Alleen de beste kunnen blijven! Mooie publiciteitsstunt van Albert Heijn en een dikke middelvinger naar alle 18-jarigen die kunnen oprotten.quote:Tom is super!
Marieke van Essen
Tom Voogt (24) uit Schipluiden is de ideale werknemer. De immer goedgemutste vakkenvuller is altijd op tijd, verzuimt nooit en wil het liefste manager van de Albert Heijn worden. Mogelijk dat dit nog gaat lukken ook, want Tom is de eerste supermarktmedewerker met het syndroom van Down die een vaste aanstelling heeft gekregen.
Uit cijfers van de Stichting Down Syndroom blijkt dat van de circa 1700 mensen met down tussen de 21 en 30 jaar nog geen vijf procent een betaalde baan heeft in een regulier bedrijf. „Officiële cijfers zijn niet bekend, maar naar schatting gaat het om ongeveer vijftig mensen”, zegt woordvoerder Gert de Graaf. „Het komt dus niet veel voor, maar tegelijkertijd blijkt ook dat werkgevers positiever tegen deze groep aankijken dan ouders en leerkrachten vaak denken.”
Quinten van der Meis, supermarktmanager in het centrum van Delft en baas van Tom, is zo’n werkgever. Hij aarzelde geen moment toen er na drie tijdelijke contracten een besluit moest worden genomen over de toekomst van hun toegewijde personeelslid. „Hij past heel goed in het team met allemaal jonge mensen”, zegt Van der Meis. „Hij is loyaal, vriendelijk, enthousiast en ontzettend gemotiveerd. Zo’n medewerker neem ik met alle liefde aan.” (edit: Telegraaf )
Ik vind het al nieuwswaardig dat er überhaupt iemand op de winkelvloer een vast contract krijgt.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:03 schreef Nemephis het volgende:
Nieuws van niveaau SBS6 maar wel leuk voor die jongen
Zo hoog zijn die subsidie's niet hoorquote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:04 schreef DrDentz het volgende:
Lees: ik vang er subsidie voor en daarmee is hij goedkoper dan een 18-jarige.
Hangt van zijn loonwaarde af hè.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:08 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Zo hoog zijn die subsidie's niet hoor
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:05 schreef FritzWepper het volgende:
Ik heb op een blauwe maandag ook nog even bij Albert Heijn gewerkt en toen liep daar ook een verstandelijk gehandicapte collega rond: Roger. Die jongen had bijna de status van God bij het management en gedroeg zich daar dan ook naar
Roger that.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:05 schreef FritzWepper het volgende:
Ik heb op een blauwe maandag ook nog even bij Albert Heijn gewerkt en toen liep daar ook een verstandelijk gehandicapte collega rond: Roger. Die jongen had bijna de status van God bij het management en gedroeg zich daar dan ook naar
Alsnog zie ik nooit mensen met het syndroo van Down in de supermarkt, dus zo gewoon is het niet, ondanks de lage kosten.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Kost AH geen drol zo'n subsidie daarvoor. Maar wel leuk uiteraard voor Tom.
Nou ja de meeste functie's die mensen met een dergelijke beperking kunnen uitvoeren zijn niet de functie's met hoge salarissenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hangt van zijn loonwaarde af hè.
Maar voor het grote financiële gewin hoef je het niet te doen, daarvoor heeft zo'n jongen waarschijnlijk te veel begeleiding nodig en is hij niet breed genoeg inzetbaar. Maar het is wel goed dat grote werkgevers hier het voortouw in nemen.
En het zal ongetwijfeld hebben meegespeeld dat het aardig wat negatieve reacties van de vaste klantenkring had opgeleverd als Tom eruit had gemoeten. Is niet erg.
Mij ook. Leuk om te lezen dat er bedrijven zijn die ook mensen met het syndroom van Down een kans geven.quote:
Volgens mij heeft hij een vast contract gekregen dus krijgt hij gewoon betaald.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:04 schreef DrDentz het volgende:
Quinten van der Meis, supermarktmanager in het centrum van Delft en baas van Tom, is zo’n werkgever. Hij aarzelde geen moment toen er na drie tijdelijke contracten een besluit moest worden genomen over de toekomst van hun toegewijde personeelslid. „Hij past heel goed in het team met allemaal jonge mensen”, zegt Van der Meis. „Hij is loyaal, vriendelijk, enthousiast en ontzettend gemotiveerd. Zo’n medewerker neem ik met alle liefde aan.”
Lees: ik vang er subsidie voor en daarmee is hij goedkoper dan een 18-jarige.
Zat er ook nog een meisje met borderline tussen? Die zijn nog wel eens aardig om een keer te neuken.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:02 schreef DrDentz het volgende:
Ik heb bij McDonald's gewerkt, daar hadden ze ook 3 wajongers in dienst.
ADD geloof ikquote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:06 schreef Downwards het volgende:
[..]
Zat er ook nog een meisje met borderline tussen? Die zijn nog wel eens aardig om een keer te neuken.
Valt dus nog mee dat Blokker nalaat om hier een ordinaire promotiestunt van te maken.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:19 schreef Resistor het volgende:
Is dit nou zo bijzonder? Hier bij de lokale Blokker werkt ook iemand met een verstandelijke beperking. Geen idee of die een vast contract heeft, maar ze loopt er ook al een hele tijd.
Ik neem aan dat hij in het begin zeker extra begeleiding zal hebben gehad.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hangt van zijn loonwaarde af hè.
Maar voor het grote financiële gewin hoef je het niet te doen, daarvoor heeft zo'n jongen waarschijnlijk te veel begeleiding nodig en is hij niet breed genoeg inzetbaar. Maar het is wel goed dat grote werkgevers hier het voortouw in nemen.
En het zal ongetwijfeld hebben meegespeeld dat het aardig wat negatieve reacties van de vaste klantenkring had opgeleverd als Tom eruit had gemoeten. Is niet erg.
Maar Albert Heijn wel! En die kunnen bij de Telegraaf gewoon redactionele ruimte inkopen.quote:
Beetje jammer dat die simpele Dennis geen aandacht krijgt.quote:Op woensdag 3 juni 2015 02:29 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar Albert Heijn wel! En die kunnen bij de Telegraaf gewoon redactionele ruimte inkopen.
Ik zie ze anders regelmatig. Bij de kassa bijvoorbeeld, als ze wachten totdat de caissière hun totaalbedrag heeft genoemd om de portemonnee tevoorschijn te halen en daar hun rode muntjes een voor een uit te halen. Of midden in het gangpad, babbelend met een andere downie terwijl hun kinderen rondrennen. Of in de fruitafdeling, waar ze rustig alle appels stuk voor stuk uit de mand halen, die eens goed onderzoeken en ze vervolgens terugleggen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:20 schreef TC03 het volgende:
[..]
Alsnog zie ik nooit mensen met het syndroo van Down in de supermarkt, dus zo gewoon is het niet, ondanks de lage kosten.
Het beleid van de Albert Heijn kennende, is het zeker lullig dat iemand van 18 eruit moet omdat hij te oud is, terwijl Tem als bedrijfsmongool van 24 wél mag blijven.quote:Op woensdag 3 juni 2015 22:06 schreef DrDentz het volgende:
Is voor die andere medewerkers niet demotiverend dat een mongool hun werk ook uitvoert en het misschien zelfs beter doet?
Ja, ik dacht dat hij het was ....quote:Op woensdag 3 juni 2015 09:04 schreef Frutsel het volgende:
[..]
We hebben een FA die Tem heet, pas op
Istie alweer FA joh.quote:Op woensdag 3 juni 2015 09:04 schreef Frutsel het volgende:
[..]
We hebben een FA die Tem heet, pas op
Je was me voor..quote:Op donderdag 4 juni 2015 08:46 schreef kovenant het volgende:
Het is zo slecht gesteld met de arbeidsmarkt dat mensen die een vast contract krijgen nu ook gewoon nieuws zijn.
Hoezo? Er komen 50000 banen bij!quote:Op donderdag 4 juni 2015 08:46 schreef kovenant het volgende:
Het is zo slecht gesteld met de arbeidsmarkt dat mensen die een vast contract krijgen nu ook gewoon nieuws zijn.
Inderdaad, nu moet je allemaal shitbaantjes aannemen als je snel snel wat wil bijverdienen want ze nemen je op 24e nergens aan.quote:Op donderdag 4 juni 2015 11:12 schreef Individual het volgende:
24 jaar is stokoud voor een AH inpakker. Het is dan ook een bijzondere situatie.
Het NL systeem van hoe ouder je bent hoe automatisch je meer betaald wordt is krankzinnig.
Tenzij je mongool wordtquote:Op donderdag 4 juni 2015 11:38 schreef Donnis het volgende:
[..]
Inderdaad, nu moet je allemaal shitbaantjes aannemen als je snel snel wat wil bijverdienen want ze nemen je op 24e nergens aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |