abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153282247
Franny ik zie het al helemaal voor me. :D

Baby's in de volle zon. :N Mensen zouden inmiddels toch wel beter moeten weten, helaas bewijst de praktijk dat dat niet het geval is. -O-

T en S zijn bijna niet buiten geweest vandaag. Vanmorgen even 45 minuten en dat was het. Verder hebben ze binnen gespeeld, want in de tuin was het vanmiddag echt veel te heet.

Ik ben blij dat het door de regen nu lekker is afgekoeld hier. Doe mij maar een graad of 20, dat is precies lekker. :Y
  vrijdag 5 juni 2015 @ 19:42:48 #162
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153282344
Je ziet ook nogsteeds ouders die de kinderen in de auto laten met dit weer.
Ik vind het afkoelen wel fijn maar ik wil wle graag een droge grond bij de ONbeurs
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 18:09 schreef Franny_G het volgende:
Haha, de vader na mij was inderdaad wel op tv. En ons kdv. O+ . Maar I en ik niet. O+ .
Wat een geluk :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_153282596
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 19:42 schreef Moppert het volgende:
Je ziet ook nogsteeds ouders die de kinderen in de auto laten met dit weer.
Ik vind het afkoelen wel fijn maar ik wil wle graag een droge grond bij de ONbeurs
Ja bizar is dat. Ik begrijp ook niet hoe mensen kunnen denken dat ze vast wel even een paar minuten een boodschap oid kunnen doen dan. Arme kindjes. -O-

Ik hoop voor jullie ook op droge grond bij de ONbeurs. Veel plezier morgen! Ik ga het niet redden, want de jongens houden niet zo van autorijden en het is toch wel dik 1.5 uur hier vandaan.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 20:13:47 #164
73386 Fazz
onderweg
pi_153283455
Gek hoor dan ouders dat doen, zo vol in de zon zonder bescherming :{ F bleef braaf onder de parasol hoorde ik van m'n moeder :)

Haha Franny, gered door de regie :P

Veel plezier op de beurs morgen Moppert! Gaat er nog een soort van meet komen? Hier is het ook echt te ver vandaag helaas.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 20:19:03 #165
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153283638
Voor ons is hert ook 115 minuten rijden maar ze hebben er alle 3 geen moeite mee *O*
Ja er staat wel een meet op de planning. En dankjewel O+
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 20:48:41 #166
73386 Fazz
onderweg
pi_153284724
Fijn is dat, als autoritten goed gaan! Hier was dat tot voor kort ook zo, de laatste week zet hij het steeds op een brullen }:| Zal wel weer een faaaase zijn :{w

Net als heel boos worden en grommen als je je zin niet krijgt :o Gaat het opvoeden nu echt beginnen O-)
pi_153285385
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 20:48 schreef Fazzoletti het volgende:
Fijn is dat, als autoritten goed gaan! Hier was dat tot voor kort ook zo, de laatste week zet hij het steeds op een brullen }:| Zal wel weer een faaaase zijn :{w

Net als heel boos worden en grommen als je je zin niet krijgt :o Gaat het opvoeden nu echt beginnen O-)
Heuj, dat grommen en boos worden heb ik hier ook met een Fje
pi_153287580
S gaat echt krijsen als het hem te lang duurt. En natuurlijk :') doet T dan ook even mee. Vervolgens begint het wedstrijdje "wie kan het hardst krijsen" en dan is de chaos in de auto compleet. En L zit dan met handen op haar oren in haar stoeltje te schreeuwen dat haar broers stil moeten zijn omdat ze de muziek niet kan horen. :')
Dat zijn dus heel gezellige ritten. Gelukkig begint dit spektakel meestal pas na ongeveer 3 kwartier, maar als ze eenmaal begonnen zijn dan eindigt het pas als we op de plaats van bestemming zijn. Tussendoor stoppen heeft geen zin, want dan beginnen ze zodra we weer verder gaan gewoon van voren af aan. }:|
pi_153287709
Wij waren vandaag een paar uurtjes op het strand en dreumes heeft zich zo goed vermaakt. Hij was zo aan het genieten O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 22:47:09 #170
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153289602
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 20:48 schreef Fazzoletti het volgende:

Kuiken gaat in het wilde weg om zich heen slaan en gooien met alles wat binnen bereik is :{.
KuikenGuppy
pi_153289723
Ah dat lijkt me echt lastig zeg. Ik ben ik dat dat hier goed gaat want het zou me echt beperken..
Groep 0 stoel waa wel drama maar in Tobi gaat het goed!
pi_153289738
S valt altijd in slaap in de auto :')

Wat wel nieuw is zijn driftbuien. Heel hard huilen en heel hard met haar hoofd nee schudden als iets niet zo gaat als ze wil

Lieve foto's Mabawa O+

Oh en ik heb net meteen maar een watertafel gehaald oO<
  vrijdag 5 juni 2015 @ 23:21:09 #173
73386 Fazz
onderweg
pi_153290811
:D voor de watertafel. Ik ga hem morgen voor het eerst neer zetten, ben benieuwd wat hij er van vindt :)

Lekker op het strand Mabawa O+

Dat boos worden is dus herkenbaar :{ Wat doen jullie ermee? Ik probeer hem nu maar wat af te leiden maar dat werkt niet altijd... Andere ideeën zijn dus welkom :P
pi_153294759
Mabawa je mini. O+ Wat is hij toch leuk!

Driftbuien: check! (Vooral S)
Omdat hij een schone luier moet, omdat hij ons drinken wil en dat niet mag, omdat ik hem uit een bepaalde situatie haal, omdat hij uit bad moet, omdat hij in de kinderwagen moet. S is een temperamentvol jongetje en dat heeft hij echt niet van mij of mijn man. Op dat soort momenten gaat hij in standje krijsen en compleet overstrekken. Ik leg hem dan op de grond neer zodat hij veilig ligt en laat hem even uitrazen, want troosten en tegen hem praten heeft geen zin. Over het algemeen komt hij dan als hij is uitgeraasd weer gezellig naar me toe. Ik vind het wel lastig, maar hier is uitleggen waarom iets gebeurd of niet mag en hem vervolgens negeren de aanpak die het beste werkt. Al vind ik dat negeren wel lastig maar als ik dat niet doe duurt zijn boosheid veel langer.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 09:49:27 #175
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_153295531
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:47 schreef Burdie het volgende:

[..]

Kuiken gaat in het wilde weg om zich heen slaan en gooien met alles wat binnen bereik is :{.
+ 1

Mijn telefoon is nu stuk ;(
pi_153299646
Heerlijke standfoto's! O+ .

I heeft een paar weken gehad dat ze van die frusti buien had, met op de grond liggen trappelen en met benen schoppen, hoofd bonken, maar dat is ook weer over gegaan. Nu heeft ze het af en toe nog een beetje, maar het heeft hier heel erg geholpen dat we haar meer gingen uitleggen, bijvoorbeeld over wat we gaan doen en waarom en waar ze op kan rekenen. Ik dacht dat we dat al best goed deden, maar het bleek dat het nog wel beter kon. Heel duidelijk alles benoemen, uitleggen, ook als we denken dat ze dat nog niet helemaal begrijpt.

Momenteel is aankleden hier ineens drama. Vanochtend ging ze zich proberen te verstoppen. Omdat het zaterdag was en ik toch tijd had, ben ik daar even in meegegaan (Hee, waar is I nou? etc) en toen ik even met haar spelletje had meegedaan, ging het aankleden een stuk beter. Maar ja, er zijn van die momenten dat het 'even snel moet'.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_153304267
Hier ook diva gedrag en dat voor een jongen ;)

Spreken B en S elkaar Nikki? Al is B wel minder heftig. Het uitleggen doen wij ook maar misschien moet het inderdaad wat uitgebreider.

Na zijn lange middagslaap was de water/zandtafel alleen gevuld met water ipv zand. Dat vond B erg leuk, na een uur zat er vreemd genoeg minder water in ;)
  zaterdag 6 juni 2015 @ 18:47:29 #178
73386 Fazz
onderweg
pi_153305257
Dat meer uitleggen ga ik ook eens proberen Franny, misschien helpt het :)

Nikki, het negeren geeft mij ook een rot gevoel, daarom probeer ik vaak afleiden. Wel grappig dat je merkt dat het zo sneller voorbij is!

Hier vandaag zo'n fijne, relaxte dag! F heeft weer eens doorgeslapen dus ik werd al uitgerust wakker *O* Toen dat heerlijke weer, we hebben ik de tuin gespeeld. F met de watertafel en de zandbak terwijl ik fijn de krant kon lezen.
Bij de post zat een heel lieve kaart van mijn vriend *; met dat hij ons zo mist en hoeveel hij van ons houdt O+ O+
pi_153310626
Dat klinkt als een heel goede dag, Fazz. Genieten zo. En zo'n kaartje O+ . . *; .

I heeft vanavond ontdekt dat het ik-gooi-mezelf-op-de-grond-en-ga-met-mijn-hoofd-bonken-en met-mijn-voeten-trappelen- idee niet echt werkt als je in bad bent. :') . :o .
Halverwege stap 1 van de uitvoering van dit idee (ik gooi mezelf op de grond) kreeg ze een slok water binnen en toen bedacht ze dat dit toch maar anders moest.

Dit gebeurde trouwens toen ik net was begonnen met mijn ik-laat-haar-voorzichtig-wennen-aan-water-uit-een-douchekop-in-bad-therapie. :+ .

Maar verder was dit ook een zeer geslaagde dag. *O* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_153310779
Franny :o _O-

Hilz, nee toch? Heeft 'ie 'm kapot gesmeten?

Gisteren enorm genoten, vandaag had ze een snertdag. Kapotmoe en tandjespijn. Hysterie, driftbuien ze ze heeft oma geslagen :o. En mij gebeten, dus ik heb haar (weer) streng toegesproken. Ik geloof dat we vandaag maar even vergeten... Pffff.
Home is where the O+ is...
  zaterdag 6 juni 2015 @ 21:52:02 #181
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_153310840
Franny :D

En mabawa jouw mooie grote knul O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_153312075
Franny dat was zaker geen handige actie van I. :D

Cwen hopen dat het morgen beter gaat. Tandjesleed is ook niet fijn.

Over tandjes gesproken, S heeft ineens twee kiezen. :o

Wij waren vandaag de zonnehoedjes vergeten mee te nemen naar mijn zusje waar we de hele middag bleven, dus ik heb twee piratenjongetjes gemaakt met theedoeken. Het zag er niet echt fashionable uit, maar het was dit of met kaal hoofd de zon in, dus de keuze was makkelijk. :)
Mijn zusje heeft een springkasteel in de tuin en T en S hebben er vandaag voor het eerst in gezeten. Wat hebben ze genoten. O+ T op zijn eigen manier zonder dat hij al te veel liet merken wat hij ervan vond en S lekker uitbundig met grote glimlach. We hebben ook nog een stuk gedragen en een flink stuk gewandeld met T en S in de wagen. Al met al hebben we een ontzettend fijne dag gehad. Fotospam in spoiler. :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153312259
NIKKI O+ O+

Ik vind jouw jongens zo leuk!
S. 2014
J. 2016
pi_153312476
Goede oplossing, die theedoeken, en het staat eigenlijk heel cool. Piraatjes. O+ . En gewoon goudeerlijk, geld terugstoppen. Die koppies erbij, :D . Ik had op de Rome reis een leerling die op de trap van het museum waar we naar binnen gingen een briefje van 50 euro vond en het aan mij kwam laten zien omdat ze dacht dat ik het misschien was verloren. O+ .
  zaterdag 6 juni 2015 @ 22:59:19 #185
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153313450
Mini is bang voor dingen die ergens onder of in liggen..
Hij ziet een bal liggen in een hele grote doos dus die op zijn kant lag, kijkt mij aan en zegt "uit die bal pak" _O- en wijst mij aan waar de bal ligt zo van kan je even lopen mama :')

Het is dat Pax er bij was anders had gedacht dat ik ze zag vliegen :') :')
Vanmiddag zei hij ook ineens vlag w/
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_153315106
Wat zijn ze toch leuk Nikki O+ En ik vind die theedoekjes juist erg leuk staan!

Ik zag een paar pagina's terug een paar mooie foto's van S. in een zandbak, wat een popje heb je GM87!

En een mooie minimoppert in zijn kinderstoel. Wat goed dat hij zo kleine zinnetjes begint te vormen ^O^

Mabawa wat een mooie foto's van je mini op het strand. Zichtbaar genieten!

Cwen dat soort dagen zijn niet fijn... Hopelijk morgen een betere dag!

BF met mooie foto's van een spelende en uitgetelde diva O+

Chanty toch naar het strand met L! De foto's zijn leuk! Ach en een zomer in je tuin spenderen is ook geen straf toch?

En ik lees hier van heel wat driftkikkertjes. De mijne hebben het ook al een tijdje, met ups en downs. Ze gaan nog niet zo ver dat ze dingen kapotgooien (arme Hillz :D) maar ze kunnen goed jengelen, vervelend zijn en boos worden. De afgelopen dagen was het vooral Lucia. Soms weet ik niet goed wat ik er mee aanmoet. Vanavond bijvoorbeeld ging ze op de grond liggen en begon ze gewoon te huilen (zonder tranen). Zomaar ineens zonder reden. Dat gedrag wil ik niet, ik wil haar geen "negatieve" aandacht geven, dus ik heb haar laten liggen. Natuurlijk wel eerst even bij haar gekeken wat er was, maar er was echt niets, totaal geen aanleiding.

Precies op dat moment zette Isabel haar eerste stapjes ( *O* *O* ) en daar had ik ook al mijn aandacht voor nodig. Na een klein half uur kon ik er niet meer tegen en heb haar toch opgepakt, waarna ze gelijk stil was. En dan voel ik me weer een slechte moeder omdat ik mijn kind op de grond heb laten liggen. Maar ik weet echt niet wat ik er mee moet. Ik wil haar juist complimenteren, positieve aandacht geven en wil niet dat ze mij die aandacht vraagt door uit het niets ineens te gaan huilen/jengelen. Ik vind het echt lastig. Ook merk ik dat er een strijd gaande is tussen de 2. Isabel is vrij snel en gehaaid en pakt vaak dingen van Lucia af. Die heeft altijd een beetje een "onderdanige" houding gehad naar haar zus. Daar is ze nu klaar mee (héél goed van haar ^O^ ), maar de manier waarop ze dat laat blijken is niet fijn. Duwen, aan de kleren trekken, op haar hoofd slaan... Een neverending story...
  zondag 7 juni 2015 @ 08:47:42 #187
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_153320421
Helemaal compleet haske stuk ;( Ik hoop dat de verzekering het dekt... Want natuuuuurlijk geen losse telefoon verzekering :{

Strandfoto's. Ik hou er zo van. Dat kindjes zo kunnen genieten van rotzooien met water en zand O+
Welk strand ben je geweest Mabawa? Haske rustig!

Blij te lezen dat mijnessie niet als enige zo driftig kan zijn. Ook zoals hier beschreven theatraal op de grond gooien en met hoofd op de grond bonken. Spullen in het rond slingeren en mij een klap op mijn bakkes verkopen. Geen leuke fase }:|

Ik vind het altijd interessant om te lezen hoe tweeling kindjes met elkaar omgaan. Is het ook zo dat als er een 'buitenstaander' in het spel is ze wel voor elkaar opkomen indien nodig?

Hoe kijken de mama's van 1 kind aan tegen het spelen met andere kindjes? de Senn komt bijna niet in contact met andere kindjes en laat zich nogal de kaas van het brood eten zeg maar.

Oh en sommige ouders/verzorgers (doorhalen wat niet van toepassing is) zijn ook niet helemaal gezond hoor! Ik had wat strand spulletjes meegenomen om mee te spelen. Maar natuurlijk was een rood gietertje van een ander kindje way interessanter. Opa oma en betreffende kindje waren op het speeltoestel aan het spelen. Opa komt alleen aangelopen en vraagt 'moet hij persee met dat gietertje spelen'. Ik keek hem echt aan met m'n beste :') gezicht en ben het maar om gaan ruilen met zijn eigen emmertje met de boodschap 'Het is vast een heel duur gietertje. Die meneer wil niet dat je er mee speelt.

Ik kan daar heel heel heel slecht tegen.
pi_153320492
Wat een leuke foto's Nikki! Piraatjes :)
Mabawa wat een heerlijke knulletje heb jij.
Ik vind je reactie leuk Hilz :) Kinderachtig zeg. Leuk als kind kopieergedrag vertoont.....
pi_153320549
Hier vallen de driftbuien wel mee atm. Gelukkig, want als ze er zijn :X Het is vooral de frustratie om iets niet mogen/kunnen doen. Maar uitleggen waarom en een alternatief aanbieden werkt dan vaak wel.

Ahww Fazz, dat klinkt als een heerlijk dagje! Genieten!

Haha I. buien in het water zijn niet heel handig.

B. lekker met de water/zand tafel spelen, zo leuk.

Arme Ellie. Tandjes zijn ook gemene dingen als ze doorkomen en als je dan ook nog moe bent... :*

Nikki wat een lekker stel! Staat wel stoer hoor die theedoeken O+ En ook al die leuke shorts! Gaat echt mijn favo worden deze zomer denk ik O+
SPOILER
R! Wat ben je toch een slimpie! Gewoon 4 woordjes :o Het CB was hier al 'verbaasd' over de tweewoordszinnetjes van M!
Ooh gosh Musique, zusjes :D O+ En stapjes voor I! *O*

:X Hilz je telefoon! Omg! En pfff die opa, ik kan daar ook niet goed tegen. Goed voorbeeld ook :') Mineminemine!
We waren bij Rockanje. Was heerlijk rustig!

[ Bericht 3% gewijzigd door Mabawa. op 07-06-2015 09:13:51 ]
pi_153320643
Oh Hilz, ik heb daar ook veel moeite mee ja. Toch juist leuk, met elkaar spelen en dat het speelgoed gedeeld wordt?

Laatst was ik met I op het strand. Vlak bij haar was een familie met stuk oudere kinderen met veel speelgoed. Er lagen wat plastic bekertjes verspreid waar die kinderen ook een beetje mee speelden. I zag zo'n gekleurd plastic bekertje liggen en ging daarmee spelen. Komt er meteen een vierjarige aangesneld 'Dat is van mij!' en pakt het van I af. Ik bedoel: een plastic bekertje? Ouders van dat jochie zien het en zeggen niets. Dat begrijp ik dan ook niet. I zat met grote ogen en een beetje beteuterd dat kind na te kijken.

Waar wij wonen is er een gemeenschappelijke binnentuin/-plaats en daar spelen de kinderen continu met elkaars speelgoed en dat wordt gelukkig heel normaal gevonden.

Musique, lastig lijkt me dat, twee van die karaktertje bij elkaar en dat ze allebei, ieder op een eigen manier, aandacht vragen.

Vind het wel sneu, van Lucia, dat ze zomaar gaat liggen huilen. Snap ook je dilemma, van hoe daarmee om te gaan, zeker met twee kindjes. Misschien voelde ze zich wel echt verdrietig ergens over, maar ja, ze kunnen dat allemaal nog niet echt uitleggen. Vind ik het lastige van deze leeftijd, denk ik. Er gaat al heel veel in die koppies om. Ik zou het negatieve ook niet belonen, maar het ook niet negeren. Die emoties zijn er nu eenmaal, en ja het zijn net mensen wat dat betreft, die ukkies van ons, en mijn idee erbij is dat ook negatieve emoties (boosheid, verdriet, frustratie) een plek verdienen want ze zijn net zo echt, en 'waar' als positieve emoties en een kind heeft het ook nodig denk ik dat het leert dat er ruimte is voor die gevoelens. Ik zou ook niet willen dat ze van mij leert dat ze dat moet onderdrukken en haar verdriet of boosheid maar voor zich moet houden. Het enige waar ik dan bijvoorbeeld wel met I op let, is als ik zie dat ze er wel erg in blijft hangen, en dan probeer ik haar wat afleiding te geven. Maar het benoemen van wat er gebeurt ("I is heel verdrietig!') werkt hier ook al goed. Weet niet of ze dan echt snapt wat ik zeg, maar misschien hoort ze wel iets in de toon van mijn stem wat haar dan geruststelt.
pi_153320683
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2015 09:12 schreef Franny_G het volgende:

Vind het wel sneu, van Lucia, dat ze zomaar gaat liggen huilen. Snap ook je dilemma, van hoe daarmee om te gaan, zeker met twee kindjes. Misschien voelde ze zich wel echt verdrietig ergens over, maar ja, ze kunnen dat allemaal nog niet echt uitleggen. Vind ik het lastige van deze leeftijd, denk ik. Er gaat al heel veel in die koppies om. Ik zou het negatieve ook niet belonen, maar het ook niet negeren. Die emoties zijn er nu eenmaal, en ja het zijn net mensen wat dat betreft, die ukkies van ons, en mijn idee erbij is dat ook negatieve emoties (boosheid, verdriet, frustratie) een plek verdienen want ze zijn net zo echt, en 'waar' als positieve emoties en een kind heeft het ook nodig denk ik het leert dat er ruimte is voor die gevoelens. Het enige waar ik dan bijvoorbeeld wel met I op let, is als ik zie dat ze er wel erg in blijft hangen, en dan probeer ik haar wat afleiding te geven. Maar het benoemen van wat er gebeurt ("I is heel verdrietig!') werkt hier ook al goed. Weet niet of ze dan echt snapt wat ik zeg, maar misschien hoort ze wel iets in de toon van mijn stem wat haar dan geruststelt.
Dat zeg je mooi! Ik probeer ook steeds meer op die manier te denken en handelen en het gaat steeds automatischer. Ook bij mn 9jarige neefje

Ik probeer zoveel mogelijk:'Ik begrijp dat je boos/verdrietig bent. Maar *benoem de situatie en waarom iets niet kan*.' en dan 'Zullen we met de blokjes spelen?'
Meestal werkt het wel.
Of na het benoemen een liedje gaan zingen werkt ook heel goed. Dus dan heb ik het voor mijn gevoel wel erkend maar probeer ik toch af te leiden en meestal gaat hij er in mee.

[ Bericht 10% gewijzigd door Mabawa. op 07-06-2015 09:21:01 ]
pi_153320763
Liedjes zingen O+ . Werkt hier ook redelijk goed. (Soms gaat ze dan juist harder huilen/schreeuwen, en dan twijfel ik meteen aan mijn zangkwaliteiten :D. )

I had gisteren een tijdje blote benen en voetjes in de binnenplaats bij ons achter. Nu heeft ze toch behoorlijk wat schaafplekjes op haar benen en voetjes. Zelf liet ze niets blijken, maar ik ben denk ik zelf een zacht ei want ik vind dat dan wel zielig om te zien. :') .
  zondag 7 juni 2015 @ 10:11:12 #193
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153321210
Hihi, kuiken heeft ook z'n eerste geschaafde knie sinds vrijdag. Zal wel vaker voorkomen :P (maar ik denk dan wel even: mijn perfecte jochie geschaafd... ;( ).

@Hillz, dekt je inboedelverzekering de telefoon niet? Misschien de moeite waard om even achteraan te bellen?

@Nikki je jongens O+.

@Driftbuien, kuiken is dan echt even onbereikbaar. Ik probeerde eerst af te leiden, maar dat werkte averechts. Tegenwoordig haal ik alles waar hij mee kan gooien uit zijn buurt, en laat ik hem even begaan terwijl ik bereikbaar blijf. Vaak wil hij meteen er na wel even een knuffel en dan beaam ik dat het inderdaad lastig is als iets niet kan of mag en leg ik uit waarom. Sowieso leggen we veel uit, hij luistert daardoor alleen niet echt naar 'nee', je moet echt zeggen 'nee, dat is gevaarlijk' oid :').

Er vallen trouwens zoveel kwartjes tegenwoordig, qua woordbegrip en qua gebaren maakt hij nu zulke grote sprongen! Elke dag leert hij wel een paar nieuwe gebaren. En hij kan het liedje van Nijntje zingen :D O+.
KuikenGuppy
  zondag 7 juni 2015 @ 10:20:46 #194
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_153321325
Oh ja! Het was natuurlijk een doordeweeksie. O+ Heerlijk zo rustig. Wij waren op het vesting strandje. Behoorlijk druk nog voor doordeweeks.

En dat samen spelen is toch juist leuk. Wat kan mij dat nou schelen als een kindje met Senn zijn bal speelt. Als hij maar niet 'ver' in zee beland. Want dan moet ik hem gaan halen. Water is koud :')

En afpakken vind ik ook echt heel niet cool!! Als ouder had ik daar zeker wat van gezegd. Tenzij het een echt lievelings speelgoedje was. Maar die neem je niet mee naar het strand denk ik dan.

Dat doorbreken van die woede aanval lukt hier nog niet zo goed. Misschien maar wat beter mijn best doen. Dat aanbieden van wat anders is wel een idee. Niet eens over na gedacht eigenlijk...

Ik heb wel goede hoop dat de telefoon gedekt is door de verzekering. Ik heb gelijk een online schade formulier ingevuld en opgestuurd. Hoop alleen niet dat het de dagwaarde is, want daar schiet ik niet zo heel erg veel mee op. Naja, we zullen zien morgen. :)
pi_153337064
Franny, ik zag je net! :D Op het festival in DH. Ik zag jou eerst maar toen twijfelde ik maar als snel zag ik je man met I in de drager O+
pi_153337162
Oh wat grappig want ik dacht aan je en vroeg me af of je er misschien was! We wonen echt om de hoek dus we vonden het wel leuk om even te kijken. Maar I was heel moe en vond het geluid toch wel een beetje heftig. Hebben jullie het leuk gehad?
pi_153339643
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2015 21:41 schreef Franny_G het volgende:
Oh wat grappig want ik dacht aan je en vroeg me af of je er misschien was! We wonen echt om de hoek dus we vonden het wel leuk om even te kijken. Maar I was heel moe en vond het geluid toch wel een beetje heftig. Hebben jullie het leuk gehad?
Ha wat een toeval. Ik dacht al dat het voor jullie niet zo ver was :) Wij hebben ons de hele middag goed vermaakt. M. ook, veel lachen en dansen.

En vreemde mensen knuffelen, dat vind ik dan weer minder :X Wat moet ik daar nou mee? Leuk en fijn dat hij zo sociaal is hoor, maar soms gaat het me iets te ver.
pi_153340350
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 22:51 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Ha wat een toeval. Ik dacht al dat het voor jullie niet zo ver was :) Wij hebben ons de hele middag goed vermaakt. M. ook, veel lachen en dansen.

En vreemde mensen knuffelen, dat vind ik dan weer minder :X Wat moet ik daar nou mee? Leuk en fijn dat hij zo sociaal is hoor, maar soms gaat het me iets te ver.
Zolang hij mij maar mag knuffelen O+ ..
snap je gevoel.. Maar geen tip :*
♥ J & S
pi_153340875
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 23:12 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Zolang hij mij maar mag knuffelen O+ ..
snap je gevoel.. Maar geen tip :*
Dat sowieso! O+
pi_153347868
Vanochtend toch maar de HA geweest met B. De bultjes bleven maar aanwezig en zaten op meer plekken. Blijkt lichte eczeem te zijn.

Dat we dat niet eerder bedachten hij heeft een erg gevoelige huid.

Mabawa heb je ook zo'n 'vreemde mensen knuffelaar'? Hier dus ook.
pi_153348865
Oei, die driftkopjes! Ik dacht dat ik een bijzonder exemplaar had, maar ik lees dat ze medestanders heeft. Vanmorgen hadden we een meltdown, omdat ik de banaan ("baaahh-baa!") OPEN had gemaakt. Dus toen heb ik hem weer dichtgevouwen en heeft ze hem blij zelf weer open gepeuterd _O- :') O+
pi_153349052
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 09:04 schreef Mabawa. het volgende:
Hier vallen de driftbuien wel mee atm. Gelukkig, want als ze er zijn :X Het is vooral de frustratie om iets niet mogen/kunnen doen. Maar uitleggen waarom en een alternatief aanbieden werkt dan vaak wel.

Ahww Fazz, dat klinkt als een heerlijk dagje! Genieten!

Haha I. buien in het water zijn niet heel handig.

B. lekker met de water/zand tafel spelen, zo leuk.

Arme Ellie. Tandjes zijn ook gemene dingen als ze doorkomen en als je dan ook nog moe bent... :*

Nikki wat een lekker stel! Staat wel stoer hoor die theedoeken O+ En ook al die leuke shorts! Gaat echt mijn favo worden deze zomer denk ik O+
SPOILER
R! Wat ben je toch een slimpie! Gewoon 4 woordjes :o Het CB was hier al 'verbaasd' over de tweewoordszinnetjes van M!
Ooh gosh Musique, zusjes :D O+ En stapjes voor I! *O*

:X Hilz je telefoon! Omg! En pfff die opa, ik kan daar ook niet goed tegen. Goed voorbeeld ook :') Mineminemine!
We waren bij Rockanje. Was heerlijk rustig!
Die foto O+ O+
S. 2014
J. 2016
  maandag 8 juni 2015 @ 12:25:40 #203
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153349788
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 11:49 schreef WupWup het volgende:
Oei, die driftkopjes! Ik dacht dat ik een bijzonder exemplaar had, maar ik lees dat ze medestanders heeft. Vanmorgen hadden we een meltdown, omdat ik de banaan ("baaahh-baa!") OPEN had gemaakt. Dus toen heb ik hem weer dichtgevouwen en heeft ze hem blij zelf weer open gepeuterd _O- :') O+
_O- :D O+.

@Mabawa, HEMA? Leuke foto btw, ik zie 'm nu pas. Je ventje O+.
KuikenGuppy
  maandag 8 juni 2015 @ 12:37:31 #204
73386 Fazz
onderweg
pi_153350045
Wat een heerlijke foto's van je piraatjes Nikki! En een luchtkussen in de tuin :D

Mabawa, zeker leuke shorts! Waar vandaan O-)
Klinkt als een leuk festival :)

Gooien met spullen gebeurt hier niet. Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk :') Hoop dat de verzekering wat dekt Hilz!

Hoe lang ben je al bezig met gebaren Burd? Het leek mij ook heel leuk maar ik zie echt even niet wanneer ik dat dan moet gaan doen :+

Exode, jeukt het ook? Toch niet gek dat je daar zelf niet aan gedacht hebt, daar is toch ook de ha voor ;)
pi_153350352
Jouw zoon is sowieso te knap Mabawa O+ ;) Heerlijke foto!

Het jeukt gelukkig niet Fazz, tenminste hij zit er nooit aan. Nu aan de hormonenzalf een aantal dagen. Hopelijk trekt het snel weg.

Wat hebben jullie overigens voor tuinvermaak voor de dreumessen? Wij hebben nu een water/zandtafel, ballen en 2 loop/duw auto's. Een aantal grote plasticen vrachtwagens gaan ook regelmatig naar buiten. Maar ik zou graag iets van een huisje of glijbaan of zo willen maar dat is meteen zo groot in de tuin....
  maandag 8 juni 2015 @ 13:44:41 #206
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153351832
quote:
7s.gif Op maandag 8 juni 2015 12:37 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat een heerlijke foto's van je piraatjes Nikki! En een luchtkussen in de tuin :D

Mabawa, zeker leuke shorts! Waar vandaan O-)
Klinkt als een leuk festival :)

Gooien met spullen gebeurt hier niet. Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk :') Hoop dat de verzekering wat dekt Hilz!

Hoe lang ben je al bezig met gebaren Burd? Het leek mij ook heel leuk maar ik zie echt even niet wanneer ik dat dan moet gaan doen :+

Exode, jeukt het ook? Toch niet gek dat je daar zelf niet aan gedacht hebt, daar is toch ook de ha voor ;)
Ehhh, sinds Sinterklaas, toen kuiken twee dvd's van Lotte & Max kreeg :+.
Heel veel meer dan die dvd's bekijken deden we eerst niet, hij pikt het meeste op uit de liedjes en verhaaltjes van de dvd's. En soms vraagt hij zelf om een gebaar, en dan zoeken we die even op.
Hij kan echt veel gebaren intussen, vaak van woorden die hij nog niet kan zeggen. Zo kan hij bijvoorbeeld aangeven dat het eten nog wat te warm is, of dat hij klaar is met eten en een toetje wil (of juist niet ;) ). En hij kan aangeven of hij in bad of onder de douche wil 's avonds.
Daarnaast heeft hij een heel groot scala aan niet-zo-nuttige gebaren, maar hij gebruikt die vooral om een beetje met ons te 'kletsen'.

@Exode, wij hebben een zandbak en watertafel en een zwembad. Er komt nog een soort keukentje buiten en een bankje. Verder vermaakt hij zich prima met het zoeken naar de kikker, zwaaien naar de buren, plantjes aaien, gras plukken, achter de hond aanrennen, etc. :P.
KuikenGuppy
pi_153352125
Dank je wel Burdie, hij vermaakt zich nu nog prima met: vegen, zand en water verdelen over de tuin, bloemen plukken :( , achter de katten aangaan, lopen en een bal gooien. Maar wij lopen altijd een beetje achter de feiten aan….wij hebben pas door dat hij glijden leuk vindt als hij 16 is zeg maar :D.

Jullie wilden toch een modderkeuken? Die willen wij ook :P
  maandag 8 juni 2015 @ 13:55:16 #208
73386 Fazz
onderweg
pi_153352202
Dat klinkt wel super leuk Burd, zo communiceren :) Dus dvd's.... hmm... geen DVD speler in huis en tv kijken doet hij sws niet (wij ook zo goed als niet). Ik thuis wel even de website kijken en wat er online te vinden is.

Exode, hier is de kat ultiem vermaak O+
SPOILER
En maar kruipen zo vanuit de zandbak over de stenen naar poes :o ik zat natuurlijk een halve meter verder op, op het kleed in het gras en onder de parasol :')
pi_153352205
Ik word trouwens niet blij als ik zoek op 'eczeem'. We moeten op van alles gaan letten geloof ik, voeding etc. En dan zijn we al best 'voorzichtig'. We gebruiken geen badolie etc en gebruiken met name Weleda, Neutral en andere parfumloze spullen. Van die belachelijk dure zonnebrand enzo. Zijn slaapzak wassen we al in Neutral en zijn kleding is zoveel mogelijk katoen.

Zorgmoeder modus uit: het zal wel loslopen en meevallen. Iemand er hier ervaring mee?
pi_153352244
Hihi Fazz, onze katten laten zich niet pakken. Een hilarisch spelletje totdat ze over de schutting naar de buren gaan….en dat is vrij snel. Wat me eraan herinnert: ik moet de dierenarts bellen, 1 kat krijgt kale plekjes op zijn achterpoten, buik en in zijn nek. :{
pi_153357126
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 11:12 schreef exode het volgende:
Vanochtend toch maar de HA geweest met B. De bultjes bleven maar aanwezig en zaten op meer plekken. Blijkt lichte eczeem te zijn.

Dat we dat niet eerder bedachten hij heeft een erg gevoelige huid.

Mabawa heb je ook zo'n 'vreemde mensen knuffelaar'? Hier dus ook.
Yep en dat vind ik echt niet leuk. Zeikerig misschien maar het idee dat hij zomaar ineens mensen knuffelt... *rilll*

Wat balen van het eczeem zeg, arme jongen. Gelukkig jeukt het niet.

Hahaha Wup, ja een banaan zelf open doen is natuurlijk wel de bomb! :D

Shorts van de Primark :)

Ahhh Fazz O+ Dat ziet er zo lief uitf!
pi_153357214
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 12:52 schreef exode het volgende:
Jouw zoon is sowieso te knap Mabawa O+ ;) Heerlijke foto!

Het jeukt gelukkig niet Fazz, tenminste hij zit er nooit aan. Nu aan de hormonenzalf een aantal dagen. Hopelijk trekt het snel weg.

Wat hebben jullie overigens voor tuinvermaak voor de dreumessen? Wij hebben nu een water/zandtafel, ballen en 2 loop/duw auto's. Een aantal grote plasticen vrachtwagens gaan ook regelmatig naar buiten. Maar ik zou graag iets van een huisje of glijbaan of zo willen maar dat is meteen zo groot in de tuin....
Je hebt ook heel kleine glijbaantjes hoor, van nog geen meter hoog. Die klap je ook heel makkelijk in als ze in de weg staan. Heb er destijds voor een paar euro eentje op marktplaats gekocht en die is enorm intensief gebruikt. In de winter of met slecht weer staat in ook in de woonkamer :+
Sarcasme. Herken het.
  maandag 8 juni 2015 @ 18:17:04 #213
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_153358337
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 13:55 schreef exode het volgende:
Ik word trouwens niet blij als ik zoek op 'eczeem'. We moeten op van alles gaan letten geloof ik, voeding etc. En dan zijn we al best 'voorzichtig'. We gebruiken geen badolie etc en gebruiken met name Weleda, Neutral en andere parfumloze spullen. Van die belachelijk dure zonnebrand enzo. Zijn slaapzak wassen we al in Neutral en zijn kleding is zoveel mogelijk katoen.

Zorgmoeder modus uit: het zal wel loslopen en meevallen. Iemand er hier ervaring mee?
Hier een eczeem meisje. Heeft last van voedselallergie. En zolang we daar op letten gaat het heel goed.

Nu de pepti 2 zo slecht leverbaar is hebben we als alternatief amandel of rijstmelk. Maar dan merken we een verschil in trek. Normaal heeft ze eigenlijk nooit echt trek maar nu

:o 2 crackers in de morgen en met de lunch 2 boterhammen en dan het liefst tussendoor ook nog wat meer.

En driftbuien en peutergedrag check. Sinds ze ziek is geweest is het echt los gegaan.
  maandag 8 juni 2015 @ 18:41:48 #214
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153358875
quote:
7s.gif Op maandag 8 juni 2015 13:55 schreef Fazzoletti het volgende:
Dat klinkt wel super leuk Burd, zo communiceren :) Dus dvd's.... hmm... geen DVD speler in huis en tv kijken doet hij sws niet (wij ook zo goed als niet). Ik thuis wel even de website kijken en wat er online te vinden is.

Exode, hier is de kat ultiem vermaak O+
SPOILER
En maar kruipen zo vanuit de zandbak over de stenen naar poes :o ik zat natuurlijk een halve meter verder op, op het kleed in het gras en onder de parasol :')
Wij hebben ook geen dvd speler, maar kijken ze rechtstreeks van onze NAS.
Kuiken verzint tegenwoordig ook zelf gebaren, te schattig :P.

Leuke foto Fazz O+!

Exode, eczeem lijkt me lastig... gelukkig geen ervaring mee, succes met de zoektocht naar wat wel en wat niet.
KuikenGuppy
  maandag 8 juni 2015 @ 18:45:44 #215
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153358969
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 09:04 schreef Mabawa. het volgende:
R! Wat ben je toch een slimpie! Gewoon 4 woordjes Het CB was hier al 'verbaasd' over de tweewoordszinnetjes van M!
Ik kon ook mijn oren niet geloven :D het is echt dat pax er bij zat en het ook hoorde.

quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 08:47 schreef Hilzillah het volgende:
Oh en sommige ouders/verzorgers (doorhalen wat niet van toepassing is) zijn ook niet helemaal gezond hoor! Ik had wat strand spulletjes meegenomen om mee te spelen. Maar natuurlijk was een rood gietertje van een ander kindje way interessanter. Opa oma en betreffende kindje waren op het speeltoestel aan het spelen. Opa komt alleen aangelopen en vraagt 'moet hij persee met dat gietertje spelen'. Ik keek hem echt aan met m'n beste gezicht en ben het maar om gaan ruilen met zijn eigen emmertje met de boodschap 'Het is vast een heel duur gietertje. Die meneer wil niet dat je er mee speelt.

Ik kan daar heel heel heel slecht tegen.
Ik zou het wel toelaten dat iemand met de spullen van mijn kinderen wil spelen op het strand, daar heb ik echt geen moeite mee :N Maar als mijn kind er wel moeite mee zou hebben dan zou ik het ook terug komen halen. Als volwassenen pak je ook niet de telefoon van een ander omdat je eigen telefoon geen hay day heeft :+ Ik vind delen een mooi iets maar niet iets wat maar bij default moet.

(maar ik ben nog boos op de vader die mijn kind zijn speelzand afpakte nadat hij gevraagd had of het mocht en zoonlief nee zei :D )

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 23:55 schreef Musique het volgende:
Precies op dat moment zette Isabel haar eerste stapjes ( )
*O* *O* *O*

quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 13:55 schreef exode het volgende:

Mijnes heeft eczeem inclusief hormoonzalf en de rambam.. Ik let niet echt op voeding het lijkt daar ook niet van weg te komen we gebruiken ook altijd alleen weleda etc etc. Mijn moeder heeft ook heel erg eczeem gehad dus ik had wel verwacht dat 1 van de kinderen daar ook mee te maken zou krijgen -O-
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 17:18 schreef Mabawa. het volgende:
Shorts van de Primark

Note to self: Op naar de primark :D
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_153359799
Thanks Moppert.
Mijn vrouw heeft geen eczeem en zit ook niet in haar familie, dus we geven de donor de schuld.
We gaan vooral in de gaten houden wanneer hij er last van heeft. Wie weet toch een reactie op iets.
Ik las op internet dat baby vaseline (Surinaams, te koop in de toko) goed is voor de eczeem gevoelige huid. Dus die gaan we maar eens halen als de beide tubes leeg zijn.
  maandag 8 juni 2015 @ 19:16:06 #217
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153359962
Ik zou dat niet doen! als je vaseline wil gebruiken zou ik gaan voor witte vaseline.
En dan voor vaseline lanete of cetomacrogol, gele vaseline is minder gezuiverd dan witte.

[ Bericht 0% gewijzigd door Moppert op 08-06-2015 20:36:35 ]
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_153360123
Ah, thanks Moppert voor de aanvulling!
  maandag 8 juni 2015 @ 20:05:20 #219
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_153361328
Wat moppert zegt. ^O^

Mijn schoonfamilie is een en al allergie/eczeem :') was dus niet vreemd dat ze het kreeg.
  maandag 8 juni 2015 @ 20:25:11 #220
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_153361963
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:11 schreef exode het volgende:
Thanks Moppert.
Mijn vrouw heeft geen eczeem en zit ook niet in haar familie, dus we geven de donor de schuld.
We gaan vooral in de gaten houden wanneer hij er last van heeft. Wie weet toch een reactie op iets.
Ik las op internet dat baby vaseline (Surinaams, te koop in de toko) goed is voor de eczeem gevoelige huid. Dus die gaan we maar eens halen als de beide tubes leeg zijn.
Volgens mij hoeft het ook niks te betekenen, hoor. Hier zit er ook geen eczeem in de familie en Nora had het wel op haar rug. Verder geen voedselallergie (voor zover ik weet). Ik merkte wel dat ze er last van krijgt als het bad warmer dan 35 graden is.
We zijn even flink met hydrocortison zalf aan de slag geweest voor de plekjes en nu gebruik ik alleen nog vaseline cetomagrocol creme nadat ze in bad is geweest en het blijft nu goed weg.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_153362703
Fijn dank Sylver!
  dinsdag 9 juni 2015 @ 11:45:07 #222
73386 Fazz
onderweg
pi_153377286
Primark - daar moet ik ook eens naar toe dan :)

Moppert wat goed al zo'n zinnetje!!

Burd, wel een NAS maar geen fancy tv waarop ik dat dan kan afspelen ;) Laptop voldoet vast ook wel, hoe heb je ze op je nas gekregen? Mijn laptop heeft niet eens een cd drive meer }:|

Musique, eerste stapjes *O*

Volgens mijn moeder zette F gisteren bij haar z'n eerste stap :o maar dat tel ik gewoon niet mee :Y) Na vandaag de rest van de week vrij, kijken of het echt zo is :+
  dinsdag 9 juni 2015 @ 12:37:45 #223
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153378529
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 11:45 schreef Fazzoletti het volgende:
Burd, wel een NAS maar geen fancy tv waarop ik dat dan kan afspelen ;) Laptop voldoet vast ook wel, hoe heb je ze op je nas gekregen? Mijn laptop heeft niet eens een cd drive meer }:|
Gewoon rippen op de laptop, maar als die geen dvd drive heeft, gaat dat wat lastig :P.
KuikenGuppy
pi_153378658
Wij hebben een Apple tv om alles wat op onze iMac staat op de tv te draaien. Foto's, films, muziek etc. Ideaal, apparaat was toen ¤ 90 geloof ik. Kan ook op niet Apple aangesloten worden via het Wifi netwerk. Dus voor B hebben we aardig wat GB's op de computer staan. Van muziek cd's tot Teletubbies etc. Misschien ook voor jou een idee Fazz?
  dinsdag 9 juni 2015 @ 12:45:22 #225
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153378734
Wij hebben Kodi, volgens mij kan je dat zelfs op de NAS installeren zodat je geen extra kastje of speler nodig hebt. Moet je alleen wel je NAS aan je tv (kunnen) hangen, of je tv op het thuisnetwerk aan (kunnen) sluiten.
KuikenGuppy
  dinsdag 9 juni 2015 @ 12:46:21 #226
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153378752
MAAR ik ben nitwit verder, dus misschien heb ik net wel iets doms gezegd :P.
KuikenGuppy
pi_153378816
Apple tv is een mediaplayer, die hangt met een HDMI aan de tv bij ons. Via Wifi maakt ie contact met de iMac die 2 verdiepingen hoger staat. Volgens mij kan je er een NAS aanhangen maar dat doen wij dus niet.
Je hebt ook andere leuke mediaplayers die meteen een NAS zijn. Maar ik ben nogal Apple minded :D

Als wij muziek draaien via de Apple TV komen er foto's voorbij (die wij hebben geselecteerd) dat is hilarisch met B. Die reageert op elke foto die hij voorbij ziet komen. Vooral foto's van hemzelf zijn favoriet.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 12:55:37 #228
73386 Fazz
onderweg
pi_153379028
ik vraag m'n vriend het wel even te fixen :{w

ieder zo z'n specialiteiten :')
pi_153382914
Ik haakte bij NAS al af. :')

Ik weet hoe de tv aan en uit gaat, harder en zachter en een andere zender opzetten kan ik ook. Dat was het wel oO<
  dinsdag 9 juni 2015 @ 15:22:51 #230
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153383259
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 15:11 schreef Butterflower het volgende:
Ik haakte bij NAS al af. :')

Ik weet hoe de tv aan en uit gaat, harder en zachter en een andere zender opzetten kan ik ook. Dat was het wel oO<
Whehe.
Ik heb er een man voor. En inmiddels ook een kuiken, die weet al heel aardig hoe de afstandsbediening werkt :D :').
KuikenGuppy
pi_153383608
Ik roep ook altijd mijn man er bij. Ik ben echt a-technisch :')

S snapt ook al wat ze met de ab moet doen oO<
SPOILER
pi_153391692
Ja, opvallend hoe snel ze dat soort dingen door hebben. Wat ik ook grappig vind: I ziet ons zelden bellen. We gebruiken onze telefoons vooral voor andere zaken. Toch pakt zij de laatste tijd regelmatig een telefoon van ons op, legt 'm achter in haar nek en begint te kletsen. :D . Die enkele keer dat ze het ons ziet doen, heeft veel indruk gemaakt kennelijk.

Haar driftbuien komen niet vaak meer voor, maar drama is tegenwoordig echt luier verschonen en aankleden. Huilen met een hoofdletter. Eens even bekijken hoe we dat eens kunnen gaan verminderen want dit is niet leuk.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 20:33:53 #233
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153391958
Franny, laat je haar helpen met aankleden? Dat maakt hier veel verschil. En op deze leeftijd weten ze best hoe een hand door een mouw moet of hoe je in een broek stapt :Y.
KuikenGuppy
pi_153392494
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 20:27 schreef Franny_G het volgende:
Ja, opvallend hoe snel ze dat soort dingen door hebben. Wat ik ook grappig vind: I ziet ons zelden bellen. We gebruiken onze telefoons vooral voor andere zaken. Toch pakt zij de laatste tijd regelmatig een telefoon van ons op, legt 'm achter in haar nek en begint te kletsen. :D . Die enkele keer dat ze het ons ziet doen, heeft veel indruk gemaakt kennelijk.

Haar driftbuien komen niet vaak meer voor, maar drama is tegenwoordig echt luier verschonen en aankleden. Huilen met een hoofdletter. Eens even bekijken hoe we dat eens kunnen gaan verminderen want dit is niet leuk.
Dit deed S deze week ook met een telefoon, terwijl ik net als jij ook bijna nooit bel. Bijzonder dat ze dat dan toch zo snel oppakken.

Franny bij T en S is aankleden met vlagen een probleem. Soms gaat het prima en soms is het een gevecht. Ik benoem alles wat ik doe en ga doen, maar ook dat helpt niet. Het heeft bij T en S echt te maken met de mate van moeheid en hun algemene humeur, want het kan ook heel soepel gaan.

Ik ging afgelopen zondag Teva's passen met T en S. T vond het allemaal maar eng, zo'n mevrouw die aan zijn voetjes frummelde. S vond het tof, hij wees naar de schoenen die hij mooi vond en wilde ze passen. Hij probeerde ze zelf al aan zijn voetje te doen. Toen ik het schoentje aan zijn voetje had gedaan glunderde hij van trots. O+ De Teva's waren helaas te groot voor hem dus ze moesten weer uit en dat vond S helemaal geen goed idee. Hij heeft de hele winkel bij elkaar geschreeuwd en was heel boos. :X Ik trok hem zijn eigen schoenen weer aan en die probeerde hij uit te krijgen door zijn voetjes langs elkaar te schuren. Ondanks dat het op dat moment even wat minder leuk was vind ik het wel heel mooi om te zien dat hij echt een eigen mening heeft die hij niet zomaar laat varen.
pi_153392753
Wat een verschil maken een paar maanden of zelfs weken toch! J is vooral heel veel aan het zwaaien en is geloof ik pas van plan echt te gaan oefenen met staan als d'r gebit compleet is :+ (al 4 kiezen door :X)
pi_153393171
Dat eigen willetje is hier ook wel bekend :X We zijn al zo ver dat zo goed als alles van ons omhoog staat of is opgeborgen, want Nee komt duidelijk niet in z'n vocabulaire voor, hoe vaak we hem ook weghalen en afleiden. Maar alsnog zijn de stalampen, het UPC kastje en de speakers interessanter dan je speelgoed. Behalve als je kunt gooien met je speelgoed. Iemand tips om onze spullen te redden of is dit gewoon een hele lange fase?

Er is genoeg voor hem te doen, maar het interesseert hem gewoon niet lang en dan wordt hij baldadig. Misschien is er te veel? We hebben al een boel speelgoed opgeborgen, maar misschien kunnen we het beter beperken tot maar een emmer ofzo?
pi_153394327
Dot, hier was het inderdaad een fase: het juist aan dingen komen die wij liever niet hebben. Het heeft wel verschil gemaakt dat we het niet helemaal gingen verbieden, maar dan even begeleid haar met iets lieten spelen. Zo had ze een fase dat ze aan onze (nogal wankele) staande lampen wilde zitten, een fase dat het theekastje heel interessant was, een fase dat ze onze boeken uit de boekenkast trok. Het ging het snelste over als we het onder begeleiding enigszins toestonden en haar uitleg gaven. (Waar het voor is, waarom het belangrijk is om voorzichtig ermee om te gaan e.d.)

Burdie, ik ben inderdaad begonnen met haar hulp vragen en wat meer haar erbij betrekken. Zoals al eerder uit haar driftbuien is gebleken, wordt ze vooral verdrietig/boos als ze niet genoeg de regie krijgt en dat wel wil. Dus daar ga ik meer aan werken met haar. Het maakt inderdaad wel uit hoe moe ze is. Vanavond was ze weer helemaal af na een intensieve dag op het kdv. En dan had ze vlak voor het naar bed gaan ook nog een enorme poepluier. Dat was echt huilen van het verschonen af tot ze haar slaapzakje aan had en naar bed mocht. Ah, ik heb dan wel echt maar haar te doen. Ze gaat dan ook meteen als ze in bed gaat in haar slaaphouding liggen (op haar buik met opgetrokken beentjes, handjes langs haar zij O+ ) en dan geeft ze geen kik meer, gewoon opgelucht dat ze kan slapen.
pi_153395330
Wij gaan ook shoppen voor teva's Nikki.ik heb begrepen dat ze groot vallen, soms wel 1,5 maat te groot. B heeft 22 dus dat wordt 20,5 (als dat bestaat)
Franny, bellen is herkenbaar. Hij belt ook met de afstandbediening overigens. Soms belt mijn vrouw op mijn werk en dan krijg ik B aan de lijn. Dan zit ie de hele tijd te grijnzen blijkbaar. En als ik doeiii roep zwaait ie en roept Mamaaaaaa. O+
pi_153395419
Begeleid mee laten spelen mondt meestal ook uit tot een drama, want hij wordt altijd lomp. En de speakers gaan gewoon stuk als hij er op gaat slaan met iets of zelfs alleen al zijn vinger in prikt. En ik wil ook niet dat hij de lamp omtrekt en een beetje heen en weer wiebelen is niet genoeg voor hem. Hij is wel opgehouden met z'n speelgoed tegen de tv te meppen, maar daar reageerden we ook wat panischer op, want dat is gewoon echt gevaarlijk als hij door het beeldscherm gaat.

Hij mag van ons erg veel in huis en ik ruim met liefde 600x z'n boekenplank opnieuw in of zoek m'n sokkenla weer bij elkaar nadat hij heeft besloten dat alles beter in de waskamer kan liggen, maar sommige dingen zijn gewoon gevaarlijk of breekbaar. En ik wilde helemaal niet zo vaak nee zeggen }:|
  dinsdag 9 juni 2015 @ 22:08:41 #240
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153395425
Kuiken draagt 22 en heeft Teva's maat 21. In de winkel weten ze 't wel :).
Bellen gebeurt hier ook regelmatig, met ongeveer alles. Dan zegt hij ook steeds: "ha! hai!" erbij :').
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')