Volgens mij maakte het qua stress niet echt uit. De vorige baasjes hadden wel gezegd dat Bertie dagen ontdaan kon zijn als ze vastgepakt werd. Drama's zoals gisteren had ik in ieder geval echt niet verwacht.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:06 schreef oh-oh het volgende:
Hahaha filmpje Peach!! Henkie Penkie![]()
Zonde van de staart van Bertie zeg. Nagels knippen doe ik hier altijd zelf, ik vind het wel een rotklusje en het gaat makkelijker met zijn tweeën maar ik doe het toch maar gewoon, is vast minder stress dan wanneer een vreemde het gaat doen.
Negeren bij schreeuwen helpt hier ook wel.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:56 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Volgens mij maakte het qua stress niet echt uit. De vorige baasjes hadden wel gezegd dat Bertie dagen ontdaan kon zijn als ze vastgepakt werd. Drama's zoals gisteren had ik in ieder geval echt niet verwacht.![]()
Het kale staartje maakt me niet uit verder. Er zit geen bloed aan de pennen dus ze gaat waarschijnlijk gewoon in de rui (alweer).
@Peach Bij Dodo werkt negeren het beste om iets af te leren.
Dodo kreeg bijna elke dag een stukje natvoer mee van de katten. Misschien niet het gezondste hapje om hem dagelijks te geven dus wilde ik stoppen of verminderen. De eerste tijd krijste hij als een gek rond etenstijd van de poesjes daarna doofde dat gedrag uit.
Na een tijdje ben ik hem soms weer wat lekkers gaan geven. Als hij dan toch weer ging schreeuwen dan kreeg hij niets. Hij maakt nu veel zachter geluid om te zorgen dat ik hem niet vergeet.![]()
Met fruit (en op random momenten) schreeuwt hij nog wel als een heel Vondelpark vol met halsbandparkieten.![]()
Dodo heeft geleerd het alarm van het koolstofmonoxidealarm na te doen. Ding gaat vaak af na te lang douchen. We vonden het al een gek hoog fluitje en snapten niet waar hij dat nou vandaan had. Hij doet het geluidje nu regelmatig als hij aandacht wil.
Hmja, dat kan ookquote:Op donderdag 8 oktober 2015 20:09 schreef oh-oh het volgende:
Hahahaha ik heb geen planten meer , dat was makkelijker
Jawel, Riki heeft een groene vlek bij zijn oog en Kaka nietquote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:13 schreef oh-oh het volgende:
Leuk <3
Kun je ze makkelijk uit elkaar houden?
Lady Kaka?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:31 schreef Chr1st1aan het volgende:
[..]
Jawel, Riki heeft een groene vlek bij zijn oog en Kaka niet
Kaka was wel een hele lange tijd in een rui die niet ophield, zag er dus verjunkt uitMaar met speciaal ruivoer en aanvulling ziet hij er alweer erg goed uit.
Ik heb er één, en had er twee, Binkie was er juist om een maatje voor de spruit te zijn. Alleen is Binkie nu al doodquote:Op zondag 25 oktober 2015 13:34 schreef Federer-fan het volgende:
Wie hebben er hier allemaal één parkiet? Ik heb momenteel alleen Bennie. Soms denk ik erover om er een bij te nemen. Als ik nu wist dat Bennie nog zes jaar zou leven zou ik er meten een bij kopen. Maar dat weet ik natuurlijk niet en ik vind het weer een mogelijk lange periode dat ik mezelf toch een beetje commiteer, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Wie herkent dit?
Ja, precies. Blij dat je het herkent. Ik vind het ergens iets egoïstisch hebben maar ik wil ook mijn verantwoordelijkheid voor een eventuele nieuwe vogel kunnen waarmaken.quote:Op zondag 25 oktober 2015 13:53 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Ik heb er één, en had er twee, Binkie was er juist om een maatje voor de spruit te zijn. Alleen is Binkie nu al dood![]()
Ze kunnen (Catharina's) wel 20 jaar oud worden. Dus is het lastig kiezen. De overweging blijft lastig. Voorlopig nog geen maatje voor spruitje, maar ik snap de gedachte wel.
Mooie link.quote:Op zondag 25 oktober 2015 14:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik heb alleen Tali, zat vorige week wel op marktplaats te kijken of er nog kwekers in de buurt waren met een jong mannetje, maar degene waar ik die "proefvogel" vorige jaar vandaan haalde heeft alleen groene mannetjes. Ik wil een grijs of blauw mannetje
Gewoon een grasparkiet erbij?quote:Op maandag 2 november 2015 00:33 schreef Rafeiro het volgende:
Weet iemand nog een leuke vogel?
Niet te duur dus geen ara/grijze roodstaart.
Wil toch weer een maatje voor die stomme parkiet van me
Ze zit nu haar speelgoed te knuffelen, dat hoort niet. (denk ik)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |