Klopt.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:54 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik denk dat jij nog niet toe bent aan kinderen.
Kan je dat écht zelf niet bedenken?quote:Op zondag 31 mei 2015 21:56 schreef Cracker26 het volgende:
[..]
Klopt.
En ik weet vrijwel zeker dat dat ook nooit zal veranderen.
Maar mijn vraag was wat anderen er dan wel zo leuk aan vinden...?
1950 belde.quote:
Misschien wel goed om dit even duidelijk met je vriendin te bespreek... voor sommige vrouwen is dit echt een breekpunt....quote:Op zondag 31 mei 2015 21:56 schreef Cracker26 het volgende:
[..]
Klopt.
Nee, zeker voor de vrouw die meestal de meeste zorgtaken opneemt is het heel lastig te combineren met een voltijdsbaan en gaan in deeltijd werken, terwijl ze als ze geen moeder wordt ze voltijds kan werken.quote:
Dat zeg ik, 1950 belde.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:06 schreef Erno-BE het volgende:
Nee, zeker voor de vrouw die meestal de meeste zorgtaken opneemt is het heel lastig te combineren met een voltijdsbaan en gaan in deeltijd werken, terwijl ze als ze geen moeder wordt ze voltijds kan werken.
Mooi dat je het met me eens bent ;-)quote:Op zondag 31 mei 2015 21:57 schreef Magistic het volgende:
Het lijkt mij inderdaad prima dat jij jezelf niet voortplant.
Papadag.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:06 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Nee, zeker voor de vrouw die meestal de meeste zorgtaken opneemt is het heel lastig te combineren met een voltijdsbaan en gaan in deeltijd werken, terwijl ze als ze geen moeder wordt ze voltijds kan werken.
Dit is de irrationaliteit ten topquote:Op zondag 31 mei 2015 22:36 schreef Tja..1986 het volgende:
Zo'n ventje die je naam probeert uit te spreken.
Een condoom kan scheuren héquote:
Volgens mij doen ze daar heel moeilijk over, maar andere users kunnen er meer over vertellen waarschijnlijkquote:Op zondag 31 mei 2015 22:51 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Beter gaat TS even langs een arts. Sneetje, knoopje erin en klaar!
Dit zou zo een statusupdate op Facebook kunnen zijnquote:Op zondag 31 mei 2015 23:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Alles punten die je opnoemt zijn waar...
Ik heb een deel vrijheid ingeleverd, ik slaap minder, ben constant moe, ze kost een vermogen,ik moet de hele dag ogen in mm rug hebben...
Maar t is het zo vreselijk waard! Dat kleine meisje wat s'ochtends in dr bed zit te kletsen en een brede lach geeft als ik dr uit bed pluk, die de grootste lol in bad heeft, dat minimensje waar ik zoveel van ons in terugzie, die de wereld ontdekt dmv kruipen en voorzichtige stapjes, die zichzelf soms ontzettend grappig vind, de mooiste schaterlach ter wereld heeft, Ja hoor dat is het allemaal meer dan waard, en dan ben ik pas 10 maanden moeder.![]()
Overigens snap ik ook dat je je vrijheid zou willen behouden en dat is je goed recht toch?! Live and let live.
Nou, dáárom willen mensen kinderen waarschijnlijk. Alleen gaat Midas Dekkers (in het boek DE VERGANKELIJKHEID, hoofdstuk 4) nog even door; dan heeft hij het over de ellende van 9 maanden zwangerschap, de nachtrustrovende luiervullende babyfase .... en na de gehoopte 4 jarige droomkind periode de vervelende schoolperiode en de onuitstaanbare puber. Want Midas Dekkers weet wel beter.quote:Wat ik wel zou willen, is een meisje van een jaar of vier, met lang haar tot op haar billen, dat bij me op schoot kruipt, haar handjes om mijn nek slaat en zegt dat ik de liefste pappie van de hele wereld ben.
Nee, er zijn genoeg preventieve maatregelen tegen zwangerschap, alleen moet je ze wel gebruikenquote:Op zondag 31 mei 2015 23:52 schreef Hoplahopla het volgende:
Alsof het gros van de mensen kinderen wil. Het overkomt ze gewoon, aangezien de natuur bij veel mensen nog steeds de overhand heeft.
Zo letterlijk bedoel ik het niet. Veel mensen geven toe aan de wens, maar zien niet in wat het eigenlijk betekent.quote:Op zondag 31 mei 2015 23:58 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Nee, er zijn genoeg preventieve maatregelen tegen zwangerschap, alleen moet je ze wel gebruiken
Nee, ok. Maar als je sterk in je schoenen staat kun je echt kinderloos blijven (allicht met wat concessies)quote:Op zondag 31 mei 2015 23:59 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Zo letterlijk bedoel ik het niet. Veel mensen geven toe aan de wens, maar zien niet in wat het eigenlijk betekent.
Niet teveel van aantrekken zou ik denken.quote:Op maandag 1 juni 2015 00:07 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, niet dus, wat die willen we niet. Dat was maar vreemd. Het i gewoon 'normaal' dat je werpt.
GA EENS BAREN JIJ!!quote:Op maandag 1 juni 2015 00:07 schreef motorbloempje het volgende:
Vandaag nog, met een neefje van 14. We hadden het over kinderen, en dat ik ze stom vond... En hij zo..."maar hoe moet dat dan als je zelf kinderen hebt....?"![]()
Nou, niet dus, wat die willen we niet. Dat was maar vreemd. Het i gewoon 'normaal' dat je werpt.
Oh,nee, dat verder niet hoor!quote:Op maandag 1 juni 2015 00:08 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Niet teveel van aantrekken zou ik denken.
quote:Op maandag 1 juni 2015 00:08 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
GA EENS BAREN JIJ!!![]()
![]()
Vergrijzing alles
Waarom zou je iemand dwingen om te baren. Mogen ze toch zelf weten. En daarnaast zie ik liever mimder dan meer zwangerschappen.quote:Op maandag 1 juni 2015 00:08 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
GA EENS BAREN JIJ!!![]()
![]()
Vergrijzing alles
Mensen nemen beslissingen niet rationeel, maar emotioneel. Vandaar.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:23 schreef okedoei het volgende:
Ik wil ook geen kinderen, ik snap ook niet waarom mensen het zó graag willen.
Ze kosten zeker een ton (of meer?) tijdens hun jeugd, ze kosten veel tijd en je hebt ook nog allerlei gestress en andere problemen met kinderen.
Nee, niks voor mij.
Ik hoop ook niet dat m'n vriendin er ooit over gaat beginnen.
M'n opa had het er op z'n sterfbed nog over dat ik geen vriend heb en kinderloos ben op m'n leeftijdquote:Op maandag 1 juni 2015 00:07 schreef motorbloempje het volgende:
Vandaag nog, met een neefje van 14. We hadden het over kinderen, en dat ik ze stom vond... En hij zo..."maar hoe moet dat dan als je zelf kinderen hebt....?"![]()
oke, maar kinderen worden ouder hequote:Op zondag 31 mei 2015 23:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Alles punten die je opnoemt zijn waar...
Ik heb een deel vrijheid ingeleverd, ik slaap minder, ben constant moe, ze kost een vermogen,ik moet de hele dag ogen in mm rug hebben...
Maar t is het zo vreselijk waard! Dat kleine meisje wat s'ochtends in dr bed zit te kletsen en een brede lach geeft als ik dr uit bed pluk, die de grootste lol in bad heeft, dat minimensje waar ik zoveel van ons in terugzie, die de wereld ontdekt dmv kruipen en voorzichtige stapjes, die zichzelf soms ontzettend grappig vind, de mooiste schaterlach ter wereld heeft, Ja hoor dat is het allemaal meer dan waard, en dan ben ik pas 10 maanden moeder.![]()
Overigens snap ik ook dat je je vrijheid zou willen behouden en dat is je goed recht toch?! Live and let live.
maar hij is 14, dan kan je dat soort dingen nog zeggen en denken.quote:Op maandag 1 juni 2015 00:07 schreef motorbloempje het volgende:
Tja, je moet wel naar de consequenties kijken, zeker in zulke grote beslissingen. Daarom zijn er ook zoveel onopgevoede tokkies.quote:Op maandag 1 juni 2015 00:25 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Mensen nemen beslissingen niet rationeel, maar emotioneel. Vandaar.
OH!quote:Op maandag 1 juni 2015 00:31 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
maar hij is 14, dan kan je dat soort dingen nog zeggen en denken.
Als je volwassen bent en die denkwijze hebt, dan wordt t een beetje gek vind ik
Ja.quote:Op maandag 1 juni 2015 00:33 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
OH!Dus jij vindt meneer pastoor 'een beetje gek' he?!?
Er zijn genoeg volwassenen die dit soort dingen blijven zeggen/denken. Ook wel de bekende "bingo's" genoemd door kindvrije mensenquote:Op maandag 1 juni 2015 00:31 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
maar hij is 14, dan kan je dat soort dingen nog zeggen en denken.
Als je volwassen bent en die denkwijze hebt, dan wordt t een beetje gek vind ik
Ja, maar naast dat de meesten zich de consequenties kunnen veroorloven is de 'emotionele waarde' niet te definiëren.quote:Op maandag 1 juni 2015 00:33 schreef okedoei het volgende:
[..]
Maar je moet wel naar de consequenties kijken, zeker in zulke grote beslissingen.
Inderdaad. Zo ken ik een gezin dat zes kinderen heeft, puur voor de kinderbijslag. Maar over de gevolgen voor de kinderen zelf (welzijn, geluk, gezondheid) is totaal niet nagedacht.quote:Op maandag 1 juni 2015 00:44 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ja, maar naast dat de meesten zich de consequenties kunnen veroorloven is de 'emotionele waarde' niet te definiëren.
Deze emotionele waarde lijkt per persoon te verschillen, vandaar ook dat mensen verschillende keuzes maken.
Maar als je stelt dat er mensen zijn die niet in staat lijken te zijn de gevolgen juist in te schatten en daarom een verkeerde keuze maken ben ik het met je eens. Helaas lijkt niet iedereen zich altijd evengoed van de gevolgen bewust.
Puur voor de kinderbijslag? Die kinderen kosten sowieso meer dan er aan kinderbijslag binnenkomt, dus die mag je uitleggen.quote:Op maandag 1 juni 2015 00:50 schreef okedoei het volgende:
[..]
Inderdaad. Zo ken ik een gezin dat zes kinderen heeft, puur voor de kinderbijslag. Maar over de gevolgen voor de kinderen zelf (welzijn, geluk, gezondheid) is totaal niet nagedacht.
Nu is dit misschien het uiterste, maar ook dit soort dingen komen gewoon voor. Slechte zaak. Ik vraag me alleen af of je er iets tegen kan doen. Je kan mensen moeilijk gaan verbieden om kinderen te krijgen.
Als ik zie in wat voor kleding die kinderen lopen zegt mij dat al genoeg. Ze wonen in een kleine rijtjeswoning, die volgens mij maar 2 of 3 slaapkamers heeft. Die ouders werken beiden niet.quote:Op maandag 1 juni 2015 01:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Puur voor de kinderbijslag? Die kinderen kosten sowieso meer dan er aan kinderbijslag binnenkomt, dus die mag je uitleggen.
Oh, jouw conclusie, dus. Beetje simpel gedacht.quote:Op maandag 1 juni 2015 01:06 schreef okedoei het volgende:
[..]
Als ik zie in wat voor kleding die kinderen lopen zegt mij dat al genoeg. Ze wonen in een kleine rijtjeswoning, die volgens mij maar 2 of 3 slaapkamers heeft. Die ouders werken beiden niet.
Daarom moet het haast wel voor het geld (kinderbijslag) zijn. Misschien dat ze nog meer gratis geld ontvangen voor ieder kind.
Erg triest.
Noem eens een andere reden dan waarom iemand zes kinderen in zo'n situatie zou willen dan?quote:Op maandag 1 juni 2015 01:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh, jouw conclusie, dus. Beetje simpel gedacht.
Oja, die was ik even vergeten.quote:Op maandag 1 juni 2015 01:12 schreef motorbloempje het volgende:
Baybeeeeeeeeeeeees are soooooooooooooo cuuuuuuuuuuuute. Daarom.
Ehm, de wens om een gezin te hebben?quote:Op maandag 1 juni 2015 01:11 schreef okedoei het volgende:
[..]
Noem eens een andere reden dan waarom iemand zes kinderen in zo'n situatie zou willen dan?
Dat zou goed kunnen, maar dan is het weer typisch zo'n geval van mensen die niet over de consequenties nadenken.quote:Op maandag 1 juni 2015 01:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ehm, de wens om een gezin te hebben?
Wen er maar aan.quote:Op maandag 1 juni 2015 01:15 schreef okedoei het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen, maar dan is het weer typisch zo'n geval van mensen die niet over de consequenties nadenken.
Maar goed, wie ben ik om mensen dat te verbieden.
77k lezers?quote:Op maandag 1 juni 2015 01:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
/r/childfree als je op reddit zit
Ik heet Contant (quote:Op maandag 1 juni 2015 01:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
er zijn godzijdank veel kindvrije mensen!
Teh dramahquote:Op maandag 1 juni 2015 00:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
M'n opa had het er op z'n sterfbed nog over dat ik geen vriend heb en kinderloos ben op m'n leeftijdgefaald in het leven
Hoezo? Gewoon een reddit account hebben en subscribenquote:Op maandag 1 juni 2015 01:25 schreef okedoei het volgende:
[..]
Ik heet Contant ()
Kan je ook mensen toevoegen of zo?
Ja ik heb ge-subscribed.quote:Op maandag 1 juni 2015 01:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hoezo? Gewoon een reddit account hebben en subscriben
Tja, voor sommige mensen een lastige keuze inderdaad. Spijt hebben van je keuze is wel heel erg ja.quote:Op maandag 1 juni 2015 01:41 schreef LuDann het volgende:
Tante en oom van mijn man wilden geen kinderen. Druk leven enzo, kinderen zagen ze niet zitten. Toen ze ouder werden en het te laat was kregen ze spijt, hun leven leek wel erg leeg. Ze hebben zich gestort op een nichtje wat ze hadden maar achteraf hadden ze liever zelf een kind gehad.
Lijkt me erg rot, er te laat achter komen dat je liever wel kinderen gehad had. Aan de andere kant komt spijt hebben dat je ze wel gehad hebt ook voor. En dat lijkt me eigenlijk net zo erg, zo niet erger.
Alsof alle babies, peuters en kleuters krijsen. Je hebt ook rustige en/of verlegen kinderen hoorquote:Op zondag 31 mei 2015 21:50 schreef Cracker26 het volgende:
Ten eerste moet je dat gekrijs de hele tijd aanhoren en pampers verschonen.
Daarna moet je ze bijna 24/7 in de gaten houden of ze niet weglopen/kruipen en gevaarlijke fratsen uithalen.
Dan gaan ze naar school. En met dat tuig (van tegenwoordig) leren ze alleen maar schelden en brutaal zijn.
Vanaf hun 15e heb je elk weekend slapeloze nachten omdat je niet weet waar ze uithangen.. en pas vanaf hun 21e of zo heb je wat rust, als ze niet eerder op kamers gaan.
quote:Scientists in Iceland discovered 97 per cent of genetic mutations were caused by the age of the father, while the mother’s age had no effect at all.
Everyone has some genetic mutations, but on average children had an additional two for every year of the father’s life. A 20-year-old father transmitted on average 25 mutations to his child, while 40-year-old fathers, the oldest in the study, transmitted around 65.
The mother transmitted around 15, regardless of her age.Lead author Dr Kari Stefansson, of deCODE, a leading genetics firm in Reykjavik, said the father’s age was ‘an extraordinarily important force in evolution’, adding: ‘The number of mutations coming from the mother is constant, which makes sense as her eggs are formed before she is born, whereas men constantly generate sperm through to old age.
quote:Oudere vaders krijgen vaker kinderen met stoornissen
Zo heeft een kind van een 45-jarige vader 13 keer meer kans op ADHD en 25 keer meer op een bipolaire stoornis dan het kind van een 24-jarige man. Ook zijn de zonen en dochters van 45-plussers vaker suïcidaal en psychotisch en doen ze het gemiddeld slechter op school.
Dat type mens denkt gewoon niet echt na. Waarschijnlijk een IQ van onder de 80. Die denken alleen maar 'we willen nog zo'n schattig babytje.'quote:Op maandag 1 juni 2015 01:11 schreef okedoei het volgende:
[..]
Noem eens een andere reden dan waarom iemand zes kinderen in zo'n situatie zou willen dan?
Herkenbaar. Maar bij mij begon het ook op die leeftijd langzaam te dagen dat ik wellicht toch kinderen wilde. Zeker als er in je vriendenkring of familie ook nog eens dames beginnen te werpen.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:50 schreef Cracker26 het volgende:
Ik weet dat er zoiets is als voortplantingsdrang en het huisje boompje beestje gebeuren... een beetje omdat het zo hoort en omdat de maatschappij zo in elkaar zit.
Maar op die "onzin" na, wat vinden mensen nou zo leuk om kinderen te krijgen en op te voeden?
Bijna iedereen begint aan kinderen wanneer ze een op het volgens hun goeie moment de geschikte partner ervoor hebben.
Maar ik kan (op dit moment in mijn leven) werkelijkwaar geen enkele reden bedenken wat nou zo leuk zou moeten zijn aan het hebben van kinderen..
Ik ben nu zelf 31 en heb nu zo'n anderhalfjaar een superleuke vriendin waar het zo goed als perfect mee gaat.
Zij is ook al op de leeftijd (30) dat we er langzaamaan al eens over praten wat we beiden willen.
quote:Maar dat even terzijde... zij wil trouwens wel graag kinderen, dus dat kan weleens een cruciaal onderwerp worden.
Als je kinderen hebt, ben je je vrijheid kwijt,
quote:je slaapt veel minder,
Je doet "andere" leuke dingen. De focus verplaatst van eigen vermaak naar hun vermaak.quote:kan veel minder vaak leuke dingen gaan doen
Die pampers verdwijnen na een jaar of 3 wel hoor...quote:en nog maar niet te spreken over de kinderen zelf.
Och... ze leren het vanzelf wel hoor.quote:Daarna moet je ze bijna 24/7 in de gaten houden of ze niet weglopen/kruipen en gevaarlijke fratsen uithalen.
Daar ben je zelf bij.quote:Dan gaan ze naar school. En met dat tuig (van tegenwoordig) leren ze alleen maar schelden en brutaal zijn.
Nee hoor, daarna gaat het gewoon door.quote:Vanaf hun 15e heb je elk weekend slapeloze nachten omdat je niet weet waar ze uithangen.. en pas vanaf hun 21e of zo heb je wat rust, als ze niet eerder op kamers gaan.
Je krijgt er zoveel voor terug joh....quote:Nee, geef mij mijn rust en vrijheid maar!
Hoe denken jullie er over?
quote:Op maandag 1 juni 2015 00:13 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Waarom zou je iemand dwingen om te baren. Mogen ze toch zelf weten. En daarnaast zie ik liever mimder dan meer zwangerschappen.
Ja klopt. Erg sneu voor zulke kinderen.quote:Op maandag 1 juni 2015 05:36 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat type mens denkt gewoon niet echt na. Waarschijnlijk een IQ van onder de 80. Die denken alleen maar 'we willen nog zo'n schattig babytje.'
Alle redenen zijn goed.quote:Op maandag 1 juni 2015 10:36 schreef snakelady het volgende:
Een geen kinderen willen wegens overbevolking is de domste reden ooit, er is geen sprake van overbevolking, zeker niet in Europa.
het is alleen niet goed verdeeld waardoor sommige plaatsen overbevolkt zijn en andere plaatsen zwaar onderbevolkt.
Dus om als persoon in Nederland geen kind te willen omdat er te veel mensen in China wonen dan heb je niet ver genoeg doorgedacht, het zal immers totaal geen effect hebben op de plaatsen die wel overbevolkt zijn.
In Denemarken worden mensen juist gemotiveerd om kinderen te krijgen onder het motto 'do it for Denmark!'
Dat vind je nu, maar dat komt doordat je aandachtspunt is verschoven. Ontzettend vermoeiend voor niet-ouders trouwens, telkens dat gerol met de ogen als je ergens mee zit. Want pas als je kinderen hebt, dan heb je je prioriteiten op een rijtjequote:Op maandag 1 juni 2015 10:18 schreef snakelady het volgende:
Kinderen hebben is niet altijd makkelijk en zelfs niet altijd leuk.
Maar dingen als ze nemen je vrije tijd weg en de hele dag huilen heb ik gelukkig geen ervaring mee, zelfs niet met vier kinderen.
Het kost iets meer planning maar ook niet zodanig veel dat het een hele opgave is. Huilen hebben ze hier gelukkig nooit veel gaan, alleen als ze ziek waren.
Waarom wel, voor mij omdat ik het heel bijzonder vind om kinderen op te voeden, om alles opnieuw mee te maken maar dan als soort van bijstander.
Om de wereld weer te ervaren door de ogen van een kind, ik merk dat het mij openminder maakt, dat ik juist meer relaxed ben en me niet meer druk maak om zaken die ik nu onzinnig vind. Het hebben van kinderen heeft mij met beide benen op de grond gezet.
Maar wil je geen kinderen dan zeker niet aan beginnen, je zal niet de eerste zijn die er spijt van krijgt en het kind gaat dat zeker merken.
natuurlijk, als je geen kinderen wil gewoon omdat je kinderen niet leuk vind of je ziet het gewoon niet zitten, dat begrijp ik volkomen en dan ook zeker niet doen.quote:
Ja dat hoop ik ook, maar wel fijn dat je het zo ervaart. Heb echt het idee dat de meeste mensen dat de eerste jaren zo ervarenquote:
Dat heb ik nooit gezegd, ik zeg ook niet dat dat voor iedereen zo zal zijn. Ik geef alleen mijn persoonlijke ervaring gezien ts daar om vraagt.quote:Op maandag 1 juni 2015 10:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat vind je nu, maar dat komt doordat je aandachtspunt is verschoven. Ontzettend vermoeiend voor niet-ouders trouwens, telkens dat gerol met de ogen als je ergens mee zit. Want pas als je kinderen hebt, dan heb je je prioriteiten op een rijtje
Geen idee waarom het in het Engels is eigenlijk, nooit over nagedacht.quote:
Dat is ook erg. Hoe kan het dan day ze toch een kind wilden he. En dat lijkt mij nog erger, een kind hebben en je hebt er spijt van. Dat is erg voor zo'n kindje.quote:Op maandag 1 juni 2015 01:41 schreef LuDann het volgende:
Tante en oom van mijn man wilden geen kinderen. Druk leven enzo, kinderen zagen ze niet zitten. Toen ze ouder werden en het te laat was kregen ze spijt, hun leven leek wel erg leeg. Ze hebben zich gestort op een nichtje wat ze hadden maar achteraf hadden ze liever zelf een kind gehad.
Lijkt me erg rot, er te laat achter komen dat je liever wel kinderen gehad had. Aan de andere kant komt spijt hebben dat je ze wel gehad hebt ook voor. En dat lijkt me eigenlijk net zo erg, zo niet erger.
Typisch toch, zo'n kreet in het Engels terwijl je oproept om meer Deense onderdanen te maken.quote:Op maandag 1 juni 2015 10:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Geen idee waarom het in het Engels is eigenlijk, nooit over nagedacht.
haha inderdaad.quote:Op maandag 1 juni 2015 10:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Typisch toch, zo'n kreet in het Engels terwijl je oproept om meer Deense onderdanen te maken.
Het is ook wel grappig, beetje Engelse humor. Denen hebben wel humor, volgens mij.
Hoezo is dat erg?quote:Op maandag 1 juni 2015 10:47 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
Dat is ook erg. Hoe kan het dan day ze toch een kind wilden he. En dat lijkt mij nog erger, een kind hebben en je hebt er spijt van. Dat is erg voor zo'n kindje.
Ik denk dat iedere ouder wel eens denkt "was ik hier maar nooit aan begonnen!"quote:Op maandag 1 juni 2015 10:53 schreef Chai het volgende:
[..]
Hoezo is dat erg?
Dat je spijt hebt betekent niet dat je liever zonder kinderen verder zou willen, maar dat als je nog een keer voor de keuze zou staan je het niet zou doen.
Precies, je wil het, of niet. Dat is een gevoel.quote:Op maandag 1 juni 2015 11:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Je hebt kennelijk voor jezelf de afweging gemaakt en daar is uit gekomen dat je het niet wilt. Wat is er dan interessant aan om te weten waarom een ander het wel wil? Het is niet dat je twijfelt of zo.
Hehheh... jij moet een vrouw zijn, dat bezitterige zie ik ook bij mijn vriendin.quote:mijn baby sliep na een week al de hele nacht door
Nee ik ben een man.quote:Op maandag 1 juni 2015 11:44 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Precies, je wil het, of niet. Dat is een gevoel.
[..]
Hehheh... jij moet een vrouw zijn, dat bezitterige zie ik ook bij mijn vriendin.
Een huisdier is wel leuk, zolang het maar niet teveel kost, niet te veel beperkend is en niet te veel vervuilend is.quote:Op maandag 1 juni 2015 11:31 schreef Lastpost het volgende:
Ik vind m'n hond al lastig, dus ik hou het daar voorlopig wel bij.
Dus als je geen kinderen wil zul je niet groeien als mens?quote:Op maandag 1 juni 2015 11:55 schreef Hallmark het volgende:
Maarre TS... als je wilt groeien als mens, dan neem je kinderen.
Alsof je wel iets betekend wanneer je een kind op de wereld zet. Prima hoor als anderen het als verrijking zien en ik kan me best voorstellen dat het geweldig is om iets van jezelf te hebben en te zien opgroeien en jezelf er in terug te zien, maar laten we nou niet doen alsof het leven ineens betekenis heeft gekregen zodra je er een kind uitpoept.quote:
volgens mij ben jij aan het trollen!quote:Op maandag 1 juni 2015 12:38 schreef Myrr het volgende:
Het geeft perspectief. Wat doe je anders? Alleen/met partner wakker worden, werken, uit werk wijn drinken/uit eten, en daarna ga je slapen. Af en toe ga je op vakantie, leuke dingen doen, van het geld dat je niet uitgeeft aan je kinderen, en dan? Je kunt zuipen, leuk, maar uiteindelijk heb je nooit echt iets betekend en de behoefte om altijd maar leuke dingen te doen, houdt ook een keer op. Je hebt op een gegeven moment ook niemand om dat mee te doen, want al je vrienden hebben wel kinderen en spenderen daar hun tijd aan. Uiteindelijk lijkt het mij dus maar eenzaam, maargoed, dat lijkt mij.
Het lijkt mij wel leuk om op mijn oude dag kleinkinderen te hebben.
Halfquote:Op maandag 1 juni 2015 12:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
volgens mij ben jij aan het trollen!
Ja, als je het toegeeft, is je trollpoging snel voorbij.quote:Op maandag 1 juni 2015 12:50 schreef Myrr het volgende:
[..]
Half
Probeer mezelf te overtuigen, is dat ook goed?
Niet op die manier, nee.quote:Op maandag 1 juni 2015 12:35 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Dus als je geen kinderen wil zul je niet groeien als mens?
Ik hoop toch dat je een grapje maakt.quote:Op maandag 1 juni 2015 12:56 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Dat "tweederangsburger" begrijp ik wel, je bent geen serieuze gesprekspartner als het op kinderen aan komt want je bent geen ervaringsdeskundige.
Dus je groeit als mens als je meer familie hebt?quote:Op maandag 1 juni 2015 12:56 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Niet op die manier, nee.
Er zijn mijns inziens een beperkt aantal gebieden waarin je kunt groeien als mens. Carrière, familie, religie, hobby, vriendschappen. Op het gebied van familie zul jij niet die groei mogelijkheden hebben die mensen met kinderen wel hebben. Dat is geen oordeel, zo liggen de feiten.
Daarentegen laat ik bewust (maar met spijt) mijn carrière tijdelijk liggen. Terwijl ik kinderloze vrienden verder zie groeien.
Dat "tweederangsburger" begrijp ik wel, je bent geen serieuze gesprekspartner als het op kinderen aan komt want je bent geen ervaringsdeskundige. Maar goed, dan geldt voor die moedertjes en vadertjes ook niet als het op andere gebieden aan komt.
Kind zijn is toch een totaal andere ervaring dan een kind hebben.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:14 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik hoop toch dat je een grapje maakt.![]()
Buiten dat, volgens mij hebben we allemaal wel aardig wat ervaring met kind zijn, opgroeien en de moeilijkheden daarin, toch allemaal kind geweest, niet?
Ik niet hoorquote:Op maandag 1 juni 2015 13:15 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]
Deze op je Facebook zetten en eens zien hoeveel moedertjes je ontvrienden
Dus zonder kinderen beteken je iets en met wel?quote:Op maandag 1 juni 2015 12:38 schreef Myrr het volgende:
uiteindelijk heb je nooit echt iets betekend
Nee het is echt zo, een kind hebben is heel anders dan ooit zelf een kind zijn geweest. De gesprekken zijn volledig anders, en op zich best logisch ook, want hun wereld draait om hun kinderen. En mijn wereld? Waar zal ik naartoe op vakantie gaanquote:Op maandag 1 juni 2015 13:14 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Dus je groeit als mens als je meer familie hebt?
Verder vind ik het ook best stuitend om te stellen dat je niet mee kan praten over kinderen als je ze zelf niet hebt. Dan kan ik toch nog steeds wel duidelijk zien of een kind zich misdraagt of dat iemand de opvoeding verkeerd aanpakt. Misschien zie ik dat zelfs wel duidelijker dan iemand met kids, omdat mijn oordeel niet vertroebeld wordt door hoe ik zelf bezig ben met opvoeding of door emoties over kinderen.
Moet je ook een psychose hebben gehad om psychiater te worden? Of alcoholist zijn om in de verslavingszorg te kunnen werken?quote:Op maandag 1 juni 2015 13:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Kind zijn is toch een totaal andere ervaring dan een kind hebben.
edit: Ah, halve trollpost...quote:Op maandag 1 juni 2015 12:38 schreef Myrr het volgende:
Het geeft perspectief. Wat doe je anders? Alleen/met partner wakker worden, werken, uit werk wijn drinken/uit eten, en daarna ga je slapen. Af en toe ga je op vakantie, leuke dingen doen, van het geld dat je niet uitgeeft aan je kinderen, en dan? Je kunt zuipen, leuk, maar uiteindelijk heb je nooit echt iets betekend en de behoefte om altijd maar leuke dingen te doen, houdt ook een keer op. Je hebt op een gegeven moment ook niemand om dat mee te doen, want al je vrienden hebben wel kinderen en spenderen daar hun tijd aan. Uiteindelijk lijkt het mij dus maar eenzaam, maargoed, dat lijkt mij.
Het lijkt mij wel leuk om op mijn oude dag kleinkinderen te hebben.
Dieptriest. Ik hoop niet dat er meer mensen zijn die op basis van dat soort argumenten aan kinderen beginnen.quote:
Joh. Maar doen alsof je als kinderloze volwassenen niet kunt meepraten over de opvoeding, issues van kinderen, hun kijk op het leven en ga zo maar door ... Please.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Kind zijn is toch een totaal andere ervaring dan een kind hebben.
Ik had ooit een mannelijke gynaecoloog. Kwakzalver.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:19 schreef aquawoman het volgende:
Jo Frost kan ook wel inpakken denk ik, die is geen waardige gesprekspartner als het gaat om kinderen want ze heeft ze zelf niet.
Is dat echt wat je uit mijn reactie haalt? Lees het nog eens na een denk er eens over na.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:18 schreef Burdie het volgende:
[..]
Moet je ook een psychose hebben gehad om psychiater te worden? Of alcoholist zijn om in de verslavingszorg te kunnen werken?
Er is ook best wat kritiek op haar aanpak.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:19 schreef aquawoman het volgende:
Jo Frost kan ook wel inpakken denk ik, die is geen waardige gesprekspartner als het gaat om kinderen want ze heeft ze zelf niet.
quote:Op maandag 1 juni 2015 13:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er is ook best wat kritiek op haar aanpak.
Ja, maar niet dat ze geen waardige gesprekspartner zou zijnquote:Op maandag 1 juni 2015 13:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er is ook best wat kritiek op haar aanpak.
Zowel mijn man als ik zelf zijn flink puberaal geweest dus ik ga ervan uit dat we onze handen nog vol gaan krijgen met madame...quote:Op maandag 1 juni 2015 10:43 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
Ja dat hoop ik ook, maar wel fijn dat je het zo ervaart. Heb echt het idee dat de meeste mensen dat de eerste jaren zo ervaren
En daarna komt de ellende (nee geintje). Mijn moeder zegt altijd dat ze heel veel plezier van ons heeft gehad en nog steeds. Mijn vader ook.
Oh, ik quootte de verkeerde iddquote:Op maandag 1 juni 2015 13:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Is dat echt wat je uit mijn reactie haalt? Lees het nog eens na een denk er eens over na.
Ik zeg niet dat je niet kunt meepraten, dat zul je op bepaalde gebieden best kunnen, en op andere gebieden niet. Over de praktische kanten van het opvoeden kun je denk ik minder goed meepraten dan een specialist zoals een pedagoog of een ervaringsdeskundige. Over andere aspecten van het opvoeden kun je denk net zo goed mee praten als een ander.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:20 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Joh. Maar doen alsof je als kinderloze volwassenen niet kunt meepraten over de opvoeding, issues van kinderen, hun kijk op het leven en ga zo maar door ... Please.![]()
In algemene zin - daar ik geen kinderen heb - krijg ik sowieso liever advies van mensen die anders denken en in het leven staan, krijg je veelal verrassende invalshoeken door en een kijk op de zaken die je weer aan het denken zet.
Mits je niet vastzit in die blinde kijk op hoe de dingen zouden 'moeten', uiteindelijk is geen kind hetzelfde en werkt je aanpak uit het boekje ook gewoon niet. Kan er ook heerlijk van genieten als ik m'n ouders op bepaalde fronten zie ploeteren met m'n broertjes (nu tieners) en ze dezelfde fouten zie maken als destijds en vergeten dat jongeren in deze tijd andere wensen, eisen en verwachtingen hebben dan ik 15 jaar geleden.
Jo Frost kun je ook niet vergelijken met de eerste de beste kinderloze leek. Jo Frost heeft weliswaar geen kinderen, maar ze is geen leek op het gebied van kinderen.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:22 schreef aquawoman het volgende:
[..]
[..]
Ja, maar niet dat ze geen waardige gesprekspartner zou zijn
nou, vooruit dan.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:23 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oh, ik quootte de verkeerde idd. Sorry, kusje erop?
Dan mag je dat wel eens heel snel tegen je vriendin gaan zeggen zodat ze zsm bij je weg kan als zij wel heel graag kinderen wel.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:56 schreef Cracker26 het volgende:
[..]
Klopt.
Ik denk dat vrij weinig mensen een leek zijn op het gebied van kinderen. Ik pas regelmatig op kleine kinderen van anderen bijvoorbeeld en weet welke dingen ik wel en niet moet doen.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jo Frost kun je ook niet vergelijken met de eerste de beste kinderloze leek. Jo Frost heeft weliswaar geen kinderen, maar ze is geen leek op het gebied van kinderen.
Ik ben een leek hoor, ben zowat de jongste van de hele familiequote:Op maandag 1 juni 2015 13:31 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Ik denk dat vrij weinig mensen een leek zijn op het gebied van kinderen. Ik pas regelmatig op kleine kinderen van anderen bijvoorbeeld en weet welke dingen ik wel en niet moet doen.
Nu heb ik daar zelfs niet zo maar mijn vriend ziet het als zijn plicht om zijn bloedlijn door te laten gaan, hij stamt direct van wat vikingen af die belangrijk waren, zoals de eerste viking die ijsland heeft ontdekt.quote:Op maandag 1 juni 2015 12:46 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Alsof je wel iets betekend wanneer je een kind op de wereld zet. Prima hoor als anderen het als verrijking zien en ik kan me best voorstellen dat het geweldig is om iets van jezelf te hebben en te zien opgroeien en jezelf er in terug te zien, maar laten we nou niet doen alsof het leven ineens betekenis heeft gekregen zodra je er een kind uitpoept.![]()
Met kinderen krijg je andere verantwoordelijkheden, prioriteiten en misschien een andere visie op het leven etc. maar dat maakt je leven niet beter of completer in mijn ogen. Ik moet er overigens wel bij zeggen dat ik zelf het leven niet bepaald als iets nuttigs zie, het is gewoon de tijd uitzitten onder omstandigheden waarbij de tijd het snelst gaat en je je nog vermaakt in de tussentijd, of ik dat een ander toewens ...
Dat vind ik wel weer mooi. Beetje onzinnig, maar wel mooi.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nu heb ik daar zelfs niet zo maar mijn vriend ziet het als zijn plicht om zijn bloedlijn door te laten gaan, hij stamt direct van wat vikingen af die belangrijk waren, zoals de eerste viking die ijsland heeft ontdekt.
Voor hem is zijn bloedlijn doorgeven dus heel belangrijk.
Zijn redenatie is dat zijn voorvaderen letterlijk gevochten hebben om de bloedlijn te laten voortbestaan en dat hij niet degene wil zijn die dat stopzet.
Zo heeft iedereen wel andere redenen.
laat ik het zo zeggen, sinds ik zelf kinderen heb ben ik een stuk minder kritisch naar andere ouders.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:14 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Verder vind ik het ook best stuitend om te stellen dat je niet mee kan praten over kinderen als je ze zelf niet hebt. Dan kan ik toch nog steeds wel duidelijk zien of een kind zich misdraagt of dat iemand de opvoeding verkeerd aanpakt. Misschien zie ik dat zelfs wel duidelijker dan iemand met kids, omdat mijn oordeel niet vertroebeld wordt door hoe ik zelf bezig ben met opvoeding of door emoties over kinderen.
Ik gok dat t wel helpt, als je zelf die ervaring hebt.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:18 schreef Burdie het volgende:
[..]
Moet je ook een psychose hebben gehad om psychiater te worden? Of alcoholist zijn om in de verslavingszorg te kunnen werken?
Ja, dat lijkt me ook supertof. Ik kijk nu al uit naar de eerste vader-dochterdag op de studentenvereniging.quote:
Dat kan ik me best wel voorstellen, ik vind kinderen van andere mensen ook heel leuk. En ik heb ook een hele hechte band met mijn neefjes en nichtjes. Maar dat maakt je nog niet beter of meer gegroeid als mens.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:38 schreef Nielsch het volgende:
Ik ben 32 en heb nu 2 kinderen; een van bijna 5 jaar en een van 1 jaar. Laat ik voorop stellen dat ik niet een vader ben die zijn sociale leven compleet verloren ben. Ik ga nog steeds wekelijks de kroeg in met vrienden, speel nog steeds een teamsport en onderneem nog steeds sociale activiteiten zonder de kinderen (weekendje weg met m'n vrouw, naar Lowlands, weekendje weg met vrienden, rugbytoernooien etcetera). Ook mijn vrouw heeft wel wekelijks een avond (of twee) waarop ze met vriendinnen de stad ingaat, sport nog steeds en bezoekt zo nu en dan vriendinnen in het buitenland. Ik zou die zaken ook niet kwijt willen raken want ik ben er teveel aan gehecht en het levert mij een hoop plezier en memorabele momenten op.
En toch heb ik kinderen en vind ik dat het mooiste wat er is in deze wereld. Hun oprechte verbazing en emotie als ze iets nieuws ontdekken, hun aanstekelijke manier van lachen, het ontdekken van de wereld en daar als ouder bij kunnen zijn, hun vrijgevigheid, hun nieuwsgierigheid, de manier waarop ze samen spelen en daar intens van genieten, de zorgzaamheid van de oudste voor de jongste. Het raakt me gewoon echt op een hele positieve manier die me energie geeft.
Ik denk dat je je daar behoorlijk in vergist. Dat geeft niet, ik dacht namelijk precies zo tot ik zelf een kind kreeg. Dan pas kom je erachter dat je eigenlijk helemaal niks weet. Een kind hebben is iets anders dan regelmatig oppassen. Al is het alleen maar omdat je als oppas altijd de oppas bent, en nooit de papa of de mama. Dan speel je een heel andere rol in het leven van een kind en zul je met compleet andere zaken worden geconfronteerd.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:31 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Ik denk dat vrij weinig mensen een leek zijn op het gebied van kinderen. Ik pas regelmatig op kleine kinderen van anderen bijvoorbeeld en weet welke dingen ik wel en niet moet doen.
Ik ben juist kritischer geworden.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
laat ik het zo zeggen, sinds ik zelf kinderen heb ben ik een stuk minder kritisch naar andere ouders.
Ze beweert toch niet dat ze weet en ervaart wat jij weet? Alleen dat ze geen totale leek is als het over kinderen gaat. En dat je misschien best een leuk gesprek kunt hebben over opvoedkundige zaken.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daar behoorlijk in vergist. Dat geeft niet, ik dacht namelijk precies zo tot ik zelf een kind kreeg. Dan pas kom je erachter dat je eigenlijk helemaal niks weet. Een kind hebben is iets anders dan regelmatig oppassen. Al is het alleen maar omdat je als oppas altijd de oppas bent, en nooit de papa of de mama. Dan speel je een heel andere rol in het leven van een kind en zul je met compleet andere zaken worden geconfronteerd.
Mwah, ik ben wat betreft kinderen van een ander ook heel kritisch, ik ben echt niet dol op alle neefjes en nichtjesquote:Op maandag 1 juni 2015 13:40 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Dat kan ik me best wel voorstellen, ik vind kinderen van andere mensen ook heel leuk. En ik heb ook een hele hechte band met mijn neefjes en nichtjes. Maar dat maakt je nog niet beter of meer gegroeid als mens.
dat je geen kinderen wil is prima hoor, iedereen moet dat zelf weten... maar wat ik me wel afvraag he, over mensen zoals jij... waarom moeten die hun punt altijd doordrukken. zo van:quote:Op maandag 1 juni 2015 01:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
/r/childfree als je op reddit zit
Kinderen neem je niet, die krijg jequote:Op maandag 1 juni 2015 13:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dat je geen kinderen wil is prima hoor, iedereen moet dat zelf weten... maar wat ik me wel afvraag he, over mensen zoals jij... waarom moeten die hun punt altijd doordrukken. zo van:
HEEEEEEEEEEEE MENSEN!!!! KIJK MIJ EENS GEEN KINDEREN HEBBEN!!!!! IKKE NIET HOOR!!!!! NEE 10 JAAR GELEDEN NIET EN NU NOG STEEDS NIET!!!! GAAT OOK NIET KOMEN, WEET IK ZEKER!!!! JAJA GEEN KINDEREN HOOR!! HEE HALLO HOREN JULLIE MIJ: IK NEEM NOOOOOOOOOOOIT KINDEREN. NEE NOOIT NOOIT NOOIT. ZEG HEB JE HET AL GEHOORD: WIJ NEMEN GEEN KINDEREN WANT DAAR HEB IK GEEN GEVOEL BIJ. DUS NEEM IK GEEN KINDEREN. HAD IK AL GEZEGD DAT IK GEEN KINDEREN NEEM? NEE? BIJ DEZE DAN: IK NEEM GEEN KINDEREN!!!!!!!!!!!!!!
volgens mij is mijn punt duidelijkquote:Op maandag 1 juni 2015 13:44 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Kinderen neem je niet, die krijg je
En ik zeg dat ze zich daar best eens in kan vergissen, in het geen leek zijn.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze beweert toch niet dat ze weet en ervaart wat jij weet? Alleen dat ze geen totale leek is als het over kinderen gaat. En dat je misschien best een leuk gesprek kunt hebben over opvoedkundige zaken.
Wie bedoel je met mensen zoals zij?quote:Op maandag 1 juni 2015 13:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dat je geen kinderen wil is prima hoor, iedereen moet dat zelf weten... maar wat ik me wel afvraag he, over mensen zoals jij... waarom moeten die hun punt altijd doordrukken. zo van:
HEEEEEEEEEEEE MENSEN!!!! KIJK MIJ EENS GEEN KINDEREN HEBBEN!!!!! IKKE NIET HOOR!!!!! NEE 10 JAAR GELEDEN NIET EN NU NOG STEEDS NIET!!!! GAAT OOK NIET KOMEN, WEET IK ZEKER!!!! JAJA GEEN KINDEREN HOOR!! HEE HALLO HOREN JULLIE MIJ: IK NEEM NOOOOOOOOOOOIT KINDEREN. NEE NOOIT NOOIT NOOIT. ZEG HEB JE HET AL GEHOORD: WIJ NEMEN GEEN KINDEREN WANT DAAR HEB IK GEEN GEVOEL BIJ. DUS NEEM IK GEEN KINDEREN. HAD IK AL GEZEGD DAT IK GEEN KINDEREN NEEM? NEE? BIJ DEZE DAN: IK NEEM GEEN KINDEREN!!!!!!!!!!!!!!
Lees jij nou zo slecht? Ik geef toch een nuance aan, of niet?quote:Op maandag 1 juni 2015 13:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En ik zeg dat ze zich daar best eens in kan vergissen, in het geen leek zijn.
Komt vermoedelijk door de nogal vermoeiende familie en vriendenkring mét kinderen die maar moeten blijven benadrukken hoe geweldig het toch is om kinderen te hebben en dat je echt iets mist, je leven niet compleet is en het zo zonde is en de tijd nu toch wel aanbreekt om eraan te beginnen.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dat je geen kinderen wil is prima hoor, iedereen moet dat zelf weten... maar wat ik me wel afvraag he, over mensen zoals jij... waarom moeten die hun punt altijd zo tot het godsgruwelijk irritante toe aan doordrukken. zo van:
Ja.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Lees jij nou zo slecht? Ik geef toch een nuance aan, of niet?
ik heb niks te klagen over mijn kinderen gelukkig, maar beide hebben wel eens staan schreeuwen in de winkel, meteen op mijn strepen gaan staan en het is nooit meer gebeurd maar ik kan mij dat schaamte gevoel nog heel erg goed herinneren.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:42 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik ben juist kritischer geworden.
Dat hele opvoeden blijkt nog best mee te vallen.
maar ik heb ook een heel meegaand en braaf kind
Ja joh, zijn er teveel mensen? Ook in Europa?quote:Op maandag 1 juni 2015 13:43 schreef Deckard het volgende:
Kinderen hebben geen meerwaarde. Als je je kijk op het leven via wat kinderen moet komen dan sta je zelf niet echt open voor alles.
Nog afgezien van het feit dat er al teveel mensen zijn.
Dat laat zich niet uitleggen, maar het is geweldig om kinderen te hebben. Het is zonder meer een complicerende factor, maar dat doet daar niets aan af.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:50 schreef Cracker26 het volgende:
Maar op die "onzin" na, wat vinden mensen nou zo leuk om kinderen te krijgen en op te voeden?
Tsja, als mijn vrouw gezegd zou hebben dat ze geen kinderen wilde had ik het helemaal prima gevonden. Als je niet weet wat je mist, dan mis je het meestal niet.quote:Maar ik kan (op dit moment in mijn leven) werkelijkwaar geen enkele reden bedenken wat nou zo leuk zou moeten zijn aan het hebben van kinderen.
Ik denk dat jij de nadelen extreem overschat. Het is allemaal niet zo heel lastig. Nou weet ik alleen maar de eerste 2,5 jaar, maar dat is wel een tijd waarin je je vrijheid relatief veel in moet leveren omdat kinderen dan heel afhankelijk zijn.quote:Als je kinderen hebt, ben je je vrijheid kwijt, je slaapt veel minder, kan veel minder vaak leuke dingen gaan doen en nog maar niet te spreken over de kinderen zelf.
Daarna moet je ze bijna 24/7 in de gaten houden of ze niet weglopen/kruipen en gevaarlijke fratsen uithalen.
Dan gaan ze naar school. En met dat tuig (van tegenwoordig) leren ze alleen maar schelden en brutaal zijn.
Vanaf hun 15e heb je elk weekend slapeloze nachten omdat je niet weet waar ze uithangen.. en pas vanaf hun 21e of zo heb je wat rust, als ze niet eerder op kamers gaan.
Nee, geef mij mijn rust en vrijheid maar!
Hoe denken jullie er over?
Dit is zo'n dooddoenerquote:Op maandag 1 juni 2015 13:44 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als vermeend representatief lid van de gehele verzameling kindvrijen of als iemand van haar deelverzameling?quote:
ik kan het me nog als de dag van gisteren herinneren, de deurbel ging, ik doe open, staat daar een meneer in wit lang gewaad en een lange baard. Kreeg ik zomaar een baby van hem, de mooiste dag van mijn leven.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:44 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wat als je niet thuis bent, wordt ie dan ook bij de buren afgeleverd?quote:Op maandag 1 juni 2015 13:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
ik kan het me nog als de dag van gisteren herinneren, de deurbel ging, ik doe open, staat daar een meneer in wit lang gewaad en een lange baard. Kreeg ik zomaar een baby van hem, de mooiste dag van mijn leven.
Ja precies, je moet er echt iets voor doen. Gelukkig maarquote:Op maandag 1 juni 2015 13:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
ik kan het me nog als de dag van gisteren herinneren, de deurbel ging, ik doe open, staat daar een meneer in wit lang gewaad en een lange baard. Kreeg ik zomaar een baby van hem, de mooiste dag van mijn leven.
Dat noemen ze nou adoptiekinderen.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:51 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wat als je niet thuis bent, wordt ie dan ook bij de buren afgeleverd?
Nee hoor, ik ben het alleen niet met je eens en denk dat je er naast zit. (al is de grens wanneer iemand leek of totale leek is nogal arbitrair)quote:Op maandag 1 juni 2015 13:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Lees jij nou zo slecht? Ik geef toch een nuance aan, of niet?
Nee, dan legt hij de baby gewoon op de stoep, ik woonde toen in een klein dorp, daar kon daar nog. Alleen lastig met regen...quote:Op maandag 1 juni 2015 13:51 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wat als je niet thuis bent, wordt ie dan ook bij de buren afgeleverd?
adoptiekinderen krijg je niet hoor, dat kost heel veel tijd, geld en moeite.quote:
Ben ik weer voorgelogen.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
adoptiekinderen krijg je niet hoor, dat kost heel veel tijd, geld en moeite.
Ja stom is dat, iedereen kan zelf een kind fokken maar als je een kind wilt adopteren moet je je eigenlijk meteen op je 18e inschrijven en kijken wat je eerder hebt: een sociale huurwoning of een kind.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
adoptiekinderen krijg je niet hoor, dat kost heel veel tijd, geld en moeite.
Waar ben je het niet mee eens? Ik kan wel mensen bedenken die wel totale leken zijn. Die gewoon echt nooit met kinderen in contact komen en zich er ook totaal niet voor interesseren. En dan ben je toch echt wat minder leek als je regelmatig op kinderen past.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben het alleen niet met je eens en denk dat je er naast zit. (al is de grens wanneer iemand leek of totale leek is nogal arbitrair)
Ik zie ook geregeld ouders waarbij ik datzelfde denk. Menig leek zou zo'n kind beter opvoeden en op z'n minst meer lief hebben. En praktisch iedere ouder begint toch ook gewoon als leek, al doende leert men toch.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waar ben je het niet mee eens? Ik kan wel mensen bedenken die wel totale leken zijn.
Ik krijg hier dan wel weer stiekem rammelende eierstokken vanquote:Op maandag 1 juni 2015 14:01 schreef Nielsch het volgende:
Je hebt een bepaalde emotionele band met je kinderen die moeilijk is uit te leggen. Maar hij is heel sterk, geeft energie en brengt emoties naar boven. Als je die band niet hebt kan iemand je ook niet echt uitleggen wat het nou is.
Ik ga dit weekend met mijn rugbyclub naar het buitenland. Wedstrijd spelen, keihard uitgaan, veel zuipen, nog een wedstrijd spelen, heel veel lachen, stripclub, nog meer bier en ik weet zeker dat ik een geweldig weekend ga beleven met goede vrienden.
Maar als ik dan maandagavond mijn dochters weer zie dan is dat het mooiste gevoel ter wereld. Dat verslaat het weekend, ook al gaat dat echt een geweldig weekend worden.
quote:Op maandag 1 juni 2015 14:04 schreef PBateman1978 het volgende:
HEEEEEEEEEEEE MENSEN!!!! KIJK MIJ EENS KINDEREN HEBBEN!!!!! IK GA NOG STEEDS WEKELIJKS NAAR DE KROEG HOOR EN DIT WEEKEND NOG MEER ZUIPEN EN NAAR DE STRIPCLUB!!!!!!!!!!!!!!! KAN ALLEMAAL NOG ALS JE KINDEREN HEBT!!!!!!!!!!!. ECHT GEEN ENKEL PROBLEEM!!!!!!!!!!!HAD IK AL GEZEGD DAT JE NOG STEEDS GEWOON LOS KUNT GAAN MET JE MATEN ONDANKS DAT JE KINDEREN HEBT? HALLLOOOOOO JE LEVEN HOUDT NIET OP HOOR!!!!!!
Oh bij mij leidt zo'n post spontaan tot stilstand.quote:Op maandag 1 juni 2015 14:04 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik krijg hier dan wel weer stiekem rammelende eierstokken van
Echt hè.quote:Op maandag 1 juni 2015 14:04 schreef PBateman1978 het volgende:
HEEEEEEEEEEEE MENSEN!!!! KIJK MIJ EENS KINDEREN HEBBEN!!!!! IK GA NOG STEEDS WEKELIJKS NAAR DE KROEG HOOR EN DIT WEEKEND NOG MEER ZUIPEN EN NAAR DE STRIPCLUB!!!!!!!!!!!!!!! KAN ALLEMAAL NOG ALS JE KINDEREN HEBT!!!!!!!!!!!. ECHT GEEN ENKEL PROBLEEM!!!!!!!!!!!HAD IK AL GEZEGD DAT JE NOG STEEDS GEWOON LOS KUNT GAAN MET JE MATEN ONDANKS DAT JE KINDEREN HEBT? HALLLOOOOOO JE LEVEN HOUDT NIET OP HOOR!!!!!!
ja je kan natuurlijk ook gezellig op FOK! zitten in het weekend, met of zonder kinderen...quote:Op maandag 1 juni 2015 14:06 schreef Chai het volgende:
[..]
Oh bij mij leidt zo'n post spontaan tot stilstand.
[..]
Echt hè.![]()
Kinderen zijn funest voor je zelfreflectie.
Nou en of.quote:Op maandag 1 juni 2015 14:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ja je kan natuurlijk ook gezellig op FOK! zitten in het weekend, met of zonder kinderen...
Dit is dus de zinloze arbitaire discussie waar ik het over had. Wanneer is iemand “leek” en wanneer is iemand “iets minder leek”?quote:Op maandag 1 juni 2015 13:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waar ben je het niet mee eens? Ik kan wel mensen bedenken die wel totale leken zijn. Die gewoon echt nooit met kinderen in contact komen en zich er ook totaal niet voor interesseren. En dan ben je toch echt wat minder leek als je regelmatig op kinderen past.
Ja. Anders is er ook geen asielbeleid.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja joh, zijn er teveel mensen? Ook in Europa?
Volgens mij ben je het punt waar deze discussie begon een beetje kwijt. Geeft niet, hoor.quote:Op maandag 1 juni 2015 14:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dit is dus de zinloze arbitaire discussie waar ik het over had. Wanneer is iemand “leek” en wanneer is iemand “iets minder leek”?
Kinderen opvoeden is zo ontzettend ingewikkeld en zo veel omvattend dat je met “regelmatig oppassen” wellicht hooguit 0,1% meekrijgt van het complete pakket dat “opvoeden” heet. Het is alsof je een keer in het vliegtuig in de cockpit hebt mogen kijken en dan zegt dat je geen leek meer bent omdat je in de cockpit hebt gekeken.
Laten we inderdaad een soort rijbewijs systeem invoeren. Een heleboel mensen zouden inderdaad geen kinderen mogen hebben.quote:Op maandag 1 juni 2015 14:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dit is dus de zinloze arbitaire discussie waar ik het over had. Wanneer is iemand “leek” en wanneer is iemand “iets minder leek”?
Kinderen opvoeden is zo ontzettend ingewikkeld en zo veel omvattend dat je met “regelmatig oppassen” wellicht hooguit 0,1% meekrijgt van het complete pakket dat “opvoeden” heet. Het is alsof je een keer in het vliegtuig in de cockpit hebt mogen kijken en dan zegt dat je geen leek meer bent omdat je in de cockpit hebt gekeken.
meh... wij moeten ook opgevolgd worden natuurlijkquote:Op maandag 1 juni 2015 14:15 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ja. Anders is er ook geen asielbeleid.
Kinderen is een pure egocentrisch dingetje. In de arme landen doen ze het voor de oude dag, in de westerse wereld uit verveling.
Ik denk dat je anders piept als je 90 bent en er zijn geen jongeren meer om jouw reet af te vegen...quote:Op maandag 1 juni 2015 14:15 schreef Deckard het volgende:
Kinderen is een pure egocentrisch dingetje. In de arme landen doen ze het voor de oude dag, in de westerse wereld uit verveling.
ok.quote:Op maandag 1 juni 2015 14:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij ben je het punt waar deze discussie begon een beetje kwijt. Geeft niet, hoor.
Zoals ik al zei, egocentrisch.quote:Op maandag 1 juni 2015 14:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
meh... wij moeten ook opgevolgd worden natuurlijk
Wat ik dus beweer, egocentrisch.quote:Op maandag 1 juni 2015 14:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk dat je anders piept als je 90 bent en er zijn geen jongeren meer om jouw reet af te vegen...
De mijne heeft dat ook één keer gedaan. Gelijk ingegrepen, hij heeft t nooit meer gedaan. Wat de omgeving ervan vond, kan mij weinig schelen.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
ik heb niks te klagen over mijn kinderen gelukkig, maar beide hebben wel eens staan schreeuwen in de winkel, meteen op mijn strepen gaan staan en het is nooit meer gebeurd maar ik kan mij dat schaamte gevoel nog heel erg goed herinneren.
ja, maar in feite is het dus nog precies dezelfde reden als in Afrika.quote:
Prachtige vergelijking. Ook na honderden keren oppassen heb je nog geen flauw idee waar je aan begint als je een kind wil.quote:Op maandag 1 juni 2015 14:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Niemand neemt kinderen voor het kind. Iedereen doet dat om egoïstische motieven. Het kind bestaat namelijk nog niet op het moment dat je de beslissing neemt om eraan te beginnen. Je begint eraan omdat je om wat voor reden dan ook een kinderwens hebt, je eigen wens. Een egoïstisch motief.quote:Op maandag 1 juni 2015 14:21 schreef Deckard het volgende:
[..]
Wat ik dus beweer, egocentrisch.
Totaal niet voor het kind.
Dat jaquote:Op maandag 1 juni 2015 13:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze beweert toch niet dat ze weet en ervaart wat jij weet? Alleen dat ze geen totale leek is als het over kinderen gaat. En dat je misschien best een leuk gesprek kunt hebben over opvoedkundige zaken.
Dan denk dat de beste manier is om eerst iedereen van kant te maken, voordat je zelf gaat.quote:Op maandag 1 juni 2015 14:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ja, maar in feite is het dus nog precies dezelfde reden als in Afrika.
tuurlijk kunnen we nu met z'n allen zeggen... we stoppen ermee. dan is er over 130 jaar niemand meer inderdaad. vind ik ook best.
maar als kinderen nemen/krijgen egocentrisch is, dan is überhaupt het verblijven op deze wereld dat ook... mijn vraag aan jou: wat doe je hier dan nog?
Wat dat betreft mag dat ook door andere egoistische motieven 'overruled' worden. Als het een beetje mee zit is over 100 jaar kinderen krijgen niet echt meer een mogelijk en stappen we de wereld van Gattaca in.quote:Op maandag 1 juni 2015 14:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Niemand neemt kinderen voor het kind. Iedereen doet dat om egoïstische motieven. Het kind bestaat namelijk nog niet op het moment dat je de beslissing neemt om eraan te beginnen. Je begint eraan omdat je om wat voor reden dan ook een kinderwens hebt, je eigen wens. Een egoïstisch motief.
Ik begrijp niet zo goed waar je heen wilt.quote:Op maandag 1 juni 2015 14:35 schreef Deckard het volgende:
[..]
Wat dat betreft mag dat ook door andere egoistische motieven 'overruled' worden. Als het een beetje mee zit is over 100 jaar kinderen krijgen niet echt meer een mogelijk en stappen we de wereld van Gattaca in.
Het einde is nabij, zoiets.quote:Op maandag 1 juni 2015 14:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed waar je heen wilt.
Er loopt een kleine versie van (beetje) jezelf rond waar je leuke dingen mee kunt doen. De leuke momenten bestaan uit het onvoorwaardelijk houden van, samen spelen, leren, kortom dingen doen. De lach, de traan, de momenten van herkenning, de karakters. Je woont gewoon met iemand samen die in de eerste vijf jaar volledig van je afhankelijk is en daarna groeit in een mensje waar je trots op kunt zijn. Plus je mag zelf weer kind zijn samen met je kind. Er is niemand die je dat kwalijk neemt. en anders.. fuck them. Kinderen zijn open, eerlijk en oprecht. Je wilt ze automatisch beschermen tegen de grote boze buitenwereld en tegelijkertijd wil je ook zo open eerlijk en oprecht naar hen zijn.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:50 schreef Cracker26 het volgende:
Dan moet je het niet doen. Het is überhaupt geen moeten! Laat je nooit door wie dan ook aanpraten dat je kinderen moet gaan krijgen. Fucking bulshit. Iedereen moet dat voor zichzelf weten. Daar moeten anderen ook vrede mee hebben.quote:Maar ik kan (op dit moment in mijn leven) werkelijkwaar geen enkele reden bedenken wat nou zo leuk zou moeten zijn aan het hebben van kinderen..
Oh dat wordt het ook. Er zijn uiteindelijk weinig vrouwen bestand tegen de rammelende eierstokken.quote:Maar dat even terzijde... zij wil trouwens wel graag kinderen, dus dat kan weleens een cruciaal onderwerp worden.
quote:Op maandag 1 juni 2015 13:15 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]
Deze op je Facebook zetten en eens zien hoeveel moedertjes je ontvrienden
haha, er is helemaal geen overbevolking in Europa, ze verwachten juist dat als het zo doorgaat we in hele grote problemen komen omdat er juist te weinig mensen worden geboren.quote:Op maandag 1 juni 2015 14:15 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ja. Anders is er ook geen asielbeleid.
quote:Op maandag 1 juni 2015 15:11 schreef Nielsch het volgende:
Ach, zonder kinderen zou er geen OUD zijn op FOK! en het is daar altijd wel gezellig trollen.
alleen is er geen voedseltekort, sterker nog, er wordt iedere dag voor 10 miljard mensen voedsel gemaakt, dat is dus 3 miljard te veel wat wordt weggegooid.quote:Op maandag 1 juni 2015 14:45 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Het einde is nabij, zoiets.
Overbevolking, voedseltekorten, gebrek aan brandstoffen, doomsday...
Die is er helemaal niet. Dat denk je maar omdat je er mee doodgegooid wordt op een bepaalde leeftijd. Net als je doodgegooid wordt met hippe 50+ artikelen om je bejaarde lijf een beetje te helpen als je die leeftijd hebt bereikt.quote:Op maandag 1 juni 2015 15:07 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Maar die maatschappelijke / sociale drang dat je tegenwoordig kinderen 'moet' nemen is vreselijk.
Je kunt mensen niet kwalijk nemen zich aan te passen aan het leven van hun kinderen. Je kunt ze moeilijk op standby zetten. Maar afspraken maken moet nog makkelijk kunnen. Het is "niet meer zoals vroeger" nee, dat was het toen ook niet en nu ook niet en zal het ook niet worden. Je hoeft niet eeuwig vrienden met ze te blijven. Breken is ook een goed recht.quote:je hele sociale kring stort min of meer in elkaar want veel koppels om je heen krijgen "kids" en kunnen nooit meer ergens naar toe
Dat valt ook wel mee. En dan doe je toch je boodschappen op een rustig kinderloos moment? Er lopen altijd wel idioten rond in een supermarkt en meestal zijn dat niet eens kinderen.quote:in de supermarkt wemelt het van de onhandelbare en krijsende kinderen
Die ervaring deel ik niet en daar moeten ze bij mij ook niet mee aankomen. Net als ik de meeste sporten verschrikkelijk vind en dus geen voetbal opgedwongen wil hebben, ga ik ook niet mensen vertellen hoe ze hun leven moeten leven.quote:en je wordt overal gevraagd wanneer je nou eens met kinderen begint, en dat het 'wel eens tijd wordt'. Kinderen worden door de huidige generatie ouders wat mij betreft nogal geëvangeliseerd, tot in den treure. En vooral van dat laatste raak ik onderhand een beetje beu.
[x] deletequote:We hebben allemaal wel zo'n ouder(s) in onze vriendenlijst op Facebook, dat stereotype dat dagelijks meermaals je tijdlijn vervult met foto's van de "kids", dat van elke gelegenheid (zij het een verjaardag, de eerste stapjes, etc) een feest maakt inclusief bijbehorende maatwerk fondant taart, dat je op het werk constant een telefoon onder je neus duwt met foto's en filmpjes van krijsende, schreeuwende, bevlekte, etende, kruipende en poepende baby's en peuters, en ga zo maar door.
precies.quote:Ieder het zijne zullen we maar zeggen.
Kijk en dat is dus volkomen onnodig.quote:Op maandag 1 juni 2015 15:07 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Vriendin en ik zijn ook vrij rationeel en praktisch ingesteld en gezien wij ook nog graag actieve, verre reizen maken, past een kind daar (nog) niet bij. Om nog maar te zwijgen over het feit dat we zelf eerst alles 200% op orde willen hebben mochten we daar ooit over gaan nadenken.
Maar die maatschappelijke / sociale drang dat je tegenwoordig kinderen 'moet' nemen is vreselijk. Ik ga nu richting de 30 en je wordt er mee doodgegooid. Facebook staat VOL van baby/peuter/kleuterfoto's, je hele sociale kring stort min of meer in elkaar want veel koppels om je heen krijgen "kids" en kunnen nooit meer ergens naar toe, in de supermarkt wemelt het van de onhandelbare en krijsende kinderen en je wordt overal gevraagd wanneer je nou eens met kinderen begint, en dat het 'wel eens tijd wordt'. Kinderen worden door de huidige generatie ouders wat mij betreft nogal geëvangeliseerd, tot in den treure. En vooral van dat laatste raak ik onderhand een beetje beu. We hebben allemaal wel zo'n ouder(s) in onze vriendenlijst op Facebook, dat stereotype dat dagelijks meermaals je tijdlijn vervult met foto's van de "kids", dat van elke gelegenheid (zij het een verjaardag, de eerste stapjes, etc) een feest maakt inclusief bijbehorende maatwerk fondant taart, dat je op het werk constant een telefoon onder je neus duwt met foto's en filmpjes van krijsende, schreeuwende, bevlekte, etende, kruipende en poepende baby's en peuters, en ga zo maar door.
Ieder het zijne zullen we maar zeggen.
ik bedoelde gezin. En nee, als jij geen gezin hebt, dan heb je ook niet de mogelijkheden om daar in te groeien. Net zoals dat als jij huisvrouw bent, je geen ervaringsdeskundige bent qua carriere maken. Logisch, toch?quote:Op maandag 1 juni 2015 13:14 schreef aquawoman het volgende:
Het is toch anders. Voordat ik kinderen had, zag ik ouders fietsen met een jas, en dat kind had dan niet eens een sjaaltje om. Dan dacht ik, wat een mongolen. Wat denk jij als je dat ziet?quote:Op maandag 1 juni 2015 13:14 schreef aquawoman het volgende:
Verder vind ik het ook best stuitend om te stellen dat je niet mee kan praten over kinderen als je ze zelf niet hebt. Dan kan ik toch nog steeds wel duidelijk zien of een kind zich misdraagt of dat iemand de opvoeding verkeerd aanpakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
Nee, het hier toch niet helemaal mee eens. Ik snap jouw punt wel en het hangt ook grotendeels van de motieven voor iemands keuze af, maar over de hele linie bekeken zie ik kinderen krijgen toch wel als een egoïstischer iets dan geen kinderen krijgen.quote:Op maandag 1 juni 2015 15:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
haha, er is helemaal geen overbevolking in Europa, ze verwachten juist dat als het zo doorgaat we in hele grote problemen komen omdat er juist te weinig mensen worden geboren.
Zoals ik al schreef, en Denemarken loopt weer een campagne om mensen te stimuleren kinderen te krijgen.
hier is het dus juist niet egoïstisch om kinderen op de wereld te zetten.
Hoe je het ook went of keert, wel of geen kinderen, beide is net zo egoïstisch, het is immers een keuze die je puur maakt voor jezelf, en zo hoort het ook.
Hahaha... ja!quote:Op maandag 1 juni 2015 15:07 schreef Yesse het volgende:
Alle moeders in mijn facebooklijst zien er allemaal minimaal 10+ jaar ouder uit dan alle niet-moeders.
Maar ik zeg niet dat ik echt nooit kinderen zou willen. Ik wil verdomme weer met lego, barbies en auto'tjes kunnen spelen zonder dat iemand me aankijkt alsof ik een idioot ben.
waar zie jij dan disrespect voor de mensen die besluiten om geen kinderen te nemen? ik denk dat de meeste mensen met kinderen het echt geen reet kan boeien of jij wel of geen kinderen wil en dat je dat zogenaamde disrespect vooral zelf hebt bedachtquote:Op maandag 1 juni 2015 15:30 schreef aquawoman het volgende:
Weet je, ik haak gewoon af in dit topic. Zoals gezegd: ik respecteer mensen die wel kinderen willen, maar andersom valt dat vaak ver te zoeken. Bedankt voor het illustreren
Gattaca volgens mijquote:Op maandag 1 juni 2015 14:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat is er egoïstisch aan iets doen waarvoor mensen van nature voor gemaakt zijn? Het hele doel van ons bestaan is ons voortplanten. Nu zeg ik niet dat als je geen kinderen wil je egoïstisch bent, gezien er gelukkig nog zoiets bestaat als vrij keuze.quote:Op maandag 1 juni 2015 15:28 schreef Forbry het volgende:
Als ik aan kinderen krijgen denk, denk ik vooral aan een mega-spagaat:
Het mooiste op deze wereld, het meest enge op deze wereld
De hoogste pieken, de diepste dalen.
De meest egoïstische daad die iemand in zijn/haar leven kan verrichten, de meest begrijpelijke daad die iemand in zijn/haar leven kan verrichten
Wij hebben besloten dat er hier geen kinderen komen. Eigenlijk voor die kinderen, maar doorgeredeneerd vanuit onze angsten, uiteindelijk ook voor onszelf.
[..]
Nee, het hier toch niet helemaal mee eens. Ik snap jouw punt wel en het hangt ook grotendeels van de motieven voor iemands keuze af, maar over de hele linie bekeken zie ik kinderen krijgen toch wel als een egoïstischer iets dan geen kinderen krijgen.
[..]
Hahaha... ja!![]()
Hier zouden dat waarschijnlijk vooral barbies en andere poppen, knuffeldieren, neppistolen, technisch lego, playmobil en zo'n-beetje-alle-sport-/spel-/buitenactiviteiten-waaraan-je-alleen-als-kind-kan/mag-deelnemen zijn.
Gelukkig kan ik één en ander nog wel een beetje kwijt in gamen(al wordt daar door sommigen ook wel fronsend naar gekeken, maar /care).
Nou ja, een vriend van mij wil geen kinderen. Die zegt: als ik naar jou kijk, dan zie ik nog veel meer argumenten om geen kinderen te willen.quote:Op maandag 1 juni 2015 15:30 schreef aquawoman het volgende:
Weet je, ik haak gewoon af in dit topic. Zoals gezegd: ik respecteer mensen die wel kinderen willen, maar andersom valt dat vaak ver te zoeken. Bedankt voor het illustreren
+1 pop culture referencequote:
Ik heb hier anders nog niemand gezien die negatief reageert op het niet willen van kinderen.quote:Op maandag 1 juni 2015 15:30 schreef aquawoman het volgende:
dus het is niet je kind die je daarin in de weg staat maar je vriendin?quote:Op maandag 1 juni 2015 15:37 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant heb ik respect voor de keuze om geen kinderen te krijgen. Je wordt ongelofelijk kwetsbaar en afhankelijk van ze. Bepaalde dromen (bijv. werken in buitenland) heb ik vaarwel gezegd, omdat m'n vriendin daar geen zin in heeft. Nu kan het nog, nu onze kleine niet naar school hoeft. Maar voor haar hoeft het nietterwijl ze me dat wel heeft toegezegd voordat ze zwanger werd, maar als je niet allebei wilt, dan is dat gewoon geen optie met een kleintje.
Kortom het is een uitruil van tijd. Besteed je je tijd aan kinderen? Of aan iets anders.
Verre reizen != actieve vakanties.quote:Op maandag 1 juni 2015 15:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Kijk en dat is dus volkomen onnodig.
Dat je nergens meer heen gaat of alleen nog maar op vakantie naar de camping in Zuid Frankrijk kan. Ik ga nog regelmatig naar de kroeg, een festival of een club. Ik ga nog steeds met vrienden op stap. Natuurlijk is het wat minder, maar wij vinden beiden ons sociale leven buiten het gezin ook heel belangrijk en houden dat dus ook in stand. De ene keer gaat mijn vriendin op stap, dan ben ik thuis, de andere keer ga ik op stap. En dan een keertje samen.
Verre reizen maak ik ook nog steeds. Dat kan prima met een kind, je moet alleen veel meer plannen en niet alles is geschikt, daar moet je rekening mee houden. Maar wij stappen nog steeds in het vliegtuig voor een vlucht van 12 uur, met kind. En nu ze iets ouder word willen we ook weer de wat meer avontuurlijke dingen doen zoals een safari of zo. Maar ik heb ook kennissen die gewoon met een 6 maanden oude baby door de binnenlanden van Vietnam zijn gereisd. Maar zonder kind heb je uiteraard meer mogelijkheden dan met op dit gebied maar dat betekent niet dat het allemaal verleden tijd is.
Ik ervaar dat anders, als iemand die geen kind wil. Mensen zeggen dat je spijt gaat krijgen, dat je leven niet af is als je geen kinderen wil, dat je leven pas betekenis krijgt als je een kind krijgt etc. Je wordt gewoon weggezet als iemand wiens leven minder zin heeft dan dat van een ander.quote:Op maandag 1 juni 2015 15:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
waar zie jij dan disrespect voor de mensen die besluiten om geen kinderen te nemen? ik denk dat de meeste mensen met kinderen het echt geen reet kan boeien of jij wel of geen kinderen wil en dat je dat zogenaamde disrespect vooral zelf hebt bedacht
Misschien ziet ze het als een persoonlijke aanval als mensen aangeven gelukkig te zijn met hun keuze om wel kinderen te willen?quote:Op maandag 1 juni 2015 15:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
waar zie jij dan disrespect voor de mensen die besluiten om geen kinderen te nemen? ik denk dat de meeste mensen met kinderen het echt geen reet kan boeien of jij wel of geen kinderen wil en dat je dat zogenaamde disrespect vooral zelf hebt bedacht
Als iemand een derde verwacht zeggen 'is dat nou wel zo'n goed idee?'quote:Op maandag 1 juni 2015 15:45 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Ik ervaar dat anders, als iemand die geen kind wil. Mensen zeggen dat je spijt gaat krijgen, dat je leven niet af is als je geen kinderen wil, dat je leven pas betekenis krijgt als je een kind krijgt etc. Je wordt gewoon weggezet als iemand wiens leven minder zin heeft dan dat van een ander.
Ik zeg nooit tegen iemand met kinderen dat ze het anders zouden moeten doen.
Waar in dit topic is dit gebeurd? Ik zie voornamelijk mensen aangeven wat kinderen krijgen met hun persoonlijk heeft gedaan.quote:Op maandag 1 juni 2015 15:45 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Ik ervaar dat anders, als iemand die geen kind wil. Mensen zeggen dat je spijt gaat krijgen, dat je leven niet af is als je geen kinderen wil, dat je leven pas betekenis krijgt als je een kind krijgt etc. Je wordt gewoon weggezet als iemand wiens leven minder zin heeft dan dat van een ander.
Boeiend. Als jij geen kinderen wil , dan wil je geen kinderen. Dat is niet jouw probleem, dat is gewoon je besluit. En als andere mensen daar grote problemen mee hebben, vraag ik me af waarom je naar die mensen blijft luisteren.quote:Op maandag 1 juni 2015 15:45 schreef aquawoman het volgende:
Serieus, geef eens een paar voorbeelden aan waar dat in dit topic is gebeurd? Ik zie het namelijk niet. Ik durf eigenlijk wel te wedden dat jou dit in de praktijk ook (bijna) nooit overkomt en dat je gewoon een beetje aan het trollen bent. Ik heb een grote vriendenkring en de verdeling wel / niet kind is ongeveer 50/50. Ik heb echt nog nooit mensen mét kinderen tegen mensen zonder kinderen horen zeggen dat ze daar spijt van gaan krijgen of dat hun leven dan pas betekenis krijgt.quote:Op maandag 1 juni 2015 15:45 schreef aquawoman het volgende:
[..]
maar er is dus niemand die daar een probleem mee heeft... dat zit vooral in haar eigen hoofd...quote:Op maandag 1 juni 2015 15:56 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Boeiend. Als jij geen kinderen wil , dan wil je geen kinderen. Dat is niet jouw probleem, dat is gewoon je besluit. En als andere mensen daar grote problemen mee hebben, vraag ik me af waarom je naar die mensen blijft luisteren.
Je leven is trouwens nooit af en dat is maar goed ook.
Ja, ik weet dat jij op die manier naar onze huidige tijd kijkt, maar nee... waar ik volgens mij echt heel vaak op dezelfde manier naar dingen kijk als jij, is dat op dit punt zeer zeker niet het geval helaas... het is trouwens ook niet alleen de wereld in het groot waar het mij om gaat, het is misschien nog wel meer de wereld in het klein... niet echt stof voor dit topic verderquote:Op maandag 1 juni 2015 15:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat is er egoïstisch aan iets doen waarvoor mensen van nature voor gemaakt zijn? Het hele doel van ons bestaan is ons voortplanten. Nu zeg ik niet dat als je geen kinderen wil je egoïstisch bent, gezien er gelukkig nog zoiets bestaat als vrij keuze.
Maar er is in deze tijd minder oorlog, minder geweldsmisdrijven,minder honger minder van haast alle negatieve zaken. De beste tijd ooit in de geschiedenis van de moderne mens om kinderen te krijgen is nu.![]()
Gamen doen we hier ook overigens, ik spreel momenteel Diablo en de kinderen minecraft.
Ik zie het ook nietquote:Op maandag 1 juni 2015 15:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Serieus, geef eens een paar voorbeelden aan waar dat in dit topic is gebeurd? Ik zie het namelijk niet. Ik durf eigenlijk wel te wedden dat jou dit in de praktijk ook (bijna) nooit overkomt en dat je gewoon een beetje aan het trollen bent. Ik heb een grote vriendenkring en de verdeling wel / niet kind is ongeveer 50/50. Ik heb echt nog nooit mensen mét kinderen tegen mensen zonder kinderen horen zeggen dat ze daar spijt van gaan krijgen of dat hun leven dan pas betekenis krijgt.
Diablo speel ik maar niet waar de kinderen bij zijn maar we spelen samen wel minecraft, castle crashers, Alone in the dark en andere wat kindvriendelijke games.quote:Op maandag 1 juni 2015 15:57 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat jij op die manier naar onze huidige tijd kijkt, maar nee... waar ik volgens mij echt heel vaak op dezelfde manier naar dingen kijk als jij, is dat op dit punt zeer zeker niet het geval helaas... het is trouwens ook niet alleen de wereld in het groot waar het mij om gaat, het is misschien nog wel meer de wereld in het klein... niet echt stof voor dit topic verder
Gamen kan natuurlijk ook gewoon als je kinderen hebt, vermoedelijk wordt dat met kinderen erbij alleen maar nóg leuker!
Ah jaquote:Op maandag 1 juni 2015 16:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Diablo speel ik maar niet waar de kinderen bij zijn maar we spelen samen wel minecraft, castle crashers, Alone in the dark en andere wat kindvriendelijke games.
Nee dus, die pokke puber is er hartstikke goed in en ik blijk toch bij teveel verlies wat minder ertegen te kunnen als ik dachtquote:Op maandag 1 juni 2015 15:57 schreef Forbry het volgende:
Gamen kan natuurlijk ook gewoon als je kinderen hebt, vermoedelijk wordt dat met kinderen erbij alleen maar nóg leuker!
Je kan inderdaad geen beslissing nemen voor iemand die er dan nog niet is.quote:
Wie heeft het over beslissingen over een ander? Je bent vooral lekker met jezelf bezig toch?quote:Op maandag 1 juni 2015 17:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je kan inderdaad geen beslissing nemen voor iemand die er dan nog niet is.
Wat een inzicht heb jij zeg!
Natuur vind wel een weg om de mensheid weer wat in te korten.quote:Op maandag 1 juni 2015 14:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee ik was bezig om iemand op het internet duidelijk te maken dat hij een beetje onzin uit aan het kramen is.quote:Op maandag 1 juni 2015 17:41 schreef Deckard het volgende:
Wie heeft het over beslissingen over een ander? Je bent vooral lekker met jezelf bezig toch?
Oh daarom wordt er continu bij gebouwd.quote:Op maandag 1 juni 2015 15:07 schreef snakelady het volgende:
haha, er is helemaal geen overbevolking in Europa, ze verwachten juist dat als het zo doorgaat we in hele grote problemen komen omdat er juist te weinig mensen worden geboren.
En hier dus in slechts twee zinnen jezelf tegenspreken.quote:Zoals ik al schreef, en Denemarken loopt weer een campagne om mensen te stimuleren kinderen te krijgen.
hier is het dus juist niet egoïstisch om kinderen op de wereld te zetten.
Je doet alsof het een keuze is. Zoals een boel voorbeelden in dit topic zijn het vooral de vrouwelijke hormonen die boventoon voeren en niet zozeer of het een keuze is.quote:Hoe je het ook went of keert, wel of geen kinderen, beide is net zo egoïstisch, het is immers een keuze die je puur maakt voor jezelf, en zo hoort het ook.
Och arme, wat een moeite. *geeft slaappop*quote:Op maandag 1 juni 2015 17:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee ik was bezig om iemand op het internet duidelijk te maken dat hij een beetje onzin uit aan het kramen is.
Komt niet helemaal aan geloof ik, maar goed.
Voor de goede orde, jouw frustratie interesseert niemand wat.quote:Op maandag 1 juni 2015 17:51 schreef Deckard het volgende:
[..]
Och arme, wat een moeite. *geeft slaappop*
als het eerste je redenatie is voor overbevolking dan is er sinds de mens bestaat al overbevolking gezien mensen altijd bij blijven bouwen.quote:Op maandag 1 juni 2015 17:50 schreef Deckard het volgende:
[..]
Oh daarom wordt er continu bij gebouwd.
[..]
En hier dus in slechts twee zinnen jezelf tegenspreken.
[..]
Je doet alsof het een keuze is. Zoals een boel voorbeelden in dit topic zijn het vooral de vrouwelijke hormonen die boventoon voeren en niet zozeer of het een keuze is.
Veel mannen gaan er wel mee akkoord omdat ze van de vrouw houden. Studie wijst ook uit dat de man de eerste maanden ook totaal niks met het kind heeft. Daar moet hij echt zijn best voor doen. Die zogenaamde bewuste keuze is er niet. Het is meer acceptatie.
Hahaha...quote:Op maandag 1 juni 2015 16:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee dus, die pokke puber is er hartstikke goed in en ik blijk toch bij teveel verlies wat minder ertegen te kunnen als ik dacht
Kan best tegen een spelletje verliezen, maar gewoon keer op keer dood zijn zonder dat je ook maar iets zinnigs hebt gedaan terwijl die puber lachend "trickshots" of hoe ze dat ook noemen maakt is best wel, tja, mwaw.
Zelfde met dat pokke fifa bv, terwijl je ingemaakt wordt met speels gemak moet die commentator ook nog even benadrukken dat je zwaar faalt![]()
![]()
Tennis op de playstation en dat soort spelletjes zijn wel weer leuk. Ben niet geschikt voor spelletjes die niet geschikt zijn voor kinderen boven de 10![]()
en wat heeft dat te maken met de reactie van mij wat je op reageerde?quote:Op maandag 1 juni 2015 17:42 schreef Deckard het volgende:
[..]
Natuur vind wel een weg om de mensheid weer wat in te korten.
dat is echt onzin. Je zet mannen weg als hulpeloze wezens die gebukt gaan onder de tirannie van hun vrouw en daarom maar mee gaan in hun kinderwens.quote:Op maandag 1 juni 2015 17:50 schreef Deckard het volgende:
[..]
Oh daarom wordt er continu bij gebouwd.
[..]
En hier dus in slechts twee zinnen jezelf tegenspreken.
[..]
Je doet alsof het een keuze is. Zoals een boel voorbeelden in dit topic zijn het vooral de vrouwelijke hormonen die boventoon voeren en niet zozeer of het een keuze is.
Veel mannen gaan er wel mee akkoord omdat ze van de vrouw houden. Studie wijst ook uit dat de man de eerste maanden ook totaal niks met het kind heeft. Daar moet hij echt zijn best voor doen. Die zogenaamde bewuste keuze is er niet. Het is meer acceptatie.
quote:Op zondag 31 mei 2015 23:45 schreef Lenny77 het volgende:
Ik heb er eentje. Het mooiste wat mij ooit overkomen is en het meest dierbare !
Maar als ik mij terug kon toveren in de tijd zou ik tegen mijzelf zeggen om het niet meer te doen. En niet vanwege het geld, de korte nachten, de drukte of stress. .
Maar om de ongerustheid. De angst die je hebt dat er wat misgaat. Je bent geen seconde meer gerust.
Laat staan omwille van het feit dat de wereld wel heel lelijk is aan het worden op korte tijd en dat hun volwassen leeftijd waarschijnlijk in een nog veeeeel lelijkste wereld gaat plaatsvinden. Ja, daar lig ik wakker van.
Maar wees heel eerlijk tegen je vriendin. Waar jij tot je 80ste een baby kan maken, heeft zij nog maar een paar jaren. Dus laat haar dan op zoek gaan naar iemand die het wel wilt. Want dat is iets wat je haar niet mag afpakken.
Precies. Maar wat ik gemerkt heb, is dat een kindje alle prioriteiten anders kan neerleggen bij een vrouw (sterker dan bij een man, wat mij betreft). Als je wil dat je relatie met je partner hetzelfde blijft, neem dan vooral geen kinderen. Ook een punt tegen, wat mij betreft.quote:Op maandag 1 juni 2015 15:41 schreef snakelady het volgende:
dus het is niet je kind die je daarin in de weg staat maar je vriendin?
Ik kan voor mij persoonlijk geen reden bedenken waarom ik aan zoiets zou beginnenquote:Op zondag 31 mei 2015 21:56 schreef Cracker26 het volgende:
[..]
Klopt.
Yep, soms sta ik versteld van de brutaliteit waarmee mensen hun mening opdringen. Ik was jaren terug op een bruiloft en schoonvader gaf een speech. Hij eindigde die door te zeggen dat ze "natuurlijk wel hoopten dat er kleinkinderen kwamen".quote:Op maandag 1 juni 2015 15:45 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Ik ervaar dat anders, als iemand die geen kind wil. Mensen zeggen dat je spijt gaat krijgen, dat je leven niet af is als je geen kinderen wil, dat je leven pas betekenis krijgt als je een kind krijgt etc.
Dat is echt stom vervelend, ik was op een feestje en toen had ik een ukkie op mij schoot en toen zei iemand "Mis je dat nou niet" Uhh misschien had ik ze niet kunnen krijgen ofzo. Dat is niet zo maar ik bedoel maarquote:Op maandag 1 juni 2015 22:37 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Yep, soms sta ik versteld van de brutaliteit waarmee mensen hun mening opdringen. Ik was jaren terug op een bruiloft en schoonvader gaf een speech. Hij eindigde die door te zeggen dat ze "natuurlijk wel hoopten dat er kleinkinderen kwamen".
Toen dacht ik, mijn god man, hou je grote smoel met je gewauwel over wat jij wil. Nota bene op de dag waar iemand anders in het middelpunt staat, gaat zo'n figuur over zijn eigen wensen zitten brabbelen.
Precies. Diezelfde mensen hebben de pest aan Jehova's Getuigen maar verkondigen wel luidkeels hun mening over kinderen.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:49 schreef Soury het volgende:
Uhh misschien had ik ze niet kunnen krijgen ofzo. Dat is niet zo maar ik bedoel maar
Denk vooral dat mensen er niet bij stil staan dat zoiets heel gevoelig kan liggen.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:37 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Yep, soms sta ik versteld van de brutaliteit waarmee mensen hun mening opdringen. Ik was jaren terug op een bruiloft en schoonvader gaf een speech. Hij eindigde die door te zeggen dat ze "natuurlijk wel hoopten dat er kleinkinderen kwamen".
Toen dacht ik, mijn god man, hou je grote smoel met je gewauwel over wat jij wil. Nota bene op de dag waar iemand anders in het middelpunt staat, gaat zo'n figuur over zijn eigen wensen zitten brabbelen.
Dat is wmb ook precies de reden dat zulke onderwerpen niet voor iedereens bemoeienis is...quote:Op maandag 1 juni 2015 22:49 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat is echt stom vervelend, ik was op een feestje en toen had ik een ukkie op mij schoot en toen zei iemand "Mis je dat nou niet" Uhh misschien had ik ze niet kunnen krijgen ofzo. Dat is niet zo maar ik bedoel maar
Ach, ik zet m'n hele social media niet vol met het feit dat ik géén kinderen wil of dingen doe of kan doen omdat ik géén kinderen heb. Dat werkt de andere kant op wel andersquote:Op maandag 1 juni 2015 13:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat ja! Date 2 of 3 hier geloof ik dat 't ter sprake kwam. Ik heb 't altijd al geweten (IK HEB HET ALTIJD AL GEWETEN!!!!!!) dat ik geen kinderen wil, en je wilt niet maanden (zo niet jaren) beide in een andere veronderstelling leven over de toekomst op 'gezinsniveau' en dan een nog pijnlijker break-up tegemoet gaan (of erger: dat één van beide ingeeft tegen de eigen zin in 'uit de naam der liefde').quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:28 schreef Evienne het volgende:
Overigens vind ik het vreemd dat het een taboe is om in een prille relatie over dit soort dingen te beginnen. Ik vraag het maar meteen hoor. Als een man een eigen kinderwens heeft, ga ik er geen relatie mee opbouwen. Kost alleen maar veel hartepijn.
Je moet dat gewoon niet zo zien, want nou ja, jullie zijn dan gewoon niet compatibel. Het is niet echt iets van 'kiezen', want hier laat je iemand 'ingeven', in dit scenario, en dat is gewoon ontzettend oneerlijk. Lief wel dat je haar dat gunt, maar imho is het beter om dit soort dingen gewoon snel 'op te lossen', net als dat 't vaak beter is een pleister er snel af te trekken ipv rustig haartje voor haartje omdat je bang bent dat 't pijn doet...quote:Op maandag 1 juni 2015 20:45 schreef Cracker26 het volgende:
Maar als ze haar kinderwens boven mij verkiest, zal ik haar dat zeker gunnen :-)
Het is ook wel erg vreemd om op social media te gaan posten wat je allemaal niet hebt en/of hebt gedaan.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:25 schreef motorbloempje het volgende:
Ach, ik zet m'n hele social media niet vol met het feit dat ik géén kinderen wil of dingen doe of kan doen omdat ik géén kinderen heb. Dat werkt de andere kant op wel anders! Dus als we het over 'van de daken schreeuwen' hebben wint nog steeds de oudercategorie.
Je kunt prima over dingen posten die je hebt kunnen doen omdat je iets niet hebt/een bepaalde keuze hebt gemaakt. Mensen met kinderen kunnen posten dat ze 'weer lekker kind geweest zijn in de grote speeltuin met hun kroost #lifewithkids', mensen zonder kunnen zeggen 'oh, ik heb vandaag echt compleet niets gedaan, kwam pas om 12 uur m'n nest uit en ga de rest van de dag een boek lezen #lifewithoutkids'.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is ook wel erg vreemd om op social media te gaan posten wat je allemaal niet hebt en/of hebt gedaan.
Dit is puur iets voor Nederlanders, niet voor niets hebben NLse vrouwen de hoogste ratio parttimers ter wereld.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:06 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Bij een kinderloos bestaan is het wellicht mogelijk dat beiden slechts van maandag t/m donderdag moeten werken en mits de financiële situatie het toestaat van maandag t/m woensdag. Dan heb je al een stuk relexter leven.
Beiden sneu (de hashtags), maar nadruk leggen op dat je geen kinderen hebt vind ik dan nog net wat sneuer omdat het m.i. in zich heeft dat je je aan het afzetten bent, waar de andere groep tenminste positief uit de hoek komt.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:54 schreef motorbloempje het volgende:
Je kunt prima over dingen posten die je hebt kunnen doen omdat je iets niet hebt/een bepaalde keuze hebt gemaakt. Mensen met kinderen kunnen posten dat ze 'weer lekker kind geweest zijn in de grote speeltuin met hun kroost #lifewithkids', mensen zonder kunnen zeggen 'oh, ik heb vandaag echt compleet niets gedaan, kwam pas om 12 uur m'n nest uit en ga de rest van de dag een boek lezen #lifewithoutkids'.
Ik verbaas mij eerlijk gezegd heel erg vaak over wat ik zie op social media en hoe belangrijk sommige mensen social media kunnen vinden.quote:Ik ken overigens mensen die van die 'kindvrij' memes en plaatjes online posten, maar die vind ik net zulke aids als 'deel dit als je een trotse moeder/vader/oma bent'-plaatjes.
Die heb ik even ter plekke bedacht, hyperbool dit-dat-alles, geen idee of ze echt gebruikt worden.quote:
Vol zetten niet natuurlijk, maar je deelt nu eenmaal momenten en een deel van die momenten staan in het teken van jouw kinderen. En voor sommigen vrijwel alle momenten.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:07 schreef motorbloempje het volgende:
Waarom zou je je social media volzetten over het wél hebben van kinderen? Sowieso hebben al die kinderen er niet om gevraagd om hun hele jonge leven gedocumenteerd te krijgen voor iedereen die 't maar wil zien. Ben blij dat ik nog van de generatie ben waar de foto's in een fotoalbum in de kast belandden![]()
Ben ik niet helemaal met je eens om eerder genoemde reden. Het positief uitdragen van wat jij positief ervaart is toch van een andere categorie dan je ergens tegen afzetten.quote:En je kunt net zo goed actief ouder zijn als actief kindvrij. Je hebt de pro-family lui die iedereen aan de kinderen (en niet aan de abortus) willen hebben, en er zijn ook mensen die kindvrij als een legitieme keuze willen promoten in deze gezinsgeorienteerde wereld. Ik zit er zelf gewoon tussenin, maar voor mij is bewust kindvrij zijn wel een deel van mijn identiteit en hoe ik over de wereld denk. Dat betekent niet dat ik vind dat niemand meer kinderen zou moeten krijgen, maar wel dat ik inderdaad vind dat het krijgen van kinderen niet zowat opgedrongen zou moeten worden (zie de voorbeelden hierboven, hoe kut is het als je dat maar hoort en hoort als je geen kinderen kúnt krijgen), en gewoon normaal zou moeten zijn, net als 't kiezen voor het wel hebben van kinderen, en bij het uitspreken van die keus zou het gewoon klaar moeten zijn, zonder veroordelende blikken en vragen, en misschien dat daardoor meer mensen actiever worden in het uitspreken van de leefstijl, om te laten zien dat 't ook gewoon een keus is die je zelf, als volwassene mag maken.
Al vind ik dan de "snel uitmaken" als je nu nog geen kinderwens hebt en jouw partner wel aangeeft op termijn kinderen te willen adviezen die ik hier voorbij zie komen ernstig overdreven. Dat TS er nu nog geen behoefte aan heeft wil niet zoveel zeggen. Er zijn mensen die echt, echt, echt geen kinderen willen en helemaal prima. Lijkt mij inderdaad iets om te melden. Maar mensen die "er geen behoefte aan hebben" zijn doorgaans helemaal om als ze er zijn. Althans, in mijn omgeving heb ik dat vaak gezien.quote:Ach ja, TS vroeg naar redenen om geen kinderen te willen, en die zijn er genoeg, net als dat er genoeg zijn die je kunt gebruiken als je wél kinderen wilt. Ze zijn allemaal even geldig als je die redenen voor jouzelf en je eigen leven gebruikt, en ze niet op anderen projecteert en op basis daarvan mensen 'beoordeelt' op hun (gebrek aan) bijdrage aan de wereld/maatschappij
Die snap ik ook helemaal niet: als profielfoto een foto van jouw kind. Een foto van jou en je kind (of eender wie): logisch. Maar een profielfoto waar je zelf niet opstaat?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:15 schreef CherryLips het volgende:
Enfin, een paar maanden later is anonimiteit toch niet zo boeiend meer en zijn de profielfoto's meerdere malen vervangen door peuterfoto's
Dat is leuk als je mensen van vroeger zoekt, je herkent ze ook zo lekker.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die snap ik ook helemaal niet: als profielfoto een foto van jouw kind. Een foto van jou en je kind (of eender wie): logisch. Maar een profielfoto waar je zelf niet opstaat?
so am i! Al weet ik dat mijn moeder sowieso niet alles online zou gooien. Laat staan mn paquote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:07 schreef motorbloempje het volgende:
Ben blij dat ik nog van de generatie ben waar de foto's in een fotoalbum in de kast belandden
Of een plaat voor je kop. En ja, dat maakt ook een verdomd onduidelijke profielfoto...quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:19 schreef CherryLips het volgende:
Dat is leuk als je mensen van vroeger zoekt, je herkent ze ook zo lekker.
Maargoed, niet dat mijn foto zo duidelijk isMaar dat is dus wel een beetje het opdringen van je kinderen.
bepaalde mensen posten nu eenmaal hun leven op facebook... voor de een betekent dit alle baksels die ze in de keuken fabriceert, voor de andere elke kilometer die wordt hardgelopen, voor weer een ander elk terrasje dat wordt bezocht en voor bepaalde ouders dus de Efteling of de eerste stapjes van hun kind...quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:07 schreef motorbloempje het volgende:
Waarom zou je je social media volzetten over het wél hebben van kinderen?
Ik haat ze allemaal!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
bepaalde mensen posten nu eenmaal hun leven op facebook... voor de een betekent dit alle baksels die ze in de keuken fabriceert, voor de andere elke kilometer die wordt hardgelopen, voor weer een ander elk terrasje dat wordt bezocht en voor bepaalde ouders dus de Efteling of de eerste stapjes van hun kind...
dat jij je alleen om dat laatste druk maakt vind ik dan weer vreemd, maar goed, je laat dan ook geen kans onbenut om jouw levenshouding aangaande kinderen duidelijk te maken
Wat bedoel je precies met dat 'ingeven' en dat het oneerlijk is?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je moet dat gewoon niet zo zien, want nou ja, jullie zijn dan gewoon niet compatibel. Het is niet echt iets van 'kiezen', want hier laat je iemand 'ingeven', in dit scenario, en dat is gewoon ontzettend oneerlijk. Lief wel dat je haar dat gunt, maar imho is het beter om dit soort dingen gewoon snel 'op te lossen', net als dat 't vaak beter is een pleister er snel af te trekken ipv rustig haartje voor haartje omdat je bang bent dat 't pijn doet...
Je hoopt dat ze stiekem natuurlijk geen kinderen wilt, want je zegt dat ze, op de kinderwens na, perfect is voor je. Dan is het op zich niet raar dat je hoopt dat haar liefde voor jou sterker is dan de kinderwens, maar ik kan me voorstellen dat zo'n kinderwens héél sterk is, ookal besluit je er wellicht dan (voor je partner) geen gehoor aan te geven. En dat vind ik dan oneerlijk, want het is gewoon zo'n grote beslissing, daar wil je samen, vind ik, gewoon voor gaan, of samen niet voor gaan. Je kunt 't geluk hebben dat het je allemaal wel meevalt (beide kanten op), maar ik zou met zoiets als kinderen het risico niet willen lopen dat het je op gaat breken, ook beide kanten op.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:29 schreef Cracker26 het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met dat 'ingeven' en dat het oneerlijk is?
Ik bracht en ga het niet zo brengen dat ze moet kiezen tussen een baby of mij, maar gewoon aangeven dat ik geen kinderen wil. Daaruit kan ze dan voor zichzelf beslissen wat ze wilt.
Ik had het in mijn vorige post misschien niet duidelijk genoeg vermeld.
Gewoon, omdat die kinderen een heel belangrijk onderdeel van die mensen hun leven zijn?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:07 schreef motorbloempje het volgende:
Waarom zou je je social media volzetten over het wél hebben van kinderen? Sowieso hebben al die kinderen er niet om gevraagd om hun hele jonge leven gedocumenteerd te krijgen voor iedereen die 't maar wil zien. Ben blij dat ik nog van de generatie ben waar de foto's in een fotoalbum in de kast belandden
En je kunt net zo goed actief ouder zijn als actief kindvrij. Je hebt de pro-family lui die iedereen aan de kinderen (en niet aan de abortus) willen hebben, en er zijn ook mensen die kindvrij als een legitieme keuze willen promoten in deze gezinsgeorienteerde wereld. Ik zit er zelf gewoon tussenin, maar voor mij is bewust kindvrij zijn wel een deel van mijn identiteit en hoe ik over de wereld denk. Dat betekent niet dat ik vind dat niemand meer kinderen zou moeten krijgen, maar wel dat ik inderdaad vind dat het krijgen van kinderen niet zowat opgedrongen zou moeten worden (zie de voorbeelden hierboven, hoe kut is het als je dat maar hoort en hoort als je geen kinderen kúnt krijgen), en gewoon normaal zou moeten zijn, net als 't kiezen voor het wel hebben van kinderen, en bij het uitspreken van die keus zou het gewoon klaar moeten zijn, zonder veroordelende blikken en vragen, en misschien dat daardoor meer mensen actiever worden in het uitspreken van de leefstijl, om te laten zien dat 't ook gewoon een keus is die je zelf, als volwassene mag maken.
Ach ja, TS vroeg naar redenen om (geen) kinderen te willen, en die zijn er genoeg, net als dat er genoeg zijn die je kunt gebruiken als je geen kinderen wilt. Ze zijn allemaal even geldig als je die redenen voor jouzelf en je eigen leven gebruikt, en ze niet op anderen projecteert en op basis daarvan mensen 'beoordeelt' op hun (gebrek aan) bijdrage aan de wereld/maatschappij
Oh, ik vind 't prima als mensen met regelmaat iets over hun leven delen hoor, met of zonder kinderen, maar heb 't hier over geobsedeerd elke dag ladingen foto's in plaats van zo nu en dan een leuk kiekje.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:33 schreef Forbry het volgende:
Gewoon, omdat die kinderen een heel belangrijk onderdeel van die mensen hun leven zijn?![]()
Het is imho een reactie op de voortplantingsfocus/-aanname van veel mensen en de bijbehorende pijnlijke situaties die ook al eerder zijn besprokenquote:Toch komt dat hele "kindvrij" () -gebeuren, dat zo (overdreven) benadrukken dat je geen kinderen hebt/wilt, op mij best wel merkwaardig en triest over. Op mij komt het ook over alsof je eigenlijk geen vrede hebt met het niet willen/hebben van kinderen, terwijl dat juist het tegenovergestelde is van wat je wil uitdragen (en ik op zich ook wel geloof dat datgene wat je wil uitdragen oprecht is)...
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |