Ooh die van de baby? Ja die wel natuurlijk, de buik, het bovenbeen en het hoofd natuurlijk.quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:33 schreef L-E het volgende:
Ah Joycie vandaar.. Geen ervaring met een guo
Saskia ik bedoel gemeten tijdens de echo he.
Hier meten ze nooit mijn buik bij een echo. Soms wordt er eerst wat gevoeld als er een co-assistent bij is.quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:20 schreef L-E het volgende:
[..]
Ze hebben bij de groeiecho de buik niet gemeten? Dat ben ik niet gewend
Ik ga gewoon uit van jou voorspellende gavequote:Op woensdag 3 juni 2015 12:38 schreef LuDann het volgende:
Joycie, ik had niet goed gelezen, dacht dat je de uitslag al had. Veel sterkte vanmiddag.
[..]
Hier meten ze nooit mijn buik bij een echo. Soms wordt er eerst wat gevoeld als er een co-assistent bij is.
Maar dat is toch waar een groeiecho voor bedoeld is? Meten van hoofd, buik en benen?quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:41 schreef L-E het volgende:
Oke, ik ga het nog een keer zeggen: met het meten van de buik tijdens een groeiecho bedoel ik de buik van de baby, niet de buik van de moeder. Blijkbaar is dat niet zo logisch als ik dacht
Ik hoop dat die gelijk heeft ja!quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:42 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik ga gewoon uit van jou voorspellende gave
Joh, vervelend. Sterkte met wachten!quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:58 schreef Ggirl het volgende:
Na 18! Minuten in de wacht bij de afdeling gynaecologie eindelijk een afspraak gemaakt! Beide VK hadden nog nooit n halscyste gezien, en met hun apparatuur was het dus ook niet nauwkeurig waar te nemen, vandaar de verwijzing. Nog maar n weekje afwachten dus!
Iemand van jullie ervaring met floradix? Ijzer zat gisterenavond op 6,8 dus werd aangeraden. Nu gaat mijn voorkeur uit naar t drankje ipv de pilletjes, maar vraag me af of het zo vies is als gezegd word?!
Mixen met verse sinaasappelsap. Of cool best ofzo. Dan is het best lekker. Pillen vond ik niks. Werkt goed, vond ik. Had het na de bevalling van Billie.quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:58 schreef Ggirl het volgende:
Na 18! Minuten in de wacht bij de afdeling gynaecologie eindelijk een afspraak gemaakt! Beide VK hadden nog nooit n halscyste gezien, en met hun apparatuur was het dus ook niet nauwkeurig waar te nemen, vandaar de verwijzing. Nog maar n weekje afwachten dus!
Iemand van jullie ervaring met floradix? Ijzer zat gisterenavond op 6,8 dus werd aangeraden. Nu gaat mijn voorkeur uit naar t drankje ipv de pilletjes, maar vraag me af of het zo vies is als gezegd word?!
En dan niet die van de moeder?quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:43 schreef LuDann het volgende:
[..]
Maar dat is toch waar een groeiecho voor bedoeld is? Meten van hoofd, buik en benen?
Dan zouden ze vast bij mij zorgen hebben over de lengte van mijn benenquote:Op woensdag 3 juni 2015 13:32 schreef LuDann het volgende:
[..]![]()
Ik zie het helemaal voor me nu. ''Nog even uw hoofd meten mevrouw''.
Ja, heb je van die korte pootjes?quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:34 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dan zouden ze vast bij mij zorgen hebben over de lengte van mijn benen
Het is me overkomen! Er was zorg om het grote hoofd van mijn oudste en we moeten naar de schoolarts. De arts zag ons, pakte een meetlint, legde het om mijn hoofd en vervolgens om dat van mijn man en zei 'Ah, familiair, tot ziens!'quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:32 schreef LuDann het volgende:
[..]![]()
Ik zie het helemaal voor me nu. ''Nog even uw hoofd meten mevrouw''.
Maar mijn buik is dan weer prima gegroeid de laatste maandquote:
Wheheheeh Same Herequote:Op woensdag 3 juni 2015 13:34 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dan zouden ze vast bij mij zorgen hebben over de lengte van mijn benen
quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:38 schreef McLaura het volgende:
[..]
Het is me overkomen! Er was zorg om het grote hoofd van mijn oudste en we moeten naar de schoolarts. De arts zag ons, pakte een meetlint, legde het om mijn hoofd en vervolgens om dat van mijn man en zei 'Ah, familiair, tot ziens!'
Wel goed dat ze daar naar kijken. Vrienden van mijn man hebben meer dan 10 groeiecho's gehad omdat het kindje steeds achterliep op de groei (gemiddelde). No shit sherlock, de ouders zijn beiden niet langer dan 1,50 meter ofzo.quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:38 schreef McLaura het volgende:
[..]
Het is me overkomen! Er was zorg om het grote hoofd van mijn oudste en we moeten naar de schoolarts. De arts zag ons, pakte een meetlint, legde het om mijn hoofd en vervolgens om dat van mijn man en zei 'Ah, familiair, tot ziens!'
Tuurlijk, ik vond het ook prima. Flip heeft niet zo'n groot hoofd tot nu toe, maar als hij dat toch ook blijkt te hebben ga ik gewoon weer hoor. Niks mis met een extra check als het om medische zaken gaat.quote:
In dat geval ben ik al 30 weken ofzo.quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:13 schreef -Spring het volgende:
Mijn vk meet wel elke keer mijn buik.Van boven tot helemaal onderaan mn schaambeen. Het aantal centimeters moet overeenkomen met het aantal weken zwanger.
Het lijkt mij zelf niet echt een betrouwbare methode, maar goed, wie ben ik.![]()
Herkenbaar. Ik ga altijd shoppen als ik m'n kledingkast eindelijk heb opgeruimdquote:Op woensdag 3 juni 2015 14:18 schreef Krisvc het volgende:
Was dat dan niet eerder duidelijk gemaakt van de hartruis McLaura?
LuDann, lekker geregeld allemaal zeg, pff. Hoe voel je je zelf bij het flauwvallen?
Ik heb een goede eerste verlofdag. 11 uur geslapen, want kennelijk kon ik door de rust in m'n hoofd ineens wel lekker slapen. Half uurtje het winkelcentrum in geweest (dat is dan ook wel m'n max qua waggelen). Allerlei soorten verschillende billendoekjes gehaald.Want ze gaan toch wel op en ik wil uitproberen welke het fijnste zijn.
Sinds dit weekend hebben we in plaats van 2,5 boekenkasten ineens 4 boekenkasten. Dus ik heb alles net heel rustig op mijn manier opnieuw ingedeeld. I'm such a nerd. En het mooiste is om ruimte over te hebben. Ik ben geneigd om nieuwe boeken te gaan kopen.
Man heeft wel gedoe met werk. Ze doen moeilijk met z'n rooster rondom m'n bevalling. Alles was geregeld, hij zou in juni en juli geen oproepdiensten hebben, maar dat hebben ze nu ineens omgegooid. Want het zou niet anders kunnen. Heel erg irritant.
Dat deed de VK bij mij ook, gister. Tot waar de baarmoeder zit. En dat kreeg ik dan weer op een curve getekend. Dat doen ze ipv echo's, hier.quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:13 schreef -Spring het volgende:
Mijn vk meet wel elke keer mijn buik.Van boven tot helemaal onderaan mn schaambeen. Het aantal centimeters moet overeenkomen met het aantal weken zwanger.
Het lijkt mij zelf niet echt een betrouwbare methode, maar goed, wie ben ik.![]()
Fijn dat je goed geslapen hebt, kennelijk was je inderdaad hard toe aan verlof. Wat rot dat ze moeilijk doen op het werk van je man zeg.quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:18 schreef Krisvc het volgende:
Was dat dan niet eerder duidelijk gemaakt van de hartruis McLaura?
LuDann, lekker geregeld allemaal zeg, pff. Hoe voel je je zelf bij het flauwvallen?
Ik heb een goede eerste verlofdag. 11 uur geslapen, want kennelijk kon ik door de rust in m'n hoofd ineens wel lekker slapen. Half uurtje het winkelcentrum in geweest (dat is dan ook wel m'n max qua waggelen). Allerlei soorten verschillende billendoekjes gehaald.Want ze gaan toch wel op en ik wil uitproberen welke het fijnste zijn.
Sinds dit weekend hebben we in plaats van 2,5 boekenkasten ineens 4 boekenkasten. Dus ik heb alles net heel rustig op mijn manier opnieuw ingedeeld. I'm such a nerd. En het mooiste is om ruimte over te hebben. Ik ben geneigd om nieuwe boeken te gaan kopen.
Man heeft wel gedoe met werk. Ze doen moeilijk met z'n rooster rondom m'n bevalling. Alles was geregeld, hij zou in juni en juli geen oproepdiensten hebben, maar dat hebben ze nu ineens omgegooid. Want het zou niet anders kunnen. Heel erg irritant.
Oja? Die theorie kende ik niet. Hier meten ze t ook elke keer op, maar geen idee dat dat ongeveer moest kloppen met t aantal weken zwangerschap.quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:13 schreef -Spring het volgende:
bij mij was het gister 25 bij 25 weken..quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:55 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Oja? Die theorie kende ik niet. Hier meten ze t ook elke keer op, maar geen idee dat dat ongeveer moest kloppen met t aantal weken zwangerschap.
Checkt in t boekje. Vorige keer 20 cm bij 22 weken zwangerschap
Dat doen ze hier ook altijd, of nouja, ze meten (nu) de hoogte van de baarmoeder vanaf de navel. Bij mij komt het altijd exact overeen met de termijn.quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:13 schreef -Spring het volgende:
Bij mij is dat ook de normale methode. En als ze dan denkt det het niet klopt, verwijst ze je door naar de echopraktijk (dat is weer ergens anders, beetje onhandig).quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:13 schreef -Spring het volgende:
Soms snap ik niet dat wij bij dezelfde vk lopen, want ik ben serieus nog nooit opgemeten.quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:57 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dat doen ze hier ook altijd, of nouja, ze meten (nu) de hoogte van de baarmoeder vanaf de navel. Bij mij komt het altijd exact overeen met de termijn.
Hoe ver ben jij nu? Want de Grow doe je in principe pas vanaf 28 weken zwangerschapquote:Op woensdag 3 juni 2015 15:40 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Soms snap ik niet dat wij bij dezelfde vk lopen, want ik ben serieus nog nooit opgemeten.
Tuurlijk niet, wat ben ik dan in hemelsnaam? 57 weken?quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:26 schreef silliegirl het volgende:
[..]
In dat geval ben ik al 30 weken ofzo.En nu?
Wat raar, ik word ook steeds door verschillende personen gemeten, dus 't is niet persoonsgebonden. (overigens is het voor mij net 1 dezelfde persoon ofzo, ik vind ze allemaal zo op elkaar lijken.quote:Op woensdag 3 juni 2015 15:40 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Soms snap ik niet dat wij bij dezelfde vk lopen, want ik ben serieus nog nooit opgemeten.
Serieus? Bij mij al vanaf het begin zo'n beetje. En ik weet van een vriendin die bij Marga K. loopt, ook. Die kwam met 8 weken daar voor de intake, en kreeg te horen dat ze al minstens 12 weken moest zijn op basis van de hoogte van haar baarmoeder.quote:Op woensdag 3 juni 2015 15:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hoe ver ben jij nu? Want de Grow doe je in principe pas vanaf 28 weken zwangerschap
Dat kan. Er lopen een aantal dingen door elkaar hier merk ikquote:Op woensdag 3 juni 2015 15:44 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mijn VK meet ook inderdaad, maar sinds 26 of 27 weken pas geloof ik. Heeft dat iets met die IRIS-studie te maken?
Je meet altijd met de handen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 15:56 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Wat raar, ik word ook steeds door verschillende personen gemeten, dus 't is niet persoonsgebonden. (overigens is het voor mij net 1 dezelfde persoon ofzo, ik vind ze allemaal zo op elkaar lijken.)
[..]
Serieus? Bij mij al vanaf het begin zo'n beetje. En ik weet van een vriendin die bij Marga K. loopt, ook. Die kwam met 8 weken daar voor de intake, en kreeg te horen dat ze al minstens 12 weken moest zijn op basis van de hoogte van haar baarmoeder.![]()
Hebben we het wel over hetzelfde, ze meten iets met de vingers? Ik heb ook steeds daarover vermeldingen op m'n kaart, alleen die heb ik nu niet bij de hand, dus ik weet even niet wat daar op staat.
Dat 2/3 nx enz. herinner ik me wel, dat is inderdaad wat ze steeds meten bij mij.quote:Op woensdag 3 juni 2015 16:00 schreef mignonne het volgende:
[..]
Je meet altijd met de handen.
Ik wil altijd weten hoe kind ligt, ook al is dat voor sommige momenten nog niet relevant. Bij 30 weken boeit het echt niet of de rug links of rechts ligt bijvoorbeeld. Maar toch. Je voelt altijd aan de buik.
Het meest gebruikelijke is dat er ook met de handen 'gemeten' wordt. Dan krijg je dingen op je kaart als 1/2 ns, ORN, 2/3 nx 3/4 nx enzovoorts.
En daarnaast is het meten met 'blinde' cm nu dus erg in opkomst. Maar lang niet alle praktijken doen dat al. Regio Delft doet het nu ruim 1,5 jaar. Regio DH is er geloof ik nog niet heel erg mee bezig.
quote:Op woensdag 3 juni 2015 16:04 schreef SaskiaR het volgende:
Ik kom uit Delft, daar deden ze dat idd. Kwam een mooi plotje uit van de groeicurve van het kind.
Maar ze deed ook de cm's over de baarmoeder.
Maar ook al lijkt het bij het blind meten dan te klein, uit de groeiecho kwam niks bijzonders. Dus dan zegt het toch niet zo heel veel blijkbaar.
Alleen tijdens de bevalling.quote:Op woensdag 3 juni 2015 16:07 schreef Krisvc het volgende:
Ik ben inmiddels 35 weken, dus als ze nu pas gaan beginnen met meten moeten ze ermee opschieten.
Ja, er wordt wel iedere keer gemeten met handen en dat wordt netjes op m'n kaart bijgehouden. Maar ik heb nog nooit een centimeter gezien. Dus ik denk dat we gevalletje miscommunicatie hadden en dat we allebei hetzelfde meten bedoelen.
Maakt het trouwens iets uit welke kant het ruggetje op ligt?
kom maar door hahaquote:Op woensdag 3 juni 2015 16:11 schreef SaskiaR het volgende:
Omfg oeps!!!! Moet ik oeen meer onherkenbare naam hebben lol
Ik weet wie jij bent dan ookwas gezellig toen
Ongetwijfeld kom ik binnenkort nog wel eens op t spreekuur...
Ik had nu voor het eerst zo'n GROW met 30 + 1. Gelukkig niks mis, maar goed, zekere voor het onzekere he.quote:Op woensdag 3 juni 2015 16:10 schreef mignonne het volgende:
En je hebt gelijk hoor. Ik ben er wat skeptisch over. Ik snap waarom het nuttig zou zijn, maar ik zie ook wel dat er héél veel vrouwen ingestuurd worden met halve afbuigingen en die komen dan terug met prima echo's. Vooral die eerste GROW meting is funest. Vorig jaar deden we meten met 26 weken, zoals de grow voorschrijft, en als resultaat konden we bijna 90% insturen voor een echo vanwege te kleine buik. Tsja. Sindsdien starten we pas met 28/29 weken en nu gaat het beter, maar toch valt vrij veel nog te klein uit dan. Kinderziektes hoop ik dan maar.
Links schijnt gunstiger te zijn volgens Spinningbabies. http://spinningbabies.com(...)cciput-anterior-loa/quote:Op woensdag 3 juni 2015 16:07 schreef Krisvc het volgende:
Maakt het trouwens iets uit welke kant het ruggetje op ligt?
Gynaecologen zijn vaak vergroeid met het echo-apparaatquote:Op woensdag 3 juni 2015 16:12 schreef -ik86- het volgende:
Bij mij wordt daar echt geen aandacht aan gegeven, het opmeten van mijn buik. De gyn voelt even en zegt dat het moeilijk voelen is en zet de echo erop. De verloskundige voelt vaak wel even en "controleert" dat met de echo. maar goed ik had in die periode ook steeds groeiecho's tussendoor dus is het denk ik ook minder noodzakelijk.
De gyns die ik tegen kom proberen wel te voelen of het hoofd boven of onder ligt om dat vervolgens te checken met de echo ja. Ze lijken doorgaans erg tevreden als ze het bij het rechte eind hebben.quote:Op woensdag 3 juni 2015 16:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
Gynaecologen zijn vaak vergroeid met het echo-apparaat![]()
hoewel er ook wel gyns zijn die een beetje een sport er van maken om te kijken of ze gelijk hebben met hun schattingen enzomaar idd, je kunt je afvragen wat de relevantie is als je steeds groeiecho's krijgt.
Cute.quote:Op woensdag 3 juni 2015 16:17 schreef mignonne het volgende:
ik heb vanmorgen nog even gespiekt![]()
![]()
kind ging helemaal los. Ik voel nog steeds he-le-maal niks![]()
En voor zover ik het zo snel kon ontwaren heeft ie vooral E. haar mond. Grappig <3
hahahahaquote:Op woensdag 3 juni 2015 16:20 schreef LuDann het volgende:
[..]
De gyns die ik tegen kom proberen wel te voelen of het hoofd boven of onder ligt om dat vervolgens te checken met de echo ja. Ze lijken doorgaans erg tevreden als ze het bij het rechte eind hebben.
Buik is hier nooit opgemeten. Hoogstens eens een opmerking dat de baarmoeder hoog ligt voor de termijn (na even voelen en schatten met de hand), maar dat wordt nergens genoteerd. Zal overbodig zijn vanwege groeiecho's?
Er zit wel een 3D stand op maar geen ideeeeee hoe die werktquote:
quote:Op woensdag 3 juni 2015 16:22 schreef mignonne het volgende:
[..]
hahahaha![]()
ik liep ooit met een gyn mee en die zei ah joh, als je achteruit in kan parkeren dan kun je ook echo's maken. Ehm... ja... enough said over mijn parkeerskills![]()
En een andere gyn liet me uitwendig onderzoek doen bij een tweeling, moest ik zeggen welk kind hoe en waar lag. Ging ze daarna met een echo kijken of ik het goed had. En een lol dat ze erbij hadmijn hemel. Al die armen en benen en hoofd en hoofd en toen voelde ik nog een hoofd en toen was k in de war
Maar das ook al heul leuk natuurlijk.quote:Op woensdag 3 juni 2015 16:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
Er zit wel een 3D stand op maar geen ideeeeee hoe die werkt![]()
Maar als je heel veel echo's ziet dan zie je er vaak wel vanzelf meer in dan alleen maar grijs-zwart en botjes. Maar veel meer dan een mondje en vingertjes heb k nu ook niet gezien hoor
quote:Op woensdag 3 juni 2015 16:44 schreef J0ycie88 het volgende:
We zijn weer terug thuis.
Bloeddruk 138/95, de gyn vind het acceptabel en wilt de medicijnen nog niet verhogen. Wel een klein potje urine moeten afgeven en met een stickje de eiwitten gecheckt, de vpk vond hem negatief dus goed. Ik vond het wel iets wat verkleurd. Maar echt minimaal.
Groeiecho was goed. Ons meisje volgt haar eigen lijntje lijkt het. Alles ligt binnen de norm, maar beentjes een weekje achter, buik mooi op termijn![]()
Uitslag van de 24u-urine heb ik morgen een belafspraak voor.
Volgende week een keer binnenlopen voor de bloeddruk en over 2 weken weer controle met de gyn.
Toen ik aangaf bij de gyn dat ik me er wel druk om maak en vroeg of dat dat ook gegrond was zei hij dat ik me niet druk moet maken (want dat is niet goed voor de bloeddruk) en dat ze het goed in de gaten houden.
Hij zei wel dat ik deze zwangerschap niet ga uitlopen en hij de verwachting heeft van 34-38 weken.
Het eiwitverlies is minimaal, het is niet goed maar nog niet zorgwekkend.
Dus daar moeten we op varen.
Al met al positief dus tot nu toe. Alleen morgen de urine nig afwachten
Lastig om je niet druk te maken om je niet druk te makenquote:Op woensdag 3 juni 2015 16:44 schreef J0ycie88 het volgende:
We zijn weer terug thuis.
Bloeddruk 138/95, de gyn vind het acceptabel en wilt de medicijnen nog niet verhogen. Wel een klein potje urine moeten afgeven en met een stickje de eiwitten gecheckt, de vpk vond hem negatief dus goed. Ik vond het wel iets wat verkleurd. Maar echt minimaal.
Groeiecho was goed. Ons meisje volgt haar eigen lijntje lijkt het. Alles ligt binnen de norm, maar beentjes een weekje achter, buik mooi op termijn![]()
Uitslag van de 24u-urine heb ik morgen een belafspraak voor.
Volgende week een keer binnenlopen voor de bloeddruk en over 2 weken weer controle met de gyn.
Toen ik aangaf bij de gyn dat ik me er wel druk om maak en vroeg of dat dat ook gegrond was zei hij dat ik me niet druk moet maken (want dat is niet goed voor de bloeddruk) en dat ze het goed in de gaten houden.
Hij zei wel dat ik deze zwangerschap niet ga uitlopen en hij de verwachting heeft van 34-38 weken.
Het eiwitverlies is minimaal, het is niet goed maar nog niet zorgwekkend.
Dus daar moeten we op varen.
Al met al positief dus tot nu toe. Alleen morgen de urine nig afwachten
Ik niet, manlief wel. Het compromis was dat we nee zouden antwoorden als gevraagd werd of we het wilden weten en dat we het zouden accepteren als het in enthousiasme verteld werd. Daarbij even geen rekening houdend met het feit dat je zelf mee ligt te kijken, haha! Nou ja, het maakt niet uitquote:Op woensdag 3 juni 2015 17:35 schreef Malteser het volgende:
Joycie:![]()
Bloesem: wil je/willen jullie dat ook graag weten?
Ja ze vroegen het wel, maar wij hebben gezegd dat ze het niet hoefden te vertellen, maar wel gewoon mochten kijkenquote:Op woensdag 3 juni 2015 17:44 schreef kazy het volgende:
Oh Bloesem in die zin dan jammer dat je het geslacht waarschijnlijk dan toch hebt gezien. Bij ons vroegen ze het van tevoren zodat ze wisten of ze wel of niet om het geslacht heen moesten gaan (althans dat zeiden ze). Was dat bij jullie niet gebeurd?
Ooh oke! Haha nou mij konden ze alles wijsmaken. Ik zag er echt niks in, in de echo van het geslacht dusquote:Op woensdag 3 juni 2015 17:48 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ja ze vroegen het wel, maar wij hebben gezegd dat ze het niet hoefden te vertellen, maar wel gewoon mochten kijkenHet maakte me niet zoveel uit, was niet zo dat ik 't per sé niet wilde weten. We hebben 't er verder niet over gehad, dus wie weet zit ik er helemaal naast
+ 1quote:Op woensdag 3 juni 2015 19:15 schreef Jagärtrut het volgende:
kan iemand me het gezicht painten? Ik zie het echt niet, en nu wil ik het weten ook!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |