Volgens mij hebben ze juist voor Platini gekozen. Hij zegt wel dat hij weg moet omdat dat van hem verwacht wordt. Hij is immers voorzitter van de UEFA en niet van Frankrijk. Platini wil niets liever dan dat zijn grote vriend Blatter op de troon blijft zitten.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:54 schreef klaasweetalles het volgende:
Is wel typische hoor dat uitgerekend de franse bond op blatter gaat stemmen en niet op hun grote held platini.
En dan gebruiken ze een speech van de tegenkandidaat als argument hahaa lachwekkend. ALsof die speeches zoveel voorstellen. Krankzinnig gewoon die franse bond.
Je stemt alleen maar op blatter voor hun geld en niet voor de principes.
quote:Blatter haalt uit naar UEFA
Sepp Blatter heeft op de Zwitserse televisie hard uitgehaald naar de Europese voetbalbond UEFA en diens voorzitter Michel Platini. De 79-jarige Blatter, die vrijdag werd herkozen als voorzitter van de wereldbond FIFA, sprak van "haat, die niet alleen van één persoon bij de UEFA komt, maar van een organisatie, die niet begrepen heeft dat ik al in 1998 voorzitter ben geworden.”
Sepp Blatter viert zijn overwinning. Sepp Blatter viert zijn overwinning. Foto: AP
UEFA-voorzitter Platini had de FIFA-baas vooraf verzocht om op te stappen, nadat justitie in Amerika veertien officials, onder wie FIFA-leden, had aangeklaagd voor omkoping en afpersing. De meeste Europese bonden namen openlijk stelling tegen Blatter. "Ik vergeef iedereen, maar ik vergeet niet”, was zijn duidelijke reactie.
De arrestaties van zeven officials op last van de Amerikaanse FBI twee dagen voor het congres in Zürich noemde Blatter geen toeval. "Er zijn aanwijzingen die niet liegen. De Amerikanen waren kandidaat om het WK van 2022 te organiseren en zij hebben verloren. Laten we ook niet vergeten dat de VS de voornaamste sponsor zijn van Jordanië, waar mijn tegenstander (prins Ali Bin Al Hussein) vandaan komt. Deze hele affaire stinkt”, aldus Blatter.
150 miljoen "kwijtraken" is inderdaad geen reden om iemand af te schrijven. Gewoon nog een kansje geven.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:27 schreef Durmada het volgende:
Blatter is nog maar net herkozen en we schrijven hem nu al massaal af... Geef die man nog een kans zou ik zeggen. Zo heel veel slechts heeft hij nou ook weer niet gedaan voor het voetbal, alleen het WK in Rusland en Qatar is een schande.
Domheid heeft een naam: Durmadaquote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:27 schreef Durmada het volgende:
Blatter is nog maar net herkozen en we schrijven hem nu al massaal af... Geef die man nog een kans zou ik zeggen. Zo heel veel slechts heeft hij nou ook weer niet gedaan voor het voetbal, alleen het WK in Rusland en Qatar is een schande.
Ja nu je het zegt weet ik dat wel weer. Toch zou het denk ik wel een handig middel zijn om te voorkomen dat die oude machtswellustelingen maar blijven zitten en je ze niet meer weg krijgt omdat ze zo'n bolwerk creeeren zoals Blat heeft gedaan.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:00 schreef radyo het volgende:
[..]
Dat is dus vorig jaar weggestemd. Blatter was immers 'gevraagd' om nog een termijn door te gaan, ondanks zijn afspraak 4 jaar eerder om te stoppen.
http://www.knvb.nl/nieuws(...)ens-maximale-termijn
Heb jij er, als voetbalkijker, daadwerkelijk last van dat hij die miljoenen is ''kwijtgeraakt''?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:28 schreef Buitendam het volgende:
[..]
150 miljoen "kwijtraken" is inderdaad geen reden om iemand af te schrijven. Gewoon nog een kansje geven.
laten we hopen op de FA.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:30 schreef Dekatria het volgende:
Het is allang mooi dat Van Oostveen nu publiekelijk heeft gezegd uit de FIFA te willen stappen. Of er ook daadwerkelijk de daad bij het woord wordt gevoegd is iets anders, maar we zijn vooralsnog de enige bond die zo het hart op de tong heeft liggen. Wie volgt?
Last is een groot woord, maar ik heb totaal geen zin in een wk in Qatar nee.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:32 schreef Durmada het volgende:
[..]
Heb jij er, als voetbalkijker, daadwerkelijk last van dat hij die miljoenen is ''kwijtgeraakt''?
Weten we niet zeker, Italie schijnt wel op Ali gestemd te hebben en Argentinie heeft niet op Blatter gestemd. Brazilie zou wel weer op Blatter hebben gestemd. Maar dit zijn slechts geruchten of komen van vage sites.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:34 schreef radyo het volgende:
Weten we al met zekerheid op wie Brazilie Argentinie en Italie hebben gestemd?
Deens lid van het FIFA Executive committee heeft vandaag al gezegd dat hij de UEFA uit FIFA wil zien stappen. Voorafgaand aan de CL finale zal hij een voorstel op tafel leggen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:42 schreef Breekfast het volgende:
Iedereen hier die denkt dat de UEFA werkelijk uit de FIFA gaat stappen is wel een tikkeltje naief.
Het lukt ons niet eens om alle Europese landen er van te overtuigen om niet op Blatter te stemmen, laat staan dat je over zo'n ingrijpende beslissing overeenstemming bereikt.
De UEFA staat gewoon compleet machteloos met dit één land- één stem systeem.
Ditquote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:42 schreef Breekfast het volgende:
Iedereen hier die denkt dat de UEFA werkelijk uit de FIFA gaat stappen is wel een tikkeltje naief.
Het lukt ons niet eens om alle Europese landen er van te overtuigen om niet op Blatter te stemmen, laat staan dat je over zo'n ingrijpende beslissing overeenstemming bereikt.
quote:Voor alle mensen die zeggen dat de UEFA zich moet afscheiden of de WK moet boycotten.
Er gaat gewoon niets gebeuren. Twee van de Big five hebben vandaag gewoon op Blatter gestemd, namelijk Spanje en Frankrijk. Duitsland is niet happig voor een breuk, Beckenbauer heeft laten weten tegen een boycot te zijn. En Italie lijkt me ook niet een land dat een breuk gaan forceren. Blijf over Engeland. Een boycot van alleen Engeland, Nederland, VS en wat scandinavische landen, zou niets voorstellen.
Volgens de laatste geruchten hebben zeker 10 UEFA landen op Blatter gestemd (Spanje, Frankrijk, Rusland en wat oostblok), dus de kans is minimaal dat de UEFA zich werkelijk afscheidt van de FIFA
Dat is juist het punt. Je hebt niet alle landen nodig. Je hoeft alleen de belangrijkste landen te hebben. Van die grote landen kun je 1 of 2 missen, die draaien wel bij omdat ze niet de eenling willen zijn tussen de nietszeggende bonden.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:42 schreef Breekfast het volgende:
Het is eigenlijk bizar dat al die apenlanden een stem hebben die even zwaar telt als de stem van de belangrijke voetballanden.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:42 schreef Breekfast het volgende:
Hoe wil jij dat een voting system eerlijker en kwantificeerbaar is?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het is eigenlijk bizar dat al die apenlanden een stem hebben die even zwaar telt als de stem van de belangrijke voetballanden.
Op basis van WK-prestaties..quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:49 schreef L3gend het volgende:
[..]
Hoe wil jij dat een voting system eerlijker en kwantificeerbaar is?
Op basis van inwonersaantal of aantal bondsleden, zodat die eilanden minder macht geeft? Hiermee geeft je juist non voetballanden als China en India de volledige macht
En waar ga jij dan de grens leggen met wie wel of niet een x-aantal stemmen zou moeten krijgen? En hoe ga je apenlanden definiëren? Landen waar apen in het wild leven?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het is eigenlijk bizar dat al die apenlanden een stem hebben die even zwaar telt als de stem van de belangrijke voetballanden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |