quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:40 schreef Odaiba het volgende:
[..]
En nog geen rebellengroep die er in is geslaagd de havenstad te bezetten? Waar zit de dichtstbijzijnste rebellen stronghold, Homs?
De kuststreek is pro-Assad, daar zij nog geen rebellen geweest.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:40 schreef Odaiba het volgende:
[..]
En nog geen rebellengroep die er in is geslaagd de havenstad te bezetten? Waar zit de dichtstbijzijnste rebellen stronghold, Homs?
Is dat ook vooral Alawitisch/Christelijk, of in ieder geval niet Soenitisch?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:48 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De kuststreek is pro-Assad, daar zij nog geen rebellen geweest.
Veel minder inderdaad, de alawieten komen daar vandaan. Verder idd nog wat christenen en gearabiseerde Koerden etc. Het is daar een mengelmoes wat beter af is onder een seculiere dictator dan onder een soennitisch regime.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:52 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Is dat ook vooral Alawitisch/Christelijk, of in ieder geval niet Soenitisch?
Dus zij houden het nog wel even een tijdje vol waarschijnlijk. Wat een patstelling...En toch nog terein winst zo nu en dan voor de rebellen en IS...Uiteindelijk zal Assad dus vallen?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:57 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Veel minder inderdaad, de alawieten komen daar vandaan. Verder idd nog wat christenen en gearabiseerde Koerden etc. Het is daar een mengelmoes wat beter af is onder een seculiere dictator dan onder een soennitisch regime.
(mapje met etnische samenstelling)
Nee denk ik niet, het gaat allemaal tergend langzaam. Uiteindelijk zal de regering de overwegend soennitische gebieden verliezen aan de rebellen, maar de rebellen zijn niet in staat om ze uit plekken te krijgen waar andere bevolkingsgroepen wonen. Uiteindelijk moet er toch een politieke oplossing of een interventie komen zoals in Libanon.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 21:06 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Dus zij houden het nog wel even een tijdje vol waarschijnlijk. Wat een patstelling...En toch nog terein winst zo nu en dan voor de rebellen en IS...Uiteindelijk zal Assad dus vallen?
Interventie door VN zie ik niet gebeuren. Daar gaat de internationale gemeenschap zich toch niet aan branden?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 21:12 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nee denk ik niet, het gaat allemaal tergend langzaam. Uiteindelijk zal de regering de overwegend soennitische gebieden verliezen aan de rebellen, maar de rebellen zijn niet in staat om ze uit plekken te krijgen waar andere bevolkingsgroepen wonen. Uiteindelijk moet er toch een politieke oplossing of een interventie komen zoals in Libanon.
Als ze dat niet doen krijg je balkanisering en valt Syri in stukjes uiteen + plus dat het 'kalifaat' vernietigd moet worden.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 21:19 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Interventie door VN zie ik niet gebeuren. Daar gaat de internationale gemeenschap zich toch niet aan branden?
Maar is Syri belangrijk genoeg om dat te voorkomen? Ik denk van niet. De Balkan is Europa en wat betreft grootte nog te behappen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 21:21 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Als ze dat niet doen krijg je balkanisering en valt Syri in stukjes uiteen + plus dat het 'kalifaat' vernietigd moet worden.
Het lijkt me wel wenselijk dat die ISIS terroristen opgeruimd worden en men op een gegeven moment wel stopt met vechten. Als er niet ingegrepen wordt zijn ze elkaar over 10 jaar nog aan het beschieten en groeit een hele generatie op met geweld. Daarnaast bestaat de kans dat omringende landen genfecteerd worden.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 21:23 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar is Syri belangrijk genoeg om dat te voorkomen? Ik denk van niet. De Balkan is Europa en wat betreft grootte nog te behappen.
Ben het wel me je eens hoor maar ik zie het niet gebeuren. Hetzelfde geldt voor Libi.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 21:27 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het lijkt me wel wenselijk dat die ISIS terroristen opgeruimd worden en men op een gegeven moment wel stopt met vechten. Als er niet ingegrepen wordt zijn ze elkaar over 10 jaar nog aan het beschieten en groeit een hele generatie op met geweld. Daarnaast bestaat de kans dat omringende landen genfecteerd worden.
Ik zie het ook somber in. Syri, Irak, Libi, Jemen, allemaal naar de tyfus.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 21:29 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ben het wel me je eens hoor maar ik zie het niet gebeuren. Hetzelfde geldt voor Libi.
Onkruid moet je bij de wortel aanpakken. Zolang dat niet gebeurt blijft t daar een shitzooi.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 21:27 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het lijkt me wel wenselijk dat die ISIS terroristen opgeruimd worden en men op een gegeven moment wel stopt met vechten. Als er niet ingegrepen wordt zijn ze elkaar over 10 jaar nog aan het beschieten en groeit een hele generatie op met geweld. Daarnaast bestaat de kans dat omringende landen genfecteerd worden.
true, exporteur nr 1 van het wahabismequote:Op zaterdag 30 mei 2015 21:38 schreef marsan het volgende:
De wortel is naar mijn mening overigens saoedie arabi.
Veel te laat voor. Dat onkruid heeft al lang wortel geschoten. Zowel in het Westen als NL als het M-Oosten. Salafisme is mainstream stroming geworden die ook goed vertegenwoordigd is in NL, laat staan landen als Egypte, Syrie, en de hele regio. Dan heb je daar nog veel jongeren, werkloosheid, falende regimes en armoede. Van die hele armoedige zooi heb je dus x-aantal procent wat zich vol op salafisme stort met gevoel van "self righteousness" en een groot levensdoel met de belofte van het paradijsquote:Op zaterdag 30 mei 2015 21:38 schreef marsan het volgende:
Onkruid moet je bij de wortel aanpakken. Zolang dat niet gebeurt blijft t daar een shitzooi.
De wortel is naar mijn mening overigens saoedie arabi.
Balkanisering is al vergaand ingezet, dat krijg je nooit meer terug. Feitelijk op de grond is dat er al. Je hebt gewoon aan Alawieten backbone gebied, rebellen soennitisch gebied, koerdisch gebied, en nu nog paar twistgebieden waar men strijdt en de grens ligt. Grote kans dat nog meer soennitisch gebied naar de rebellen gaat in de urban gebieden tot je een buffer van de nieuwe Syrische staat tegenkomt.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 21:21 schreef UpsideDown het volgende:
Als ze dat niet doen krijg je balkanisering en valt Syri in stukjes uiteen + plus dat het 'kalifaat' vernietigd moet worden.
True, maar geldstroom afkappen kan nog wel iets betekenen.quote:Op zondag 31 mei 2015 00:29 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Veel te laat voor. Dat onkruid heeft al lang wortel geschoten. Zowel in het Westen als NL als het M-Oosten. Salafisme is mainstream stroming geworden die ook goed vertegenwoordigd is in NL, laat staan landen als Egypte, Syrie, en de hele regio. Dan heb je daar nog veel jongeren, werkloosheid, falende regimes en armoede. Van die hele armoedige zooi heb je dus x-aantal procent wat zich vol op salafisme stort met gevoel van "self righteousness" en een groot levensdoel met de belofte van het paradijs
Nou jah het is interessant om bijv in NL inzichtelijk te krijgen welke Islamitische stichtingen en moskeeen geldstromen krijgen uit Saudie Arabie of van andere niet-Saudische salafistische fondsen. Maar eerlijk gezegd geloof ik dat dat minimaal is. De meeste salafi moskeeen zijn redelijk zelfstandig. Zelfde voor salafi instituten. Denk aan Soennah moskee bijv. Gewoon eigen achterban die flink lapt enzo. Dat is wat ik bedoelde met het is veel te laat. In vrijwel alle landen buiten Saudie Arabie is de stroming zo gesettled dat het een volledig eigen instituut heeft van gebedshuizen, imams die binnenkomen of worden aangesteld, lessen onderwijzen instituten, tv-kanalen etc. Het is niet allemaal centraal geleidt vanuit Saudie. Je hebt tig Egyptisch salafistische tv-kanalen en instituten, Marokkaanse, Libische, Tunesische etc. En zelfde geldt voor Europa.quote:Op zondag 31 mei 2015 00:39 schreef marsan het volgende:
True, maar geldstroom afkappen kan nog wel iets betekenen.
Er is allang wortel geschoten ben ik met je eens, maar onkruid moet je bij de wortel aanpakken. Als je alleen het blad knipt, blijft t welig tieren. Door de wortels aan te pakken heb je een betere kans op succes.
Ik ben het met je eens dat ze deels zelfvoorzienend zijn. Maar door de wortels te laten staan laat je t ook steeds verdergroeien.quote:Op zondag 31 mei 2015 00:42 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Nou jah het is interessant om bijv in NL inzichtelijk te krijgen welke Islamitische stichtingen en moskeeen geldstromen krijgen uit Saudie Arabie of van andere niet-Saudische salafistische fondsen. Maar eerlijk gezegd geloof ik dat dat minimaal is. De meeste salafi moskeeen zijn redelijk zelfstandig. Zelfde voor salafi instituten. Denk aan Soennah moskee bijv. Gewoon eigen achterban die flink lapt enzo. Dat is wat ik bedoelde met het is veel te laat. In vrijwel alle landen buiten Saudie Arabie is de stroming zo gesettled dat het een volledig eigen instituut heeft van gebedshuizen, imams die binnenkomen of worden aangesteld, lessen onderwijzen instituten, tv-kanalen etc. Het is niet allemaal centraal geleidt vanuit Saudie. Je hebt tig Egyptisch salafistische tv-kanalen en instituten, Marokkaanse, Libische, Tunesische etc. En zelfde geldt voor Europa.
Ik snap je punt en ben er zeker voor. Maar je moet ook realistisch zijn; salafisme is een gevestigde en mainstream stroming van de Islam geworden wereldwijd. Het heeft zijn eigen denkers voortgebracht en brengt het nog voort en ook weer verschillende subgroepen. Net zoals het protestantisme zo is ontstaan en subgroepen en denkers etc. Daarom moet je ook realistisch zijn; het gaat niet weg en zal vrij zichtbaar aanwezig blijven in zowel het Westen als de Arabische wereld. De gevolgen daarvan zijn dat er extreme uitwassen zijn.quote:Op zondag 31 mei 2015 00:47 schreef marsan het volgende:
Ik ben het met je eens dat ze deels zelfvoorzienend zijn. Maar door de wortels te laten staan laat je t ook steeds verdergroeien.
De export van het salafisme gaat zo door en door.
En je maakt het ze in ieder geval niet makkelijker als je het eens aanpakt. En dan doel ik niet op de uitwassen hier, maar de bron aldaar.
Aanpakken hier is symptoombestrijding. Dat werkt in ieder geval nooit.
twitter:MarkMonmonier twitterde op zondag 31-05-2015 om 10:33:57#Kobane Canton Conflict Map|05-31Full Resolution: http://t.co/JdUyAiq8SJ #KOBANEBATTLEMAP #AYNALARAB http://t.co/oIAEmZES26 reageer retweet
Dat 'infighting' onder rebellen is natuurlijk voor Assad wel een zegen, uitputten van andere strijdkrachten.quote:Op zondag 31 mei 2015 14:30 schreef Aloulu het volgende:
FSA Jaysh al-Thowar rukt op (in samenwerking met de Koerden) richting Tal Abyad en heeft 7 dorpen bevrijdt van de ISIS terroristen![]()
Assad zal wel balen.
Mwah, in dit geval denk ik dat de gebieden die de koerden veroveren nooit weer terugkomen onder Assad bewind. Hooguit samenwerking.quote:Op zondag 31 mei 2015 14:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat 'infighting' onder rebellen is natuurlijk voor Assad wel een zegen, uitputten van andere strijdkrachten.
Markito's vriendjes zijn onthoofd door IS? Ik dacht dat deze gast een IS-propagandist was?twitter:markito0171 twitterde op zondag 31-05-2015 om 10:47:44#Syria #IS-pigs beheaded 5 #FSA members after invaded Souran town in northern #Aleppo Why #USAF only give kurdish #YPG air support? reageer retweet
In oorlog is je huidig gebied vasthouden natuurlijk veel belangrijker dan verloren gebied te heroveren, dat is precies wat nu in Syrie gebeurd, door de fragmentatie onder de rebellen / terroristen / whatever die ook met elkaar vechten is er verminderd focus & middelen om tegen Assad te vechten en dat is natuurlijk voor wat het waard is wel in zijn voordeel.quote:Op zondag 31 mei 2015 14:39 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Mwah, in dit geval denk ik dat de gebieden die de koerden veroveren nooit weer terugkomen onder Assad bewind. Hooguit samenwerking.
The Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL) group has launched an assault on the largely Kurdish city of Hasakah in northeast Syria, a UK-based monitoring group has said.twitter:AJENews twitterde op zondag 31-05-2015 om 05:11:17Kurdish fighters said they'll protect their part of Hasakah but not support regime forces in battles against ISIL http://t.co/XmGOWuiQEt reageer retweet
Markito een isis propagandist? Dan ben jij in de war...quote:Op zondag 31 mei 2015 14:41 schreef Irakees het volgende:
Markito's vriendjes zijn onthoofd door IS? Ik dacht dat deze gast een IS-propagandist was?twitter:markito0171 twitterde op zondag 31-05-2015 om 10:47:44#Syria #IS-pigs beheaded 5 #FSA members after invaded Souran town in northern #Aleppo Why #USAF only give kurdish #YPG air support? reageer retweet
quote:Op zondag 31 mei 2015 14:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Waarom sluit de Syrische Telecom niet gewoon de door de terroristen veroverde gebieden af van het interwebz? Of is dat al het geval en twitteren zij via de satelliet?
http://www.forbes.com/sit(...)ck-information-flow/quote:Update: Renesys reports that there are five Syrian networks that are still connected and speculates that “These are potentially offshore, rather than domestic, and perhaps not subject to whatever killswitch was thrown today within Syria.”
twitter:PetoLucem twitterde op zondag 31-05-2015 om 11:13:55#IS will try to expand its control North of #Aleppo to take #Azaz,an important supply base near border to #Turkey. http://t.co/LPkVhT9Lk5 reageer retweet
twitter:
Ik ben benieuwd of de YPG in Afrin in gaat grijpen om Azaz te helpen verdedigen.twitter:HaraldDoornbos twitterde op zondag 31-05-2015 om 15:07:51Holy cow. #ISIS reached outskirts #Azaz, strategically located Syrian border town near #Turkey, now controled by AhrarSham, Nusra &exTawhid. reageer retweet
Onzinartikelquote:Op zondag 31 mei 2015 14:49 schreef Irakees het volgende:
The Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL) group has launched an assault on the largely Kurdish city of Hasakah in northeast Syria, a UK-based monitoring group has said.twitter:AJENews twitterde op zondag 31-05-2015 om 05:11:17Kurdish fighters said they'll protect their part of Hasakah but not support regime forces in battles against ISIL http://t.co/XmGOWuiQEt reageer retweet
Saturday's clashes came a day after Kurdish militia killed 20 civilians accused of supporting ISIL, the Syrian Observatory for Human Rights said.
Je mag het in dit topic niet zeggen want dan krijg je schuimbekkend Assad-loyalisten achter je aan of ben je complottheorie gekkie maar ISIS is het beste wat Assad is overkomen sinds de crisis. Wat Assad juist niet moet hebben zijn enigszins "gematigden" als alternatief of oppositie. Hij moet yosti's hebben die alles en iedereen afslachten, kruisigen, onthoofden, van flats aflazeren en dan ook nog redelijk veel gebied in handen krijgen oftewel ene machtige factor worden tegenover andere rebellen.quote:Op zondag 31 mei 2015 14:35 schreef Triggershot het volgende:
Dat 'infighting' onder rebellen is natuurlijk voor Assad wel een zegen, uitputten van andere strijdkrachten.
Jij denkt wel dat een aanzienlijk deel van de gebieden waar de niet-Koerdische rebellen zitten (kunnen) terugkomen onder Assad bewind?quote:Op zondag 31 mei 2015 14:39 schreef mr_jack het volgende:
Mwah, in dit geval denk ik dat de gebieden die de koerden veroveren nooit weer terugkomen onder Assad bewind.
twitter:DefenseUnits twitterde op zondag 31-05-2015 om 08:46:47Gen. Comm. STMT with respect to unfounded accusations by National Coal. of #Syria'n Revolution against #YPG (May 30) http://t.co/SQ8pwX8M7b reageer retweet
SPOILER: SamenvattingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:ArjDnn twitterde op zondag 31-05-2015 om 15:25:56#PT YPG accuses the Syrian Coalition for being ISIS collaborators who uses ISIS propaganda as soon as YPG make gains ag ISIS. #TwitterKurds reageer retweet
twitter:ArjDnn twitterde op zondag 31-05-2015 om 15:28:56#PT2 I guess YPG had enough of SC who repeatedly make statements against YPG although YPG liberates villages and areas under ISIS control. reageer retweet
twitter:ArjDnn twitterde op zondag 31-05-2015 om 15:30:20#PT3 In latest offensives in Cizre many Arab fighters in YPG ranks and formations (Sanadid, etc) under YPG took actively part against ISIS. reageer retweet
twitter:ArjDnn twitterde op zondag 31-05-2015 om 15:32:47#PT4 Opposition journalists (not pro-YPG) who were on the ground in the area investigated claims by ISIS & SC found these claims unfounded. reageer retweet
Even er vanuit gaande dat Assad stand houd, dan denk ik dat een deel wel terug komt onder zijn bewind, maar ook een deel niet. Ik vraag me af of Oost-Syri ooit weer terug komt, en of men het berhaupt wil hebben, want als je het hebt dan moet je het ook controleren. Dat controleren is lastig want het gebied is groot en leeg, dus je bent een makkelijke prooi voor wat achtergebleven guerrilla strijders.quote:Op zondag 31 mei 2015 15:49 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Jij denkt wel dat een aanzienlijk deel van de gebieden waar de niet-Koerdische rebellen zitten (kunnen) terugkomen onder Assad bewind?
Ik las het net op de frontpage, het ziet er somber uit, en ik wordt er niet goed van.. Allemaal gewoon heel erg naar.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:27 schreef LydiaGG het volgende:
Exact 4 jaar geleden, had iemand tegen me gezegd dat er een oorlog in Syrie zou uitbreken....ik schrok, maar was toch skeptisch onder het mom van zal toch niet gebeuren. En daarna zei hij ook dat er was voorspeld dat er in de Turkse provincie Hatay oorlog zou uitbreken...toen schrok ik wel maar geloofde het toch niet, ik heb daar familie wonen. Hopelijk gaat hij geen gelijk krijgen nu IS in de buurt van de Turkse grens is. En aangezien IS tegen alevieten zijn...ben ik bang dat ze richting het zuiden van Turkije gaan, aangezien daar het grootste deel van de bevolking het alevitisme aanhangen.
quote:Op zondag 31 mei 2015 17:44 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Ik las het net op de frontpage, het ziet er somber uit, en ik wordt er niet goed van.. Allemaal gewoon heel erg naar.
Ik hoop het ook niet, maar sinds Erdogan al een tijdje wapens had geleverd aan IS had ik ergens gelezen of gezien, nouja bepaalde mensen hadden wat op FOK! gepost, maar goed Turkije is ook een NAVO lidstaat dus als ze die aanvallen weet je denk ik wel hoe laat het is..quote:Op zondag 31 mei 2015 17:47 schreef LydiaGG het volgende:
[..]same here...er zijn intussen ook al 2 miljoen Syriers en Koerden naar Turkije gevlucht...de situatie is heel erg uit de hand gelopen. Hopelijk wordt het niet erger
Oh wauw, met de foto van ervoor zie je wel een groot verschil ja..quote:Op zondag 31 mei 2015 17:58 schreef UpsideDown het volgende:
Er is ook positief nieuws: de YPG en FSA zijn Tal Abyad op 15 km genaderd, wanneer deze stad wordt veroverd is dat na Kobane de grootste nederlaag voor ISIS in Syri. Ze krijgen hierbij luchtsteun dus zijn in het voordeel.
[ afbeelding ]
ISIS gaat echt Turkije niet in hoor...quote:Op zondag 31 mei 2015 17:27 schreef LydiaGG het volgende:
Exact 4 jaar geleden, had iemand tegen me gezegd dat er een oorlog in Syrie zou uitbreken....ik schrok, maar was toch skeptisch onder het mom van zal toch niet gebeuren. En daarna zei hij ook dat er was voorspeld dat er in de Turkse provincie Hatay oorlog zou uitbreken...toen schrok ik wel maar geloofde het toch niet, ik heb daar familie wonen. Hopelijk gaat hij geen gelijk krijgen nu IS in de buurt van de Turkse grens is. En aangezien IS tegen alevieten zijn...ben ik bang dat ze richting het zuiden van Turkije gaan, aangezien daar het grootste deel van de bevolking het alevitisme aanhangen.
Die reactiesquote:Op zondag 31 mei 2015 21:12 schreef Montana_ir het volgende:
@abdullahazam175: Abu Saleh Al-Tahan, the military leader of Ahrar Al-Sham is leading a massive convoy to fight daesh in Aleppo http://t.co/kv8NBOSnbU
twitter:Brasco_Aad twitterde op zondag 31-05-2015 om 18:59:17@abdullahazam175 @sayed_ridha al qaeda vs. al qaeda vs. al qaeda, it doesn't get any better than this. reageer retweet
twitter:Syria_Rebel_Obs twitterde op zondag 31-05-2015 om 19:06:54#SRO - URGENT - Jaysh al-#Islam in #Aleppo engaged against #IS sect in N-#Aleppo countryside. #Damascus main branch calling to destroy #IS. reageer retweet
twitter:Syria_Rebel_Obs twitterde op zondag 31-05-2015 om 20:18:10#SRO - URGENT - Ongoing #Nusra-Shamiya front led offensive, with #FSA locals, in #Sawran countryside againts #IS sect occupiers. #Aleppo reageer retweet
JAN gaat ISIS met bomaanslagen te lijftwitter:Syria_Rebel_Obs twitterde op zondag 31-05-2015 om 20:21:12#SRO - URGENT - Jabhat al-#Nusra launched a car bomb against #IS sect occupiers checkpoint in al-Bal (north #Aleppo countryside). reageer retweet
twitter:Charles_Lister twitterde op zondag 31-05-2015 om 20:51:51Big things happening in N. #Aleppo now - #IS offensive has captured 12+ villages & border town of Azaz is now in sight. Major implications. reageer retweet
twitter:Charles_Lister twitterde op zondag 31-05-2015 om 20:52:48PT: Reinforcements (FSA, Islamic Front & Jabhat al-Nusra) have been sent to N. #Aleppo to defend. Massive Nusra car bomb this PM vs. #IS. reageer retweet
twitter:Charles_Lister twitterde op zondag 31-05-2015 om 20:53:58PTs: Strategically, the defence of N #Aleppo may now delay a major offensive to Aleppo’s south, planned as next step post-#Idlib victories. reageer retweet
nu is jaish al fatah genoodzaakt om troepen te verplaatsen van de front tegen assad naar het noorden van aleppo om isis honden te bestrijdenquote:Op zondag 31 mei 2015 21:33 schreef Montana_ir het volgende:
In plaats tegen Dr Bashar te vechten, maken ze elkaar af. Achterlijke terroristen
heb meerdere interviews / fatwas van deze imam gelezen. huj is best okay!quote:Op zondag 31 mei 2015 21:45 schreef Aloulu het volgende:
Interessant interview:
Sheikh Muhammad al-Yaqoubi Responds to al-Julani’s al-Jazeera Interview
ja joh, assadisten cordineren ook nog eens met isis als het hun uitkomt. why not!quote:Op zondag 31 mei 2015 21:48 schreef UpsideDown het volgende:
SAA en Hezbollah gaan ook meedoen:twitter:
Nee ze hebben gewoon gewacht, het ISIS offensief is al een dag bezig.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
ja joh, assadisten cordineren ook nog eens met isis als het hun uitkomt. why not!
er moesten nog wat hebollats ingevlogen worden je weetzquote:Op zondag 31 mei 2015 21:51 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nee ze hebben gewoon gewacht, het ISIS offensief is al een dag bezig.
Ze zitten daar in een enclave en een vliegveld is er niet, Hezbollah zat er al want die hebben Nusra een paar keer gesmasht vorig jaar.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:52 schreef Slayage het volgende:
[..]
er moesten nog wat hebollats ingevlogen worden je weetz
zou zomaar kunnen. isis neemt palmyra in en kunnen nu elke uithoek kiezen om aan te vallen en wat doen ze? noord fucking aleppoquote:Op zondag 31 mei 2015 21:50 schreef UpsideDown het volgende:
Ik vermoed dat het leger de corridor wil sluiten door Nubol en Zahraa te ontzetten zoals eerder is geprobeerd, alleen ze hebben gewacht tot ISIS een move ging maken zodat ze daar van kunnen profiteren.
was joke bruquote:Op zondag 31 mei 2015 21:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ze zitten daar in een enclave en een vliegveld is er niet, Hezbollah zat er al want die hebben Nusra een paar keer gesmasht vorig jaar.
ISIS raakt Tal Abyad vermoedelijk kwijt en hebben ze een nieuwe grensovergang nodig, Azaz ligt binnen handbereik voor ze. Voor de rest valt ISIS alles aan, maakt niet uit iedereen is de lul.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:54 schreef Slayage het volgende:
[..]
zou zomaar kunnen. isis neemt palmyra in en kunnen nu elke uithoek kiezen om aan te vallen en wat doen ze? noord fucking aleppo
Verstandige keuze van Khalifa Abu Baker Albagdadi.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:54 schreef Slayage het volgende:
[..]
zou zomaar kunnen. isis neemt palmyra in en kunnen nu elke uithoek kiezen om aan te vallen en wat doen ze? noord fucking aleppo
may he burn in hellquote:Op zondag 31 mei 2015 21:58 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Verstandige keuze van Khalifa Abu Baker Albagdadi.
alsof de rebellen azaz zomaar zullen laten over nemen. we gaan het zien.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:56 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
ISIS raakt Tal Abyad vermoedelijk kwijt en hebben ze een nieuwe grensovergang nodig, Azaz ligt binnen handbereik voor ze.
Of dat het geval is vraag ik mij dus af, zijn de heroveringen in verhouding tot hun veroveringen?quote:Op zondag 31 mei 2015 22:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Is ISIS niet gewoon een beetje zijn eigen graf aan het graven langzaam maar zeker? Die opmars is nu misschien indrukwekkend maar aan de andere kant worden ze net zo hard weer in de pan gehakt. Ik krijg er niet echt hoogte van die groep.
De soldaten van de kalifaat gaan de murtadeen afmaken.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
alsof de rebellen azaz zomaar zullen laten over nemen. we gaan het zien.
Daar heb ik geen zicht op. Vind het allemaal maar vaag. Denk wel dat het een kwestie van tijd is voor ze de verkeerde tegen de schenen aan schoppen. (saudi arabie ofzo)...quote:Op zondag 31 mei 2015 22:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Of dat het geval is vraag ik mij dus af, zijn de heroveringen in verhouding tot hun veroveringen?
Klopt, dat is hun strategie. Als ze ergens in de pan worden gehakt starten ze elders een offensief om het gezichtsverlies te beperken.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Is ISIS niet gewoon een beetje zijn eigen graf aan het graven langzaam maar zeker? Die opmars is nu misschien indrukwekkend maar aan de andere kant worden ze net zo hard weer in de pan gehakt. Ik krijg er niet echt hoogte van die groep.
Wat een rare strategiequote:Op zondag 31 mei 2015 22:05 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Klopt, dat is hun strategie. Als ze ergens in de pan worden gehakt starten ze elders een offensief om het gezichtsverlies te beperken.
In het noordoosten van Syri lijden ze zware verliezen:
Zag je ook in Irak, bij Kirkuk en Tikrit werden ze geklapt en even later pakten ze Ramadi. Het is net een waterbed.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Wat een rare strategie. Moeten ze zelf verder weten. Snap het ook ergens wel.
jezelf sterker voordoen dan je bent hoort bij de propaganda van oorlogvoeren. assad heeft bv de laatste maanden zwaar geincasseerd, wordt in de propaganda minimaal over gesproken en de winst(je) dat geboekt wordt in de qalamoen wordt enorm opgeblazenquote:Op zondag 31 mei 2015 22:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Wat een rare strategie. Moeten ze zelf verder weten. Snap het ook ergens wel.
- the Jordanian pilot Muaz al-Kasasbeh, Allah have mercy on him.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:45 schreef Aloulu het volgende:
Interessant interview:
Sheikh Muhammad al-Yaqoubi Responds to al-Julani’s al-Jazeera Interview
twitter:rConflictNews twitterde op zondag 31-05-2015 om 17:15:3120 trucks of #ISIS reinforcements arrive in Tal Abyad from #Raqqa city, trying to stop FSA/YPG advance on city #Syria - @Raqqa_Sl reageer retweet
twitter:Syria_Rebel_Obs twitterde op zondag 31-05-2015 om 21:28:34#SRO - URGENT - Battles betwn #YPG / #FSA and #IS sect in Tal Ghajar, only 25 km from #Sluk (only #IS sect stronghold before Tal Abyad). reageer retweet
Gaat wel nice daarSPOILER: Meer infoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:twitter:twitter:
Dit klinkt zeer goedquote:Op zondag 31 mei 2015 22:26 schreef UpsideDown het volgende:
twitter:rConflictNews twitterde op zondag 31-05-2015 om 17:15:3120 trucks of #ISIS reinforcements arrive in Tal Abyad from #Raqqa city, trying to stop FSA/YPG advance on city #Syria - @Raqqa_Sl reageer retweet
twitter:Syria_Rebel_Obs twitterde op zondag 31-05-2015 om 21:28:34#SRO - URGENT - Battles betwn #YPG / #FSA and #IS sect in Tal Ghajar, only 25 km from #Sluk (only #IS sect stronghold before Tal Abyad). reageer retweet
Gaat wel nice daarSPOILER: Meer infoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:twitter:twitter:
zie OPquote:Op zondag 31 mei 2015 18:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Vraag mij af wat de plannen van ISIS is met Turkije.
waarom zouden ze hun bastion verlaten om dat te doen?quote:Op zondag 31 mei 2015 15:09 schreef UpsideDown het volgende:
Ik ben benieuwd of de YPG in Afrin in gaat grijpen om Azaz te helpen verdedigen.
komt goei meisje, komt goeiquote:Op zondag 31 mei 2015 17:27 schreef LydiaGG het volgende:
Om te connecten met Kobane (inname Manbij, al-Bab, Jarablus).quote:Op zondag 31 mei 2015 22:35 schreef Slayage het volgende:
[..]
waarom zouden ze hun bastion verlaten om dat te doen?
fuck em! laat ze lekker dromenquote:Op zondag 31 mei 2015 22:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Wordt nog een hele klus voor ze
konvooien naar palmyra werden niet gebombardeerd even als konvooien naar ramadiquote:Op zondag 31 mei 2015 22:36 schreef Szura het volgende:
Achterlijke ISIS-baardjes
Ze zouden vaker die konvooien moeten kapotknallen
alle wapenproducenten voorop!quote:Op zondag 31 mei 2015 22:39 schreef Geerd het volgende:
Toch verdient er iemand hier grof geld aan, anders was IS niet meer
Uhmzz dat geloof ik niet, geen modern wapen te zien alleen maar aks en .50??quote:
Gast, je moet toch aanstralers of cordinaten hebben vanaf de grond. Die hadden ze daar niet, dan wordt het gooien op hoop van zegen.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:41 schreef Slayage het volgende:
[..]
konvooien naar palmyra werden niet gebombardeerd even als konvooien naar ramadi
tot zover "air support"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |