abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153096811

Noem me maar een racist maar zolang dit soort mensen stemrecht hebben komt het nooit goed met de Fifa. Laat UEFA maar kijken wat de mogelijkheden zijn. Alleen vertrouw ik de Platini ook voor geen meter, die praatte ook alleen maar poep tijdens de persconferentie van donderdag.

Ben eigenlijk wel blij dat Ali niet heeft gewonnen want dan was er waarschijnlijk niets veranderd. Laat de bonden met een gezond verstand nu maar kijken wat de opties zijn.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:54 schreef klaasweetalles het volgende:
Is wel typische hoor dat uitgerekend de franse bond op blatter gaat stemmen en niet op hun grote held platini.

En dan gebruiken ze een speech van de tegenkandidaat als argument hahaa lachwekkend. ALsof die speeches zoveel voorstellen. Krankzinnig gewoon die franse bond.

Je stemt alleen maar op blatter voor hun geld en niet voor de principes.
Volgens mij hebben ze juist voor Platini gekozen. Hij zegt wel dat hij weg moet omdat dat van hem verwacht wordt. Hij is immers voorzitter van de UEFA en niet van Frankrijk. Platini wil niets liever dan dat zijn grote vriend Blatter op de troon blijft zitten.
pi_153096946
quote:
Blatter haalt uit naar UEFA

Sepp Blatter heeft op de Zwitserse televisie hard uitgehaald naar de Europese voetbalbond UEFA en diens voorzitter Michel Platini. De 79-jarige Blatter, die vrijdag werd herkozen als voorzitter van de wereldbond FIFA, sprak van "haat, die niet alleen van één persoon bij de UEFA komt, maar van een organisatie, die niet begrepen heeft dat ik al in 1998 voorzitter ben geworden.”

Sepp Blatter viert zijn overwinning. Sepp Blatter viert zijn overwinning. Foto: AP

UEFA-voorzitter Platini had de FIFA-baas vooraf verzocht om op te stappen, nadat justitie in Amerika veertien officials, onder wie FIFA-leden, had aangeklaagd voor omkoping en afpersing. De meeste Europese bonden namen openlijk stelling tegen Blatter. "Ik vergeef iedereen, maar ik vergeet niet”, was zijn duidelijke reactie.

De arrestaties van zeven officials op last van de Amerikaanse FBI twee dagen voor het congres in Zürich noemde Blatter geen toeval. "Er zijn aanwijzingen die niet liegen. De Amerikanen waren kandidaat om het WK van 2022 te organiseren en zij hebben verloren. Laten we ook niet vergeten dat de VS de voornaamste sponsor zijn van Jordanië, waar mijn tegenstander (prins Ali Bin Al Hussein) vandaan komt. Deze hele affaire stinkt”, aldus Blatter.
_O- :')
pi_153096954
Het maakt geen reet uit wie er president van de fifa wordt. De huidige structuur maakt het zo gevoelig voor corruptie en andere dingen. Ook het feit dat de president tekenbevoegd is voor alle uitgaven en acties die hij wil doen namens de fifa.

Je gaat mij niet vertellen dat het met Platini anders wordt dan met Blatter. De man die het EK verkracht in ruil voor Oost-Europese stemmen.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:27:04 #154
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_153096996
Blatter is nog maar net herkozen en we schrijven hem nu al massaal af... Geef die man nog een kans zou ik zeggen. Zo heel veel slechts heeft hij nou ook weer niet gedaan voor het voetbal, alleen het WK in Rusland en Qatar is een schande.
AZ
ALKMAAR
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:28:18 #155
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_153097021
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:27 schreef Durmada het volgende:
Blatter is nog maar net herkozen en we schrijven hem nu al massaal af... Geef die man nog een kans zou ik zeggen. Zo heel veel slechts heeft hij nou ook weer niet gedaan voor het voetbal, alleen het WK in Rusland en Qatar is een schande.
150 miljoen "kwijtraken" is inderdaad geen reden om iemand af te schrijven. Gewoon nog een kansje geven.
Dit, dus.
pi_153097026
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:27 schreef Durmada het volgende:
Domheid heeft een naam: Durmada
pi_153097044
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:00 schreef radyo het volgende:

[..]

Dat is dus vorig jaar weggestemd. Blatter was immers 'gevraagd' om nog een termijn door te gaan, ondanks zijn afspraak 4 jaar eerder om te stoppen.
http://www.knvb.nl/nieuws(...)ens-maximale-termijn
Ja nu je het zegt weet ik dat wel weer. Toch zou het denk ik wel een handig middel zijn om te voorkomen dat die oude machtswellustelingen maar blijven zitten en je ze niet meer weg krijgt omdat ze zo'n bolwerk creeeren zoals Blat heeft gedaan.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:30:50 #158
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_153097098
Het is allang mooi dat Van Oostveen nu publiekelijk heeft gezegd uit de FIFA te willen stappen. Of er ook daadwerkelijk de daad bij het woord wordt gevoegd is iets anders, maar we zijn vooralsnog de enige bond die zo het hart op de tong heeft liggen. Wie volgt?
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:32:33 #159
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_153097132
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:28 schreef Buitendam het volgende:

[..]

150 miljoen "kwijtraken" is inderdaad geen reden om iemand af te schrijven. Gewoon nog een kansje geven.
Heb jij er, als voetbalkijker, daadwerkelijk last van dat hij die miljoenen is ''kwijtgeraakt''?
AZ
ALKMAAR
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:33:59 #160
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_153097167
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:28 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Domheid heeft een naam: Durmada
Don't feed the troll.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:34:02 #161
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_153097170
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:30 schreef Dekatria het volgende:
Het is allang mooi dat Van Oostveen nu publiekelijk heeft gezegd uit de FIFA te willen stappen. Of er ook daadwerkelijk de daad bij het woord wordt gevoegd is iets anders, maar we zijn vooralsnog de enige bond die zo het hart op de tong heeft liggen. Wie volgt?
laten we hopen op de FA.

Leestip trouwens;
https://twitter.com/JurrVanWessem
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:34:52 #162
443404 radyo
Korte tekst
pi_153097183
Weten we al met zekerheid op wie Brazilie Argentinie en Italie hebben gestemd?
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:39:47 #163
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_153097271
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:32 schreef Durmada het volgende:

[..]

Heb jij er, als voetbalkijker, daadwerkelijk last van dat hij die miljoenen is ''kwijtgeraakt''?
Last is een groot woord, maar ik heb totaal geen zin in een wk in Qatar nee.
Dit, dus.
pi_153097275
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:34 schreef radyo het volgende:
Weten we al met zekerheid op wie Brazilie Argentinie en Italie hebben gestemd?
Weten we niet zeker, Italie schijnt wel op Ali gestemd te hebben en Argentinie heeft niet op Blatter gestemd. Brazilie zou wel weer op Blatter hebben gestemd. Maar dit zijn slechts geruchten of komen van vage sites.

Maar van deze landen hoef je niet te verwachten dat ze tekeer gaan tegen de FIFA.

De enige landen die tot nu toe fel tegen Blatter hebben gekeerd zijn Engeland en Nederland
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:42:04 #165
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_153097324
Iedereen hier die denkt dat de UEFA werkelijk uit de FIFA gaat stappen is wel een tikkeltje naief.

Het lukt ons niet eens om alle Europese landen er van te overtuigen om niet op Blatter te stemmen, laat staan dat je over zo'n ingrijpende beslissing overeenstemming bereikt.

De UEFA staat gewoon compleet machteloos met dit één land- één stem systeem. :{
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:43:45 #166
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_153097354
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:42 schreef Breekfast het volgende:
Iedereen hier die denkt dat de UEFA werkelijk uit de FIFA gaat stappen is wel een tikkeltje naief.

Het lukt ons niet eens om alle Europese landen er van te overtuigen om niet op Blatter te stemmen, laat staan dat je over zo'n ingrijpende beslissing overeenstemming bereikt.

Deens lid van het FIFA Executive committee heeft vandaag al gezegd dat hij de UEFA uit FIFA wil zien stappen. Voorafgaand aan de CL finale zal hij een voorstel op tafel leggen.
pi_153097367
quote:

Dit

quote:
Voor alle mensen die zeggen dat de UEFA zich moet afscheiden of de WK moet boycotten.

Er gaat gewoon niets gebeuren. Twee van de Big five hebben vandaag gewoon op Blatter gestemd, namelijk Spanje en Frankrijk. Duitsland is niet happig voor een breuk, Beckenbauer heeft laten weten tegen een boycot te zijn. En Italie lijkt me ook niet een land dat een breuk gaan forceren. Blijf over Engeland. Een boycot van alleen Engeland, Nederland, VS en wat scandinavische landen, zou niets voorstellen.
Volgens de laatste geruchten hebben zeker 10 UEFA landen op Blatter gestemd (Spanje, Frankrijk, Rusland en wat oostblok), dus de kans is minimaal dat de UEFA zich werkelijk afscheidt van de FIFA
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:44:37 #168
443404 radyo
Korte tekst
pi_153097369
quote:

Dat is juist het punt. Je hebt niet alle landen nodig. Je hoeft alleen de belangrijkste landen te hebben. Van die grote landen kun je 1 of 2 missen, die draaien wel bij omdat ze niet de eenling willen zijn tussen de nietszeggende bonden.
pi_153097398
quote:

Het is eigenlijk bizar dat al die apenlanden een stem hebben die even zwaar telt als de stem van de belangrijke voetballanden.
pi_153097410
Ik zie het ook niet gebeuren, en die Fransman en Spanjaard weten waarschijnlijk dat ze onder Blatter hun eigen praktijkjes mooi voort kunnen zetten.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_153097460
Wat zit iedereen in Europa toch de FIFA en Blatter af te zeiken. Blatter is gewoon democratisch herkozen.
En Rusland is gewoon een echt voetbalmindende natie, waar het organiseren van een WK thuishoort. *
Het Westen begint nu ook al te zeuren dat in hun ogen onbeduidende plaatsen als Beijing en Almata de kandidaten zijn voor de OS Winterspelen 2022. :?

Laat de UEFA eerst maar naar zichzelf kijken, met het toelaten van landjes nog kleiner dan de provincie Tytsjerksteradiel, zoals San Marino en Gibraltar. Waardoor onze competities in Euroapa onnodig vaak komt stil te leggen door onbeduidende interland-wedstijdjes.

* Ik ben er wel voorstander van om Qatar geen WK 2022 te geven, China was veel beter geweest qua beleving.
pi_153097471
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:45 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het is eigenlijk bizar dat al die apenlanden een stem hebben die even zwaar telt als de stem van de belangrijke voetballanden.
Hoe wil jij dat een voting system eerlijker en kwantificeerbaar is?

Op basis van inwonersaantal of aantal bondsleden, zodat die eilanden minder macht geeft? Hiermee geeft je juist non voetballanden als China en India de volledige macht

Let wel, ik ben ook niet bij met dit systeem, maar dit systeem wordt vaak gebruikt bij andere evenementen of politieke organisaties.
pi_153097472
Laten we hopen dat de opgepakte FIFA-mannetjes gaan praten en meer bobo's erbij worden gelapt.. hoe meer er worden gepakt hoe groter de kans dat er eindelijk iets verandert
pi_153097485
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:49 schreef L3gend het volgende:

[..]

Hoe wil jij dat een voting system eerlijker en kwantificeerbaar is?

Op basis van inwonersaantal of aantal bondsleden, zodat die eilanden minder macht geeft? Hiermee geeft je juist non voetballanden als China en India de volledige macht
Op basis van WK-prestaties..
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 30 mei 2015 @ 11:51:05 #175
284411 crew  heywoodu
pi_153097513
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:45 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

En waar ga jij dan de grens leggen met wie wel of niet een x-aantal stemmen zou moeten krijgen? En hoe ga je apenlanden definiëren? Landen waar apen in het wild leven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')