Nasty shit natuurlijk, maar wat maakt ze precies een trol?quote:Op zondag 26 juli 2015 22:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Die zijn er ook inderdaad. Beroeps trollen.
Dare to publish a scientific study against Big Biotech, and Monsanto will defame and discredit you. For the first time, a Monsanto employee admits that there is an entire department within the corporation with the simple task of ‘discrediting’ and ‘debunking’ scientists who speak out against GMOs.
Read more: http://naturalsociety.com(...)tists/#ixzz3h26A0wM1
Follow us: @naturalsociety on Twitter | NaturalSociety on Facebook
Dat ze met een bepaalde agenda mensen proberen te manipuleren.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:47 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nasty shit natuurlijk, maar wat maakt ze precies een trol?
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 01:47 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat ze met een bepaalde agenda mensen proberen te manipuleren.
Wanneer begint dat en wanneer houdt dat op dan?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 01:47 schreef Japie77 het volgende:
Dat ze met een bepaalde agenda mensen proberen te manipuleren.
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:02 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wanneer begint dat en wanneer houdt dat op dan?
Hebben tegenstanders van een bepaalde agenda ook niet een bepaalde agenda? Manipuleren is een vorm van overtuigen... En is dat niet wat veel mensen proberen? De ander overtuigen.
"Open je ogen!" is een aardig dwingende uitspraak om iemand ergens van te overtuigen.![]()
"Jouw argumentatie klopt niet en bovendien heeft jouw bron een agenda want; kijk [...]" is ook gericht op overtuigen.
laat het onderwerp maar even in het algemene graag. Dus de beestjes niet meer bij de naam noemen want dan komt er alleen maar gezeur van.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:42 schreef theguyver het volgende:
[..]Zoals een El_matador die iedereen zijn wil van het forum wou opleggen.
Beslissen welke sites je mocht kijken.
Beslissen hoe je moest denken over een onderwerp.
Een tro... een T-wezen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:31 schreef jogy het volgende:
Dus de beestjes niet meer bij de naam noemen
Verwacht je hier een serieus antwoord op? Je mag el Matador blijkbaar niet maar iemand blijven afbranden is nogal sneu.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:42 schreef theguyver het volgende:
[..]Zoals een El_matador die iedereen zijn wil van het forum wou opleggen.
Beslissen welke sites je mocht kijken.
Beslissen hoe je moest denken over een onderwerp.
Nee manipuleren is zeker geen vorm van overtuigen. Manipuleren is iemand bespelen zodat ze je geloven. Das heel wat anders dan met open vizier een discussie ingaan om er wijzer van te worden. En het is ook heel goed duidelijk hoe de verschillende users hier discussieren.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:02 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wanneer begint dat en wanneer houdt dat op dan?
Hebben tegenstanders van een bepaalde agenda ook niet een bepaalde agenda? Manipuleren is een vorm van overtuigen... En is dat niet wat veel mensen proberen? De ander overtuigen.
"Open je ogen!" is een aardig dwingende uitspraak om iemand ergens van te overtuigen.![]()
"Jouw argumentatie klopt niet en bovendien heeft jouw bron een agenda want; kijk [...]" is ook gericht op overtuigen.
Dan zijn we al niet eens over fundamenteel Nederlands.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:37 schreef Japie77 het volgende:
Nee manipuleren is zeker geen vorm van overtuigen. Manipuleren is iemand bespelen zodat ze je geloven. Das heel wat anders dan met open vizier een discussie ingaan om er wijzer van te worden. En het is ook heel goed duidelijk hoe de verschillende users hier discussieren.
In veel gevallen mocht ik hem niet omdat hij iemand zijn wil wou opleggen, daar stoorde ik me wel eens aan.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Verwacht je hier een serieus antwoord op? Je mag el Matador blijkbaar niet maar iemand blijven afbranden is nogal sneu.
Precies dit. En daar lopen er hier een paar van rond.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Een trol is toch juist iemand die het geen zak uitmaakt of zijn standpunt overgenomen wordt.. als er maar lekker fel op gereageerd wordt. Het standpunt hoeft dus ook niet onderbouwd te worden om serieus genomen te worden het standpunt moet zo verwoord worden dat er veel heftige reactie op komt.
Maar je snapt het verschil tussen manipuleren en overtuigen toch wel? Of zijn deze in jouw ogen hetzelfde?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:46 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dan zijn we al niet eens over fundamenteel Nederlands.Dat bespelen is ook overtuigen namelijk. Bij manipulatie worden doorgaans alleen geen argumenten gebruikt. Hier in BNW wordt dat nog wel eens geprobeerd!
En niet elke discussie heeft de potentie om je wijzer te maken.
Dat is maar 1 versie van een troll. Beroepstrollen werken over het algemeen heel anders.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Een trol is toch juist iemand die het geen zak uitmaakt of zijn standpunt overgenomen wordt.. als er maar lekker fel op gereageerd wordt. Het standpunt hoeft dus ook niet onderbouwd te worden om serieus genomen te worden het standpunt moet zo verwoord worden dat er veel heftige reactie op komt.
Manipuleren is een vorm van overtuigen, overtuigen kan op meer manieren dan alleen manipulatie.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:05 schreef Japie77 het volgende:
Maar je snapt het verschil tussen manipuleren en overtuigen toch wel? Of zijn deze in jouw ogen hetzelfde?
Dat is gewoon pertinent onwaar.quote:En die potentie ligt puur aan jezelf natuurlijk. Een discussie kan je alleen wijzer maken als je er zelf voor open staat.
Ook in zo'n discussie kan je wijzer worden, al heeft het niet perse iets met het antwoord van de vraag te maken. Het kan je ook wijzer maken over het feit dat sommige mensen in gevallen van nood best als voeding gebruikt mogen worden.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:14 schreef SicSicSics het volgende:
Ik kan wijzer worden in een discussie ook als ik daar niet per sé voor open sta en in discussie over wie er beter is: 'Justin Bieber of Kim Kardashian' zijn er alleen maar verliezers natuurlijk, maakt niet uit hoezeer ik er voor open sta
Dat is gewoon pertinente onzin. Als iemand niet open staat dan zal hij of zij blijven volhouden in zijn of haar punt tegen alle argumenten en logica in en dus ook niks wijzer worden.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:14 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Manipuleren is een vorm van overtuigen, overtuigen kan op meer manieren dan alleen manipulatie.
[..]
Dat is gewoon pertinent onwaar.
Ik kan wijzer worden in een discussie ook als ik daar niet per sé voor open sta en in discussie over wie er beter is: 'Justin Bieber of Kim Kardashian' zijn er alleen maar verliezers natuurlijk, maakt niet uit hoezeer ik er voor open sta
Net zoals die van jou en mij, misschien met enige verschil dat hij/zij meer op 1 onderwerp post, meestal politieke discussies.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 00:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hoe zou de postgeschiedenis van een betaalde troll eruitzien?
Dan zie ik het verkeerd. Dan sta ik altijd (een beetje) openquote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:51 schreef Japie77 het volgende:
Dat is gewoon pertinente onzin. Als iemand niet open staat dan zal hij of zij blijven volhouden in zijn of haar punt tegen alle argumenten en logica in en dus ook niks wijzer worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |