenbeld
Advocaat Peter Plasman: „Actie van Rachel is buitengewoon treurig.”
Advocaat Peter Plasman: „Actie van Rachel is buitengewoon treurig.”
En dit is nog maar een gedeelte van het enorme Hazes-archief dat Dick van der Geld in de loop der jaren heeft opgebouwd.
En dit is nog maar een gedeelte van het enorme Hazes-archief dat Dick van der Geld in de loop der jaren heeft opgebouwd.
Dick van der Geld zit na de claim van Rachel met zijn handen in het haar.
Dick van der Geld zit na de claim van Rachel met zijn handen in het haar.
Hij was de lijffotograaf van ANDRÉ HAZES, de man die met zijn camera overal bij was. Hij filmde André’s grote concerten, verjaardagen thuis én de bruiloft met RACHEL in 1991. En juist om dat laatste ligt DICK VAN DER GELD nu flink overhoop met de zwarte weduwe die, ongetwijfeld uit respect voor Dré, de AOW’er een gepeperde rekening van ELFDUIZEND EURO én een advocaat op hem af stuurde!
Ruim een jaar al loopt deze affaire en Dick is ten einde raad. In Weekblad PRIVÉ, dat vandaag verschijnt, en waarin de hele kwestie uit de doeken gedaan wordt, zegt hij: „Ik sta niet voor mezelf in. Ik kan die vrouw wel wat aandoen. Nog één brief van haar met een rekening en ik steek hem in de brand, met haar erbij!”
Vriendschap
Hoe anders was de relatie vroeger. Een vriendschap onderhouden met de gevierde hitzanger André Hazes was voor geen van zijn gabbers gemakkelijk. Dick: „De ene dag was je zijn beste vriend, de andere dag kon je de pleuris krijgen, om het op zijn Amsterdams te zeggen. Maar toch hebben we het jaren volgehouden. Sterker nog, zelfs nog tot vlak na zijn dood! Toen filmde ik achter de schermen de hele herdenkingsplechtigheid in de Amsterdam Arena, waarvan de beelden ook nooit meer uitgezonden mogen worden.”
Dip
Lang voordat filmmaker JOHN APPEL op het idee kwam Hazes een jaar te volgen en de documentaire Zij Gelooft In Mij maakte, die hem uit een dip in zijn carrière haalde, was Dick van der Geld er al met zijn camera. Hij filmde álles, op verzoek van Dré zelf of zijn toenmalige manager JOS VAN ZOELEN – de man die vorig jaar in een genadeloos boek zélf afrekende met Rachel.
„Begin jaren tachtig maakte ik al opnamen, nog zwart-wit, van André’s doorbraak op het Jordaanfestival. Na afloop kwam André naar me toe: ‘Meneer, mag ik misschien een keer bij u die opnamen komen bekijken?’ Dat is nooit gebeurd, maar dat zijn toch leuke dingen.” In elk geval bleef het contact tussen de artiest - die kort daarna zijn grote doorbraak beleefde met zijn album Gewoon André - en de cameraman, die overal voor werd uitgenodigd. „Het werd steeds groter. Het concert in Ahoy in 2000 nam ik op met meerdere camera’s. Nee, met die beelden is nooit iets gedaan. Voor een ramsjprijsje heb ik die opnamen gemaakt. Na een paar weken wilde Rachel al het originele materiaal hebben. Daar had ze dan weer dvd’s van kunnen maken en geld aan kunnen verdienen. Maar zo werkt dat niet! Ik het werk doen, en zij de vruchten ervan plukken. Maar zo is het altijd gegaan! Ze wil altijd geld verdienen over de rug van anderen. Ik heb die beelden nooit afgestaan. Ze staan in de kast naast nóg zes concerten die ik heb opgenomen.”
Het moet Rachel allemaal een doorn in het oog zijn, dat al dit unieke materiaal niet in haar eigen bezit is, maar in handen van een man op wie zij maar geen vat heeft en die als auteursrechthebbende weet wat zijn positie is. Maar Rachel rook bloed toen zij meende Van der Geld op iets onrechtmatigs te kunnen betrappen. Om iets om handen te hebben na zijn pensionering was Dick een column begonnen in een plaatselijk huis-aan-huis blaadje waarin hij wekelijks vertelde over zijn avonturen als cameraman. In de aanloop naar de tiende sterfdag van André Hazes, vorig jaar, wijdde hij ook een stukje aan zijn oude gabber en gebruikt daarvoor enkele plaatjes uit zijn eigen, omvangrijke video-archief.
En daarmee riep Dick ongewild een ongelooflijke hoeveelheid ellende over zich af…
Publicatie
„Kort na de publicatie ontving ik een brief van Rachel waarin ze van mij 2500 euro eist voor elke van de geplaatste, eigen foto. Drie trouwfotootjes van Rachel en André uit 1991, die ik op zijn verzoek zélf had gemaakt. Rachel schrijft: ‘Voor het door u reeds gebruikte materiaal zullen wij u ter compensatie een factuur sturen van 2500 euro excl. BTW per gebruikte still.’ Toen ik die brief kreeg ging ik helemaal uit mijn plaat. Ik heb 1100 euro in de maand om van rond te komen, en zij wil in een klap 7500 plus BTW.”
Dat het Rachel menens was, bleek enige tijd later toen inderdaad de rekening werd bezorgd die Van der Geld aan de rand van een inzinking bracht en in elk geval totaal overspannen maakte. Een jaar later heeft Rachel haar tanden nog steeds in zijn nek staan en wil zij met een dagvaarding overgaan tot incassomaatregelen. Tijd voor Van der Geld om terug te slaan en te voorkomen dat zij hem inderdaad alles zal afpakken, wat hij en zijn vrouw KITTY hun hele leven met hard werken hebben vergaard.
Kapot
Dick, wanhopig: „Ik zat er helemaal doorheen. Ik kon aan niets anders meer denken dan aan die juridische brieven die maar bleven komen en steeds dreigender van toon werden. Toen zag ik op tv advocaat PETER PLASMAN. Ik dacht meteen: ’Díe moet me helpen. Die moet er wat aan doen, want ik ga eraan kapot!”
In een eerste gesprek stelde de topadvocaat zijn cliënt, die zichtbaar volledig over zijn toeren moet zijn geweest, gerust. Plasman: „Rachel Hazes wil voor drie fotootjes op postzegelformaat even elfduizend euro cashen. Dat gaat natuurlijk nergens over. Dat de 70-jarige Dick door deze keiharde actie al een jaar lang in de geestelijke ellende zit, speelt bij het eisen van dit soort torenhoge bedragen kennelijk geen enkele rol. Ik acht het zeer wel mogelijk dat Rachel, door mijn cliënt zó onder druk te zetten, denkt dat hele archief alsnog in handen te krijgen.
Tsja, zo heet hij nou eenmaal, dat ze daar altijd Dré of Dreetje van gemaakt hebben was leuk om aan te geven dat het om het kind ging, maar dat kind wil nou ook wel eens voor vol worden aangezien.quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:26 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Dre wil ineens weer Andre genoemd worden
Tsja, Dreetje doet een Jantje Smit.quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:26 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Dre wil ineens weer Andre genoemd worden
Wat witregels zou het iig wat duidelijker maken.quote:
bedankt hansquote:Op woensdag 29 juli 2015 15:07 schreef tong80 het volgende:
door Evert Santegoeds
‘Buitengewoon treurig,’ noemt topadvocaat PETER PLASMAN de pogingen van RACHEL HAZES om DICK VAN DER GELD (70), een oude gabber van ANDRÉ, zó onder druk te zetten dat hij bijna aan alle spanningen zou bezwijken. Inzet van het keiharde steekspel van de dito weduwe: het complete videoarchief van André, met UNIEKE BEELDEN van de onvergetelijke hitzanger die nog nooit iemand te zien kreeg…
Ook bij het huwelijk van Dré en Rachel in 1991 was Van der Geld van de partij.
Ook bij het huwelijk van Dré en Rachel in 1991 was Van der Geld van de partij.
Foto: FOTO JAN Stappenbeld
Advocaat Peter Plasman: „Actie van Rachel is buitengewoon treurig.”
Advocaat Peter Plasman: „Actie van Rachel is buitengewoon treurig.”
En dit is nog maar een gedeelte van het enorme Hazes-archief dat Dick van der Geld in de loop der jaren heeft opgebouwd.
En dit is nog maar een gedeelte van het enorme Hazes-archief dat Dick van der Geld in de loop der jaren heeft opgebouwd.
Dick van der Geld zit na de claim van Rachel met zijn handen in het haar.
Dick van der Geld zit na de claim van Rachel met zijn handen in het haar.
Hij was de lijffotograaf van ANDRÉ HAZES, de man die met zijn camera overal bij was. Hij filmde André’s grote concerten, verjaardagen thuis én de bruiloft met RACHEL in 1991. En juist om dat laatste ligt DICK VAN DER GELD nu flink overhoop met de zwarte weduwe die, ongetwijfeld uit respect voor Dré, de AOW’er een gepeperde rekening van ELFDUIZEND EURO én een advocaat op hem af stuurde!
Ruim een jaar al loopt deze affaire en Dick is ten einde raad. In Weekblad PRIVÉ, dat vandaag verschijnt, en waarin de hele kwestie uit de doeken gedaan wordt, zegt hij: „Ik sta niet voor mezelf in. Ik kan die vrouw wel wat aandoen. Nog één brief van haar met een rekening en ik steek hem in de brand, met haar erbij!”
Vriendschap
Hoe anders was de relatie vroeger. Een vriendschap onderhouden met de gevierde hitzanger André Hazes was voor geen van zijn gabbers gemakkelijk. Dick: „De ene dag was je zijn beste vriend, de andere dag kon je de pleuris krijgen, om het op zijn Amsterdams te zeggen. Maar toch hebben we het jaren volgehouden. Sterker nog, zelfs nog tot vlak na zijn dood! Toen filmde ik achter de schermen de hele herdenkingsplechtigheid in de Amsterdam Arena, waarvan de beelden ook nooit meer uitgezonden mogen worden.”
Dip
Lang voordat filmmaker JOHN APPEL op het idee kwam Hazes een jaar te volgen en de documentaire Zij Gelooft In Mij maakte, die hem uit een dip in zijn carrière haalde, was Dick van der Geld er al met zijn camera. Hij filmde álles, op verzoek van Dré zelf of zijn toenmalige manager JOS VAN ZOELEN – de man die vorig jaar in een genadeloos boek zélf afrekende met Rachel.
„Begin jaren tachtig maakte ik al opnamen, nog zwart-wit, van André’s doorbraak op het Jordaanfestival. Na afloop kwam André naar me toe: ‘Meneer, mag ik misschien een keer bij u die opnamen komen bekijken?’ Dat is nooit gebeurd, maar dat zijn toch leuke dingen.” In elk geval bleef het contact tussen de artiest - die kort daarna zijn grote doorbraak beleefde met zijn album Gewoon André - en de cameraman, die overal voor werd uitgenodigd. „Het werd steeds groter. Het concert in Ahoy in 2000 nam ik op met meerdere camera’s. Nee, met die beelden is nooit iets gedaan. Voor een ramsjprijsje heb ik die opnamen gemaakt. Na een paar weken wilde Rachel al het originele materiaal hebben. Daar had ze dan weer dvd’s van kunnen maken en geld aan kunnen verdienen. Maar zo werkt dat niet! Ik het werk doen, en zij de vruchten ervan plukken. Maar zo is het altijd gegaan! Ze wil altijd geld verdienen over de rug van anderen. Ik heb die beelden nooit afgestaan. Ze staan in de kast naast nóg zes concerten die ik heb opgenomen.”
Het moet Rachel allemaal een doorn in het oog zijn, dat al dit unieke materiaal niet in haar eigen bezit is, maar in handen van een man op wie zij maar geen vat heeft en die als auteursrechthebbende weet wat zijn positie is. Maar Rachel rook bloed toen zij meende Van der Geld op iets onrechtmatigs te kunnen betrappen. Om iets om handen te hebben na zijn pensionering was Dick een column begonnen in een plaatselijk huis-aan-huis blaadje waarin hij wekelijks vertelde over zijn avonturen als cameraman. In de aanloop naar de tiende sterfdag van André Hazes, vorig jaar, wijdde hij ook een stukje aan zijn oude gabber en gebruikt daarvoor enkele plaatjes uit zijn eigen, omvangrijke video-archief.
En daarmee riep Dick ongewild een ongelooflijke hoeveelheid ellende over zich af…
Publicatie
„Kort na de publicatie ontving ik een brief van Rachel waarin ze van mij 2500 euro eist voor elke van de geplaatste, eigen foto. Drie trouwfotootjes van Rachel en André uit 1991, die ik op zijn verzoek zélf had gemaakt. Rachel schrijft: ‘Voor het door u reeds gebruikte materiaal zullen wij u ter compensatie een factuur sturen van 2500 euro excl. BTW per gebruikte still.’ Toen ik die brief kreeg ging ik helemaal uit mijn plaat. Ik heb 1100 euro in de maand om van rond te komen, en zij wil in een klap 7500 plus BTW.”
Dat het Rachel menens was, bleek enige tijd later toen inderdaad de rekening werd bezorgd die Van der Geld aan de rand van een inzinking bracht en in elk geval totaal overspannen maakte. Een jaar later heeft Rachel haar tanden nog steeds in zijn nek staan en wil zij met een dagvaarding overgaan tot incassomaatregelen. Tijd voor Van der Geld om terug te slaan en te voorkomen dat zij hem inderdaad alles zal afpakken, wat hij en zijn vrouw KITTY hun hele leven met hard werken hebben vergaard.
Kapot
Dick, wanhopig: „Ik zat er helemaal doorheen. Ik kon aan niets anders meer denken dan aan die juridische brieven die maar bleven komen en steeds dreigender van toon werden. Toen zag ik op tv advocaat PETER PLASMAN. Ik dacht meteen: ’Díe moet me helpen. Die moet er wat aan doen, want ik ga eraan kapot!”
In een eerste gesprek stelde de topadvocaat zijn cliënt, die zichtbaar volledig over zijn toeren moet zijn geweest, gerust. Plasman: „Rachel Hazes wil voor drie fotootjes op postzegelformaat even elfduizend euro cashen. Dat gaat natuurlijk nergens over. Dat de 70-jarige Dick door deze keiharde actie al een jaar lang in de geestelijke ellende zit, speelt bij het eisen van dit soort torenhoge bedragen kennelijk geen enkele rol. Ik acht het zeer wel mogelijk dat Rachel, door mijn cliënt zó onder druk te zetten, denkt dat hele archief alsnog in handen te krijgen.
Go boy
Of moet ik daar doorheen kijken ?
Goooooodverdomme, het is toch niet waar zeker... Ik heb dat boek gelezen en verbaasde me compleet over die passage van Hans van der Geld en had me voorgenomen eens contact met de beste man op te nemen om in ieder geval wat van deze beelden te mogen inzien (niet om meteen licenties van een paar duizend euro erop af te sluiten), zoals het Ahoyconcert van 2000. Dat gaat 'um nu dus ook niet meer worden... Godverdomme...quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:07 schreef tong80 het volgende:
Oude vriend André door Rachel tot wanhoop gedreven
door Evert Santegoeds
‘Buitengewoon treurig,’ noemt topadvocaat PETER PLASMAN de pogingen van RACHEL HAZES om DICK VAN DER GELD (70), een oude gabber van ANDRÉ, zó onder druk te zetten dat hij bijna aan alle spanningen zou bezwijken. Inzet van het keiharde steekspel van de dito weduwe: het complete videoarchief van André, met UNIEKE BEELDEN van de onvergetelijke hitzanger die nog nooit iemand te zien kreeg.
Hij was de lijffotograaf van ANDRÉ HAZES, de man die met zijn camera overal bij was. Hij filmde André’s grote concerten, verjaardagen thuis én de bruiloft met RACHEL in 1991. En juist om dat laatste ligt DICK VAN DER GELD nu flink overhoop met de zwarte weduwe die, ongetwijfeld uit respect voor Dré, de AOW’er een gepeperde rekening van ELFDUIZEND EURO én een advocaat op hem af stuurde!
Ruim een jaar al loopt deze affaire en Dick is ten einde raad. In Weekblad PRIVÉ, dat vandaag verschijnt, en waarin de hele kwestie uit de doeken gedaan wordt, zegt hij: „Ik sta niet voor mezelf in. Ik kan die vrouw wel wat aandoen. Nog één brief van haar met een rekening en ik steek hem in de brand, met haar erbij!”
Vriendschap
Hoe anders was de relatie vroeger. Een vriendschap onderhouden met de gevierde hitzanger André Hazes was voor geen van zijn gabbers gemakkelijk. Dick: „De ene dag was je zijn beste vriend, de andere dag kon je de pleuris krijgen, om het op zijn Amsterdams te zeggen. Maar toch hebben we het jaren volgehouden. Sterker nog, zelfs nog tot vlak na zijn dood! Toen filmde ik achter de schermen de hele herdenkingsplechtigheid in de Amsterdam Arena, waarvan de beelden ook nooit meer uitgezonden mogen worden.”
Dip
Lang voordat filmmaker JOHN APPEL op het idee kwam Hazes een jaar te volgen en de documentaire Zij Gelooft In Mij maakte, die hem uit een dip in zijn carrière haalde, was Dick van der Geld er al met zijn camera. Hij filmde álles, op verzoek van Dré zelf of zijn toenmalige manager JOS VAN ZOELEN – de man die vorig jaar in een genadeloos boek zélf afrekende met Rachel.
„Begin jaren tachtig maakte ik al opnamen, nog zwart-wit, van André’s doorbraak op het Jordaanfestival. Na afloop kwam André naar me toe: ‘Meneer, mag ik misschien een keer bij u die opnamen komen bekijken?’ Dat is nooit gebeurd, maar dat zijn toch leuke dingen.” In elk geval bleef het contact tussen de artiest - die kort daarna zijn grote doorbraak beleefde met zijn album Gewoon André - en de cameraman, die overal voor werd uitgenodigd. „Het werd steeds groter. Het concert in Ahoy in 2000 nam ik op met meerdere camera’s. Nee, met die beelden is nooit iets gedaan. Voor een ramsjprijsje heb ik die opnamen gemaakt. Na een paar weken wilde Rachel al het originele materiaal hebben. Daar had ze dan weer dvd’s van kunnen maken en geld aan kunnen verdienen. Maar zo werkt dat niet! Ik het werk doen, en zij de vruchten ervan plukken. Maar zo is het altijd gegaan! Ze wil altijd geld verdienen over de rug van anderen. Ik heb die beelden nooit afgestaan. Ze staan in de kast naast nóg zes concerten die ik heb opgenomen.”
Het moet Rachel allemaal een doorn in het oog zijn, dat al dit unieke materiaal niet in haar eigen bezit is, maar in handen van een man op wie zij maar geen vat heeft en die als auteursrechthebbende weet wat zijn positie is. Maar Rachel rook bloed toen zij meende Van der Geld op iets onrechtmatigs te kunnen betrappen. Om iets om handen te hebben na zijn pensionering was Dick een column begonnen in een plaatselijk huis-aan-huis blaadje waarin hij wekelijks vertelde over zijn avonturen als cameraman. In de aanloop naar de tiende sterfdag van André Hazes, vorig jaar, wijdde hij ook een stukje aan zijn oude gabber en gebruikt daarvoor enkele plaatjes uit zijn eigen, omvangrijke video-archief.
En daarmee riep Dick ongewild een ongelooflijke hoeveelheid ellende over zich af…
Publicatie
„Kort na de publicatie ontving ik een brief van Rachel waarin ze van mij 2500 euro eist voor elke van de geplaatste, eigen foto. Drie trouwfotootjes van Rachel en André uit 1991, die ik op zijn verzoek zélf had gemaakt. Rachel schrijft: ‘Voor het door u reeds gebruikte materiaal zullen wij u ter compensatie een factuur sturen van 2500 euro excl. BTW per gebruikte still.’ Toen ik die brief kreeg ging ik helemaal uit mijn plaat. Ik heb 1100 euro in de maand om van rond te komen, en zij wil in een klap 7500 plus BTW.”
Dat het Rachel menens was, bleek enige tijd later toen inderdaad de rekening werd bezorgd die Van der Geld aan de rand van een inzinking bracht en in elk geval totaal overspannen maakte. Een jaar later heeft Rachel haar tanden nog steeds in zijn nek staan en wil zij met een dagvaarding overgaan tot incassomaatregelen. Tijd voor Van der Geld om terug te slaan en te voorkomen dat zij hem inderdaad alles zal afpakken, wat hij en zijn vrouw KITTY hun hele leven met hard werken hebben vergaard.
Kapot
Dick, wanhopig: „Ik zat er helemaal doorheen. Ik kon aan niets anders meer denken dan aan die juridische brieven die maar bleven komen en steeds dreigender van toon werden. Toen zag ik op tv advocaat PETER PLASMAN. Ik dacht meteen: ’Díe moet me helpen. Die moet er wat aan doen, want ik ga eraan kapot!”
In een eerste gesprek stelde de topadvocaat zijn cliënt, die zichtbaar volledig over zijn toeren moet zijn geweest, gerust. Plasman: „Rachel Hazes wil voor drie fotootjes op postzegelformaat even elfduizend euro cashen. Dat gaat natuurlijk nergens over. Dat de 70-jarige Dick door deze keiharde actie al een jaar lang in de geestelijke ellende zit, speelt bij het eisen van dit soort torenhoge bedragen kennelijk geen enkele rol. Ik acht het zeer wel mogelijk dat Rachel, door mijn cliënt zó onder druk te zetten, denkt dat hele archief alsnog in handen te krijgen.
Bron: http://www.telegraaf.nl/p(...)hoop_gedreven__.html
Hoe sterk zou ik staan als ik elke keer dat die rotkop ongevraagd op mijn beeldscherm of tv verschijnt, ik daarvoor een schadevergoeding zou eisen?quote:Op donderdag 30 juli 2015 05:37 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Goooooodverdomme, het is toch niet waar zeker... Ik heb dat boek gelezen en verbaasde me compleet over die passage van Hans van der Geld en had me voorgenomen eens contact met de beste man op te nemen om in ieder geval wat van deze beelden te mogen inzien (niet om meteen licenties van een paar duizend euro erop af te sluiten), zoals het Ahoyconcert van 2000. Dat gaat 'um nu dus ook niet meer worden... Godverdomme...
Ik vind het ook gewoon sneu voor die man want hij speelt gewoon hetzelfde spel wat Rachel al jaren speelt, alleen nu volledig legitiem met háár kaarten in handen.
Het bedrag wat ze dient te krijgen is 0,- en hier is waarom. Als ze die fotograaf destijds op hun trouwerij hebben uitgenodigd of nog beter, in opdracht van André foto's liet maken, dan is dat gewoon in goed overleg gedaan met André en had de fotograaf toestemming om die foto's te maken. Doet er niet toe of het een besloten feest was op dat moment (1991(!) hebben we het over, nog even ter herinnering) of niet, fotograaf had gewoon toestemming en maakte die foto's voor André. De foto's waren dan echter niet in handen van André of Rachel of roggelhoofd of hoe je die graftak-geldwolf ook wil noemen, en zijn gemaakt met toestemming van beide partijen. Dan heeft ze níet het recht om daar aan de fotograaf plaatsingsrechten voor te vragen gezien het A. zijn eigendommen zijn en hij daarmee doen kan wat hij wil, en B. ze in het allerextreemste geval dan de mensen achter de plaats waar het gepubliceerd is hierover moet sommeren.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hoe sterk zou ik staan als ik elke keer dat die rotkop ongevraagd op mijn beeldscherm of tv verschijnt, ik daarvoor een schadevergoeding zou eisen?
Schrik er elke keer van...
Met name die trouwfoto's, ik denk dat een bedrag van ¤ 500,- wel redelijk is.
Ze moet allang blij zijn dan iemand toen het lef had haar in die jurk op de foto te zetten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:19 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Het bedrag wat ze dient te krijgen is 0,- en hier is waarom. Als ze die fotograaf destijds op hun trouwerij hebben uitgenodigd of nog beter, in opdracht van André foto's liet maken, dan is dat gewoon in goed overleg gedaan met André en had de fotograaf toestemming om die foto's te maken. Doet er niet toe of het een besloten feest was op dat moment (1991(!) hebben we het over, nog even ter herinnering) of niet, fotograaf had gewoon toestemming en maakte die foto's voor André. De foto's waren dan echter niet in handen van André of Rachel of roggelhoofd of hoe je die graftak-geldwolf ook wil noemen, en zijn gemaakt met toestemming van beide partijen. Dan heeft ze níet het recht om daar aan de fotograaf plaatsingsrechten voor te vragen gezien het A. zijn eigendommen zijn en hij daarmee doen kan wat hij wil, en B. ze in het allerextreemste geval dan de mensen achter de plaats waar het gepubliceerd is hierover moet sommeren.
Maar verbeter me als ik ernaast zit, ik heb geen rechten gestudeerd en zo zie ik het zelf voor ogen.
bronquote:André Hazes Jr. heeft geen contact meer met moeder en zus
André Hazes Jr. heeft geen enkel contact meer met zijn moeder en zijn zus. "We hebben afscheid genomen, en dat was het dan. In één klap was ik mijn moeder en zus kwijt."
Dat vertelt de zanger in een interview met Story.
De ruzie zou zijn ontstaan nadat Hazes Jr. (21) een relatie kreeg met de zestien jaar oudere Monique. Hoewel Rachel benadrukte dat er geen ruzie is, of geen sprake van een "acceptatieprobleem", zegt haar zoon dat er wel degelijk problemen zijn.
"Waar het precies is misgegaan? Ik weet het niet. Je hoopt dat je moeder trots is op de vriendin met wie je thuiskomt. In het begin was het een heel moeilijke situatie voor mij. Ik ben een tijdlang heel erg verdrietig geweest, omdat ik het gewoonweg niet kan begrijpen. Maar dan komt er een moment dat je boos wordt. Ik ging steeds meer boven de ontstane situatie staan. Ik wilde mijn leven er ook niet meer door laten beïnvloeden."
'Geen enkel contact'
Inmiddels is er geen enkel contact meer met zijn moeder en zus Roxeanne. "Misschien is 'kwijt' niet het juiste woord, want ze leven nog. Maar ik spreek en zie ze niet meer. Het was heel naar om elkaar gedag te zeggen en de deur dicht te doen. Maar voor nu is dat het beste. Ook zakelijk heb ik me losgeweekt van mijn moeder. Ik heb mijn eigen bedrijf. Het was een moeilijk, emotioneel besluit waar ik nu leer mee om te gaan. Ik heb voor mezelf gekozen, voor mijn eigen leven."
Zeker gezien de centen die die nu zelf binnenhaalt, zou hij nu ook voor een ander repertoire moeten kiezen? De rechten van Andre's liedjes liggen die bij hem of bij zijn moeder?quote:Op woensdag 30 september 2015 09:41 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
Goed dat hij voor zichzelf kiest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |