abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153214212
Zwangerschap en Geboorte

2015

28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude***
23 november: Bloesem

8 december: bloes85

2016

6 januari: Xanteh
26 januari: Myrr

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)
pi_153214292
L-E, de vorige echo was nog de GUO, dit is de eerste groeiecho vandaag.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_153214401
Hier ook nog geen naam.

We gaan over 5 weekjes lekker op vakantie, we hebben besloten dan verder te brainstormen over namen. Hopelijk komen we dan ontspannen, bruin (zonder pigmentvlekken graag) en met naam terug!
pi_153214410
Bij mijn groeiecho is de buik ook niet gemeten... de vk doet dat al standaard bij elk bezoek boven de 30 weken. Die vond hem dus te klein en verwees me door naar het echocentrum. Daar wierp de dame een blik op mn buik en zei 'ja, ik zie waarom ze hem klein vindt, maargoed, dat zegt niks'. En toen maakte ze gelijk de echo.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_153214433
Oja, en we zijn het bijna eens over de naam maar nog niet helemaal!
Voor een meisje wel, een jongetje bijna.
Maar we hebben nog een week of 9.
We hebben onze familie wel verteld wat voor soort naam het wordt (een hele ouderwetse namelijk, zoals Elizabeth of Nicolaas), maar niet welke precies.
pi_153214435
Ah Joycie vandaar.. Geen ervaring met een guo :)

Saskia ik bedoel gemeten tijdens de echo he.
pi_153214445
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 12:33 schreef L-E het volgende:
Ah Joycie vandaar.. Geen ervaring met een guo :)

Saskia ik bedoel gemeten tijdens de echo he.
Ooh die van de baby? Ja die wel natuurlijk, de buik, het bovenbeen en het hoofd natuurlijk.
pi_153214475
Ja bij een groeiecho idd buik, bovenbeen en hoofd. Is hier standaard. Beentjes liggen hier ook steeds achter maar omdat het buikje goed groeit geen zorgen verder.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_153214500
Hier het hoofdje nogal klein, maar de rest precies op schema. Maar volgens haar was het hoofd het minst belangrijk van de drie.
  woensdag 3 juni 2015 @ 12:38:55 #10
409579 LuDann
All the way
pi_153214541
Joycie, ik had niet goed gelezen, dacht dat je de uitslag al had. Veel sterkte vanmiddag. :*

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 12:20 schreef L-E het volgende:

[..]

Ze hebben bij de groeiecho de buik niet gemeten? Dat ben ik niet gewend :)
Hier meten ze nooit mijn buik bij een echo. Soms wordt er eerst wat gevoeld als er een co-assistent bij is. :P
pi_153214580
Oke, ik ga het nog een keer zeggen: met het meten van de buik tijdens een groeiecho bedoel ik de buik van de baby, niet de buik van de moeder. Blijkbaar is dat niet zo logisch als ik dacht :')
pi_153214583
Oh L-E! Ik dacht mijn buik ;)

Nee buikje van de baby is gemeten tijdens de guo en die lag mooi op termijn. Het hoofdje ook. Alleen de beentjes en armpjes een week achter.
pi_153214595
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 12:38 schreef LuDann het volgende:
Joycie, ik had niet goed gelezen, dacht dat je de uitslag al had. Veel sterkte vanmiddag. :*

[..]

Hier meten ze nooit mijn buik bij een echo. Soms wordt er eerst wat gevoeld als er een co-assistent bij is. :P
Ik ga gewoon uit van jou voorspellende gave ;)
  woensdag 3 juni 2015 @ 12:42:40 #14
409579 LuDann
All the way
pi_153214600
Pff, heb anderhalf uur in de wachtkamer gezeten tot er een arts tijd tussendoor had. Iemand heeft dus mijn afspraak geannuleerd, maar dat was niet iemand van hun afdeling. Zal per ongeluk gegaan zijn.

Na anderhalf uur werd ik niet lekker (want superwarme en drukke wachtkamer met klotebankjes) en hebben ze me even op een bedje geparkeerd. Daarna nog een half uur in de wachtkamer gezeten. Heb een andere afspraak die ik had vandaag af moeten zeggen.

In ieder geval wel weer een sticker gehad. Bloeddruk goed, nog steeds snelle hartslag maar tja ze weten niet waarom en hij is in ieder geval regelmatig. Flauwvallen hoort er een beetje bij, ik moet rustig aan doen en niet te ver van huis gaan.

En, zoals ik al vermoedde is mijn baby weer teruggedraaid. De eigenwijs. :o Ligt dus weer met de beentjes omlaag.

Nu ben ik moe. :')
  woensdag 3 juni 2015 @ 12:43:26 #15
409579 LuDann
All the way
pi_153214613
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 12:41 schreef L-E het volgende:
Oke, ik ga het nog een keer zeggen: met het meten van de buik tijdens een groeiecho bedoel ik de buik van de baby, niet de buik van de moeder. Blijkbaar is dat niet zo logisch als ik dacht :')
Maar dat is toch waar een groeiecho voor bedoeld is? Meten van hoofd, buik en benen? :P
  woensdag 3 juni 2015 @ 12:48:58 #16
409579 LuDann
All the way
pi_153214723
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 12:42 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik ga gewoon uit van jou voorspellende gave ;)
Ik hoop dat die gelijk heeft ja! :Y
pi_153214735
LuDann jemig dat duurde wel lang dan! Hopelijk trekt dat flauwvallen nog een beetje bij :*

Joyce, wat ik heb begrepen van de gyn is dat zolang het buikje goed groeit er in principe weinig aan de hand is qua groeiachterstand. Hier ligt het buikje voor op schema en de beentjes lagen eerst 3 weken achter, nu nog een goeie week (maar in verhouding met het buikje nog steeds 2 weken). Ze spreken hier niet van een groeiachterstand van de baby omdat het buikje wel mooi groeit. Kan ook zijn dat je baby gewoon kortere benen heeft. Maar kan me indenken dat het icm je bloeddruk wel spannend is :*
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_153214754
Wij zijn al zo ongeveer 22 weken uit de naam :D
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_153214906
Na 18! Minuten in de wacht bij de afdeling gynaecologie eindelijk een afspraak gemaakt! Beide VK hadden nog nooit n halscyste gezien, en met hun apparatuur was het dus ook niet nauwkeurig waar te nemen, vandaar de verwijzing. Nog maar n weekje afwachten dus!

Iemand van jullie ervaring met floradix? Ijzer zat gisterenavond op 6,8 dus werd aangeraden. Nu gaat mijn voorkeur uit naar t drankje ipv de pilletjes, maar vraag me af of het zo vies is als gezegd word?!
  woensdag 3 juni 2015 @ 13:07:36 #20
409579 LuDann
All the way
pi_153215103
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 12:58 schreef Ggirl het volgende:
Na 18! Minuten in de wacht bij de afdeling gynaecologie eindelijk een afspraak gemaakt! Beide VK hadden nog nooit n halscyste gezien, en met hun apparatuur was het dus ook niet nauwkeurig waar te nemen, vandaar de verwijzing. Nog maar n weekje afwachten dus!

Iemand van jullie ervaring met floradix? Ijzer zat gisterenavond op 6,8 dus werd aangeraden. Nu gaat mijn voorkeur uit naar t drankje ipv de pilletjes, maar vraag me af of het zo vies is als gezegd word?!
Joh, vervelend. Sterkte met wachten!

Is smerig spul ja. :P

Ik drink het hier sinds een week. Het is mierzoet. Mijn man vindt het lekker trouwens, dus het hangt een beetje van je smaak af. Ik word er misselijk van dus neem het bij het eten. Je kunt het trouwens ook in een glas sinasappelsap gooien, dan proef je het amper.
pi_153215520
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 12:58 schreef Ggirl het volgende:

Mixen met verse sinaasappelsap. Of cool best ofzo. Dan is het best lekker. Pillen vond ik niks. Werkt goed, vond ik. Had het na de bevalling van Billie.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_153215634
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 12:43 schreef LuDann het volgende:

[..]

Maar dat is toch waar een groeiecho voor bedoeld is? Meten van hoofd, buik en benen? :P
En dan niet die van de moeder? ;)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  woensdag 3 juni 2015 @ 13:32:47 #23
409579 LuDann
All the way
pi_153215665
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 13:31 schreef McLaura het volgende:

[..]

En dan niet die van de moeder? ;)
_O-

Ik zie het helemaal voor me nu. ''Nog even uw hoofd meten mevrouw''.
pi_153215713
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2015 13:32 schreef LuDann het volgende:

[..]

_O-

Dan zouden ze vast bij mij zorgen hebben over de lengte van mijn benen :D
ti amo più di ieri ma meno di domani
  woensdag 3 juni 2015 @ 13:35:27 #25
409579 LuDann
All the way
pi_153215729
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 13:34 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ja, heb je van die korte pootjes? :+
pi_153215802
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2015 13:32 schreef LuDann het volgende:

[..]

_O-

Het is me overkomen! Er was zorg om het grote hoofd van mijn oudste en we moeten naar de schoolarts. De arts zag ons, pakte een meetlint, legde het om mijn hoofd en vervolgens om dat van mijn man en zei 'Ah, familiair, tot ziens!'
pi_153215813
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 13:35 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ja, heb je van die korte pootjes? :+
Maar mijn buik is dan weer prima gegroeid de laatste maand :+
ti amo più di ieri ma meno di domani
  woensdag 3 juni 2015 @ 13:39:34 #28
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153215838
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 13:34 schreef Estrys het volgende:

[..]

Wheheheeh Same Here :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 3 juni 2015 @ 13:41:05 #29
409579 LuDann
All the way
pi_153215880
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 13:38 schreef McLaura het volgende:

[..]

Het is me overkomen! Er was zorg om het grote hoofd van mijn oudste en we moeten naar de schoolarts. De arts zag ons, pakte een meetlint, legde het om mijn hoofd en vervolgens om dat van mijn man en zei 'Ah, familiair, tot ziens!'
:D _O-
  woensdag 3 juni 2015 @ 13:50:09 #30
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153216107
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 13:38 schreef McLaura het volgende:

[..]

Wel goed dat ze daar naar kijken. Vrienden van mijn man hebben meer dan 10 groeiecho's gehad omdat het kindje steeds achterliep op de groei (gemiddelde). No shit sherlock, de ouders zijn beiden niet langer dan 1,50 meter ofzo. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_153216225
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 13:50 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Wel goed dat ze daar naar kijken.
Tuurlijk, ik vond het ook prima. Flip heeft niet zo'n groot hoofd tot nu toe, maar als hij dat toch ook blijkt te hebben ga ik gewoon weer hoor. Niks mis met een extra check als het om medische zaken gaat.

Ik moet (met spoed) naar de cardioloog omdat gister bij de anesthesioloog een hartruis bij me werd 'ontdekt'.
Ja, ik heb al mijn hele leven een hartruis, er is ook al meerdere malen naar gekeken en het is een 'onschuldige souffle'. Mijn moeder heeft het ook. Alleen moet de anesthesioloog toestemming geven voor de ingreep (in dit geval keizersnede) en hoort hij liever zelf van de cardioloog dat ik geen hartafwijking heb.
pi_153216618
Mijn vk meet wel elke keer mijn buik. :D Van boven tot helemaal onderaan mn schaambeen. Het aantal centimeters moet overeenkomen met het aantal weken zwanger.

Het lijkt mij zelf niet echt een betrouwbare methode, maar goed, wie ben ik. ):O
pi_153216752
Was dat dan niet eerder duidelijk gemaakt van de hartruis McLaura?

LuDann, lekker geregeld allemaal zeg, pff. Hoe voel je je zelf bij het flauwvallen?

Ik heb een goede eerste verlofdag. 11 uur geslapen, want kennelijk kon ik door de rust in m'n hoofd ineens wel lekker slapen. Half uurtje het winkelcentrum in geweest (dat is dan ook wel m'n max qua waggelen). Allerlei soorten verschillende billendoekjes gehaald. :') Want ze gaan toch wel op en ik wil uitproberen welke het fijnste zijn.

Sinds dit weekend hebben we in plaats van 2,5 boekenkasten ineens 4 boekenkasten. Dus ik heb alles net heel rustig op mijn manier opnieuw ingedeeld. I'm such a nerd. En het mooiste is om ruimte over te hebben. Ik ben geneigd om nieuwe boeken te gaan kopen. :')

Man heeft wel gedoe met werk. Ze doen moeilijk met z'n rooster rondom m'n bevalling. Alles was geregeld, hij zou in juni en juli geen oproepdiensten hebben, maar dat hebben ze nu ineens omgegooid. Want het zou niet anders kunnen. Heel erg irritant.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  woensdag 3 juni 2015 @ 14:21:48 #34
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153216854
hahah boeken kopen om de boekenkast vol te maken, ja dat ken ik :') Maargoed, mn boekenkasten zijn mn behang zo'n beetje :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_153216958
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 14:13 schreef -Spring het volgende:
Mijn vk meet wel elke keer mijn buik. :D Van boven tot helemaal onderaan mn schaambeen. Het aantal centimeters moet overeenkomen met het aantal weken zwanger.

Het lijkt mij zelf niet echt een betrouwbare methode, maar goed, wie ben ik. ):O
In dat geval ben ik al 30 weken ofzo. :{ En nu? -O-
pi_153216976
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 14:18 schreef Krisvc het volgende:

LuDann, lekker geregeld allemaal zeg, pff. Hoe voel je je zelf bij het flauwvallen?

Ik heb een goede eerste verlofdag. 11 uur geslapen, want kennelijk kon ik door de rust in m'n hoofd ineens wel lekker slapen. Half uurtje het winkelcentrum in geweest (dat is dan ook wel m'n max qua waggelen). Allerlei soorten verschillende billendoekjes gehaald. :') Want ze gaan toch wel op en ik wil uitproberen welke het fijnste zijn.

Sinds dit weekend hebben we in plaats van 2,5 boekenkasten ineens 4 boekenkasten. Dus ik heb alles net heel rustig op mijn manier opnieuw ingedeeld. I'm such a nerd. En het mooiste is om ruimte over te hebben. Ik ben geneigd om nieuwe boeken te gaan kopen. :')

Man heeft wel gedoe met werk. Ze doen moeilijk met z'n rooster rondom m'n bevalling. Alles was geregeld, hij zou in juni en juli geen oproepdiensten hebben, maar dat hebben ze nu ineens omgegooid. Want het zou niet anders kunnen. Heel erg irritant.
Herkenbaar. Ik ga altijd shoppen als ik m'n kledingkast eindelijk heb opgeruimd -O- . Probleem...
pi_153217014
quote:

Dat deed de VK bij mij ook, gister. Tot waar de baarmoeder zit. En dat kreeg ik dan weer op een curve getekend. Dat doen ze ipv echo's, hier.
  woensdag 3 juni 2015 @ 14:50:13 #38
409579 LuDann
All the way
pi_153217598
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 14:18 schreef Krisvc het volgende:

Fijn dat je goed geslapen hebt, kennelijk was je inderdaad hard toe aan verlof. Wat rot dat ze moeilijk doen op het werk van je man zeg.

Dat flauwvallen vind ik erg vervelend. Maar ja, er is niets aan te doen verder... Uitzitten dan maar.
pi_153217725
quote:

Oja? Die theorie kende ik niet. Hier meten ze t ook elke keer op, maar geen idee dat dat ongeveer moest kloppen met t aantal weken zwangerschap.

Checkt in t boekje. Vorige keer 20 cm bij 22 weken zwangerschap
pi_153217736
Floradix vond ik smerig, werd er kotsmisselijk van
pi_153217742
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 14:55 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Oja? Die theorie kende ik niet. Hier meten ze t ook elke keer op, maar geen idee dat dat ongeveer moest kloppen met t aantal weken zwangerschap.

Checkt in t boekje. Vorige keer 20 cm bij 22 weken zwangerschap
bij mij was het gister 25 bij 25 weken..
  woensdag 3 juni 2015 @ 14:57:32 #42
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153217790
quote:

Dat doen ze hier ook altijd, of nouja, ze meten (nu) de hoogte van de baarmoeder vanaf de navel. Bij mij komt het altijd exact overeen met de termijn.
pi_153217805
Net al mijn dossiers afgerond, afwezigheidsassistent aan gezet, telefoon doorgeschakeld, dus met andere woorden: ik heb verlof! *O*

En ik moest lachen om de opgeruimde boekenkastactie. Heel herkenbaar. Ik heb ook pas een tas vol boeken naar de kringloop gebracht, i.v.m. onbedwingbare opruimwoede, om vervolgens het weekend daarop thuis te komen met allemaal nieuwe (kook)boeken :') Voor de mini heb ik me nog opvallend goed ingehouden voor wat betreft het kopen van boeken..

Mijn buik wordt trouwens nooit in omvang gemeten. Wel wordt gevoeld hoe ver de baarmoederrand zit om dan vervolgens steevast een discussie aan te horen tussen de vk en de stagiaire over hoever die rand nu eigenlijk zit haha.
pi_153218053
quote:

Bij mij is dat ook de normale methode. En als ze dan denkt det het niet klopt, verwijst ze je door naar de echopraktijk (dat is weer ergens anders, beetje onhandig).

En idd de dame bij de echopraktijk keek ook naar onze hoofden en zei 'ach, jullie hebben ook niet zo'n groot hoofd, niks aan de hand'.
pi_153219090
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 14:57 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dat doen ze hier ook altijd, of nouja, ze meten (nu) de hoogte van de baarmoeder vanaf de navel. Bij mij komt het altijd exact overeen met de termijn.
Soms snap ik niet dat wij bij dezelfde vk lopen, want ik ben serieus nog nooit opgemeten. :?
pi_153219193
Mijn VK meet ook inderdaad, maar sinds 26 of 27 weken pas geloof ik. Heeft dat iets met die IRIS-studie te maken?
pi_153219202
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 15:40 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Soms snap ik niet dat wij bij dezelfde vk lopen, want ik ben serieus nog nooit opgemeten. :?
Hoe ver ben jij nu? Want de Grow doe je in principe pas vanaf 28 weken zwangerschap :)
:)
pi_153219254
Verder ook geregeld dat ik in Duitsland naar de frauenartzt kan! Daar kun je kiezen, als ik het goed begrijp, tussen verloskundige en gyn. Nu eerst maar naar de gyn, dan kan ik later alsnog kijken of ik naar een vk wil. Gezien ik toch in het ziekenhuis zal bevallen, en je eigen vk dan niet mee kan maakt het me ook niet zo heel veel uit eigenlijk.
pi_153219293
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 14:26 schreef silliegirl het volgende:

[..]

In dat geval ben ik al 30 weken ofzo. :{ En nu? -O-
Tuurlijk niet, wat ben ik dan in hemelsnaam? 57 weken? 8)7

Mijn buik is nog nooit gemeten, maar als dat idd pas met 28 weken gebeurt dan klopt dat ook 8-)
  woensdag 3 juni 2015 @ 15:56:03 #50
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153219523
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 15:40 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Wat raar, ik word ook steeds door verschillende personen gemeten, dus 't is niet persoonsgebonden. (overigens is het voor mij net 1 dezelfde persoon ofzo, ik vind ze allemaal zo op elkaar lijken. :') )

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 15:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hoe ver ben jij nu? Want de Grow doe je in principe pas vanaf 28 weken zwangerschap :)
Serieus? Bij mij al vanaf het begin zo'n beetje. En ik weet van een vriendin die bij Marga K. loopt, ook. Die kwam met 8 weken daar voor de intake, en kreeg te horen dat ze al minstens 12 weken moest zijn op basis van de hoogte van haar baarmoeder. :')
Hebben we het wel over hetzelfde, ze meten iets met de vingers? Ik heb ook steeds daarover vermeldingen op m'n kaart, alleen die heb ik nu niet bij de hand, dus ik weet even niet wat daar op staat.
pi_153219596
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 15:44 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mijn VK meet ook inderdaad, maar sinds 26 of 27 weken pas geloof ik. Heeft dat iets met die IRIS-studie te maken?
Dat kan. Er lopen een aantal dingen door elkaar hier merk ik ;) niet zo gek want het lijkt allemaal hetzelfde maar is het niet.

Je hebt een aantal methodes van meten:

- het meten aan de hand van anatomische referentiepunten. Dan meet je hoe hoog de baarmoeder staat ten opzichte van het schaambot/de navel/de ribbenboog. 3/4 nx betekent bijvoorbeeld dat je baarmoeder op 3/4 staat tussen je ribbenboog en je navel. Niet per se heel betrouwbaar blijkt uit de praktijk. Te kleine kinderen worden er wel mee opgespoord maar groeivertraagde kinderen niet. Bij te kleine kinderen wordt geen onderscheid gemaakt tussen in aanleg kleine kinderen en klein door andere oorzaak. Bovendien is de anatomie van iedere vrouw anders.

- het aantal cm's meten van de onderkant van de buik tot aan de bovenrand van de baarmoeder met de kant van de cm naar boven toe zodat je het kunt zien. Over het midden van de buik. Het aantal cm's zou moeten corresponderen met het aantal weken zwangerschap met een marge van 4 cm.

- het 'blind' meten van de baarmoeder. Dit gebeurd in het kader van de GROW methode. Hierbij zoekt de verloskundige de hoogste rand van de baarmoeder op, dit hoeft niet in het midden van de buik te liggen. Daarna gaat de cm vanaf die hoogste rand tot naar het midden van het schaambotje toe. Het aantal cm's wordt daarna geplot in een individuele groeicurve. Individueel in dit geval, de curve is aangepast voor etniciteit, hoeveelste kind het is, bmi van moeder en het eventuele gewicht van eerdere kinderen. Indien er een afbuiging in die grow-curve zit dan wordt er ingestuurd voor een groeiecho.
Bij de grow wordt nadrukkelijk NIET de baby gemeten, maar het volume van de baarmoeder. Dus alles, placenta, baby, vruchtwater etcetera. Daarom is een groeiecho ook nodig bij afbuiging want wát buigt er dan af? Groei van het kind of hoeveelheid vruchtwater enz? Deze methode zou heel betrouwbaar moeten zijn, maar in de praktijk blijkt dat er niet heel erg strak die methode gevolgd wordt. Bovendien verschillen metingen tussen vk's soms nogal.

- De IRIS studie is een studie om te kijken of het standaard maken van twee groeiecho's betere uitkomsten biedt dan het maken van een groeiecho alleen op indicatie.

Kortom, er wordt áltijd gemeten aan de buik, de een doet het met de handen, de ander met cm's.
pi_153219658
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 15:56 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Wat raar, ik word ook steeds door verschillende personen gemeten, dus 't is niet persoonsgebonden. (overigens is het voor mij net 1 dezelfde persoon ofzo, ik vind ze allemaal zo op elkaar lijken. :') )

[..]

Serieus? Bij mij al vanaf het begin zo'n beetje. En ik weet van een vriendin die bij Marga K. loopt, ook. Die kwam met 8 weken daar voor de intake, en kreeg te horen dat ze al minstens 12 weken moest zijn op basis van de hoogte van haar baarmoeder. :')
Hebben we het wel over hetzelfde, ze meten iets met de vingers? Ik heb ook steeds daarover vermeldingen op m'n kaart, alleen die heb ik nu niet bij de hand, dus ik weet even niet wat daar op staat.
Je meet altijd met de handen.
Ik wil altijd weten hoe kind ligt, ook al is dat voor sommige momenten nog niet relevant. Bij 30 weken boeit het echt niet of de rug links of rechts ligt bijvoorbeeld. Maar toch. Je voelt altijd aan de buik.

Het meest gebruikelijke is dat er ook met de handen 'gemeten' wordt. Dan krijg je dingen op je kaart als 1/2 ns, ORN, 2/3 nx 3/4 nx enzovoorts.

En daarnaast is het meten met 'blinde' cm nu dus erg in opkomst. Maar lang niet alle praktijken doen dat al. Regio Delft doet het nu ruim 1,5 jaar. Regio DH is er geloof ik nog niet heel erg mee bezig.
  woensdag 3 juni 2015 @ 16:04:16 #53
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153219783
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 16:00 schreef mignonne het volgende:

[..]

Je meet altijd met de handen.
Ik wil altijd weten hoe kind ligt, ook al is dat voor sommige momenten nog niet relevant. Bij 30 weken boeit het echt niet of de rug links of rechts ligt bijvoorbeeld. Maar toch. Je voelt altijd aan de buik.

Het meest gebruikelijke is dat er ook met de handen 'gemeten' wordt. Dan krijg je dingen op je kaart als 1/2 ns, ORN, 2/3 nx 3/4 nx enzovoorts.

En daarnaast is het meten met 'blinde' cm nu dus erg in opkomst. Maar lang niet alle praktijken doen dat al. Regio Delft doet het nu ruim 1,5 jaar. Regio DH is er geloof ik nog niet heel erg mee bezig.
Dat 2/3 nx enz. herinner ik me wel, dat is inderdaad wat ze steeds meten bij mij.
pi_153219802
Ik kom uit Delft, daar deden ze dat idd. Kwam een mooi plotje uit van de groeicurve van het kind.
Maar ze deed ook de cm's over de baarmoeder.
Maar ook al lijkt het bij het blind meten dan te klein, uit de groeiecho kwam niks bijzonders. Dus dan zegt het toch niet zo heel veel blijkbaar.
pi_153219890
Ik ben inmiddels 35 weken, dus als ze nu pas gaan beginnen met meten moeten ze ermee opschieten. :P

Ja, er wordt wel iedere keer gemeten met handen en dat wordt netjes op m'n kaart bijgehouden. Maar ik heb nog nooit een centimeter gezien. Dus ik denk dat we gevalletje miscommunicatie hadden en dat we allebei hetzelfde meten bedoelen.

Maakt het trouwens iets uit welke kant het ruggetje op ligt?
pi_153219913
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 16:04 schreef SaskiaR het volgende:
Ik kom uit Delft, daar deden ze dat idd. Kwam een mooi plotje uit van de groeicurve van het kind.
Maar ze deed ook de cm's over de baarmoeder.
Maar ook al lijkt het bij het blind meten dan te klein, uit de groeiecho kwam niks bijzonders. Dus dan zegt het toch niet zo heel veel blijkbaar.
_O- :D O+

ik zie je inderdaad staan op mijn a-terme lijst! We hebben elkaar wel eens gezien op spreekuur ;) volgende keer dat jij op spreekuur komt heb ik dienst helaas. Wat grappig!
pi_153219972
En je hebt gelijk hoor. Ik ben er wat skeptisch over. Ik snap waarom het nuttig zou zijn, maar ik zie ook wel dat er héél veel vrouwen ingestuurd worden met halve afbuigingen en die komen dan terug met prima echo's. Vooral die eerste GROW meting is funest. Vorig jaar deden we meten met 26 weken, zoals de grow voorschrijft, en als resultaat konden we bijna 90% insturen voor een echo vanwege te kleine buik. Tsja. Sindsdien starten we pas met 28/29 weken en nu gaat het beter, maar toch valt vrij veel nog te klein uit dan. Kinderziektes hoop ik dan maar.
pi_153219985
Omfg oeps!!!! Moet ik oeen meer onherkenbare naam hebben lol :)
Ik weet wie jij bent dan ook :) was gezellig toen :) Ongetwijfeld kom ik binnenkort nog wel eens op t spreekuur...
pi_153219993
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 16:07 schreef Krisvc het volgende:
Ik ben inmiddels 35 weken, dus als ze nu pas gaan beginnen met meten moeten ze ermee opschieten. :P

Ja, er wordt wel iedere keer gemeten met handen en dat wordt netjes op m'n kaart bijgehouden. Maar ik heb nog nooit een centimeter gezien. Dus ik denk dat we gevalletje miscommunicatie hadden en dat we allebei hetzelfde meten bedoelen.

Alleen tijdens de bevalling.
Dan weet ik welke kant ik de spildraai op moet verwachten en welke kant ik kind op moet draaien bij eventuele complicaties.
pi_153220008
Bij mij wordt daar echt geen aandacht aan gegeven, het opmeten van mijn buik. De gyn voelt even en zegt dat het moeilijk voelen is en zet de echo erop. De verloskundige voelt vaak wel even en "controleert" dat met de echo. maar goed ik had in die periode ook steeds groeiecho's tussendoor dus is het denk ik ook minder noodzakelijk.
pi_153220013
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 16:11 schreef SaskiaR het volgende:
Omfg oeps!!!! Moet ik oeen meer onherkenbare naam hebben lol :)
Ik weet wie jij bent dan ook :) was gezellig toen :) Ongetwijfeld kom ik binnenkort nog wel eens op t spreekuur...
kom maar door haha :D
rond de tijd van jouw bevalling hoop ik aan t werk te zijn daar dus wie weet treffen we elkaar idd nog.
pi_153220017
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 16:10 schreef mignonne het volgende:
En je hebt gelijk hoor. Ik ben er wat skeptisch over. Ik snap waarom het nuttig zou zijn, maar ik zie ook wel dat er héél veel vrouwen ingestuurd worden met halve afbuigingen en die komen dan terug met prima echo's. Vooral die eerste GROW meting is funest. Vorig jaar deden we meten met 26 weken, zoals de grow voorschrijft, en als resultaat konden we bijna 90% insturen voor een echo vanwege te kleine buik. Tsja. Sindsdien starten we pas met 28/29 weken en nu gaat het beter, maar toch valt vrij veel nog te klein uit dan. Kinderziektes hoop ik dan maar.
Ik had nu voor het eerst zo'n GROW met 30 + 1. Gelukkig niks mis, maar goed, zekere voor het onzekere he.
  woensdag 3 juni 2015 @ 16:14:05 #63
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153220058
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 16:07 schreef Krisvc het volgende:

Links schijnt gunstiger te zijn volgens Spinningbabies. http://spinningbabies.com(...)cciput-anterior-loa/

Die van mij ligt al weken met z'n rug links, maar ik twijfel nog steeds enorm of ie nu heads down of up ligt. Maandag controle, ben benieuwd. En stiekem erg zenuwachtig, want ik ben zo bang voor een stuitligging, al weet ik dat het heus niet het einde van de wereld is en dat er nog opties genoeg zijn.
pi_153220065
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 16:12 schreef -ik86- het volgende:
Bij mij wordt daar echt geen aandacht aan gegeven, het opmeten van mijn buik. De gyn voelt even en zegt dat het moeilijk voelen is en zet de echo erop. De verloskundige voelt vaak wel even en "controleert" dat met de echo. maar goed ik had in die periode ook steeds groeiecho's tussendoor dus is het denk ik ook minder noodzakelijk.
Gynaecologen zijn vaak vergroeid met het echo-apparaat :P
hoewel er ook wel gyns zijn die een beetje een sport er van maken om te kijken of ze gelijk hebben met hun schattingen enzo :D maar idd, je kunt je afvragen wat de relevantie is als je steeds groeiecho's krijgt.
  woensdag 3 juni 2015 @ 16:16:46 #65
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153220117
Ik vind het best jammer nu dat ze bij mij niet zo scheutig zijn met echo's (laatste echo was de SEO 13 weken geleden), omdat ik benieuwd ben hoe ie er bij ligt, met z'n benen en armen enzo. Laatste keer kon ie nog baantjes trekken door m'n baarmoeder. :) Puur voor de fun dus hoor, voor de groei hoeven ze echt niet te kijken.
pi_153220144
ik heb vanmorgen nog even gespiekt :@ :D

kind ging helemaal los. Ik voel nog steeds he-le-maal niks _O-
En voor zover ik het zo snel kon ontwaren heeft ie vooral E. haar mond. Grappig <3
  woensdag 3 juni 2015 @ 16:20:37 #67
409579 LuDann
All the way
pi_153220214
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 16:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

Gynaecologen zijn vaak vergroeid met het echo-apparaat :P
hoewel er ook wel gyns zijn die een beetje een sport er van maken om te kijken of ze gelijk hebben met hun schattingen enzo :D maar idd, je kunt je afvragen wat de relevantie is als je steeds groeiecho's krijgt.
De gyns die ik tegen kom proberen wel te voelen of het hoofd boven of onder ligt om dat vervolgens te checken met de echo ja. Ze lijken doorgaans erg tevreden als ze het bij het rechte eind hebben. :P

Buik is hier nooit opgemeten. Hoogstens eens een opmerking dat de baarmoeder hoog ligt voor de termijn (na even voelen en schatten met de hand), maar dat wordt nergens genoteerd. Zal overbodig zijn vanwege groeiecho's?
  woensdag 3 juni 2015 @ 16:22:17 #68
409579 LuDann
All the way
pi_153220261
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 16:17 schreef mignonne het volgende:
ik heb vanmorgen nog even gespiekt :@ :D

kind ging helemaal los. Ik voel nog steeds he-le-maal niks _O-
En voor zover ik het zo snel kon ontwaren heeft ie vooral E. haar mond. Grappig <3
Cute. O+

Hebben jullie een 3D apparaat?
pi_153220262
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 16:20 schreef LuDann het volgende:

[..]

De gyns die ik tegen kom proberen wel te voelen of het hoofd boven of onder ligt om dat vervolgens te checken met de echo ja. Ze lijken doorgaans erg tevreden als ze het bij het rechte eind hebben. :P

Buik is hier nooit opgemeten. Hoogstens eens een opmerking dat de baarmoeder hoog ligt voor de termijn (na even voelen en schatten met de hand), maar dat wordt nergens genoteerd. Zal overbodig zijn vanwege groeiecho's?
hahahaha :D

ik liep ooit met een gyn mee en die zei ah joh, als je achteruit in kan parkeren dan kun je ook echo's maken. Ehm... ja... enough said over mijn parkeerskills :')
En een andere gyn liet me uitwendig onderzoek doen bij een tweeling, moest ik zeggen welk kind hoe en waar lag. Ging ze daarna met een echo kijken of ik het goed had. En een lol dat ze erbij had :D mijn hemel. Al die armen en benen en hoofd en hoofd en toen voelde ik nog een hoofd en toen was k in de war :+
pi_153220296
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 16:22 schreef LuDann het volgende:

[..]

Cute. O+

Hebben jullie een 3D apparaat?
Er zit wel een 3D stand op maar geen ideeeeee hoe die werkt :')
Maar als je heel veel echo's ziet dan zie je er vaak wel vanzelf meer in dan alleen maar grijs-zwart en botjes. Maar veel meer dan een mondje en vingertjes heb k nu ook niet gezien hoor ;)
pi_153220315
Ik vond de groeiecho's daarom ook niet vervelend Mariposas, even uitgebreid kindje spieken en onze echo mevrouw is altijd erg van het vertellen en laten zien en probeerde alle keren aan het einde nog even een mooie 3D foto van het gezichtje te krijgen, wat helaas nooit lukte omdat er altijd een hand of navelstreng voor zijn gezicht langs lag. De snelle echo's bij de gyn gaan zo snel dat je het haast niet ziet en die van de verloskundige zijn met een heel oud echo apparaat die dus zeer onduidelijk is. Morgen weer echo maar aangezien hij nu zo groot is, is dat voor mij ook niet meer zo duidelijk wat nou wat is. Ik vind nu de ctg helemaal leuk dat ik die morgen krijg :D
Want tijdens mijn opleiding ook op gyn/kraam gewerkt en daar mocht ik ze zelf aansluiten en ik vond dat altijd zo mooi en bijzonder en dacht dan altijd "o als ik toch later zwanger ben, dan wil ik dat ook" maar gelukkig nog geen reden tot ctg gehad. En morgen is ook alleen maar omdat het protocol is en heb ik er ook alle vertrouwen in dat het een prima ctg word.
  woensdag 3 juni 2015 @ 16:24:52 #72
409579 LuDann
All the way
pi_153220320
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 16:22 schreef mignonne het volgende:

[..]

hahahaha :D

ik liep ooit met een gyn mee en die zei ah joh, als je achteruit in kan parkeren dan kun je ook echo's maken. Ehm... ja... enough said over mijn parkeerskills :')
En een andere gyn liet me uitwendig onderzoek doen bij een tweeling, moest ik zeggen welk kind hoe en waar lag. Ging ze daarna met een echo kijken of ik het goed had. En een lol dat ze erbij had :D mijn hemel. Al die armen en benen en hoofd en hoofd en toen voelde ik nog een hoofd en toen was k in de war :+
:D

Stelletje lolbroeken, die gyns. :P
  woensdag 3 juni 2015 @ 16:27:47 #73
409579 LuDann
All the way
pi_153220392
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 16:23 schreef mignonne het volgende:

[..]

Er zit wel een 3D stand op maar geen ideeeeee hoe die werkt :')
Maar als je heel veel echo's ziet dan zie je er vaak wel vanzelf meer in dan alleen maar grijs-zwart en botjes. Maar veel meer dan een mondje en vingertjes heb k nu ook niet gezien hoor ;)
Maar das ook al heul leuk natuurlijk. :Y

Ik heb ook een mooi plaatje van het gezichtje in 2D. O+ Ik zit nu mobiel, zal hem er misschien vanavond even bij zoeken.

Morgen voor 3D, hoop dat Gup zich wil laten zien. :Y
pi_153220840
We zijn weer terug thuis.

Bloeddruk 138/95, de gyn vind het acceptabel en wilt de medicijnen nog niet verhogen. Wel een klein potje urine moeten afgeven en met een stickje de eiwitten gecheckt, de vpk vond hem negatief dus goed. Ik vond het wel iets wat verkleurd. Maar echt minimaal.
Groeiecho was goed. Ons meisje volgt haar eigen lijntje lijkt het. Alles ligt binnen de norm, maar beentjes een weekje achter, buik mooi op termijn :)
Uitslag van de 24u-urine heb ik morgen een belafspraak voor.

Volgende week een keer binnenlopen voor de bloeddruk en over 2 weken weer controle met de gyn.

Toen ik aangaf bij de gyn dat ik me er wel druk om maak en vroeg of dat dat ook gegrond was zei hij dat ik me niet druk moet maken (want dat is niet goed voor de bloeddruk) en dat ze het goed in de gaten houden.
Hij zei wel dat ik deze zwangerschap niet ga uitlopen en hij de verwachting heeft van 34-38 weken.
Het eiwitverlies is minimaal, het is niet goed maar nog niet zorgwekkend.

Dus daar moeten we op varen.

Al met al positief dus tot nu toe. Alleen morgen de urine nig afwachten :)
pi_153220881
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 16:44 schreef J0ycie88 het volgende:

Bloeddruk 138/95, de gyn vind het acceptabel en wilt de medicijnen nog niet verhogen. Wel een klein potje urine moeten afgeven en met een stickje de eiwitten gecheckt, de vpk vond hem negatief dus goed. Ik vond het wel iets wat verkleurd. Maar echt minimaal.
Groeiecho was goed. Ons meisje volgt haar eigen lijntje lijkt het. Alles ligt binnen de norm, maar beentjes een weekje achter, buik mooi op termijn :)

Volgende week een keer binnenlopen voor de bloeddruk en over 2 weken weer controle met de gyn.

Toen ik aangaf bij de gyn dat ik me er wel druk om maak en vroeg of dat dat ook gegrond was zei hij dat ik me niet druk moet maken (want dat is niet goed voor de bloeddruk) en dat ze het goed in de gaten houden.
Hij zei wel dat ik deze zwangerschap niet ga uitlopen en hij de verwachting heeft van 34-38 weken.

*O* Hoera voor Joycie!
Lekker thuis slapen en niet in het ziekenhuis
  woensdag 3 juni 2015 @ 16:48:19 #77
409579 LuDann
All the way
pi_153220959
Fijn Joycie!
pi_153221057
Yay :) :) :)
pi_153221397
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 16:44 schreef J0ycie88 het volgende:

Lastig om je niet druk te maken om je niet druk te maken :*
Schudden voor gebruik
pi_153221416
Yes joycie!
pi_153221587
Klinkt goed Joyce, mooi verjaardagskadootje (toch?) *O*

En dat buikmeten, doen ze hier ook... Maar ik liep volgens hun steeds rond de cm/week voor en nu niet meer dus prima. Vanochtend nog een check gehad en alles weer goed. Bloeddruk keurig, Henk vibi en nog steeds denkt ze dat ie over anderhalve week 3600gram is en volgende afspraak stond al dus was ook zo weer weg. Vind het wel jammer dat ik nu voor de 4e keer op rij de stagaire had terwijl het nu haar laatste week is. Dus tenzij ik vanavond/morgeochtend beval (kan me niet voorstellen :+ ) zie ik haar niet meer maar heb ik dus ook de afgelopen weken de andere meiden niet gezien eigenlijk... Nou ja, bij Minke "kende" ik de vlossen ook niet en das ook prima gegaan, dus geen ramp.
pi_153221609
Goed nieuws voor Joycie *O*

Hier ook net een sticker gehad! Bloeddruk was uitstekend, geen idee waarom hij vorige keer zo hoog was. En mijn buik is opgemeten met een meetlint, en loopt qua cm precies gelijk met m'n termijn. Vorige week 30 cm, deze week 31 :')
pi_153221731
Joycie, dat is goed nieuws voor nu *O* Lekker thuisblijven nog even (in elk geval tot je bevalling, duim ik voor ;))

Hier heeft baby een sticker! Zag er keurig uit (en bleef eindelijk een keer lang genoeg stil liggen!) 10 cm kop tot kont O+ En ik denk dat ik gezien heb welk geslacht 't wordt :o :o :o
pi_153221782
Fijn Joyce *O*
Sara
Merel
Ukje
pi_153221961
Joyce wat fijn! En goed dat ze het goed in de gaten houden! Hoop dat je 24uurs urine ook vrij van eiwitten is!
pi_153222213
Joycie: *O*

Bloesem: wil je/willen jullie dat ook graag weten?
pi_153222382
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 17:35 schreef Malteser het volgende:
Joycie: *O*

Bloesem: wil je/willen jullie dat ook graag weten?
Ik niet, manlief wel. Het compromis was dat we nee zouden antwoorden als gevraagd werd of we het wilden weten en dat we het zouden accepteren als het in enthousiasme verteld werd. Daarbij even geen rekening houdend met het feit dat je zelf mee ligt te kijken, haha! Nou ja, het maakt niet uit :)
pi_153222401
Fijn Joycie!! Klinkt in ieder geval allemaal positief!
pi_153222412
J0ycie *O*
pi_153222487
Oh Bloesem in die zin dan jammer dat je het geslacht waarschijnlijk dan toch hebt gezien. Bij ons vroegen ze het van tevoren zodat ze wisten of ze wel of niet om het geslacht heen moesten gaan (althans dat zeiden ze). Was dat bij jullie niet gebeurd?
pi_153222620
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 17:44 schreef kazy het volgende:
Oh Bloesem in die zin dan jammer dat je het geslacht waarschijnlijk dan toch hebt gezien. Bij ons vroegen ze het van tevoren zodat ze wisten of ze wel of niet om het geslacht heen moesten gaan (althans dat zeiden ze). Was dat bij jullie niet gebeurd?
Ja ze vroegen het wel, maar wij hebben gezegd dat ze het niet hoefden te vertellen, maar wel gewoon mochten kijken :) Het maakte me niet zoveel uit, was niet zo dat ik 't per sé niet wilde weten. We hebben 't er verder niet over gehad, dus wie weet zit ik er helemaal naast ;)
  woensdag 3 juni 2015 @ 17:57:23 #92
409579 LuDann
All the way
pi_153222917
Even jompelen voor de stickers van FF en Bloesem. *O*

En mijn baby even spammen. 8-) Dit was met 28 weken dacht ik.

Mijn moeder ziet hier alleen maar een aantal vlekken. :') Ik zie hier duidelijk het gezichtje, en ik denk niet dat dat komt door mijn ervaring met echo's maken want mijn man ziet het ook.
  woensdag 3 juni 2015 @ 18:08:02 #93
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_153223285
Ik zie ook een gezichtje LuDann :Y

Wat fijn Joycie *O*

En *O* voor de stickers *O*

Mijn moeder was hier gisteren ze heeft voor mij een zwangerschapsketting gemaakt O+ Ze zit op een edelsmeed-cursus, dus dat vond ze leuk om te doen. Ik vind het zo lief en knap! O+ Ben er echt blij mee :)
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_153224054
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 17:48 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Ja ze vroegen het wel, maar wij hebben gezegd dat ze het niet hoefden te vertellen, maar wel gewoon mochten kijken :) Het maakte me niet zoveel uit, was niet zo dat ik 't per sé niet wilde weten. We hebben 't er verder niet over gehad, dus wie weet zit ik er helemaal naast ;)
Ooh oke! Haha nou mij konden ze alles wijsmaken. Ik zag er echt niks in, in de echo van het geslacht dus :D Bij de derde keer echo en duidelijke uitleg van de echoscopiste was ik pas overtuigd.

En Ludann ik zie ook duidelijk het gezichtje! O+
pi_153225142
Wat fijn, joycie!

En ik zie ook niets op die echo, Lunapella!
pi_153225211
LuDann, ik zie het gezichtje ook hoor :)

Joycie, fijn nieuws!
  woensdag 3 juni 2015 @ 19:13:16 #97
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_153225359
Ik vind 'm ook duidelijk, LuDann. Het neusje is ook goed te zien. En volgens mij zit ze echt duidelijk met de knietjes opgetrokken voor d'r, volgens mij zie ik een onderbeen (scheenbeen).

Joyce, ik hoop dat je zo lang mogelijk de zwangerschap kan uitdragen. 38 weken zou echt heel mooi zijn.
pi_153225454
kan iemand me het gezicht painten? Ik zie het echt niet, en nu wil ik het weten ook!
pi_153225820
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:15 schreef Jagärtrut het volgende:
kan iemand me het gezicht painten? Ik zie het echt niet, en nu wil ik het weten ook!
+ 1

Ik dacht het te zien maar toen zei er iemand ook een been te zien las ik en nu zie ik niks meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')