abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 5 juni 2015 @ 11:08:40 #101
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153269313
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 11:07 schreef avotar het volgende:

[..]

Omdat mijn kinderen 'eul leutig zijn :)
Jij irriteert je er niet aan, een ander wel en een derde weer niet... niets aan de hand toch. Maar blijkbaar irriteer jij je weer aan de irritatie van een ander (waar ook niets mis mee is). Niet iedereen hoeft jouw kinderen aandoenlijk te vinden toch?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_153269533
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 09:39 schreef alors het volgende:
Ik denk dat dat meer komt doordat het beeld overheerst dat mensen die geen kinderen willen (dat zie je hier ook in dit topic) dat doen omdat ze er geen tijd en geld voor willen opofferen. En dat liever aan zichzelf besteden.
Maar wat is daar precies negatief (de beschrijving egoistisch heeft meestal een negatieve ondertoon) aan? Ik vind 't geweldig om actieve gezinnen te zien die lekker veel met de kinderen ondernemen, los van of dat veel geld kost, maar tijd sowieso, gewoon lekker veel als gezin doen. Dat is geweldig voor een opvoeding, me dunkt, zeker als ik ook kijk naar mijn eigen opvoeding. Zo hoort 't. En die ouders/gezinnen wíllen dat ook gewoon, daar hebben ze voor gekozen. Tof. Dara heb ik bewondering voor, zeker omdat ook heel 'makkelijk' is om dat allemaal niet te doen.

Ik wil dat niet doen. Ik besteed mijn tijd niet aan een gezin, maar aan mijn man, mijn werk en mijn vrienden. Ik doe vrijwilligerswerk, ben actief in mijn sportvereniging, mijn promotieproject leidt hopelijk tot 't verbeteren van de maatschappij, ik wil 'n eigen vrijwilligersorganisatie opzetten die mensen gaat helpen. Ik besteed zelf liever daar al mijn tijd aan, plus aan de vrijheid die het niet hebben van kinderen met zich meebrengt. En zo zijn er heel veel mensen die bewust niet voor kinderen kiezen die andere dingen belangrijker vinden. En los of dat nou wel of niet goed is voor de maatschappij... als jij gewoon alleen wilt werken en wilt feesten/op vakantie wilt/rust wilt, aan wie zou je je dan moeten verantwoorden dat je geen kinderen wil. Wel of geen kinderen nemen, dat is beide een wíllen kwestie, iets dat je beide voor jezelf doet, dus ik snap niet waarom de een per se positief en de ander per se negatief moet zijn. Vanwege die 'opoffering', waar je ook zelf voor gekozen hebt? Ach ja :)

Terwijl ik dit nu zit te schrijven in mijn thuiskantoortje luister ik naar spelende kinderen op 'n schoolplein, we wonen tegenover een basisschool. Het is heerlijk weer, de zon schijnt, en zo te horen hebben ze plezier (zonder extreem hard te gillen O+ ), dat vind ik tof om te horen, genoeg kinderen die tegenwoordig bijna niet buiten komen en achter de tv/computer zitten :P. Dat is iets waar ik me compleet niet aan kan ergeren. Ik ben wel actief blij dat ik straks niet om 3.15 bij die school sta om een deel van dat gekrioel op te halen :D
Ja doei.
pi_153271063
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 08:24 schreef alors het volgende:

[..]

Dat is omdat onder de 30 1 op de 5 er spijt van krijgt. Dus dat is ook niet zomaar natuurlijk.
En? Zelfbeschikking betekent dat je ook de vrijheid hebt om besluiten te nemen waarvan je mogelijk spijt kunt krijgen. Eventuele hersteloperatie is wel voor eigen rekening natuurlijk.

In mijn geval heb ik gekozen voor een onomkeerbare methode omdat ik altijd al heb geweten dat ik geen kinderen zou willen.
pi_153271176
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 12:27 schreef Isegrim het volgende:

[..]

En? Zelfbeschikking betekent dat je ook de vrijheid hebt om besluiten te nemen waarvan je mogelijk spijt kunt krijgen. Eventuele hersteloperatie is wel voor eigen rekening natuurlijk.

In mijn geval heb ik gekozen voor een onomkeerbare methode omdat ik altijd al heb geweten dat ik geen kinderen zou willen.
Zie het verschil in behandeling. Een 19-jarige die zwanger is wordt met ooh's en aaaah's gesteund, terwijl 30-jarigen die er jaren over nagedacht hebben worden afgehouden met de mededeling 'maar het is een levensingrijpende beslissing! Je bent nog veel te jong om die te nemen!' ;)
Ja doei.
pi_153271440
En niemand die ooit zegt: "Zou je wel kinderen nemen? Wat als je er spijt van krijgt?" :+
pi_153271870
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 12:45 schreef Isegrim het volgende:
En niemand die ooit zegt: "Zou je wel kinderen nemen? Wat als je er spijt van krijgt?" :+
En geen arts die even met zijn collega die jou helemaal nog nooit ontmoet heeft moet overleggen om te zien of je 't kind wel mag houden of dat er geaborteerd moet worden ;(
Ja doei.
pi_153271910
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 13:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

En geen arts die even met zijn collega die jou helemaal nog nooit ontmoet heeft moet overleggen om te zien of je 't kind wel mag houden of dat er geaborteerd moet worden ;(
Gewoon op basis van IQ en inkomen toestaan of mensen kinderen mogen.
Kan je het niet betalen dan neem je maar een goudvis.
pi_153272427
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 13:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Er zijn gevallen waarin een bindend negatief advies best een goed idee zou zijn. :')

Maar ik ben er in het algemeen niet zo voor om 'mensen tegen zichzelf te beschermen', afgezien van acuut gevaarlijke situaties. Zelfbschikkingsrecht FTW.
pi_153272452
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 13:32 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Er zijn gevallen waarin een bindend negatief advies best een goed idee zou zijn. :')

Maar ik ben er in het algemeen niet zo voor om 'mensen tegen zichzelf te beschermen', afgezien van acuut gevaarlijke situaties. Zelfbschikkingsrecht FTW.
Teken een 'ik erken de 'risico's' en een eventuele omkeerbehandeling komt voor eigen kosten' (desnoods, als je al mensen moet beschermen dan zijn 't de artsen :D) en huppakee.
Ja doei.
pi_153272479
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 13:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Teken een 'ik erken de 'risico's' en een eventuele omkeerbehandeling komt voor eigen kosten' (desnoods, als je al mensen moet beschermen dan zijn 't de artsen :D) en huppakee.
Voor. ^O^
pi_153272504
Maargoed, he, we dwalen af. :@
Ja doei.
pi_153272656
Oh ja. Redenen om wél kinderen te krijgen ging het over.

Voor mij zijn ze er niet.

Wat ik eventueel wél zou overwegen is om pleeggezin te worden voor kinderen die uit huis geplaatst zijn. Daar is een enorm tekort aan.
pi_153272663
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 13:43 schreef Isegrim het volgende:
Oh ja. Redenen om wél kinderen te krijgen ging het over.

Voor mij zijn ze er niet.

Wat ik eventueel wél zou overwegen is om pleeggezin te worden voor kinderen die uit huis geplaatst zijn. Daar is een enorm tekort aan.
Dat is inderdaad ook wel eens door mijn hoofd gegaan. Maar dat zou ik pas later in m'n leven doen, ook als we 't huis er naar hebben etc :)
Ja doei.
pi_153272834
In ons huis kan het best, maar onze situatie is er nu helemaal niet naar. Ik zou dan ook graag veel tijd vrijmaken voor zo'n kind en dat kan nu niet.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 01:48:45 #115
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_153293851
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 12:32 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Zie het verschil in behandeling. Een 19-jarige die zwanger is wordt met ooh's en aaaah's gesteund, terwijl 30-jarigen die er jaren over nagedacht hebben worden afgehouden met de mededeling 'maar het is een levensingrijpende beslissing! Je bent nog veel te jong om die te nemen!' ;)
Ik heb dat zelf niet zo ervaren. Ik ben ook gesteriliseerd. Ik heb altijd geweten dat ik geen kinderen wil, maar ja men zegt dan 'dat komt nog wel'. Maar het kwam niet.

Voordat we trouwden ook uitvoerig over gesproken. Ik wil echt niet. Hij wist dat dondersgoed en accepteert dat, hij had eventueel wel kinderen gewild, maar dat is in onze relatie absoluut niet aan de orde.

Nadat ik trombose heb gehad wilde ik compleet van de hormonen af en dus ook geen spiraaltje met kleine hoeveelheden hormonen. Dat leek mij een mooi moment om tot sterilisatie over te gaan. Geen probleem verder bij de huisarts en gynaecoloog. Was snel geregeld, ik ben er erg blij mee, heb nu ook m'n eigen cyclus terug en voel me daar toch wel veel beter bij ondanks de hevigere moodswings e.d.

Ik heb ook bewust voor mijn sterilisatie gekozen. Kom ik morgen onder de bus en overleef ik dat niet, dan kan hij bij een ander mogelijk nog wel kinderen krijgen. Hij heeft sowieso een langere houdbaarheid. Niet dat hij er zo bij stil staat hoor, maar ik vind niet dat ik van hem kon eisen om zich te laten steriliseren, alhoewel ik denk dat hij het voor mij wel zou hebben gedaan.
klerkje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')