Het antwoord op de vraag of ik op dit moment gelukkig ben; in alle eerlijkheid, nee. Acht jaar geleden was ik al niet gelukkig in dat opzicht, vandaar dat ik toen dacht dat ik daar maar eens verandering in m moest gaan brengen. And so the dating began. En ik heb van alles en nog wat ondernomen om verandering in mn situatie te brengen.quote:Op maandag 1 juni 2015 00:10 schreef Sandersson het volgende:
Belangrijkste vraag voor TS is: ben je op dit moment gelukkig?
Hoewel je zo wilt overkomen krijg ik dat idee niet aan de hand van je post.
Daarom is het ook zo fijn. Ik zou het niet leuk vinden om altijd maar alleen te zijn, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 1 juni 2015 12:46 schreef DerekB het volgende:
[..]
Eensch.
Heerlijk, alleen ben ik niet zo vaak alleen.
quote:
Bedoel je mij ? Zoja, ik ben soms ook eenzaam.ik doe wel veel wandelen😊quote:Op maandag 1 juni 2015 10:43 schreef Gray het volgende:
Dit klinkt meer als eenzaamheid dan alleen zijn.
Ik ben graag alleen.
De mensen gaan niet vanzelf je deur platlopen natuurlijk. Als je behoefte hebt aan gezelschap dan zijn daar tig mogelijkheden voor. Een heel klein beetje vrijwiligerswerk, een abonnementje op een sport of een regelmatig terugkerend dingetje buiten te deur doen al wonderen. Deze planeet ligt aan je voeten. Maak er gebruik van.quote:Op maandag 1 juni 2015 08:49 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik woon ook alleen maar dat kan niemand iets aan doen..Ook mijn man niet ....Hij stierf naar 33 jaar huwelijk aan hersenvliesontsteking. Het is nu meer dan 15 maanden geleden dat mijn man kwam te overlijden.Ik vind en merk dat ik moeilijk begint te krijgen om alleen te zijn.
Was niet aan jou gericht, maar blijkbaar geldt het ook voor jou.quote:Op maandag 1 juni 2015 14:37 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Bedoel je mij ? Zoja, ik ben soms ook eenzaam.ik doe wel veel wandelen😊
Nee dat niet,maar je piekert minderquote:Op maandag 1 juni 2015 15:40 schreef Gray het volgende:
Was niet aan jou gericht, maar blijkbaar geldt het ook voor jou.
Maakt wandelen je minder eenzaam?
Jawel hoor dat was in het begin wel zoquote:Op maandag 1 juni 2015 15:05 schreef Mr_Belvedere het volgende:
De mensen gaan niet vanzelf je deur platlopen natuurlijk. Als je behoefte hebt aan gezelschap dan zijn daar tig mogelijkheden voor. Een heel klein beetje vrijwiligerswerk, een abonnementje op een sport of een regelmatig terugkerend dingetje buiten te deur doen al wonderen. Deze planeet ligt aan je voeten. Maak er gebruik van.
Weet je zeker dat dit het standpunt is dat je in wilt nemen? Want als je het mis hebt, dan kan de spijt die je krijgt ondraaglijk worden.quote:Op zondag 31 mei 2015 20:27 schreef SpaceOddity het volgende:
Maar het moge duidelijk zijn; die riedeltjes, hoewel lief bedoeld, geloof ik niet meer. Ik was alleen, ik ben alleen en ik zal alleen blijven. Punt.
Dat helpt.quote:Op maandag 1 juni 2015 19:35 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Nee dat niet,maar je piekert minder
Goed dat je niet alleen je situatie erkent, maar er ook actief aan werkt.quote:Op maandag 1 juni 2015 19:41 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Jawel hoor dat was in het begin wel zoMaar dat word minder want ze hebben ook hun leven. En ik ga regelmatig naar familie en naar theater en concerten. En ik heb vanmiddag een single reis geboekt naar Berlijn vijf dagen met een bus gezelschap. Dat is pas 23 december tot 27 december. En ik ga vrijwilligerswerk zoeken. Ik loop bij iemand bij een mevr soort POH praktijk ondersteunerder huisarts.
Ja dank je👌🏻quote:Op maandag 1 juni 2015 22:17 schreef Gray het volgende:
Dat helpt.
Goed dat je niet alleen je situatie erkent, maar er ook actief aan werkt.
Ik wilde er nog een thumbs up smiley achter plaatsen, maar m'n browser is een eikhol sinds de laatste update. Kon je laatste post zelfs niet quoten.quote:
Jawel die heb je gequotequote:Op maandag 1 juni 2015 23:52 schreef Gray het volgende:
Ik wilde er nog een thumbs up smiley achter plaatsen, maar m'n browser is een eikhol sinds de laatste update. Kon je laatste post zelfs niet quoten.
Ik sport gemiddeld 4 tot 5 keer per week. En over welke verantwoordelijkheden (curieus mooi woord) heb je het?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:03 schreef dieblikje het volgende:
Je klinkt niet echt in een omgeving te wonen/leven waarin vrouwen graag willen verkeren. Laat me raden: je sport zeker ook niet, en verantwoordelijkheden neem je ook niet?
Grappig dat jij het laat klinken als of ik een keus heb in mn standpunt. Juist in mn posts wil ik duidelijk maken dat ik daar, na alle moeite en energie die ik er in heb gestoken, niet meer in geloof.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:07 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Weet je zeker dat dit het standpunt is dat je in wilt nemen? Want als je het mis hebt, dan kan de spijt die je krijgt ondraaglijk worden.
25 jaar pas en dan zo in het leven staan ... bezoek een psycholoog want dit slaat nergens op.quote:Op zondag 31 mei 2015 23:47 schreef Deezertje het volgende:
Dat je maar één keer leeft is ook zo'n riedeltje. Het klopt, maar in principe is het elke dag een wonder dat je weer wakker wordt. En net zoals TS ben ik ook al héél lang alleen, op een paar dates na maar ik heb er niet zo'n vrede mee helaas. Ik kan dus moeilijk wat anders doen of mijn tienerjaren anders hebben beleefd want je kan niet terug in de tijd en ik zou dus nooit meer een 'leuke' jeugd krijgen zoals menig tienerjongen- of meisje van een jaar 16 nu wellicht heeft. Ben bijna 25 en al die jaren ervoor dat ik dus al alleen ben kan ik niet terughalen. Daten doe ik nu wel, maar er komt helaas nog geen vastigheid uit. Ieder jaar dat ik nog steeds alleen ben accepteer ik het meer en meer...
Ow ja. Ik weet er alles van. En dat kun je ze eigenlijk ook niet heel kwalijk nemen.quote:Op maandag 1 juni 2015 19:41 schreef Haaibaaike het volgende:
Jawel hoor dat was in het begin wel zoMaar dat word minder want ze hebben ook hun leven.
Maar wel mooi geregeld!quote:En ik ga regelmatig naar familie en naar theater en concerten. En ik heb vanmiddag een single reis geboekt naar Berlijn vijf dagen met een bus gezelschap. Dat is pas 23 december tot 27 december.
Een hele goede tijdsbesteding!quote:En ik ga vrijwilligerswerk zoeken. Ik loop bij iemand bij een mevr soort POH praktijk ondersteunerder huisarts.
Dat zie ik ook tegen op het idee om altijd alleen te zijn. Daarom ga ik op single reis ! En te hopen dat ik mensen leert kennen met wie het klikt. Ik huil ook vaakquote:Op dinsdag 2 juni 2015 08:17 schreef MissButterflyy het volgende:
Het idee dat dit jaren gaat duren lijkt me dan weer niet fijn. Nee, zou ik toch niet willen.
Zal ik ooit een nieuwe partner krijgen ! Ik zou nooit samen wonen wel een lat- relatie daar sta ik dan voor open😊Warcraft? Wat is dat?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:26 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Ow ja. Ik weet er alles van. En dat kun je ze eigenlijk ook niet heel kwalijk nemen.
Maar wel mooi geregeld!
Een hele goede tijdsbesteding!
Besef ook alleen zijn ook een bepaalde vrijheid met zich mee kan brengen als je er voor open staat.
Er is niets dat je tegenhoudt om de deur uit te gaan een vervoermiddel te pakken en gewoon ergens heen te gaan. Lekker wandelen in de bossen en zo. Op een fiets kun je een heel eind komen. En je hoeft je nergens voor te haasten. Of een World of Warcraft abonnement halen, dan ben je gegarandeerd jaren zoet.
Voor jou misschien wel, voor een ander misschien niet.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:59 schreef RM-rf het volgende:
Om heel eerlijk te zijn vind ik die 'unlimited vrijheid' eigenlijk een beetje deprimerend aandoen.
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:43 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dat zie ik ook tegen op het idee om altijd alleen te zijn. Daarom ga ik op single reis ! En te hopen dat ik mensen leert kennen met wie het klikt. Ik huil ook vaakEn ik ga misschien vrijwilligers werk doen.
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:43 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dat zie ik ook tegen op het idee om altijd alleen te zijn. Daarom ga ik op single reis ! En te hopen dat ik mensen leert kennen met wie het klikt. Ik huil ook vaakEn ik ga misschien vrijwilligers werk doen.
Alhoewel ik het met je eens bent dat iedereen gewoon voor zichzelf moet bepalen hoe hij zn leven indeelt, snap ik niet waarom je die Pyramide van Maslow erbijhaalt en wat de argumentatie.-waarde ervan is.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:17 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Voor jou misschien wel, voor een ander misschien niet.
Het is simpelweg de piramide van maslow. Daarom is iedereen ergens anders ontevreden over.
Oh de piramide is zeker niet zaligmakend, maar een doeltreffende manier om uit te legegen dat een ieder zijn behoefte op elk moment totaal anders kan zijn. Dat wat je niet hebt, wel had, maar niet wist dat je het mist en nu mist, want gewenning is ook een vorm van het uitleggen. Ik bedoelde het niet kwaad.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:29 schreef RM-rf het volgende:
Alhoewel ik het met je eens bent dat iedereen gewoon voor zichzelf moet bepalen hoe hij zn leven indeelt, snap ik niet waarom je die Pyramide van Maslow erbijhaalt en wat de argumentatie.-waarde ervan is.
Maar die pyramide-theorie stelt toch juist dat de behoeftes van -alle- mensen excact gelijk zou zijn en makkelijk in te delen, in puur lichamelijke behoeftes (voeding/slaap), daarboven sociale contacten en vervolgens erkenning en waardering door anderen, zelf-ontplooing tot helemaal bovenin transcedentele ervaringen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:37 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Oh de piramide is zeker niet zaligmakend, maar een doeltreffende manier om uit te legegen dat een ieder zijn behoefte op elk moment totaal anders kan zijn. Dat wat je niet hebt, wel had, maar niet wist dat je het mist en nu mist, want gewenning is ook een vorm van het uitleggen. Ik bedoelde het niet kwaad.
dat geloof ik zeker, ik ken ook een aantal mensen in mn omgeving die een/meer tegenslagen in hun leven hadden en daarna weer de boel onder controle krijgen kan ontzettend zwaar zijn. dat geloof ik zeker en ik moet ook toegeven dat ikzelf dan misschien wat meer geluk heb nooit een echt zware tegenslag gehad te hebben.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:41 schreef SpaceOddity het volgende:
De afgelopen 10 jaar heb ik alles er aan gedaan op weer aan het werk te komen, maar zonder succes.
Dank je ! Ja ik was 56 toen ik weduwe werdquote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:27 schreef MissButterflyy het volgende:
![]()
Heel veel sterkte. Goed van je om op single reis te gaan.![]()
Lijkt me echt heel naar weduwe te zijn, zeker als je nog zo jong bent.
Ik vermoed eerder dat het betekent dat je prioriteit stelt aan bepaalde (primaire) behoeftes en dan pas de rest belangrijk begint te worden.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:45 schreef RM-rf het volgende:
Maar die pyramide-theorie stelt toch juist dat de behoeftes van -alle- mensen excact gelijk zou zijn en makkelijk in te delen, in puur lichamelijke behoeftes (voeding/slaap), daarboven sociale contacten en vervolgens erkenning en waardering door anderen, zelf-ontplooing tot helemaal bovenin transcedentele ervaringen.
en als je dan teruggaat naar mn oorspronkelijke bewering dat ik het eigenlijk wel een bedrukkend idee vind 'ultieme vrijheden' te definieren als 'lekker lang kunnen uitslapen'...quote:Op dinsdag 2 juni 2015 14:03 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ik vermoed eerder dat het betekent dat je prioriteit stelt aan bepaalde (primaire) behoeftes en dan pas de rest belangrijk begint te worden.
Uiteindelijk niet meer denk ik inderdaad. Dan is het meer een behoefte geweest die uiteindelij toch niet de voldoening opleverde die men had verwacht. Misschien net zo iets als elke dag biefstuk eten. Dat maakt het ook weinig speciaal meer.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 14:40 schreef RM-rf het volgende:
[..]
en als je dan teruggaat naar mn oorspronkelijke bewering dat ik het eigenlijk wel een bedrukkend idee vind 'ultieme vrijheden' te definieren als 'lekker lang kunnen uitslapen'...
niks tegen slapen en/of uitslapen, enkel volgens mij is juist het idee dat zoiets een 'luxe' is, die af-en-toe te kunnen nemen veel prettiger dan dat altijd te kunnen doen ... imho is het juist ook de schaarste van bepaalde behoefte-bevredigingen die het iets speciaals maakt.
Juist als het iets is dat eenvoudig bereikbaar is, verliest het zn positie als 'behoefte', maar wordt het snel een gewoonte.
Dat bedoel ik daarmee te zeggen; Ik heb moeite te geloven dat een persoon werkelijk 'lekker lang uitspalen' een behoefte is die mensen zich 'vervult' kan doen voelen
Niet mee eens. Juist iets als liefde of een vrienschap moet van twee kanten komen en kan je niet 'willen' of forceren. Ik was het alleen zijn ook zat en heb de afgelopen maanden intensief gezocht om wat leuks te vinden. Dit heeft alleen maar averechts gewerkt en resulteerde op afwijzing in afwijzing. En als je een scharrel bedoelt, daar moet ook nog heel erg het fysieke aspect klikken...quote:Op dinsdag 9 juni 2015 02:18 schreef Hjalmar86 het volgende:
Als ik hier rondkijk op dit forum zie ik veel mensen die zeggen/klagen alleen te zijn en met velen is fysiek niets mis. Je moet natuurlijk wel moeite doen he. Zelf contact willen maken, het ook opzoeken en interesse wel durven beantwoorden.
Vooral voor de jonge mensen. Je hoeft echt geen vrijgezel te zijn als je niet wilt.
het heeft allemaal te maken of je in eerste instantie alleen kan zijn en dan gelukkig bent.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 02:18 schreef Hjalmar86 het volgende:
Als ik hier rondkijk op dit forum zie ik veel mensen die zeggen/klagen alleen te zijn en met velen is fysiek niets mis. Je moet natuurlijk wel moeite doen he. Zelf contact willen maken, het ook opzoeken en interesse wel durven beantwoorden.
Vooral voor de jonge mensen. Je hoeft echt geen vrijgezel te zijn als je niet wilt.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Edit: al gepost door TS dus.quote:
Dat viel mij ook al op aan zijn verhaal. Het lijkt me ook namelijk zo dat je aardig eenzaam kan worden van dagenlang maar een beetje thuiszitten en weinig nuttigs doen op een dag (op de zaken na die TS zelf noemt). Wanneer je een actief, gevuld leven hebt lijkt me zoiets niet direct een issue.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 16:09 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik zou echt gek worden als ik hele dagen thuis zou zitten (al zal dat misschien ook wennen?), na een week komen de muren al op me af. Als ik de mogelijkheid had een uitkering te krijgen die exact even hoog is als mijn huidige loon, zonder nog iets te moeten doen, zou ik daar toch voor passen.
Ik vind het knap van je dat je het positief bekijkt en je niet bij de pakken neer laat zitten. Alleen door het leven is sowieso moeilijker dan samen, maar ik denk dat de loners er sterker van worden. Ik heb een beetje het idee dat mensen die veel relaties hebben gehad, juist de meest afhankelijke/zwakkere types zijn. Verbeter me als ik fout zit!quote:Op maandag 1 juni 2015 02:51 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Het antwoord op de vraag of ik op dit moment gelukkig ben; in alle eerlijkheid, nee. Acht jaar geleden was ik al niet gelukkig in dat opzicht, vandaar dat ik toen dacht dat ik daar maar eens verandering in m moest gaan brengen. And so the dating began. En ik heb van alles en nog wat ondernomen om verandering in mn situatie te brengen.
Nu zijn we inmiddels acht jaar verder. En hoewel het me een aantal mooie momenten en herinneringen heeft op opgeleverd, ben ik nu, na al het proberen en energie er in steken, nog steeds alleen en in dat opzicht niks verder. Langzaam maar zeker besef me nu dat ik geen invloed op mn leven heb, hoe graag ik dat ook zou willen. Dat voelt k.u.t. Dat je zelf invloed hebt op de keuzes die je maakt is iets waar ik niet meer in kan geloven. Diegene die dat wel doen of geloven omdat ze zo hebben ervaren hebben gewoon geluk gehad.
Ja, het liefst zou ik toch wel iemand om me heen hebben.....maar ergens diep binnenin, na al die tijd, groeit een gevoel, een ''state of mind'' gevoel gevoed door vele jaren teleurstelling, dat zegt dat ik gewoonweg alleen behoor te zijn voor de rest van mn leven. Voor mijn gevoel zit ik nu midden in het proces om dat te accepteren. Maar makkelijk is het niet, eerder merk ik nu hoe moeilijk ik het er mee heb. Vooral ook als ik kijk naar mn familie en vrienden, waarin iedereen- hoewel ze ook hun troubles hebben- netjes in het ''huisje boompje beestje'' plaatje lijken te passen.
Nu probeer ik dus mn geluk te vinden in mn huidige situatie... een situatie die ik de afgelopen jaren liever anders had gezien, en waarvan ik nu begin te beseffen dat datgene wat ik het liefste zou willen niet voor mij is weg gelegd.
Uiteindelijk kun je nog van alles willen, je hebt er geen controle over. Ook al wil je niet van van alles, maar gewoon een fijne relatie... als het niet gebeurd, gebeurd het niet. En dat vind ik best moeilijk. (volgens mij ga ik nu behoorlijk off topic... excuus)
Tot op bepaalde hoogte klopt dat, maar sommige mensen leiden een geisoleerd leven door werk/studie en hebben daardoor weinig tijd voor sociale contacten. Andere hebben de juiste persoon niet gevonden, allemaal redenen waar je zelf niet veel aan kan doen lijkt mij.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 02:18 schreef Hjalmar86 het volgende:
Ik weet niet of het de schijn ophouden is. Alleen zijn of een relatie hebben heeft allebei z'n shitmomenten.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 19:35 schreef Deezertje het volgende:
Het lijkt mij samen ook fijn, maar nog nooit echt zo serieus diep in een relatie geweest dat ik weet hoe het voelt om mijn vrijheid te moeten missen... Weet dus niet eens of er ik er wel geschikt voor ben.. Maar ik hoor om me heen ook zoveel mensen klagen over hun relatie (en thuis de schijn ophouden) dat ik me ook wel besef dat het een hoop rekening houden is.
Ja precies. Nu zie ik overal stelletjes lopen die het samen leuk hebben in de zon op een terrasje.. lekker luchtig gekleed en elkaar teasen of bovenop elkaar liggen in het zand... perfect. Maar een relatie is ook zoveel meer dan dat wat je ziet. Je moet je continu verantwoorden waar je bent, wat je gedaan hebt etc. Als ik soms hoor hoe meiden over hun vent praten denk ik ook: waarom blijf je er dan?!quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:33 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ik weet niet of het de schijn ophouden is. Alleen zijn of een relatie hebben heeft allebei z'n shitmomenten.
Ja. Of je hebt gewoon een vriendin waarbij je je niet hoeft te verantwoorden.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 18:05 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja precies. Nu zie ik overal stelletjes lopen die het samen leuk hebben in de zon op een terrasje.. lekker luchtig gekleed en elkaar teasen of bovenop elkaar liggen in het zand... perfect. Maar een relatie is ook zoveel meer dan dat wat je ziet. Je moet je continu verantwoorden waar je bent, wat je gedaan hebt etc. Als ik soms hoor hoe meiden over hun vent praten denk ik ook: waarom blijf je er dan?!
Maar een échte relatie is toch: steeds meer bij elkaar willen zijn, niet meer zonder elkaar willen en kunnen, samenwonen etc. Dan is het logisch dat je op de momenten dat je niet samen bent (werk, vrienden, feestjes) vraagt wat de ander gedaan heeft toch? En de ene vrouw is daar echt stalkerig en wantrouwend in, terwijl de ander het geen moer interesseert zolang je het samen maar leuk hebt...quote:Op vrijdag 12 juni 2015 18:12 schreef Bonkers. het volgende:
[..]
Ja. Of je hebt gewoon een vriendin waarbij je je niet hoeft te verantwoorden.
neeeeeen!quote:Op vrijdag 12 juni 2015 18:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar een échte relatie is toch: steeds meer bij elkaar willen zijn, niet meer zonder elkaar willen en kunnen, samenwonen etc.
Het maakt niet uit hoevaak, er is niet een teveel, te weinig of precies goed dat echt universeel is, je moet gewoon van tevoren afspraken maken en/of duidelijk zijn wat je van elkaar verwacht, dan kom je ook niet voor verrassingen te staan.quote:Dan is het logisch dat je op de momenten dat je niet samen bent (werk, vrienden, feestjes) vraagt wat de ander gedaan heeft toch? En de ene vrouw is daar echt stalkerig en wantrouwend in, terwijl de ander het geen moer interesseert zolang je het samen maar leuk hebt...
Dan moet je dus een vriendin zoeken die het niet zoveel interesseert, als je daar niet tegen kan.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 18:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar een échte relatie is toch: steeds meer bij elkaar willen zijn, niet meer zonder elkaar willen en kunnen, samenwonen etc. Dan is het logisch dat je op de momenten dat je niet samen bent (werk, vrienden, feestjes) vraagt wat de ander gedaan heeft toch? En de ene vrouw is daar echt stalkerig en wantrouwend in, terwijl de ander het geen moer interesseert zolang je het samen maar leuk hebt...
Kan ook gewoon gezonde interesse zijn he? Zo van "Hoi schat, hoe was je dag?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 18:05 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja precies. Nu zie ik overal stelletjes lopen die het samen leuk hebben in de zon op een terrasje.. lekker luchtig gekleed en elkaar teasen of bovenop elkaar liggen in het zand... perfect. Maar een relatie is ook zoveel meer dan dat wat je ziet. Je moet je continu verantwoorden waar je bent, wat je gedaan hebt etc. Als ik soms hoor hoe meiden over hun vent praten denk ik ook: waarom blijf je er dan?!
Deezertje, een relatie hebben betekent juist ook loslaten. Zij heeft ook haar hobby's, vriendinnen, werk/studie. Je kunt niet 24/7 bij elkaar zijn, tenzij je haar aan de ketting legt.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 18:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar een échte relatie is toch: steeds meer bij elkaar willen zijn, niet meer zonder elkaar willen en kunnen, samenwonen etc. Dan is het logisch dat je op de momenten dat je niet samen bent (werk, vrienden, feestjes) vraagt wat de ander gedaan heeft toch? En de ene vrouw is daar echt stalkerig en wantrouwend in, terwijl de ander het geen moer interesseert zolang je het samen maar leuk hebt...
Echt wel. Met een vriendin aan je zijde ga je alles door een roze bril bekijken. De zon schijnt mooier en je zingt in de regen. Tegenslagen worden uitdagingen en gedeelde smart is halve smart. Je slaapt beter en je hebt meer energie als je je bed uitkomt. Alleen al de wetenschap dat er iemand voor je is, al is ze heel ver weg, doet een man veel goed.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 19:58 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Je lost je shit niet met op met een relatie.
Ik weet niet in hoeverre je sarcastisch bent, maar wat betreft dat laatste is causaliteit lastig te bewijzen. Met andere woorden, mensen die depressiever zijn zullen ook minder snel een (langdurige) relatie aangaan.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 20:20 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Echt wel. Met een vriendin aan je zijde ga je alles door een roze bril bekijken. De zon schijnt mooier en je zingt in de regen. Tegenslagen worden uitdagingen en gedeelde smart is halve smart. Je slaapt beter en je hebt meer energie als je je bed uitkomt. Alleen al de wetenschap dat er iemand voor je is, al is ze heel ver weg, doet een man veel goed.
Mensen hebben andere mensen nodig. Zonder eten ga je lichamelijk dood. Zonder wederhelft sterft de geest. Alleenstaanden ervaren meer stress, zijn kwetsbaarder voor depressie, zelfmoord en een vroegtijdige dood door ziekte. Houd daarom alsjeblieft op met fabels als 'je moet eerst zonder vriendin gelukkig zijn', 'ze lost je problemen niet op', blabla.
Waarschijnlijk trekt ie ook alleen maar meer shit aan als ie nu aan een relatie begint. Heb het idee dat je sneller de verkeerde mensen aantrekt als je zelf al niet happy bent.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 19:58 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Deezertje, een relatie hebben betekent juist ook loslaten. Zij heeft ook haar hobby's, vriendinnen, werk/studie. Je kunt niet 24/7 bij elkaar zijn, tenzij je haar aan de ketting legt.
Je hebt een ongelooflijk vertekend beeld van de liefde. Je ziet het bijna als iets heiligs. Je lost je shit niet met op met een relatie. Nogmaals: het moet iets toevoegen aan je leven. Als je eenmaal een relatie hebt, wat dan? Dan heb je je doel bereikt toch?
Reageer nou eens inhoudelijk op de (opbouwende) kritiek die je krijgt. We willen je allemaal verder helpen, maar selectief lezen heeft totaal geen zin.
Was het niet wetenschappelijk bewezen dat alleenstaande vrouwen juist langer leefden? Mannen daarintegen zouden langer leven als ze wel een partner hadden.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 20:20 schreef Drieklank het volgende:
Mensen hebben andere mensen nodig. Zonder eten ga je lichamelijk dood. Zonder wederhelft sterft de geest. Alleenstaanden ervaren meer stress, zijn kwetsbaarder voor depressie, zelfmoord en een vroegtijdige dood door ziekte. Houd daarom alsjeblieft op met fabels als 'je moet eerst zonder vriendin gelukkig zijn', 'ze lost je problemen niet op', blabla.
Deels waar in mijn ogen. Lang ontkend dat ik niets mis, maar samen zijn dingen ondernemen toch écht leuker. Inderdaad iemand die naar je uitkijkt, waardeert etc. Gelukkig doe ik de dingen die ik wel wil doen gewoon hoor. Maar alleen op vakantie, uitgaan of restaurant binnengaan doe ik dan weer niet.Deels ongemakkelijk, maar ook omdat het gewoon niet gezellig is in je uppie. Mensen staren je toch bewust of onbewust na.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 20:20 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Echt wel. Met een vriendin aan je zijde ga je alles door een roze bril bekijken. De zon schijnt mooier en je zingt in de regen. Tegenslagen worden uitdagingen en gedeelde smart is halve smart. Je slaapt beter en je hebt meer energie als je je bed uitkomt. Alleen al de wetenschap dat er iemand voor je is, al is ze heel ver weg, doet een man veel goed.
Dat weet ik dus ook niet, simpelweg omdat het daar nooit van gekomen is. Ik zie het gewoon als iemand waarmee het heel goed klikt en je gewoon op kunt bouwen. Een goede vriend, maar dan degene met wie je intiem bent, serieuze stappen maakt en die gewoon net wat meer interesse in je heeft. Maar goed, eerst maar eens daten en in de gelegenheid zijn... bovendien biedt dat ook geen zekerheid hoor want de meeste relaties gaan vroeg of laat op de klippen, dat realiseer ik me ook al te best.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 19:58 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Deezertje, een relatie hebben betekent juist ook loslaten. Zij heeft ook haar hobby's, vriendinnen, werk/studie. Je kunt niet 24/7 bij elkaar zijn, tenzij je haar aan de ketting legt.
Je hebt een ongelooflijk vertekend beeld van de liefde. Je ziet het bijna als iets heiligs. Je lost je shit niet met op met een relatie. Nogmaals: het moet iets toevoegen aan je leven. Als je eenmaal een relatie hebt, wat dan? Dan heb je je doel bereikt toch?
Reageer nou eens inhoudelijk op de (opbouwende) kritiek die je krijgt. We willen je allemaal verder helpen, maar selectief lezen heeft totaal geen zin.
Nee. Die roze wolk duurt niet oneindig en je vriendin is er niet overal om je handje vast te houden. Met dat soort verwachtingen jaag je iemand alleen maar weg. Zelfredzaamheid is belangrijk.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 20:20 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Echt wel. Met een vriendin aan je zijde ga je alles door een roze bril bekijken.
Klopt, het is zeker fijn dat er iemand is die je zelfbeeld op een positieve manier versterkt, maar dat is iets wat je niet alleen uit een relatie kunt halen. In een relatie verloopt ook niet alles vlekkeloos en als je niet lekker in je vel zit wordt het lastiger daarmee op een goede manier te dealen. Daarbij: een leuke relatie krijg je alleen als je zelf ook leuk bent. Iemand die het leven zonder vriendin stom vindt is niet leuk.quote:Alleen al de wetenschap dat er iemand voor je is, al is ze heel ver weg, doet een man veel goed.
Het feit dat mensen sociale wezens zijn, maakt nog niet dat een vriendin problemen oplost natuurlijk.quote:Mensen hebben andere mensen nodig. Zonder eten ga je lichamelijk dood. Zonder wederhelft sterft de geest. Alleenstaanden ervaren meer stress, zijn kwetsbaarder voor depressie, zelfmoord en een vroegtijdige dood door ziekte. Houd daarom alsjeblieft op met fabels als 'je moet eerst zonder vriendin gelukkig zijn', 'ze lost je problemen niet op', blabla.
Oh? Dus als jij om je heen kijkt zie je alleen leuke mensen met een leuke relatie? Je ziet bijvoorbeeld niet lange mensen, korte mensen, gemene mensen, lieve mensen, zorgzame mensen, egoïsten, dunne mensen, dikke mensen, knappe mensen, lelijke mensen, sombere mensen, vrolijke mensen, saaie mensen, spannende mensen, arrogante mensen, bescheiden mensen, criminelen, brave burgers, carrieretijgers, luilakken en de rest van de wereld met relaties, die volgens jou alleen leuk zijn als ze zelf ook leuk zijn? Wat is leuk zijn dan precies? Ik heb wel een idee:quote:Op zaterdag 13 juni 2015 00:07 schreef -Strawberry- het volgende:
Daarbij: een leuke relatie krijg je alleen als je zelf ook leuk bent.
Als iemand die van links naar rechts is gegaan (grofweg), zou ik willen zeggen dat jezelf verbeteren op uiterlijk gebied inderdaad geen overbodige luxe is. Uiterlijk hangt veel samen met zelfrespect, kennis en verzorging. Tenzij je echt een aangeboren afwijking hebt, is er op uiterlijk gebied veel mogelijk als je bereid bent om er moeite voor te doen en je er in te verdiepen.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 01:11 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Oh? Dus als jij om je heen kijkt zie je alleen leuke mensen met een leuke relatie? Je ziet bijvoorbeeld niet lange mensen, korte mensen, gemene mensen, lieve mensen, zorgzame mensen, egoïsten, dunne mensen, dikke mensen, knappe mensen, lelijke mensen, sombere mensen, vrolijke mensen, saaie mensen, spannende mensen, arrogante mensen, bescheiden mensen, criminelen, brave burgers, carrieretijgers, luilakken en de rest van de wereld met relaties, die volgens jou alleen leuk zijn als ze zelf ook leuk zijn? Wat is leuk zijn dan precies? Ik heb wel een idee:
[ afbeelding ]
Je persoonlijkheid wordt dus bepaald door je uiterlijk. Iemand nodig hebben betekent overigens niet dat je afhankelijk bent. Je kunt immers een prima baan hebben, sport, hobby's, uitgaan, feesten, zoveel plezier in je leven hebben dat je geen tijd overhoudt en je toch verschrikkelijk eenzaam voelen als je 's avonds thuiskomt.
Als knappe vrouw. Lelijke mensen zitten in hetzelfde schuitje, vriend. Misschien heeft een vrouw het zelfs zwaarder omdat er vanuit onze cultuur meer druk ligt op de vrouw om mooi te zijn. Als man kan je veelal nog compenseren met eigenschappen als zelfvertrouwen, humor, assertiviteit. Opties zijn er altijd. De vraag blijft hoe laag je bereid bent om je eisen bij te stellen. En wie weet heb je wel gelijk dat vrouwen doorgaans meer keuze overhouden. Prima, het is geen wedstrijd. Betekent niet dat het hen altijd aan komt waaien. Als je niets in jezelf investeert, zal je ook geen partner aantrekken die dat wel doet. En dat is wel het soort persoon wat je (waarschijnlijk) wil.quote:Overigens: een vrouw heeft altijd opties, zoals een werkgever altijd tientallen sollicitanten heeft. Als vrouw krijg je ook speciale aandacht en voorrechten in de samenleving. Je hoeft er als vrouw dan ook nooit alleen voor te staan. Als man daarentegen kun je werkelijk geen enkele kans van slagen hebben en als vrouw kun je dus gewoon niet voorstellen hoe veel pijn dat kan doen.
Valt best mee, toch?quote:Ik denk dat ik nu beter kan stoppen met reageren, omdat ik nu al een stortvloed aan reacties zie aankomen dat ik niet zo zielig moet doen en dat ik vrouwen beledig. Dat is ook helemaal niet de bedoeling. Het enige wat ik wil is dit onderwerp ook van een andere kant laten zien dan gebruikelijk op dit forum. Verder niet persoonlijk bedoeld.
Sowieso vind ik het een beetje bullshit van die mensen die zeggen bewust alleen te blijven (en dat ook net iets teveel benadrukken). De ene persoon heeft altijd graag alleen maar veel mensen om zich heen, de ander heeft wat meer rust/tijd voor zichzelf nodig. Maar niemand die echt geestelijk gezond is, wil echt altijd alleen blijven. Ik denk vooral dat ze een verkeerd beeld hebben van iets als samenwonen. Als je dat vreselijk vindt en je voelt dat je niet jezelf kan zijn in je eigen huis dan woon(de) je gewoon niet met de juiste persoon samenquote:Op maandag 1 juni 2015 07:50 schreef K44S het volgende:
Wat een bullshit.
Jij hebt jezelf wijs gemaakt dat je met niemand wilt/hoeft samen te wonen/leven.
Als je er namelijk vreden mee had, dan had je er niet zo'n lap tekst over geschreven met een theorie waarom alleen zijn zo fijn is.
En die theorie dat je "te oud" bent om nog iemand te ontmoeten waar je de rest van je (pak weg)-75 jaar mee kunt volmaken is ook onzin. Genoeg dames op de wereld met verschillende leeftijden
Dit.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:17 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat helpt.
[..]
Goed dat je niet alleen je situatie erkent, maar er ook actief aan werkt.
Ik snap het puntquote:
Hier wou ik dan nog even op ingaan. Zonder al te belerend willen zijn: je klinkt wel een beetje als iemand die niet zo heel goed voor zichzelf zorgt. Sterker nog: dit klinkt zelfs een beetje als iemand die lichtelijk depressief (aan het worden) is. Daarmee wil ik niet zeggen dat dat jouw eigen schuld is, want ik kan me voorstellen dat als je 100 % afgekeurd bent, je daar niet vrolijk van wordt.quote:Op zondag 31 mei 2015 20:27 schreef SpaceOddity het volgende:
Blijf ik net zolang in bed liggen als dat ik dat wil (ook doorde weeks, want geen werk; 100 % afgekeurd).
Blijf ik net zolang op als ik dat zelf wil (hoef er toch niet vroeg uit).
Eet ik wat ik wil, gezond/ongezond, vaak 2 dagen achter elkaar hetzelfde (dit vanwege praktische redenen)
Kijk ik porno wanneer ik dat wil.
Kijk ik sowieso wat ik wil.
Game ik wanneer ik dat wil.
Drink ik alcohol wanneer ik dat wil.
Maak ik schoon wanneer ik dat wil (of dus; wanneer het echt echt nodig is).
Doe ik niks wanneer ik dat wil (best vaak )
In theorie mogelijk, maar in de praktijk is dat vaak niet het geval.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 01:11 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Je kunt immers een prima baan hebben, sport, hobby's, uitgaan, feesten, zoveel plezier in je leven hebben dat je geen tijd overhoudt en je toch verschrikkelijk eenzaam voelen als je 's avonds thuiskomt.
Hoezo niet? Als je dan thuis komt en alles alleen moet doen hakt het er wel in dat de mensen die je alleen ziet buitenshuis zijn. En vaak zijn dat wel mensen die al een ingevuld leven hebben ook nog. Zelfde als dat je als vrouw moeilijk tussen je collega's komt als de rest allemaal al kinderen of een relatie heeft. Slaan ze je toch vaker over.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:41 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
In theorie mogelijk, maar in de praktijk is dat vaak niet het geval.
Als ik een druk leven zou hebben, sociaal en voldoening gevend, dan zou ik het niet erg vinden om alleen thuis te komen. Weer opladen voor de volgende dag.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:06 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoezo niet? Als je dan thuis komt en alles alleen moet doen hakt het er wel in dat de mensen die je alleen ziet buitenshuis zijn. En vaak zijn dat wel mensen die al een ingevuld leven hebben ook nog. Zelfde als dat je als vrouw moeilijk tussen je collega's komt als de rest allemaal al kinderen of een relatie heeft. Slaan ze je toch vaker over.
Precies.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 08:37 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Sowieso vind ik het een beetje bullshit van die mensen die zeggen bewust alleen te blijven (en dat ook net iets teveel benadrukken). De ene persoon heeft altijd graag alleen maar veel mensen om zich heen, de ander heeft wat meer rust/tijd voor zichzelf nodig. Maar niemand die echt geestelijk gezond is, wil echt altijd alleen blijven. Ik denk vooral dat ze een verkeerd beeld hebben van iets als samenwonen. Als je dat vreselijk vindt en je voelt dat je niet jezelf kan zijn in je eigen huis dan woon(de) je gewoon niet met de juiste persoon samen
En dat krijg je dus als je te graag wil en je standaarden verlaagt. Er is niks mis met alleen willen blijven tenzij je iemand tegenkomt die zo goed bij je past dat je ermee wil samenwonen. Dan heb ik het niet over uiterlijk of checklists met eisen maar over iemand waar je je prettig bij voelt, waar je jezelf bij kan zijn en liefst ook wat interesses mee deelt.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 08:37 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Sowieso vind ik het een beetje bullshit van die mensen die zeggen bewust alleen te blijven (en dat ook net iets teveel benadrukken). De ene persoon heeft altijd graag alleen maar veel mensen om zich heen, de ander heeft wat meer rust/tijd voor zichzelf nodig. Maar niemand die echt geestelijk gezond is, wil echt altijd alleen blijven. Ik denk vooral dat ze een verkeerd beeld hebben van iets als samenwonen. Als je dat vreselijk vindt en je voelt dat je niet jezelf kan zijn in je eigen huis dan woon(de) je gewoon niet met de juiste persoon samen
Kan ook zijn dat de mensen dachten "ach, nooit geschoten is altijd mis.. en een date? Wie weet"quote:Op zaterdag 13 juni 2015 17:56 schreef Cue_ het volgende:
Alle relaties die via datingsites zijn ontstaan, kwamen doordat zij bewust op zoek waren
Dus ben je ermee bezig. Bewust een profiel aanmaken, bewust tijd aan besteden.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 18:35 schreef K44S het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat de mensen dachten "ach, nooit geschoten is altijd mis.. en een date? Wie weet"
Jij blijft maar bezig met doem denken.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 18:44 schreef Deezertje het volgende:
De wereld wordt wel steeds meer individueler (meer mensen wonen alleen, veel scheidingen etc, liefde is niet meer voor altijd) maar is er nog niet op aangepast: 1p-toeslag vakantie, duurdere boodschappen / veel weggooien, uit eten en andere sociale dingen wordt je vaak nog nagestaard in je uppie
En ja, dit is natuurlijk makkelijk gezegd en gedacht als je alleen bent, maar het is ook echt zo bewijzen de statistieken. Gescheiden ouders hebben als kind is steeds normaler. Mensen zijn o zo sociaal online, maar in real valt het vaak vies tegen.
Tijd verdrijf ?quote:Op zaterdag 13 juni 2015 18:45 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dus ben je ermee bezig. Bewust een profiel aanmaken, bewust tijd aan besteden.
Hadden ze ook andere dingen kunnen doen natuurlijk.
Dit vonden ze leuker? Zo veel redenen te bedenken.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 18:53 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Met als reden "voor de gein"Yeah right. Dan konden ze ook wel YouTube filmpjes gaan kijken.
Maar 1 hoofdreden. Maar goed agree to disagree dan maarquote:Op zaterdag 13 juni 2015 18:55 schreef K44S het volgende:
Dit vonden ze leuker? Zo veel redenen te bedenken.
SEKSquote:Op zaterdag 13 juni 2015 18:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar 1 hoofdreden. Maar goed agree to disagree dan maar
Ik meen zoiets te hebben gelezen ja.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 22:57 schreef Scary_Mary het volgende:
Was het niet wetenschappelijk bewezen dat alleenstaande vrouwen juist langer leefden? Mannen daarintegen zouden langer leven als ze wel een partner hadden.
Goed dan, omdat je zo lief reageert.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 08:11 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als iemand die van links naar rechts is gegaan (grofweg), zou ik willen zeggen dat jezelf verbeteren op uiterlijk gebied inderdaad geen overbodige luxe is. Uiterlijk hangt veel samen met zelfrespect, kennis en verzorging. Tenzij je echt een aangeboren afwijking hebt, is er op uiterlijk gebied veel mogelijk als je bereid bent om er moeite voor te doen en je er in te verdiepen.![]()
Mensen gaan liever om met aantrekkelijke mensen. Het is een bias, maar helaas wel waar. Ben je dat niet, dan kan je maar beter heel grappig en sociaal zijn. Mijn opmerking van leuke mensen hebben een leuke relatie was natuurlijk kort door de bocht, maar er zijn veel manieren om je kansen op de datingmarkt te vergroten en een eigen leven hebben is daar een van.
[..]
Als knappe vrouw. Lelijke mensen zitten in hetzelfde schuitje, vriend. Misschien heeft een vrouw het zelfs zwaarder omdat er vanuit onze cultuur meer druk ligt op de vrouw om mooi te zijn. Als man kan je veelal nog compenseren met eigenschappen als zelfvertrouwen, humor, assertiviteit. Opties zijn er altijd. De vraag blijft hoe laag je bereid bent om je eisen bij te stellen. En wie weet heb je wel gelijk dat vrouwen doorgaans meer keuze overhouden. Prima, het is geen wedstrijd. Betekent niet dat het hen altijd aan komt waaien. Als je niets in jezelf investeert, zal je ook geen partner aantrekken die dat wel doet. En dat is wel het soort persoon wat je (waarschijnlijk) wil.
[..]
Valt best mee, toch?
Nu je het zegt, er zijn geen eenzame, maagdelijke, door partner slecht behandelde en gefrustreerde vrouwen online inderdaad..quote:Op maandag 15 juni 2015 09:10 schreef Drieklank het volgende:
Kijk eens om je heen op het internet, fora worden dagelijks overspoeld met topics van mannen die eenzaam zijn, maagd zijn op late leeftijd, slecht behandeld worden door hun vriendin en zwaar gefrustreerd zijn, omdat het in de offline wereld |(nog) geen erkend probleem is. Ondertussen wordt het probleem onder stoelen en banken geschoven door mannen te vertellen dat ze alleen moeten leren zijn en andere 'shaming tactics'.
Zo'n vrouw is twee maanden alleen, krijgt een aai over de bol en vindt volgende maand een ander. Een man krijgt een schop onder zijn kont moet er maar mee leren dealen.quote:Op maandag 15 juni 2015 09:12 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Nu je het zegt, er zijn geen eenzame, maagdelijke, door partner slecht behandelde en gefrustreerde vrouwen online inderdaad..
Dat lijkt me een beetje simplistisch gedacht, op meerdere fronten..quote:Op maandag 15 juni 2015 09:15 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Zo'n vrouw is twee maanden alleen, krijgt een aai over de bol en vindt volgende maand een ander. Een man krijgt een schop onder zijn kont moet er maar mee leren dealen.
Dat is het verschil.
Je probeert een punt te maken begrijp ik, maar het is natuurlijk nooit zo zwart/wit.quote:Op maandag 15 juni 2015 09:15 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Zo'n vrouw is twee maanden alleen, krijgt een aai over de bol en vindt volgende maand een ander. Een man krijgt een schop onder zijn kont moet er maar mee leren dealen.
Dat is het verschil.
Kijk, of je je gelijk hier haalt of niet, verandert niets aan de waarheid.quote:Op maandag 15 juni 2015 09:15 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Dat is het verschil.
Dit is precies wat ik bedoel met 'shaming tactics', want dit is gewoon een rotopmerking die niets met de inhoud te maken heeft. We hoeven het niet persoonlijk te maken en als je over dit onderwerp wilt praten, dan is het wel handig dat je enig inlevingsvermogen hebt, zoals ervaring met alleen zijn en je alleen voelen.quote:Op maandag 15 juni 2015 10:10 schreef Cue_ het volgende:
Ik heb een sterk vermoeden in welk kamp Drieklank zit
Het hoeft inderdaad niet zo zwart-wit en simplistisch gesteld te worden, maar dat geldt ook voor de reactie van Scary_Mary, die mijn uiteenzetting ontwijkt met een drogredenering.quote:Op maandag 15 juni 2015 09:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je probeert een punt te maken begrijp ik, maar het is natuurlijk nooit zo zwart/wit.
Toch niet? Misschien moet je er dan niet zo de nadruk op leggen.quote:Op maandag 15 juni 2015 11:00 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Dit is precies wat ik bedoel met 'shaming tactics', want dit is gewoon een rotopmerking die niets met de inhoud te maken heeft. We hoeven het niet persoonlijk te maken en als je over dit onderwerp wilt praten, dan is het wel handig dat je enig inlevingsvermogen hebt, zoals ervaring met alleen zijn en je alleen voelen.
Het hoeft inderdaad niet zo z
[..]
Het hoeft inderdaad niet zo zwart-wit en simplistisch gesteld te worden, maar dat geldt ook voor de reactie van Scary_Mary, die mijn uiteenzetting ontwijkt met een drogredenering.
Het gaat er niet om welk geslacht het zwaarder heeft. Waar het omgaat is dat het begrijpelijk is dat een jongen zoals TS zich alleen voelt en dat we die gevoelens niet onder het tapijt moet vegen met opmerkingen die de strekking hebben van 'deal with it', omdat het een serieus probleem is.
That's all.
Daar heb je gelijk in.quote:Op maandag 15 juni 2015 10:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Kijk, of je je gelijk hier haalt of niet, verandert niets aan de waarheid.
Het enige wat telt is: Wat ga -jij- doen om jouw situatie te verbeteren? Verbitterd zijn is zinloos en kost je alleen maar tijd want ook al zou je gelijk hebben, je lost er niets mee op door hierin je gelijk te krijgen, maar dat wil niet zeggen dat je situatie uitzichtsloos is oid.
Ook waar.quote:Op maandag 15 juni 2015 11:01 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Toch niet? Misschien moet je er dan niet zo de nadruk op leggen.
Dat is de catch-22. Je bent eenzaam -> je doet wat om je situatie te verbeteren -> je blijft eenzaam -> het is uitzichtloos -> je blijft eenzaam -> je wordt boos -> je doet wat om je situatie te verbeteren -> je blijft eenzaam -> het is uitzichtloos -> etc.quote:Op maandag 15 juni 2015 10:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
dat wil niet zeggen dat je situatie uitzichtsloos is oid.
Dat inlevingsvermogen heb en weet ook hoe het is om je alleen te voelen. In die zin ben ik het met Strawberry eens:quote:Op maandag 15 juni 2015 11:00 schreef Drieklank het volgende:
Dit is precies wat ik bedoel met 'shaming tactics', want dit is gewoon een rotopmerking die niets met de inhoud te maken heeft. We hoeven het niet persoonlijk te maken en als je over dit onderwerp wilt praten, dan is het wel handig dat je enig inlevingsvermogen hebt, zoals ervaring met alleen zijn en je alleen voelen.
Misschien heb ik het wat naar verwoord, sorry daarvoor.quote:Op maandag 15 juni 2015 11:01 schreef -Strawberry- het volgende:
Toch niet? Misschien moet je er dan niet zo de nadruk op leggen.
Internetfora staan bol van leugens en aangedikte waarheden.quote:Op maandag 15 juni 2015 09:10 schreef Drieklank het volgende:
Kijk eens om je heen op het internet: fora worden dagelijks overspoeld met topics van mannen die eenzaam zijn, maagd zijn op late leeftijd, slecht behandeld worden door hun vriendin en zwaar gefrustreerd zijn, omdat het in de offline wereld (nog) geen erkend probleem is. Ondertussen wordt het probleem onder stoelen en banken geschoven door mannen te vertellen dat ze alleen moeten leren zijn en andere 'shaming tactics'.
Internet is sowieso één afspiegeling van de maatschappij, vaak negatief. Positieve verhalen nemen mensen geen tijd voor om te posten. Alle mensen (inclusief mijzelf) die geen relatie hebben pleuren dat op internet, de mensen die er dus wel één hebben boeit dat geen flikker en zien dat als normaal en plaatsen dat niet op internet. Die zijn blij dat ze er een hebben, dus wat boeit het hun als een ander zich dan eenzaam voelt?quote:Op maandag 15 juni 2015 11:28 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Internetfora staan bol van leugens en aangedikte waarheden.
Als het een gegeven was geweest dat eenzaamheid onoplosbaar was, dan was dat allang al algemeen bekend geweest. Het gaat niet vanzelf, maar de belangrijkste factor in je eenzaamheid, dat ben jijzelf.quote:Op maandag 15 juni 2015 11:06 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Dat is de catch-22. Je bent eenzaam -> je doet wat om je situatie te verbeteren -> je blijft eenzaam -> het is uitzichtloos -> je blijft eenzaam -> je wordt boos -> je doet wat om je situatie te verbeteren -> je blijft eenzaam -> het is uitzichtloos -> etc.
Zo klopt het.quote:Op maandag 15 juni 2015 11:06 schreef Drieklank het volgende:
Dat is de catch-22. Je bent eenzaam -> je doet wat om je situatie te verbeteren -> je blijft eenzaam -> het is uitzichtloos -> je blijft eenzaam -> je wordt boos -> je doet wat om je situatie te verbeteren -> je blijft eenzaam -> het is uitzichtloos -> etc.
Uiterlijk kan je compenseren met geld, status en persoonlijkheid. En als je denkt dat uiterlijk een allesbepalende factor is dan kan je plastisch chirurgie overwegen, zo simpel is het. Binnen 5 jaar kan je bovengemiddeld aantrekkelijk worden door chirurgie (gezicht) en krachttraining (lichaam).quote:Op maandag 15 juni 2015 09:10 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ik meen zoiets te hebben gelezen ja.
[..]
Goed dan, omdat je zo lief reageert.![]()
Ik stel juist dat je als man niet kunt compenseren voor je uiterlijk. Bijvoorbeeld, als een minder aantrekkelijke man een flauwe opmerking maakt, dan zal niemand daar om lachen, maar als een aantrekkelijke man dezelfde opmerking maakt, dan krijgt hij toch positieve feedback. Dat versterkt zijn karakter, terwijl het karakter van de minder aantrekkelijke man door negatieve feedback verzwakt wordt.
Ook al is dat waar, dat betekent niet dat je uiterlijk niet kan compenseren met iets anders.quote:Er is ook een onderzoek geweest dat aantoont dat een aantrekkelijkere man als competenter wordt gezien in het uitvoeren van een taak, zelfs als hij aantoonbaar slechter presteert dan de minder aantrekkelijke man.
Ze worden helemaal niet uitgesloten. Als een man van de markt wordt gehaald, verdwijnt ook een vrouw van de markt natuurlijk... Sinds de m/v-verhouding in Nederland 50%/50% is, worden er evenveel vrouwen als mannen uitgesloten. Dus ook al is het waar dat vrouwen bepaalde mannen prefereren, dat betekent niet dat mannen worden uitgesloten, maar dat de minder aantrekkelijke mannen en vrouwen minder keuze hebben in relatiepartners wanneer alle vrouwen en mannen enkel beoordeeld worden op hun uiterlijk.quote:Zoals onderstaande afbeelding laat zien, worden minder aantrekkelijke mannen uitgesloten van deelname aan de relatiemarkt, doordat een groot deel van de vrouwen zich aangetrokken voelt tot een klein deel van de mannen.
[ afbeelding ]
Dan zou er in Nederland toch niet zoveel relaties zijn? Je stelt dat alleen aantrekkelijke mannen in aanmerking komen voor een relatie en dat niet aantrekkelijke mannen buitenspel worden gesteld. Stel dat 20% van alle mannen aantrekkelijk wordt gevonden qua uiterlijk dan zou er per keer niet meer dan 20% van de mensen in een relatie zijn in Nederland, want jij stelt namelijk dat een minder of niet aantrekkelijk uiterlijk niet te compenseren is.quote:Onderzoek van onder andere Barabasi (netwerk theory) toont ook aan dat de relatiemarkt een zogenaamde 'power law', een scheve statistische verdeling volgt. Dat wil zeggen dat een kleine groep een groot deel van de (seksuele) relaties 'bezit', terwijl een grote groep het met weinig tot niets moet doen. (Zoals het geld op de wereld is verdeeld).
Er blijven dan gewoon evenveel vrouwen als mannen over als alleenstaande.quote:Door competitie en overaanbod van mannen kunnen zelfs de meest afschuwelijke vrouwen, niet eens zozeer wat uiterlijk betreft, maar ook qua karakter, een knappere man krijgen en zo hoeven ze niet te settelen voor minder, want een groot deel van de mannen heeft zo'n honger, dat ze zelfs hun vingers aflikken bij een droge cracker.
Dat zijn in mijn ogen de verhoudingen tussen mannen en vrouwen op dit moment. Er is dus wel degelijk een competitie gaande en daarbij is een grote groep mannen de verliezer.
Een zeer kleine subset van een groter geheel.quote:Kijk eens om je heen op het internet: fora worden dagelijks overspoeld met topics van mannen die eenzaam zijn, maagd zijn op late leeftijd, slecht behandeld worden door hun vriendin en zwaar gefrustreerd zijn, omdat het in de offline wereld (nog) geen erkend probleem is. Ondertussen wordt het probleem onder stoelen en banken geschoven door mannen te vertellen dat ze alleen moeten leren zijn en andere 'shaming tactics'.
Nee hoorquote:Op maandag 15 juni 2015 09:15 schreef Drieklank het volgende:
Dat is het verschil.
Oh sorry, ik dacht niet te merken dat je zin had in een discussie.quote:Op maandag 15 juni 2015 11:00 schreef Drieklank het volgende:
Het hoeft inderdaad niet zo zwart-wit en simplistisch gesteld te worden, maar dat geldt ook voor de reactie van Scary_Mary, die mijn uiteenzetting ontwijkt met een drogredenering.
Als het that's all was, dan had ik liever niet de seksekaart gezien. Want daarmee lijk je wel degelijk te impliceren dat mannen het zwaarder hebben. Dat is waar ik op reageerde en op tegen ben. Het is geen wedstrijdje, waar we voor de ander kunnen bepalen hoe zwaar leed al dan niet dient te zijn.quote:Het gaat er niet om welk geslacht het zwaarder heeft. Waar het omgaat is dat het begrijpelijk is dat een jongen zoals TS zich alleen voelt en dat we die gevoelens niet onder het tapijt moet vegen met opmerkingen die de strekking hebben van 'deal with it', omdat het een serieus probleem is.
That's all.
quote:Op maandag 15 juni 2015 15:42 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Oh sorry, ik dacht niet te merken dat je zin had in een discussie.
[..]
Als het that's all was, dan had ik liever niet de seksekaart gezien. Want daarmee lijk je wel degelijk te impliceren dat mannen het zwaarder hebben. Dat is waar ik op reageerde en op tegen ben. Het is geen wedstrijdje, waar we voor de ander kunnen bepalen hoe zwaar leed al dan niet dient te zijn.
Maar natuurlijk. Ook al ben al 10 jaar bezig met het ''verbeteren van je situatie'', door ''creatief te zijn''. Dan ''komt het vanzelf wel weer''.quote:
Dan doe je het misschien niet goed (genoeg).quote:Op donderdag 18 juni 2015 17:03 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Maar natuurlijk. Ook al ben al 10 jaar bezig met het ''verbeteren van je situatie'', door ''creatief te zijn''. Dan ''komt het vanzelf wel weer''.
![]()
En "het komt wel weer" wil niet zeggen dat het binnenkort zal gebeuren.quote:Op donderdag 18 juni 2015 22:12 schreef Gray het volgende:
[..]
Dan doe je het misschien niet goed (genoeg).
Dan heb je tot die tijd om op andere manieren van het leven te genieten.quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:33 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
En "het komt wel weer" wil niet zeggen dat het binnenkort zal gebeuren.
Preciesquote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:02 schreef Gray het volgende:
[..]
Dan heb je tot die tijd om op andere manieren van het leven te genieten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |