quote:
Op vrijdag 5 juni 2015 09:39 schreef alors het volgende:Ik denk dat dat meer komt doordat het beeld overheerst dat mensen die geen kinderen willen (dat zie je hier ook in dit topic) dat doen omdat ze er geen tijd en geld voor willen opofferen. En dat liever aan zichzelf besteden.
Maar wat is daar precies negatief (de beschrijving egoistisch heeft meestal een negatieve ondertoon) aan? Ik vind 't geweldig om actieve gezinnen te zien die lekker veel met de kinderen ondernemen, los van of dat veel geld kost, maar tijd sowieso, gewoon lekker veel als gezin doen. Dat is geweldig voor een opvoeding, me dunkt, zeker als ik ook kijk naar mijn eigen opvoeding. Zo hoort 't. En die ouders/gezinnen wíllen dat ook gewoon, daar hebben ze voor gekozen. Tof. Dara heb ik bewondering voor, zeker omdat ook heel 'makkelijk' is om dat allemaal niet te doen.
Ik wil dat niet doen. Ik besteed mijn tijd niet aan een gezin, maar aan mijn man, mijn werk en mijn vrienden. Ik doe vrijwilligerswerk, ben actief in mijn sportvereniging, mijn promotieproject leidt hopelijk tot 't verbeteren van de maatschappij, ik wil 'n eigen vrijwilligersorganisatie opzetten die mensen gaat helpen. Ik besteed zelf liever daar al mijn tijd aan, plus aan de vrijheid die het niet hebben van kinderen met zich meebrengt. En zo zijn er heel veel mensen die bewust niet voor kinderen kiezen die andere dingen belangrijker vinden. En los of dat nou wel of niet goed is voor de maatschappij... als jij gewoon alleen wilt werken en wilt feesten/op vakantie wilt/rust wilt, aan wie zou je je dan moeten verantwoorden dat je geen kinderen wil. Wel of geen kinderen nemen, dat is beide een wíllen kwestie, iets dat je beide
voor jezelf doet, dus ik snap niet waarom de een per se positief en de ander per se negatief moet zijn. Vanwege die 'opoffering', waar je ook zelf voor gekozen hebt? Ach ja

Terwijl ik dit nu zit te schrijven in mijn thuiskantoortje luister ik naar spelende kinderen op 'n schoolplein, we wonen tegenover een basisschool. Het is heerlijk weer, de zon schijnt, en zo te horen hebben ze plezier (zonder extreem hard te gillen

), dat vind ik tof om te horen, genoeg kinderen die tegenwoordig bijna niet buiten komen en achter de tv/computer zitten

. Dat is iets waar ik me compleet niet aan kan ergeren. Ik ben wel actief blij dat ik straks niet om 3.15 bij die school sta om een deel van dat gekrioel op te halen