Wanneer je alle mogelijke middelen bekijkt die ze tot hun beschikking hadden, telefoons en toestel, dan zit er al direct een berusting in.quote:Op donderdag 4 juni 2015 09:18 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Het is ook geen ruzie maken maar een uitwisseling van inzichten.
Wat verwacht jij van 1 of 2 jonge mensen die alles proberen om te overleven maar bijna geen middelen hebben daarvoor.
Er hoeft niet overal logica te ontdekken zijn, er zullen tijden geweest zijn van hoop, opstandigheid, wanhoop, gelatenheid of zelfs acceptatie. Het is niet te doen om alles te beredeneren wat ze deden.
Dat scenario heb ik ook nog als grote mogelijkheid, dat die meiden in de nacht van 8 april:quote:Op donderdag 4 juni 2015 09:25 schreef Poekje01 het volgende:
De fam. van K. (H.K.) heeft altijd gezegd dat hij dacht dat het om een ontvoering ging; dat zeg je toch niet als uit de (niet vrijgegeven) foto's een tragisch ongeluk zou blijken te zijn gebeurd?
Al die mislukte foto's komen op mij over als een actie in blinde paniek van iemand.
Misschien wel van iemand die geblinddoekt was, en dus niet kon zien of er wel of niet een s6volle flits plaatsvond, maar toch hulpverleners probeerde te waarschuwen. Het blijft allemaal speculatie.
Het kan natuurlijk idd. ook nog zo zijn dat de camera software gewoon door regenvocht niet goed meer werkte. Het NFI heeft daar niets over gezegd vlgns mij.
Misschien heeft Osman V. de meiden wel laten ontsnappen op 5/4, who knows.quote:Op donderdag 4 juni 2015 09:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wanneer je alle mogelijke middelen bekijkt die ze tot hun beschikking hadden, telefoons en toestel, dan zit er al direct een berusting in.
1 op beide telefoons 1 noodoproep doen
2 vervolgens wachten tot de volgende morgen
3 geen persoonlijk bericht
4 ineens actie na een dikke week vol berusting.
Maar wel genoeg bij zinnen op op 4 april 13:37 en 5 april 13:37 de telefoons aan te zetten. Te toevalling IMO
Een camera blijft toch een ding die op een voorgeprogrammeerde manier 'denkt'.quote:Op donderdag 4 juni 2015 09:02 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Zwarte foto's kun je niet alleen met behulp van een pc maken. Die maak je ook als de flitser het niet doet. Of als je recht omhoog de lucht in flitst, in de nacht. Hoezo zou de data iets bewijzen dan?
Dan nog zit ik met een gat van 5 april tot 8 april waarin die meiden geen foto's zouden hebben gemaakt of pogingen hebben gedaan om naar huis te bellen.quote:Op donderdag 4 juni 2015 09:31 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Misschien heeft Osman V. de meiden wel laten ontsnappen op 5/4, who knows.
dus op 8 april wel opeens foto's maken... vreemd. En op 11 april de camera nog een uur aanzetten.quote:Op donderdag 4 juni 2015 09:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan nog zit ik met een gat van 5 april tot 8 april waarin die meiden geen foto's zouden hebben gemaakt of pogingen hebben gedaan om naar huis te bellen.
In een geval van een cover-up, wat wil men ons doen geloven?
Dat ze verdwaald/verongelukt waren.
Als de camera in zijn geheel zou verdwijnen dan was nooit bekend geweest waar K&L waren geweest op 1 april. Logisch dus dat die camera er wel moest zijn.
Die fotoshoot op 8 april geeft imo aan dat ze verdwaald waren en niet gevonden zijn.
Die regenbuien kwamen pas na 4 april, ten tijde van de val was het prachtig weer. Zie de laatste foto's ook na de cd op 1 april. Het verklaart voor mij niet dat ze op 1 april maar op elk toestel 1 poging hebben gedaan.quote:Op donderdag 4 juni 2015 09:48 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
dus op 8 april wel opeens foto's maken... vreemd. En op 11 april de camera nog een uur aanzetten.
Iemand die van uitputting bewusteloos raakt, en weer bijkomt, zoals die Australier Haydn Adcock liet zien over zijn toestand na zijn verdwaling, in zijn re-animatie film (zie YouTube) in de jungle van Laos?
we gaan misschien wel te weinig uit van de deplorabele toestand waarin je lichaam verkeert na constante regenbuien, slechte beschutting, slecht drinkwater, enz. waardoor je on-logisch gedrag/handelingen krijgt die niemand snapt.
Dat snap ik na dagenlange ellende maar het onlogische gedrag begon al meteen op 1 april.quote:Op donderdag 4 juni 2015 09:48 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
we gaan misschien wel te weinig uit van de deplorabele toestand waarin je lichaam verkeert na constante regenbuien, slechte beschutting, slecht drinkwater, enz. waardoor je on-logisch gedrag/handelingen krijgt die niemand snapt.
Ook zonder bereik en beltegoed?quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:45 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik zou het noodnummer proberen te bellen. Geen succes? Dan mn moeder, kijken of dat wel wil.
Geen succes? Dan een SMS proberen. Geen succes? Dan appen. Ook geen succes? Probeer ik het straks weer.
ja, het heeft meer iets weg van het noodnummer toetsen op je mobiele terwijl die in je zak zit, en je probeert dat zonder dat iemand (die je meeneemt) dat ziet.quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:45 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dat snap ik na dagenlange ellende maar het onlogische gedrag begon al meteen op 1 april.
Om 16.39 uur 1e noodoproep, oke
Om 16.51 uur 1e noodoproep met de andere telefoon vind ik wat lang daarna maar oke.
Maar dan vervolgens 14 uur wachten om het nog een keer te proberen of uberhaupt kijken of je misschien bereik hebt geloof ik niet.
En de gedachte dat ze dat niet gedaan hebben omdat ze een hutje zochten zoals sommigen zeggen, amehoela. Je probeert in die 14 uur ,hutje of geen hutje, het gewoon nog een keer.
En ook wordt er door sommigen gezegd dat ze het pas de volgende ochtend weer probeerden omdat het licht werd.
Ook die logica ontgaat mij volledig. Alsof je beter bereik hebt als het licht is.
Ik als man, gevallen in een rivierbedding, probeer vlak na mijn val op alle mogelijke manieren contact te leggen met mn telefoon.
Ik zou het noodnummer proberen te bellen. Geen succes? Dan mn moeder, kijken of dat wel wil.
Geen succes? Dan een SMS proberen. Geen succes? Dan appen. Ook geen succes? Probeer ik het straks weer.
Het hele bel-schema is van A tot Z compleet ongeloofwaardig.
http://i1.minus.com/ibgctQGGYkMhOV.png belschemaquote:Op donderdag 4 juni 2015 11:23 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ja, het heeft meer iets weg van het noodnummer toetsen op je mobiele terwijl die in je zak zit, en je probeert dat zonder dat iemand (die je meeneemt) dat ziet.
Er werd een foto van Kris gemaakt, ik dacht met de iPhone van L toch? Dus dat tst was uit de rugzak.
Werd daarmee ook de eerste noodoproep gedaan? ff chk in sch
weet iemand waar t belschema staat in de OP? kan t niet vinden..tia
Hutje of geen hutje? En wat als één van de twee ergens naar beneden is gevallen (met rugtas en telefoon en camera)? De ander kan haar niet bereiken en gaat lopen, lopen en nog eens lopen om bij haar te kunnen komen.quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:45 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dat snap ik na dagenlange ellende maar het onlogische gedrag begon al meteen op 1 april.
Om 16.39 uur 1e noodoproep, oke
Om 16.51 uur 1e noodoproep met de andere telefoon vind ik wat lang daarna maar oke.
Maar dan vervolgens 14 uur wachten om het nog een keer te proberen of uberhaupt kijken of je misschien bereik hebt geloof ik niet.
En de gedachte dat ze dat niet gedaan hebben omdat ze een hutje zochten zoals sommigen zeggen, amehoela. Je probeert in die 14 uur ,hutje of geen hutje, het gewoon nog een keer.
En ook wordt er door sommigen gezegd dat ze het pas de volgende ochtend weer probeerden omdat het licht werd.
Ook die logica ontgaat mij volledig. Alsof je beter bereik hebt als het licht is.
Ik als man, gevallen in een rivierbedding, probeer vlak na mijn val op alle mogelijke manieren contact te leggen met mn telefoon.
Het hele bel-schema is van A tot Z compleet ongeloofwaardig.
Bergop voor bereik? Of bergaf de onbekende jungle in?quote:Op donderdag 4 juni 2015 12:44 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Hutje of geen hutje? En wat als één van de twee ergens naar beneden is gevallen (met rugtas en telefoon en camera)? De ander kan haar niet bereiken en gaat lopen, lopen en nog eens lopen om bij haar te kunnen komen.
Dat vage gedoe over geen beltegoed hebben, is toch een idee van users hier. Daar is toch met geen woord over gerept in de media?quote:
Dankjewel Vronie, de eerste noodoproep 112 werd volgens het schema idd.quote:Op donderdag 4 juni 2015 12:30 schreef vronie het volgende:
[..]
http://i1.minus.com/ibgctQGGYkMhOV.png belschema![]()
Dus die 83 dollar was niet voor het avondetenquote:Op donderdag 4 juni 2015 13:11 schreef ootjekatootje het volgende:
Daarbij las ik gisteren het artikel in de volkskrant waarin stond dat Kris en Lisanne op dinsdag 1 april door Miriam al werden gemist bij het avondeten.
Nee, en ze moesten dus op tijd teruggaan ivm met het eten.quote:Op donderdag 4 juni 2015 13:19 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Dus die 83 dollar was niet voor het avondeten
Wat maakt dat uit? Als je recht omhoog in de donkere lucht flitst heb je een zwarte fotoquote:Op donderdag 4 juni 2015 09:33 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Een camera blijft toch een ding die op een voorgeprogrammeerde manier 'denkt'.
Wil jij ons dan uitleggen hoe het hulplicht (Autofocus Assist Lamp) werkt ? tia
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |