abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153214212
Zwangerschap en Geboorte

2015

28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude***
23 november: Bloesem

8 december: bloes85

2016

6 januari: Xanteh
26 januari: Myrr

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)
pi_153214292
L-E, de vorige echo was nog de GUO, dit is de eerste groeiecho vandaag.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_153214401
Hier ook nog geen naam.

We gaan over 5 weekjes lekker op vakantie, we hebben besloten dan verder te brainstormen over namen. Hopelijk komen we dan ontspannen, bruin (zonder pigmentvlekken graag) en met naam terug!
pi_153214410
Bij mijn groeiecho is de buik ook niet gemeten... de vk doet dat al standaard bij elk bezoek boven de 30 weken. Die vond hem dus te klein en verwees me door naar het echocentrum. Daar wierp de dame een blik op mn buik en zei 'ja, ik zie waarom ze hem klein vindt, maargoed, dat zegt niks'. En toen maakte ze gelijk de echo.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_153214433
Oja, en we zijn het bijna eens over de naam maar nog niet helemaal!
Voor een meisje wel, een jongetje bijna.
Maar we hebben nog een week of 9.
We hebben onze familie wel verteld wat voor soort naam het wordt (een hele ouderwetse namelijk, zoals Elizabeth of Nicolaas), maar niet welke precies.
pi_153214435
Ah Joycie vandaar.. Geen ervaring met een guo :)

Saskia ik bedoel gemeten tijdens de echo he.
pi_153214445
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 12:33 schreef L-E het volgende:
Ah Joycie vandaar.. Geen ervaring met een guo :)

Saskia ik bedoel gemeten tijdens de echo he.
Ooh die van de baby? Ja die wel natuurlijk, de buik, het bovenbeen en het hoofd natuurlijk.
pi_153214475
Ja bij een groeiecho idd buik, bovenbeen en hoofd. Is hier standaard. Beentjes liggen hier ook steeds achter maar omdat het buikje goed groeit geen zorgen verder.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_153214500
Hier het hoofdje nogal klein, maar de rest precies op schema. Maar volgens haar was het hoofd het minst belangrijk van de drie.
  woensdag 3 juni 2015 @ 12:38:55 #10
409579 LuDann
All the way
pi_153214541
Joycie, ik had niet goed gelezen, dacht dat je de uitslag al had. Veel sterkte vanmiddag. :*

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 12:20 schreef L-E het volgende:

[..]

Ze hebben bij de groeiecho de buik niet gemeten? Dat ben ik niet gewend :)
Hier meten ze nooit mijn buik bij een echo. Soms wordt er eerst wat gevoeld als er een co-assistent bij is. :P
pi_153214580
Oke, ik ga het nog een keer zeggen: met het meten van de buik tijdens een groeiecho bedoel ik de buik van de baby, niet de buik van de moeder. Blijkbaar is dat niet zo logisch als ik dacht :')
pi_153214583
Oh L-E! Ik dacht mijn buik ;)

Nee buikje van de baby is gemeten tijdens de guo en die lag mooi op termijn. Het hoofdje ook. Alleen de beentjes en armpjes een week achter.
pi_153214595
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 12:38 schreef LuDann het volgende:
Joycie, ik had niet goed gelezen, dacht dat je de uitslag al had. Veel sterkte vanmiddag. :*

[..]

Hier meten ze nooit mijn buik bij een echo. Soms wordt er eerst wat gevoeld als er een co-assistent bij is. :P
Ik ga gewoon uit van jou voorspellende gave ;)
  woensdag 3 juni 2015 @ 12:42:40 #14
409579 LuDann
All the way
pi_153214600
Pff, heb anderhalf uur in de wachtkamer gezeten tot er een arts tijd tussendoor had. Iemand heeft dus mijn afspraak geannuleerd, maar dat was niet iemand van hun afdeling. Zal per ongeluk gegaan zijn.

Na anderhalf uur werd ik niet lekker (want superwarme en drukke wachtkamer met klotebankjes) en hebben ze me even op een bedje geparkeerd. Daarna nog een half uur in de wachtkamer gezeten. Heb een andere afspraak die ik had vandaag af moeten zeggen.

In ieder geval wel weer een sticker gehad. Bloeddruk goed, nog steeds snelle hartslag maar tja ze weten niet waarom en hij is in ieder geval regelmatig. Flauwvallen hoort er een beetje bij, ik moet rustig aan doen en niet te ver van huis gaan.

En, zoals ik al vermoedde is mijn baby weer teruggedraaid. De eigenwijs. :o Ligt dus weer met de beentjes omlaag.

Nu ben ik moe. :')
  woensdag 3 juni 2015 @ 12:43:26 #15
409579 LuDann
All the way
pi_153214613
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 12:41 schreef L-E het volgende:
Oke, ik ga het nog een keer zeggen: met het meten van de buik tijdens een groeiecho bedoel ik de buik van de baby, niet de buik van de moeder. Blijkbaar is dat niet zo logisch als ik dacht :')
Maar dat is toch waar een groeiecho voor bedoeld is? Meten van hoofd, buik en benen? :P
  woensdag 3 juni 2015 @ 12:48:58 #16
409579 LuDann
All the way
pi_153214723
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 12:42 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik ga gewoon uit van jou voorspellende gave ;)
Ik hoop dat die gelijk heeft ja! :Y
pi_153214735
LuDann jemig dat duurde wel lang dan! Hopelijk trekt dat flauwvallen nog een beetje bij :*

Joyce, wat ik heb begrepen van de gyn is dat zolang het buikje goed groeit er in principe weinig aan de hand is qua groeiachterstand. Hier ligt het buikje voor op schema en de beentjes lagen eerst 3 weken achter, nu nog een goeie week (maar in verhouding met het buikje nog steeds 2 weken). Ze spreken hier niet van een groeiachterstand van de baby omdat het buikje wel mooi groeit. Kan ook zijn dat je baby gewoon kortere benen heeft. Maar kan me indenken dat het icm je bloeddruk wel spannend is :*
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_153214754
Wij zijn al zo ongeveer 22 weken uit de naam :D
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_153214906
Na 18! Minuten in de wacht bij de afdeling gynaecologie eindelijk een afspraak gemaakt! Beide VK hadden nog nooit n halscyste gezien, en met hun apparatuur was het dus ook niet nauwkeurig waar te nemen, vandaar de verwijzing. Nog maar n weekje afwachten dus!

Iemand van jullie ervaring met floradix? Ijzer zat gisterenavond op 6,8 dus werd aangeraden. Nu gaat mijn voorkeur uit naar t drankje ipv de pilletjes, maar vraag me af of het zo vies is als gezegd word?!
  woensdag 3 juni 2015 @ 13:07:36 #20
409579 LuDann
All the way
pi_153215103
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 12:58 schreef Ggirl het volgende:
Na 18! Minuten in de wacht bij de afdeling gynaecologie eindelijk een afspraak gemaakt! Beide VK hadden nog nooit n halscyste gezien, en met hun apparatuur was het dus ook niet nauwkeurig waar te nemen, vandaar de verwijzing. Nog maar n weekje afwachten dus!

Iemand van jullie ervaring met floradix? Ijzer zat gisterenavond op 6,8 dus werd aangeraden. Nu gaat mijn voorkeur uit naar t drankje ipv de pilletjes, maar vraag me af of het zo vies is als gezegd word?!
Joh, vervelend. Sterkte met wachten!

Is smerig spul ja. :P

Ik drink het hier sinds een week. Het is mierzoet. Mijn man vindt het lekker trouwens, dus het hangt een beetje van je smaak af. Ik word er misselijk van dus neem het bij het eten. Je kunt het trouwens ook in een glas sinasappelsap gooien, dan proef je het amper.
pi_153215520
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 12:58 schreef Ggirl het volgende:

Mixen met verse sinaasappelsap. Of cool best ofzo. Dan is het best lekker. Pillen vond ik niks. Werkt goed, vond ik. Had het na de bevalling van Billie.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_153215634
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 12:43 schreef LuDann het volgende:

[..]

Maar dat is toch waar een groeiecho voor bedoeld is? Meten van hoofd, buik en benen? :P
En dan niet die van de moeder? ;)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 3 juni 2015 @ 13:32:47 #23
409579 LuDann
All the way
pi_153215665
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 13:31 schreef McLaura het volgende:

[..]

En dan niet die van de moeder? ;)
_O-

Ik zie het helemaal voor me nu. ''Nog even uw hoofd meten mevrouw''.
pi_153215713
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2015 13:32 schreef LuDann het volgende:

[..]

_O-

Ik zie het helemaal voor me nu. ''Nog even uw hoofd meten mevrouw''.
Dan zouden ze vast bij mij zorgen hebben over de lengte van mijn benen :D
ti amo pių di ieri ma meno di domani
  woensdag 3 juni 2015 @ 13:35:27 #25
409579 LuDann
All the way
pi_153215729
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 13:34 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dan zouden ze vast bij mij zorgen hebben over de lengte van mijn benen :D
Ja, heb je van die korte pootjes? :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo