abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153402069
Hahaha Senn toch. IJs is ook wel heel erg lekker :P

Soms met oma aan de telefoon gaan ze samen liedjes zingen. Nohh dan smelt ik. O+

Ik bracht M. net naar het kdv en de juffen vertelden me heel blij dat hij gisteren steeds met een speelgoed aan kwam zeggen dan dan vroeg:'Wa iesj da?' Mn baby, wat doe je?
Met z'n fantasie is ook niets mis trouwens. Er lagen gisteren op zn eetblad 2 aardappelpartjes over mekaar en hij zei:'vlietattj!' :D vliegtuig
pi_153402428
Waauw Mabawa! Dat is gewoon al een gesprek O+ En moeilijke worden!!
Hier is het voornamelijk nog steeds chinees. Eigen schuld hoor. Vast te veel Ni Hao Kai Lan :')
pi_153402593
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:08 schreef Dot. het volgende:
Begeleid mee laten spelen mondt meestal ook uit tot een drama, want hij wordt altijd lomp. En de speakers gaan gewoon stuk als hij er op gaat slaan met iets of zelfs alleen al zijn vinger in prikt. En ik wil ook niet dat hij de lamp omtrekt en een beetje heen en weer wiebelen is niet genoeg voor hem. Hij is wel opgehouden met z'n speelgoed tegen de tv te meppen, maar daar reageerden we ook wat panischer op, want dat is gewoon echt gevaarlijk als hij door het beeldscherm gaat.

Hij mag van ons erg veel in huis en ik ruim met liefde 600x z'n boekenplank opnieuw in of zoek m'n sokkenla weer bij elkaar nadat hij heeft besloten dat alles beter in de waskamer kan liggen, maar sommige dingen zijn gewoon gevaarlijk of breekbaar. En ik wilde helemaal niet zo vaak nee zeggen }:|
Je hebt gewoon een echt jochie. O+ .

Mabawa, wat heerlijk. I heeft nu de gewoonte om alles aan te wijzen en dan moeten we zeggen wat het is. Dan kijkt ze je ook echt heel ernstig aan. En als je niet goed oplet, kijkt ze een beetje streng en wijst ze het opnieuw aan. Nu al een juffrouw. :D . :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 10 juni 2015 @ 09:15:18 #254
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_153402770
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 08:49 schreef Hilzillah het volgende:
Waauw Mabawa! Dat is gewoon al een gesprek O+ En moeilijke worden!!
Hier is het voornamelijk nog steeds chinees. Eigen schuld hoor. Vast te veel Ni Hao Kai Lan :')
Hier ook hoor. Wat losse woorden en koekie :') en heel veel papa iedereen is bijna papa :+
pi_153402884
Aaaah Mabawa O+ Wat zoeeet!
B zegt 'mama' 'djie' 'nee' en 'kakkak'. Daar kom je een heel eind mee hoor. *)

Bevallen de Teva's bij jullie? We hebben nu adidas flex zool, Naturino Falcotto, laarsjes van de Hema en waterschoentjes van Next. Die Naturino zijn duidelijk het fijnst met lopen maar zo warm. Thuis loopt ie altijd op blote voeten (ook buiten) maar voor de speeltuin en in de zomer op de camping enzo zijn sandalen wel handig.
pi_153404353
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juni 2015 09:02 schreef Franny_G het volgende:

[..]
Mabawa, wat heerlijk. I heeft nu de gewoonte om alles aan te wijzen en dan moeten we zeggen wat het is. Dan kijkt ze je ook echt heel ernstig aan. En als je niet goed oplet, kijkt ze een beetje streng en wijst ze het opnieuw aan. Nu al een juffrouw. :D . :P .
Haha ik zie 't voor me! :D

Hier hele gesprekken maar ook veel onverstaanbaar.
Het lijkt wel of er elke dag iets nieuws bij komt.

Hij zegt nu oa in het nederlands: papa, mama, opa, oma, tatie (tante), bal, toto (auto), busjj, vlietattj, wa-ma-hi-na, plassen, taatj (paard), woef, dicht, daag, haaoo, doedoe (doeidoei), vogel, visjj, watuh, kip, tractor (sinds zaterdag O+ )
In swahili: ta (lamp), baba, sasa (beetje straattaal als hoe is 't), poa (goed), kitabu (boek), mtoto (kindje), viatu (schoenen).

Hij kent een stuk of 10 namen. Van bijv. z'n nichtje en neef, 2 juffen en kindjes van het kdv.
En dan met 2 woorden Daaag papa/mama/oma/opa/auw/toto :+
pi_153404774
Wauw mabawa wat een gesprek al.

Sac heeft dubbele oorontsteking ik dacht al zoiets want ze is echt een draak de laatste tijd. Ze gaf nu ook af en toe pijn aan en wees naar haar oor. Hopelijk slaat de ab snel bij haar aan.
pi_153404930
Ahh beterschap voor sac :*
pi_153404995
Ah dat is naar Ferrari! Beterschap! Je weet het vast al wel maar de neus schoonhouden met neusspray en het bed wat omhoog zetten bij het hoofdeind helpt wat.
pi_153406499
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:06 schreef exode het volgende:
Wij gaan ook shoppen voor teva's Nikki.ik heb begrepen dat ze groot vallen, soms wel 1,5 maat te groot. B heeft 22 dus dat wordt 20,5 (als dat bestaat)
Franny, bellen is herkenbaar. Hij belt ook met de afstandbediening overigens. Soms belt mijn vrouw op mijn werk en dan krijg ik B aan de lijn. Dan zit ie de hele tijd te grijnzen blijkbaar. En als ik doeiii roep zwaait ie en roept Mamaaaaaa. O+
Ik heb net een paar 20,5 in v&a gezet.
*poef* nu is het weg
pi_153406777
Hoi Kaatje, we gaan ze eerst passen in de winkel. Misschien heeft ie 21....geen idee bij Teva's. Dank je wel in ieder geval!
  woensdag 10 juni 2015 @ 12:31:22 #262
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153407098
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juni 2015 09:02 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Je hebt gewoon een echt jochie. O+ .

Dat doet kuiken ook, en als hij het woord dan te moeilijk vindt, zegt hij: "baa?" en dan moeten we het gebaar voordoen :'). Alsof wij van alles het gebaar weten :D.
KuikenGuppy
  woensdag 10 juni 2015 @ 12:32:24 #263
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_153407116
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:00 schreef ferrari_rood het volgende:
Wauw mabawa wat een gesprek al.

Sac heeft dubbele oorontsteking ik dacht al zoiets want ze is echt een draak de laatste tijd. Ze gaf nu ook af en toe pijn aan en wees naar haar oor. Hopelijk slaat de ab snel bij haar aan.
Beterschap voor sac :*
pi_153408910
Beterscha voor sac!

Mabawa, tof zoveel woordjes! Hier kan ze vrijwel alles wat we hebben wel benoemen, en is ook bezig met tegenstellingen: op/af, aan/uit, boven/beneden, hoog/laag, hier/daar, in/tussen/uit.
Home is where the O+ is...
pi_153413117
Ahhw FR wat sneu. Beterschap voor Sac. :*

S begint ook steeds meer te praten. Hij wees vanmorgen naar het boeket op tafel en zei: "boem". O+
T houdt het bij grommen, knijpen en slaan. Dat komt m.i. echt door zijn minder goed ontwikkelde verbale kwaliteiten. S komt je echt halen en brengt je naar wat hij bedoelt/wil hebben/wil doen. T doet dat niet, hij zegt ook vrijwel niets, vandaar ook de frustratie denk ik. Ik vind het soms wel een beetje sneu voor T, want die heeft op veel gebieden altijd het nakijken, omdat S sneller is. En dan krijgt hij ook nog 'op zijn kop' omdat hij S en L slaat en knijpt.
pi_153416230
Whaah, I staat los. En ze vindt het zelf ook geweldig. :D .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:18:59 #267
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_153416425
Nohh ze is zo blij! Toffe mijlpaal Franny! O+

Praten gaat hier oke, denk ik? Hij praat nog veel binnensmonds. Wel aardig wat woordjes, oa papa/mama/auto/water/eten/hop/drie (incl 3 vingers O+)/vrachtwagen/Nijn/open/dicht/'oh nee..'/opa/oma/douchen/buiten/nee. Laaang niet zo indrukwekkend als M. van Mabawa _O_ :D, maar komt allemaal vanzelf.

Oh ja. Morgen rondleiding en gesprek bij een basisschool :X
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:35:50 #268
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153416922
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 12:17 schreef exode het volgende:
Hoi Kaatje, we gaan ze eerst passen in de winkel. Misschien heeft ie 21....geen idee bij Teva's. Dank je wel in ieder geval!
Het is zelfs zo dat de ene teva maat 19 evengroot is als de andere teva maat 22.
Er zit heeeel erg veel verschil in ALLE teva's ook in dezelfde maten dus passen is idd slim :D

Ik heb hier 3 maten liggen die ongeveer even groot zijn :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_153418453
Aww, toffe foto franny! O+
pi_153419350
Franny! Wat doe je I.?! Wat is ze leuk O+

[ Bericht 2% gewijzigd door klaprooss op 10-06-2015 19:49:53 (lezen! :+) ]
♥ J & S
pi_153419899
Ja, het is zo'n blije en lieve leukerd. O+ .

quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:18 schreef GotC het volgende:

Oh ja. Morgen rondleiding en gesprek bij een basisschool :X
Zijn wij inderdaad ook mee bezig. Laatst was ik bij een voorlichtingsavond over het ouderinitiatief bij onze buurtschool. Het lijkt erop dat we toch voor die keuze gaan. Het ouderinitiatief werkt goed, waardoor er gemengde klassen zijn ontstaan in de laagste groepen en de school doet heel veel aan begeleiding etc.. Dit jaar gaan ze in een nieuw en gemoderniseerd gebouw. Ik hoop dat het ideaal dat wij en andere ouders voor ogen hebben (van de school die tot op twee jaar geleden hoofdzakelijk bestond uit kinderen met achterstand en ouders met laag tot zeer laag opleidingsniveau naar een school met een gemengde populatie en veel culturele diversiteit) in de praktijk ook zo gaat werken.
pi_153424670
Franny wat tof dat I los staat! *O*

Basisscholen... ik heb de inschrijfformulieren van T en S hier al een tijdje liggen. Als ik zomervakantie heb ga ik er even de tijd voor nemen en ze inschrijven. We wonen in een nogal vruchtbare wijk, dus het is echt nodig om vroeg in te schrijven.
pi_153432030
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 19:49 schreef klaprooss het volgende:
Franny! Wat doe je I.?! Wat is ze leuk O+
Doet ie van jou al heel lang, toch? :D .
Doe jij ook weer eens foto's? :) .

Nikki, ik wilde nog zeggen... Wat jammer voor T. dat hij vaak gefrustreerd is.
Een ex van mij zei altijd: het is gewoon helemaal niet leuk om een baby/dreumes te zijn. Die frustratie!!
Dat zie je bij het ene kindje duidelijker dan bij de ander, maar ik ben ervan overtuigd dat die rollen nog wel eens omgedraaid zullen zijn, tussen T en S. Dat T in deze fase van zijn leven tegen bepaalde grenzen aanloopt van wat hij kan en ook waar zijn talenten liggen die hij nu nog niet goed kan laten zien, maar dat hij ineens heel rap kan gaan en misschien S dan zo inhaalt/bijhaalt en op andere gebieden gaat floreren. Hoop dat je snapt wat ik bedoel, :) .
pi_153432380
Sjeutje GotC! Ik ben er in mn hoofd wel heel erg mee bezig maar ik hoop vooral dat we ergens anders wonen tegen de tijd dat het nodig is.

Jeeeej I! Wat goed! Mooie foto Franny!
pi_153432434
Ik heb idd een echt jongetje Franny O+ En wat goed van I. Die blik is echt priceless!

Pfff, scholen :X Ik kreeg de tip om bij een school gewoon binnen te lopen ipv een afspraak te maken. Als ze dan vragen of je later terug wil komen kun je beter een andere zoeken schijnbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')