abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 juni 2015 @ 07:53:14 #1
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_153177935

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat.. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>> Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

>>> Er gaat een aantal Fok!-teams meedoen aan de Ekiden (estafette-marathon) in Rotterdam op 4 juli. Wil jij ook meedoen, stuur dan een PM aan pijll, en geef aan welke afstand je zou willen lopen.

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2015 Challenge
SPOILER: Verlopen challenges
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 0% gewijzigd door YUR op 02-06-2015 20:14:44 ]
F means you're fucked
pi_153177959
Asfalt is zeker niet goed voor je, ik ken geen enkel gezond mens die dat op zijn dieet heeft staan :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 07:59:47 #3
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_153177984
YUR, kan je deze uit de OP halen:

20 juni 2015- Inner Circle Run (Hendrik Ido Ambacht)
• MaleDuck - 5 km

Thanks!
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  dinsdag 2 juni 2015 @ 08:01:11 #4
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_153177995
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 07:59 schreef MaleDuck het volgende:
YUR, kan je deze uit de OP halen:

20 juni 2015- Inner Circle Run (Hendrik Ido Ambacht)
• MaleDuck - 5 km

Thanks!
^O^
F means you're fucked
  dinsdag 2 juni 2015 @ 08:13:11 #5
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_153178089
Dat Schotse filmpje O+ Alleen hij mag wel wat korter (de wedstrijd).

Onze trainer heeft het plan opgevat om vanavond in het Delftse Hout te gaan trainen. Jammer dat het geen beter weer is.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 08:16:16 #6
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_153178128
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 08:13 schreef Quoi het volgende:
Dat Schotse filmpje O+ Alleen hij mag wel wat korter (de wedstrijd).

Onze trainer heeft het plan opgevat om vanavond in het Delftse Hout te gaan trainen. Jammer dat het geen beter weer is.
Ik wilde vandaag mijn training met de hardloopbuggy doen. Maar dat doe ik ook maar ff niet :{
F means you're fucked
  dinsdag 2 juni 2015 @ 08:33:08 #7
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_153178290
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 08:16 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik wilde vandaag mijn training met de hardloopbuggy doen. Maar dat doe ik ook maar ff niet :{
Lijkt me niks nee, dat mini dan de lucht in vliegt :N

Nu zit ik wel door dat filmpje de hele dag met een bepaald liedje in m'n hoofd :X
  dinsdag 2 juni 2015 @ 08:42:50 #8
351203 zouzomaarkunnen
zouzomaarkunnen
pi_153178405
Ik kreeg bericht over mijn start nummer van a.s. zondag. Top 10 nummer! Ik hoop dat dat geen verwachtingen schept.... :@ :o :P
  dinsdag 2 juni 2015 @ 08:43:52 #9
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_153178414
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 08:42 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Ik kreeg bericht over mijn start nummer van a.s. zondag. Top 10 nummer! Ik hoop dat dat geen verwachtingen schept.... :@ :o :P
Dat zou zomaar kunnen!
F means you're fucked
  dinsdag 2 juni 2015 @ 08:44:36 #10
351203 zouzomaarkunnen
zouzomaarkunnen
pi_153178430
_O-
  dinsdag 2 juni 2015 @ 08:49:24 #11
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_153178501
Ik was exact dezelfde tekst aan het intikken :D

Wat zijn we scherp.
pi_153178598
Ik heb gisteren ook getraild en nergens last van. Dwars door/over de Soesterduinen gerend. Woensdag nog een training en dan moet het zondag gebeuren. Al willen een aantal nu starten op 1.55 geloof ik. Ik kijk wel even wat ik doe.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 09:07:03 #13
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_153178743
TT ^O^
ondanks het lichaam nog wat moe aanvoelde ging mij 6km rondje in een hobbeltempo boven verwachting
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_153179296
Hoi allemaal! Via een tip van Swetsenegger kwam ik bij dit topic.

Ik overweeg om na mijn vakantie te beginnen met hardlopen. In het verleden aantal gevoetbald. Hier moest ik mee stoppen vanwege mijn rug (op een gegeven moment letterlijk de kleedkamer ingedragen..). Dus ben benieuwd of ik het ga volhouden..

Vandaar dat ik mij afvroeg of er mensen een loopanalyse hebben afgenomen bij een sportwinkel en hun ervaringen hiermee..
En weet iemand waar dit kan in Utrecht?

Daarnaast nog een leerpuntje tijden hardlopen: via mijn neus inademen ipv mijn mond. In het verder aantal keer hyperventileren hierdoor...

Als er nog meer tips zijn voor een beginnerling: GRAAG!! :D
pi_153179340
Heeft hier iemand wel eens de Yasso 800 toegepast in zijn of haar marathontraining? En dan bedoel ik niet een keer 800tjes lopen maar consequent volgens de methode naar 10x800 opbouwen. Ik wil deze namelijk aan mijn training toevoegen maar daarvoor moet ik tempotrainingen naar voren verplaatsen of eruit halen. Ik vraag mij af wat handiger is. De tempotrainingen naar voren halen met een rustdag voor de Yasso's (lijkt mij wel intensief naarmate de training vordert) of helemaal vervangen door loopjes die iets minder tegen de anaerobe drempel aanliggen. Ik zou daar voor de variatie af en toe een fartlektraining voor kunnen doen. Ik zou ze eventueel ook alleen de eerste weken van de training kunnen doen als je nog niet zoveel 800tjes hoeft te lopen.
pi_153179358
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 09:44 schreef Grace_Marks het volgende:

Ik overweeg om na mijn vakantie te beginnen met hardlopen. In het verleden aantal gevoetbald. Hier moest ik mee stoppen vanwege mijn rug (op een gegeven moment letterlijk de kleedkamer ingedragen..). Dus ben benieuwd of ik het ga volhouden..

Vandaar dat ik mij afvroeg of er mensen een loopanalyse hebben afgenomen bij een sportwinkel en hun ervaringen hiermee..

Daarnaast nog een leerpuntje tijden hardlopen: via mijn neus inademen ipv mijn mond. In het verder aantal keer hyperventileren hierdoor...

Ik ken alleen de Runner's World bij het Stadion, maar ik kom dan ook niet uit Utrecht.
En lekker gaan opbouwen met een leuk beginnersschema (Evy, Renate, couchto5k etc).
Belangrijkste is dat je niet meteen te veel en te snel wilt gaan, dan heb je dikke kans op blessures.

Succes en blijf lekker meeposten hier :)
pi_153179359
quote:

Je kunt naar Run2day in het centrum of naar Runnersworld in het stadion! En er zit geloof ik ook nog een winkel in park Oog in Al maar daar ben ik nog nooit geweest. Maar de eerste 2 zijn allebei goed in de analyses en nemen uitgebreid de tijd om je te helpen!
Verder zou ik bij hardlopen altijd alleen focussen op rustig uitblazen door je mond. Dan wordt het inademen vanzelf rustiger. Heel erg gaan focussen op inademen lijdt vaak júist tot hoog ademen en hyperventileren.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 2 juni 2015 @ 09:48:41 #18
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_153179377
Wow, iemand met mijn voornaam in zijn/haar nick! :D
Welkom!
  dinsdag 2 juni 2015 @ 09:48:59 #19
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_153179384
quote:

Hi!

Een loopanalyse is in principe wel aan te raden, zeker gezien de geschiedenis met je rug. In Utrecht zijn de mensen van Runnersworld (in het Utrecht-stadion) erg capabel :Y

De belangrijkste tip: Focus je in het begin totaal niet op je snelheid
F means you're fucked
pi_153179392
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 09:46 schreef Devv het volgende:
Heeft hier iemand wel eens de Yasso 800 toegepast in zijn of haar marathontraining? En dan bedoel ik niet een keer 800tjes lopen maar consequent volgens de methode naar 10x800 opbouwen. Ik wil deze namelijk aan mijn training toevoegen maar daarvoor moet ik tempotrainingen naar voren verplaatsen of eruit halen. Ik vraag mij af wat handiger is. De tempotrainingen naar voren halen met een rustdag voor de Yasso's (lijkt mij wel intensief naarmate de training vordert) of helemaal vervangen door loopjes die iets minder tegen de anaerobe drempel aanliggen. Ik zou daar voor de variatie af en toe een fartlektraining voor kunnen doen. Ik zou ze eventueel ook alleen de eerste weken van de training kunnen doen als je nog niet zoveel 800tjes hoeft te lopen.
Swets heeft die in zijn marathon training gedaan
pi_153179413
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 09:48 schreef GotC het volgende:
Wow, iemand met mijn voornaam in zijn/haar nick! :D
Welkom!
Mark??
pi_153179415
quote:
Ik heb ze wel eens gedaan maar zoals je zegt, niet consequent als terugkerend onderdeel in de marathontraining. En het is idd een best pittige training, dus ik zou ze dan eerder in plaats van de tempotraining doen.. Maar misschien afwisselend met in de andere week wat langere tempoblokken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_153179525
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 09:47 schreef Guard het volgende:

[..]

Ik ken alleen de Runner's World bij het Stadion, maar ik kom dan ook niet uit Utrecht.
En lekker gaan opbouwen met een leuk beginnersschema (Evy, Renate, couchto5k etc).
Belangrijkste is dat je niet meteen te veel en te snel wilt gaan, dan heb je dikke kans op blessures.

Succes en blijf lekker meeposten hier :)
Opbouwen is inderdaad belangrijk! Ik ben mij er van bewust dat ik vaak te snel wil gaan (sneller resultaat) maar dat werkt idd averechts (blesurres).

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 09:47 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je kunt naar Run2day in het centrum of naar Runnersworld in het stadion! En er zit geloof ik ook nog een winkel in park Oog in Al maar daar ben ik nog nooit geweest. Maar de eerste 2 zijn allebei goed in de analyses en nemen uitgebreid de tijd om je te helpen!
Verder zou ik bij hardlopen altijd alleen focussen op rustig uitblazen door je mond. Dan wordt het inademen vanzelf rustiger. Heel erg gaan focussen op inademen lijdt vaak júist tot hoog ademen en hyperventileren.
Bedankt voor je tip! Klinkt logisch maar was daar nog niet bewust van!!
  dinsdag 2 juni 2015 @ 09:59:05 #24
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_153179607
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 09:50 schreef pijll het volgende:

[..]

Mark??
8-)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 juni 2015 @ 09:59:17 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153179610
quote:
Ik heb ze gedaan. Uiteindelijk liep ik in een week kort duurloopje, d2 duurloopje, lange duurloop, yasso's. Voor m'n tempo werkte het geweldig. Maar dan wel op een HM :P Nu zou ik voor een marathon yasso's vervangen door 1KM intervals.
pi_153179799
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 09:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nu zou ik voor een marathon yasso's vervangen door 1KM intervals.
En wat is de reden dat je voor de marathon geen 800tjes zou doen?
  dinsdag 2 juni 2015 @ 10:10:31 #27
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_153179871
Ik begrijp trouwens dat we onze OP weer aan moeten passen, want niet alle beginners voelen zich hier welkom :)
F means you're fucked
pi_153179879
quote:
Ik heb ze wel eens gedaan als testmoment en zo is het volgens mij ook bedoeld: als test om te kijken of je conditie op dat moment goed genoeg zou zijn om je beoogde marathontijd te lopen. Ik zou het niet standaard elke week doen, daarvoor is het toch een behoorlijk intensieve training.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 juni 2015 @ 10:14:49 #29
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153179979
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:07 schreef Devv het volgende:

[..]

En wat is de reden dat je voor de marathon geen 800tjes zou doen?
Omdat je voor een marathon meer hebt aan langere intervals. Misschien zelfs 2KM.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 juni 2015 @ 10:16:06 #30
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153180013
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:10 schreef YUR het volgende:
Ik begrijp trouwens dat we onze OP weer aan moeten passen, want niet alle beginners voelen zich hier welkom :)
Denk meer dat beginners zich geïntimideerd voelen en hele specifieke beginners issus ondersneeuwen.
Ik zou het juist wel fijn vinden wanneer dit weer een gemêleerd gezelschap wordt, want met een berg marathonlopers en ultrarunners in dit topic wordt het toch een tikkie eenzijdig :)
pi_153180084
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:10 schreef YUR het volgende:
Dat verhelp je niet makkelijk door een andere OP, denk ik.

Ik denk dat de nieuwe lopers het meest afgeschrikt worden door de verhalen van de vaste klanten hier, over de lange afstanden en de snelle tijden. Maar die willen we niet kwijt.

De laatste tijd zijn er weer veel nieuwe gezichten hier, en dat is leuk! Ik hoop dat Grace mee blijft posten en annie uit het vorige topic en iedereen die ik verder vergeet, net zoals bijvoorbeeld xMissi al bij de vaste klanten hier hoort :)
pi_153180099
misschien kunnen voor iedere categorie lopers een eigen topicchain aanmaken O-)
  dinsdag 2 juni 2015 @ 10:21:37 #33
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_153180162
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:16 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Denk meer dat beginners zich geïntimideerd voelen en hele specifieke beginners issus ondersneeuwen.
Ik zou het juist wel fijn vinden wanneer dit weer een gemêleerd gezelschap wordt, want met een berg marathonlopers en ultrarunners in dit topic wordt het toch een tikkie eenzijdig :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:18 schreef pijll het volgende:

[..]

Dat verhelp je niet makkelijk door een andere OP, denk ik.

Ik denk dat de nieuwe lopers het meest afgeschrikt worden door de verhalen van de vaste klanten hier, over de lange afstanden en de snelle tijden. Maar die willen we niet kwijt.

De laatste tijd zijn er weer veel nieuwe gezichten hier, en dat is leuk! Ik hoop dat Grace mee blijft posten en annie uit het vorige topic en iedereen die ik verder vergeet, net zoals bijvoorbeeld xMissi al bij de vaste klanten hier hoort :)
Ik ben het met jullie eens hoor :Y

Er zijn door dit topic ook al hele leuke vriendschappen ontstaan
F means you're fucked
pi_153180191
Misschien kunnen de 'vaste posters' eens vertellen wat hun ergste 'beginnersfout' of grappige blooper of onhandige gewoonte in het begin was, om te laten zien dat iedereen ooit in dezelfde situatie zat?

Toen ik voor het eerst voor een wedstrijd ging trainen liep ik bijvoorbeeld met een heuse stopwatch aan een koordje mijn nek :P Geen idee dat er ook hardloophorloges bestonden, GPS was toen uberhaupt nog niet zo veelvoorkomend natuurlijk. Bij mijn 2e hardloopwedstrijd ging ik 400m voor de finish kotsen.
Daarnaast ben ik in het begin heel veel gevallen over boomstronken, flink lelijke knieen heb ik nu door slechte coördinatie in combinatie met moeheid.
pi_153180213
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:19 schreef Guard het volgende:
misschien kunnen voor iedere categorie lopers een eigen topicchain aanmaken O-)
"LIF / [Hardlopen op asfalt, niet al te snel, en het liefst in zoveel mogelijk provincies] #1 - Alleen voor blauwe Suunto's"
pi_153180235
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:21 schreef YUR het volgende:

[..]

[..]

Ik ben het met jullie eens hoor :Y

Er zijn door dit topic ook al hele leuke vriendschappen ontstaan
zeker, het is superleuk om met mensen van hier naar wedstrijden te gaan, trainingen te lopen of te gaan supporteren ^O^
pi_153180254
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:23 schreef pijll het volgende:

[..]

"LIF / [Hardlopen op asfalt, niet al te snel, en het liefst in zoveel mogelijk provincies] #1 - Alleen voor blauwe Suunto's"
Dat wordt een monoloog ben ik bang :D
pi_153180291
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:22 schreef La_Tramposa het volgende:
Misschien kunnen de 'vaste posters' eens vertellen wat hun ergste 'beginnersfout' of grappige blooper of onhandige gewoonte in het begin was, om te laten zien dat iedereen ooit in dezelfde situatie zat?

Toen ik voor het eerst voor een wedstrijd ging trainen liep ik bijvoorbeeld met een heuse stopwatch aan een koordje mijn nek :P Geen idee dat er ook hardloophorloges bestonden, GPS was toen uberhaupt nog niet zo veelvoorkomend natuurlijk. Bij mijn 2e hardloopwedstrijd ging ik 400m voor de finish kotsen.
Daarnaast ben ik in het begin heel veel gevallen over boomstronken, flink lelijke knieen heb ik nu door slechte coördinatie in combinatie met moeheid.
op zich wel leuk natuurlijk, maar dat staat dan in een willekeurig topic, en het volgende topic is het weer vragen over marathontraining wat de klok slaat...
pi_153180333
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:25 schreef Guard het volgende:

[..]

op zich wel leuk natuurlijk, maar dat staat dan in een willekeurig topic, en het volgende topic is het weer vragen over marathontraining wat de klok slaat...
Mja, maar nu heb je misschien wel momentum met veel beginnende lopers die al een tijdje meelurken (dat schrijven ze iig in dat beginnerstopic). En dan kunnen zij in het volgende topic vragen stellen over hoe je je sleutels meeneemt als je gaat hardlopen, tussen de marathonvragen ;)
pi_153180378
in b4 spibelt :P

Misschien kunnen de lurkers eens reageren waarom ze lurken, wat is de missende prikkel, wat houdt hen tegen om te posten?
pi_153180467
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Omdat je voor een marathon meer hebt aan langere intervals. Misschien zelfs 2KM.
Er staan nu inderdaad lange intervals van 1000 meter en meer in. Ik dacht dat ik die misschien kon vervangen door 800tjes maar dat is dus niet aan te raden. Ik begrijp dat ik beter 3 weken voor de marathon een keer 800tjes kan lopen om te kijken of ik er klaar voor ben. En het dus niet als leidraad nemen tijdens de marathontraining.
pi_153180507
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:26 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mja, maar nu heb je misschien wel momentum met veel beginnende lopers die al een tijdje meelurken (dat schrijven ze iig in dat beginnerstopic). En dan kunnen zij in het volgende topic vragen stellen over hoe je je sleutels meeneemt als je gaat hardlopen, tussen de marathonvragen ;)
Die stop je gewoon in je broekzak toch?

Ik had een keer naar een wedstrijd een broekje aan met zo'n klein zakje aan de binnenkant. Daar had ik mijn fietssleuteltje in gedaan. Dus na de wedstrijd (die overigens goed ging: PR op de 5) was ik 'm kwijt :(

Gelukkig liep ik daar samen met Zwabber, en een vriend van hem was met een grote auto met ruimte voor een fiets, dus die heeft me toen thuisgebracht. Ik kende Corniel toen nog nauwelijks, maar het was toen al een hele aardige jongen.

Thuisgekomen wilde ik douchen, blijkt dat het sleuteltje uit het binnenzakje gevallen was en in de binnenbroek was blijven steken :)
pi_153180514
Net terug van Evy les 15 door de miezer :) was 2, 4, 5, 6 en 7 minuten met steeds 2 minuten wandelen.

Ben 2x het Beatrixpark rondgelopen, dus het is tijd voor wat anders, richting de laagravense plas misschien, of naar de Koningsweg, maar dat lijkt me wel heftig met de bruggen op. De stad in kan natuurlijk ook, maar ik loop nu juist zo fijn stoplicht- en oversteekvrij.
pi_153180551
Bij mij een aha-moment toen ik begon met hardlopen.

Netjes in het voorjaar begonnen natuurlijk, want mooi weer. En dan die posts hier zien over hardloopshirtjes. Ik ben eigenwijs en het dat helemaal niet nodig! Totdat mijn training ineens drie kwartier duurde en ik in mijn katoenen shirtje door de regen liep. Man, dat was afzien, zo'n nat shirt.

Meteen dezelfde middag een goedkoop hardloopshirt gekocht wat meteen zo veel lekkerder zat!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 juni 2015 @ 10:34:45 #45
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153180556
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:31 schreef Devv het volgende:

[..]

Er staan nu inderdaad lange intervals van 1000 meter en meer in. Ik dacht dat ik die misschien kon vervangen door 800tjes maar dat is dus niet aan te raden. Ik begrijp dat ik beter 3 weken voor de marathon een keer 800tjes kan lopen om te kijken of ik er klaar voor ben. En het dus niet als leidraad nemen tijdens de marathontraining.
Ik betwijfel sowieso of die 800's je iets zinnigs zeggen over je marathon conditie :) Het is meer een methode om een tempohard te worden over langere afstand, waarbij imho langere intervals waarschijnlijk beter werken.
pi_153180615
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:33 schreef MevrouwPuff het volgende:
Net terug van Evy les 15 door de miezer :) was 2, 4, 5, 6 en 7 minuten met steeds 2 minuten wandelen.

Ben 2x het Beatrixpark rondgelopen, dus het is tijd voor wat anders, richting de laagravense plas misschien, of naar de Koningsweg, maar dat lijkt me wel heftig met de bruggen op. De stad in kan natuurlijk ook, maar ik loop nu juist zo fijn stoplicht- en oversteekvrij.
Welke brug bedoel je dan? Dat viaduct naar de Koningsweg is heel flauw hoor!
Wat je ook kunt doen is daar bij die spoorwegovergang vanuit Lunetten (Mereveldseweg) de provinciale weg oversteken, en dan kom je in Amelisweerd. Daar kun je hele leuke rondjes lopen, zelfs het jaagpad volgen helemaal tot Bunnik. De brug naar de Laagravenseplassen is wel een tikkie stijl, maar desnoods wandel je die even. Rondje om de plassen heeft ook wel een klein beetje hoogteverschillen maar dat is ook vrij flauw, word je juist wel sterk van ;)
pi_153180658
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:33 schreef pijll het volgende:

[..]

Die stop je gewoon in je broekzak toch?

Ik had een keer naar een wedstrijd een broekje aan met zo'n klein zakje aan de binnenkant. Daar had ik mijn fietssleuteltje in gedaan. Dus na de wedstrijd (die overigens goed ging: PR op de 5) was ik 'm kwijt :(

Gelukkig liep ik daar samen met Zwabber, en een vriend van hem was met een grote auto met ruimte voor een fiets, dus die heeft me toen thuisgebracht. Ik kende Corniel toen nog nauwelijks, maar het was toen al een hele aardige jongen.

Thuisgekomen wilde ik douchen, blijkt dat het sleuteltje uit het binnenzakje gevallen was en in de binnenbroek was blijven steken :)
Mijn telefoon is ook een keer uit zo'n zakje in een broekje gestuiterd in de eerste 300m van de 10km bij Leiden, toen wilde ik hem oprapen en was ik bijna onthoofd door de stampende menigte ^O^ Helaas was dat geen beginnersfout maar mijn zoveelste wedstrijd, dus gewoon dom :P
pi_153180699
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:16 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan ben ik een beginner, want ik heb nog nooit een marathon gelopen. Laat staan een ultra...
pi_153180762
Die Yasso's zijn sowieso een beetje vaag, hoogstens als tempo indicator enigszins geschikt. Al denk ik dat je jezelf er ook flink mee kan overschatten, want als je fit bent voor een marathon dan kan je zo'n setje 800m's vrij goed aan, maar loop je ze al snel te hard en te hard starten op een marathon is zelden aan te raden...

Wat betreft de beginners, volgens mij wordt daar vaak prima op gereageerd. Ze sneeuwen alleen wat onder hoogstens zo nu en dan, maar dat zal je altijd hebben omdat iedereen hier nou eenmaal met andere frequentie post.
Jack does it in real time...
pi_153180881
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:42 schreef DeeBee het volgende:
Die Yasso's zijn sowieso een beetje vaag, hoogstens als tempo indicator enigszins geschikt. Al denk ik dat je jezelf er ook flink mee kan overschatten, want als je fit bent voor een marathon dan kan je zo'n setje 800m's vrij goed aan, maar loop je ze al snel te hard en te hard starten op een marathon is zelden aan te raden...
Het was voor Yasso enkel bedoeld om te bekijken of zijn conditie goed genoeg was om een beoogd marathontijd te lopen. En dus niet andersom, om aan de hand van die 800s te bekijken welk marathontempo mogelijk zou zijn. Als je het op die eerste manier benadert, is er niets mis mee lijkt me. En een goede training om zo af en toe te doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')