Ik kom denkelijk nu tot zes keer geflitst, van die nachtfoto's. Lang was de officiele lezing, dat er drie gelukte foto's waren en zo'n 87 mislukt, enkel zwart.quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:56 schreef jackie12 het volgende:
Als er van de 90 foto's maar 4 keer is geflitst wat kan dan een de reden zijn van de 90 foto's?
Pad verlichten valt dan af
Helikopters seinen valt af
Dieren wegjagen valt dan af
Leuke fotootjes maken is ook niet echt gelukt
Wat blijft er dan over?
Help me even.quote:Op donderdag 4 juni 2015 01:32 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik kom denkelijk nu tot zes keer geflitst, van die nachtfoto's. Lang was de officiele lezing, dat er drie gelukte foto's waren en zo'n 87 mislukt, enkel zwart.
Maar in die 1Vandaag uitzending heb ik drie nieuwe foto's ontdekt, die niet zo veel van elkaar verschillen.. samen met die Haar foto en de ons bekende img_542 en img_550 tel ik er dan zes.
Voor de statistiek, maakt ook niet zoveel uit. Ja, is een raadsel, die hele serie.
Ik heb ook de batterij getest, die houdt het moeiteloos acht dagen uit, staat die nog op drie streepjes, ook als je al zoveel foto's hebt gemaakt als Kris en Lisanne.
Als ze nu het selectiewiel op Hybrid Auto hadden gezet, 1 slag verder dan hun geliefde AUTO, dan kwam de flits standaard meteen uit de behuizing en hadden ze veel meer succes gehad.
Wat de reden ook was van die hele serie.
Je redenatie is juist. Je hebt inderdaad te maken met de metadata tijden.. creatietijd van de foto, digitaal wegschrijven, laatste keer aangepast..quote:Op donderdag 4 juni 2015 00:37 schreef Poekje01 het volgende:
Welke timestamp krijgen die "fake" foto's dan mee in de metadata? Die van de PC, of toch de camera?
Is die manipulatie niet daarin te traceren?
Ja, een flits gebruik is ook te zien in de data en op img_542 en 550 is geflitst. Die flits kun je trouwens handmatig nog met 50% in kracht laten toenemen. 1 keer instellen en dat is voor elkaar.quote:Op donderdag 4 juni 2015 01:38 schreef jackie12 het volgende:
Omdat er ruim 80 foto's zijn die donker zijn weet jij dat ze de flits niet gebruikt hebben?
Maar op de ons bekende foto's dan weer wel? (die met de takjes enzo)
ooi gevonden weer! met ook de complimenten aan Stacey!quote:Op donderdag 4 juni 2015 01:51 schreef Perico het volgende:
[..]
Ja, een flits gebruik is ook te zien in de data en op img_542 en 550 is geflitst. Die flits kun je trouwens handmatig nog met 50% in kracht laten toenemen. 1 keer instellen en dat is voor elkaar.
Ik heb zelf ook een test in het aardedonker in het bos gedaan, met flits. Op dertig foto's weigerde hij twee keer. Die foto's waren dan geheel zwart. Zonder flits zie je er dan echt niets op. Tenzij je verborgen in het menu de nachtstand aanzet met een hele lange sluitertijd.
Dan zou je nog bij maanlicht een resultaat kunnen boeken. Ja, ik vermoed dat van die circa negentig beelden er dan zo'n 84 geheel zwart zijn.
Een foto met flits naar boven wordt ook ontzettend donker.quote:Op woensdag 3 juni 2015 22:25 schreef StaceySinger het volgende:
ik denk dat de dames de flits stand op auto hadden staan
als het dan te donker is flitst hij automatisch
Maar >
een flitser op een camera werkt als volgt (ook als hij op automatisch staat)
de flitser krijgt stroom en ontlading uit de elco
dat is een soort verzamel boxje (plat gezegd) en die wordt geladen door de batterijen
je kunt dan pas een foto maken als die elco vol zit en dan pas kan je afdrukken om een foto te maken
daarom is het des te vreemder dat er zwarte foto's zijn,want je kunt immers niet op de ontspan knop drukken want die blokkeert (lam knopje)
Wat wel kan is dat de flitser uitgeschakeld stond
maar dan zie je dat hij niet flitst en dan ga je ook geen 80 keer afdrukken
Door een foto te bewerken en opnieuw op te slaan verander je sowieso een aantal datavelden. Er komen extra velden bij en er verdwijnen ongetwijfeld velden. Dat zou dan allemaal gecorrigeerd moeten worden, zodat het precies hetzelfde is als het was.quote:Op donderdag 4 juni 2015 00:55 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
die is op zich wel te traceren
want er is een bewerkings geschiedenis aan de foto toegevoegd
maar die is weer niet zo heel erg makkelijk naar boven te vissen
dus ik denk dat ze in Panama het kaartje hebben ingeladen
en als er zaken opstonden die Panama en het stadje langdurige
imago schade zouden kunnen opleveren,dan maken ze die zaken liever zwart natuurlijk
Is dit op zich al geen bewijs dat er derden aan te pas zijn gekomen? Of is het ook mogelijk om zwarte foto's te creeren zonder PC?quote:Op donderdag 4 juni 2015 00:45 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
foto openen in PS
je selecteert dan de hele foto > ctrl+a
je klikt op fill
selecteert zwart
en klaar is ie![]()
kan ook met een hele serie foto's ,dan open je ze en maakt een action
[ afbeelding ]
Er wat nu als dat op 8 april 's nachts is gebeurt?quote:Op donderdag 4 juni 2015 04:01 schreef Physsic het volgende:
[..]
Door een foto te bewerken en opnieuw op te slaan verander je sowieso een aantal datavelden. Er komen extra velden bij en er verdwijnen ongetwijfeld velden. Dat zou dan allemaal gecorrigeerd moeten worden, zodat het precies hetzelfde is als het was.
Daarnaast zou die persoon dan ook moeten weten dat een simpele format van de SD-kaart niet genoeg is.
Bovendien is de metadata niet opgeslagen op de manier hoe het voor de gebruiker zichtbaar kan worden gemaakt. Bij het bekijken van de metadata van een foto, wordt die data eerst 'gegenereerd' tot een mooi overzicht. We hebben namelijk al gezien dat de tijdzone van de computer waarmee de foto's worden geopend invloed heeft op de data.
quote:Op donderdag 4 juni 2015 03:53 schreef Physsic het volgende:
[..]
Een foto met flits naar boven wordt ook ontzettend donker.
Ze zullen natuurlijk een zo open mogelijk stuk uitgezocht hebben om omhoog te flitsen.quote:Op donderdag 4 juni 2015 08:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]in een nevelwoud met grote kloven en bomen?
Ja op een open veld misschien, we kunnen op enkele nachtfoto's zien dat dat niet het geval is
Nee dat is helemaal geen bewijs dat er derden aan te pas gekomen zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2015 08:12 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Is dit op zich al geen bewijs dat er derden aan te pas zijn gekomen? Of is het ook mogelijk om zwarte foto's te creeren zonder PC?
Als je die zwarte foto's alleen mbv PC kunt maken, dan is dit toch een bewijs dat er derden in het spel zijn? Of zie ik dat verkeerd?
In combinatie met de bijbehorende data, bedoel ik.quote:Op donderdag 4 juni 2015 08:51 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Nee dat is helemaal geen bewijs dat er derden aan te pas gekomen zijn.
Waarschijnlijk haperde de flitser gewoon door schade aan het toestel, vocht en vuil als oorzaak.
waarom het dan nog zo'n 80 keer proberen? Als het toch niet lukt?quote:Op donderdag 4 juni 2015 08:51 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Nee dat is helemaal geen bewijs dat er derden aan te pas gekomen zijn.
Waarschijnlijk haperde de flitser gewoon door schade aan het toestel, vocht en vuil als oorzaak.
Zwarte foto's kun je niet alleen met behulp van een pc maken. Die maak je ook als de flitser het niet doet. Of als je recht omhoog de lucht in flitst, in de nacht. Hoezo zou de data iets bewijzen dan?quote:Op donderdag 4 juni 2015 08:59 schreef RapaNui het volgende:
[..]
In combinatie met de bijbehorende data, bedoel ik.
Omdat je leven er van af hangt?quote:Op donderdag 4 juni 2015 09:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
waarom het dan nog zo'n 80 keer proberen? Als het toch niet lukt?
Tussen 1 april 14:00 en de nacht van 8 april zijn er geen foto's gemaakt, toestel zit in een stevige toestel tas en in een waterafstotende snowboard tas. Er zijn geen aanwijzingen dat het toestel tussendoor gebruikt is/ uit de tas gehaald is. Dus waarom zou die het niet doen?
Omdat ze al een week door de jungle ploegden, door rivieren, in de stromende tropische regen en omdat het heel onwaarschijnlijk is dat ze de tas een week lang niet opengedaan hebben.quote:Op donderdag 4 juni 2015 09:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
waarom het dan nog zo'n 80 keer proberen? Als het toch niet lukt?
Tussen 1 april 14:00 en de nacht van 8 april zijn er geen foto's gemaakt, toestel zit in een stevige toestel tas en in een waterafstotende snowboard tas. Er zijn geen aanwijzingen dat het toestel tussendoor gebruikt is/ uit de tas gehaald is. Dus waarom zou die het niet doen?
pas op 8 april?quote:
Je bedoeld zoals in het scenario van Mata, of denk jij dat ze verder zaten?quote:Op donderdag 4 juni 2015 09:07 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Omdat ze al een week door de jungle ploegden, door rivieren, in de stromende tropische regen en omdat het heel onwaarschijnlijk is dat ze de tas een week lang niet opengedaan hebben.
In tegendeel, de tas is vaak open en dicht gedaan in die week bovendien zat er bij de vondst ook takjes en aarde in.
mmm.... maar die hebben zich nu dan daarmee dan ook in de kijker gespeeld?quote:Op donderdag 4 juni 2015 08:12 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Is dit op zich al geen bewijs dat er derden aan te pas zijn gekomen? Of is het ook mogelijk om zwarte foto's te creeren zonder PC?
Als je die zwarte foto's alleen mbv PC kunt maken, dan is dit toch een bewijs dat er derden in het spel zijn? Of zie ik dat verkeerd?
Inderdaad, ik zie redeljk wat overeenkomsten met de tweede kabelbrug zoals Matteo oppert.quote:Op donderdag 4 juni 2015 09:12 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
mmm.... maar die hebben zich nu dan daarmee dan ook in de kijker gespeeld?
Waarom dan niet meteen maar het gehele SD kaartje laten verdwijnen? Of.... de hele camera.
A) In plaats van iets wat voor ons achterblijvers logisch lijkt WEL te registreren (SMS, afscheisdsfilmpje, boodschap (goede flits-foto) is die registratie er (blijkbaar) na 02/04 niet van gekomen, of weggejorist.
B) Voor ons achterblijvers niet-logische zaken zijn NIET, ten dele, half, of op onbegrijpelijke technische wijze
geregistreerd, of er op gejorist.
Het achterhalen van een eventuele rampplek of verblijfplaats geeft misschien ooit antwoord op vragen.
Het is ook geen ruzie maken maar een uitwisseling van inzichten.quote:Op donderdag 4 juni 2015 09:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
pas op 8 april?
Ik bedoel dit niet om het gaan zitten ruziën maar de logica van die foto's ontgaat me volledig.
1 ze zaten in een kloof en hoorden of zagen een zoekteam
2 ze waren ontsnapt en zochten rennend de weg, vandaar geen flits maar rustiger licht
3 iemand anders heeft de foto's gemaakt
4 optie Stacey
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |