SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2015 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen challengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door YUR op 02-06-2015 20:14:44 ]F means you're fucked![]()
Asfalt is zeker niet goed voor je, ik ken geen enkel gezond mens die dat op zijn dieet heeft staan
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
YUR, kan je deze uit de OP halen:
20 juni 2015- Inner Circle Run (Hendrik Ido Ambacht)
• MaleDuck - 5 km
Thanks!<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 07:59 schreef MaleDuck het volgende:
YUR, kan je deze uit de OP halen:
20 juni 2015- Inner Circle Run (Hendrik Ido Ambacht)
• MaleDuck - 5 km
Thanks!
F means you're fucked![]()
Dat Schotse filmpjeAlleen hij mag wel wat korter (de wedstrijd).
Onze trainer heeft het plan opgevat om vanavond in het Delftse Hout te gaan trainen. Jammer dat het geen beter weer is.![]()
Ik wilde vandaag mijn training met de hardloopbuggy doen. Maar dat doe ik ook maar ff nietquote:Op dinsdag 2 juni 2015 08:13 schreef Quoi het volgende:
Dat Schotse filmpjeAlleen hij mag wel wat korter (de wedstrijd).
Onze trainer heeft het plan opgevat om vanavond in het Delftse Hout te gaan trainen. Jammer dat het geen beter weer is.
Lijkt me niks nee, dat mini dan de lucht in vliegtquote:Op dinsdag 2 juni 2015 08:16 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik wilde vandaag mijn training met de hardloopbuggy doen. Maar dat doe ik ook maar ff niet
Nu zit ik wel door dat filmpje de hele dag met een bepaald liedje in m'n hoofd![]()
![]()
Ik kreeg bericht over mijn start nummer van a.s. zondag. Top 10 nummer! Ik hoop dat dat geen verwachtingen schept....![]()
![]()
![]()
![]()
Dat zou zomaar kunnen!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 08:42 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Ik kreeg bericht over mijn start nummer van a.s. zondag. Top 10 nummer! Ik hoop dat dat geen verwachtingen schept....![]()
Ik heb gisteren ook getraild en nergens last van. Dwars door/over de Soesterduinen gerend. Woensdag nog een training en dan moet het zondag gebeuren. Al willen een aantal nu starten op 1.55 geloof ik. Ik kijk wel even wat ik doe.![]()
TT![]()
ondanks het lichaam nog wat moe aanvoelde ging mij 6km rondje in een hobbeltempo boven verwachting'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Hoi allemaal! Via een tip van Swetsenegger kwam ik bij dit topic.
Ik overweeg om na mijn vakantie te beginnen met hardlopen. In het verleden aantal gevoetbald. Hier moest ik mee stoppen vanwege mijn rug (op een gegeven moment letterlijk de kleedkamer ingedragen..). Dus ben benieuwd of ik het ga volhouden..
Vandaar dat ik mij afvroeg of er mensen een loopanalyse hebben afgenomen bij een sportwinkel en hun ervaringen hiermee..
En weet iemand waar dit kan in Utrecht?
Daarnaast nog een leerpuntje tijden hardlopen: via mijn neus inademen ipv mijn mond. In het verder aantal keer hyperventileren hierdoor...
Als er nog meer tips zijn voor een beginnerling: GRAAG!!![]()
![]()
Heeft hier iemand wel eens de Yasso 800 toegepast in zijn of haar marathontraining? En dan bedoel ik niet een keer 800tjes lopen maar consequent volgens de methode naar 10x800 opbouwen. Ik wil deze namelijk aan mijn training toevoegen maar daarvoor moet ik tempotrainingen naar voren verplaatsen of eruit halen. Ik vraag mij af wat handiger is. De tempotrainingen naar voren halen met een rustdag voor de Yasso's (lijkt mij wel intensief naarmate de training vordert) of helemaal vervangen door loopjes die iets minder tegen de anaerobe drempel aanliggen. Ik zou daar voor de variatie af en toe een fartlektraining voor kunnen doen. Ik zou ze eventueel ook alleen de eerste weken van de training kunnen doen als je nog niet zoveel 800tjes hoeft te lopen.![]()
Ik ken alleen de Runner's World bij het Stadion, maar ik kom dan ook niet uit Utrecht.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:44 schreef Grace_Marks het volgende:
Ik overweeg om na mijn vakantie te beginnen met hardlopen. In het verleden aantal gevoetbald. Hier moest ik mee stoppen vanwege mijn rug (op een gegeven moment letterlijk de kleedkamer ingedragen..). Dus ben benieuwd of ik het ga volhouden..
Vandaar dat ik mij afvroeg of er mensen een loopanalyse hebben afgenomen bij een sportwinkel en hun ervaringen hiermee..
Daarnaast nog een leerpuntje tijden hardlopen: via mijn neus inademen ipv mijn mond. In het verder aantal keer hyperventileren hierdoor...
Als er nog meer tips zijn voor een beginnerling: GRAAG!!
En lekker gaan opbouwen met een leuk beginnersschema (Evy, Renate, couchto5k etc).
Belangrijkste is dat je niet meteen te veel en te snel wilt gaan, dan heb je dikke kans op blessures.
Succes en blijf lekker meeposten hier
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Je kunt naar Run2day in het centrum of naar Runnersworld in het stadion! En er zit geloof ik ook nog een winkel in park Oog in Al maar daar ben ik nog nooit geweest. Maar de eerste 2 zijn allebei goed in de analyses en nemen uitgebreid de tijd om je te helpen!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:44 schreef Grace_Marks het volgende:
Verder zou ik bij hardlopen altijd alleen focussen op rustig uitblazen door je mond. Dan wordt het inademen vanzelf rustiger. Heel erg gaan focussen op inademen lijdt vaak júist tot hoog ademen en hyperventileren.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Hi!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:44 schreef Grace_Marks het volgende:
Een loopanalyse is in principe wel aan te raden, zeker gezien de geschiedenis met je rug. In Utrecht zijn de mensen van Runnersworld (in het Utrecht-stadion) erg capabel
De belangrijkste tip: Focus je in het begin totaal niet op je snelheidF means you're fucked![]()
Swets heeft die in zijn marathon training gedaanquote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:46 schreef Devv het volgende:
Heeft hier iemand wel eens de Yasso 800 toegepast in zijn of haar marathontraining? En dan bedoel ik niet een keer 800tjes lopen maar consequent volgens de methode naar 10x800 opbouwen. Ik wil deze namelijk aan mijn training toevoegen maar daarvoor moet ik tempotrainingen naar voren verplaatsen of eruit halen. Ik vraag mij af wat handiger is. De tempotrainingen naar voren halen met een rustdag voor de Yasso's (lijkt mij wel intensief naarmate de training vordert) of helemaal vervangen door loopjes die iets minder tegen de anaerobe drempel aanliggen. Ik zou daar voor de variatie af en toe een fartlektraining voor kunnen doen. Ik zou ze eventueel ook alleen de eerste weken van de training kunnen doen als je nog niet zoveel 800tjes hoeft te lopen.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Mark??quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:48 schreef GotC het volgende:
Wow, iemand met mijn voornaam in zijn/haar nick!![]()
Welkom!![]()
Ik heb ze wel eens gedaan maar zoals je zegt, niet consequent als terugkerend onderdeel in de marathontraining. En het is idd een best pittige training, dus ik zou ze dan eerder in plaats van de tempotraining doen.. Maar misschien afwisselend met in de andere week wat langere tempoblokken.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:46 schreef Devv het volgende:
Heeft hier iemand wel eens de Yasso 800 toegepast in zijn of haar marathontraining? En dan bedoel ik niet een keer 800tjes lopen maar consequent volgens de methode naar 10x800 opbouwen. Ik wil deze namelijk aan mijn training toevoegen maar daarvoor moet ik tempotrainingen naar voren verplaatsen of eruit halen. Ik vraag mij af wat handiger is. De tempotrainingen naar voren halen met een rustdag voor de Yasso's (lijkt mij wel intensief naarmate de training vordert) of helemaal vervangen door loopjes die iets minder tegen de anaerobe drempel aanliggen. Ik zou daar voor de variatie af en toe een fartlektraining voor kunnen doen. Ik zou ze eventueel ook alleen de eerste weken van de training kunnen doen als je nog niet zoveel 800tjes hoeft te lopen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Opbouwen is inderdaad belangrijk! Ik ben mij er van bewust dat ik vaak te snel wil gaan (sneller resultaat) maar dat werkt idd averechts (blesurres).quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:47 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik ken alleen de Runner's World bij het Stadion, maar ik kom dan ook niet uit Utrecht.
En lekker gaan opbouwen met een leuk beginnersschema (Evy, Renate, couchto5k etc).
Belangrijkste is dat je niet meteen te veel en te snel wilt gaan, dan heb je dikke kans op blessures.
Succes en blijf lekker meeposten hierBedankt voor je tip! Klinkt logisch maar was daar nog niet bewust van!!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je kunt naar Run2day in het centrum of naar Runnersworld in het stadion! En er zit geloof ik ook nog een winkel in park Oog in Al maar daar ben ik nog nooit geweest. Maar de eerste 2 zijn allebei goed in de analyses en nemen uitgebreid de tijd om je te helpen!
Verder zou ik bij hardlopen altijd alleen focussen op rustig uitblazen door je mond. Dan wordt het inademen vanzelf rustiger. Heel erg gaan focussen op inademen lijdt vaak júist tot hoog ademen en hyperventileren.![]()
Ik heb ze gedaan. Uiteindelijk liep ik in een week kort duurloopje, d2 duurloopje, lange duurloop, yasso's. Voor m'n tempo werkte het geweldig. Maar dan wel op een HMquote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:46 schreef Devv het volgende:
Heeft hier iemand wel eens de Yasso 800 toegepast in zijn of haar marathontraining? En dan bedoel ik niet een keer 800tjes lopen maar consequent volgens de methode naar 10x800 opbouwen. Ik wil deze namelijk aan mijn training toevoegen maar daarvoor moet ik tempotrainingen naar voren verplaatsen of eruit halen. Ik vraag mij af wat handiger is. De tempotrainingen naar voren halen met een rustdag voor de Yasso's (lijkt mij wel intensief naarmate de training vordert) of helemaal vervangen door loopjes die iets minder tegen de anaerobe drempel aanliggen. Ik zou daar voor de variatie af en toe een fartlektraining voor kunnen doen. Ik zou ze eventueel ook alleen de eerste weken van de training kunnen doen als je nog niet zoveel 800tjes hoeft te lopen.Nu zou ik voor een marathon yasso's vervangen door 1KM intervals.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: