Omdat ik misschien op termijn in het hele huis ga wonen en ik geen zin heb om dan een nieuwe vloer te moeten betalen voor een kamer die ik amper gebruik. En mochten we wel een nieuwe huisgenoot vinden, dan is het een pluspunt van een kamer als iemand er zo in kan.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:39 schreef Skv het volgende:
Wat boeit het jou wat er op de vloer ligt in andermans kamer?
Dat is mij ook niet duidelijk. Ik vrees dat het een principekwestie voor haar is. Zo jammer dit.quote:Besides, wie gaat er nou op maat gesneden oud zeil meenemen?
Zeil kost bijna niets, wellicht is het zelfs aan te bevelen om eens een schoon nieuw zeil erin te leggen. Zou het gewoon hard spelen: geen euro voor dat oude zeil.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:43 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Omdat ik misschien op termijn in het hele huis ga wonen en ik geen zin heb om dan een nieuwe vloer te moeten betalen voor een kamer die ik amper gebruik. En mochten we wel een nieuwe huisgenoot vinden, dan is het een pluspunt van een kamer als iemand er zo in kan.
Ik ga er ook zeker niet voor betalen. Maar ze moet het gewoon laten liggen, ze heeft het recht niet eens om het eruit te halen, laat staan om het weer aan ons te verkopen. Ik heb het destijds ook niet doorverkocht aan de volgende, dus ze heeft in mijn ogen geen poot om op te staan. Als ze dat onterecht vindt, moet ze maar verhaal gaan halen bij die vorige die het zogenaamd aan haar verkocht heeft.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:50 schreef Mark het volgende:
[..]
Zeil kost bijna niets, wellicht is het zelfs aan te bevelen om eens een schoon nieuw zeil erin te leggen. Zou het gewoon hard spelen: geen euro voor dat oude zeil.
Geen idee, ze komt straks langs, zal het eens vragen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:50 schreef Dingflofbips het volgende:
Wat is volgens haar de waarde van t zeil?
Ik denk eigenlijk dat ze dat recht wel heeft. Dat voorgaande gebrukers het gratis weggaven betekent niet dat zij dat ook moet. Maar ik zou haar gewoon veel geluk wensen met haar zeil en een schoon nieuw zeil neerleggenquote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:53 schreef Postbus100 het volgende:
Maar ze moet het gewoon laten liggen, ze heeft het recht niet eens om het eruit te halen, laat staan om het weer aan ons te verkopen. Ik heb het destijds ook niet doorverkocht aan de volgende, dus ze heeft in mijn ogen geen poot om op te staan.
Officieel moet de kamer helemaal wit worden opgeleverd (met of zonder vloer zou ik moeten nakijken). Maar omdat het steeds van huisgenoot op huisgenoot gaat, wordt het huis nooit opgeleverd aan de verhuurder. Dus deze vraag is hier nog nooit langsgekomen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:54 schreef probeer het volgende:
Wat is de oorspronkelijke staat van de kamer, met of zonder zeil? Hoe moet je de kamer opleveren van de verhuurder?
Het voelt een beetje alsof je in een studentenhuis komt te wonen waar al allerlei inboedel staat, en dat jij je dat vervolgens toeëigent en op Marktplaats te koop gaat zetten.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:56 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat ze dat recht wel heeft. Dat voorgaande gebrukers het gratis weggaven betekent niet dat zij dat ook moet. Maar ik zou haar gewoon veel geluk wensen met haar zeil en een schoon nieuw zeil neerleggen
Ik zou dan wel haar de kamer wit laten opleveren.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:00 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Het voelt een beetje alsof je in een studentenhuis komt te wonen waar al allerlei inboedel staat, en dat jij je dat vervolgens toeëigent en op Marktplaats te koop gaat zetten.
Misschien heb je een punt en moet ik allervriendelijkst de eer aan mezelf houden.
nou ja, kwestie van eerst eens kijken wat er in de huurdersovereenkomst staat, en je kan de officiele verhuurder eens bellen, of dat zeil er niet al in lag, en of de vertrekkende het niet gewoon moet laten liggen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:57 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Officieel moet de kamer helemaal wit worden opgeleverd (met of zonder vloer zou ik moeten nakijken). Maar omdat het steeds van huisgenoot op huisgenoot gaat, wordt het huis nooit opgeleverd aan de verhuurder. Dus deze vraag is hier nog nooit langsgekomen.
Als we het hard gaan spelen, kan ik dat misschien nog aankaarten: dat de blauwe streep (die de een-na-laatste huisgenoot erop heeft geschilderd), dan ook wit moet worden.
'Ik heb er toch voor betaald' denken dat soort mensen vaak terwijl ze, in dit geval, het zeil weggooien bij de gemeentewerf.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:39 schreef Skv het volgende:
Besides, wie gaat er nou op maat gesneden oud zeil meenemen?
Niet? Als ik ter goeder trouw iets koop wat eigenlijk niet van de verkoper is, wordt het toch nog steeds mijn eigendom? Bv een telefoon van een 2ehands telefoonboer, die eigenlijk oorspronkelijk gestolen is?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Officieel zou zij een deel van de overnamekosten als onverschuldigd betaald kunnen terugvorderen van die vorige huurder. Dat is in principe haar probleem, het zeil is niet haar eigendom omdat je niet de eigendom kunt overdragen van iets dat niet van jou is. Het klinkt ook alsof ze één bedrag betaald heeft voor een aantal dingen, of dat zeil er dan bij in zat of niet is daarmee ook weer niet zo heel uitdrukkelijk bepaald, laat staan dat er één bedrag voor het zeil staat.
Ik zou het hard spelen, maar niet zo lomp dat ze kwaad wordt en alleen daarom koppig wordt en dat zeil eruit gaat slopen. Je zou ook eens bij haar kunnen informeren of ze de lijmresten dan ook met een plamuurmesje gaat wegkrabben. Als ik het goed begrijp wil ze het alleen maar weghalen omdat ze er geen geld voor krijgt. Als ze het idee krijgt dat dat heel veel werk is, en dat ze er dan nog een boel gezeik en een rekening achteraan krijgt, wil ze het vast wel laten liggen.
Voor toekomst zou ik dat soort wel even op papier zetten. Deed ik vroeger ook in studentenhuizen, gewoon even inchecken en uitchecken, noteren wat je inbrengt en wat dus eventueel ook weer meegenomen kan worden.
Ja, maar anderzijds laat zo'n verhuurder vaak de huurders het allemaal zelf regelen, ook het uitzoeken van nieuwe huurders, omdat die daar verder ook geen tijd aan kwijt is. Als die dan toch moet ingrijpen, gaat dat misschien ook veranderen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:17 schreef BrandX het volgende:
[..]
nou ja, kwestie van eerst eens kijken wat er in de huurdersovereenkomst staat, en je kan de officiele verhuurder eens bellen, of dat zeil er niet al in lag, en of de vertrekkende het niet gewoon moet laten liggen.
Dat is echter wel de uitzondering. In beginsel moet verkoper beschikkingsbevoegd (in dit geval eigenaar) zijn om de eigendom te kunnen overdragen. Of goede trouw hier wel zo waarschijnlijk is is ook nog maar de vraag, ik weet niet meer precies hoe dat zit, maar als overal in het huis hetzelfde zeil ligt en de huurovereenkomst betreft maar één kamer....quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Niet? Als ik ter goeder trouw iets koop wat eigenlijk niet van de verkoper is, wordt het toch nog steeds mijn eigendom? Bv een telefoon van een 2ehands telefoonboer, die eigenlijk oorspronkelijk gestolen is?
Zou ik zeker doen, wie kaatst kan ook de bal verwachten.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:57 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Officieel moet de kamer helemaal wit worden opgeleverd (met of zonder vloer zou ik moeten nakijken). Maar omdat het steeds van huisgenoot op huisgenoot gaat, wordt het huis nooit opgeleverd aan de verhuurder. Dus deze vraag is hier nog nooit langsgekomen.
Als we het hard gaan spelen, kan ik dat misschien nog aankaarten: dat de blauwe streep (die de een-na-laatste huisgenoot erop heeft geschilderd), dan ook wit moet worden.
Dit dus. TS heeft er helemaal niets mee te maken.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:32 schreef Eix het volgende:
Beetje raar verhaal dit. TS is toch helemaal geen partij in deze? Ik bedoel, ik kan ook wel voornemens zijn het huis van mijn buren ooit te huren maar dat geeft mij nog geen inspraak in wat zij vandaag met hun vloer doen. Dat ik daar ooit zelf gewoond heb doet niet ter zake.
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:37 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Zou ik zeker doen, wie kaatst kan ook de bal verwachten.
Ik mag hopen dat ze je danquote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:57 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Precies dit.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Officieel zou zij een deel van de overnamekosten als onverschuldigd betaald kunnen terugvorderen van die vorige huurder. Dat is in principe haar probleem, het zeil is niet haar eigendom omdat je niet de eigendom kunt overdragen van iets dat niet van jou is. Het klinkt ook alsof ze één bedrag betaald heeft voor een aantal dingen, of dat zeil er dan bij in zat of niet is daarmee ook weer niet zo heel uitdrukkelijk bepaald, laat staan dat er één bedrag voor het zeil staat.
Ik ben hoofdhuurder. En momenteel deel ik de huur van de leegstaande kamer met nog een huisgenoot, dus momenteel is het weer deels mijn kamer. Ik ben dus wel partij.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Dit dus. TS heeft er helemaal niets mee te maken.
Ik ben wederom zo ontzettend blij dat ik geen wijf benquote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:45 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Precies dit.
Ze is nu weg en ze heeft het uiteindelijk laten liggen. Wat was nu het hele punt? Ze heeft destijds een aantal spullen overgenomen voor het totaalbedrag met daarin dat zeil. Achteraf gezien was dat meer dan de waarde van de spullen (iets waar ik ook niet van op de hoogte was, anders had ik daar ook nog wel mijn mening over gegeven bij de een-na-laatste huisgenoot). Deze huisgenoot is daar ook pas later achtergekomen en nu zou ze dus nog duurder uitzijn omdat ook het zeil er al niet in had horen te zitten. Voelde zich dus dubbel genaaid en wilde daarom haar poot stijf houden. Het zeil kon ze overigens gebruiken voor haar schuur.
Zij heeft aangegeven dat ik het wel mocht overkopen. Hierop heb ik resoluut geantwoord dat ik dat niet doe. Punt 1: het zeil is niets waard, nog geen stuiver. Punt 2: ik ga niet 'mijn eigen' zeil terugkopen, de groeten. Dan gooi ik er wel een nieuw zeil in en verkoop ik dat door aan een volgende huurder. Of ze krijgt het gratis, ook geen probleem.
Toen vroeg ze wat ik in haar situatie zou doen. Ik heb me de situatie ingebeeld en uiteindelijk kwam ik ook tot de conclusie dat ik vanuit een wraakactie het er alsnog uit zou halen. Daarin kan ik haar ook wel gelijk geven. Dat was ook precies haar punt.
Maar ze vond het fijn dat ik haar begreep en dat het ook niet om het zeil of het geld ging, maar meer om het principe. We zijn beiden gewoon de dupe van de een-na-laatste huisgenoot. Zij had ook geen zin meer om dan nog een bedrag terug te vorderen van haar (plus: wat moet je dan terugvorderen? Het was een totaalprijs. En het zeil is niets waard, dus wat wil je terugvorderen?)
Dit debacle doet afbreuk aan de goede tijd die we samen hebben gehad en dit is het ook allemaal niet waard. Dus het was goed om het uit te praten en ze heeft het laten liggen.
Mooi. Het is natuurlijk nooit leuk om genaaid te worden, maar op wie wilde ze nou eigenlijk wraak nemen, de nieuwe huurder? Ik ken het gevoel wel hoor, ik heb een tijd geleden ook zoiets gehad met een nieuwe huurder, jong ventje in een of andere ik-fase, totaal geen idee van verplichtingen van oude en nieuwe huurder en verhuurder, bedenktijd willen, niet terugbellen, niet bereikbaar etc. Ik moet opleveren plannen en ben druk met verhuizen, dan moet je afspraken kunnen maken. Dan denk ik op een gegeven moment ook 'ik trek alles eruit, stik er maar in'.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:45 schreef Postbus100 het volgende:
Toen vroeg ze wat ik in haar situatie zou doen. Ik heb me de situatie ingebeeld en uiteindelijk kwam ik ook tot de conclusie dat ik vanuit een wraakactie het er alsnog uit zou halen. Daarin kan ik haar ook wel gelijk geven. Dat was ook precies haar punt.
Maar ze vond het fijn dat ik haar begreep en dat het ook niet om het zeil of het geld ging, maar meer om het principe. We zijn beiden gewoon de dupe van de een-na-laatste huisgenoot. Zij had ook geen zin meer om dan nog een bedrag terug te vorderen van haar (plus: wat moet je dan terugvorderen? Het was een totaalprijs. En het zeil is niets waard, dus wat wil je terugvorderen?)
Dit debacle doet afbreuk aan de goede tijd die we samen hebben gehad en dit is het ook allemaal niet waard. Dus het was goed om het uit te praten en ze heeft het laten liggen.
Maar met die wraakactie raakt ze alleen niet de enige schuldige: haar voorganger. Maar fijn dat het tussen jullie opgelost isquote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:45 schreef Postbus100 het volgende:
Voor mij geldt: alles wat je erin zet, moet je er ook weer uithalen (of het overhevelen naar de volgende in goed overleg). Die vloer lag er bij de voorganger al in, dus dat had nooit mogen worden aangeboden als zijnde dat dat 'overgekocht' kon worden. Daardoor ontstond er bij deze huisgenoot het idee dat ze een vloer had.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:32 schreef Eix het volgende:
Alle zaken die wél bij de huurprijs zijn inbegrepen staan als het goed is in de huurovereenkomst beschreven. Even ervan uitgaande dat de kamer kaal moet worden opgeleverd, kan de huisgenoot van TS doen en laten wat ze wil met de vloer. TS lijkt me een beetje wereldvreemd als 'ie verwacht dat huisgenoot wél verantwoordelijk is voor verwijdering van die vloer cq. het kaal opleveren van de kamer. Maar anderzijds zaken die niet tot het gehuurde behoren verplicht gratis moet weggeven.
Ja, fijn dat het nu is opgelostquote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mooi. Het is natuurlijk nooit leuk om genaaid te worden, maar op wie wilde ze nou eigenlijk wraak nemen, de nieuwe huurder?
Met een beetje inlevingsvermogen en begrip tonen kun je jezelf vaak een boel tijd of geld besparen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:13 schreef Postbus100 het volgende:
Ja, fijn dat het nu is opgelostTja, op wie? Ik denk niet iemand in het bijzonder. Op ons, op de manier waarop het is gegaan, op de vorige huisgenoot, geen idee. Dat vermoeden had ik ook al wel een beetje.
Vreemd. Want dat zou betekenen dat als jij een of ander vies schrootjesplafond aanbrengt en bij je vertrek niet formeel overdraagt, dat het dan onderdeel wordt van de woning.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:13 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Voor mij geldt: alles wat je erin zet, moet je er ook weer uithalen (of het overhevelen naar de volgende in goed overleg). Die vloer lag er bij de voorganger al in, dus dat had nooit mogen worden aangeboden als zijnde dat dat 'overgekocht' kon worden. Daardoor ontstond er bij deze huisgenoot het idee dat ze een vloer had.
Jullie huren niet rechtstreeks een kamer van de woningcorporatie? Ik vind het verhaal steeds vreemder worden.quote:Mocht het ooit gebeuren dat deze woning helemaal leeg komt te staan en weer aan de WBV worden teruggegeven, dan moet de laatste persoon inderdaad alles eruit halen: gemeenschappelijke ruimtes, etc, zoals de WBV het wil hebben.
Ik begin ook hoe langer hoe meer in te zien dat ze het er wel uit had mogen halen, maar dat ze het eventueel wil laten liggen voor de persoon die het wil overkopen. Daar heb ik nee tegen gezegd, aangezien het geen cent meer waard is en omdat ik er principieel op tegen ben aangezien het voor mijn gevoel niet haar zeil is (blijkbaar in werkelijkheid wel).quote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:54 schreef Eix het volgende:
[..]
Vreemd. Want dat zou betekenen dat als jij een of ander vies schrootjesplafond aanbrengt en bij je vertrek niet formeel overdraagt, dat het dan onderdeel wordt van de woning.Volgens mij is het vrij simpel: staat de vloer beschreven in het huurcontract dan is het onderdeel van de woning. Anders kun je ermee doen en laten wat je wilt. Dat het er al in zat bij de voorganger doet daar niets aan af.
[..]
Valt wel mee, hoor, zo gebeurt dat hier op grote schaal. Met een groepje mensen huren we een compleet appartement van de WBV met de langstwonende als hoofdhuurder. Als er iemand uitgaat, zoeken we een nieuwe bewoner, en tekenen we een nieuw contract bij de WBV. Intern regelen we alle financiële zaken, zolang we maar elke maand het gevraagde bedrag overmaken aan de WBV.quote:Jullie huren niet rechtstreeks een kamer van de woningcorporatie? Ik vind het verhaal steeds vreemder worden.
Dat is juridisch het juiste antwoord. In beginsel lever je een woning/kamer kaal op, tenzij anders afgesproken. Je kunt natuurlijk best vragen of de volgende huurder/koper de vloer, gordijnen, meubels over wil nemen. Wil hij/zij dat, dan kun je nog onderhandelen over een prijs (of het gratis weggeven).quote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:54 schreef Eix het volgende:
Volgens mij is het vrij simpel: staat de vloer beschreven in het huurcontract dan is het onderdeel van de woning. Anders kun je ermee doen en laten wat je wilt. Dat het er al in zat bij de voorganger doet daar niets aan af.
Dit dus wat een extreem wijvengejank, studenten die zonder pardon 50-100 euro wegtikken op een avond op een feestje. Maar zichzelf wel druk maken over een paar tientjes voor zeil.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:56 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Ik ben wederom zo ontzettend blij dat ik geen wijf bengeen man die zich langer dan 2 seconde druk gaat lopen maken om een zeiltje.
Hahahhahahahaha het is niks waard maar je wilt wel graag dat het blijft liggen.... Spreek je jezelf niet een beetje tegen?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:45 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Punt 1: het zeil is niets waard, nog geen stuiver.
Hier vroeg ik mij hardop af waar jij in godsnaam mee bezig bent.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:45 schreef Postbus100 het volgende:
Punt 2: ik ga niet 'mijn eigen' zeil terugkopen, de groeten. Dan gooi ik er wel een nieuw zeil in en verkoop ik dat door aan een volgende huurder. Of ze krijgt het gratis, ook geen probleem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |