abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 juni 2015 @ 09:27:58 #201
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153239805
quote:
18s.gif Op donderdag 4 juni 2015 09:18 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Het is ook geen ruzie maken maar een uitwisseling van inzichten.

Wat verwacht jij van 1 of 2 jonge mensen die alles proberen om te overleven maar bijna geen middelen hebben daarvoor.

Er hoeft niet overal logica te ontdekken zijn, er zullen tijden geweest zijn van hoop, opstandigheid, wanhoop, gelatenheid of zelfs acceptatie. Het is niet te doen om alles te beredeneren wat ze deden.
Wanneer je alle mogelijke middelen bekijkt die ze tot hun beschikking hadden, telefoons en toestel, dan zit er al direct een berusting in.
1 op beide telefoons 1 noodoproep doen
2 vervolgens wachten tot de volgende morgen
3 geen persoonlijk bericht
4 ineens actie na een dikke week vol berusting.

Maar wel genoeg bij zinnen op op 4 april 13:37 en 5 april 13:37 de telefoons aan te zetten. Te toevalling IMO
  donderdag 4 juni 2015 @ 09:29:23 #202
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153239840
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 09:25 schreef Poekje01 het volgende:
De fam. van K. (H.K.) heeft altijd gezegd dat hij dacht dat het om een ontvoering ging; dat zeg je toch niet als uit de (niet vrijgegeven) foto's een tragisch ongeluk zou blijken te zijn gebeurd?

Al die mislukte foto's komen op mij over als een actie in blinde paniek van iemand.
Misschien wel van iemand die geblinddoekt was, en dus niet kon zien of er wel of niet een s6volle flits plaatsvond, maar toch hulpverleners probeerde te waarschuwen. Het blijft allemaal speculatie.
Het kan natuurlijk idd. ook nog zo zijn dat de camera software gewoon door regenvocht niet goed meer werkte. Het NFI heeft daar niets over gezegd vlgns mij.
Dat scenario heb ik ook nog als grote mogelijkheid, dat die meiden in de nacht van 8 april:
vervoerd zijn
ontsnapt zijn
pi_153239878
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 09:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wanneer je alle mogelijke middelen bekijkt die ze tot hun beschikking hadden, telefoons en toestel, dan zit er al direct een berusting in.
1 op beide telefoons 1 noodoproep doen
2 vervolgens wachten tot de volgende morgen
3 geen persoonlijk bericht
4 ineens actie na een dikke week vol berusting.

Maar wel genoeg bij zinnen op op 4 april 13:37 en 5 april 13:37 de telefoons aan te zetten. Te toevalling IMO
Misschien heeft Osman V. de meiden wel laten ontsnappen op 5/4, who knows.
pi_153239908
quote:
18s.gif Op donderdag 4 juni 2015 09:02 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Zwarte foto's kun je niet alleen met behulp van een pc maken. Die maak je ook als de flitser het niet doet. Of als je recht omhoog de lucht in flitst, in de nacht. Hoezo zou de data iets bewijzen dan?
Een camera blijft toch een ding die op een voorgeprogrammeerde manier 'denkt'.
Wil jij ons dan uitleggen hoe het hulplicht (Autofocus Assist Lamp) werkt ? tia

[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 04-06-2015 09:38:54 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 4 juni 2015 @ 09:40:14 #205
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153240054
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 09:31 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Misschien heeft Osman V. de meiden wel laten ontsnappen op 5/4, who knows.
Dan nog zit ik met een gat van 5 april tot 8 april waarin die meiden geen foto's zouden hebben gemaakt of pogingen hebben gedaan om naar huis te bellen.

In een geval van een cover-up, wat wil men ons doen geloven?
Dat ze verdwaald/verongelukt waren.
Als de camera in zijn geheel zou verdwijnen dan was nooit bekend geweest waar K&L waren geweest op 1 april. Logisch dus dat die camera er wel moest zijn.

Die fotoshoot op 8 april geeft imo aan dat ze verdwaald waren en niet gevonden zijn.
pi_153240115
stel je hiked met een vriend(in) en die stort in een ravijn. Met veel moeite kom je er bij, en constateert bv een open beenbreuk, het bot steekt dwars door de huid, veel bloed. Je vriend(in) is inmiddels in shock en comateus. Je hebt nul komma nul verband bij je, niks. Wat doe je dan?

- je scheurt je tshirt stuk om het bloeden te stelpen
- je probeert de wond schoon te maken met wat water uit je laatste waterflesje

Je vriend(in) komt bij kennis en schreeuwt het uit..het been zwelt enorm op. ... en wat is dat..
hoor je daar nou een poema?? enz. enz.

maak je dan in zo een rampscenario daar op een gegeven moment een foto van?
Of wil je dat niet om niet aan een vorm van berusting toe te geven?
pi_153240227
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 09:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dan nog zit ik met een gat van 5 april tot 8 april waarin die meiden geen foto's zouden hebben gemaakt of pogingen hebben gedaan om naar huis te bellen.

In een geval van een cover-up, wat wil men ons doen geloven?
Dat ze verdwaald/verongelukt waren.
Als de camera in zijn geheel zou verdwijnen dan was nooit bekend geweest waar K&L waren geweest op 1 april. Logisch dus dat die camera er wel moest zijn.

Die fotoshoot op 8 april geeft imo aan dat ze verdwaald waren en niet gevonden zijn.
dus op 8 april wel opeens foto's maken... vreemd. En op 11 april de camera nog een uur aanzetten.
Iemand die van uitputting bewusteloos raakt, en weer bijkomt, zoals die Australier Haydn Adcock liet zien over zijn toestand na zijn verdwaling, in zijn re-animatie film (zie YouTube) in de jungle van Laos?

we gaan misschien wel te weinig uit van de deplorabele toestand waarin je lichaam verkeert na constante regenbuien, slechte beschutting, slecht drinkwater, enz. waardoor je on-logisch gedrag/handelingen krijgt die niemand snapt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Poekje01 op 04-06-2015 10:00:57 ]
  donderdag 4 juni 2015 @ 10:08:37 #208
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153240632
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 09:48 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

dus op 8 april wel opeens foto's maken... vreemd. En op 11 april de camera nog een uur aanzetten.
Iemand die van uitputting bewusteloos raakt, en weer bijkomt, zoals die Australier Haydn Adcock liet zien over zijn toestand na zijn verdwaling, in zijn re-animatie film (zie YouTube) in de jungle van Laos?

we gaan misschien wel te weinig uit van de deplorabele toestand waarin je lichaam verkeert na constante regenbuien, slechte beschutting, slecht drinkwater, enz. waardoor je on-logisch gedrag/handelingen krijgt die niemand snapt.
Die regenbuien kwamen pas na 4 april, ten tijde van de val was het prachtig weer. Zie de laatste foto's ook na de cd op 1 april. Het verklaart voor mij niet dat ze op 1 april maar op elk toestel 1 poging hebben gedaan.

Juist met een flitser van een camera kun je een poema (schichtig dier, wat geen mensen op de standaard menukaart heeft en volwassen net wat groter is dan een herder) wegjagen.
pi_153241346
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 09:48 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Dat snap ik na dagenlange ellende maar het onlogische gedrag begon al meteen op 1 april.

Om 16.39 uur 1e noodoproep, oke
Om 16.51 uur 1e noodoproep met de andere telefoon vind ik wat lang daarna maar oke.

Maar dan vervolgens 14 uur wachten om het nog een keer te proberen of uberhaupt kijken of je misschien bereik hebt geloof ik niet.
En de gedachte dat ze dat niet gedaan hebben omdat ze een hutje zochten zoals sommigen zeggen, amehoela. Je probeert in die 14 uur ,hutje of geen hutje, het gewoon nog een keer.

En ook wordt er door sommigen gezegd dat ze het pas de volgende ochtend weer probeerden omdat het licht werd.
Ook die logica ontgaat mij volledig. Alsof je beter bereik hebt als het licht is.

Ik als man, gevallen in een rivierbedding, probeer vlak na mijn val op alle mogelijke manieren contact te leggen met mn telefoon.
Ik zou het noodnummer proberen te bellen. Geen succes? Dan mn moeder, kijken of dat wel wil.
Geen succes? Dan een SMS proberen. Geen succes? Dan appen. Ook geen succes? Probeer ik het straks weer.

Het hele bel-schema is van A tot Z compleet ongeloofwaardig.
pi_153242075
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 10:45 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik zou het noodnummer proberen te bellen. Geen succes? Dan mn moeder, kijken of dat wel wil.
Geen succes? Dan een SMS proberen. Geen succes? Dan appen. Ook geen succes? Probeer ik het straks weer.
Ook zonder bereik en beltegoed?
pi_153242106
quote:

[..]

Dat snap ik na dagenlange ellende maar het onlogische gedrag begon al meteen op 1 april.

Om 16.51 uur 1e noodoproep met de andere telefoon vind ik wat lang daarna maar oke.

Maar dan vervolgens 14 uur wachten om het nog een keer te proberen of uberhaupt kijken of je misschien bereik hebt geloof ik niet.
En de gedachte dat ze dat niet gedaan hebben omdat ze een hutje zochten zoals sommigen zeggen, amehoela. Je probeert in die 14 uur ,hutje of geen hutje, het gewoon nog een keer.

En ook wordt er door sommigen gezegd dat ze het pas de volgende ochtend weer probeerden omdat het licht werd.
Ook die logica ontgaat mij volledig. Alsof je beter bereik hebt als het licht is.

Ik als man, gevallen in een rivierbedding, probeer vlak na mijn val op alle mogelijke manieren contact te leggen met mn telefoon.

ja, het heeft meer iets weg van het noodnummer toetsen op je mobiele terwijl die in je zak zit, en je probeert dat zonder dat iemand (die je meeneemt) dat ziet.
Er werd een foto van Kris gemaakt, ik dacht met de iPhone van L toch? Dus dat tst was uit de rugzak.
Werd daarmee ook de eerste noodoproep gedaan? ff chk in sch

weet iemand waar t belschema staat in de OP? kan t niet vinden..tia
pi_153242677
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:21 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ook zonder bereik en beltegoed?
Ja en beltegoed hadden ze
pi_153243774
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:23 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ja, het heeft meer iets weg van het noodnummer toetsen op je mobiele terwijl die in je zak zit, en je probeert dat zonder dat iemand (die je meeneemt) dat ziet.
Er werd een foto van Kris gemaakt, ik dacht met de iPhone van L toch? Dus dat tst was uit de rugzak.
Werd daarmee ook de eerste noodoproep gedaan? ff chk in sch

weet iemand waar t belschema staat in de OP? kan t niet vinden..tia
http://i1.minus.com/ibgctQGGYkMhOV.png belschema ;)
pi_153244080
quote:

[..]

Hutje of geen hutje? En wat als één van de twee ergens naar beneden is gevallen (met rugtas en telefoon en camera)? De ander kan haar niet bereiken en gaat lopen, lopen en nog eens lopen om bij haar te kunnen komen.
  donderdag 4 juni 2015 @ 12:57:07 #215
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153244445
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 12:44 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Hutje of geen hutje? En wat als één van de twee ergens naar beneden is gevallen (met rugtas en telefoon en camera)? De ander kan haar niet bereiken en gaat lopen, lopen en nog eens lopen om bij haar te kunnen komen.
Bergop voor bereik? Of bergaf de onbekende jungle in?
  donderdag 4 juni 2015 @ 13:05:12 #216
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153244638
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:48 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ja en beltegoed hadden ze
Dat vage gedoe over geen beltegoed hebben, is toch een idee van users hier. Daar is toch met geen woord over gerept in de media?
6 weken op vakantie, en bijna constant de beschikking hebben over wifi (op de taalscholen) is toch geen reden om moeilijk te gaan doen met telefoonkaarten? Ik vind dat een dikke aanname zonder bewijs.
pi_153244742
Meiden konden ook gewoon bellen en sms-en
Is doelredeneren om een verklaring te vinden waarom ze zoiets logisch als bellen naar huis, sms-en en appen niet gedaan hebben
  donderdag 4 juni 2015 @ 13:11:33 #218
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153244809
Daarbij las ik gisteren het artikel in de volkskrant waarin stond dat Kris en Lisanne op dinsdag 1 april door Miriam al werden gemist bij het avondeten.
pi_153244975
quote:
Dankjewel Vronie, de eerste noodoproep 112 werd volgens het schema idd.
- met de iPhone van Lisanne gedaan op 16:39u,
- met de Samsung van Kris om 16:59u
dat lijkt een ongelukkige val met zware verwonding toch minder aannemelijk te maken wmb.

[ Bericht 5% gewijzigd door Poekje01 op 04-06-2015 13:31:33 ]
  donderdag 4 juni 2015 @ 13:19:40 #220
324397 Amplifier
Knallen dus
pi_153245025
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 13:11 schreef ootjekatootje het volgende:
Daarbij las ik gisteren het artikel in de volkskrant waarin stond dat Kris en Lisanne op dinsdag 1 april door Miriam al werden gemist bij het avondeten.
Dus die 83 dollar was niet voor het avondeten
  donderdag 4 juni 2015 @ 13:23:55 #221
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153245156
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 13:19 schreef Amplifier het volgende:

[..]

Dus die 83 dollar was niet voor het avondeten
Nee, en ze moesten dus op tijd teruggaan ivm met het eten.
Bijzonder dat Miriam dit niet direct heeft doorgegeven aan Eileen en Feliciano de ochtend erna.
Dat had weer een paar uur wachten gescheeld. Ze werden dan al 12 uur gemist ipv vanaf 08:00 op 2 april...
pi_153245222
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 09:33 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Een camera blijft toch een ding die op een voorgeprogrammeerde manier 'denkt'.
Wil jij ons dan uitleggen hoe het hulplicht (Autofocus Assist Lamp) werkt ? tia
Wat maakt dat uit? Als je recht omhoog in de donkere lucht flitst heb je een zwarte foto
Of als de flits niet werkt door vuil/vocht schade aan het toestel
pi_153245483
Zouden evt. derden weten dat er kort contact met de telefoon is geweest?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_153245671
Zonder bereik heeft het 0,0 zin om überhaupt te proberen te bellen. Niemand maakt mij wijs dat K&L niet over die wijsheid beschikten.

Op weg naar de Dolomieten, maakten we een stop in Zuid Duitsland. 's Avonds was er een luchtige Krimi op TV, van een vrouw die in het bos in een soort gat/grot viel. Ze kon er niet uitklimmen en het eerste wat ze deed, was -uiteraard- haar mobieltje pakken. Ze kijkt naar het scherm: geen bereik, verdammt noch mal, en bergt hem weer op. Het heeft géén zin!
('t Was maar een TV-film, maar OK)

Tijdens onze wandeling in de Dolomieten, raakten we van de route af (sneeuw, ijs, mist). Toen we dat ontdekten, dachten we: laten we het hotel bellen, dan weten ze dat we het avondeten niet zullen halen.
Mobiel: geen bereik. Mobiel gauw weer opgeborgen.

Het heeft geen zin om te proberen te bellen zonder bereik. Waarvoor zouden K&L dat herhaaldelijk hebben gedaan, dagen achtereen? Ik geloof niet dat zij het zijn geweest.
pi_153245817
Hoe kan iemand nou denken dat je kan verklaren waarom 2 jonge vrouwen in doodsnood bepaalde dingen wel of niet zouden doen. Er wordt veel te simpel geredeneerd.
Vanuit een veilige positie bepalen wat wel en niet logisch is in zo'n situatie slaat nergens op.
Dan worden er weer allerlei dingen opgenoemd die ook anders te verklaren zijn dan door een misdrijf, mogelijke verklaringen die al vaak gepost maar totaal genegeerd worden omdat het niet in het misdaadstraatje past.

Zoals, de 1e noodoproep was een angstige situatie maar niet levensbedreigend.
Geen bereik, op zoek naar een schuilplek voor de nacht. Een beschutte plek lager gelegen, ivm de nachtelijke kou. Dus zeker weten geen bereik daar. Dan bij zonsopgang weer proberen het noodnummer te bellen. Wat is daar in hemelsnaam vreemd of verdacht aan?

Waarschijnlijk hebben K en L na hooguit enkele dagen al te maken gehad met uitdroging, dat hadden alle verdwaalgasten zoals bij Volcan Baru ook al binnen 2 dagen. Gevolg is o.a. verwardheid.
Waar blijf je dan met je logica?

Ik heb een poosje meegereden op de misdaadtrein maar het heeft geen enkele duidelijke aanwijzing opgeleverd dat er een misdrijf gepleegd moet zijn. Het blijft bij de mogelijkheid dat er een misdrijf gepleegd is.
Die mogelijkheid is er maar degenen die denken dat je in het gebied achter de Continental Divide (dus niet op het Pianistapad voor de mirador) niet kan verdwalen of ten onder gaan aan de gevaren van het gebied, is naïef.

Een paar jaar geleden was er een Japanse vrouw in het zelfde gebied verdwaald, ook naar haar waren ze opzoek maar vonden haar niet. Na 3 dagen vond ze zelf de weg terug dat was haar redding.

[ Bericht 0% gewijzigd door bladwijzer op 04-06-2015 13:54:59 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')